http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
(Dat wil zeggen: kom niet met :"misschien was ze wel depressief" of "relatieproblemen" want daar is nergens aanleiding voor dus opbokken met die onzin
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
-ook opmerkingen over d'r foto's kunnen achterwege blijven. (spiegelingen, weerkaatsingen, vrolijk/boos/bang etc etc
-BELANGRIJKSTE TIP: Negeer onzinposts, zet een TR en ga aub niet quoten. Negeren is de beste manier om een troll te ontmoedigen om zijn onzin voort te zetten
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2017 14:22:39 ]![]()
Het was ook spottend bedoeldquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:02 schreef Maktub het volgende: [..]
Maar dan ga je er aan voorbij dat het achterlicht al lang voor die fietstocht kapot had kunnen zijn.van je fiets getrokken worden impliceert niet dat er een fietslamp van je fiets valt. En ik zeg bewust "een" fietslamp, want het is inderdaad mogelijk dat die al stuk was inderdaad
![]()
Het is niet eens bekend of dat lampje die vrijdag er nog opzat toen ze vertrok."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Opmerkelijk dat het leger zich alweer gaat verplaatsen. Ze waren daar net. Zou er ergens een nieuw aanknopingspunt zijn gevonden?twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 13:04:36Defensie gaat zich verplaatsen. Majoor Venekamp: we moeten rijden, ik hoor zo waarheen #AnneFaber https://t.co/clPABi7OlN reageer retweet
![]()
Heeft zo'n opoefiets geen vaste verlichting? Dan is wel aannemelijk dat als ze wellicht aangevallen is die fiets op het PD gevallen is en daar het kapje gebroken is.![]()
twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 13:04:36Defensie gaat zich verplaatsen. Majoor Venekamp: we moeten rijden, ik hoor zo waarheen #AnneFaber https://t.co/clPABi7OlN reageer retweet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Leger sluit aan bij zoektocht naar Anne Faber
De zoekacties naar de vermiste Anne Faber uit Utrecht worden vandaag hervat bij vliegbasis Soesterberg. Ook Defensie sluit aan, laat de politie weten. Er zijn langs de provinciale weg tussen Huis ter Heide en Den Dolder ongeveer 220 mensen op de been en volgens de politie is dat voldoende om de zoektocht "planmatig en secuur" uit te voeren.[RTV Utrecht]
![]()
twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 13:08:28Militairen gaan naar restaurant De Hoefslag, weer iets meer richting Huis ter Heide/omgeving vijver #AnneFaber reageer retweet
![]()
twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 13:08:28Militairen gaan naar restaurant De Hoefslag, weer iets meer richting Huis ter Heide/omgeving vijver #AnneFaber reageer retweet
![]()
Niet, je kan wel de inhoud verwijderen of bewerkenquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:06 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Hoe verwijder je een post? Lol. Ik zat een beetje te rotzooien op mobiele browser.And everything under the sun is in tune
Is het niet net zo aannemelijk dat dat er al eerder af is gevallen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:08 schreef S95Sedan het volgende:
Heeft zo'n opoefiets geen vaste verlichting? Dan is wel aannemelijk dat als ze wellicht aangevallen is die fiets op het PD gevallen is en daar het kapje gebroken is.![]()
wel respect hoeveel mensen er zoekenAls je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Kans bestaat maar dat kunnen ze wel checken als ze goede beelden van haar hebben toch.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Is het niet net zo aannemelijk dat dat er al eerder af is gevallen?![]()
Opmerkelijk?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:09 schreef LovelyLady het volgende:
Ze waren er immers nog niet zo lang dacht ikAnd everything under the sun is in tune
LIVE: Defensie: 'We zoeken niet speciaal naar sporen, we zoeken Anne' [Tubantia]
13:05 Defensie verplaatst zich naar een andere plek. Waarheen is nog onduidelijk.
13:01 De militairen doorzoeken niet centimeter voor centimeter het gebied, zoals de politie, ME en vrijwilligers gisteren wel deden.![]()
Vlakbij de Fornheselaan [Den Dolder] staan 2 zendmasten. KPN en Vodafoon.
Als Anne niet de Dolderseweg maar door is gefietst en het fietspad even voorbij de 2e overweg langs het spoor in de richting van het ecoduct en Den Dolder heeft genomen dan komt ze daar ook uit.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Raar dat defensie zich zo snel verplaatst, misschien iets nieuws?![]()
Ik denk dat je beelden wel echt haarscherp moeten zijn om te kunnen zien of de fietslamp van een fietser nog intact is. Bovendien kan het lampje ook in de plomp liggen, waar de fiets is gevonden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:11 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kans bestaat maar dat kunnen ze wel checken als ze goede beelden van haar hebben toch.![]()
idd. Een fiets in stad als Utrecht bljft niet lang perfectquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Is het niet net zo aannemelijk dat dat er al eerder af is gevallen?![]()
11 dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:12 schreef naiipajiiau het volgende:
Dadelijk zit ze ergens vast in iemands kelder of zo. Hoelang zoeken ze nu al..![]()
Anne zou misschien ook via een aanrijding om het leven zijn gekomen?Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Nee. De fiets zag er nog keurig uit. Op het achterlicht en reflector na.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef Onnoman het volgende:
Anne zou misschien ook via een aanrijding om het leven zijn gekomen?![]()
Dat kan, maar als je graag fietst dan is je fiets meestal wel in orde.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:05 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Het was ook spottend bedoeldvan je fiets getrokken worden impliceert niet dat er een fietslamp van je fiets valt. En ik zeg bewust "een" fietslamp, want het is inderdaad mogelijk dat die al stuk was inderdaad
Dan zit er een werkende bel op, jasbeschermers en een achterlicht.![]()
Ik ben blij dat ze eindelijk het leger in hebben geschakeld vooral omdat ze veel sneller meer gebied kunnen beslaan nu en meer kans hebben haar sneller te vinden. Maar ik denk ook dat de dader(s) echt wel het nieuws in de gaten houd en hoe meer manschappen en instanties erbij betrokken zijn hoe zenuwachtiger die kan worden.![]()
hmmmquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nee. De fiets zag er nog keurig uit. Op het achterlicht en reflector na.
das waarAls je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Ja want bij haar fiets was haar achter lamp erafquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef Onnoman het volgende:
Anne zou misschien ook via een aanrijding om het leven zijn gekomen?![]()
![]()
vrijwilligquote:Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Nee?quote:
Een paarduizend fte om één lijk te vinden lijkt me redelijk uit verhouding.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Aparte redenering.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee?
Een paarduizend fte om één lijk te vinden lijkt me redelijk uit verhouding.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh, het is een lijk?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee?
Een paarduizend fte om één lijk te vinden lijkt me redelijk uit verhouding.![]()
Je zou toch denken dat iedereen in Huis Ter Heide en Den Dolder met al die gigantische tuinen zijn perceel of terrein al heeft gecheckt. Je wilt het toch niet op je geweten hebben dat Anne daar al 10 dagen ligt maar jij het niet hebt gezien.![]()
Wat een zieke opmerkingquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee?
Een paarduizend fte om één lijk te vinden lijkt me redelijk uit verhouding.![]()
Leger schijnt met spoed - rijdend door rood - zich te hebben verplaatst lees ik.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er werd gemeld dat die er niks mee te maken had. Dus er was niksquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:16 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
waarom hadden jullie t er over dan? probeerde terug te lezen maar werd er niet wijzer van.
![]()
twitter:nielskalkman twitterde op maandag 09-10-2017 om 13:05:11De ME zoekt vanuit het zuiden richting het noorden, en de militairen zoeken precies de andere kant op. Elkaar tegemoet. reageer retweet
![]()
waarom denk je dat de politie en het leger er zijn?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Politie en leger toch zeker niet.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Vreemd inderdaad. Waarom leger daarheen en politie niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Leger schijnt met spoed - rijdend door rood - zich te hebben verplaatst lees ik.Love is in the air!![]()
Ik denk niet dat ze na 11 dagen nog een levende Anne uit de bosjes gaan vissen. Jij?quote:
Als ze nog leeft dan zit ze of uit eigen keuze op de Canarische Eilanden, of ze is ontvoerd of iets dergelijks en dan zit ze ergens binnen, maar dat kan ook in Maastricht zijn. De zoektocht in dat bos is naar een lijk.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bronquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Leger schijnt met spoed - rijdend door rood - zich te hebben verplaatst lees ik.![]()
Oké. Lees al ff mee dus laat ik ook maar eens wat zeggen. Ik persoonlijk (vrouw) zou niet om 17:00 uur 's middags in code geel (was het toch volgens het KNMI?) Lekker een fietsroute gaan doen op een opoefiets. Zou dit iedereen ook afraden op zich. Waar dit in mijn ogen om gaat, is dat de omstandigheid waaronder ze vertrokken is ms wel anders is dan wordt gesuggereerd. Ms was er ruzie of zijn er andere redenen waarom ze op die fiets is gestapt. Wellicht met heftige emoties of weet ik veel. Ik zet hiermee niemand in de beschuldigde bank, maar kan ms wel iets zeggen over in welke staat ze was op het moment dat ze verdween. Ms weet bijvoorbeeld haar vriend meer dan hij op dit moment verteld(niet dat ie er perse mee te maken heeft).
Heb geprobeerd mijn mening hierover dusdanig in te pakken zodat er niemand over valt. Ik vind men wel nogal lichtgeraakt af en toe.
En laten we eerlijk zijn: erover discussiëren kan, maar oplossen gaan we het hier toch niet.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |