abonnement Unibet Coolblue
pi_174711613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:18 schreef Spanky78 het volgende:
Ach. Ik rijd heerlijk in mijn 2 jaar oude 14 procent leasebak. Kan prima mee met het verkeer. En kosten zijn minimaal.

Sowieso vind ik luxe en comfort in de auto veel belangrijker dan een dikke motor en een tof uiterlijk.

Ik cruise gewoon lekker mijn 35k Kilometerthea met mijn glazen dakje en Spotify op de stereo.

Moet altijd een beetje lachen om van die testosteronturkenbakken. Van die ouwe afgetrapte BMW's waar ze dan heel cool alle regels mee overtreden. Wat een treunis.

Dus ts. Gewoon goede keuze. Lekker genieten van de binnenkant. Als je 180 wilt rijden kan dat alsnog in dld. In Nederland mag je al blij zijn als je niet een uur in de file staat.
Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:19:18 #152
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174712530
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.
Ow verrek ja, klopt :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).

Vind het verder gewoon helemaal niets, dat lexus. Ben zelf meer van Mercedes. Al ben ik daar nu ook even van afgestapt. Alhoewel, de Tesla heeft nog steeds een aantal Mercedes dingen aan boord en is ook deels van Mercedes.
Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.
Don't let my username fool you...
pi_174712823
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ow verrek ja, klopt :@

[..]

Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.
Dat mag.

Ik vond de AMG's wel altijd teveel herrie maken (mooie herrie, maar het is toch een beetje beschamend als je erin zit), maar het rijdt echt geweldig. Daar kan toch geen lexus tegenop hoor. BMW M wellicht, maar dat is ordinair. En Porsche, die weten ook hoe een auto moet sturen.

Van de alfa hoor ik ook goede dingen, maar daar heb ik nog niet ingezeten en ik ben bang dat ik dan te snel iedere monteur bij naam en toenaam bij de plaatselijk dealer leer kennen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:52:59 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174713964
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.

Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Behelpen :').

Dan kun je gewoon niet anticiperen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174714451
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg *) . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:35:43 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174714595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg *) . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174714708
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan :7
Carporn for enthusiasts, een ware traktatie :Y .
pi_174716393
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Behelpen :').

Dan kun je gewoon niet anticiperen.
Onzin. Ik kan gewoon met een kleiner gat uit de voeten.
pi_174716405
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg *) . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Natuurlijk spreek ik voor mijzelf.
pi_174727987
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg *) . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.

Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.

Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174728366
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.

Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.

Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Niet harder dan 120? Zelfs niet waar je 130 mag?

Waarom denk je dan in vredesnaam aan chiptuning, met alle risico's vandien?
pi_174728732
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
pi_174729411
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.

Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.

Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Mwah....vermogen is relatief. Op een lichte auto kan 100 of 150pk al voldoende zijn om veel lol te hebben, zonder dat je je spaarvarken erop hoeft stuk te slaan. Zoals een Fiat Panda 100HP bijvoorbeeld, of een 106 GTi. En dat zijn nu niet bepaald auto's waar je van achteroverslaat van de garagerekening. Van die Fiat wordt zelfs gesuggereerd dat er wereldwijd nog nooit een van stuk gelopen is, die 1.4 schijnt een oersterk blok te zijn. Maar ja, als status meer je ding is wil je in dergelijke auto's natuurlijk niet dood gevonden worden, maar dan vind ik persoonlijk dat je dan ook niet moet janken om de torenhoge garagerekening.
  zondag 29 oktober 2017 @ 09:35:48 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174729497
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.

Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.

Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Je bent en blijft een ontzettende proleet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 oktober 2017 @ 09:40:16 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174729553
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,

Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.

Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?

Alvast bedankt.
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174729574
ooit van koppel gehoord?
pi_174729826
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Uit de berichten een BMW, x18i benzine motor, 1/2/3/4 series.
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:13:25 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174730034
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:41 schreef Maegrim het volgende:
ooit van koppel gehoord?
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174730396
quote:
Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.
Twee verschillende dingen; twee verschillende SI-eenheden.
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:39:57 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174730444
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:36 schreef Treinhomo het volgende:

Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.
Twee verschillende dingen; twee verschillende SI-eenheden.
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft zegt heel veel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174730476
quote:
Op zondag 29 oktober 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft wel.
Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.

Sowieso is een PK vs PK vergelijking vrij zinloos als je om te beginnen de massa buiten beschouwing laat.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2017 10:43:22 ]
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:43:09 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174730493
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:42 schreef Treinhomo het volgende:

Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174730554
quote:
Op zondag 29 oktober 2017 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?
Dat is niet te zeggen.

Net zo min als te zeggen is welke van twee auto's met een motor van 150 PK de snelste is.
Om een vergelijking te kunnen maken heb je simpelweg veel meer gegevens nodig, die allemaal -in meerdere of mindere mate- invloed hebben op de einduitkomst.
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:49:15 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174730600
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:46 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen.
Inderdaad.

quote:
Net zo min als te zeggen is welke van twee auto's met een motor van 150 PK de snelste is.
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.

We kunnen best nog even verder discussieren, maar je weet dat ik gelijk heb. Logisch, want de hele wereld heeft niet voor niets pk(kw) aangewezen als eenheid om arbeidsvermogen te meten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174730649
quote:
Op zondag 29 oktober 2017 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad.
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.

We kunnen best nog even verder discussieren, maar je weet dat ik gelijk heb. Logisch, want de hele wereld heeft niet voor niets pk(kw) aangewezen als eenheid om arbeidsvermogen te meten.
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:53:19 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174730678
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:52 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?
Als jij denkt dat het een significant verschil maakt, kun je vast wel met voorbeelden komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174730773
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.

Beetje een indruk van hoe problematisch het geweest moet zijn.
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 13:27:17 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174733415
Zo, een hele hoop persoonlijk geneuzel weggetieft. Mee nokken aub.

Dank u.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:47:13 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174733876
*knip* Wat schreef ik hierboven?

[ Bericht 53% gewijzigd door derLudolf op 29-10-2017 15:51:49 ]
Huilen dan.
pi_174734019
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.

Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.

Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.
Whatever...
pi_174734058
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan :7
Ik word zo sacherijnig van de mooie roffels die hier denken te kunnen racen laat in het weekend.
Whatever...
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:53:21 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174736205
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.
Is idd ruim voldoende om gewoon goed mee te kunnen komen en af en toe een aanhanger achter te hangen of zo.
Huilen dan.
pi_174737277
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
pi_174739005
quote:
15s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:

[..]


[..]

Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Ook voor een stoplichtsprint geldt grosso modo dat vermogen/gewicht de doorslag geeft. Hangt dan eigenlijk alleen nog op de versnellingsbak. Maar bij vergelijkbare auto's zit daar weinig verschil in.
pi_174745204
Het gaat dus om een 318i.
En ik vind koppel boeiender dan pk. Heb eerder een auto gehad die was gechipped (220CDI) en ik vind het heerlijk om het in bergen beschikbaar te hebben vanaf lage toeren. (de 1.5 geeft bij 1250 tpm zijn max koppel)
Meer of minder Meeuwen?
pi_174745646
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.

Beetje een indruk van hoe problematisch het geweest moet zijn.
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?
pi_174745933
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?
Nee, ik weet van mensen dat ze een nieuw motorblok hebben gekregen en dat ze daarvoor gewoon benaderd zijn.
  maandag 30 oktober 2017 @ 07:50:20 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174750674
quote:
15s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:

Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Pk's zorgen er voor dat je snel weg bent bij het stoplicht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174754250
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Je schrijft best veel onzin, als je niet weet hoe chippen werkt moet je er ook niet over beginnen.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:04:58 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174754746
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:23 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Het gaat dus om een 318i.
En ik vind koppel boeiender dan pk. Heb eerder een auto gehad die was gechipped (220CDI) en ik vind het heerlijk om het in bergen beschikbaar te hebben vanaf lage toeren. (de 1.5 geeft bij 1250 tpm zijn max koppel)
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.

Bij wat voor motor horen deze specs? Torque 400 Nm @ 1950 RPM - 4750 RPM

Benzine of diesel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174762556
-knip, niks zinnigs -

[ Bericht 24% gewijzigd door Sounddragon op 30-10-2017 19:00:26 ]
pi_174767048
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.

Bij wat voor motor horen deze specs? Torque 400 Nm @ 1950 RPM - 4750 RPM

Benzine of diesel?
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
pi_174774651
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:

[..]

Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Met chippen (op de echte goede manier) is dat te fixen, heb je wel een goede turbo nodig, die moet namelijk goed kunnen flowen vanaf 4000rpm, vaak trekken de VNT turbo's dat wel.

4750 is wel aan de krappe kant, dan kom je een beetje terecht in de zone dat de tijd tussen inspuiting en einde van de slag te lang gaat duren (flamespeed van Diesel is erg hoog,e n vaak lange slag) vandaar dat ze weinig toeren kunnen rammen zonder exotische oplossingen)

[ Bericht 6% gewijzigd door eXplorer1 op 31-10-2017 09:46:45 ]
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 2 november 2017 @ 01:44:58 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174817580
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:

Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Inderdaad. Een 2.5 ltr 5-cylinder. Tot 5700 rpm heb je nog steeds 90% van het max koppel.

Overigens alleen om nog maar een keer aan te geven dat je met koppel alleen (zonder toerental erbij) niets weet over een auto. Maar heb het idee dat jij toevallig iemand bent waar ik dat niet aan uit hoef te leggen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174996131
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.

Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Meer of minder Meeuwen?
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:03:48 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174996364
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt
Je bedoelt dat hij in een hogere versnelling rijdt.
Huilen dan.
pi_174996804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.

Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Heel verstandig!
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 12:56:29 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174997353
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.

Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Hij schakelt sneller over denk ik. Een bepaald toerental in versnelling X hoort een bepaalde snelheid bij, dan zou de EcoPro modus al een soort Overdrive moeten zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')