Als jij denkt dat het een significant verschil maakt, kun je vast wel met voorbeelden komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:52 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Ik word zo sacherijnig van de mooie roffels die hier denken te kunnen racen laat in het weekend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan
Is idd ruim voldoende om gewoon goed mee te kunnen komen en af en toe een aanhanger achter te hangen of zo.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Ook voor een stoplichtsprint geldt grosso modo dat vermogen/gewicht de doorslag geeft. Hangt dan eigenlijk alleen nog op de versnellingsbak. Maar bij vergelijkbare auto's zit daar weinig verschil in.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
[..]
[..]
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.
Beetje een indruk van hoe problematisch het geweest moet zijn.
Nee, ik weet van mensen dat ze een nieuw motorblok hebben gekregen en dat ze daarvoor gewoon benaderd zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?
Pk's zorgen er voor dat je snel weg bent bij het stoplicht.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Je schrijft best veel onzin, als je niet weet hoe chippen werkt moet je er ook niet over beginnen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:23 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Het gaat dus om een 318i.
En ik vind koppel boeiender dan pk. Heb eerder een auto gehad die was gechipped (220CDI) en ik vind het heerlijk om het in bergen beschikbaar te hebben vanaf lage toeren. (de 1.5 geeft bij 1250 tpm zijn max koppel)
Vermoedelijk een turbo benzine blok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.
Bij wat voor motor horen deze specs? Torque 400 Nm @ 1950 RPM - 4750 RPM
Benzine of diesel?
Met chippen (op de echte goede manier) is dat te fixen, heb je wel een goede turbo nodig, die moet namelijk goed kunnen flowen vanaf 4000rpm, vaak trekken de VNT turbo's dat wel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Inderdaad. Een 2.5 ltr 5-cylinder. Tot 5700 rpm heb je nog steeds 90% van het max koppel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Je bedoelt dat hij in een hogere versnelling rijdt.quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Hij schakelt sneller over denk ik. Een bepaald toerental in versnelling X hoort een bepaalde snelheid bij, dan zou de EcoPro modus al een soort Overdrive moeten zijnquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |