Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 12:18 schreef Spanky78 het volgende:
Ach. Ik rijd heerlijk in mijn 2 jaar oude 14 procent leasebak. Kan prima mee met het verkeer. En kosten zijn minimaal.
Sowieso vind ik luxe en comfort in de auto veel belangrijker dan een dikke motor en een tof uiterlijk.
Ik cruise gewoon lekker mijn 35k Kilometerthea met mijn glazen dakje en Spotify op de stereo.
Moet altijd een beetje lachen om van die testosteronturkenbakken. Van die ouwe afgetrapte BMW's waar ze dan heel cool alle regels mee overtreden. Wat een treunis.
Dus ts. Gewoon goede keuze. Lekker genieten van de binnenkant. Als je 180 wilt rijden kan dat alsnog in dld. In Nederland mag je al blij zijn als je niet een uur in de file staat.
Ow verrek ja, kloptquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.
Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).
Vind het verder gewoon helemaal niets, dat lexus. Ben zelf meer van Mercedes. Al ben ik daar nu ook even van afgestapt. Alhoewel, de Tesla heeft nog steeds een aantal Mercedes dingen aan boord en is ook deels van Mercedes.
Dat mag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow verrek ja, klopt
[..]
Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.
Behelpen .quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Carporn for enthusiasts, een ware traktatie .quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan
Onzin. Ik kan gewoon met een kleiner gat uit de voeten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 15:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Behelpen .
Dan kun je gewoon niet anticiperen.
Natuurlijk spreek ik voor mijzelf.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Niet harder dan 120? Zelfs niet waar je 130 mag?quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Mwah....vermogen is relatief. Op een lichte auto kan 100 of 150pk al voldoende zijn om veel lol te hebben, zonder dat je je spaarvarken erop hoeft stuk te slaan. Zoals een Fiat Panda 100HP bijvoorbeeld, of een 106 GTi. En dat zijn nu niet bepaald auto's waar je van achteroverslaat van de garagerekening. Van die Fiat wordt zelfs gesuggereerd dat er wereldwijd nog nooit een van stuk gelopen is, die 1.4 schijnt een oersterk blok te zijn. Maar ja, als status meer je ding is wil je in dergelijke auto's natuurlijk niet dood gevonden worden, maar dan vind ik persoonlijk dat je dan ook niet moet janken om de torenhoge garagerekening.quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.
Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
Je bent en blijft een ontzettende proleet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Uit de berichten een BMW, x18i benzine motor, 1/2/3/4 series.quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?quote:
Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft zegt heel veel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:36 schreef Treinhomo het volgende:
Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.
Twee verschillende dingen; twee verschillende SI-eenheden.
Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft wel.
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:42 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.
Dat is niet te zeggen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?
Inderdaad.quote:
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.quote:Net zo min als te zeggen is welke van twee auto's met een motor van 150 PK de snelste is.
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad.
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.
We kunnen best nog even verder discussieren, maar je weet dat ik gelijk heb. Logisch, want de hele wereld heeft niet voor niets pk(kw) aangewezen als eenheid om arbeidsvermogen te meten.
Als jij denkt dat het een significant verschil maakt, kun je vast wel met voorbeelden komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:52 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Ik word zo sacherijnig van de mooie roffels die hier denken te kunnen racen laat in het weekend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan
Is idd ruim voldoende om gewoon goed mee te kunnen komen en af en toe een aanhanger achter te hangen of zo.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Ook voor een stoplichtsprint geldt grosso modo dat vermogen/gewicht de doorslag geeft. Hangt dan eigenlijk alleen nog op de versnellingsbak. Maar bij vergelijkbare auto's zit daar weinig verschil in.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
[..]
[..]
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.
Beetje een indruk van hoe problematisch het geweest moet zijn.
Nee, ik weet van mensen dat ze een nieuw motorblok hebben gekregen en dat ze daarvoor gewoon benaderd zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?
Pk's zorgen er voor dat je snel weg bent bij het stoplicht.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Je schrijft best veel onzin, als je niet weet hoe chippen werkt moet je er ook niet over beginnen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:23 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Het gaat dus om een 318i.
En ik vind koppel boeiender dan pk. Heb eerder een auto gehad die was gechipped (220CDI) en ik vind het heerlijk om het in bergen beschikbaar te hebben vanaf lage toeren. (de 1.5 geeft bij 1250 tpm zijn max koppel)
Vermoedelijk een turbo benzine blok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.
Bij wat voor motor horen deze specs? Torque 400 Nm @ 1950 RPM - 4750 RPM
Benzine of diesel?
Met chippen (op de echte goede manier) is dat te fixen, heb je wel een goede turbo nodig, die moet namelijk goed kunnen flowen vanaf 4000rpm, vaak trekken de VNT turbo's dat wel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Inderdaad. Een 2.5 ltr 5-cylinder. Tot 5700 rpm heb je nog steeds 90% van het max koppel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Je bedoelt dat hij in een hogere versnelling rijdt.quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Hij schakelt sneller over denk ik. Een bepaald toerental in versnelling X hoort een bepaalde snelheid bij, dan zou de EcoPro modus al een soort Overdrive moeten zijnquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |