Ik ben zelf ook niet zo van de langere albums. Zo rond de 35, 40 minuten ervaar ik zelf als perfect; op de een of andere manier zorgt dat voor een attention span waardoor de plaat optimaal binnen kan komen. Het nodigt ook veel sneller uit om de plaat nogmaals op te zetten, iets wat ik met een plaat van 60-80 minuten zelden ervaar.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:16 schreef Z het volgende:
[..]
Heb je 'problemen' met lange albums in het algemeen? Ik vind het echt wel een bijzondere plaat. De lengte maakt mij helemaal niks uit. Niet alles is even goed, maar is dat zo erg? Als ik het goed begrijp heeft hij de plaat ook zelf geproduceerd (met ene Dilip Harris). Geen grote producer met een groot ego, dat heeft wellicht ook tot deze lengte geleid. Ik zie dat er ook een engineer heeft meegewerkt met de prachtige naam 'Senor El Funkelinos'.
Uiteraard niet. Al lang ingeleverd.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:58 schreef Norrage het volgende:
Vergeten jullie je albums top 100 lijstjes niet?
Ik had hem bijna gemist net als vorig jaar omdat ik er hier niet op gewezen wordt!! (ik heb gewoon een aantal actieve topics en ik ga niet in de index kijken )
MUZ / [doe mee] Fok Top 100 Albums allertijden, editie 2017
Dit is wel een beetje hun ding volgens mij, volgens mij overlapte vorig jaar ook alles wat ik graag had wilde zien, uiteindelijk geen kaartje gekocht..quote:Op maandag 16 oktober 2017 18:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja hallo, wat flikt Le Guess Who me nu? William Basinski in Mount Eerie overlappen zwaar op de vrijdag? Wel godverdomme, dat zijn (samen met GAS) de artiesten waar ik voor kom.
Dit moet echt de zuurste overlap zijn die ik ooit heb meegemaakt op een festival.
Geen geheim, toch? Vooral RTJ3 kwam op mij over om snel weer effe een plaat eruit te gooien om de eindeloze tour te kunnen verlengen. Raar, aangezien er toch ruim 2 jaar tussen deel 2 en 3 zat, wat in mijn belevenis dus veel korter was.quote:Op maandag 16 oktober 2017 22:54 schreef EP3 het volgende:
Godsamme, man... RTJ2 is stiekem zoveel beter dan 1 en 3. - Zet m na maanden weer eens op... Sta meteen weer rrrrrrrretestrak, !
quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
En zonder Radiohead uiteraard. Ook geen Joy Division, dus dat maakt niet uit eigenlijk.
Toevallig is er nu weer ophef over een blad dat Cantat op de voorpagina zette deze week:quote:Op woensdag 18 oktober 2017 19:28 schreef methodmich het volgende:
Franse recensenten hadden er in 2013 ook moeite mee om de - overigens zeer fraaie - plaat van Détroit te recenseren. Puur omdat Bertrand Cantat er bij betrokken was. Op zich snap ik het wel, want in hoeverre kun je de muziek los zien van de persoon die erachter zit? Beetje hetzelfde als met voetballiefhebbers die niet meer openlijk achter Patrick Kluivert of Robin van Persie durfden te staan nadat die - vermeende - misstappen begingen in hun privéleven.
Valt dit je nu pas op?quote:
Ja - is het al langer zo? - STOPquote:Op woensdag 18 oktober 2017 20:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Valt dit je nu pas op?
Geweldig album hè.quote:
Micheal Gira was een jaar geleden ook beschuldigd van verkrachting kan ik me herinneren. Was door een vrouw waar hij het album van had geproduceerd. Micheal en zijn vrouw hebben het toen tegen gesproken maar ik weet niet of de ondersteen ooit boven is gekomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:37 schreef Grobbel het volgende:
Oef. Niet alleen Matt Mondanile, maar ook The Gaslamp Killer en Alex Calder worden nu van vrij heftige dingen beschuldigd:
http://www.thedailyindie.(...)-daarmee-om-te-gaan/
Ik snap het dubbele gevoel ook wel dat in die editorial is omschreven. Moet je meteen afgaan op het 'waar rook is is vuur' onderbuikgevoel en alles maar meteen boycotten? Bouw je nog enige voorzichtigheid in in het geval dat er onterechte beschuldigingen zijn geuit, voordat je meewerkt aan een complete vernietiging van hun carrières?
Nu ik dit weet voel ik wel meteen een sterke terughoudendheid om muziek van de genoemde artiesten te blijven draaien, of het nu thuis is of als openbare plaatjesdraaier. Ik heb jarenlang genoten van hun muziek, maar het krijgt nu wel ineens een rare bijsmaak...
Het punt dat ze maken over Conor Oberst is overigens wel een goede, en je kunt Isaac Brock van Modest Mouse daar ook aan toevoegen. Die werd in 1999 ook (bij nader inzien ten onrechte) van verkrachting beschuldigd. Als dat anno nu zou zijn gebeurd dan breekt het internet nagenoeg in tweeën en is een band al veroordeeld voordat de waarheid boven tafel komt. Ik bedoel, stel dat Modest Mouse toen eenzelfde lot had getroffen met label drops, afgezegde live shows, luisteraar-boycots etc. Dan was The Moon & Antarctica er niet eens geweest. (1 van de nummers van die plaat gaat ook over die beschuldiging overigens, zie clip hieronder).
Overigens zijn over R. Kelly en Michael Jackson ook weinig fraaie zaken naar boven gekomen, al leek dat bij hen nooit echt tot boycots te leiden. Too big to fail? Of heeft/had de popindustrie een minder sterk zelfreinigend karakter dan de indiescene nu lijkt te hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |