http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.![]()
Nice.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:34 schreef theDutcher het volgende: Is deze al voorbij gekomen? https://dag6.nl/nieuws/38(...)-van-anne#gs.wfCZiYc Blijkbaar hebben ze toch gekeken naar welke mobiele telefoons er, op het vermoedelijke moment van haar verdwijning, in de buurt waren...
![]()
Kan de politie niet zien welke mobieltjes er allemaal actief waren in het gebied van de vermissing?
Hilde: ‘Voor zover ik weet hebben wij gekeken naar de mobieltjes die op dat moment in de buurt waren. Dit neemt de politie zeker mee in het onderzoek. Sommige dingen doen we wel, maar vertellen we niet direct. Op welke plekken we zoeken, vertellen we bijvoorbeeld wel meteen.’
interessante link, dank..
https://dag6.nl/nieuws/38(...)-van-anne#gs.ZaHBLlo![]()
Als er iets is gevonden dan wordt dat over het algemeen vrij snel verraden door een mobiel forensisch lab (wit huisje) op lokatie.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:35 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Kan zijn dat er gewoon niks wordt losgelaten maar er wel degelijk iets is gevonden. Ik denk eigenlijk dat, zeker wanneer het lichaam is gevonden, dat niet wordt gezegd voor een lange tijd om eerst familie etc. in te lichten, onderzoek te doen en voor te bereiden terwijl de pers nog rustig blijft.![]()
Op zaterdag 7 oktober 2017 16:36 schreefb_engeltje het volgende:
[..]
Ja wel hoor fietstochten van 40 km
Mijn parter ik en ern vriend met een hondekar erachter..
We nemen drinken mee , mijn partner is hartpatient dus ook sray daarvoor..
Ik heb altijd een jas bij me ..en een lange sportbroek..ik krijg het snel koud...water voor de hond, riem van de hond want die mag halverwege ff wandelen..
Die vriend neemt zelfs een plakzet en fietspomp en hij rijd electrisch een extra accu
Dan heb ik me handtas in me fiets mandje ..daar zitten altijd dezelfde dingen in +mobiel ...
Nog een karretje achter die hondenkar dan?
Nee hoor past in de fietstas..oke die fietspomp vind ik ook teveel maar als hij zich daarbij prettig vind...![]()
Wauw hey. Al die onzin voor een tochtje van 40km. Daar voor neem ik hooguit een flesje water mee. Een plakset en fietspompje vind ik de meest logische en nuttige dingen van al die shit die je opnoemt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:40 schreef b_engeltje het volgende:
Op zaterdag 7 oktober 2017 16:36 schreefb_engeltje het volgende:
[..]
Ja wel hoor fietstochten van 40 km
Mijn parter ik en ern vriend met een hondekar erachter..
We nemen drinken mee , mijn partner is hartpatient dus ook sray daarvoor..
Ik heb altijd een jas bij me ..en een lange sportbroek..ik krijg het snel koud...water voor de hond, riem van de hond want die mag halverwege ff wandelen..
Die vriend neemt zelfs een plakzet en fietspomp en hij rijd electrisch een extra accu
Dan heb ik me handtas in me fiets mandje ..daar zitten altijd dezelfde dingen in +mobiel ...
Nog een karretje achter die hondenkar dan?
Nee hoor past in de fietstas..oke die fietspomp vind ik ook teveel maar als hij zich daarbij prettig vind...
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 16:43:07 ]![]()
twitter:nielskalkman twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 16:39:23Het zoeken gaat vandaag door tot het te donker wordt. Of tot het gebied is uitgekamd of er iets wordt gevonden. reageer retweet
![]()
Ik ben vandaag uren buiten geweest en het regent hier met vlagen stevig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je denkt dat je doorweekt gaat raken van de regen kan dat wel handig zijn.
Maar in dit geval wel onlogisch idd.
Totaal niet aan gedacht om een droge onderbroek mee te nemen. Is ook onzinnig ook.![]()
Niet onzinnig als je op doorreis bent en alles droog mee hebt. Als je gewoon thuis terugkeert uiteraard wel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben vandaag uren buiten geweest en het regent hier met vlagen stevig.
Totaal niet aan gedacht om een droge onderbroek mee te nemen. Is ook onzinnig ook.
Waarom gaat het hier eigenlijk over ondergoed?![]()
![]()
Ik bleef elke dag hoopvol dat ze haar snel vinden, aangezien er ook elke dag nieuwe aanwijzingen/spullen werden gevonden. Vandaag nog geen ontwikkelingen helaas ...![]()
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht? ( Als het vandaag niet wordt gevonden, aangenomen..)Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen![]()
Gehoopt. Mijn verwachtingen zijn op dit moment lager dan ooit. Dit kan heel lang duren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef zoekoog het volgende:
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht?![]()
Ach de fietstas draagt het..niet ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:41 schreef Silven het volgende:
[..]
Wauw hey. Al die onzin voor een tochtje van 40km. Daar voor neem ik hooguit een flesje water mee. Een plakset en fietspompje vind ik de meest logische en nuttige dingen van al die shit die je opnoemt.![]()
En met een hondekar kan je niet up tempo rijden he.. wij doen er dan langer over dan een gemiddelde persoon...maar we vinden het leuk..zien we wat van de omgeving
Maar ik bedoelde met een vrouw neemt van alles mee in een tas..niet alleen met fietsen... schut maar is een handtas leeg van een vrouw... wat je daar allemaal in vind...![]()
Niks vinden kan ook een ontwikkeling zijn aangezien je daarmee ook dingen uit kan sluiten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:44 schreef chento het volgende:
Ik bleef elke dag hoopvol dat ze haar snel vinden, aangezien er ook elke dag nieuwe aanwijzingen/spullen werden gevonden. Vandaag nog geen ontwikkelingen helaas ...[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.![]()
Welk fietspad is dit eigenlijk?twitter:VSchildkamp twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 14:23:52Fietspad langs Amersfoortseweg is nu afgezet, twee witte busjes zijn gekomen, pers mag er niet meer bij #AnneFaber https://t.co/E3pKXufMIT reageer retweet
![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:46 schreef chento het volgende:
Welk fietspad is dit eigenlijk?twitter:VSchildkamp twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 14:23:52Fietspad langs Amersfoortseweg is nu afgezet, twee witte busjes zijn gekomen, pers mag er niet meer bij #AnneFaber https://t.co/E3pKXufMIT reageer retweet
![]()
![]()
Ik denk dat de kans steeds groter wordt dat ze toch elders mee naartoe is genomen..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef zoekoog het volgende:
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht? ( Als het vandaag niet wordt gevonden, aangenomen..)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Haha omdat ik me afvroeg waarom er niks bekend is gemaakt over de andere kleding die gevonden is en me toen afvroeg of dat soms zo was omdat er ondergoed gevonden wasquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Niet onzinnig als je op doorreis bent en alles droog mee hebt. Als je gewoon thuis terugkeert uiteraard wel.
Waarom gaat het hier eigenlijk over ondergoed?![]()
![]()
Maar als ouders en familie en vrienden kan je het niet afsluiten.. de onzekerheid en de hoop blijftquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:46 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Niks vinden kan ook een ontwikkeling zijn aangezien je daarmee ook dingen uit kan sluiten.![]()
Dat lijkt me nog het meest nare. Zoektochten die gestaakt worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Gehoopt. Mijn verwachtingen zijn op dit moment lager dan ooit. Dit kan heel lang duren.
Mocht ze nog in leven zijn, en dus waarschijnlijk ontvoerd zijn, en nu misbruikt en gemarteld worden, dan is het signaal dat niemand meer naar je zoekt (wat een beetje psychopaat maar al te leuk vind om te vertellen) het meest deprimerend.[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.![]()
ik, maar mijn gevoel zegt dat vanwege de omtrek en grootte van het gebied ze misschien net niet ver genoeg zijn nog.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef zoekoog het volgende:
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht? ( Als het vandaag niet wordt gevonden, aangenomen..)![]()
Geloof dat vanuit spoorlaan naar de amserfoortweg (langs de overheidsinstelling en of tennisclubquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:46 schreef chento het volgende:
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Ja, ik had dat wel verwacht idd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef zoekoog het volgende:
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht? ( Als het vandaag niet wordt gevonden, aangenomen..)I´m back.![]()
Ik had dat eigenlijk al verwacht binnen 24 uur nadat ze de fiets hadden gevonden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:45 schreef zoekoog het volgende:
Vraag aan de groep: Wie had vandaag het lichaam verwacht? ( Als het vandaag niet wordt gevonden, aangenomen..)"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |