He? Ik heb helemaal geen koopcontact met iemand en als je iets koopt dan is het van jou. Niemand kan je verbieden om het weer door te verkopen. Chinese zonnepanelen mogen niet worden geïmporteerd in de EU. De staat frustreert dus een goedkope manier om CO2 uitstoot tegen te gaan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kennis kocht veel op, echter in het koopcontract stond hij mocht het niet aan 1 verkopen, er stond niet in hij mocht het niet aan 2 verkopen en 2 mocht het niet doorverkopen aan 1.
Begrijp je het nog niet?
Dan kan ik het niet veranderen, de EU heeft het verboden niet Afrika en of Turkije, wat van daar naar de EU in komt mag toch wel of niet?
Yep niet alleen de staat maar heel de EU, net zoals het rijden op lpg en dan heb ik het alleen over Nederland, Lpg goedkope oplossing om het bestaande wagenpark, daar de CO van terug te dringen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:07 schreef noescom het volgende:
[..]
He? Ik heb helemaal geen koopcontact met iemand en als je iets koopt dan is het van jou. Niemand kan je verbieden om het weer door te verkopen. Chinese zonnepanelen mogen niet worden geïmporteerd in de EU. De staat frustreert dus een goedkope manier om CO2 uitstoot tegen te gaan.
Ging het om het CO terug te dringen of over een prijs?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:16 schreef Ulx het volgende:
Bij LPG blijf je ook afhankelijk van het Midden Oosten. Als die meer vraag naar LPG krijgen gaat de prijs gewoon omhoog.
Er komt gewoon CO2 vrij bij het verbranden van LPG. Het blijft een mengsel van C3H8 (propaan) en C4H10 (butaan} Iets minder dan bij benzine, maar omdat het een lagere opbrengst heeft aan energie heb je er ook weer meer van nodig.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ging het om het CO terug te dringen of over een prijs?
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/milieu.htmquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt gewoon CO2 vrij bij het verbranden van LPG. Het blijft een mengsel van C3H8 (propaan) en C4H10 (butaan} Iets minder dan bij benzine, maar omdat het een lagere opbrengst heeft aan energie heb je er ook weer meer van nodig.
Is dat met of zonder sjoemelsoftware gemeten?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:39 schreef noescom het volgende:
"Bij rijden op LPG komt er 11 procent minder CO2 uit de uitlaatpijp dan bij een vergelijkbaar benzine model. Het bewijs hiervoor is afkomstig van een uitgebreide database van testresultaten, aangeleverd door autofabrikanten." - Bron: https://www.groen7.nl/rijden-op-lpg-is-echt-milieuvriendelijker/
Uiteindelijk zullen de elektrische wagens het wel winnen van wagens die lopen op fossiele brandstoffen, dat zal enkele decennia duren. Die ontwikkeling lijkt me sowieso wel goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:16 schreef Ulx het volgende:
Bij LPG blijf je ook afhankelijk van het Midden Oosten. Als die meer vraag naar LPG krijgen gaat de prijs gewoon omhoog.
Ik ben in diverse landen in midden- en zuid-Afrika geweest, en je wilt echt niet weten hoe veel oude dieseltjes er daar rondrijden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Ulx het volgende:
Westerse afdankertjes? Men slaat in sommige gebieden alle outdatwd techniek gewoon over. In landen in Afrika legt men ook geen vaste telefoon meer aan. Men gaat direct voor de smartphone. Waarom zouden ze dat met auto's niet doen?
Het zou prachtig zijn als het werkelijk zo ging. Maar de werkelijkheid ziet er echt heel anders uit vrees ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Ulx het volgende:
Idem voor stroomvoorziening in afgelegen gebieden. Daar knal je gewoon zonnepanelen heen en gaan met die banaan.
Op veel oliewinnigsplekken wordt LPG ter plekke afgefakkeld. Door dit in plaats daarvan door een voertuig te laten doen bespaart brandstof.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 17:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep niet alleen de staat maar heel de EU, net zoals het rijden op lpg en dan heb ik het alleen over Nederland, Lpg goedkope oplossing om het bestaande wagenpark, daar de CO van terug te dringen.
Ja, of in elk geval ergens voor gebruiken. Affakkelen is natuurlijk doodzonde.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:17 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Op veel oliewinnigsplekken wordt LPG ter plekke afgefakkeld. Door dit in plaats daarvan door een voertuig te laten doen bespaart brandstof.
Afvalproduct van raffinaderij van panty b.v?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:26 schreef Ulx het volgende:
Je kunt het ook in de grond laten zitten.
Ja in de grond laten zitten wat de olie, je hebt geen flauw benul wat er allemaal uit gehaald wordt?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:40 schreef Ulx het volgende:
Dit is toch een topic over hoe we minder CO2 de atmosfeer in kunnen pompen?
Stoppen met het consumeren van aardolie zal enorme consequenties hebben ja, maar wat is nu eigenlijk je punt? Dat we het daarom niet zouden moeten doen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja in de grond laten zitten wat de olie, je hebt geen flauw benul wat er allemaal uit gehaald wordt?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie
Mijn punt belast LPG rijden niet nog eens extra, buiten het feit dat het voertuig meer onderhoudt nodig heeft en 20% aan vermogen mist!quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Stoppen met het consumeren van aardolie zal enorme consequenties hebben ja, maar wat is nu eigenlijk je punt? Dat we het daarom niet zouden moeten doen?
Het is kiezen tussen twee kwaden, maar er is zeker een keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |