abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174230941
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN

DONDERDAG 5 OKTOBER
- De vijver wordt nu 'gedregd'. Mogelijk liggen in het water meer sporen van Anne.
- Bij een vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide is aan het begin van de avond een fiets gevonden. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat de fiets erg lijkt op de fiets van Anne.
- De nieuwe zoekactie is bij de Soester Duinen, zo'n vijf kilometer van de plek in Huis ter Heide waar dinsdag en woensdag gezocht is. De ME krijgt assistentie van een politiehelikopter, speurhonden en vrienden en familie van Anne.
- De ME is opgeroepen voor een nieuwe zoekactie.
- De familie wil dat het leger gaat zoeken.
- Dag 6 van de vermissingzaak. Hoe nu verder?. De politie hoopt onder meer de telefoon en fiets van Anne nog te vinden. Ook worden camerabeelden van organisaties en bewoners langs de vermoedelijke fietsroute bestudeerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

Bron
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook b
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, aub dank je wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 12:06:36 ]
pi_174230943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag me alleen af hoezo waren ze ineens op het idee gekomen om daar in die vijver te gaan zoeken? Tip gehad? Op camera iets opgenomen?
Dat zal de politie zo lang mogelijk voor zich houden lijkt me.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:27:45 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174230962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou kunnen dat de dader niet al te bekend was in de streek en de eerste mogelijkheid om de fiets te dumpen heeft aangepakt om de fiets te dumpen.

Vraag me alleen af hoezo waren ze ineens op het idee gekomen om daar in die vijver te gaan zoeken? Tip gehad? Op camera iets opgenomen?
Op camera iets gezien denk ik.
pi_174230969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:26 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Sowieso zullen ze voorzichtig moeten zijn met informatie, een eventuele dader kan het nieuws ook volgen.
pi_174230970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:26 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Wrs wel idd. Hoe dan ook het lijkt erop alsof ze redelijk snel op die fiets gestuit waren. Vlak bij dat beeldje. Zou best een tip geweest kunnen zijn. Ik zag iemand een fiets de vijver in rijden, vlak bij dat beeldje.
I´m back.
pi_174231005
Zou je met het dumpen van de fiets uit kunnen sluiten dat Anne in een busje is meegenomen en dus in de nabije omgeving moet zijn? Een busje zou tenslotte voldoende praktische mogelijkheden moeten bieden om de fiets ook mee te nemen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174231008
kan dit er even in de Op bijgezet worden ?

Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:31:00 #8
470273 Maktub
It's written
pi_174231023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:08 schreef zeer het volgende:

[..]

wat een specifiek profiel schets je daar

verspreek je je of....?
Dat is mijn mening, een verandwoordelijke volwassen vrouw die gewoon een stukje gaat fietsen dumpt niet zomaar vrijwillig haar jas op straat en haar fiets in de sloot en verdwijnt dan.

Ik denk dat het opportunistisch was omdat het rond etenstijd gebeurde en het slecht weer was dus het was waarschijnlijk erg rustig buiten.

En als het opportunistisch was dan lijkt het me waarschijnlijker dat een voetganger haar voorbij zag komen en verraste dan een automobilist die haar toevallig voorbij zag komen in de regen of daar lag te wachten.

Ze kan ook met opzet van de fiets zijn gereden maar als het een automobilist was lijkt het me logischer dat ze aangereden is in slecht weer, wat de kapotte achterlamp ook eventueel zou kunnen verklaren, en dat de dader het ongeluk heeft geprobeerd te verdoezelen.
pi_174231034
ik denk dat wat ik hier las wel hout snijd, dat er op camera te zien is dat ze daar fietst maar datr er ook cameraas zijn waar ze uit had moeten komen en dat dat niet zichtbaar is. Dat men daarom ook in de vijver is begonnen met dreggen en daar nu int gras en in buurt verder zoeken.
pi_174231046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou je met het dumpen van de fiets uit kunnen sluiten dat Anne in een busje is meegenomen en dus in de nabije omgeving moet zijn? Een busje zou tenslotte voldoende praktische mogelijkheden moeten bieden om de fiets ook mee te nemen..
Zou je hem dan niet veel verder op dumpen, in een andere streek /andere dorp?
Waarom dan zo dicht bij de plek waar de telefoon voor het laatst contact maakte
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:32:46 #11
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174231055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:31 schreef Maktub het volgende:

[..]

Dat is mijn mening, een verandwoordelijke volwassen vrouw die gewoon een stukje gaat fietsen dumpt niet zomaar vrijwillig haar jas op straat en haar fiets in de sloot en verdwijnt dan.

Ik denk dat het opportunistisch was omdat het rond etenstijd gebeurde en het slecht weer was dus het was waarschijnlijk erg rustig buiten.

En als het opportunistisch was dan lijkt het me waarschijnlijker dat een voetganger haar voorbij zag komen en verraste dan een automobilist die haar toevallig voorbij zag komen in de regen of daar lag te wachten.

Ze kan ook met opzet van de fiets zijn gereden maar als het een automobilist was lijkt het me logischer dat ze aangereden is in slecht weer, wat de kapotte achterlamp ook eventueel zou kunnen verklaren, en dat de dader het ongeluk heeft geprobeerd te verdoezelen.
ja of niet
pi_174231057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
Wrs wel idd. Hoe dan ook het lijkt erop alsof ze redelijk snel op die fiets gestuit waren. Vlak bij dat beeldje. Zou best een tip geweest kunnen zijn. Ik zag iemand een fiets de vijver in rijden, vlak bij dat beeldje.
Aan de andere kant; ik zag dat ze initieel waren begonnen met dreggen door middel van lange prikstokken. Dat kan enkel van de kant en een fiets krijg je waarschijnlijk nooit echt ver uit de kant. Wellicht net aan de juiste zijde begonnen?
pi_174231059
quote:

[..]
Als je aangereden wordt ziet je fiets er toch wel heel anders uit.
pi_174231065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:32 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Aan de andere kant; ik zag dat ze initieel waren begonnen met dreggen door middel van lange prikstokken. Dat kan enkel van de kant en een fiets krijg je waarschijnlijk nooit echt ver uit de kant. Wellicht net aan de juiste zijde begonnen?
Dat kan natuurlijk, maar toch wel een long shot ergens.
I´m back.
pi_174231066
quote:
Die kans lijkt me groot idd, tenzij de dader de dag erna terug is gegaan om de fiets wat beter weg te werken in de omgeving (en hem eerst had laten liggen die avond zelf). Een auto kan natuurlijk nog steeds wel gebruikt zijn
pi_174231081
B engeltje:

Ik post veelvuldig in topics over dit type zaken op Fok, ben Volgens vele hier miss Cruedro/zolderkamer rechercheur, maar de bagger en de onbeschoftheid waar dit topic al dagen mee gevuld wordt gaat zelfs mij te ver.

En wie of wat dat doet? Gewoon niet doen...

In stukken hakken, lijken, verkracht, opgesloten, sleeptechnieken, begraven, verzwaren zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt???

Deze bagger is tot in den treuren terug te lezen via Google. Wees er maar trots op.

Anne's status is vermist en ik geloof dat ze daar allemaal op hun tandvlees lopen om haar terug te vinden.
Beetje respect en terughoudend heid is wel op zijn plek

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 12:08:27 ]
pi_174231097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:34 schreef ootjekatootje het volgende:
B engeltje:

Ik post veelvuldig in topics over dit type zaken op Fok, ben Volgens vele hier miss Cruedro/zolderkamer rechercheur, maar de bagger en de onbeschoftheid waar dit topic al dagen mee gevuld wordt gaat zelfs mij te ver.

En wie of wat dat doet? Gewoon niet doen...

In stukken hakken, lijken, verkracht, opgesloten, sleeptechnieken, begraven, verzwaren zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt???

Deze bagger is tot in den treuren terug te lezen via Google. Wees er maar trots op.

Anne's status is vermist en ik geloof dat ze daar allemaal op hun tandvlees lopen om haar terug te vinden.
Beetje respect is wel op zijn plek, vieze aasgieren.
Mis je nou een quote tag of?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:35:06 #18
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231098
En die andere vijver in het noorden van dat gebied: Park Rodichem? Zouden ze dat meteen meenemen?
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174231107
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Zou je hem dan niet veel verder op dumpen, in een andere streek /andere dorp?
Waarom dan zo dicht bij de plek waar de telefoon voor het laatst contact maakte
Le-zen! Ik bedoel hier mee dat ik betwijfel of Anne ontvoerd/meegenomen is met een rijdend voertuig gezien de kleine kring van de gevonden spullen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:35:38 #20
470273 Maktub
It's written
pi_174231109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:33 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je aangereden wordt ziet je fiets er toch wel heel anders uit.
Ja dat denk ik ook.
pi_174231110
quote:

[..]

Lijkt me dat ze aan de kant van de jas zijn begonnen met zoeken en de fiets daar logischerwijs ook in is gegooid.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174231115
quote:
Ja, merkte het ook al op, kans is in ieder geval klein dat-ie in een busje rondreed. Kan nog met een luxe-auto zijn, maar ook dan, ik vraag me af of je daar in dat gebied ergens een luxe-auto kan parkeren zonder dat-ie in het zicht staat.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:36:35 #23
313849 Tonyvanheemschut
Een artiest van formaat!&#
pi_174231132
rtvutrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 11:34:05 Onderzoek in vijver Huis ter Heide stopt, geen sporen gevonden die leiden naar #AnneFaber. De ME speurt omgeving af… https://t.co/cLcw5TS2ZN reageer retweet
pi_174231139
quote:

[..]

De fiets ziet er echt wel veel te goed uit voor een aanrijding. Alleen het achterlicht is stuk, maar die gaan al stuk als je fiets omwaait en op de grond valt
pi_174231154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lijkt me dat ze aan de kant van de jas zijn begonnen met zoeken en de fiets daar logischerwijs ook in is gegooid.
Ja precies en initieel waren er volgens mij slechts 3 of 4 personen aan het dreggen. Als het nav een concrete tip was zouden dat er veel meer geweest zijn denk ik? Ineens was die fiets er ook..
pi_174231158
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar is geen beginnen aan hier, inhoudelijke reageren.
Dan lees je niet goed, voldoende mensen hier die inhoudelijk nadenken over wat er gebeurt zou kunnen zijn met Anne.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:38:28 #27
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174231165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, merkte het ook al op, kans is in ieder geval klein dat-ie in een busje rondreed. Kan nog met een luxe-auto zijn, maar ook dan, ik vraag me af of je daar in dat gebied ergens een luxe-auto kan parkeren zonder dat-ie in het zicht staat.
Kunnen natuurlijk ook meerdere daders zijn, de een met een auto, terwijl de ander de fiets en kleding heeft proberen te dumpen.
graag verwijderen
pi_174231194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:38 schreef Tonyvanheemschut het volgende:

[..]

en zomaar mensen aasgieren te noemen gaat mij ook te ver...iedereen verkondigd zijn mening hier, willen ze (FOK) dat niet, zet dan een slot op de hele discussie..
Maar was het punt hieromtrent niet meer dat zaken als feiten worden weggezet (mes, telefoon, oortjes) terwijl dat nog niet zo is.

Dat heeft verder niks met een mening te maken.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:40:34 #29
313849 Tonyvanheemschut
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:40:36 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174231214
quote:
Zou je met het dumpen van de fiets uit kunnen sluiten dat Anne in een busje is meegenomen en dus in de nabije omgeving moet zijn?
Als ze met een busje is meegenomen zou ze toch juist niet in de nabije omgeving moeten zijn?

En nee, dat een fiets gedumpt is betekent zeker niet dat je uit kunt sluiten dat ze met een busje is meegenomen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_174231216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 02:12 schreef Fidji het volgende:

[..]

Maar dat zou niet gebeuren (een worsteling) als het een bekende van haar was.
Hoe groot is de kans dat wanneer je in Utrecht woont en werkt, je in op een regenachtige avond, half in het donker op een afgelegen fietspad in Huis ter Heide een bekende tegenkomt?

Kledingstukken die uitvliegen in een worsteling vind ik persoonlijk ook zeer fantasievol. Beetje Astrix en Obelix niveau.
pi_174231222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:38 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Kunnen natuurlijk ook meerdere daders zijn, de een met een auto, terwijl de ander de fiets en kleding heeft proberen te dumpen.
Zeker eens, maar dan is het veel meer voorbereid en heb niet het idee dat het - gezien het slechte weer - een compleet uitgedachte actie is geweest. Eerder een roofoverval die compleet uit de hand is gelopen ofzo..
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:41:30 #33
470273 Maktub
It's written
pi_174231240
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:36 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

De fiets ziet er echt wel veel te goed uit voor een aanrijding. Alleen het achterlicht is stuk, maar die gaan al stuk als je fiets omwaait en op de grond valt
Ja dat zei lord_bono ook al en daar ben ik het wel met jullie over eens.
pi_174231247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker eens, maar dan is het veel meer voorbereid en heb niet het idee dat het - gezien het slechte weer - een compleet uitgedachte actie is geweest. Eerder een roofoverval die compleet uit de hand is gelopen ofzo..
Had ze een tas bij dan?
pi_174231251
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dat wanneer je in Utrecht woont en werkt, je in op een regenachtige avond, half in het donker op een afgelegen fietspad in Huis ter Heide een bekende tegenkomt?

Kledingstukken die uitvliegen in een worsteling vind ik persoonlijk ook zeer fantasievol. Beetje Astrix en Obelix niveau.
Ik denk dat je daar pas meer over kunt zeggen wanneer je weet welke kledingstukken het zijn.
Een jas, een schoen, een sjaal etc. Daar kan ik me goed bij voorstellen dat je die verliest tijdens een gevecht en/of vlucht.

Een onderbroek wordt al wat lastiger.
pi_174231265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed, voldoende mensen hier die inhoudelijk nadenken over wat er gebeurt zou kunnen zijn met Anne.
Dat bedoel ik dus, dat is toch ziekelijk gedrag?

Gaan zitten speculeren of ze in stukken gehakt is of verzwaard met stenen in die vijver lag?
Ik kan zie zelfs posts voorbij komen met berekeningen hoeveel stenen men nodig had...

Denk toch ff na.
pi_174231268
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Had ze een tas bij dan?
Telefoon of portemonnee hoeft niet in een tas te zitten.
Niet alleen mensen met een tas worden beroofd.
pi_174231279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ze met een busje is meegenomen zou ze toch juist niet in de nabije omgeving moeten zijn?

En nee, dat een fiets gedumpt is betekent zeker niet dat je uit kunt sluiten dat ze met een busje is meegenomen.
Je leest niet goed: het dumpen van de fiets wil zeggen dat de daders niet Anne en de fiets mee hebben kunnen nemen in een busje bijvoorbeeld. Ze zou derhalve dus ergens in de nabije omgeving kunnen zijn.
pi_174231284
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als Truus het vraagt reageren we daar uiteraard allemaal direct op _O_
dont mess with truus :)
pi_174231286
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gaan zitten speculeren of ze in stukken gehakt is of verzwaard met stenen in die vijver lag?
Ik kan zie zelfs posts voorbij komen met berekeningen hoeveel stenen men nodig had...

Denk toch ff na.
En dat doe jij nooit :') :') |:( ?
pi_174231296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:43 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

dont mess with truus :)
Zou niet durven Truus *O*
pi_174231316
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik kan nog wel ergere dingen verzinnen wat er met Anne gebeurd zou kunnen zijn.
pi_174231319
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk toch ff na.
Opnieuw: genoeg mensen die hier zo helemaal niet in discussie met elkaar gaan.
pi_174231325
Er is nog helemaal niet bevestigd dat ze een tas mee had toch?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:45:09 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174231345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je leest niet goed: het dumpen van de fiets wil zeggen dat de daders niet Anne en de fiets mee hebben kunnen nemen in een busje bijvoorbeeld. Ze zou derhalve dus ergens in de nabije omgeving kunnen zijn.
Ah, dan liep de zin niet helemaal lekker denk ik ("uitsluiten dat A en dus B" klinkt als het uitsluiten van zowel A en B, er ontbraken nog wat woorden om dat te verduidelijken) :+

Maar goed, het dumpen van de fiets hoeft dus niet te betekenen dat ze niet in een busje is meegenomen. Het kan prima zijn dat iemand haar in een busje duwt en de fiets dumpt, lijkt me. Ideaal ook, gaan ze lekker vele uren rondzoeken in het gebied waar de fiets is gevonden, terwijl ze daar dus helemaal niet is. Dwaalspoor en alles.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_174231359
quote:

[..]

Die vijver is niet zo diep, misschien kon je die fiets nog zien liggen vanaf de kant.
pi_174231369
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:43 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Nou opdracht krijgen thee te nemen en mee te moeten lezen was toch daadwerkelijk asn mijn persoonlijk gericht..
Of gingen we met zijn alle theeleuten?
Ik kan nu niet meer langer op m'n handen zitten.

Hou alsjeblieft op met dit zielige gedrag, ga lekker je kinderen of weet ik veel wat vermaken. Maar stop gewoon met posten hier met die onzin van je.

Het gaat hier verdomme om een vermissing van een meisje.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:46:31 #48
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174231381
Misschien had ze telefoon en pasjes los in haar zak, dader heeft snel de zakken gecontroleerd, leeggehaald en vervolgens de jas maar gedumpt in paniek of als dwaalspoor?
Is het enige logische wat ik kan bedenken.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_174231382
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:45 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op met dit zielige gedrag, ga lekker je kinderen of weet ik veel wat vermaken. Maar stop gewoon met posten hier met die onzin van.

DAT DUS
pi_174231403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ah, dan liep de zin niet helemaal lekker denk ik ("uitsluiten dat A en dus B" klinkt als het uitsluiten van zowel A en B, er ontbraken nog wat woorden om dat te verduidelijken) :+

Maar goed, het dumpen van de fiets hoeft dus niet te betekenen dat ze niet in een busje is meegenomen. Het kan prima zijn dat iemand haar in een busje duwt en de fiets dumpt, lijkt me. Ideaal ook, gaan ze lekker vele uren rondzoeken in het gebied waar de fiets is gevonden, terwijl ze daar dus helemaal niet is. Dwaalspoor en alles.
Absoluut een mogelijkheid. Maar blijf van mening dat ik dat te veel voorbereid vind overkomen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:47:43 #51
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231405
thejermaine twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 11:45:47 Daadwerkelijk alles in het zoekgebied wordt doorzocht. Bosjes, vuilniscontainers en tuinen. #AnneFaber https://t.co/vGLxKez1xy reageer retweet
  Spellchecker vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:47:48 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174231407
thejermaine twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 11:45:47 Daadwerkelijk alles in het zoekgebied wordt doorzocht. Bosjes, vuilniscontainers en tuinen. #AnneFaber https://t.co/vGLxKez1xy reageer retweet
Zouden ze dat al niet eerder hebben moeten doen? :@
pi_174231413
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:45 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op met dit zielige gedrag, ga lekker je kinderen of weet ik veel wat vermaken. Maar stop gewoon met posten hier met die onzin van je.

pi_174231422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:38 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je met een busje de fiets er ook in doet en dan eventueel 50km verderop dumpt als het donker is. Ongeacht met hoeveel man je bent.
Heb je geen busje dan dump je die fiets wrs zsm ergens waar hij moeilijk gevonden kan worden, in een watertje. Kan zijn dat de dader(s) niet bekend waren en het eerste water dat ze tegenkwamen daarvoor gebruikten of dat de dader idd te voet was c.q. zelf met de fiets en zsm van die fiets afwilde(n). En dan teruglopen naar of luxe-auto (met daarin evt. lichaam, maar dan moet-ie wel verdekt opgesteld staan) of eigen fiets (en dan ligt lichaam wrs ergens in het bos daar bij die jas).
I´m back.
pi_174231423
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Telefoon of portemonnee hoeft niet in een tas te zitten.
Niet alleen mensen met een tas worden beroofd.
Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn hoor, een overval die fout ging.
Ik hoop gewoon dat de ouders snel duidelijkheid krijgen over het lot van hun kind.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:48:52 #56
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231434
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 11:36:51 De fiets dus vrijwel zeker van #AnneFaber, zegt politie. Nieuw aanknopingspunt in zaak; eerder gevonden kleding nog onduidelijk. #RTVUtrecht reageer retweet
Hopelijk komt er uit dat NFI onderzoek nog wat, vooralsnog weinig aanknopingspunten meer.
pi_174231439
Wat raar dat dat van die jas nog onduidelijk is?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:49:21 #58
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231440
quote:
Dus inclusief die vijver? Als ze gisteren hadden kunnen leegpompen was dat praktischer geweest, Zijn hier ook nog vergunningaanvragen voor nodig? Kortom heeft de politie/onderzoeksteam in zulke gevallen de volledige vrijheid?
pi_174231448
pi_174231455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:49 schreef Truus1973 het volgende:
Mee eens.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:50:19 #61
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174231460
Het is inmiddels vrijdag en de politie weet nog steeds niet of die jas van haar is? Of ze weten meer en ze willen het niet zeggen.
graag verwijderen
pi_174231463
quote:
De fiets heeft een paar duidelijke kenmerken. De sticker bijvoorbeeld.
Dat maakt het ondanks dat het een massa product is wel makkelijker te linken aan haar.

Een jas waarbij deze kenmerken niet van toepassing zijn, of niet bekend, maakt dat was lastiger.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:50:43 #63
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:49 schreef Dark_Killah het volgende:
[ afbeelding ]
en de vijver?
pi_174231471
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon dat de ouders snel duidelijkheid krijgen over het lot van hun kind.
Het was slechts een verduidelijking, geen aanval op jou ;)
pi_174231482
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:50 schreef zoekoog het volgende:
en de vijver?
Die door professionele opsporing denk?
pi_174231483
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat maakt het ondanks dat het een massa product is wel makkelijker te linken aan haar.

Een jas waarbij deze kenmerken niet van toepassing zijn, of niet bekend, maakt dat was lastiger.
Nu ben ik een absolute leek hoe sporenonderzoek gaat hoor, maar ze heeft lang haar,dat zal dan toch ook in d ejas zitten, is dat dan niet simpel te vergelijken met bijv haar uit haar borstel van thuis?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:51:37 #67
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174231485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je met een busje de fiets er ook in doet en dan eventueel 50km verderop dumpt als het donker is. Ongeacht met hoeveel man je bent.
Heb je geen busje dan dump je die fiets wrs zsm ergens waar hij moeilijk gevonden kan worden, in een watertje. Kan zijn dat de dader(s) niet bekend waren en het eerste water dat ze tegenkwamen daarvoor gebruikten of dat de dader idd te voet was c.q. zelf met de fiets en zsm van die fiets afwilde(n). En dan teruglopen naar of luxe-auto (met daarin evt. lichaam, maar dan moet-ie wel verdekt opgesteld staan) of eigen fiets (en dan ligt lichaam wrs ergens in het bos daar bij die jas).
Kan bijvoorbeeld ook zo zijn gegaan.

Busje komt aangereden, worsteling bij rood (jasje) -> alles ingeladen in het busje -> busje rijdt weg -> dumpt fiets bij eerste water wat hij/zij tegen kwam.

vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:51:44 #68
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231487
dvndm twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 11:47:28 De ME is met vrijwilligers in omgeving verder gaan zoeken. Er zijn vooralsnog geen spullen van #AnneFaber in vijver gevonden zegt politie reageer retweet
pi_174231499
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zonder verdere aanwijzingen zijn vrijwel alle scenarios die worden bedacht hier nog mogelijk.
Alles wat hier gebeurt is speculeren...
pi_174231503
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Stickertje had die andere fiets (die duidelijk niet dezelfde was) ook, staat wrs naw van verkooppunt op.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:52:24 #71
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231504
Komen er ook weer reukhonden? Of wordt zo'n hond gehinderd, door bijvoorbeeld vleesresten van eten/voedsel in zo'n container en is de hond dan ongeschikt?
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:52:29 #72
184769 crew  Deisyy
pi_174231506
quote:
Misschien is het al wel duidelijk, maar wordt er (nog) niets over naar buiten gebracht.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:52:39 #73
470273 Maktub
It's written
pi_174231508
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:50 schreef zomer86 het volgende:
Het is inmiddels vrijdag en de politie weet nog steeds niet of die jas van haar is?
Wat ik ervan begreep zegt de politie dat ze aan de hand van gesprekken met familie er aardig zeker van zijn dat de jas van haar is.
pi_174231513
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:51 schreef NoXia het volgende:

[..]

Busje komt aangereden, worsteling bij rood (jasje) -> alles ingeladen in het busje -> busje rijdt weg -> dumpt fiets bij eerste water wat hij/zij tegen kwam.

[ afbeelding ]
Ook met slecht weer zou dit veel te opvallend zijn..
pi_174231515
Echt :{ Ik zie steeds meer post die over elkaar gaan. Doe eens een poging .

Net via ANP
quote:
In de vijver bij Huis ter Heide waar donderdagavond een fiets werd gevonden die vermoedelijk van de vermiste Anne Faber is, zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar de vermiste 25-jarige Utrechtse. De vijver is volgens de politie inmiddels grotendeels leeggepompt.

Vrijdag zoekt de mobiele eenheid verder rondom de vijver in het Blookerpark. De vijver wordt nog verder leeggepompt. In de vijver bij Huis ter Heide waar donderdagavond een fiets werd gevonden die ..... (Meer in bron)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_174231518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:51 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

Nu ben ik een absolute leek hoe sporenonderzoek gaat hoor, maar ze heeft lang haar,dat zal dan toch ook in d ejas zitten, is dat dan niet simpel te vergelijken met bijv haar uit haar borstel van thuis?
Kan. Maar het kan ook dat er geen duidelijke sporen aanwezig waren.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:53:53 #77
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174231522
Hebben ze nou al eens uitgebreid gezocht waar die telefoon doodging?
graag verwijderen
pi_174231526
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:49 schreef zoekoog het volgende:
Als ze gisteren hadden kunnen leegpompen was dat praktischer geweest
Hoe dan?

Ze hebben gister de fiets gevonden, zijn toen verder gaan zoeken en hebben besloten in de avond om te gaan pompen. Weet niet precies hoe dit nog sneller had moeten gaan eigenlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174231531
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Kan natuurlijk, maar ga je dan nog keren en doen of rij je gewoon door tot de volgende plomp of sloot? Die manoeuvre ziet er wel heel opzichtig uit zo..
pi_174231533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stickertje had die andere fiets (die duidelijk niet dezelfde was) ook, staat wrs naw van verkooppunt op.
Ik weet niet op welke andere je fietst je doelt. Ik neem aan dat ze door meerdere details komen tot een ja/nee. Niet op basis van DNA in dit geval.
pi_174231544
Haar vriend plaatste overigens het plaatje van deze motorrugzak die Anne mogelijk mee zou hebben genomen:

Opvallend genoeg..
pi_174231546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:49 schreef Dark_Killah het volgende:
[ afbeelding ]
Kan zoiets niet beter worden onderzocht door de TR? Lijkt mij dat er zo heel veel sporen verloren gaan als elke luldebehanger in die container gaat graaien. Vooral met oog op vingerafdrukken en dna..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_174231550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:52 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zonder verdere aanwijzingen zijn vrijwel alle scenarios die worden bedacht hier nog mogelijk.
Alles wat hier gebeurt is speculeren...
Als ik al die speculaties hier lees lijkt een straatroof die fout is gegaan me nog het minst erge. Hopelijk komt er iemand naar voren die spijt heeft.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:56:03 #84
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:53 schreef zomer86 het volgende:
Hebben ze nou al eens uitgebreid gezocht waar die telefoon doodging?
Ja, die vraag heb ik ook nog. Bij de Paltzerweg, die uitkomt op de verlengde Paltzerweg aan de linkerkant gezien vanaf het spoor gelopen.. Bedoel jij ook dit gebied, ik plaatste een link gisteren van streetview.. Was daar ook dat shirt gevonden met die strepen en rode patroontjes? Ik weet het niet nu..
pi_174231565
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, dat valt wel erg op toch en dus een heel groot risico, met dat busje kun je sws niet dat weggetje in langs die vijver daar, want daar staan paaltjes voor.
Met een busje zou diegene wrs ook gewoon 50km verderop zijn gereden (dan was het ook donker geweest inmiddels) en die gedumpt hebben in water/rivier etc. Idem lichaam dan.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:57:01 #86
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174231570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:54 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe dan?

Ze hebben gister de fiets gevonden, zijn toen verder gaan zoeken en hebben besloten in de avond om te gaan pompen. Weet niet precies hoe dit nog sneller had moeten gaan eigenlijk.
Meteen met die andere bijver beginnen, kun je volgende dag meten verder met zoeken in de tweede vijver, hoef je niet te wachten op leegpompen 2 dagen .
pi_174231574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:24 schreef gilligan het volgende:
Ik heb niet alle 20 topics meegelezen, maar is het bos rond het fietspad langs de Spoorlaan al door de politie uitgekamd? Ik heb in Streetview haar route bekeken vanaf haar laatste mobiele signaal en dat lijkt me het enige stuk waar je mogelijk ongezien iemand van zijn fiets kan trekken. Vooral het stukje tussen de Dennenweg en de Amersfoortseweg waar er geen weg meer langs het fietspad loopt.

Dat is pal voor de vindplaats van haar jas en fiets. Ik neem aan dat iemand eerst de jas dumpt en vervolgens de fiets, dat zou ook stroken met de richting. Ik neem ook aan dat de dader niet al te lang wacht om zulke spullen te dumpen.

Voor de rest zijn het toch wel stukken langs grotere wegen of door de villawijk.

Bij het begin van dat fietspad zit bovendien Tennisclub Bosch en Duin ...

Het enige wat er lastiger mee valt te rijmen is dat het hemelsbreed 4 kilometer van haar laatste signaal is. In fietsafstand is het ongeveer 7 kilometer, dat is toch al snel 20 minuten.
Even een illustratie gemaakt ter verduidelijking.

Tweets van 3 oktober toen de kleding werd gevonden aan het eind van het pad:

https://twitter.com/MaikeHVNL/status/915264594301657090

https://twitter.com/MaikeHVNL/status/915268909657460737
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:57:54 #88
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:56 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Ja, die vraag heb ik ook nog. Bij de Paltzerweg, die uitkomt op de verlengde Paltzerweg aan de linkerkant gezien vanaf het spoor gelopen.. Bedoel jij ook dit gebied, ik plaatste een link gisteren van streetview.. Was daar ook dat shirt gevonden met die strepen en rode patroontjes? Ik weet het niet nu..
Nee daar moeten ze nog zoeken, is ook nog groot gebied..hopelijk doen ze dat ook
pi_174231594
Zouden ze geen huiszoekingen kunnen doen in de buurt? Of moeten ze daar gegronde redenen voor hebben? Als ze echt niet in het bos gevonden wordt lijkt mij dat er bijv iets gebeurd is met iemand die in de buurt woont, of dat ze is gaan schuilen bij iemand en dat daar iets gebeurd is? Geen idee hoor, puur speculatie.
pi_174231595
Is de jas ook echt daar bij het kruispunt gevonden of kan het ook dieper in het pad zijn gevonden?
pi_174231605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:58 schreef Trade het volgende:
Zouden ze geen huiszoekingen kunnen doen in de buurt? Of moeten ze daar gegronde redenen voor hebben? Als ze echt niet in het bos gevonden wordt lijkt mij dat er bijv iets gebeurd is met iemand die in de buurt woont, of dat ze is gaan schuilen bij iemand en dat daar iets gebeurd is? Geen idee hoor, puur speculatie.
Een huiszoeking mag echt niet zomaar nee. Gelukkig.
pi_174231608
quote:
Zou je denken? :')
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:59:21 #93
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174231612
quote:
Huiszoekingen? Op basis waarvan? Dat mag dus niet, net als je niet zomaar even alle telefoonnummers mag bekijken die op dat moment contact hebben gemaakt met een mast.
graag verwijderen
pi_174231616
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke andere je fietst je doelt. Ik neem aan dat ze door meerdere details komen tot een ja/nee. Niet op basis van DNA in dit geval.
Ze hadden in vorig topic een foto van eenzelfde fiets geplaatst op Marktplaats die er de 29ste op was gezet, en iemand vroeg zich af of de dader dat nog even gedaan zou hebben. Maar er waren echt op 4 punten hele grote verschillen, alleen zat er wel zo'n rood stickertje op. Meestal staan op die stickertjes de gegevens van de verkoper.
I´m back.
pi_174231621
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kan zoiets niet beter worden onderzocht door de TR? Lijkt mij dat er zo heel veel sporen verloren gaan als elke luldebehanger in die container gaat graaien. Vooral met oog op vingerafdrukken en dna..
Ik heb ook het idee dat ze voor snelheid ipv grondigheid gaan inderdaad. Wellicht naarstig op zoek naar telefoon?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:59:54 #96
349165 Californian
Made in the Golden State
pi_174231626
Misschien en domme opmerking maar is er al naar dashcam opnames gevraagd in het onderzoek? Neem aan dat er genoeg mensen in die omgeving gereden hebben die wellicht opnames hebben zonder dat ze het weten.
Go Lakers!!
pi_174231641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hadden in vorig topic een foto van eenzelfde fiets geplaatst op Marktplaats die er de 29ste op was gezet, en iemand vroeg zich af of de dader dat nog even gedaan zou hebben. Maar er waren echt op 4 punten hele grote verschillen, alleen zat er wel zo'n rood stickertje op. Meestal staan op die stickertjes de gegevens van de verkoper.
Die fiets bedoel je. Ja daar waren de handvaten en zadel ook anders, klopt. Maar dat was mijn punt ook ;)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:01:22 #98
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef Californian het volgende:
Misschien en domme opmerking maar is er al naar dashcam opnames gevraagd in het onderzoek? Neem aan dat er genoeg mensen in die omgeving gereden hebben die wellicht opnames hebben zonder dat ze het weten.
Hey das een goede opmerking, misschien staat daar een flits van iemand/iets op..vooral bij de amersfoortse weg bij dat fietspad
pi_174231654
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef Californian het volgende:
Echt hoe vaak een post al niet is gestart met 'misschien een domme vraag, maar hebben ze daar al aan gedacht?' :')

Wat verwachten jullie nou, dat hier de inside-information zit en alles beantwoord zal worden? De recherche is niet achterlijk en heeft hier jááárenlange ervaring mee, die zullen heus wel de knappe koppen hebben rondlopen en de protocollen hebben om af te werken...
pi_174231660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:57 schreef gilligan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:58 schreef Protoplanet het volgende:
Is de jas ook echt daar bij het kruispunt gevonden of kan het ook dieper in het pad zijn gevonden?
Dit zijn goede aanvullingen wat mij betreft! Ik vraag me ook af of de jas aan niet dieper in de Hobbemalaan is gevonden. Dit zijn typische paadjes waar je iemand wel ongemerkt van de fiets het bos in kunt sleuren.
pi_174231661
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Die jas en overige kleding zijn echt gevonden aan de voorkant van dat pad? Ik had namelijk begrepen dat-ie dieper in het bos daar waren gevonden.
I´m back.
pi_174231662
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Een huiszoeking mag echt niet zomaar nee. Gelukkig.
Ze mogen wel vragen of ze rond mogen kijken in je huis.
pi_174231684
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:01 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nou, hopen dat de dader "ja" zegt.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:03:18 #104
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174231686
quote:

[..]

Als de politie mij vraagt of ze rond mogen kijken, dan zeg ik 'een prettige dag nog'. Wat een niveau hier af en toe.
graag verwijderen
pi_174231689
quote:

[..]

Ja, dat is wat anders ja.
Maar dat zou ik ook weigeren als onschuldige, laat staan een schuldige.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2017 12:03:46 ]
pi_174231708
quote:

[..]

Zoiets bedoel ik eigenlijk. Zullen ze vast wel allemaal aan het doen zijn.
pi_174231718
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:04 schreef Trade het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze hun inzet nuttiger besteden.
Wat denk je daar mee op te schieten?

Ik denk dat sowieso al veel mensen weigeren, en een dader al helemaal.
Iedereen die weigert is verdacht?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:06:51 #108
470273 Maktub
It's written
pi_174231752
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:04 schreef Trade het volgende:

[..]

Zonder enige gegronde reden om een specifieke woning te betreden zullen ze dat ook niet zomaar doen.
pi_174231755
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze hun inzet nuttiger besteden.
Wat denk je daar mee op te schieten?

Ik denk dat sowieso al veel mensen weigeren, en een dader al helemaal.
Iedereen die weigert is verdacht?
Eigenlijk bedoel ik dat ze ook misschien bij iemand kan zijn gaan schuilen en dat er in huis iets gebeurd is... Hoe ze daarachter moeten komen? Geen idee.
pi_174231772
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:07 schreef Trade het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoel ik dat ze ook misschien bij iemand kan zijn gaan schuilen en dat er in huis iets gebeurd is... Hoe ze daarachter moeten komen? Geen idee.
Zonder gegronde reden gaan vragen bij elk huis of ze naar binnen mogen lijkt me niet de meest geschikte optie. Nogmaals, een dader zal sowieso al weigeren.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:08:14 #111
470273 Maktub
It's written
pi_174231775
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:07 schreef Trade het volgende:

[..]

Als die jas van haar in iemands tuin was gevonden hadden ze een gegronde reden om een woning te betreden bijvoorbeeld.
pi_174231825
Lijkt mij handig vanaf het laatste signaal aan weerzijds en op hrt fietspad te gaan zoeken tot aan het eerste kleding stuk naar stukjes van het achterlicht..dat moet terug te vinden zijn.
Aan de schade kunnen ze vast zien of dat recent gebeurt is of al eerder.
Vanuit daar heb je een mogelijkheid een lijn te trekken naar de kledingstukken.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:11:08 #113
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231831
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:07:10 Er wordt nu met een andere pomp verder gepompt naar de bodem van de vijver in het Blookerpark. Duurt ws tot eind van de middag. #AnneFaber reageer retweet
pi_174231848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja of er juist iets in stoppen. Zo deze container is nagekeken, zit niks in! -O-

Ik dacht ook dat dat niet mag, zomaar in iemands huisvuil graaien. De politie mag dat wel met een huiszoekingsbevel of heb ik het mis?
pi_174231859
Kan me best voorstellen dat de politie aan de bewoners van die huizen daar vraagt of ze in hun tuin mogen kijken maar zonder enige reden huizen doorzoeken gaat hem niet worden hoor.
pi_174231866
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:08 schreef Maktub het volgende:

[..]

Als die jas van haar in iemands tuin was gevonden hadden ze een gegronde reden om een woning te betreden bijvoorbeeld.
En je denkt dat ze geen buurtonderzoek doen? En niet om het een of ander, als wouten denken dat jij iets te verbergen hebt is een bevel zo geregeld. Ook als jij niks te verbergen hebt.
pi_174231867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die jas en overige kleding zijn echt gevonden aan de voorkant van dat pad? Ik had namelijk begrepen dat-ie dieper in het bos daar waren gevonden.
Het lijkt erop dat de kleding is gevonden aan het eind van het fietspad, bij de Amersfoortseweg. In het politiebericht wordt ter hoogte van de Hobbemalaan gezegd, maar het gaat om het fietspad neem ik aan.

Op het filmpje bij de tweet zie je ook het bordje van het begin van het fietspad.
pi_174231887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:08 schreef Maktub het volgende:

[..]

Een binnentredingsbevoegdheid moet worden onderscheiden van een doorzoekingsbevoegdheid, maar dat is nu allemaal niet zo relevant.
pi_174231889
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:10 schreef Wolf2017 het volgende:
Lijkt mij handig vanaf het laatste signaal aan weerzijds en op hrt fietspad te gaan zoeken tot aan het eerste kleding stuk naar stukjes van het achterlicht..dat moet terug te vinden zijn.
Aan de schade kunnen ze vast zien of dat recent gebeurt is of al eerder.
Vanuit daar heb je een mogelijkheid een lijn te trekken naar de kledingstukken.
Ja, dat lijkt me idd sws de actie-radius.
Misschien beginnen bij plaatsen waar je een luxe-auto kan neerzetten, in een inhammetje bijvoorbeeld bij een bospad oid, zonder dat dit opvalt vanaf de weg.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:38 #120
313849 Tonyvanheemschut
pi_174231894
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:12:43 We hebben ruim 500 tips binnen die we onderzoeken. Dank hiervoor. We zoeken nog steeds camerabeelden en tas en telefoon van #AnneFaber. reageer retweet
pi_174231920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:13 schreef gilligan het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de kleding is gevonden aan het eind van het fietspad, bij de Amersfoortseweg. In het politiebericht wordt ter hoogte van de Hobbemalaan gezegd, maar het gaat om het fietspad neem ik aan.

Op het filmpje bij de tweet zie je ook het bordje van het begin van het fietspad.
Dat is behoorlijk dicht bij de uitgang ja. In de bosjes gegooid dan wrs.

Als het haar jas is, wat nog onduidelijk is, duidt het wellicht ook op improvisatie dus.
I´m back.
pi_174231922
Die jas is zeker 'dieper' gevonden, dus verder vanaf de Amersfoortse weg.
Daar zijn bronnen van, kan wel even zoeken voor exacte locatie.
pi_174231925
quote:

Het enige wat er lastiger mee valt te rijmen is dat het hemelsbreed 4 kilometer van haar laatste signaal is. In fietsafstand is het ongeveer 7 kilometer, dat is toch al snel 20 minuten.
Het wegvallen van het signaal kan ook gewoon komen doordat de batterij van de telefoon leeg was.
pi_174231936
Jas:

Dinsdag werd rond 17.00 uur een jas gevonden op zo'n 50 meter van de Amersfoortseweg, ter hoogte van de Hobbemalaan.
pi_174231938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:14 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:12:43 We hebben ruim 500 tips binnen die we onderzoeken. Dank hiervoor. We zoeken nog steeds camerabeelden en tas en telefoon van #AnneFaber. reageer retweet
Dus wel een tas...
pi_174231944
De politie zoekt nog naar de tas. Maar is dat nu die motorrugzak?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:17:26 #127
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174231945
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja of er juist iets in stoppen. Zo deze container is nagekeken, zit niks in! -O-

Ik dacht ook dat dat niet mag, zomaar in iemands huisvuil graaien. De politie mag dat wel met een huiszoekingsbevel of heb ik het mis?
Ik denk niet dat ze letterlijk in het huisafval aan het graaien zijn. Meer aan het kijken of er een arm, been of romp in ligt e.d.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:17:48 #128
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174231954
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:17 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dus wel een tas...
Is toch ook duidelijk te zien op de selfie.
pi_174231955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:13 schreef gilligan het volgende:

[..]

Oke dat bevestigd dus dat de jas van Anne iets verderop het paadje in is gevonden en niet direct aan de Amersfoortseweg.

Best aannemelijk dus dat ze uit Noordelijke richting kwam en op dat paadje van haar fiets is getrokken.
pi_174231965
Bijzonder dat de tas nog niet gevonden is (los van Anne zelf). Dat lijkt me iets dat je, net als een jas, snel van iemand aftrekt. En aangezien de jas al is gevonden...
pi_174231981
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 05:48 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Mischien de plek waar ze gegrepen werd en die jas in alle comotie vergeten door dader
Het hele probleem met het scenario van een busje is dat de kleding gevonden is op een apart gelegen fietspad waar geen auto KAN rijden (te smal) EN dat deel uitmaakte van de route die ze reed.

1) Ze kan dus niet daar 'gegrepen' zijn en in een voertuig getrokken zijn. Onmogelijk.
2) Hoe waarschijnlijk is het dat er een voertuig aan het begin of het einde van dat fietspad geparkeerd staat, de dader het fietspad is opgelopen, haar daar gegrepen heeft en mee heeft gesleurd een eind terug naar zijn voertuig? Dan neemt hij een enorm en onnodig risico want dan had hij haar ook kunnen 'grijpen' op het moment dat ze langs zijn voertuig op fietste
3) In het geval dat zij eerder op de route is 'gegrepen' is het een bijzonder en bizar toeval dat de kleding wel naast dat fietspad is gevonden terwijl de dader waarschijnlijk geen idee had dat zij een fietsroute volgde
4) Waarom zou een dader zijn best doen van alles te laten verdwijnen maar een paar kledingstukken die mogelijk naar hem zouden kunnen wijzen, droppen in een gebied waar waarschijnlijk gezocht gaat worden?
5) Als er sprake is van een busje... waarom drop je de fiets dan in het dichtstbijzijnde water en neem je hem niet gewoon mee naar waar je Anne mee naar toe neemt?
6) Wanneer je zo iets vooraf plant, dan kies je niet zo'n moment en zo'n plaats. Te opvallend om op zo'n fietspad te gaan staan wachten op een jonge vrouw of meisje. De kans dat het een gelegenheidsdader was is vele malen groter.

Neem van mij aan: Er is geen busje. Er is geen auto. De dader was te voet of per fiets.

Voor wat betreft de speurhonden: Die hebben uitgebreid gezocht naar Kris en Lisanne en hebben toen ook niets kunnen vinden terwijl zij waarschijnlijk vlak langs de plek zijn gelopen waar de meisjes waren. Ook daar was toen sprake van heftige regenval.
pi_174231985
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:17 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dus wel een tas...
Dit staat er > We zoeken nog steeds camerabeelden en tas en telefoon van AnneFaber
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174231994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Jas:

Dinsdag werd rond 17.00 uur een jas gevonden op zo'n 50 meter van de Amersfoortseweg, ter hoogte van de Hobbemalaan.
50m, o, dat is dan toch dieper dan dat korte filmpje van 10 seconden doet vermoeden?
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:20:18 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174232003
Staat eigenlijk al vast of de gevonden jas echt van haar is? En die andere kleding die werd genoemd?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:20:49 #135
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174232011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:11 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:07:10 Er wordt nu met een andere pomp verder gepompt naar de bodem van de vijver in het Blookerpark. Duurt ws tot eind van de middag. #AnneFaber reageer retweet
Zal een hoop blubber inliggen, kan een telefoon in weg zinken.
pi_174232014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het hele probleem met het scenario van een busje is dat de kleding gevonden is op een apart gelegen fietspad waar geen auto KAN rijden (te smal) EN dat deel uitmaakte van de route die ze reed.

Kijk eens naar deze Google Maps: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

Rechts het fietspad, links (het midden) een duidelijke inrit waar je best een busje zou neer kunnen zetten.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:20:57 #137
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_174232015
op Fok staan meer bruikbare tips, dan de politie ooit heeft binnen gekregen.
Heb je iets ontdekt of teveel CSI gekeken, neem contact op met politie
pi_174232030
quote:

[..]

1) Ze kan dus niet daar 'gegrepen' zijn en in een voertuig getrokken zijn. Onmogelijk.
2) Hoe waarschijnlijk is het dat er een voertuig aan het begin of het einde van dat fietspad geparkeerd staat, de dader het fietspad is opgelopen, haar daar gegrepen heeft en mee heeft gesleurd een eind terug naar zijn voertuig? Dan neemt hij een enorm en onnodig risico want dan had hij haar ook kunnen 'grijpen' op het moment dat ze langs zijn voertuig op fietste
3) In het geval dat zij eerder op de route is 'gegrepen' is het een bijzonder en bizar toeval dat de kleding wel naast dat fietspad is gevonden terwijl de dader waarschijnlijk geen idee had dat zij een fietsroute volgde
4) Waarom zou een dader zijn best doen van alles te laten verdwijnen maar een paar kledingstukken die mogelijk naar hem zouden kunnen wijzen, droppen in een gebied waar waarschijnlijk gezocht gaat worden?
5) Als er sprake is van een busje... waarom drop je de fiets dan in het dichtstbijzijnde water en neem je hem niet gewoon mee naar waar je Anne mee naar toe neemt?
6) Wanneer je zo iets vooraf plant, dan kies je niet zo'n moment en zo'n plaats. Te opvallend om op zo'n fietspad te gaan staan wachten op een jonge vrouw of meisje. De kans dat het een gelegenheidsdader was is vele malen groter.

Neem van mij aan: Er is geen busje. Er is geen auto. De dader was te voet of per fiets.

Voor wat betreft de speurhonden: Die hebben uitgebreid gezocht naar Kris en Lisanne en hebben toen ook niets kunnen vinden terwijl zij waarschijnlijk vlak langs de plek zijn gelopen waar de meisjes waren. Ook daar was toen sprake van heftige regenval.
Ik vermoed idd dat de dader opportunistisch was en idd of te voet of zelf ook met de fiets was. Hij heeft à l'improviste die fiets in het eerste watertje dat-ie tegenkwam gedumpt, wellicht was hij toch bekend in de omgeving.

Hij kan met eigen auto ook van elders zijn gekomen, en dan heeft-ie in de gemelde actie-radius ergens gestaan in een inhammetje voor wandelaars wrs.
I´m back.
pi_174232034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:17 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Is toch ook duidelijk te zien op de selfie.
Op de ene selfie zie je een bruin bandje...(handtas?)
Bij de selfie in de regen zie je geen tas of bandje

Op beide selfies zie ik niet de banden van een rugzak, bij de selfie in de regen kan die onder de regen kleding zitten natuurlijk
pi_174232064
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:20 schreef SeLang het volgende:
Staat eigenlijk al vast of de gevonden jas echt van haar is? En die andere kleding die werd genoemd?
Nope.
I´m back.
pi_174232067
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:17 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze letterlijk in het huisafval aan het graaien zijn. Meer aan het kijken of er een arm, been of romp in ligt e.d.
Ik dacht eerder aan kleding, tas, tel of moordwapen. Zijn ze overigens net op tijd denk ik, aangezien groene/grijze bak meestal om de week geleegd worden. Dus als er in de afgelopen week iets ingedumpt is moet dat er nog liggen.
pi_174232069
quote:
Jas:

Ik begrijp niet zo goed dat men de Hobbemalaan blijft noemen, terwijl de foto's/filmpjes duidelijk wijzen op het smallere fietspadje dat daar zo'n 100m hemelsbreed westelijk van ligt.
pi_174232084
quote:

[..]

Op de foto genomen van de weg waar recht de vijver ligt waar de fiets gevonden is ...wel ..

vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:24:08 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174232085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:20 schreef KingRadler het volgende:
op Fok staan meer bruikbare tips, dan de politie ooit heeft binnen gekregen.
Er staan hier geen tips, alleen speculaties.
Een tip is iemand die iets weet of heeft gezien.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:24:09 #145
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174232087
quote:

[..]

Waar is Anne dan? Op de fiets meegenomen? Te voet over het schoudertje gelegd en nog een paar kilometers door? Does not add up.

Het is daar niet gebeurd, is de enige mogelijke conclusie. Het is een stuk verderop gebeurd. Daarna zijn kleding en fiets gedumpt.
pi_174232092
quote:
Jas:

50 meter is natuurlijk niks, zeker op een fiets
pi_174232102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope.
Volgens haar familie en vriend was deze wel identiek aan haar eigen jas. Dat gecombineerd met het feit dat haar fiets 300m verderop in het water ligt maakt dit toch wel zeer aannemelijk nu.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:24:39 #148
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174232103
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:21 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Op de ene selfie zie je een bruin bandje...(handtas?)
Bij de selfie in de regen zie je geen tas of bandje

Op beide selfies zie ik niet de banden van een rugzak, bij de selfie in de regen kan die onder de regen kleding zitten natuurlijk
Selfies zijn niet van dezelfde dagen. Enkel de selfie in de regen is van vrijdag.
pi_174232122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:24 schreef Robin_fok het volgende:

[..]

Volgens haar familie en vriend was deze wel identiek aan haar eigen jas. Dat gecombineerd met het feit dat haar fiets 300m verderop in het water ligt maakt dit toch wel zeer aannemelijk nu.
Ja, okee, maar officieel is het nog niet, volgens mij. Die jas en overige kleding althans.
I´m back.
pi_174232128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er staan hier geen tips, alleen speculaties.
Een tip is iemand die iets weet of heeft gezien.
of dat denkt... naar aanleiding wat ze gezien hebben

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 12:35:25 ]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:27:50 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174232176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar officieel is het nog niet, volgens mij. Die jas en overige kleding althans.
Kleding kan je heel veel clues geven. Het publiek weet ook nog niets over de eventuele andere kleding die is aangetroffen. Politie houdt dat natuurlijk geheim voor goede redenen maar zelf hebben ze die info wel en kunnen op grond daarvan aan de slag.
Mijn reisverslagen
pi_174232199
Op de foto genomen van de weg waar links de vijver is afgebeeld en tussen in een fietspad ligt..
Zou een auto haar klem geteden kunnen hebben...
Dit kan voor voorbij komende auto's gezien zijn als iemand, die haar doordat het zo regend of geregend heeft, haar oppikt...terwijl het in werkelijkheid iets heel anders had kunnen zijn..
pi_174232200
Maar heeft de politie het bos langs dat fietspad al uitgekamd dan in de afgelopen dagen? Of is er alleen rond Soest gezocht?
pi_174232203
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed dat men de Hobbemalaan blijft noemen, terwijl de foto's/filmpjes duidelijk wijzen op het smallere fietspadje dat daar zo'n 100m hemelsbreed westelijk van ligt.
Die zal wel geen straatnaam hebben denk ik, misschien dat ze daarom de dichtstbijzijnde noemen?
pi_174232206
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:25 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

of dat denkt... naar aanleiding wat ze gezien hebben
Als je daadwerkelijk wat gezien hebt stap dan direct naar de politie ipv in dit kansloze speculatietopic te posten.

ALSJEBLIEFT

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 12:35:40 ]
pi_174232213
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:24 schreef NoXia het volgende:

[..]

Selfies zijn niet van dezelfde dagen. Enkel de selfie in de regen is van vrijdag.
Daar zie je geen tas of rugzak
pi_174232219
PS dit is de locatie wat duidelijker.

Dat pad waar de jas lag is geen fietspad maar kunnen gewoon auto's overheen.

De theorie dat er hoe dan ook geen auto bij is betrokken is vrij onzinnig en nog lang niet uit te sluiten.
Hobbemalaan:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
pi_174232233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[ afbeelding ]

De theorie dat er hoe dan ook geen auto bij is betrokken is vrij onzinnig en nog lang niet uit te sluiten.
Hobbemalaan:
Volgens mij is het niet de Hobbemalaan, maar dat paadje ten westen er van.

pi_174232238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk wat gezien hebt stap dan direct naar de politie ipv in dit kansloze speculatietopic te posten.

ALSJEBLIEFT
hoeveel mensen denken iets gezien te hebben, en met die reden de politie bellen
Soms hebben ze ook echt wat gezien, en soms wijst het naar niks...
pi_174232260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet de Hobbemalaan, maar dat paadje ten westen er van.

[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656

oh je bedoelt deze?
pi_174232270
Dan wordt die zo:
pi_174232280
quote:
Op de lokatie van die link kan op ieder moment een auto over het gras een fietser klem rijden
pi_174232291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dan wordt die zo:
[ afbeelding ]
Yep dat fietspad idd. Helaas gaat streetview daar niet in.
I´m back.
pi_174232297
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:34 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Op de lokatie van die link kan op ieder moment een auto over het gras een fietser klem rijden
Lijkt me enorm sterk, best drukke weg.

pi_174232301
quote:
Dan wordt die zo:
[ afbeelding ]
:Y
pi_174232306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kijk eens naar deze Google Maps: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

Rechts het fietspad, links (het midden) een duidelijke inrit waar je best een busje zou neer kunnen zetten.
dat loopt zo

pi_174232328
quote:

[..]

Bij kris en lisanne waren ze gestopt met zoeken op een afstand van enkele honderden meters van waar ze waren. Dat is nog wel een afstand die speurhonden missen lijkt me.

Dit hele stuk bos hebben ze volgens mij echter wel helemaal uitgekamd, want ze zijn toen vanaf de middag tot diep in de nacht en de volgende ochtend weer verder gegaan tot in de middag weer. Bijna 24 uur met een groot aantal manschappen en honden continu zoeken. Lijkt me best sterk dat ze niks vinden. Het gebied is niet zo groot.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:37:32 #168
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174232339
graag verwijderen
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:37:45 #169
470273 Maktub
It's written
pi_174232344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:28 schreef b_engeltje het volgende:
Op de foto genomen van de weg waar links de vijver is afgebeeld en tussen in een fietspad ligt..
Zou een auto haar klem geteden kunnen hebben...
Dit kan voor voorbij komende auto's gezien zijn als iemand, die haar doordat het zo regend of geregend heeft, haar oppikt...terwijl het in werkelijkheid iets heel anders had kunnen zijn..
Wat jij suggereert is dat het praktisch geplanned is en dat iemand daar lag te wachten met z'n auto klaar om een vreemde klem te rijden, het kan maar denk dat het meer opportunistisch was ook gezien de locatie van de fiets en jas.
pi_174232350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Lijkt me enorm sterk, best drukke weg.

[ afbeelding ]
Als een auto daar schuin oprijd en in de regen *communiseert* met een fietser..kan het voor het overige verkeer lijken dat de auto de fietser oppikt vanwege de regen ...
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:38:24 #171
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174232362
Ik denk dat het helemaal niet is gebeurd op dat fietspad, zou niet echt een verstandige move zijn van de dader.
graag verwijderen
pi_174232365
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:37 schreef Maktub het volgende:

[..]

Wat jij sugereert is dat het praktisch geplanned is en dat iemand daar lag te wachten met z'n auto klaar om een vreemde klem te rijden, het kan maar denk dat het meer opportunistisch was ook gezien de locatie van de fiets en jas.
Nee dat iemand haar ziet fietsen, en opeens een gekke kronkel in zijn hoofd krijgt..
pi_174232375
Die overheidsinstelling daar, met die toegangspoort, stukje verder aan de Hobbemalaan, onderdeel van de luchtmachtbasis?
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
I´m back.
pi_174232376
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Als een auto daar schuin oprijd en in de regen *communiseert* met een fietser..kan het voor het overige verkeer lijken dat de auto de fietser oppikt vanwege de regen ...
Lijkt me echt sterk, helemaal gezien de oproep tot getuigen.
Die jas lag niet aan de Amersfoorsteweg nogmaals.

http://www.omroepgelderla(...)jk-van-vermiste-Anne

Hier is te zien dat ze in de bocht zoeken.
Dus denk dat de jas in de knikje lag.
pi_174232392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:38 schreef zomer86 het volgende:
Ik denk dat het helemaal niet is gebeurd op dat fietspad, zou niet echt een verstandige move zijn van de dader.
Waarom niet? Het was slecht weer en reeds donker.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:40:19 #176
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174232398
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep dat fietspad idd. Helaas gaat streetview daar niet in.
Zei ik gisteren al idd:

quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Welkom!

Volgens mij genoeg ruimte om een auto te parkeren/fiets af te snijden:

[ afbeelding ]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:40:33 #177
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174232401
De omgeving van het Berkenlaantje is rustig rond half 8, het regende, de telefoon viel daar weg van het netwerk en er zijn meerdere wegen om eenvoudig weg te komen en langs de plekken te rijden waar de fiets en kleding is gedumpt.
graag verwijderen
pi_174232455
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:40 schreef NoXia het volgende:

[..]

Zei ik gisteren al idd:

[..]

Daarnaast ligt nog een pad, en stukje verderop ligt een weiland, lijkt het.

En die overheidsinstelling Hobbemalaan 5 is: Wallaerd Sacre Kamp.

Klopt dus aan weerszijden weiland: https://www.google.nl/map(...),1188m/data=!3m1!1e3

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 06-10-2017 12:52:40 ]
I´m back.
pi_174232521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is gewoon protocol, dat de politie niets mag concluderen zonder onomstootbare feiten.
In dit geval is het een beetje zoiets als de straat is nat en het heeft net geregend, maar zonder dat we met zekerheid kunnen aantonen dat dit water ook echt uit de lucht afkomstig is, kunnen we daar geen conclusies aan verbinden.
pi_174232577
quote:

[ afbeelding ]

Hobbemalaan:
Fietspad waar de kleding is gevonden kunnen geen auto's overheen... Is ook niet hetzelfde als de hobbemalaan, die loopt daarnaast.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:49:12 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174232599
Hoe komt iedereen bij een busje? Had iemand iets gesignaleerd?

*afentoelurker, kan niet alles teruglezen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174232642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit toch?
https://www.google.nl/map(...)00-k-no!7i2321!8i600
pi_174232660
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:51 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Ja, sommige 'mensen' kunnen veranderen in een soort roofdieren als ze door iets getriggered worden dat ze zien.
Hier wilde ik ook nog even op reageren. Doet me namelijk gelijk denken aan Jasper S.
Die leek ook een hele normale man te zijn die zelf niet eens wist dat hij zoiets kon doen en ineens in een flits die ingeving kreeg:

"Op de avond van de moord had S., zoals iedere avond rond 22.00 uur de koeien gemolken, vertelde hij. Zijn vrouw was gaan slapen en hij sliep beneden omdat er een koe moest kalveren. Rond 01.30 uur ging zijn wekker, omdat hij de koe moest controleren. Vervolgens ging hij een stuk fietsen richting Kollum. Hij fietste wel vaker ‘s nachts, zo verklaarde hij. “Om mijn hoofd leeg te maken.”

Toen hij Marianne tegenkwam dacht hij vanuit een flits ‘jij bent voor mij’. “Dat heb ik nog nooit gehad, nadien ook niet.” Volgens S. wilde hij seks die avond, maar was hij niet onderweg naar een prostituee, zoals hij normaal gesproken wel eens deed. “Mijn geweten werd uitgeschakeld”, zo verklaarde hij."

http://www.hartvannederla(...)zijn-familie-sparen/
pi_174232694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Die overheidsinstelling daar, met die toegangspoort, stukje verder aan de Hobbemalaan, onderdeel van de luchtmachtbasis?
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
dat is het WS kamp
maar daar ga ik niet veel over zeggen :7
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:54:15 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174232701
quote:
Afgezien van het feit dat het al irritant is dat hij die kaart gedraaid heeft en noord dus niet meer boven is, wat staat daar nou rechts in dat plaatje? "In de bu*** geparkeerd"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174232705
I´m back.
pi_174232726
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het al irritant is dat hij die kaart gedraaid heeft en noord dus niet meer boven is, wat staat daar nou rechts in dat plaatje? "In de bu*** geparkeerd"?
buurt
pi_174232740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:48 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Fietspad waar de kleding is gevonden kunnen geen auto's overheen... Is ook niet hetzelfde als de hobbemalaan, die loopt daarnaast.
Zijn de jas en het truitje op dezelfde plek gevonden?
Ik dacht ergens gelezen te hebben van niet...maar dat kan weer *aanname* zijn
pi_174232746
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Inderdaad irritant, verder heeft men dus niet jn westelijke richting (waar de jas is gevonden en verder) gezocht?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:56:04 #190
313849 Tonyvanheemschut
pi_174232750
rtvutrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:40:24 ME heeft het park rond de vijver doorzocht, meldt fotograaf @KoenLaureij. Alle vondsten gaan mee. #AnneFaberhttps://t.co/67vbvUg1WY reageer retweet
pi_174232753
De fiets is bij het standbeeld, dus aan de kant van de Hobbemalaan erin gegooid, terwijl de kleren aan de andere kant van de Hobbemalaan zijn gevonden. Dit maakt het sterk aannemelijk dat ze dus ook op de Hobbemalaan is aangevallen, en vervolgens de bosjes is ingerend waar ze is gepakt. Mocht Anne zijn meegenomen door meerdere daders, dan is de kans klein dat dit met een busje is gebeurd, anders was de fiets wel meegegaan. Ik denk juist dat als ze is meegenomen, dit met een kleinere auto is gebeurd. Daarom waren de dader(s) genoodzaakt de fiets te laten verdwijnen.

Natuurlijk is het ook mogelijk dat het zich veel verderop heeft afgespeeld en de spullen later hier zijn gedumpt, maar het is toch opvallend dat de dader dan twee verschillende locaties heeft gekozen, plus dat de locatie van de fiets echt niet bepaald ideaal is. Pal naast een drukke weg, in een open park. Ik zou denken dat het de enige mogelijkheid door omstandigheden was dat deze hierin is beland.
pi_174232776
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:55 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Zijn de jas en het truitje op dezelfde plek gevonden?
Ik dacht ergens gelezen te hebben van niet...maar dat kan weer *aanname* zijn
Het is helemaal niet zeker dat er een truitje is gevonden, die foto had net zo goed een plastic tas kunnen zijn.
pi_174232782
ze duiken ook de tuinen in :?

pi_174232783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:56 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
rtvutrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 12:40:24 ME heeft het park rond de vijver doorzocht, meldt fotograaf @KoenLaureij. Alle vondsten gaan mee. #AnneFaberhttps://t.co/67vbvUg1WY reageer retweet
Lugubere foto dit zeg, brr

pi_174232797
Vraag zich af of politie gebied vanaf spoorlaan/ tennisclub van bosch en duin tot met Amersfoortseweg gebied al gekeken naar de lichaam.

Het kan dat daders vanuit Bilthoven naar dat gereist en toevallige Anne tegengekomen en in poging tot beroven. Daarbij is fout gegaan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174232802
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:49 schreef Rauw. het volgende:
Hoe komt iedereen bij een busje? Had iemand iets gesignaleerd?

*afentoelurker, kan niet alles teruglezen.
Geen flauw idee, las ook al dingen over een luxe auto??
pi_174232803
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die overheidsinstelling Hobbemalaan 5 is: Wallaerd Sacre Kamp.

Klopt dus aan weerszijden weiland: https://www.google.nl/map(...),1188m/data=!3m1!1e3
Daar postte ik vannacht ook over, vage boel daar :{
pi_174232812
quote:
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:59:35 #199
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174232835
Is de politie trouwens blij met dergelijke burgerinitiatieven?

ivm eventueel vernietiging van sporen etc.?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174232840
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:56 schreef Robin_fok het volgende:
De fiets is bij het standbeeld, dus aan de kant van de Hobbemalaan erin gegooid, terwijl de kleren aan de andere kant van de Hobbemalaan zijn gevonden. Dit maakt het sterk aannemelijk dat ze dus ook op de Hobbemalaan is aangevallen, en vervolgens de bosjes is ingerend waar ze is gepakt. Mocht Anne zijn meegenomen door meerdere daders, dan is de kans klein dat dit met een busje is gebeurd, anders was de fiets wel meegegaan. Ik denk juist dat als ze is meegenomen, dit met een kleinere auto is gebeurd. Daarom waren de dader(s) genoodzaakt de fiets te laten verdwijnen.

Natuurlijk is het ook mogelijk dat het zich veel verderop heeft afgespeeld en de spullen later hier zijn gedumpt, maar het is toch opvallend dat de dader dan twee verschillende locaties heeft gekozen, plus dat de locatie van de fiets echt niet bepaald ideaal is. Pal naast een drukke weg, in een open park. Ik zou denken dat het de enige mogelijkheid door omstandigheden was dat deze hierin is beland.
Vanuit de Hobbemalaan loop je volgens mij niet direct de bossen in richting westen, daar staan allemaal huizen.
pi_174232845
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Daar postte ik vannacht ook over, vage boel daar :{
Worden veel BHV cursussen gehouden.
I´m back.
pi_174232851
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:59 schreef Rauw. het volgende:

Ik lees een aantal keer op twitter dat de politie verzoekt mensen te helpen zoeken, maar kan een officieel verzoek nergens vinden.
Begrijpelijk dat vrienden en familie etc meehelpen.
pi_174232858
quote:

Burgers die mee zoeken krijgen tegenwoordig wel eerst instructie, denk ik hoor.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:01:31 #204
313849 Tonyvanheemschut
pi_174232864
quote:

volgens mij krijgen ze van te voren instructie, lijkt mij dat dit niet op eigen houtje mag..
pi_174232871
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vanuit de Hobbemalaan loop je volgens mij niet direct de bossen in richting westen, daar staan allemaal huizen.
Hobbeman laan grenst toch aan het pad waar *een jas* is gevonden?
pi_174232876
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656

Nee hoor, je kan juist gelijk de bossen inlopen. Mocht Anne zich geblokkeerd hebben gevoeld om richting de weg te rennen, dan is de enige mogelijkheid juist het bos geweest. Links staan de huizen met tuinomheining.
pi_174232885
quote:

Normaal gesproken zou je denken van niet.
Alleen is dit zo'n enorm moeilijk te doorzoeken gebied, ook aan de andere kant van de Amersfoortseweg t.o. het bewuste fietspad is een groot bosperceel.
Is niet te doen allemaal voor de politie denk ik
pi_174232889
Ben nog steeds bang dat de dader toch zal proberen mee te 'helpen zoeken' (lees: bewijsmateriaal verdoezelen), of het hem lukt is een andere vraag.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:03:04 #209
313849 Tonyvanheemschut
pi_174232901
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 13:00:54 ME zoekt nu met burgers verder in het dorp Huis ter Heide. Weer een grote groep op de been. #RTVUtrecht #annefaber https://t.co/FcC5LwY2QA reageer retweet
pi_174232917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Worden veel BHV cursussen gehouden.
Heb ik gezien maar ook recent? dit jaar bedoel ik dan.
pi_174232921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:01 schreef Robin_fok het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan juist gelijk de bossen inlopen. Mocht Anne zich geblokkeerd hebben gevoeld om richting de weg te rennen, dan is de enige mogelijkheid juist het bos geweest. Links staan de huizen met tuinomheining.
Goeie observatie :Y
pi_174232933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:02 schreef EternalNow het volgende:
Ben nog steeds bang dat de dader toch zal proberen mee te 'helpen zoeken' (lees: bewijsmateriaal verdoezelen), of het hem lukt is een andere vraag.
Ja, oke. Stuur dit snel door naar de politie zou ik zeggen. Zullen ze vast niet bekend mee zijn.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:04:25 #213
313849 Tonyvanheemschut
pi_174232937
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 13:03:04 Mensen in poncho's, onder paraplu's en met petjes lopen zo door voortuinen in Huis ter Heide. #annefaber #RTVUtrecht https://t.co/O539KXogT5 reageer retweet
toch een soort van coordinatie, rijd een politiewagen voorop..
pi_174232951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:02 schreef EternalNow het volgende:
Loop je *alleen* dan?
Lijkt me dat je in groepen (van minstens 2 ) zoekt ..dan kan je niks verstoppen..
En wie zeg dat jij dan juist het gebied krijgt waarvan je weet waar iets ligt..neem aan dat de gebieden onderling verdeeld zijn
pi_174232959
quote:

[..]

Daar is ook die toegangspoort van het WS kamp, stukje terug, als ze hard geschreeuwd had dan hadden ze dat daar wel gehoord, want die toegangspoort wordt wrs altijd bewaakt.
En beter zou het zijn richting de huizen te rennen dan eventueel, denk ik.
I´m back.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:06:02 #216
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174232965
quote:
Jeetje, er ligt vaak veel spul in zulke vijvers, blikjes etc,.. hele opgave om dat te sorteren..lijkt me
pi_174232975
Ik vind het jammer dat de fiets het punt van concentratie blijft op dit moment. De fiets is makkelijk te verplaatsen geweest voor de dader(s). De kleding lijkt echter zonder intenties van de daders te liggen op de plek waar die ligt. Daar moet daadwerkelijk wat gebeurd zijn. Ik zou juist aan die kant van de Hobbemalaan blijven doorzoeken, verder dan het gebied dat de politie eergisteren al heeft doorzocht.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:06:34 #218
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174232977
quote:

[..]

Goed gezien inderdaad. Ik had de kant van de huizen gekozen, maar je weet natuurlijk niet hoe het gegaan kan zijn.
pi_174232985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar is ook die toegangspoort van het WS kamp, stukje terug, als ze hard geschreeuwd had dan hadden ze dat daar wel gehoord, want die toegangspoort wordt wrs altijd bewaakt.
Volgens mij worden er nu werkzaamheden verricht aan dat ws kamp en is daar niemand aanwezig op dat tijdstip, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Had zoiets gezien daar.
pi_174232986
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:06 schreef Robin_fok het volgende:
Ik vind het jammer dat de fiets het punt van concentratie blijft op dit moment. De fiets is makkelijk te verplaatsen geweest voor de dader(s). De kleding lijkt echter zonder intenties van de daders te liggen op de plek waar die ligt. Daar moet daadwerkelijk wat gebeurd zijn. Ik zou juist aan die kant van de Hobbemalaan blijven doorzoeken, verder dan het gebied dat de politie eergisteren al heeft doorzocht.
Eens.
pi_174232988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je in geval van nood , niet ratsioneel na kan denken, maar alleen denkt ik moet hier weg...?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:07:18 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174232989
quote:

[ afbeelding ]

Hobbemalaan:
Je locatie van de jas klopt niet, dat is bij dat S-bochtje is het pad links van de door jou gemelde locatie van de jas.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:07:37 #223
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174232993
Waarom wordt er niet wat uitgebreider gezocht in de omgeving waar de telefoon het contact met de mast verloor, dat suggereert toch dat daar iets is gebeurd (en ja ik weet dat haar telefoon ook kan zijn uitgevallen).
graag verwijderen
pi_174233007
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:07 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ik denk dat je in geval van nood , niet ratsioneel na kan denken, maar alleen denkt ik moet hier weg...?
Inderdaad, waarschijnlijk het bos ingerend als eerste ingeving, makkelijker om achtervolgers af te schudden dan terugrennen over die kilometerlange rechte hobbemalaan. Helaas daardoor juist makkelijker geweest om iets uit te halen omdat het daar nog verder van huizen en mensen vandaan is.
pi_174233020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:07 schreef zomer86 het volgende:
Waarom wordt er niet wat uitgebreider gezocht in de omgeving waar de telefoon het contact met de mast verloor, dat suggereert toch dat daar iets is gebeurd (en ja ik weet dat haar telefoon ook kan zijn uitgevallen).
Ze hebben daar gisteren met heel veel mensen gezocht. In die linie die je zag van al die vrijwilligers en agenten. Dat is bij soestduinen, maar ze zullen denk ik ook wel daaromheen hebben gezocht bij de uitgangen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:09:57 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174233022
Ik denk dat ze bij leegstaande huizen, huizen waarvan de bewoners op vakantie zijn aan de Dennenweg en Vossenlaan moeten gaan kijken; grote tuinen, als ze daar op een of andere manier in een tuin terecht is gekomen kan ze er nog steeds liggen als de bewoners er niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:10:17 #227
313849 Tonyvanheemschut
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:10:41 #228
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174233032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vraag zich af of politie gebied vanaf spoorlaan/ tennisclub van bosch en duin tot met Amersfoortseweg gebied al gekeken naar de lichaam.

Het kan dat daders vanuit Bilthoven naar dat gereist en toevallige Anne tegengekomen en in poging tot beroven. Daarbij is fout gegaan.
Ik weet niet hoe het achter de schermen gaat, maar ik krijg de indruk dat de politie alles even in een gestructureerde volgorde wil onderzoeken, zo ook dat ze eerst dagen in Baarn aan het zoeken waren. Defensie heeft al aangeven dat ze ook konden helpen als ze een verzoek krijgen, maar dat verzoek hebben ze niet gekregen. Ook particuliere speurhondenorganisaties zoals SIGNI staan te popelen om te helpen, maar de politie gaf te kennen eerst zelf met hun honden te willen zoeken. Ik denk dat ze direct alles groots aan moeten pakken: alles tegelijk, want de tijd tikt weg, en het zal steeds lastiger worden sporen te vinden (zeker met nieuwe regen etc.). Ik weet dat wij geen rechercheurs zijn en er minder verstand van hebben, maar de politie kan ook tunnelvisie hebben en heeft in het verleden ook wel eens gefaald achteraf.

Ook blijf ik van mening dat ze direct ¤10-15.000 moeten uitloven voor de gouden tip, want je weet maar nooit wie je daarmee motiveert om te gaan praten. Niet alle mensen zijn zo medelevend als wij dat ze alles zo zouden melden. Nu zit het nog allemaal vers in het geheugen (en misschien heeft iemand nog wondjes in het gezicht van een eventuele worsteling), over een aantal weken zal dat wellicht weer anders zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door gosschalks op 06-10-2017 13:16:05 ]
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:10:50 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174233035
quote:
Dan wordt die zo:
[ afbeelding ]
Ja, daar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174233036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:07 schreef zomer86 het volgende:
Daar is gisteren al uitgebreid verder gezocht. Ik denk dat nu de jas en de fiets rond dezelfde locatie zijn gevonden, het daar rondom wel moet hebben afgespeeld. Mochten deze spullen gewoon zijn weggewerkt door de dader op deze plek, dan is het niet logisch om dit op verschillende plekken te doen, waarbij de jas ook nog eens aan de bosrand op de grond neer is gegooid waar mensen deze makkelijk zouden kunnen (en hebben) gevonden. Naar mijn mening moet er aan de kant van het bos aan de Hobbemalaan, bij de kleding, verder worden gezocht.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:11:00 #231
313849 Tonyvanheemschut
pi_174233038
mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 13:08:33 Hele straat staat vol met mensen die gaan zoeken. Politie, burgers, brandweer. #RTVUtrecht #AnneFaber https://t.co/VxebObbINK reageer retweet
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:11:10 #232
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174233042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:56 schreef Robin_fok het volgende:

het kunnen ook 2 daders zijn, of meerdere.. eventueel met busje of kleinere auto,, ze willen die fiets kwijt.. Ga jij die fiets nu het donker is ( misschien wel s'nachts pikkedonker) wegmoffelen daar bij die afgesproken vijver, en de kleding waar ons dna niet op zit.. zie maar ff.. en dan haal ik ( of wij) jou verderop weer op en stap je snel in en gaan we weg..als een speer
pi_174233043
quote:
Eens
Love is in the air!
pi_174233061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:57 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Wat schaamteloos _O-
pi_174233066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:11 schreef zoekoog het volgende:

[..]

het kunnen ook 2 daders zijn, of meerdere.. eventueel met busje of kleinere auto,, ze willen die fiets kwijt.. Ga jij die fiets nu het donker is ( misschien wel s'nachts pikkedonker) wegmoffelen daar bij die afgesproken vijver, en de kleding waar ons dna niet op zit.. zie maar ff.. en dan haal ik ( of wij) jou verderop weer op en stap je snel in en gaan we weg..als een speer
en anne ..ik bedoel wat doen ze in tussentijd met anne?
Bedoel ze hebben ook een persoon bij bewust zijn/bewusteloos van pak em beet 65 kilo..die stop je niet onder je arm
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:14:34 #236
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_174233086
quote:
Idd.

De fiets zou door de dader als vervoersmiddel gebruikt kunnen zijn.
Toen hij (bijna) op de plaats van bestemming was, heeft hij de fiets gedumpt.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:14:53 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174233090
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:01 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Hobbeman laan grenst toch aan het pad waar *een jas* is gevonden?
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174233098
quote:

[ afbeelding ]
Door random mensen van de zoektocht?
pi_174233113
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:14 schreef kasper het volgende:

[..]

Idd.

Daarna even naar de MacDonalds?
I´m back.
pi_174233118
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Zal wel met goedkeuring van de politie zijn. Als bewoner gewoon die mensen laten zoeken
pi_174233119

1. Anne fietst op de Hobbemalaan en wordt daar klemgereden of vanuit het niets van haar fiets getrokken. Haar fiets blijft achter.
2. Anne loopt in zuidwestelijke richting door de bossen naar het smallere fietspad, waar ze wordt ingehaald door haar belager(s). Een nieuwe worsteling volgt en daarbij verliest ze haar jas. Eenmaal bewusteloos/overmeesterd wordt Anne meegenomen (naar een andere plek in de nabije omgeving of in een voertuig geladen).
3. De fiets wordt gedumpt in de vijver.
pi_174233122
De Hobbemalaan zit alleen niet in haar fietsroute.
pi_174233133
Ze kan ook met iemand meegegaan zijn, schuilen, om telefoon op te laden of weet-ik-veel. Fiets ergens laten staan. Bij diegene thuis is iets gebeurt en daarna heeft diegene de fiets weggewerkt. Jasje doorweekt en achtergelaten?

Pure speculatie, ik weet het. Hoop dat er op camerabeelden wat te zien is.
pi_174233135
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

zo te zien wel ja
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:17:55 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174233156
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:14 schreef kasper het volgende:

[..]

Idd.

Is vast wel een bushalte in de buurt, verschillende richtingen op ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174233157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

1. Anne fietst op de Hobbemalaan en wordt daar klemgereden of vanuit het niets van haar fiets getrokken. Haar fiets blijft achter.
2. Anne loopt in zuidwestelijke richting door de bossen naar het smallere fietspad, waar ze wordt ingehaald door haar belager(s). Een nieuwe worsteling volgt en daarbij verliest ze haar jas. Eenmaal bewusteloos/overmeesterd wordt Anne meegenomen (naar een andere plek in de nabije omgeving of in een voertuig geladen).
3. De fiets wordt gedumpt in de vijver.
Dit dus precies.
pi_174233165
quote:

[ afbeelding ]
Het zijn net Chinezen in Giethoorn.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:18:26 #248
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_174233172
Wat een speculaties. Hopelijk vinden ze meer aanwijzingen/sporen aan de hand van de kleding. En fiets.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_174233179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:16 schreef gilligan het volgende:
De Hobbemalaan zit alleen niet in haar fietsroute.
En het padje van nummer 2?
pi_174233185
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:16 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Zal wel met goedkeuring van de politie zijn. Als bewoner gewoon die mensen laten zoeken
Nou, als dat mijn tuin was, ging ik zelf wel even zoeken mocht de pliesie zelf wel m'n tuin in ipv die zoekgasten Ga weg. joh! :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')