abonnement Unibet Coolblue
pi_174472251
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Waren het niet de Irakezen?
Nee.
pi_174472549
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Waren het niet de Irakezen?
Jij weet hier zo ontzettend weinig van.
http://www.ezidipress.com/en/the-betrayal-of-shingal/
pi_174472839
Wat is er gebeurd met die Koerdische dude, die aan het feesten was over onafhankelijkheid en shit :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:55:15 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174472877
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:53 schreef Slayage het volgende:
Wat is er gebeurd met die Koerdische dude, die aan het feesten was over onafhankelijkheid en shit :p
Ik denk ook op de vlucht geslagen
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174473035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Daarom ben ik benieuwd hoe de YPG in Syrie dit hele gebeuren in Irak aanschouwt en dat ziet in het licht van hun eigen relatie nu met de Amerikanen. Zo van "zijn wij na IS de volgende tegenover het Syrische regime en laten de Amerikanen ons dan ook geheel vallen?"

Als je weet dat de Amerikanen ook in Syrie de handen niet gaan branden aan het beschermen van de Koerden tegen Rusland en dus het regime... Dan hangt het lot daar van de Koerden met het verslaan van IS aan een heel dun zijden (russisch) draadje. Als de Russen en Iran een complete overgave van de YPG aan Damascus forceren gaan de Amerikanen niet zo ver om de Koerden bij te staan en is het in Syrie ook voor de Koerden game over. Allemaal afhankelijk van hoe met name de Russen daarin staan.
Welke andere, betere optie hebben de Koerden dan nu op de Amerikaanse trein doordenderen, zoveel mogelijk gebied innemen en wanneer Isis game over is, dealen met het regime?

İk heb die Koerden nooit gezien als onderdeel van de opstand, ze hebben altijd hun eigen ding gedaan. Altijd waren de lijnen met het regime open en waren de banden constructief. Het is zeker niet ondenkbaar dat de Koerden sinds dag 1 al 2 handen op 1 buik was net het regime en dat het regime hen zal belonen hiervoor. Then again, het regime is niet bij machte meer om te dicteren wat er gebeurt, dus wat vinden de Russen en de Iraniërs van wat de beste oplossing is. Veel info ontbreekt gewoon om er iets zinnigs van te maken.
Dan hebben we Trump s onbereikbare acties niet meegerekend. Hij lijkt een zwak voor Israël te hebben visavis Iran.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174473064
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk ook op de vlucht geslagen
Een gekwetste Ego zal zijn gezicht liever niet laten zien, maar zijn inbreng was wel waardevol in dit topic. İk hoop dat ie nog wat post hier.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174473354
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een gekwetste Ego zal zijn gezicht liever niet laten zien, maar zijn inbreng was wel waardevol in dit topic. İk hoop dat ie nog wat post hier.
En we hebben er blijkbaar allemaal irritante Turken die normaal gesproken nooit wat bijdragen voor in de plaats gekregen.
pi_174473400
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:04 schreef Slayage het volgende:
Welke andere, betere optie hebben de Koerden dan nu op de Amerikaanse trein doordenderen, zoveel mogelijk gebied innemen en wanneer Isis game over is, dealen met het regime?
De Russen? Die steunen ze niet militair nee. Dat doen de Yanks.

quote:
İk heb die Koerden nooit gezien als onderdeel van de opstand, ze hebben altijd hun eigen ding gedaan. Altijd waren de lijnen met het regime open en waren de banden constructief. Het is zeker niet ondenkbaar dat de Koerden sinds dag 1 al 2 handen op 1 buik was net het regime en dat het regime hen zal belonen hiervoor.
Er zijn maar twee manieren om de Koerden te belonen: onafhankelijkheid of autonomie. Met beiden gaat het regime nooit akkoord. Enkel als de status-quo hen daartoe dwingt en ze geen andere keuze hebben dan autonomie officieel te accepteren. Maar zelfs dat is onmogelijk. Daarom stel ik dat de Russen en Iraniers het zijn die bepalen om het regime de stootkracht te (blijven) geven om ook Koerdische gebieden (weer) in te nemen.

quote:
Then again, het regime is niet bij machte meer om te dicteren wat er gebeurt, dus wat vinden de Russen en de Iraniërs van wat de beste oplossing is. Veel info ontbreekt gewoon om er iets zinnigs van te maken.
Het ligt heel erg eraan hoe de diplomatie met Turkije verloopt en situatie in Idlib en Noord Syrie in handen van de rebellen. Daarom heeft Turkije een belangrijke strohalm daar om middels diens invloed ook indirect de houding van Rusland naar de SDF toe vorm te geven.

Stel dat de Russen en Turken met Iraanse tevredenheid een voor alle drie landen redelijk goede deal hebben om Nusrah en co eruit te trappen en in bepaalde gebieden onder Turkse supervisie FSA toe te staan die de actieve strijd tegen het regime staken dan verzwakt dat de positie van de SDF. Rusland is er sowieso op gebrand met Turkije een deal en eventuele swaps in Syrie te bewerkstelligen. Kost hun ook minder mankracht en financiën om Syrie op te lossen op de diplomatieke tour ipv enkel militair.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:42:51 #209
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174473701

Volgensmij gaan koerden nu een beetje tekeer.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:53:27 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174473865
https://southfront.org/is(...)200-missile-reports/

Zou Syrië gisteren met luchtafweergeschut een Israëlische JSF hebben geraakt?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174474216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:53 schreef Szura het volgende:
https://southfront.org/is(...)200-missile-reports/

Zou Syrië gisteren met luchtafweergeschut een Israëlische JSF hebben geraakt?
that would be hilarious :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174474297
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:42 schreef _--_ het volgende:
[ afbeelding ]
Volgensmij gaan koerden nu een beetje tekeer.
het leek erop dat de amerikanen de pkk acties in turkije verhinderden om zo koest te houden en te laten focussen op raqqa. maar nu hebben de turken in idlib zich genesteld aan de pkk linies en is vandaag raqqa gevallen en hebben de amerikanen de koerden in irak (ook de PKK) in de steek zijn gelaten.

de kaarten liggen er nu anders voor dus gaat de pkk zich ook anders gedragen? zou me niks verbazen iig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174474325
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:21 schreef no1uknow het volgende:

[..]

En we hebben er blijkbaar allemaal irritante Turken die normaal gesproken nooit wat bijdragen voor in de plaats gekregen.
iedereen (uitzonderingen daargelaten) is slaaf van die ego :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174474591
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:24 schreef Aloulu het volgende:

De Russen? Die steunen ze niet militair nee. Dat doen de Yanks.

het is maar wat de russen uitkomt, kijk maar naar menegh tal rifaat

quote:
Er zijn maar twee manieren om de Koerden te belonen: onafhankelijkheid of autonomie. Met beiden gaat het regime nooit akkoord. Enkel als de status-quo hen daartoe dwingt en ze geen andere keuze hebben dan autonomie officieel te accepteren. Maar zelfs dat is onmogelijk. Daarom stel ik dat de Russen en Iraniers het zijn die bepalen om het regime de stootkracht te (blijven) geven om ook Koerdische gebieden (weer) in te nemen.
assad heeft wel gezegd op het mement dat de russen begonnen met bommen gooien, "we gaan het hele land heroveren", dus tja.

quote:
Het ligt heel erg eraan hoe de diplomatie met Turkije verloopt en situatie in Idlib en Noord Syrie in handen van de rebellen. Daarom heeft Turkije een belangrijke strohalm daar om middels diens invloed ook indirect de houding van Rusland naar de SDF toe vorm te geven.

Stel dat de Russen en Turken met Iraanse tevredenheid een voor alle drie landen redelijk goede deal hebben om Nusrah en co eruit te trappen en in bepaalde gebieden onder Turkse supervisie FSA toe te staan die de actieve strijd tegen het regime staken dan verzwakt dat de positie van de SDF. Rusland is er sowieso op gebrand met Turkije een deal en eventuele swaps in Syrie te bewerkstelligen. Kost hun ook minder mankracht en financiën om Syrie op te lossen op de diplomatieke tour ipv enkel militair.
er van uitgaande dat het regime het gehele land gaat heroveren en de amerikanen zich onttrekken aan het conflict, dus ook het sdf niet meer backen, wie zou kamp assad als eerst aanpakken? idlib, dus ook alle banden met de turken opofferen of het sdf? wat zou regime belangen beter dienen om als eerst aan te pakken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174477260
IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 17:28:29 #DeirEzZor - Deir EzZorSAA crossed the Euphorates River and captured Thayban town east of Al Mayadin city reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:33:21 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174477296
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:31 schreef Slayage het volgende:
IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 17:28:29 #DeirEzZor - Deir EzZorSAA crossed the Euphorates River and captured Thayban town east of Al Mayadin city reageer retweet
Eindelijk.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174477686
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:37 schreef Slayage het volgende:
het is maar wat de russen uitkomt, kijk maar naar menegh tal rifaat
Maar wat de Russen uitkomt verschilt per plaats en tijd. Situatie nu is anders dan toen. En ook mbt Turkije en wat zij kunnen leveren in bijv de deal om regio Idlib en Noord Syrie te ontNusrah-en en enigszins een blijvende "vrede" te bewerkstelligen.


quote:
assad heeft wel gezegd op het mement dat de russen begonnen met bommen gooien, "we gaan het hele land heroveren", dus tja.
Er zijn heel weinig Syriers (ook rebellen niet) die niet voor een geheel Syrie staan. Uitgesproken. Het meeste wat de Koerden in Syrie onder Assad kunnen krijgen is volledige culturele rechten en taal. Enkel Rusland kan proberen Assad te forceren akkoord te gaan met autonomie. Maar ik weet zeker dat het regime dat enkel opgelegd zal moeten worden en daar zelf nooit voor kiest. Er is één Syrië en de hoofdstad ligt in Damascus. Die lijn is duidelijk als helder water.

quote:
er van uitgaande dat het regime het gehele land gaat heroveren en de amerikanen zich onttrekken aan het conflict, dus ook het sdf niet meer backen, wie zou kamp assad als eerst aanpakken? idlib, dus ook alle banden met de turken opofferen of het sdf? wat zou regime belangen beter dienen om als eerst aan te pakken?
Dat is de afhandelingsfase van het conflict en ligt geheel aan Rusland. Het is duidelijk dat Rusland een deal zoekt met de Turken om Idlib te ontdoen van Nusrah en co. In hoeverre de Russen waarmee tevreden zijn is gissen. De Turken willen voor hun deal ook wat terug. Duidelijk is dat de Turken het om een buffer tegen de Koerden gaat. Dus als de Russen willen dealen met de Turken, en alles laat dat zien, om tot een oplossing te komen zullen ze in die voornaamste eis de Turken tegemoet komen en de Syrische Koerden zijn daarbij voor de Russen even minder belangrijk.

Nu IS ten einde is heb je een patstelling tussen het regime en SDF. Beiden hebben eisen. Aangezien er lijntjes waren in het verleden zal men ook zeker communiceren in wat men wil. De vraag is wie wie de wil op kan leggen. Als de Koerden denken dat ze het regime als gelijke kunnen benaderen denk ik dat ze onderschatten hoe het regime naar ze kijkt. Het regime is de rechtmatige eigenaar van geheel Syrië. Vanuit die positie kijkt men. Valt weinig als gelijke te dealen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174481088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En jij bent?
Rangano, 24 jaar. Wonend in Brabant.
pi_174482100
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 01:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze zijn ook niet "afgeslacht". Ze hadden meer dan genoeg tijd en kansen om dit vreedzaam te laten verlopen. Zoals bijvoorbeeld de olievelden in handen van de KDP.
Dat deden ze niet en als gevolg zijn ze afgeslacht.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:08:07 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174482560
Sidorenko:

#Syria DeirEzZor News Network : SAA crosses the Euphrates and heads to Omar oilfield.
The distance is 7 km and shrinking with every minute.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174485277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Rangano, 24 jaar. Wonend in Brabant.
Brabo neger *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174485291
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:08 schreef Szura het volgende:
Sidorenko:

#Syria DeirEzZor News Network : SAA crosses the Euphrates and heads to Omar oilfield.
The distance is 7 km and shrinking with every minute.
Worden de Koerden dubbel geklapt deze week? ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174485583
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Brabo neger *O*
Wil je dat laatste woord niet in de mond nemen.
pi_174486738
How Iran helped Baghdad seize back Kirkuk

quote:
Around 8 p.m. on Oct. 15, an Iranian general from the powerful Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) accompanied by Iraqi Commanders Abu Mahdi al-Muhandis and Hadi al-Ameri sat down with the Kurdish commanders in Kirkuk. The IRGC commander, known only by his surname, Eqbalpour, who works closely with Quds Force chief Qasem Soleimani, told the Kurds to give up the city peacefully. “If you resist, we will crush you and you will lose everything,” the general warned the peshmerga commanders, a source with intimate knowledge of the meeting told Al-Monitor.

The Kurdish leadership had turned down repeated requests by Soleimani to cancel the Sept. 25 independence referendum, to his indignation. The peshmerga commanders who had fought Saddam Hussein’s army alongside Soleimani and other IRGC commanders in the 1980s knew that the Quds Force commander would take his revenge. After consulting with the top Kurdish leadership, the peshmerga commanders told Eqbalpour that they would not give up Kirkuk.

The Iranian commander took out a map of the area and spread it out in front of his Kurdish counterparts. “This is our military plan. We will hit you tonight from three points — here, here and here,” the Quds Force officer stated, and then left the meeting with his entourage.

Not far from the main Patriotic Union of Kurdistan (PUK) building in Kirkuk, where the meeting took place, a group of American military advisers sat at the sprawling K1 air base. The soldiers would keep their silence as Soleimani and the Iraqis orchestrated the attacks on Kirkuk. One Kurdish official even suggested that there must have been an international agreement to launch such a coordinated strike. The Kurds were in for a big surprise.

Just after midnight, in the early hours of Oct. 16, the Iraqis attacked from the points that the Iranian general had identified, and by 8 p.m. — despite fierce resistance by some of the peshmerga — the Iraqis were taking over the city as Kurdish officials and commanders fled. Three peshmerga sources, including two majors, were adamant that they had seen Persian-speaking soldiers wearing the uniforms of the Popular Mobilization Units (PMU) alongside the Iraqis.

How the Kurdish peshmerga were defeated so fast is disputed, but lack of ammunition and the longstanding rivalry between the PUK and the Kurdistan Democratic Party (KDP) played an important part. "I fought for four hours and we did not allow the [PMU] to come forward,” said Maj. Nihad, a peshmerga commander in his mid 30s who fought south of the city near the Shiite town of Taza. “We could not continue simply because we had no more ammunition.”

As the Iraqis took control of the city, thousands of Kurdish civilians and peshmerga fled to Erbil and Sulaimaniyah. "They sold us, the [Kurdish] officials sold us,” one peshmerga told Al-Monitor in Qarahanjir, just to the east of Kirkuk, as thousands of desperate and bewildered Kurdish civilians drove their vehicles toward Sulaimaniyah. Kurdish officials could be seen fleeing through the hills in their four-wheel-drive vehicles. Angry crowds along the road near Sulaimaniyah jeered at the officials.

Immediately after their collapse in Kirkuk, KDP and PUK officials accused each other of treason and traded barbs. The KDP accused one wing of the PUK of reaching a secret agreement with Baghdad to sell out the Kurds, while PUK officials said Massoud Barzani, the de facto president of the Kurdistan Region, is reaping what he sowed for his obstinacy in going ahead with the independence referendum against the advice of the Kurds’ closest allies. The two sides also accused each other of looting Kirkuk’s oil and siphoning off millions of dollars in the process.

It appears that Iran succeeded in helping Baghdad squeeze the Kurds and retake all the disputed territories from them. US President Donald Trump said his administration would not side with any party in an internal matter.

While Iran may be buoyant about its success, the Kurdish public is angry and feels betrayed by both Soleimani and the Kurdish leadership. But as the Kurds try to make sense of losing so much after the referendum, Iran may come to regret its decision to humiliate the Kurdish public in the long run. The sense of humiliation is palpable across to the Kurdistan Region. “I have picked up my father’s Kalashnikov to defend my town,” said a young man on Oct. 16, sitting on a hill just outside Kirkuk and clinging to his rusty gun. With tears in his eyes, Garmiyan,18, said that he would not run away and would rather die defending his hometown as he looked down on the road jammed with vehicles fleeing the city.

Anti-Iran sentiment is now growing in the Kurdistan Region, despite how the Kurds have generally seen Iran, a country that they have often turned to in times of need. When Saddam’s regime launched chemical attacks in 1988, the Kurds turned to Iran; again, in 1991, as Saddam’s army attacked Kurdish areas in the aftermath of the Gulf War, many were housed by Iran. By and large, the Kurds see themselves as ethnically closer to Iranians than to Arabs and Turks because of their thousands of years of shared history.

Tehran’s assistance to Baghdad in this episode of Iraq's tumultuous history may thus ultimately hurt Tehran's influence in the Kurdistan Region, while for Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi the Shiite commanders may have already become too powerful to contain.

There is no doubt that the Kurdish leadership is guilty of monumental miscalculations by pushing ahead with an ill-timed referendum. But given the reactions to their policies, both Washington and Tehran are likely to come to regret humiliating the Kurdish public in years to come.
http://www.al-monitor.com(...)e-eqbalpour.amp.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')