abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174237938
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN
quote:
VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

quote:
Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

Bron
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54 Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17 Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zipportal op 06-10-2017 17:20:43 ]
pi_174237943
Tijdlijn kan wel geupdate worden nu :P
Twiddel
pi_174237948
Locatie vindplaats rugzak in Google Maps (streetview):
https://goo.gl/QxsJZa
pi_174237952
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:04 schreef Chai het volgende:

[..]

Vraag me af wat voor wapen. Gaat hij een betonschaar in hun binnenzak stoppen of zo?
Gaat over de veiligheid van zijn kids, niet homo's meppen. :{w
pi_174237963

Zo met satelliet
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:12:07 #6
313849 Tonyvanheemschut
Een artiest van formaat!&#
pi_174237966
Dichte begroeing daar in het park, i.c.m dik bladerdek...
lastig zoeken..
pi_174238005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Zo met satelliet
Dader vanaf de locatie van de jas/lichaam (ergens) met tas op de rug naar het parkje gefietst, fiets in het water gegooid, daarna doorgelopen via de rembrandtlaan en de tas aan het einde van het parkje een aantal meter het bosje in verstopt?
pi_174238015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:11 schreef Stupidisco het volgende:
Locatie vindplaats rugzak in Google Maps (streetview):
https://goo.gl/QxsJZa
Staan tamelijk veel huizen daar toch... behoorlijk risico.
Aangetroffen open en bloot, nee, toch zeker?

Bospaden in dat stuk bos, wrs dat mensen met hun hond daar een stukje wandelen tegen die tijd.

Lang de andere kant heb je dit: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
I´m back.
pi_174238037
quote:
VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.
Kun je dit in de OP zetten, en donderdag onder de spoiler doen?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:17:33 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174238049
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:14 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Dader vanaf de locatie van de jas/lichaam (ergens) met tas op de rug naar het parkje gefietst, fiets in het water gegooid, daarna doorgelopen via de rembrandtlaan en de tas aan het einde van het parkje een aantal meter het bosje in verstopt?
Tas valt erg op, dat moet eerder zijn dan.
pi_174238103
OP geüpdatet..

Alleen een nieuw kaartje van de tas erbij is nog nodig.
pi_174238116
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gezien aan welke kant de fiets van het water ligt vind ik het logischer dat vanuit die richting eerst de fiets is gedumpt. Het kan natuurlijk best heel rustig op straat zijn geweest ivm de regen en dat de dader niet bang was dat hij gezien zou worden. Of hij is gewoon dwars door het park gebanjerd na die fiets, weet niet of daar sporen van te zien zouden kunnen zijn
pi_174238119
Vreemd verhaal. Tussen de fiets en de tas zit niet zoveel afstand, maar tussen de jas en de tas toch best wel. Als iemand haar gegrepen heeft is er toch een behoorlijk risico dat je in dat stuk daartussen betrapt wordt, zeker rond dat tijdstip vroeg in de avond. En waarom die spullen op die plekken daar achterlaten. Het lijkt me daar ook niet zo heel verlaten, toch?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:22:20 #14
470273 Maktub
It's written
pi_174238124
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:57 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat park is zo'n 300 x 250 meter. Niet echt super groot zou je toch zeggen..
De gebieden rondom haar route zijn wel groot. Ze zijn vandaag pas begonnen met het park uit te kammen.en ze doen het stap voor stap in grid searches dus dat gaat sowieso langzamer.
pi_174238129
Bizar dat haar spullen zo ver uit elkaar liggen. Bijna geen simpele en logische verklaring voor te bedenken. Alleen eigenlijk een roof(moord) waarbij op de vluchtroute haar tas maar gedumpt is ook.
pi_174238130
Over 3/4 dagen zullen we wel horen of die tas wel echt van Anne was.
pi_174238136
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Op dat moment natuurlijk niet, als ik nu iemand zie lopen met een felle tas en een paar dagen later een opsporingsbericht zie, dan denk ik daar echt niet meer aan.
pi_174238143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:21 schreef Devz het volgende:
Vreemd verhaal. Tussen de fiets en de tas zit niet zoveel afstand, maar tussen de jas en de tas toch best wel. Als iemand haar gegrepen heeft is er toch een behoorlijk risico dat je in dat stuk daartussen betrapt wordt, zeker rond dat tijdstip vroeg in de avond. En waarom die spullen op die plekken daar achterlaten. Het lijkt me daar ook niet zo heel verlaten, toch?
Aardig wat huizen daar, zullen ook gerust wel wat mensen een hond/hondje hebben en die worden meestal wel vroeg in de avond uitgelaten en dan heb je een perfect parkje daar.
I´m back.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:23:21 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_174238144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:22 schreef 2682000 het volgende:
Ik denk wel eerder - als haar spullen er (nog) inzitten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_174238156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:22 schreef 2682000 het volgende:
:')
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:25:27 #21
313849 Tonyvanheemschut
pi_174238183
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:50:19 Wagen voor forensische opsporing komt hier nu ook staan. #RTVUtrecht #AnneFaber https://t.co/JeHp6rFX5o reageer retweet
misschien versnelt dat het proces..ivm eventuele sporen op de rugzak?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:25:28 #22
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174238185
quote:
Wellicht achtervolgd door een persoon, vast gehouden aan tas, deze af kunnen krijgen, vervolgens weggerend en jas uitgetrokken om diezelfde reden.
Klinkt plausibel.
pi_174238199
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:12 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Dichte begroeing daar in het park, i.c.m dik bladerdek...
lastig zoeken..
Zag het ook al op google maps, maar dan zouden de honden toch wel iets moeten oppikken? Of iemand heeft haar begraven?

Als ze ergens in die buurt dood zou liggen dan hadden speurhonden haar toch moeten opmerken, of niet?
pi_174238237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:25 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:50:19 Wagen voor forensische opsporing komt hier nu ook staan. #RTVUtrecht #AnneFaber https://t.co/JeHp6rFX5o reageer retweet
misschien versnelt dat het proces..ivm eventuele sporen op de rugzak?
Niet om je aan te vallen, maar ik zie al 2 dagen alleen maar posts van jou voorbij komen die al een uur eerder zijn gepost hier, misschien is het raadzaam om even het topic bij te houden of terug te lezen, en niet telkens met oude informatie te komen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:28:32 #25
313849 Tonyvanheemschut
pi_174238243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zag het ook al op google maps, maar dan zouden de honden toch wel iets moeten oppikken? Of iemand heeft haar begraven?

Als ze ergens in die buurt dood zou liggen dan hadden speurhonden haar toch moeten opmerken, of niet?
lastig te zeggen ben geen expert.. ;)
pi_174238244
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:25 schreef NoXia het volgende:

[..]

Klinkt plausibel.
Daarvoor zijn de afstanden wel groot en lijkt logischer dat je naar de grote weg rent
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:28:35 #27
470273 Maktub
It's written
pi_174238246
quote:

[..]

Het heeft geregend de weeromstandigehden spelen ook een rol in hoe effectief een reuk hond is, honden zijn net als mensen ook niet foutloos.
pi_174238257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:28 schreef Maktub het volgende:

[..]

Het heeft geregend de weeromstandigehden spelen ook een rol in hoe effectief een reuk hond is, honden zijn net als mensen ook niet foutloos.
Duidelijk, bedankt voor de info, ben er niet zo bekend mee. ^O^
pi_174238258
thejermaine twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 17:28:27 Een speurhond zoekt in het gebied waar de tas is gevonden. #AnneFaber https://t.co/Shxu171OOt reageer retweet
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:30:16 #30
313849 Tonyvanheemschut
pi_174238277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:28 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen, maar ik zie al 2 dagen alleen maar posts van jou voorbij komen die al een uur eerder zijn gepost hier, misschien is het raadzaam om even het topic bij te houden of terug te lezen, en niet telkens met oude informatie te komen.
ik heb het even opnieuw geplakt omdat iemand er een vraag over stelde thats it... maar ik doe het vanaf nu dan maar wat rustiger aan. ;)
pi_174238281
quote:

[..]

Of andersom, dus vanuit het bos fietsend over de Potterlaan de tas in het bos geslingerd en bij de vijver de fiets erin.
Daarna lopend of met de bus naar huis. Of met de auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 06-10-2017 17:39:24 ]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:32:58 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174238319
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:21 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Gezien aan welke kant de fiets van het water ligt vind ik het logischer dat vanuit die richting eerst de fiets is gedumpt. Het kan natuurlijk best heel rustig op straat zijn geweest ivm de regen en dat de dader niet bang was dat hij gezien zou worden. Of hij is gewoon dwars door het park gebanjerd na die fiets, weet niet of daar sporen van te zien zouden kunnen zijn
Ik ben niet handig in het denken over de volgorde en zo. Maar er hoeft maar één spoortje licht op die tas te vallen als ie gedragen wordt om deze te laten opvallen.
pi_174238343
quote:

[..]

Dit
Love is in the air!
pi_174238345
Naast het militaire vliegveld? Aha.
pi_174238355
quote:

[..]

Regen is wel een redelijke dooddoener voor geur volgens mij (bijv waarom de rugzak nu pas gevonden wordt), maar ik ben met je eens dat haar eventuele lichaam toch te ruiken zou moeten zijn voor honden.

Maar ik weet niet precies hoe die honden getraind zijn verder en hoe goed ze daarin kunnen zijn, bij drugs op vliegvelden moeten ze ook daadwerkelijk aan iemands bagage snuffelen om iets op te kunnen pikken. Dan staan ze dus binnen een halve meter afstand. Als dat hier ook nodig is verklaart dat wel een hoop.

Ik ben trouwens geen hondenkenner, misschien kan iemand hier verduidelijking over geven, maar zijn Duitse Herders hier nou het meest geschikt voor? Ik zou eerder iets van een bloedhond gokken, maar misschien zijn die niet goed te trainen/niet stress bestendig/minder gehoorzaam?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:35:21 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174238357
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:23 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Op dat moment natuurlijk niet, als ik nu iemand zie lopen met een felle tas en een paar dagen later een opsporingsbericht zie, dan denk ik daar echt niet meer aan.
In een bosgebied waar iemand met zo’n tas vermist wordt? Natuurlijk wel. Tussen al dat groen en in het donker.
pi_174238369
Ik heb helaas vanmiddag niet alle delen kunnen volgen hier maar waar werd de tas gevonden en op hoeveel m afstand van bijv de tas en vijver waar fiets lag?
pi_174238387
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In een bosgebied waar iemand met zo’n tas vermist wordt? Natuurlijk wel. Tussen al dat groen en in het donker.
Waarschijnlijk is de tas vrijdag daar gedumpt.
pi_174238388
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:35 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Regen is wel een redelijke dooddoener voor geur volgens mij (bijv waarom de rugzak nu pas gevonden wordt), maar ik ben met je eens dat haar eventuele lichaam toch te ruiken zou moeten zijn voor honden.

Maar ik weet niet precies hoe die honden getraind zijn verder en hoe goed ze daarin kunnen zijn, bij drugs op vliegvelden moeten ze ook daadwerkelijk aan iemands bagage snuffelen om iets op te kunnen pikken. Dan staan ze dus binnen een halve meter afstand. Als dat hier ook nodig is verklaart dat wel een hoop.

Ik ben trouwens geen hondenkenner, misschien kan iemand hier verduidelijking over geven, maar zijn Duitse Herders hier nou het meest geschikt voor? Ik zou eerder iets van een bloedhond gokken, maar misschien zijn die niet goed te trainen/niet stress bestendig/minder gehoorzaam?
Een lichaam kunnen ze na 20 jaar nog ruiken als het onder water ligt.

https://www.trouw.nl/home(...)-het-water~ae5d0a62/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_174238389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:22 schreef Joppiez het volgende:
Bizar dat haar spullen zo ver uit elkaar liggen. Bijna geen simpele en logische verklaring voor te bedenken. Alleen eigenlijk een roof(moord) waarbij op de vluchtroute haar tas maar gedumpt is ook.
Het is wel logisch als de spullen op de vluchtroute gedumpt zijn.

Eerst de jas, toen fiets en toen de tas.

Gezien feit van verplaatsing hoop ik op wat dna sporen.
Love is in the air!
pi_174238435
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:37 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Het is wel logisch als de spullen op de vluchtroute gedumpt zijn.

Eerst de jas, toen fiets en toen de tas.

Gezien feit van verplaatsing hoop ik op wat dna sporen.
Het tijdstip staat er niet bij, dus op welke volgorde zijn de jas, de tas en de fiets op die plekken terecht gekomen.
Van daaruit kan men misschien bedenken, waar Anne eventueel gevonden kan worden?
pi_174238436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Duidelijk, bedankt voor de info, ben er niet zo bekend mee. ^O^
De tas was eigenlijk ook van haar vriend toch? Misschien verklaard dat waarom de honden niet aanslaan. Ik zeg maar wat natuurlijk, ik weet niet wanneer echt "jouw" lichaams geur op iets zit / hangt.
pi_174238442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Respect, dan zou die rugzak toch een makkie moeten zijn geweest? (Gegeven dat ze iets met haar/haar vriend's geur hadden)
pi_174238454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Binnen twee uur roken de herdershonden een wrak in het water.

Hmm?
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:41:39 #45
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174238471
Pff, dit is wel erg zorgelijk... Ik bedoel, dat was het al. Maar het scenario dat ze is meegenomen wordt ook wat kleiner nu, omdat ik niet snap waarom ze dan haar tas niet hebben meegenomen.

En het blijkt dat ze daar toch niet zo goed gezocht hebben nog, want die tas vinden ze net pas.

Waarom heeft niemand iets gezien, of vooral ook gehoord? :{
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:42:52 #47
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174238493
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:42 schreef NoXia het volgende:
VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 17:40:43 De plek van de tas en de vijver, niet ver uit elkaar #AnneFaber https://t.co/Ba5PzqYV6Q reageer retweet
Filmpje
wat is dit voor ramptoerist?
pi_174238505
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:43 schreef Craptacular het volgende:

[..]

wat is dit voor ramptoerist?
Dat is een journalist.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_174238510
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:44 schreef ChronoVisor het volgende:

[..]

Dat is een journalist.
Dat kan niet. Hij werkt bij het ad.
pi_174238515
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat er meerdere daders zijn, als die meid gegrepen zou zijn geworden door één persoon dan vind je de tas en fiets op dezelfde plek. Een ontvoerder gaat niet een meid die tegenstribbelt en een fiets meeslepen. Iemand heeft die fiets in die vijver gegooid, maar de tas kan zijn gevallen tijdens een worsteling. Dat ze de jas dan weer een stuk verderop vinden vind ik vreemd.

Of die meid is ergens anders gegrepen en de dader heeft de spullen wat verspreid, maar waarom neem je het risico om gezien te worden met haar jas, tas en fiets?
pi_174238524
De tas kan er ook later neergelegd zijn
pi_174238528
Ik vind dat iedereen hoop moet blijven houden dat er nog een (deels) goede afloop kan zijn aan dit verhaal. Ze verdient het niet om nu al te worden afschreven als een verloren zaak...

Het is niet heel waarschijnlijk, maar het wordt allemaal met de dag iets vreemder, lijkt het, waardoor de gekste ideeen de wereld nog niet helemaal uit zijn.
pi_174238533
quote:
VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 17:40:43 De plek van de tas en de vijver, niet ver uit elkaar #AnneFaber https://t.co/Ba5PzqYV6Q reageer retweet
Filmpje
De fiets en tas zijn wel te verklaren, dat is inderdaad een klein stukje. Maar die jas blijft vreemd. Tenzij het inderdaad een vluchtroute is, maar dan nog waarom die jas een stuk verderop dumpen.
pi_174238551
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:46 schreef EternalNow het volgende:
Ik vind dat iedereen hoop moet blijven houden dat er nog een (deels) goede afloop kan zijn aan dit verhaal. Ze verdient het niet om nu al te worden afschreven als een verloren zaak...

Het is niet heel waarschijnlijk, maar het wordt allemaal met de dag iets vreemder, lijkt het, waardoor de gekste ideeen de wereld nog niet helemaal uit zijn.
Lijkt mij standaard dat mensen blijven hopen, hoop ook dat ze "gewoon" ontvoerd is. Zolang ze geen lichaam vinden blijft die hoop ook nog levend.
pi_174238557
De dader is gewoon op Anne's fiets via eerst het fietspad [ oude spoorlijn] waar jas gevonden werd en daarna via stukje fietspad Amersfoortseweg het Blooperpark in gefiets en daarna het gebied weer verlaten richting Soesterberg.
pi_174238558
Het blijft gewoon vreemd dat niemand in de hele buurt iets heeft opgemerkt. Kan achteraf ook stom toeval blijken, je weet het niet...
pi_174238569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat er meerdere daders zijn, als die meid gegrepen zou zijn geworden door één persoon dan vind je de tas en fiets op dezelfde plek. Een ontvoerder gaat niet een meid die tegenstribbelt en een fiets meeslepen. Iemand heeft die fiets in die vijver gegooid, maar de tas kan zijn gevallen tijdens een worsteling. Dat ze de jas dan weer een stuk verderop vinden vind ik vreemd.

Of die meid is ergens anders gegrepen en de dader heeft de spullen wat verspreid, maar waarom neem je het risico om gezien te worden met haar jas, tas en fiets?
Of eerst een misdrijf, om vervolgens haar spullen te dumpen. Ik vind de spullen juist dicht bij elkaar liggen.
pi_174238579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lijkt mij standaard dat mensen blijven hopen, hoop ook dat ze "gewoon" ontvoerd is. Zolang ze geen lichaam vinden blijft die hoop ook nog levend.
Of dat ze toch zelf verdwenen is. Wellicht depressief of gewoon op zoek naar aandacht. Ik acht de kans zeker niet groot, maar je kunt het ook niet helemaal uitsluiten.
pi_174238580
quote:
Filmpje
Dader zal dan wel via dit pad zijn gelopen na het dumpen van de fiets om vervolgens daar de rugzak te dumpen? Wist niet dat hier zo'n pad liep, maar lijkt aannemelijker dan dat hij langs de weg liep
pi_174238581
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:47 schreef EternalNow het volgende:
Het blijft gewoon vreemd dat niemand in de hele buurt iets heeft opgemerkt. Kan achteraf ook stom toeval blijken, je weet het niet...
Zijn idd meer huizen daar boven dat vijvertje dan je denkt op het eerste zicht.
I´m back.
pi_174238585
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:41 schreef NoXia het volgende:
Pareltje hoor Telegraaf :')

[ afbeelding ]
Jeetje.. :')
pi_174238589
Een jas kan zich met storm natuurlijk best verplaatsen. Een lege tas op zich ook wel.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:49:25 #64
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_174238590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:47 schreef Zeus2017 het volgende:
De dader is gewoon op Anne's fiets via eerst het fietspad [ oude spoorlijn] waar jas gevonden werd en daarna via stukje fietspad Amersfoortseweg het Blooperpark in gefiets en daarna het gebied weer verlaten richting Soesterberg.
Lijkt mij ook. Zo onlogisch is het allemaal niet. Richting Den Dolder alleen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_174238600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:46 schreef Devz het volgende:

[..]

De fiets en tas zijn wel te verklaren, dat is inderdaad een klein stukje. Maar die jas blijft vreemd. Tenzij het inderdaad een vluchtroute is, maar dan nog waarom die jas een stuk verderop dumpen.
Meisje gegrepen bij plek tas, gedwongen mee te lopen (bij meerdere daders om haar rustig te houden) fiets ondertussen in vijver geflikkerd, gelopen richting jas (afgelegen bospaadje) en daar haar kleren uitgetrokken. Ik roep ook maar eens wat.

Het lijkt mij sterk dat één persoon dit kan doen, met een meid die zich verzet of bewusteloos is en een fiets, of de dader moet achteraf al een rondje hebben gereden met haar spullen om de politie in het verkeerde gebied te laten zoeken, maar waarom zou je het risico nemen als dader om dan gezien te worden, dan blijf je er toch weg lijkt mij?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:51:02 #66
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174238620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:42 schreef EternalNow het volgende:
Pff, dit is wel erg zorgelijk... Ik bedoel, dat was het al. Maar het scenario dat ze is meegenomen wordt ook wat kleiner nu, omdat ik niet snap waarom ze dan haar tas niet hebben meegenomen.

Misschien meegenomen voor korte duur naar een plek op verdere afstand van de kleding/fiets en rugzak..de enige hoop is, dat als ze is meegenomen m.i. dat is dat ze ergens is heengebracht misschien is vastgebonden en zo achtergelaten.. of toch elders nog aanwezig? Ik zou er moedeloos van worden als er geen stoffelijk overschot wordt gevonden en tegelijkertijd zou dat ook weer positief kunnen zijn.. na 8 dagen? Ze moet toch ook eten, wie houdt het zolang vol zonder eten en drinken? Ik hoop dat de honden iets ruiken..
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174238621
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Meisje gegrepen bij plek tas, gedwongen mee te lopen (bij meerdere daders om haar rustig te houden) fiets ondertussen in vijver geflikkerd, gelopen richting jas (afgelegen bospaadje) en daar haar kleren uitgetrokken. Ik roep ook maar eens wat.

Het lijkt mij sterk dat één persoon dit kan doen, met een meid die zich verzet of bewusteloos is en een fiets, of de dader moet achteraf al een rondje hebben gereden met haar spullen om de politie in het verkeerde gebied te laten zoeken, maar waarom zou je het risico nemen als dader om dan gezien te worden, dan blijf je er toch weg lijkt mij?
Zo dicht op al die huizen? extreem groot risico natuurlijk.
pi_174238634
gadverdamme ben de hele dag al naar door deze vermissing...heb echt te doen met haar, haar vriend en haar familie :'(
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_174238652
De lijn tussen de jas, fiets en tas lijkt me op een vluchtroute beginnend vanaf de jas, gevlucht door dat park, toen over de Rembrandtlaan en dan de wijk uit richting de Nieuwe Doldersweg (N238). Dat lijkt me een logischere route dan andersom.

Stel dat dat zo is dan zou je denken dat als Anne idd vermoord en verborgen is, ze verder in westelijke richting van de jas zou moeten liggen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:53:44 #70
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174238678
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:46 schreef Fidji het volgende:
De tas kan er ook later neergelegd zijn
ja het kan zo zijn .. soms lijkt het net of iemand beetje bij beetje van bewijs afwil, kunnen ze ook zien hoelang die rugzak er al lag?
pi_174238680
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:39 schreef 2682000 het volgende:

[..]

De tas was eigenlijk ook van haar vriend toch? Misschien verklaard dat waarom de honden niet aanslaan. Ik zeg maar wat natuurlijk, ik weet niet wanneer echt "jouw" lichaams geur op iets zit / hangt.
ja een T-shirt van d'r vriend ff meegeven aan het speurteam is inderdaad erg veel moeite...
pi_174238688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Oké, maar waar zijn de rest van haar kleren dan? En dan zouden er toch echt wel sporen moeten zijn bij de jas. Zeker als de grond nat en zacht is.
pi_174238689
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:48 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Of eerst een misdrijf, om vervolgens haar spullen te dumpen. Ik vind de spullen juist dicht bij elkaar liggen.
Maar als je het misdrijf pleegt, wat doe je ondertussen met de fiets, tas en jas? Stel ze is gegrepen in de buurt van die spullen en die zijn achteraf weggegooid, dan is er toch een kans dat als de dader bezig is met het misdrijf iemand anders de spullen al vind? Of het moet niet daar gebeurd zijn, maar welke idioot gaat na een misdaad nog een rondje rijden met haar spullen en de kans om gezien te worden op bijvoorbeeld camera's tijdens het dumpen van de spullen?

Nu stel, jij fietst op een paadje, ik grijp je, je daar verlies je je tas, je loopt onder dwang mee richting vijver waar we nog de fiets moeten dumpen, en lopen dan richting het paadje waar haar jas is gevonden, met een meid wat tegenstribbelt of althans niet bereid is vrijwillig mee lijkt mij dat voor één persoon onmogelijk.
pi_174238711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:49 schreef Messina het volgende:
Een jas kan zich met storm natuurlijk best verplaatsen. Een lege tas op zich ook wel.
Er was geen orkaan. Gewoon een onweersbui.
pi_174238715
Denk van niet. Na het delict weggereden op de fiets en de tas meegenomen. Fiets gedumpt, tas onderzocht op waardevolle zaken of en souvenir en ook gedumpt. Dat kan een dader alleen wel af, die van Savannah bijvoorbeeld ook.
.
pi_174238716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:51 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Goed punt.
pi_174238719
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:52 schreef TheRacingElf het volgende:
De lijn tussen de jas, fiets en tas lijkt me op een vluchtroute beginnend vanaf de jas, gevlucht door dat park, toen over de Rembrandtlaan en dan de wijk uit richting de Nieuwe Doldersweg (N238). Dat lijkt me een logischere route dan andersom.

Stel dat dat zo is dan zou je denken dat als Anne idd vermoord en verborgen is, ze verder in westelijke richting van de jas zou moeten liggen.
draai de kaart ff om. Dat geeft een verfrissend beeld.
pi_174238722
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:54 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Er was geen orkaan. Gewoon een onweersbui.
Tussen haar verdwijning en de vondst van de tas is er een flinke herfststorm geweest anders.
pi_174238726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:51 schreef Patroon het volgende:
gadverdamme ben de hele dag al naar door deze vermissing...heb echt te doen met haar, haar vriend en haar familie :'(
ja echt he. Gewoon van de aardbodem verdwenen. Dat arme kind.
Tap tap tap
pi_174238732
quote:

Ja, ligt voor de hand idd, dus verder zoeken daar bij die jas.
I´m back.
pi_174238735
quote:

Denk ik ook.
.
pi_174238738
Je zou toch denken dat de dader zich het eerst heeft ontdaan van de jas, daarna van de fiets, en daarna de tas heeft weggegooid/verstopt. Dat zou eveneens stroken met de beoogde fietsroute van Anne.

Mocht het andersom zijn dan zou ze van de route moeten zijn afgeweken, de dader 400 meter moeten hebben gelopen tussen het dumpen van de fiets en de jas, en die jas toevallig hebben weggegooid op een punt waar ze langs had moeten komen. En niet echt een logische vluchtroute te voet.

Alleen zou je in dat eerste scenario vermoeden dat ze haar wellicht hadden moeten in de bossen rondom dat fietspad.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:56:49 #83
470273 Maktub
It's written
pi_174238739
quote:

Denk het ook.
pi_174238745
quote:

Maar dat is precies waar ze een hele dag heel groots hebben gezocht, misschien toch iets noordelijker langs dat pad? Het is zo lastig dat we niet weten welke kleding er lag en hoe het er bij lag (alleen onder verdachte omstandigheden, maar wat is dat?). Als meerdere kledingstukken van haar in de bosjes waren gehangen langs het pad of op elkaar lagen lijkt het erop dat de dader die ook op zijn vluchtweg heeft gedumpt, maar als ze wild in de rondte lagen vlak bij elkaar lijkt dat op iets heel anders; daar weten wij gewoon niks van
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:57:17 #85
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174238747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:49 schreef Messina het volgende:
Ja...dat is ook nog mogelijk
pi_174238749
Ik begin nu te denken dat als er iets gebeurd is met haar, dat het begonnen is op de oude spoorlijn,
dat ze daar haar jas verloren is (mogelijk geforceerd om uit te trekken), maar dat ze toen heeft weten te vluchten naar blookerpark. Als ze haar jas is verloren moet het trouwens ook zo zijn dat ze haar tas niet meer om heeft op dat moment. De dader(s) achtervolgen haar meteen, nemen ook gelijk de tas mee (waardevolle spullen mogelijk) en pakken haar fiets ook (of ze fietste zelf nog weg), en vergeten de jas. Bij blookerpark halen ze haar in en gebeurt daar weer iets.
Dan is het logisch dat daar direct haar tas en fiets zijn verstopt. De locatie van haar jas konden ze niet meer terugvinden in het donker. In dit scenario vrees ik alleen geen goede afloop en horen we heel snel meer. Ik hoop dat het anders is gegaan op een betere? manier...
pi_174238751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:54 schreef Devz het volgende:

[..]

Oké, maar waar zijn de rest van haar kleren dan? En dan zouden er toch echt wel sporen moeten zijn bij de jas. Zeker als de grond nat en zacht is.
Ze hebben nog geen lichaam gevonden, ook de speurhonden pikken niets op, misschien is ze wel achterin een busje gegooid en ontvoerd en zit ze ergens in het buitenland, ik roep maar eens wat.

Zolang ze nog geen lichaam hebben kunnen we er niet vanuit gaan dat er één dader is die na zijn misdrijf een rondje maakt met haar spullen door dat gebied, met de kans om gezien te worden, en daar die spullen dropt, het lijkt mij zeer sterk. Dan moet je toch wel erg koelbloedig zijn om na een misdrijf nog even op haar fiets, met haar jas en tas een rondje te gaan rijden.
pi_174238752
Ik vind het wel apart dat er wel spullen worden gevonden maar geen lichaam, terwijl dat groter en zwaarder is en de honden dat zouden moeten ruiken.
Of ik denk te simpel.
Tap tap tap
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:58:25 #89
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174238770
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het wel apart dat er wel spullen worden gevonden maar geen lichaam, terwijl dat groter en zwaarder is en de honden dat zouden moeten ruiken.
Of ik denk te simpel.
Zover hebben de honden nog niets gevonden. Alles wat gevonden is is toevallig gevonden.
pi_174238777
Zolang ook het gebied rond de 3 zendmasten niet doorzocht is weten we niet waar de noodlottige ontmoeting plaatsvond.
pi_174238778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:57 schreef EternalNow het volgende:
Ik begin nu te denken dat als er iets gebeurd is met haar, dat het begonnen is op de oude spoorlijn,
dat ze daar haar jas verloren is (mogelijk geforceerd om uit te trekken), maar dat ze toen heeft weten te vluchten naar blookerpark. Als ze haar jas is verloren moet het trouwens ook zo zijn dat ze haar tas niet meer om heeft op dat moment. De dader(s) achtervolgen haar meteen, nemen ook gelijk de tas mee (waardevolle spullen mogelijk) en pakken haar fiets ook (of ze fietste zelf nog weg), en vergeten de jas. Bij blookerpark halen ze haar in en gebeurt daar weer iets.
Dan is het logisch dat daar direct haar tas en fiets zijn verstopt. De locatie van haar jas konden ze niet meer terugvinden in het donker. In dit scenario vrees ik alleen geen goede afloop en horen we heel snel meer. Ik hoop dat het anders is gegaan op een betere? manier...
Ze zal het wel op een gillen gezet hebben dan en aangezien er toch heel wat huizen in de buurt zijn....
I´m back.
pi_174238780
Man wat frustrerend dat er weer iets is gevonden dat nergens naartoe lijkt te leiden. Kan iemand de locatie van de rugzak toevoegen aan dat kaartje?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:58:51 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174238783
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Denk van niet. Na het delict weggereden op de fiets en de tas meegenomen. Fiets gedumpt, tas onderzocht op waardevolle zaken of en souvenir en ook gedumpt. Dat kan een dader alleen wel af, die van Savannah bijvoorbeeld ook.
Dit is ook een idee idd. Eerst wegwezen en ergens anders die tas doorzoeken.
pi_174238785
quote:

Maar beginnend vanaf de jas.. om haar jas uit te doen (uitrukken; wat er ook gebeurd is) moet ze toch eerst écht haar rugzak afdoen lijkt me. Dus dan zou het moeten beginnen vanaf de rugzak - fiets in het water - jas uit.
pi_174238816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar als je het misdrijf pleegt, wat doe je ondertussen met de fiets, tas en jas? Stel ze is gegrepen in de buurt van die spullen en die zijn achteraf weggegooid, dan is er toch een kans dat als de dader bezig is met het misdrijf iemand anders de spullen al vind? Of het moet niet daar gebeurd zijn, maar welke idioot gaat na een misdaad nog een rondje rijden met haar spullen en de kans om gezien te worden op bijvoorbeeld camera's tijdens het dumpen van de spullen?

Nu stel, jij fietst op een paadje, ik grijp je, je daar verlies je je tas, je loopt onder dwang mee richting vijver waar we nog de fiets moeten dumpen, en lopen dan richting het paadje waar haar jas is gevonden, met een meid wat tegenstribbelt of althans niet bereid is vrijwillig mee lijkt mij dat voor één persoon onmogelijk.
Iemand wat aandoen terwijl de fiets e.d. onbeheerd zijn, valt denk ik minder op, en is minder risicovol dan met iemand te gaan slepen of onder bedreiging mee te nemen door een park.
pi_174238819
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:58 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Maar beginnend vanaf de jas.. om haar jas uit te doen (uitrukken; wat er ook gebeurd is) moet ze toch eerst écht haar rugzak afdoen lijkt me. Dus dan zou het moeten beginnen vanaf de rugzak - fiets in het water - jas uit.
behalve als ze de rugzak op de fietsendrager had
pi_174238821
De grote vraag nu is wat er in de tas zit. De telefoon, omdat het regende? Wellicht ook de portemonnee, als ze die bij zich had?

Als dat ontbreekt kan het een uit de hand gelopen roofoverval zijn. Er zijn in die omgeving meer mensen overvallen.
pi_174238832
quote:

[..]

Dat is ook wat ik denk, als je een jas uitdoet moet je eerst de tas afdoen, om vervolgens weer de tas om te hangen en dan paar honderd meter verderop te dumpen?
pi_174238838
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Of ik denk te simpel.
Ik vind het ook vreemd. Misschien onderschatten we toch de grootte van die stukjes groen die je op google maps ziet, en zijn de speurhonden nog niet overal geweest.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:02:34 #100
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174238842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:51 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wat zou Anne daar hebben gezocht dan op de plek van de rugzak?
pi_174238850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:57 schreef EternalNow het volgende:
n nu te denken dat als er iets gebeurd is met haar, dat het begonnen is op de oude spoorlijn,
Dan hadden mensen toch gegil en geschreeuw moeten horen lijkt me.
pi_174238851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:01 schreef Daantke het volgende:

[..]

Volg je nu de volgorde van de vondst van de spullen als omgekeerde tijdlijn van een evt. misdrijf?
pi_174238854
quote:

[..]

Verdomme inspecteur Columbo :P, valt mijn redenatie ook in het water. Goed punt.
pi_174238855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze zal het wel op een gillen gezet hebben dan en aangezien er toch heel wat huizen in de buurt zijn....
Dat blijft mijn grote vraag hierbij ook ja. Waarom ze dat dan niet gedaan heeft.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:03:42 #105
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174238869
quote:

Dan vlucht je de grote weg op , maar goed ik ben niet Anne, ik weet niet wat je doet in zo'n situatie
pi_174238874
Ik denk dat een mogelijke dader rustig de tijd genomen heeft vrijdagavond, de spullen zaterdag verstopt heeft het en der en zeer bekend is in die buurt.

Ook dat Anne ergens in die buurt begraven/verscholen is.

Persoonlijk denk ik aan 1 dader, gefrustreerd type, en officieel geestelijk niet goed.
pi_174238879
quote:

[..]

Rugzak lijkt ze niet om te hebben op de selfie foto. Wellicht had ze die dus op haar fietsrekje voor op de fiets,
pi_174238889
quote:

[..]

Kan best. Het is natuurlijk geheel onduidelijk wat er in haar tas zat.
Iets zwaarder: ja dan inderdaad bagagedrager
Persoonlijke spullen zoals oa portemonnee en eventuele kleding: dan toch op je rug.
Maarja, is maar een suggestie hé
pi_174238893
De plek waar de tas is gevonden was eerder op de middag toch al uitgebreid onderzocht, middenin dat park gebied? Hoe kan het toch dat dat nu pas gevonden is...
pi_174238895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:

Persoonlijk denk ik aan 1 dader, gefrustreerd type, en officieel geestelijk niet goed.
Echt?
pi_174238896
quote:
Inderdaad, fiets gedumpt en de tas nog even lopend onderzocht. Het alternatief was een fluorescerend gele dobber.
pi_174238900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:02 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd. Misschien onderschatten we toch de grootte van die stukjes groen die je op google maps ziet, en zijn de speurhonden nog niet overal geweest.
Maar zo'n lichaam is best zwaar. Dus zover kan ze niet zijn, zou je denken :@
Tap tap tap
pi_174238913
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:04 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Rugzak lijkt ze niet om te hebben op de selfie foto. Wellicht had ze die dus op haar fietsrekje voor op de fiets,
Ik denk dat je dat zo'n grote tas eerder op je snelbinders doet, is ook wat handiger fietsen lijkt me.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:06:02 #114
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174238914
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:

Joh. :')
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:06:02 #115
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174238915
Verdomd. Telefoon zit natuurlijk gewoon in haar tas.
pi_174238922
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zolang de plaats niet is gevonden waar de worsteling heeft plaats gevonden blijft het speculeren..
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:06:34 #117
313849 Tonyvanheemschut
pi_174238923
VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:04:24 De hond is klaar, niet de indruk dat ze veel meer gevonden hebben #AnneFaber https://t.co/Bl67RUBc6f reageer retweet
pi_174238924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:04 schreef Robin_fok het volgende:
De plek waar de tas is gevonden was eerder op de middag toch al uitgebreid onderzocht, middenin dat park gebied? Hoe kan het toch dat dat nu pas gevonden is...
Snap ik ook niet. Er werd dus toch op een andere manier gezocht dan we denken.
pi_174238930
quote:
logischere route dan andersom.
Fiets in het water lijkt me laatste van deze drie.

1 Gegrepen aan de tas, fiets komt tot stilstand;

2 Anne doet de tas af, gooit haar fiets neer en wordt achtervolgd richting de plek waar de jas lag;

3 Bij het punt waar de jas lag is ze ingehaald en werd er nogmaals aan haar getrokken; ze liet haar jas uit trekken en...

a: rende terug richting vijver (oost)
b: rende verder in noordelijke of westerlijke richting. Voor zuiderlijke richting zou ze de straat moeten oversteken en dan was de achtervolging al wel gezien (dit zou vanuit haar perspectief de meest logische keuze zijn)
c: rende niet verder maar werd vrijwel meteen tegen de grond gewerkt -> maar dan zou lichaam in de buurt moeten liggen. Tenzij ze met voertuig is opgepikt door een derde.
graag verwijderen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:07:52 #120
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174238948
Persoonlijk denk ik aan 1 dader: miljonair, succesvol bedrijf, Nederlandse afkomst, studerende kinderen. Ik kan het echter ook verkeerd hebben.
graag verwijderen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:08:00 #121
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174238951
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef NoXia het volgende:
Verdomd. Telefoon zit natuurlijk gewoon in haar tas.
Bron?
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:08:06 #122
470273 Maktub
It's written
pi_174238956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:02 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik denk dat sommigen de grootte van het gebied onderschatten en de capaciteit van de speur honden overschatten.
pi_174238963
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:04 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Echt?
Ja, zo eentje die in een vervangend tehuis woont.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:09:01 #124
313849 Tonyvanheemschut
pi_174238978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat zo'n grote tas eerder op je snelbinders doet, is ook wat handiger fietsen lijkt me.
Zou idd kunnen. Achterste snelbinder zit onder de bagagedrager zo lijkt het. Gebeurd bij het er af rukken van de tas?

pi_174238979
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daarom dacht ik ook dat ze achtervolgd was en bij het park weer onderschept. Want anders zou er in het bos al iets fataals moeten zijn gebeurd en waar is het lichaam dan heen gedragen en hoe?

Het zou kunnen dat ze niet om hulp heeft geroepen. Mensen reageren niet altijd zoals je zou verwachten in zo'n situatie. Verrast, in de war en in shock, je weet niet wat zich al in het bos heeft afgespeeld... alleen maar bezig met wegkomen en misschien denken dat ze haar toch niet zullen achtervolgen omdat ze in een woonwijk rent op dat moment?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:09:32 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174238985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:07 schreef zomer86 het volgende:
Persoonlijk denk ik aan 1 dader: miljonair, succesvol bedrijf, Nederlandse afkomst, studerende kinderen. Ik kan het echter ook verkeerd hebben.
Nou, dan heb je daar bijna net zoveel verdachten als wanneer je denkt dat het iemand met een mentale uitdaging is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174238987
Ik woon er niet zo gek ver vandaan. Overweeg om straks mee te gaan zoeken als het niet ongewenst/nutteloos is.
graag verwijderen
pi_174238989
quote:
jij wel, maar dat komt omdat je vierkante ogen hebt omdat je hier 24/7 zit te lezen.
pi_174238995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef fyah het volgende:
terug richting vijver (oost)
b: rende verder in noordelijke of westerlijke richting. Voor zuiderlijke richting zou ze de straat moeten oversteken en dan was de achtervolging al wel gezien (dit zou vanuit haar perspectief de meest logische keuze zijn)
c: rende niet verder maar werd vrijwel meteen tegen de grond gewerkt -> maar dan zou lichaam in de buurt moeten liggen. Tenzij ze met voertuig is opgepikt door een derd
Duurt veel te lang. Genoeg tijd om te schreeuwen en te gillen lijkt me.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:10:07 #131
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174239000
quote:
en waar is het delict gebeurd volgens jou en waar zou het d lichaam zijn gebleven?
pi_174239002
quote:
wat?
There are only 151 Pokémon.
pi_174239003
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:00 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Iemand wat aandoen terwijl de fiets e.d. onbeheerd zijn, valt denk ik minder op, en is minder risicovol dan met iemand te gaan slepen of onder bedreiging mee te nemen door een park.
en aangezien fiets en rugzak zijn achtergelaten zal het ook niet om waardevolle spullen zijn geweest, maar waarschijnlijk een actie uit lust. Ik kan me zo voorstellen dat een dader eerst doet wat ie wil met haar en pas daarná denkt kut ik moet van al deze spullen af (fiets, rugzak). Ook als de rugzak dus boven haar jas zat zal hij hem eerst niet direct zijn gaan wegbrengen maar pas na afloop samen met de fiets, het is niet onlogisch als er bij de jas iets is gebeurd en de rugzak is weggewerkt (maar de jas niet).
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:11:31 #134
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174239020
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:08 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Bron?
Nee, geen bron. Dat denk ik. Ook denk ik dat haar jas daar ook lag en is weggewaaid.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:11:46 #135
313849 Tonyvanheemschut
pi_174239023
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:09:13 Politie loopt ook met metaaldetector rond de tas. Mobieltje is ook nog steeds zoek. #AnneFaber #RTVUtrecht reageer retweet
verstandige zet vind ik..
pi_174239026
Op zich heeft de dader nog wel tijd gehad om een lichaam op te halen. Vrijdagavond is het gebeurd. Zaterdagochtend is er alarm geslagen, waarbij de focus eerst was gericht rond Baarn/Soest. Dinsdag 16.00 is de jas pas gevonden rond het fietspad.

Brengt wel een groot risico met zich mee, en in dat geval had hij de jas en tas misschien ook wel kunnen ophalen.
pi_174239028
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:09 schreef fyah het volgende:
Ik woon er niet zo gek ver vandaan. Overweeg om straks mee te gaan zoeken als het niet ongewenst/nutteloos is.
Is bij mij ook om de hoek houd er een vervelend/eng gevoel aan over..
pi_174239030
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nee, geen bron. Dat denk ik. Ook denk ik dat haar jas daar ook lag en is weggewaaid.
weggewaaid? van waar naar waar? een jas die nat is?
pi_174239031
quote:
Ik sluit nog niet helemaal uit dat de dader gewoon in een van die huizen woont. Hidden in plain sight. Dat verdenkt niemand. Wel enorm risico. Misschien toch een impulsieve daad net als die Jasper S. die even een blokje om ging fietsen en ineens overspoeld werd door de impuls om een meisje te verkrachten en te vermoorden.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:12:27 #140
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174239032
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

jij wel, maar dat komt omdat je vierkante ogen hebt omdat je hier 24/7 zit te lezen.
Valt vandaag nog mee, spanning is er een beetje af.
graag verwijderen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:12:36 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174239035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:08 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ik denk dat sommigen de grootte van het gebied onderschatten en de capaciteit van de speur honden overschatten.
Maar honden volgen toch een spoor?
pi_174239048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef fyah het volgende:

[..]

Fiets in het water lijkt me laatste van deze drie.

1 Gegrepen aan de tas, fiets komt tot stilstand;

2 Anne doet de tas af, gooit haar fiets neer en wordt achtervolgd richting de plek waar de jas lag;

3 Bij het punt waar de jas lag is ze ingehaald en werd er nogmaals aan haar getrokken; ze liet haar jas uit trekken en...

a: rende terug richting vijver (oost)
c: rende niet verder maar werd vrijwel meteen tegen de grond gewerkt -> maar dan zou lichaam in de buurt moeten liggen. Tenzij ze met voertuig is opgepikt door een derde.
Maar dan ren je toch de autoweg op daar om aandacht te trekken van voorbijgangers en niet het bos in waar haar jas gevonden is?
pi_174239065
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef NoXia het volgende:

[..]

Kan niet weggewaaid zijn. Moet dan dwars door een woonwijk en 100 meter aan bomen zijn gewaaid om bij het bospad aan te komen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:15:16 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174239066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:09:13 Politie loopt ook met metaaldetector rond de tas. Mobieltje is ook nog steeds zoek. #AnneFaber #RTVUtrecht reageer retweet
verstandige zet vind ik..
Die ligt dus óók nog eens op een andere plek.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:16:05 #145
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174239077
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die ligt dus óók nog eens op een andere plek.
Of meegenomen.
graag verwijderen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:16:12 #146
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174239078
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:12 schreef gilligan het volgende:
Op zich heeft de dader nog wel tijd gehad om een lichaam op te halen. Vrijdagavond is het gebeurd. Zaterdagochtend is er alarm geslagen, waarbij de focus eerst was gericht rond Baarn/Soest. Dinsdag 16.00 is de jas pas gevonden rond het fietspad.

Brengt wel een groot risico met zich mee, en in dat geval had hij de jas en tas misschien ook wel kunnen ophalen.
Hij/ze heeft/hebben inderdaad meerdere nachten gehad om eventueel het lichaam op te halen, als dat al niet direct mee was genomen. Waarom de jas niet is meegenomen is me een raadsel. Wel echt een geluk, want anders hadden ze echt helemaal niet geweten waar te zoeken.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:16:24 #147
470273 Maktub
It's written
pi_174239082
quote:
Ik denk dat het misschien eerst speurhonden die erop getrained zijn om het geur spoor van een specifiek levend persoon waar te nemen en dat ze nu met speurhonden die de algemene geur van ontbinding kunnen waarnemen gaan zoeken.
pi_174239086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:13 schreef TheRacingElf het volgende:

[..]

Maar dan ren je toch de autoweg op daar om aandacht te trekken van voorbijgangers en niet het bos in waar haar jas gevonden is?
dat was wellicht haar doel in dit scenario, maar dan zou ze die autoweg nooit gehaald hebben. Als achtervolger al je jas kan uittrekken dan kan ie seconden later je tegen de grond duiken/stampen/trekken.

Vandaar het is het zo bizar dat er niks is gevonden in de directe buurt van die jas.
graag verwijderen
pi_174239092
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:10 schreef zoekoog het volgende:

[..]

en waar is het delict gebeurd volgens jou en waar zou het d lichaam zijn gebleven?
Geen idee, maar logischer dan die suggesties over meerdere daders, of dat ze gedwongen mee moest lopen en onderweg de fiets alvast gedumpt is en meer fantasieen die er zojuist voorbij kwamen.

Of het lichaam verplaatsen.
.
pi_174239104
weet iemand of de justitiële in richting den Engh (nu Almata)
helemaal gesloten is of (semi) & mogen de patiënten ook naar buiten ?
adres : Hindelaan 7 Den Dolder

Anne is er langs gekomen

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')