abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:51:49 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539332
Originele OP:

quote:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?


[ Bericht 20% gewijzigd door STING op 20-10-2017 14:59:58 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:52:49 #2
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539358
Ik wilde eigenlijk een deel 2 van R&P / Verkrachters

[ Bericht % gewijzigd door STING op 20-10-2017 15:01:48 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:53:37 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539374
Het is een heel complex onderwerp en ik zie zo veel kort door de bocht reacties van voornamelijk mannen dat het me irriteert.

In het vorige topic word er gesproken over het opslot doen van een fiets als een voorbeeld van preventie. Echter is het altijd nog de dader die de fout begaat, niet het slachtoffer.
Ik snap best dat een fiets met een slecht slot het niet lang overleeft in de stalling van A'dam centraal, maar dat wil niet zeggen dat het het doel van de eigenaar was dat die meegenomen werd.
Voor de dader was het echter wel de weg van de minste weerstand, hoe makkelijk is het te doen, hoe makkelijk kom ik er mee weg, hoe groot is mijn behoefte en weegt het tegen elkaar op.
Typische gedachten van de dader.

En waar bij mij de meeste pijn zit is het punt: "hoe makkelijk kom ik er mee weg"...

Slachtoffers lopen tegen een muur van onbegrip en verwijten aan.
Waren ze zelf niet te makkelijk?
Hadden ze niet moeten zorgen dat het niet gebeurde?
Stel je je niet een beetje aan?
Ja maar, de dader doet dat toch altijd? Dat kon je weten.

Vaak gebasseerd op hoe makkelijk je het de dader gemaakt hebt.

Voor de dader en omgeving is het makkelijker:
Ze stribbelde amper tegen..
Daar moet je tegen kunnen...
Dan moet je me ook maar niet uitdagen...
Dat overkomt alle vrouwen weleens...
Moest je ook maar niet aanwezig zijn...
Waarschijnlijk wilde ze het zelf...

Dat de dader het denkt is logisch, diegene is eigenlijk ziek of heeft een verkeerd beeld van wat wel en niet kan.
Het echt zieke is dat de maatschappij, soms, precies hetzelfde denkt...

En daar moet wat aan gebeuren vind ik. En het is een goed begin dat he \MeToo gebeuren de gevolgen bij de slachtoffers toont. Het is een begin van het ontwikkelen van een breder en beter inlevingsvermogen.
Als daarna ook nog een keer het besef gaat ontstaan dat dergelijke zaken niet door de beugel kunnen zijn we een heel eind.

Momenteel is het zo dat als, zoals in de situatie van 8777, het sociaal niet mogelijk is om dit aan te pakken.
Hij had aangifte kunnen doen, maar hoe denk je dat daar op gereageerd was, zeker zonder aangifte van de meid in kwestie?
Op aanspreken is ook niet mogelijk, dat word weggelachen. Kun je nagaan hoe ziek die situatie wel niet is geweest.

Wat betreffend de statistieken wil ik ook nog wat kwijt. Aanraken en verbaal geweld bestaat wel zeker en kan ook als zodanig worden aangemerkt als ongewenst gedrag.
Als een 2m lange spierbundel mij teder over het kruis aait en zegt dat hij en de jongens mij wel even zullen gangbangen als ik buiten kom. Word ik ook zenuwachtig en voel me zeker weten bedreigd.
Het is en blijft een grijs gebied, voornamelijk in het lichtgrijze gebied. Een tik op de kont is niet voor de meesten direct een aangifte waard, maar wat dan wel?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174539544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:52 schreef zalkc het volgende:
Ik wilde eigenlijk een deel 2 van R&P / Verkrachters
Done
pi_174539546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:53 schreef zalkc het volgende:
Het is een heel complex onderwerp en ik zie zo veel kort door de bocht reacties van voornamelijk mannen dat het me irriteert.

In het vorige topic word er gesproken over het opslot doen van een fiets als een voorbeeld van preventie. Echter is het altijd nog de dader die de fout begaat, niet het slachtoffer.
Ik snap best dat een fiets met een slecht slot het niet lang overleeft in de stalling van A'dam centraal, maar dat wil niet zeggen dat het het doel van de eigenaar was dat die meegenomen werd.
Voor de dader was het echter wel de weg van de minste weerstand, hoe makkelijk is het te doen, hoe makkelijk kom ik er mee weg, hoe groot is mijn behoefte en weegt het tegen elkaar op.
Typische gedachten van de dader.

Spijker op de kop. Voor de dader de weg van de minste weerstand. Daarom zorg ik voor mijn fiets dat daar net wat meer weerstand op zit (een slot).

Het meest effectief is het vermijden van risico's. Dat is echt geen hogere wiskunde. Het meeste risico loop je als je risico's opzoekt.

Uiteraard, daders moeten van vrouwen af blijven. Echter, wanneer vrouwen het risico opzoeken mag je daar best wat over opmerken. Uiteraard mag je als vrouw het risicoopzoeken, maar als mijn dochter niet instapt bij 3 wildvreemde dronken gasten, en jouw dochter wel weet ik wel wie er het meeste risico loopt verkracht te worden. Zijn die verkrachters fout? Absoluut, maar wat heb je daar aan als je op de achterbank ligt terwijl er buiten nog 2 staan te wachten tot zij aan de beurt zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539575
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:07 schreef Horzula het volgende:

[..]

Als je als vrouw (of man) iedere verantwoordelijkheid voor jouw aandeel in een situatie niet accepteert en vervolgens ook geen verantwoordelijkheid wenst te nemen voor jouw reactie op de gevolgen. (namelijk nog te besodemieterd zijn om aangifte te doen) vrees ik dat je bij de meeste mensen geen hoge ogen zult gooien en dan heb je de toon van deze discussie in hoge mate over jezelf afgeroepen.
Grappig hoe je blijkbaar zo'n plaat voor je kop hebt dat je niet ziet dat juist de mensen die zoals jij denken, degenen zijn van wie vaders hun dochters moeten aanraden om heel ver uit de buurt te blijven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174539579
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk zonder meer waar. Misschien niet leuk om te horen maar zo is het wel.

Als ik wil dat mijn fiets niet gejat wordt is het effectiever om hem op slot te zetten dan om me te beklagen over de dader en waar hij het gore lef vandaan haalt aan mijn fiets te zitten.
Als je niet met z'n allen naar de kerstmarkt gaat, is er ook geen risico om door een vrachtwagen doodgereden te worden. Ik bedoel .. het is niet alsof die mensen niet weten dat er zoiets als terrorisme bestaat. En in plaats van uit alle macht proberen om terrorisme uit te bannen, kunnen we beter gaan praten over wat wij anders zouden kunnen doen zodat de terroristen ons met rust laten.

Zo had die Anne ook gewoon niet moeten zijn waar ze op dat noodlottige moment was. En we moeten ons nu dan ook vooral focussen op het informeren van meisjes en vrouwen die in de buurt van een kliniek of gevangenis wonen, dat ze beter gewoon geen fietstochtjes meer maken. Iig veel effectiever dan al dat gedoe met het veranderen van wetgeving omtrent automatische strafvermindering, een onderzoek naar de betreffende kliniek en behandelaars, of een discussie over het opleggen van tbs wanneer de verdachte niet meewerkt.

Mocht je het niet doorhebben, dit meen ik dus niet echt. En dat het zo verachtelijk en smerig leest, is omdat het dat altijd is wanneer je het slachtoffer dingen gaat verwijten.

Kijk, ik ben het met je eens dat het op individueel vlak een veel directer en groter effect heeft om te proberen te voorkomen (dmv oa voorlichting over risico's), dan om te proberen de gehele slechte praktijk uit te bannen. Die strijd tegen aanranding/verkrachting, daar heeft je dochter op zo'n moment natuurlijk ook helemaal niets aan.

Maar als je kijkt naar de samenleving als geheel, en ook op de lange termijn, dan is het toch echt vitaal dat we onze focus leggen op het bestraffen van de daad en de daders.

Omdat we anders dus, zoals nu het geval is, een klimaat creëren waarin verkrachting/aanranding in de taboe-sfeer zit, omdat slachtoffers zich niet uit durven spreken uit angst voor publieke veroordeling. Nogmaals, doordat we ons te veel focussen op 'wat het slachtoffer anders had kunnen doen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 20-10-2017 15:12:31 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:05:55 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539600
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Spijker op de kop. Voor de dader de weg van de minste weerstand. Daarom zorg ik voor mijn fiets dat daar net wat meer weerstand op zit (een slot).

Het meest effectief is het vermijden van risico's. Dat is echt geen hogere wiskunde. Het meeste risico loop je als je risico's opzoekt.

Uiteraard, daders moeten van vrouwen af blijven. Echter, wanneer vrouwen het risico opzoeken mag je daar best wat over opmerken. Uiteraard mag je als vrouw het risicoopzoeken, maar als mijn dochter niet instapt bij 3 wildvreemde dronken gasten, en jouw dochter wel weet ik wel wie er het meeste risico loopt verkracht te worden. Zijn die verkrachters fout? Absoluut, maar wat heb je daar aan als je op de achterbank ligt terwijl er buiten nog 2 staan te wachten tot zij aan de beurt zijn?
Op dat moment is alles te laat.

Maar, het is nog steeds niet zo dat de schuld bij het meisje moet liggen. Ik betwijfel ernstig dat de jongens haar hebben uitgenodigd met de mededeling of ze mee wil naar de middle of nowhere voor een gangbang. Waarschijnlijk hebben ze dat iet verteld.

Feit is nog steeds dat die jongens daar mee wegkomen. En hoe krijge je de maatschappij zover dat ze er niet mee wegkomen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174539617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Spijker op de kop. Voor de dader de weg van de minste weerstand. Daarom zorg ik voor mijn fiets dat daar net wat meer weerstand op zit (een slot).

Het meest effectief is het vermijden van risico's. Dat is echt geen hogere wiskunde. Het meeste risico loop je als je risico's opzoekt.

Uiteraard, daders moeten van vrouwen af blijven. Echter, wanneer vrouwen het risico opzoeken mag je daar best wat over opmerken. Uiteraard mag je als vrouw het risicoopzoeken, maar als mijn dochter niet instapt bij 3 wildvreemde dronken gasten, en jouw dochter wel weet ik wel wie er het meeste risico loopt verkracht te worden. Zijn die verkrachters fout? Absoluut, maar wat heb je daar aan als je op de achterbank ligt terwijl er buiten nog 2 staan te wachten tot zij aan de beurt zijn?
En als jouw omgeving elke keer dat jouw fiets gejat wordt (door of buiten jouw schuld) tegen je zegt 'Waarom laat jij je fiets dan ook jatten?', dan komt er een moment dat je het ze niet meer vertelt wanneer het weer een keer gebeurt.

En als jij het niet meer vertelt, en ook geen aangifte meer gaat doen, dan heeft justitie geen zicht meer op de fietsendiefstallen, gaan ze ook minder doen aan fietsendiefstallen, en ontstaat er dus een wereld waar fietsendiefstallen schering en inslag zijn.

(los van het feit dat de politie nu al geen fuck om een gejatte fiets geeft want kleine materiële schade, maar ik mag hopen dat dat bij verkrachting van een persoon toch net even wat anders ligt)
"Pools are perfect for holding water"
pi_174539656
Mannen is een gespierde vrouw sexy??
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:09:57 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539668
Was trouwens nog vergeten om mijn respect uit te spreken naar de dames uit het vorige topic die durfden te zeggen wat hun hebben meegemaakt. Vaak heeft het veel tijd nodig om het te uiten en is niet het makkelijkste om te doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:10:47 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174539681
Wat ik in het vorige topic miste was de erkenning dat de jongens die dit soort dingen doen berekenende types zijn die misbruik maken van het hele 'Maar je stapt toch niet in de auto' verhaal. Ik ben 100x thuisgebracht door iemand die niks deed en galant was. Moet ik dan maar altijd 1 meter afstand houden van elke man die aardig doet?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:10:57 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mannen is een gespierde vrouw sexy??
????
Mannen zijn net mensen, de een houd er wel van de ander niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174539690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je niet met z'n allen naar de kerstmarkt gaat, is er ook geen risico om door een vrachtwagen doodgereden te worden. Ik bedoel .. het is niet alsof die mensen niet weten dat er zoiets als terrorisme bestaat. En in plaats van uit alle macht proberen om terrorisme uit te bannen, kunnen we beter gaan praten over wat wij anders zouden kunnen doen zodat de terroristen ons met rust laten.

Zo had die Anne ook gewoon niet moeten zijn waar ze op dat noodlottige moment was. En we moeten ons nu dan ook vooral focussen op het informeren van meisjes en vrouwen die in de buurt van een kliniek of gevangenis wonen, dat ze beter gewoon geen fietstochtjes meer maken. Iig veel effectiever dan al dat gedoe met het veranderen van wetgeving omtrent automatische strafvermindering, een onderzoek naar de betreffende kliniek en behandelaars, of een discussie over het opleggen van tbs wanneer de verdachte niet meewerkt.

Mocht je het niet doorhebben, dit meen ik dus niet echt. En dat het zo verachtelijk en smerig leest, is omdat het dat altijd is wanneer je het slachtoffer dingen gaat verwijten.

Kijk, ik ben het met je eens dat het op individueel vlak een veel directer en groter effect heeft om te voorkomen, dan om te proberen de gehele slechte praktijk uit te bannen. Die strijd tegen aanranding/verkrachting, daar heeft je dochter op zo'n moment natuurlijk ook helemaal niets aan.

Maar als je kijkt naar de samenleving als geheel, en ook op de lange termijn, dan is het toch echt vitaal dat we onze focus leggen op het bestraffen van de daad en de daders.

Omdat we anders dus, zoals nu het geval is, een klimaat creëren waarin verkrachting/aanranding in de taboe-sfeer zit, omdat slachtoffers zich niet uit durven spreken uit angst voor publieke veroordeling. Nogmaals, doordat we ons te veel focussen op 'wat het slachtoffer anders had kunnen doen'.
Dat zie je dus HELEMAAL verkeerd.

Ten eerste veroordeel ik in ieder geval niemand. En nee het is niet vitaal dat we onze focus leggen op het bestraffen van de daders. Dan is er dus al een slachtoffer gemaakt. Je moet voorkomen dat er slachtoffers vallen want op het moment dat er een slachtoffer valt ben je altijd bezig het paard achter de wagen te spannen. En zoals met vrijwel alle dingen die ons in ons leven overkomen heb je daar in bepaalde mate zelf invloed op. Dat besef begint op steeds meer gebieden door te dringen. Het is én de daders straffen, maar het begint met risico mijden.

Je kunt na een inbraak de politie bellen maar het begint met je huis goed beveiligen. Dat ontslaat inbrekers uiteraard niet van schuld.

Je kunt als je ziek bent naar de dokter gaan, maar beter is het om gezond te leven om te voorkomen dat je ziek wordt.

Je kunt je auto naar de garage brengen als hij stuk is, maar je kunt veel kosten voorkomen door periodiek onderhoud te plegen voordat deze stuk gaat.

Op werkelijk ieder aspect van je leven kun je zelf ook invloed uitoefenen. Ook voor slachtoffer van een seksueel misdrijf worden. Natuurlijk is dat geen garantie dat je dan niks overkomt, en als je wat overkomt is het niet jouw schuld.

Maar dat slachtoffers zelf helemaal geen invloed hebben op hoe groot de kans is dat zij slachtoffer worden is kolder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:10 schreef zalkc het volgende:

????
Mannen zijn net mensen, de een houd er wel van de ander niet.
Dat vraag ik niet Cor, ik wil graag jouw mening weten. Maar goed heb het al gevonden op reddit https://www.reddit.com/r/(...)uscular_women_is_it/ . Valt me mee. Zelf doe ik niet aan sport of kracht training maar het is wel een aanrader voor vrouwen als je dit zo leest.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-10-2017 15:26:02 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174539719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]

En als jouw omgeving elke keer dat jouw fiets gejat wordt (door of buiten jouw schuld) tegen je zegt 'Waarom laat jij je fiets dan ook jatten?', dan komt er een moment dat je het ze niet meer vertelt wanneer het weer een keer gebeurt.

En als jij het niet meer vertelt, en ook geen aangifte meer gaat doen, dan heeft justitie geen zicht meer op de fietsendiefstallen, gaan ze ook minder doen aan fietsendiefstallen, en ontstaat er dus een wereld waar fietsendiefstallen schering en inslag zijn.

(los van het feit dat de politie nu al geen fuck om een gejatte fiets geeft want kleine materiële schade, maar ik mag hopen dat dat bij verkrachting van een persoon toch net even wat anders ligt)
Als mijn fiets iedere keer gejat wordt doordat ik hem niet op slot zet zou ik eens serieus gaan overwegen hem wel op slot te zetten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:13:44 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174539723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zie je dus HELEMAAL verkeerd.

Ten eerste veroordeel ik in ieder geval niemand. En nee het is niet vitaal dat we onze focus leggen op het bestraffen van de daders. Dan is er dus al een slachtoffer gemaakt. Je moet voorkomen dat er slachtoffers vallen want op het moment dat er een slachtoffer valt ben je altijd bezig het paard achter de wagen te spannen. En zoals met vrijwel alle dingen die ons in ons leven overkomen heb je daar in bepaalde mate zelf invloed op. Dat besef begint op steeds meer gebieden door te dringen.

Je kunt na een inbraak de politie bellen maar het begint met je huis goed beveiligen. Dat ontslaat inbrekers uiteraard niet van schuld.

Je kunt als je ziek bent naar de dokter gaan, maar beter is het om gezond te leven om te voorkomen dat je ziek wordt.

Je kunt je auto naar de garage brengen als hij stuk is, maar je kunt veel kosten voorkomen door periodiek onderhoud te plegen voordat deze stuk gaat.

Op werkelijk ieder aspect van je leven kun je zelf ook invloed uitoefenen. Ook voor slachtoffer van een seksueel misdrijf worden. Natuurlijk is dat geen garantie dat je dan niks overkomt, en als je wat overkomt is het niet jouw schuld.

Maar dat slachtoffers zelf helemaal geen invloed hebben op hoe groot de kans is dat zij slachtoffer worden is kolder.
Van te voren valt echt niet te voorspellen welke man oprecht galant is en welke niet.

Laten we beginnen met daders zien voor wat ze zijn: manipulerende berekenende sociopaten.

En laten we beginnen met de daders hiervoor verantwoordelijk te houden. De ouders van mijn dader wisten wat hij gedaan heeft en nog houden ze hem het hand boven het hoofd! Net als zijn vrienden :( wat is dat?
pi_174539734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

Op dat moment is alles te laat.

Maar, het is nog steeds niet zo dat de schuld bij het meisje moet liggen. Ik betwijfel ernstig dat de jongens haar hebben uitgenodigd met de mededeling of ze mee wil naar de middle of nowhere voor een gangbang. Waarschijnlijk hebben ze dat iet verteld.

Feit is nog steeds dat die jongens daar mee wegkomen. En hoe krijge je de maatschappij zover dat ze er niet mee wegkomen.
Je kunt het blijven herhalen maar dat maakt het niet opeens waar: niemand geeft de meiden de schuld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539739
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Spijker op de kop. Voor de dader de weg van de minste weerstand. Daarom zorg ik voor mijn fiets dat daar net wat meer weerstand op zit (een slot).

Het meest effectief is het vermijden van risico's. Dat is echt geen hogere wiskunde. Het meeste risico loop je als je risico's opzoekt.

Uiteraard, daders moeten van vrouwen af blijven. Echter, wanneer vrouwen het risico opzoeken mag je daar best wat over opmerken. Uiteraard mag je als vrouw het risicoopzoeken, maar als mijn dochter niet instapt bij 3 wildvreemde dronken gasten, en jouw dochter wel weet ik wel wie er het meeste risico loopt verkracht te worden. Zijn die verkrachters fout? Absoluut, maar wat heb je daar aan als je op de achterbank ligt terwijl er buiten nog 2 staan te wachten tot zij aan de beurt zijn?
Vanuit risicobeheersing genomen, is bronbestrijding vrijwel altijd het meest effectief en heeft het zelfs de voorkeur. Alleen bij vermijding van het risico weet je zeker dat je 100% veiligheid kan garanderen, ongeacht risico-oorzaken, toevalstreffers en gelegenheid. Het is alleen altijd zo jammer dat bij dit specifieke onderwerp sommige mensen (met name vrouwen) finaal over de zeik gaan wanneer je het maatregel 'vermijden van plaatsen' gaat aandragen.

Om dezelfde reden dat mijn vriendin 's nachts niet alleen gaat fietsen, ga ik niet op vakantie naar bijvoorbeeld Irak. Puur om de risico's te vermijden. Dit doen we allemaal op dagelijkse basis op de automatische piloot, maar bij 'verkrachtingsrisico's' moet iedereen zich opeens overal kunnen bewegen ( :') ) en is het bespreken van eigen verantwoordelijkheid uit den boze. Helaas is de realiteit anders en heb je zelf ook een verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:16:17 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174539752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt het blijven herhalen maar dat maakt het niet opeens waar: niemand geeft de meiden de schuld.
Meiden zijn al voorzichtig, we moeten daders aan gaan pakken. Niet dat halfslachtige 'gebrek aan bewijs', 'zo is ie anders nooit', 'mijn kind doet dat soort dingen niet' etc. Als jouw zoon zoiets doet zorg je dat hij gestraft wordt zodat hij grenzen leert kennen. Klaar.
pi_174539767
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Van te voren valt echt niet te voorspellen welke man oprecht galant is en welke niet.

Laten we beginnen met daders zien voor wat ze zijn: manipulerende berekenende sociopaten.

En laten we beginnen met de daders hiervoor verantwoordelijk te houden. De ouders van mijn dader wisten wat hij gedaan heeft en nog houden ze hem het hand boven het hoofd! Net als zijn vrienden :( wat is dat?
Dat valt niet te voorspellen nee, Maar je bent toch met me eens dat je dat beter in kunt schatten bij iemand die je langer kent dan iemand die je 2 uur kent? Je bent toch met me eens dat je meer risico loopt als meisje alleen bij 3 gasten in de auto die je niet kent dan bij iemand die je al jaren kent. En ja ook iemand die je jaren kent kan natuurlijk opeens toeslaan, maar het gaat om risico, niet om zekerheid.

Er is niemand die de daders niet verantwoordelijk houdt. Maar als jij wilt dat minder meisjes slachtoffer worden zul je hen toch ook bewust moeten maken van gevaren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zie je dus HELEMAAL verkeerd.

Ten eerste veroordeel ik in ieder geval niemand. En nee het is niet vitaal dat we onze focus leggen op het bestraffen van de daders. Dan is er dus al een slachtoffer gemaakt. Je moet voorkomen dat er slachtoffers vallen want op het moment dat er een slachtoffer valt ben je altijd bezig het paard achter de wagen te spannen. En zoals met vrijwel alle dingen die ons in ons leven overkomen heb je daar in bepaalde mate zelf invloed op. Dat besef begint op steeds meer gebieden door te dringen. Het is én de daders straffen, maar het begint met risico mijden.

Je kunt na een inbraak de politie bellen maar het begint met je huis goed beveiligen. Dat ontslaat inbrekers uiteraard niet van schuld.

Je kunt als je ziek bent naar de dokter gaan, maar beter is het om gezond te leven om te voorkomen dat je ziek wordt.

Je kunt je auto naar de garage brengen als hij stuk is, maar je kunt veel kosten voorkomen door periodiek onderhoud te plegen voordat deze stuk gaat.

Op werkelijk ieder aspect van je leven kun je zelf ook invloed uitoefenen. Ook voor slachtoffer van een seksueel misdrijf worden. Natuurlijk is dat geen garantie dat je dan niks overkomt, en als je wat overkomt is het niet jouw schuld.

Maar dat slachtoffers zelf helemaal geen invloed hebben op hoe groot de kans is dat zij slachtoffer worden is kolder.
Ik zeg niet dat je slachtoffers veroordeelt of de schuld geeft. Ik zeg dat je slachtoffers laakbaar handelen verwijt. En dat die slachtoffers zich door die houding niet meer durven uitspreken. Een slachtoffer heeft begrip nodig, geen verwijten.

En ik heb dat nu al zo vaak geprobeerd uit te leggen dat ik het verder ook opgeef. Blijkbaar zinloos.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174539799
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Meiden zijn al voorzichtig, we moeten daders aan gaan pakken. Niet dat halfslachtige 'gebrek aan bewijs', 'zo is ie anders nooit', 'mijn kind doet dat soort dingen niet' etc. Als jouw zoon zoiets doet zorg je dat hij gestraft wordt zodat hij grenzen leert kennen. Klaar.
Lees je wel wat ik schrijf? Anders is het lastig discussieren.

Maar goed. Leer jij je dochter dat ze rustig bij 3 dronken gasten in mag stappen omdat ze gewoon van haar af moeten blijven, dan leer ik mijn dochter: stap niet bij 3 dronken gasten in maar bel mij dan kom ik je halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:21:02 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174539819
Je bent er niet alleen met risicobestrijding.

Je kunt net zo gaan leven zoals in Saudi Arabië, maar ook daar komt het seksueel geweld nog voor. Wat is next, alle vrouwen en mannen fysiek met hekken scheiden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174539836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je slachtoffers veroordeelt of de schuld geeft. Ik zeg dat je slachtoffers laakbaar handelen verwijt. En dat die slachtoffers zich door die houding niet meer durven uitspreken. Een slachtoffer heeft begrip nodig, geen verwijten.

En ik heb dat nu al zo vaak geprobeerd uit te leggen dat ik het verder ook opgeef. Blijkbaar zinloos.
Een slachtoffer heeft begrip nodig inderdaad. Een meisje dat nog geen slachtoffer is gezond verstand. Maar zo lang je wel begrip toont maar niet hamert op gezond verstand en risico mijden kun je in de toekomst nog heel vaak begrip tonen voor slachtoffers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539873
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een slachtoffer heeft begrip nodig inderdaad. Een meisje dat nog geen slachtoffer is gezond verstand. Maar zo lang je wel begrip toont maar niet hamert op gezond verstand en risico mijden kun je in de toekomst nog heel vaak begrip tonen voor slachtoffers.
Het wil er bij jou echt niet in dat er ontelbare situaties zijn waarin het slachtoffer niet eens de mogelijkheid heeft om zijn/haar verkrachting te voorkomen?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:24:18 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174539877
Ben benieuwd naar verhalen over een vrouw die een man heeft verkracht. Kennen jullie wat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174539879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:14 schreef Justinn het volgende:

[..]

Vanuit risicobeheersing genomen, is bronbestrijding vrijwel altijd het meest effectief en heeft het zelfs de voorkeur. Alleen bij vermijding van het risico weet je zeker dat je 100% veiligheid kan garanderen, ongeacht risico-oorzaken, toevalstreffers en gelegenheid. Het is alleen altijd zo jammer dat bij dit specifieke onderwerp sommige mensen (met name vrouwen) finaal over de zeik gaan wanneer je het maatregel 'vermijden van plaatsen' gaat aandragen.

Om dezelfde reden dat mijn vriendin 's nachts niet alleen gaat fietsen, ga ik niet op vakantie naar bijvoorbeeld Irak. Puur om de risico's te vermijden. Dit doen we allemaal op dagelijkse basis op de automatische piloot, maar bij 'verkrachtingsrisico's' moet iedereen zich opeens overal kunnen bewegen ( :') ) en is het bespreken van eigen verantwoordelijkheid uit den boze. Helaas is de realiteit anders en heb je zelf ook een verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid.
Precies. Er zijn gelukkig mensen die wel nuchter kunnen blijven nadenken bij dit onderwerp.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:25:25 #29
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174539889
Wat een nondiscussie dit. Types die denken dat vrouwen zich maar moeten aanpassen sporen niet. Dus negeer ze gewoon.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174539905
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Het wil er bij jou echt niet in dat er ontelbare situaties zijn waarin het slachtoffer niet eens de mogelijkheid heeft om zijn/haar verkrachting te voorkomen?
Ja dat begrijp ik. Maar ik heb het over de gevallen die je dus wel kunt voorkomen.

Bijvoorbeeld door je vader te bellen om je op te halen en niet bij 3 dronken gasten die je 2 uur kent in te stappen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:14 schreef Justinn het volgende:

[..]

Vanuit risicobeheersing genomen, is bronbestrijding vrijwel altijd het meest effectief en heeft het zelfs de voorkeur. Alleen bij vermijding van het risico weet je zeker dat je 100% veiligheid kan garanderen, ongeacht risico-oorzaken, toevalstreffers en gelegenheid. Het is alleen altijd zo jammer dat bij dit specifieke onderwerp sommige mensen (met name vrouwen) finaal over de zeik gaan wanneer je het maatregel 'vermijden van plaatsen' gaat aandragen.

Om dezelfde reden dat mijn vriendin 's nachts niet alleen gaat fietsen, ga ik niet op vakantie naar bijvoorbeeld Irak. Puur om de risico's te vermijden. Dit doen we allemaal op dagelijkse basis op de automatische piloot, maar bij 'verkrachtingsrisico's' moet iedereen zich opeens overal kunnen bewegen ( :') ) en is het bespreken van eigen verantwoordelijkheid uit den boze. Helaas is de realiteit anders en heb je zelf ook een verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Maar ik heb het over de gevallen die je dus wel kunt voorkomen.

Bijvoorbeeld door je vader te bellen om je op te halen en niet bij 3 dronken gasten die je 2 uur kent in te stappen.
Je snapt dat 100% risico-vermijding in dit geval betekent dat vrouwen en mannen compleet gescheiden leven? En zelfs dan gok ik dat verkrachtingen nog wel een ding blijven, alleen dan binnen de eigen sekse.

Door het continue bespreken van de eigen verantwoordelijkheid van het slachtoffer, durven die zich niet meer uit te spreken omdat ze geloven dat het hun eigen schuld is. Hoe snap je dit niet?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:29:22 #32
471637 TomStall
I buried Joey
pi_174539955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:25 schreef Quotidien het volgende:
Wat een nondiscussie dit. Types die denken dat vrouwen zich maar moeten aanpassen sporen niet. Dus negeer ze gewoon.
fuckin A. Soms is een discussie niet de oplossing maar het eindeloze probleem.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:29:36 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174539960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:10 schreef Mishu het volgende:
Wat ik in het vorige topic miste was de erkenning dat de jongens die dit soort dingen doen berekenende types zijn die misbruik maken van het hele 'Maar je stapt toch niet in de auto' verhaal. Ik ben 100x thuisgebracht door iemand die niks deed en galant was. Moet ik dan maar altijd 1 meter afstand houden van elke man die aardig doet?
Idd, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Je kan dan niet eens meer op de bus wachten, want er komen 3 mannen aangelopen en je weet wat er dan zou kunnen gebeuren toch?

Het ergste is dat dat soort dingen wel zo nu en dan door je hoofd gaan. Dat je ergens zit of loopt en snel een inschatting probeert te maken of die man(men) die je pad kruisen wel veilig zijn. Die risico inschatting die echt heel veel vrouwen al heel vaak maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174539961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Je snapt dat 100% risico-vermijding in dit geval betekent dat vrouwen en mannen compleet gescheiden leven? En zelfs dan gok ik dat verkrachtingen nog wel een ding blijven, alleen dan binnen de eigen sekse.

Door het continue bespreken van de eigen verantwoordelijkheid van het slachtoffer, durven die zich niet meer uit te spreken omdat ze geloven dat het hun eigen schuld is. Hoe snap je dit niet?
Wat snap jij niet eraan dat je een risico niet 100% kunt vermijden maar door kleine gedragsaanpassingen, zoals niet instappen bij 3 dronken jongens die je net kent, een risico wel enorm kunt verkleinen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174539967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:25 schreef Quotidien het volgende:
Wat een nondiscussie dit. Types die denken dat vrouwen zich maar moeten aanpassen sporen niet. Dus negeer ze gewoon.
Je hebt inderdaad ook helemaal gelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174540039
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Je kan dan niet eens meer op de bus wachten, want er komen 3 mannen aangelopen en je weet wat er dan zou kunnen gebeuren toch?

Het ergste is dat dat soort dingen wel zo nu en dan door je hoofd gaan. Dat je ergens zit of loopt en snel een inschatting probeert te maken of die man(men) die je pad kruisen wel veilig zijn. Die risico inschatting die echt heel veel vrouwen al heel vaak maken.
Je trekt het zo ver in het absurde dat ik ga denken dat je het niet wilt begrijpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:35:42 #37
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174540080
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat snap jij niet eraan dat je een risico niet 100% kunt vermijden maar door kleine gedragsaanpassingen, zoals niet instappen bij 3 dronken jongens die je net kent, een risico wel enorm kunt verkleinen?
Je hebt je punt allang gemaakt, alleen proberen meerdere mensen je te laten inzien dat dit specifieke voorbeeld niet altijd opgaat. En dat het het verplaatsen van verantwoordelijkheid is. En die jongens gaan gewoon door naar het volgende slachtoffer net zo lang totdat ze iemand vinden die er wel intrapt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174540100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Door het continue bespreken van de eigen verantwoordelijkheid van het slachtoffer, durven die zich niet meer uit te spreken omdat ze geloven dat het hun eigen schuld is. Hoe snap je dit niet?
Wat jij niet ziet is dat er een substantieel verschil is tussen het nemen van eigen verantwoordelijkheid en de schuldvraag. Dit wordt hier 1 op 1 gelijk getrokken, alszijnde voorbeeld "geen eigen verantwoordelijkheid = schuld". Dat is iets wat ik totaal niet insinueer. Een slachtoffer kan nooit schuldig zijn aan zijn eigen verkrachting.

Dat een slachtoffer zich schuldig zou voelen is gevolg van de emotionele belading van hetgeen dat is gebeurd. Als mijn huis wordt leeggehaald, zou ik me ook schuldig voelen dat ik geen beter hang- en sluitwerk heb aangeschaft. Dat betekent niet dat ik zelf de schuld ook draag, maar dat mijn keuzes wel een factor zijn aan het risico.
pi_174540109
Jullie begrijpen hopelijk wel dat de meiden die mee gingen niet alleen waren, meestal met zijn tweeën. En die kwamen ook echt niet voor elkaar op ofzo. Dus om nou de schuld op mij te schuiven vind ik niet zo leuk.
pi_174540148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je hebt je punt allang gemaakt, alleen proberen meerdere mensen je te laten inzien dat dit specifieke voorbeeld niet altijd opgaat. En dat het het verplaatsen van verantwoordelijkheid is. En die jongens gaan gewoon door naar het volgende slachtoffer net zo lang totdat ze iemand vinden die er wel intrapt.
Precies. En wie trapt er in? Het meisje dat heeft meegekregen dat zij het risico niet hoeft te mijden en wel instapt.

Fijn dat je het nu zelf ook inziet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:39:40 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174540151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:14 schreef Justinn het volgende:

[..]

Vanuit risicobeheersing genomen, is bronbestrijding vrijwel altijd het meest effectief en heeft het zelfs de voorkeur. Alleen bij vermijding van het risico weet je zeker dat je 100% veiligheid kan garanderen, ongeacht risico-oorzaken, toevalstreffers en gelegenheid. Het is alleen altijd zo jammer dat bij dit specifieke onderwerp sommige mensen (met name vrouwen) finaal over de zeik gaan wanneer je het maatregel 'vermijden van plaatsen' gaat aandragen.

Om dezelfde reden dat mijn vriendin 's nachts niet alleen gaat fietsen, ga ik niet op vakantie naar bijvoorbeeld Irak. Puur om de risico's te vermijden. Dit doen we allemaal op dagelijkse basis op de automatische piloot, maar bij 'verkrachtingsrisico's' moet iedereen zich opeens overal kunnen bewegen ( :') ) en is het bespreken van eigen verantwoordelijkheid uit den boze. Helaas is de realiteit anders en heb je zelf ook een verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid.
Alsof dit alleen maar in de nacht voorkomt. Alsof daders van aanranding en verkrachting 1 of andere diersoort zijn. Nare roofdieren die in de nacht uit hun hol kruipen om te gaan jagen...

Sorry, het spijt me dat ik je dit moet vertellen. Het zijn geen nachtdieren, dat vermijden betekend nogal wat in de praktijk. Het gebeurt heel erg ruim ook buiten die horrorfilms scenario's. Er wordt teveel gefocust op die incidenten waarover men kan zeggen, ja maar dat had je ook niet moeten doen. Maar het gebeurt overal en nergens.

Als ik jullie redenering volg dan moet ik elke man wantrouwen en kan ik in het geheel niet meer zonder begeleiding naar buiten. Bij voorkeur begeleid door een man die ik kan vertrouwen (nou ja, hopenlijk dan). Want anders begeef ik me in een situatie waar zoiets maar zo kan gebeuren, de kans erg groot is dat het me een keer of meerdere keren overkomt in mijn leven.
Ik weiger om alle mannen te wantrouwen, ik weiger om mezelf in een gouden kooi op te sluiten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174540160
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:53 schreef zalkc het volgende:

Wat betreffend de statistieken wil ik ook nog wat kwijt. Aanraken en verbaal geweld bestaat wel zeker en kan ook als zodanig worden aangemerkt als ongewenst gedrag.
Als een 2m lange spierbundel mij teder over het kruis aait en zegt dat hij en de jongens mij wel even zullen gangbangen als ik buiten kom. Word ik ook zenuwachtig en voel me zeker weten bedreigd.
Het is en blijft een grijs gebied, voornamelijk in het lichtgrijze gebied. Een tik op de kont is niet voor de meesten direct een aangifte waard, maar wat dan wel?
Als die aangerande vrouw het al niet weet, hoe kan de rest van het goedbedoelende deel van de maatschappij dan weten hoe ze er mee om moeten gaan?

Zolang vrouwen niet een lijn over dit onderwerp trekken in plaats van die vermaledijde dubbele boodschap de hele tijd, zal uiteindelijk een groot deel van de mannen deze problemen niet kunnen begrijpen.
pi_174540211
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alsof dit alleen maar in de nacht voorkomt. Alsof daders van aanranding en verkrachting 1 of andere diersoort zijn. Nare roofdieren die in de nacht uit hun hol kruipen om te gaan jagen...

Sorry, het spijt me dat ik je dit moet vertellen. Het zijn geen nachtdieren, dat vermijden betekend nogal wat in de praktijk. Het gebeurt heel erg ruim ook buiten die horrorfilms scenario's. Er wordt teveel gefocust op die incidenten waarover men kan zeggen, ja maar dat had je ook niet moeten doen. Maar het gebeurt overal en nergens.

Als ik jullie redenering volg dan moet ik elke man wantrouwen en kan ik in het geheel niet meer zonder begeleiding naar buiten. Bij voorkeur begeleid door een man die ik kan vertrouwen (nou ja, hopenlijk dan). Want anders begeef ik me in een situatie waar zoiets maar zo kan gebeuren, de kans erg groot is dat het me een keer of meerdere keren overkomt in mijn leven.
Ik weiger om alle mannen te wantrouwen, ik weiger om mezelf in een gouden kooi op te sluiten.
Je snapt het niet.

Misschien even rustig ademhalen, kopje kruidenthee erbij en even zonder emotie de zaak nuchter teruglezen.

Je hoeft mannen niet te wantrouwen, je moet risico's vermijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:42:32 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174540219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:40 schreef Horzula het volgende:

[..]

Als die aangerande vrouw het al niet weet, hoe kan de rest van het goedbedoelende deel van de maatschappij dan weten hoe ze er mee om moeten gaan?

Zolang vrouwen niet een lijn over dit onderwerp trekken in plaats van die vermaledijde dubbele boodschap de hele tijd, zal uiteindelijk een groot deel van de mannen deze problemen niet kunnen begrijpen.
Tijdens de laatste internationale vrouwenvergadering waarbij minimaal de helft van alle vrouwen aanwezig was is bepaald dat "stop" en "nee" als duidelijk signaal gelden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:43:35 #45
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174540244
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je snapt het niet.

Misschien even rustig ademhalen, kopje kruidenthee erbij en even zonder emotie de zaak nuchter teruglezen.

Je hoeft mannen niet te wantrouwen, je moet risico's vermijden.
Je had ook gelezen dat in de besproken casus de dames met zijn tweeën waren? Wat over het algemeen word gezien als risicobeperkend.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_174540263
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tijdens de laatste internationale vrouwenvergadering waarbij minimaal de helft van alle vrouwen aanwezig was is bepaald dat "stop" en "nee" als duidelijk signaal gelden.
Hadden die meiden in Noord-Brabant dat ook gezegd?
pi_174540277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tijdens de laatste internationale vrouwenvergadering waarbij minimaal de helft van alle vrouwen aanwezig was is bepaald dat "stop" en "nee" als duidelijk signaal gelden.
Tja, en daar zit je dan als 17 jarige in een auto in de middle of nowhere met 3 gasten die je niet kent: "Stop! Nee!"

En dan stoppen ze niet.....had je nu maar aan risico mijding gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:45:19 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174540285
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je trekt het zo ver in het absurde dat ik ga denken dat je het niet wilt begrijpen.
Absurd? Lees al die verhalen nou eens van metoo. In de bus, op het werk, op school, gewoon op straat, midden in de kroeg. Verreweg de meeste verhalen over aanranding gaan niet om bij 3 jongens met de nodige drank instappen. Toch zoomen we daar op in omdat we dan kunnen praten over wat het slachtoffer dom heeft gedaan. Hoeven we het niet meer te hebben over de realiteit, waarin dit aan de orde van de dag is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174540302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je had ook gelezen dat in de besproken casus de dames met zijn tweeën waren? Wat over het algemeen word gezien als risicobeperkend.
Klopt. Blijkbaar niet beperkend genoeg. Niet instappen. Dan beperk je het niet, dan sluit je het uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:46:56 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174540326
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Klopt. Blijkbaar niet beperkend genoeg. Niet instappen. Dan beperk je het niet, dan sluit je het uit.
Totdat ze naar het toilet gaat en daar word klemgelopen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')