abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174416761
Van alle mogelijke middelen om CO2-uitstoot te minderen is uitbreiding van kernenergie de veiligste en meest efficiente manier. Dat klinkt vreemd na jaren demonisering van deze vorm van energieopwekking, maar als er droog naar dodelijke slachtoffers per opgewekt kilowattuur wordt gekeken staat kernenergie bovenaan als de veiligste methode, zelfs als de slachtoffers van Tsjernobyl, Fukushima en Three Mile Iskand worden meegerekend. De komende jaren wil een beweging in Nederland alle huishoudens afschakelen van het aardgas. Kernenergie met stadsverwarming is een logische vervanging daarvoor. Op het ogenblik worden hele bossen opgestookt in kolencentrales, in het kader van ‘hernieuwbare’ energie, dezelfde bossen die groeiden in Europa toen de kolenmijnen de noodzakelijke brandstof leverden voor de verwarming van de huizen. Uitbreiding van elektriciteitsvraag wordt ook verwacht als het wagenpark elektrisch wordt, wind en zon kunnen die vraag niet leveren.

Forbes: How deadly is your kilowatt?
https://www.forbes.com/si(...)a-price-always-paid/

EROI ranking
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_174416873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kennis kocht veel op, echter in het koopcontract stond hij mocht het niet aan 1 verkopen, er stond niet in hij mocht het niet aan 2 verkopen en 2 mocht het niet doorverkopen aan 1.

Begrijp je het nog niet?
Dan kan ik het niet veranderen, de EU heeft het verboden niet Afrika en of Turkije, wat van daar naar de EU in komt mag toch wel of niet?
He? Ik heb helemaal geen koopcontact met iemand en als je iets koopt dan is het van jou. Niemand kan je verbieden om het weer door te verkopen. Chinese zonnepanelen mogen niet worden geïmporteerd in de EU. De staat frustreert dus een goedkope manier om CO2 uitstoot tegen te gaan.
pi_174416952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:07 schreef noescom het volgende:

[..]

He? Ik heb helemaal geen koopcontact met iemand en als je iets koopt dan is het van jou. Niemand kan je verbieden om het weer door te verkopen. Chinese zonnepanelen mogen niet worden geïmporteerd in de EU. De staat frustreert dus een goedkope manier om CO2 uitstoot tegen te gaan.
Yep niet alleen de staat maar heel de EU, net zoals het rijden op lpg en dan heb ik het alleen over Nederland, Lpg goedkope oplossing om het bestaande wagenpark, daar de CO van terug te dringen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:16:20 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174417046
Bij LPG blijf je ook afhankelijk van het Midden Oosten. Als die meer vraag naar LPG krijgen gaat de prijs gewoon omhoog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174417123
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:16 schreef Ulx het volgende:
Bij LPG blijf je ook afhankelijk van het Midden Oosten. Als die meer vraag naar LPG krijgen gaat de prijs gewoon omhoog.
Ging het om het CO terug te dringen of over een prijs?
pi_174417209
LPG is trouwens een afval product van de raffinaderij.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:30:17 #7
3928 Ulx
pi_174417345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ging het om het CO terug te dringen of over een prijs?
Er komt gewoon CO2 vrij bij het verbranden van LPG. Het blijft een mengsel van C3H8 (propaan) en C4H10 (butaan} Iets minder dan bij benzine, maar omdat het een lagere opbrengst heeft aan energie heb je er ook weer meer van nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174417454
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er komt gewoon CO2 vrij bij het verbranden van LPG. Het blijft een mengsel van C3H8 (propaan) en C4H10 (butaan} Iets minder dan bij benzine, maar omdat het een lagere opbrengst heeft aan energie heb je er ook weer meer van nodig.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/milieu.htm

With LPG (liquid petroleum gas) vehicles...

Carbon Monoxide emissions are around 80% less than petrol and 40% less than diesel.
Hydrocarbon emissions are around 60% less than petrol and 50% less than diesel.
Nitrous oxide emissions are around 80% less than petrol and 90% less than diesel.
Particulates (PM10s) are non existent in LPG.
Carbon dioxide, which contributes to smog and global warming, is lower in LPG.
pi_174417552
"Bij rijden op LPG komt er 11 procent minder CO2 uit de uitlaatpijp dan bij een vergelijkbaar benzine model. Het bewijs hiervoor is afkomstig van een uitgebreide database van testresultaten, aangeleverd door autofabrikanten." - Bron: https://www.groen7.nl/rijden-op-lpg-is-echt-milieuvriendelijker/
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:44:49 #10
3928 Ulx
pi_174417631
Bij andere links vind ik een reductie van 11-15%. Dat lijkt me wat realistischer dan 80%. (dat was CO, over CO2 heeft men het niet)

Zet dat met 6 Miljoen auto's zoden aan de dijk of is het overstappen op LPG alleen maar een manier om de hardwerkende belastingbetaler het geld de zakken te schudden? Ik denk dat laatste.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:48:27 #11
3928 Ulx
pi_174417712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:39 schreef noescom het volgende:
"Bij rijden op LPG komt er 11 procent minder CO2 uit de uitlaatpijp dan bij een vergelijkbaar benzine model. Het bewijs hiervoor is afkomstig van een uitgebreide database van testresultaten, aangeleverd door autofabrikanten." - Bron: https://www.groen7.nl/rijden-op-lpg-is-echt-milieuvriendelijker/
Is dat met of zonder sjoemelsoftware gemeten?
pi_174418889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:16 schreef Ulx het volgende:
Uiteindelijk zullen de elektrische wagens het wel winnen van wagens die lopen op fossiele brandstoffen, dat zal enkele decennia duren. Die ontwikkeling lijkt me sowieso wel goed.

Of dat nu echt voldoende gaat bijdragen aan een reductie van de CO2 uitstoot kun je je wel afvragen. Een groot deel van deze wereld rijdt in 'westerse afdankertjes'. Dus het vervangen van ook die wagenparken gaat nog een paar decennia extra duren, dan zitten we al zo'n beetje tegen het einde van de 21e eeuw.

En met een reductie van de uitstoot zijn we er ook nog niet. Voordat de CO2 concentraties in de atmosfeer echt dalen zijn we weer een hele tijd verder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:11:54 #13
3928 Ulx
pi_174419023
Westerse afdankertjes? Men slaat in sommige gebieden alle outdatwd techniek gewoon over. In landen in Afrika legt men ook geen vaste telefoon meer aan. Men gaat direct voor de smartphone. Waarom zouden ze dat met auto's niet doen? Idem voor stroomvoorziening in afgelegen gebieden. Daar knal je gewoon zonnepanelen heen en gaan met die banaan.

Hier in het Westen blijven we langer zitten met verouderde meuk uit het jaar kruik. Wet van de rennende voorsprong.
pi_174419080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Ulx het volgende:

Westerse afdankertjes? Men slaat in sommige gebieden alle outdatwd techniek gewoon over. In landen in Afrika legt men ook geen vaste telefoon meer aan. Men gaat direct voor de smartphone. Waarom zouden ze dat met auto's niet doen?
Ik ben in diverse landen in midden- en zuid-Afrika geweest, en je wilt echt niet weten hoe veel oude dieseltjes er daar rondrijden.

Ja, er zijn smart phones. Er zijn ook 'telefooncellen' waar mensen tegen betaling andere mensen gebruik laten maken van hun smart phone. Heel veel mensen hebben daar echt niet het geld voor een Prius of een Tesla, laat staan dat je daar uberhaupt elektrisch kunt tanken.

Ja, misschien op enkele plaatsen in Johannesburg, maar daarbuiten kun je elektrisch tanken echt wel vergeten. In het grootste deel van Afrika mag je blij zijn als er uberhaupt mobiele zendmasten staan. Het was voor ons niet ongebruikelijk om gewoon helemaal geen ontvangst te hebben, en er was maar beperkte beschikking over elektriciteit. Namelijk op momenten dat de de dieselgeneratoren aan staan. (!!) Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe slecht het is om een elektrische wagen op te laden met een dieselgenerator. Dan kun je nog beter gewoon in een dieselwagen rijden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Ulx het volgende:

Idem voor stroomvoorziening in afgelegen gebieden. Daar knal je gewoon zonnepanelen heen en gaan met die banaan.
Het zou prachtig zijn als het werkelijk zo ging. Maar de werkelijkheid ziet er echt heel anders uit vrees ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 14-10-2017 19:26:17 ]
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:17:53 #15
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174420104
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep niet alleen de staat maar heel de EU, net zoals het rijden op lpg en dan heb ik het alleen over Nederland, Lpg goedkope oplossing om het bestaande wagenpark, daar de CO van terug te dringen.
Op veel oliewinnigsplekken wordt LPG ter plekke afgefakkeld. Door dit in plaats daarvan door een voertuig te laten doen bespaart brandstof.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174420194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:17 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Op veel oliewinnigsplekken wordt LPG ter plekke afgefakkeld. Door dit in plaats daarvan door een voertuig te laten doen bespaart brandstof.
Ja, of in elk geval ergens voor gebruiken. Affakkelen is natuurlijk doodzonde.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:26:53 #17
3928 Ulx
pi_174420296
Je kunt het ook in de grond laten zitten.
pi_174420396
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:26 schreef Ulx het volgende:
Je kunt het ook in de grond laten zitten.
Afvalproduct van raffinaderij van panty b.v?
pi_174420403
Ben jij zo dom of doe je maar alsof?
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:40:32 #20
3928 Ulx
pi_174420474
Dit is toch een topic over hoe we minder CO2 de atmosfeer in kunnen pompen?
pi_174420523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:40 schreef Ulx het volgende:
Dit is toch een topic over hoe we minder CO2 de atmosfeer in kunnen pompen?
Ja in de grond laten zitten wat de olie, je hebt geen flauw benul wat er allemaal uit gehaald wordt?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2017 20:47:42 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:49:29 #22
3928 Ulx
pi_174420622
Rustig maar, ligt het zo gevoelig?
pi_174420626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja in de grond laten zitten wat de olie, je hebt geen flauw benul wat er allemaal uit gehaald wordt?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie
Stoppen met het consumeren van aardolie zal enorme consequenties hebben ja, maar wat is nu eigenlijk je punt? Dat we het daarom niet zouden moeten doen?

Het is kiezen tussen twee kwaden, maar er is zeker een keuze.
pi_174420686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Stoppen met het consumeren van aardolie zal enorme consequenties hebben ja, maar wat is nu eigenlijk je punt? Dat we het daarom niet zouden moeten doen?

Het is kiezen tussen twee kwaden, maar er is zeker een keuze.
Mijn punt belast LPG rijden niet nog eens extra, buiten het feit dat het voertuig meer onderhoudt nodig heeft en 20% aan vermogen mist!
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:59:16 #25
3928 Ulx
pi_174420777
Waar heb je het nu weer over? Over een paar jaar is het hoe dan ook gedaan met nieuwe verbrandingsmotoren. They're on their way out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')