wevers?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 20:53 schreef Vlaggenroof het volgende:
Wat ons ook fascineerde waren de wevers rondom de Sacre-coueur. Nooit echt op gelet, nu wel. Bizar hoe ver sommige gaan.
Ja, die malloten( vooral afrikaanse mannen) die een bandje of ringetje van een simpel draadje wol om iemands hand of vinger weven, om er vervolgens geld voor te vragen.quote:
Als ze worden opgepakt moeten ze gewoon hun spullen inleveren. Kun je weinig tegen doen, net zoals die minderjarige roma'squote:Op zaterdag 6 januari 2018 20:53 schreef Vlaggenroof het volgende:
Weer in de Thalys terug. Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met Parijs, het was de 5e keer in 4 jaar tijd.
Ik moet het toch eens vragen, waarom trappen er nog mensen in spelletjes als ‘balletje-balletje’? Er waren een paar clubs aan het spelen op de weg naar de sacre-coueur.
Ze probeerde ons in het spel te lokken en ik zei natuurlijk ‘no’. En toen vroegen ze waarom niet ( meteen heel opvallend als bewijs dat ze allemaal meespelen..)
Toen zei ik: ‘’this is scam, and you are all playing the game’ ( niet het beste engels..)
Ze werden kwaad, maakte neukbewegingen en zeiden I FUCK YOUR WIFE!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Toen maar snel weggelopen voordat ze met zijn allen ons gingen achtervolgen. Mijn vriendin wilde bewust een klein bedrag ( 0,50 cent) inzetten, om te kijken wat ze dan deden, dan zullen ze wel weigeren ofzo
Wat ons ook fascineerde waren de wevers rondom de Sacre-coueur. Nooit echt op gelet, nu wel. Bizar hoe ver sommige gaan.
Waarom worden ze eigenlijk niet opgepakt door de millitairen? Er kwamen op een gegeven moment millitairen aan en ze gingen gewoon verder met hun praktijken. Idem voor de straatverkopers
Mooi man scheelt weer. Dacht zelf nog aan uit te pakken naar Moulin Rouge te gaan. Is dit de moeite of zonde van het geld?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:41 schreef psv-gomes het volgende:
Onder de 26 jaar ben je gratis en neem je studentenkaart mee
https://www.parisinfo.com(...)ts-a-paris#Ancre%206
Scrollen naar het laatste alinea ' GRATUITÉ POUR LES MOINS DE 26 ANS ET ENSEIGNANTS'
https://www.paris-friendly.fr/musees-gratuits-paris-jeunes.html
Owja eiffeltoren is nooit gratis, moet je ook als student of onder de 26 voor betalen
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...quote:Op zondag 7 januari 2018 00:21 schreef psv-gomes het volgende:
Nooit geweest, beetje prijzig. Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik het wel een keer doen denk.
Ben wel een keer naar een vergelijkbaar (iets goedkoper) cabaret ergens anders in Parijs geweest, maar dat was betaald door het werk.
Eiffeltoren is helft van de prijs voor jou. Neem je ID/paspoort mee. Gratis is o.a het louvre, versailles, (de klim van) de notre dame, arc de triompf, pantheon, hotel les invalides, en misschien meerdere dingen, maar deze sowieso.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Hier wat tips om de rijen te ontwijkenquote:Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Ik zou zeggen in elke goede kroegquote:Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen?![]()
Is een goed punt maar ik zocht meer naar een slijterij waar ik zelf een fles kan kopen.quote:Op zondag 21 januari 2018 18:28 schreef parijsmijnstad het volgende:
[..]
Ik zou zeggen in elke goede kroeg
Les caves du Royquote:Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen?![]()
vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bijquote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:22 schreef fespo het volgende:
[..]
vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bij
de Eiffeltoren
Arc
sacre Coeur
diverse warenhuizen/winkels
etc.
alle controles waren met stok incl. tassen openmaken en daar die stok in/omheen.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.
Wat ze met handscan precies denken te detecteren weet ik niet, werd ook nauwelijks gebruikt gister
Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |