abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:52:37 #76
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174249802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:38 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, maar dan zou ik denk een andere vraagstelling verwachten. Bijvoorbeeld of iedereen recht heeft op seks.
Die wenselijkheid hangt nl in mijn ogen nou precies samen met de financiële onderbouwing vanuit de regering.

[..]

Er zou wel meer niet moeten, maar we moeten denk ik ook wel realistisch en praktisch blijven. Iets wat er in mijn ogen bijhoort als de discussie is of onze regering daar in zou moeten voorzien. Zeker tov (andere) eerste levensbehoeften.

Dan heb je kennelijk het principe dat dit een mogelijke overheidstaak is al geaccepteerd, dus dat is alleen maar winst.
quote:
Daar kunnen we denk ik nog wel steggelen. Is het daadwerkelijk minder geworden of ervaart een groep mensen dit gewoon zo? Hoeveel Nederlanders zeuren er wel niet over hun inkomen en het gedeelte wat ze af moeten dragen of de uitkering en toeslagen die ze wel krijgen? Is er niet juist een stijging in de cijfers van gezinnen die onder de armoedegrens leven? Is de overheid wel echt zo succesvol geweest door in te grijpen? (Ligt het wel aan hen dat de economie aantrekt bijvoorbeeld)
In het kort: ja, de inkomensverdeling in Nederland is door overheidsingrijpen minder ongelijk. Hier is ook vrij veel onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld deze WRR-studie (pdf) uit 2014:
"Figure 4 shows that, without government intervention,
the Gini-coefficient in the Netherlands (in the middle of
the 2000s) would have been 0.57, just as high as in the us
at that time. However, thanks to the welfare state, the
secondary income distribution (the distribution of net
incomes) is a good deal less unequal in the Netherlands:
the redistributive mechanisms of tax and social security
take the Gini-coefficient in the Netherlands down to
0.33 compared with 0.42 in the us."
quote:
En kan zo een succes toegepast worden op zo een ander vlak? Qua meetbaarheid lijkt me dat best tricky, want zoals eerder aangegeven denk ik dat dit meer dan een beetje kunnen neuken betreft.
Dus ja, de overheid zou best dingen kunnen doen, maar over de effectiviteit heb ik twijfels..
Hoe kan gesubsidieerde seks (vier keer per maand) voor mannen die nu seksloos zijn niet bijdragen aan een gelijkere seksverdeling?
quote:
En de slechte huwelijken zijn dan maar wat snellere collateral damage? Iedereen kan vreemd gaan, maar met een overheidsincentive om naar pro's te gaan kun je nog wel meer op scherp zetten. Niet iedereen gaat er ok mee zijn, ook al komt het van de overheid en niet iedereen kan of wil zo goed liegen.
Getrouwde mannen zouden van de regeling uitgesloten kunnen worden. Daar zou ik niet op tegen zijn.
quote:
Alleen meet je dan vooral het welzijn in het algemeen en niet per se de effectiviteit van seks daarop en eventuele andere factoren die daar ook in mee spelen. Bij wijze van spreken kan de overheid zich dan op de borst kloppen als er een fantastisch lekker betaalbaar biertje op de markt komt, het een goede zomer is en Nl het wk met dikke overmacht wint. En dan wordt de boel weer ingetrokken _O-
Ja, dat soort correlatie-of-causaliteit-problemen heb je bij elk (sociaalwetenschappelijk) onderzoek. Verder niet zo heel relevant of interessant voor dit topic.

quote:
Welkom is iets anders als echt effectief. Anders voorzie ik een chocolade voor vrouwen lemming zo ontstaan :P
[...]
Mooi gezegd hoor, maar wat anderen wel willen betalen zal een stuk duidelijker worden aan de hand van cijfers ipv van joechei sex4all.
Klopt, of de regeling voldoende draagkracht krijgt, dat moet nog maar blijken. Er zijn evenwel in de geschiedenis meer regelingen/wetswijzigingen die oorspronkelijk slechts een kleine steun kregen en uiteindelijk toch zijn ingevoerd, van vrouwenkiesrecht tot pakweg bijstandsuitkeringen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174249812
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je vroeg wat een vrouw moet doen die te socially awkward is om de kroeg in te stappen. Voor haar is Tinder de oplossing. Beetje swipen en je hebt direct een honderdtal mannen die in de startblokken staan. Daar kies je dan de aantrekkelijkste van uit, en klaar.
De oplossing als ze puur en zonder d'r eigen handen te gebruiken gemasturbeerd zou willen worden ja. Die types scoren denk ik sowieso wel. Als we de vergelijking willen maken op het gebied van behoeftes, dan is dit helemaal geen oplossing voor zulke vrouwen. Omdat het om meer dan alleen seks gaat en daarom kun je deze vergelijking denk ik niet 1 op 1 overnemen.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:55:41 #78
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174249843
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

Correct me if im wrong maar gaat dat niet over zaadlozingen ipv seks? Zo niet, zie ik graag een linkje ipv zelf te koekelen.
Nee, ging specifiek over seksuele onthouding. Zal 't een andere keer googlen.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:57:08 #79
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174249864
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:44 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik dus echt niet. Als iemand socialy awkward is dan is het ook awkward alsnje die tinderdate dan in t echt ziet. Je moet een bepaald soort zelfvertrouwen hebben om op een datingsite te zitten en er ook echt wat uit voort te laten vloeien.
Wat versta je onder 'er echt wat uit te laten vloeien'? Ik heb het hier, voor de duidelijkheid, zuiver over seksdates, niet over relaties. Een seksdate scoren op Tinder is voor een vrouw niet moeilijker dan een boek kopen bij Bol.com.
pi_174249875
Wat een topic. :')

Vier keer per maand seks is meer dan de gemiddelde Nederlander in een langlopende relatie. _O- Ipv te jankballen over het niet hebben van seks kunnen die incels beter aan het werk gaan, dan kunnen ze hun eigen hoeren betalen.
pi_174249891
Man the fuck up.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:00:05 #82
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174249908
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:57 schreef ElDinosaur het volgende:
Wat een topic. :')

Vier keer per maand seks is meer dan de gemiddelde Nederlander in een langlopende relatie. _O-
Waarom zou de overheid niet ambitieus mogen zijn?
quote:
Ipv te jankballen over het niet hebben van seks kunnen die incels beter aan het werk gaan, dan kunnen ze hun eigen hoeren betalen.
Allicht. Neemt niet weg dat dit dan een impliciete belasting is, d.w.z. een uitgave die anderen niet hoeven te maken. Bij een sociaal land past het dat mannen hiervoor gecompenseerd worden, zoals je voor andere uitgaven aan primaire levensbehoeften ook linksom of rechtsom overheidssteun krijgt.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:01:50 #83
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174249924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

De oplossing als ze puur en zonder d'r eigen handen te gebruiken gemasturbeerd zou willen worden ja. Die types scoren denk ik sowieso wel. Als we de vergelijking willen maken op het gebied van behoeftes, dan is dit helemaal geen oplossing voor zulke vrouwen. Omdat het om meer dan alleen seks gaat en daarom kun je deze vergelijking denk ik niet 1 op 1 overnemen.
Dat zal ik niet betwisten. Tinder en de bijbehorende moderne opvattingen over (vrije) seksualiteit zijn weinig behulpzaam wanneer je een relatie zoekt, voor mannen noch vrouwen.
pi_174249951
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid niet ambitieus mogen zijn?
De overheid die vrijwillig geld in de schaduwwereld van de prostitutie gaat pompen. Ja, dat is inderdaad ambitieus.

quote:
[..]

Allicht. Neemt niet weg dat dit dan een impliciete belasting is, d.w.z. een uitgave die anderen niet hoeven te maken. Bij een sociaal land past het dat mannen hiervoor gecompenseerd worden, zoals je voor andere uitgaven aan primaire levensbehoeften ook linksom of rechtsom overheidssteun krijgt.
Laat me raden, jij hebt steun nodig voor je 'primaire' levensbehoefte?
pi_174249999
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Oké, dat zal dan in de praktijk anders vormgegeven moeten worden. Dit zijn praktische uitvoeringsproblemen die toch echt overkomelijk zijn.
Nou kom maar met een idee zou ik zeggen.
Maar je hebt geen recht op seks, ook niet met een prostituee.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:07:20 #86
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174250006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:03 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De overheid die vrijwillig geld in de schaduwwereld van de prostitutie gaat pompen. Ja, dat is inderdaad ambitieus.
Schaduwwereld? Prostitutie is legaal. Dit plan helpt, afhankelijk van de precieze uitvoering, juist legale prostitutie.
quote:
Laat me raden, jij hebt steun nodig voor je 'primaire' levensbehoefte?
Iedereen, de samenleving als geheel, heeft baat bij dit plan. Zoals we er ook baat bij hebben wanneer iedereen een dak boven zijn hoofd heeft. Een samenleving waar iedereen aan zijn primaire levensbehoeften kan voldoen, is een rechtvaardige, vredige en sociale samenleving.
pi_174250009
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:57 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'er echt wat uit te laten vloeien'? Ik heb het hier, voor de duidelijkheid, zuiver over seksdates, niet over relaties. Een seksdate scoren op Tinder is voor een vrouw niet moeilijker dan een boek kopen bij Bol.com.
Dat er daadwerkelijk seks van komt bedoel ik.
Ik kan het niet staven met cijfertjes of grafiekjes maar im denk echt dat je je vergist. Of denk je echt dat iemand ( in dit geval een vrouw) die ontzettend verlegen is dat ineens niet meer is op tinder? Of dan heeft ze een date gefixt (op inet praten is misschien wat makkelijker voor een verlegen iemand) en dan? Dan komt er geen woord uit. Denk je dan dat zij en haar date elkaar aankijken en pats boem de vlammen springen er vanaf?

Overigens geloof ik heus wel dst de groep mannen groter als dan de groep vrouwen die geen seks kunnen krijgen. En dat het over het algemeen voor een vrouw makkelijker is om een seksdate te scoren. Maar je veralgemeniseert (das toch geen woord?! :') alles teveel imo.
Ik vind je hele kijk op dit alles helemaal niet realistisch.
ijs_beer fan!
pi_174250020
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik kan het niet staven met cijfertjes of grafiekjes maar im denk echt dat je je vergist. Of denk je echt dat iemand ( in dit geval een vrouw) die ontzettend verlegen is dat ineens niet meer is op tinder? Of dan heeft ze een date gefixt (op inet praten is misschien wat makkelijker voor een verlegen iemand) en dan? Dan komt er geen woord uit. Denk je dan dat zij en haar date elkaar aankijken en pats boem de vlammen springen er vanaf?

Overigens geloof ik heus wel dst de groep mannen groter als dan de groep vrouwen die geen seks kunnen krijgen. En dat het over het algemeen voor een vrouw makkelijker is om een seksdate te scoren. Maar je veralgemeniseert (das toch geen woord?! :') alles teveel imo.
Hij gaat er met z'n beperkte beeld vanuit dat vrouwen en mannen hetzelfde omgaan met seks.
pi_174250049
Zolang jij het als primaire levensbehoefte ziet en de meerheid vande bevolking niet, kom je sowieso niet verder met deze discussie.
ijs_beer fan!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:10:50 #90
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174250062
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja. Het zal een (seksbeluste) man werkelijk om het even zijn of een vrouw iets interessants te melden heeft. Geen enkele man die naar een seksdate gaat hoopt dat de vrouw een gezellige prater is.
quote:
Heb je het Tinder-onderzoek gelezen waar ik naar linkte? De aantrekkelijkste 80% vrouwen matchen op Tinder met de aantrekkelijkste 20% mannen. Dat is geen klein verschil.
pi_174250065
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:07 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Schaduwwereld? Prostitutie is legaal. Dit plan helpt, afhankelijk van de precieze uitvoering, juist legale prostitutie.
De legale prostitutie waarin vrouwenhandel en dwang nog steeds hoogtij viert. Okay.

quote:
[..]

Iedereen, de samenleving als geheel, heeft baat bij dit plan. Zoals we er ook baat bij hebben wanneer iedereen een dak boven zijn hoofd heeft. Een samenleving waar iedereen aan zijn primaire levensbehoeften kan voldoen, is een rechtvaardige, vredige en sociale samenleving.
En jij denkt dat het neuken van hoeren voor geld het mentale probleem van de incels gaat oplossen?
pi_174250092
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dan heb je kennelijk het principe dat dit een mogelijke overheidstaak is al geaccepteerd, dus dat is alleen maar winst.
Acceptatie is iets anders dan openstaan voor een discussie.

quote:
[..]

In het kort: ja, de inkomensverdeling in Nederland is door overheidsingrijpen minder ongelijk. Hier is ook vrij veel onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld deze WRR-studie (pdf) uit 2014:
"Figure 4 shows that, without government intervention,
the Gini-coefficient in the Netherlands (in the middle of
the 2000s) would have been 0.57, just as high as in the us
at that time. However, thanks to the welfare state, the
secondary income distribution (the distribution of net
incomes) is a good deal less unequal in the Netherlands:
the redistributive mechanisms of tax and social security
take the Gini-coefficient in the Netherlands down to
0.33 compared with 0.42 in the us."
Mooie cijfertjes, waarvoor dank. Ik heb tijdstekort en ga nu even niet dieper (hihi) op de materie in. Dit ondersteunt de stelling wel dat het door ingrijpen nu minder is geworden, maar ervaren mensen dat ook zo? Juist dat stukje ervaring is denk ik heel belangrijk in zo een vraagstuk. Kun je het draagvlak daarvoor continuëren als andere mensen daar op moeten inleveren? Doet geen afbreuk aan de noodzaak van seks natuurlijk, maar blijft wel een factor in hoeverre zo een subsidie meer toevoegd dan wegneemt.

quote:
[..]

Hoe kan gesubsidieerde seks (vier keer per maand) voor mannen die nu seksloos zijn niet bijdragen aan een gelijkere seksverdeling?
Betere seksverdeling ja, maar dan stel je denk ik ook dat vooral en alleen seks de issue is. Ik ga uit van de behoefte en niet de daad zelf, omdat ik denk dat de behoefte meer behelst dan seks alleen.

quote:
[..]

Getrouwde mannen zouden van de regeling uitgesloten kunnen worden. Daar zou ik niet op tegen zijn.
Je bent niet getrouwd dus.. Daar gaat je gelijkere seksverdeling..

quote:
[..]

Ja, dat soort correlatie-of-causaliteit-problemen heb je bij elk (sociaalwetenschappelijk) onderzoek. Verder niet zo heel relevant of interessant voor dit topic.
Beetje een anticlimax dit..

quote:
[..]

Klopt, of de regeling voldoende draagkracht krijgt, dat moet nog maar blijken. Er zijn evenwel in de geschiedenis meer regelingen/wetswijzigingen die oorspronkelijk slechts een kleine steun kregen en uiteindelijk toch zijn ingevoerd, van vrouwenkiesrecht tot pakweg bijstandsuitkeringen.
We gaan het zien, of niet. Ik zou een zeker ex-forumlid al zien posten dat die vluchtelingen nu helemaal en masse hierheen willen komen als zo een subsidie er zou zijn _O-
Maar goed, ik ga even huisvrouwen nu..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:13:47 #93
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174250096
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De legale prostitutie waarin vrouwenhandel en dwang nog steeds hoogtij viert. Okay.
Dit is ook een karikatuur van de prostitutiewereld. Bovendien zullen illegale prostituees (c.q. hun pooiers) niet staan te springen om bij een overheidsproject te betrokken te zijn, dus waarschijnlijk blijft de schaduwwereld ver weg van dit plan.
quote:
En jij denkt dat het neuken van hoeren voor geld het mentale probleem van de incels gaat oplossen?
Deels, ja. Zoals een uitkering de financiële (en bijbehorende emotionele) problemen van een werkloze ook deels oplost.
pi_174250114
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:10 schreef 2thmx het volgende:

Ja. Het zal een (seksbeluste) man werkelijk om het even zijn of een vrouw iets interessants te melden heeft. Geen enkele man die naar een seksdate gaat hoopt dat de vrouw een gezellige prater is.

Een gezellige prater is t andere uiterste dat is ook helemaal niet wat ik bedoel. Als de situatie awkward is gebeurt er gewoon helemaal niks. Of het komt niet eens tot een date.
quote:
Heb je het Tinder-onderzoek gelezen waar ik naar linkte? De aantrekkelijkste 80% vrouwen matchen op Tinder met de aantrekkelijkste 20% mannen. Dat is geen klein verschil.
Dat is een huge verschil, maar nogmaals; tinder weerspiegelt het echte leven in hoever?
ijs_beer fan!
pi_174250117
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:13 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dit is ook een karikatuur van de prostitutiewereld. Bovendien zullen illegale prostituees (c.q. hun pooiers) niet staan te springen om bij een overheidsproject te betrokken te zijn, dus waarschijnlijk blijft de schaduwwereld ver weg van dit plan.

[..]

Deels, ja. Zoals een uitkering de financiële (en bijbehorende emotionele) problemen van een werkloze ook deels oplost.
Nee, het zal alleen hun aandacht verschuiven en hun vrouwenhaat aanwakkeren omdat ze nu alleen met geld hun piemel ergens in mogen steken. En gewone vrouwen al helemaal niets van ze willen weten omdat het hoerenlopers zijn.

Maar vertel, wat is jouw persoonlijke belang in dit idee?
pi_174250130
Haha TS is lelijk
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:18:56 #97
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174250155
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nee, het zal alleen hun aandacht verschuiven en hun vrouwenhaat aanwakkeren omdat ze nu alleen met geld hun piemel ergens in mogen steken.
Van geen seks naar betaalde seks is een vooruitgang. Los daarvan, de seks zelf heeft al gunstige gezondheidseffecten.
quote:
En gewone vrouwen al helemaal niets van ze willen weten omdat het hoerenlopers zijn.
Je denkt dat prostitueebezoekers hun omgeving hierover inlichten?
quote:
Maar vertel, wat is jouw persoonlijke belang in dit idee?
Maatschappelijke betrokkenheid.
pi_174250177
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:13 schreef 2thmx het volgende:

[..]

[..]

Je begrijpt dat het alleen maar legaal is zodat de overheid ook een graantje mee kan pikken hè?
Waarom zou een geregistreerde prostituee wel zitten wachten op nog meer gedoe met de overheid?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:21:36 #99
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174250185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:16 schreef Helpmefok het volgende:
Haha TS is lelijk
Haha Helpmefok is zó gelukkig getrouwd dat'ie het in zijn sig en ondertitel moet vermelden. Nee, dan ben je gelukkig getrouwd hoor. Totaal geen overcompensatie.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:22:33 #100
47102 Elvi
miemkwien
pi_174250197
Of je werkt gewoon aan je eigen kutkarakter en krijgt daarna wél een normale relatie :? Ik weet het, het is een vreemd concept dat jij zélf kunt veranderen en dat niet de wereld om je heen zich aan je hoeft aan te passen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')