http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.Ja doei.![]()
Je moet de intelligentie van criminelen ook niet overschatten hequote:Op maandag 9 oktober 2017 10:55 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ja de telefoon meegenomen zodat je de lul bent zodra je het toestel gaat gebruiken en Anne haar imei nummer de masten aanstraalt.![]()
Helemaal mee eens maar als het een simpele beroving was en geen moord of doodslag hadden ze haar waarschijnlijk al wel gevonden. Ik hoop dat die dader(s) de iphone heeft meegenomen en zo dom is die te gebruiken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als je alleen steelt en niet moord is dat nog enigszins een risico dat je zou kunnen nemen.![]()
Dus het moet maar normaal zijn, edje, dat vrouwen aangevallen worden, en we moeten maar in angst leven? Dat deed ik toen ik 15 was al niet, en nu nog steeds niet. Ja, er werd me verteld dat ik 'niet alleen moest fietsen', maar daar had ik mooi schijt aan, want ik heb totaal geen behoefte om in angst te leven.Ja doei.![]()
ah meisje toch.. wil je alleen dingen horen die je wil horen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja dat doe je wel en het is respectloos.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Uitsluiten dat de telefoon niet haar route stond te tracken omdat jij meent te weten dat ze het gebied op haar duimpje kent.. is nog minder relevant.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: jij bent Anne niet. Wat jij zou doen is niet relevant.I wonder what it's all about![]()
Dat lijkt mij ook inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef Maktub het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar als het een simpele beroving was en geen moord of doodslag hadden ze haar waarschijnlijk al wel gevonden. Ik hoop dat die dader(s) de iphone heeft meegenomen en zo dom is die te gebruiken.![]()
Nee ik denk dat het een impulsieve opportunistische dader(s) is en ik hoop echt dat deze zo dom is om die telefoon te gebruiken dat zou meer schot in de zaak brengen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet de intelligentie van criminelen ook niet overschatten he![]()
en je leeft nog steeds, net als ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Dus het moet maar normaal zijn, edje, dat vrouwen aangevallen worden, en we moeten maar in angst leven? Dat deed ik toen ik 15 was al niet, en nu nog steeds niet. Ja, er werd me verteld dat ik 'niet alleen moest fietsen', maar daar had ik mooi schijt aan, want ik heb totaal geen behoefte om in angst te leven.
Laten we vooral niet vergeten dat dit niet midden in de nacht was![]()
Mensen op fok hebben soms echt cognitieve beperkingen zeg, ongelooflijk.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Uitsluiten dat de telefoon niet haar route stond te tracken omdat jij meent te weten dat ze het gebied op haar duimpje kent.. is nog minder relevant.![]()
Sowieso, iedere dag fietsen er vele duizenden vrouwen alleen in de avond. Dat gaat in 99.9999999 % van de gevallen gewoon goed.
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopen![]()
Het laatste signaal van haar telefoon was om 1930. Ik begrijp dat de locatiebepaling op basis van dengegevens niet nauwkeurig is en er slechts een schattig gemaakt wordt. Echter ben ik benieuwd naar hoe vaak een dergelijke signaal vanaf een telefoon geregistreerd wordt. Ik ben ergens in een nieuwsbericht een interval van twee minuten tegengekomen, maar waar dit op gebaseerd is, weet ik ook niet.
Wat ik mij kan voorstellen is, ondanks dat de locatiebepaling onnauwkeurig is, het afstandsverschil tussen twee opeenvolgende locatiebepalingen in een bepaald gebied (zodat dezelfde nauwkeurigheid van locatiebepaling geldt), vrij consequent is zolang dezelfde snelheid wordt aangehouden.
Ervan uitgaande dat bovenstaande aanname klopt, vraag ik me af of het mogelijk is om te bepalen waar zij bijvoorbeeld stil heeft gestaan, of eventueel sneller is gaan fietsen. Áls dit mogelijk is, moet het ook mogelijk zijn om te bepalen wat zij deed voordat het signaal verloren was, mits de interval van registratie dit ook toelaat.
Bijvoorbeeld: stel dat de interval één minuut is - dus iedere minuut is het mogelijk de locatie in te schatten
- en het afstandsverschil tussen het laatst geregistreerde signaal en het op één na laatst geregistreerde signaal is aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld tien registraties terug. Kan dan worden vastgesteld dat zij bijvoorbeeld staande is gehouden vlak voordat haar telefoon de verbinding is verloren?
Notabene, ik heb er vertrouwen in dat de opsporingsdiensten dit overwegen indien mogelijk. Maar ik ben benieuwd of hier iemand is die meer verstand van zaken heeft over dit onderwerp, of wat jullie er überhaupt van denken.![]()
Zero.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef HPLC het volgende:
En hoeveel feiten zijn er in de afgelopen 20 delen bijgekomen?![]()
JA MAAR! Enzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, iedere dag fietsen er vele duizenden vrouwen alleen in de avond. Dat gaat in 99.9999999 % van de gevallen gewoon goed.
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopenJa doei.![]()
0.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef HPLC het volgende:
En hoeveel feiten zijn er in de afgelopen 20 delen bijgekomen?
Maar we weten nu wel dat het opsteken van de twee vingers betekent dat ze nog 2% accu had en dat er meerdere gezichten zijn te zien in de reflecties van haar jas.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
graag verwijderen![]()
je bedoelt jezelf?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef Onnoman het volgende:
Mensen op fok hebben soms echt cognitieve beperkingen zeg, ongelooflijk.![]()
Het lijkt me dat als ze een dergelijke app gebruikte de politie daar ook wel van op de hoogte was. Maar als jij je route niet saved, voegt hij ook niks toe.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.![]()
Ik voorspel dat er bij de volgende 20 delen nog steeds 0 bijkomen.quote:Althans niet door hulp van de FOK! brigade.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 11:03:19 ]![]()
Ik heb ook fietsen als hobby en gebruik mijn telefoon nooit. Ik fiets gewoon ergens heen en gebruik de ANWB kaartjes bij de knooppunten om me te orienteren. En ik weet vaak ook niet van tevoren hoe mn route eruit ziet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.![]()
wielrenners. Ik denk niet dat Anna in haar snelheid geinteresseerd wasquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |