verdomme, nu heb ik zin in een spoetnik met curry.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
Rot op met je berenklauw jij rare Hollander.![]()
Ik noem dat ding een spoetnik.
En ja, dat eet je met curry of mayo, en niet met joppie of pindasaus.
Nooit gehad, maar dat is wel een goede tip.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Met chili saus is trouwens ook lekker
Waar wordt zoiets in godsnaam een spoetnik genoemdquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
Corrigerende flats hete olie in de bakkes !quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:57 schreef Pharkus het volgende:
Ik hoop wel dat je die overtreders hebt opgevoed.
Ik zit in (zuidoost) Limburg, en dat ding heet hier een spoetnik, en daar zit standaard curry op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waar wordt zoiets in godsnaam een spoetnik genoemd ?!
Ben daar niet zo'n fan van, maar het smaakt een beetje naar de fritesaus van de McDonalds.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:03 schreef ChronoVisor het volgende:
Sowieso Joppiesaus.Nog nooit gegeten, puur vanwege de naam Joppiesaus.
Fair enough. Oliehoorn of Hela ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zit in (zuidoost) Limburg, en dat ding heet hier een spoetnik, en daar zit standaard curry op.
Deze man weetquote:
Spoetnik is gazeuse met koffiemelkquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zit in (zuidoost) Limburg, en dat ding heet hier een spoetnik, en daar zit standaard curry op.
Neemanquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ben daar niet zo'n fan van, maar het smaakt een beetje naar de fritesaus van de McDonalds.
Heb dat even gegoogled. Daar hoort dus ook nog een schep suiker bij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:08 schreef yosander het volgende:
[..]
Spoetnik is gazeuse met koffiemelk
Volgens mij Hela, maar weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:08 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Fair enough. Oliehoorn of Hela ?
[..]
Deze man weet
Ojaquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb dat even gegoogled. Daar hoort dus ook nog een schep suiker bij.![]()
Alsof gazeuse zelf al niet zoet genoeg is.
Wat is er mis met de persoon die dat recept bedacht heeft?
Wat een zoete troep moet dat zijn man.
Ik wist niet dat dat spul zo biologisch was, dacht dat er heel wat rotzooi en conserveringsmiddelen in zat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:18 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Gazeuse. Daar kan je een biologische oorlog mee voeren.
Klinkt heel kut inderdaad.quote:
Heeft misschien iets met de consumptie van berenlullen te makenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:00 schreef Quotidien het volgende:
Brainrapen? Wat is dit nou weer voor aan bizar jargon
raar is dit inderdaad ook, Joppiesaus schrikt mij ook enorm af, jopenbier daar in tegen kan ik prima verdragen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:03 schreef ChronoVisor het volgende:
Sowieso Joppiesaus.Nog nooit gegeten, puur vanwege de naam Joppiesaus.
Maar jopen klinkt al veel minder inteelt dan joppie.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
raar is dit inderdaad ook, Joppiesaus schrikt mij ook enorm af, jopenbier daar in tegen kan ik prima verdragen.
Jopenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
raar is dit inderdaad ook, Joppiesaus schrikt mij ook enorm af, jopenbier daar in tegen kan ik prima verdragen.
Houd toch op man. 1 van de ultieme snacks ook in mijn jeugd, vooral met veel pindasaus. We praten dan over toen Cruijff en Van Hanegem de mannen waren op voetbalgebied in NL en in hun prime.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:53 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Afgelopen avond onnodig frietkot/snackbar/vreetschuur terreur mogen aanschouwen.
Mensen die een berenklauw ( ook wel een berenhap genoemd) bestellen met joppiesaus en/of ketchup.Getverderre ! Dit eet je met pindasaus óf Oliehoorn mayonaise / curry.
Klacht: volk dat godenvoer dermate weet te brainrapen dat je zelf geen trek meer hebt
Pipo, lees. Ik zeg toch juist dat ie mét pindasaus gegeten moet wordenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:26 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Houd toch op man. 1 van de ultieme snacks ook in mijn jeugd, vooral met veel pindasaus. We praten dan over toen Cruijff en Van Hanegem de mannen waren op voetbalgebied in NL en in hun prime.
Nope, Mexicano is wel wat anders, evenals een pikantoquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef Aethereal het volgende:
Berenklauw dat is toch dat beetje pittige ding? Heet dat niet gewoon een mexicano?
Ketchup mag bestquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:09 schreef Aethereal het volgende:
Aah oke. Ketchup kan dan toch nog wel?Ik eet sowieso liever ketchup dan curry.
Joppiesaus is een klacht op zich dus dat je dat er niet op doet snap ik.
Helegaar niet gek dat eetje met pindasaus andersnis het niet te vretenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
Heb het laatst boven de rivieren nog gegeten met pindasaus, en het is inderdaad niet vies.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Helegaar niet gek dat eetje met pindasaus andersnis het niet te vreten
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb het laatst boven de rivieren nog gegeten met pindasaus, en het is inderdaad niet vies.
Maar een spoetnik met curry is nog steeds lekkerder.
Da's zo'n trekkerbandje toch?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef Aethereal het volgende:
Berenklauw dat is toch dat beetje pittige ding? Heet dat niet gewoon een mexicano?
Dus een mongool is ook met curry?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een berenhap pinda.
Net zoals een frikandel speciaal (of überhaupt alles ‘speciaal’) met curry is en niet met ketchup.
ik heb dus nooit geweten wat een berenklauw was.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
Een berenklauw is een gefrituurde gehaktbalquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef Aethereal het volgende:
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef Nine. het volgende:
[..]
Een berenklauw is een gefrituurde gehaktbal![]()
De hoeveelheid goede posts de laatste tijd heeft mijn haat doen verschuiven naar andere mensenquote:Op zondag 31 januari 2021 13:16 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een teringhekel aan mij had, what changed your mind
Ben blij dat je hebt ingezien dat ik een kwaliteitsuser ben, die alleen kwaliteits topique's opentquote:Op zondag 31 januari 2021 13:17 schreef okselzweet het volgende:
[..]
De hoeveelheid goede posts de laatste tijd heeft mijn haat doen verschuiven naar andere mensen![]()
Hij is traag van begrip.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:18 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ben blij dat je hebt ingezien dat ik een kwaliteitsuser ben, die alleen kwaliteits topique's opent
Dat is saus gemaakt van pinda's.quote:
Pindasaus wordt regelmatig in combinatie met satay gegeten.quote:
Gastquote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef Nine. het volgende:
[..]
Een berenklauw is een gefrituurde gehaktbal![]()
Braddyquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb dat even gegoogled. Daar hoort dus ook nog een schep suiker bij.![]()
Alsof gazeuse zelf al niet zoet genoeg is.
Wat is er mis met de persoon die dat recept bedacht heeft?
Wat een zoete troep moet dat zijn man.
Er zijn wel meer...quote:
quote:Recept Berenklauw satésaus
Ook wel Berenhap, Berenpoot, Grizzly of Spoetnik.
We zijn een grote fan van de heerlijke Berehap van Mabos Snacks, in een snackbar of cafetaria. Maar deze lekkere vette gefrituurde hap van gehaktbal, ui en satésaus is niet altijd en overal voor handen. En daarom maken we de berenklauw, trouwens soms ook wel berenlul genoemd, af en toe ook zelf, bijvoorbeeld als we op vakantie zijn.
Ja ok, maar zeggen dat het een gefrituurde gehaktbal is is wat kort door de bocht.quote:
Dank voor de like op mijn post. Ik moest best wel lachen om mezelfquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:39 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Het is Berehap en geen berenhap en ook geen berenklauw. En dit eet je alleen met satesaus, met niks anders.
Die verkopen ze hier ook. Niet te vreten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
Kreeg ooit zo'n ding voorgeschoteld met ananas er tussen.. sindsdien heb ik moeite om mensen te vertrouwen..
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
Kreeg ooit zo'n ding voorgeschoteld met ananas er tussen.. sindsdien heb ik moeite om mensen te vertrouwen..
Ik mag hopen dat je je burgerplicht hebt gedaan, deze gore gedaante rectaal bij de uitbater hebt ingebracht en daarna gelijk de politie hebt ingelicht om de tent te sluiten!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:24 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die verkopen ze hier ook. Niet te vreten.
Helaas, die dingen verkopen hier als warme broodjes.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:50 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je je burgerplicht hebt gedaan, deze gore gedaante rectaal bij de uitbater hebt ingebracht en daarna gelijk de politie hebt ingelicht om de tent te sluiten!
In dat geval zou ik je adviseren om als de sodemieter te verhuizen uit dat inteelt dorp!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Helaas, die dingen verkopen hier als warme broodjes.
Waren de uien op?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
Ik heb zo'n ding nooit geserveerd gekregen, ik heb schijnbaar een fout voorkomen voor het gebeurde.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
In principe staat het je dan vrij om degene die dat bereid heeft in het gezicht te spugen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
Het is Spoetnikquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:39 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Het is Berehap en geen berenhap en ook geen berenklauw. En dit eet je alleen met satesaus, met niks anders.
Godverdommequote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Fr0ns het volgende:
Bijna goed.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:12 schreef spleeh het volgende:
Vandaag een berehap genomen bij de friet (zo heet dat namelijk)
Mwja die paar duppies maakt mij ook niet uit..Kun je beetje bier klappen?quote:
Liter of 6 lukt.quote:Op zondag 17 juli 2022 15:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja die paar duppies maakt mij ook niet uit..Kun je beetje bier klappen?
Als je ooit in het zuiden bent, stuur me dm. Heb tuinstoel en pils klaar altijd. Puzziepie mag je thuislaten aub.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |