daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:21 |
![]() Voor de zestiende race van het seizoen treden de teams aan op Suzuka International Racing Course voor de Grand Prix van Japan. Dit legendarische circuit was vaak de laatste of voorlaatste van het seizoen en dus werden er meerdere titels beslist. In 2016 won Mercedes hier bijvoorbeeld het constructeurskampioenschap, en in 1988 werd Ayton Senna op dit circuit voor het eerst wereldkampioen. De Grand Prix van Japan werd voor het eerst gereden in 1963 en staat dit jaar voor de 44e keer op de kalender, al werd een deel van die races gereden op het circuit van Fuji. Recordkampioen is Michael Schumacher met zes overwinningen. De baan is 5.807 meter lang en er worden 53 ronden afgelegd. De snelste raceronde werd vorig jaar neergezet door Sebastian Vettel in 1:35.118. Het circuit van Suzuka, ontworpen door voormalig directeur van Circuitpark Zandvoort Hans Hugenholtz, is een technisch en lastig circuit en is geliefd bij de coureurs. Het is een unieke baan omdat het een 8-vorm maakt en de auto's elkaar in het midden kruisen. In 2014 kwam het leven van coureur Jules Bianchi ten einde na een zware crash in bocht 7. Hij was hiermee de eerste coureur die overleed dankzij verwondingen opgelopen tijdens een Grand Prix sinds Ayton Senna, de man die op Suzuka furore maakte. Kan Max stunten en voor het eerst in zijn carrière twee races achter elkaar winnen? Verspeelt Vettel definitief de kans op de wereldtitel, of kan hij het Hamilton nog moeilijk maken? Maak het mee in de ??????? ! (Grote Prijs van Japan) ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Suzuka ![]() | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:24 |
Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop. Gelukkig heeft hij zijn eigen WDC mooi verspeelt met zijn domme actie(s). | |
tja77 | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:28 |
Anderzijds is dit wel de Vettel van de laatste jaren, het beschuldigende vingertje naar een ander wijzen. | |
Fir3fly | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:30 |
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk. | |
Nattekat | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:32 |
Dat ie een plaat voor z'n kop heeft? | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:33 |
Want Stroll stuurde niet voldoende naar links om de orde waas er voorbij te laten? | |
Tarado | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:34 |
mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares, gelukkig kost het hem z'n bak niet | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:36 |
Wat doet Stroll fout dan? Hij rijdt zijn outlap, ziet Vettel en stuurt naar links. Vettel snijdt hem alsnog af en de botsing is plotseling de schuld van Stroll? De verantwoordelijkheid ligt bij de inhaler. Meneer Vettel heeft al vaker bewezen roekeloos op anderen in te rijden dit seizoen ![]() | |
Fir3fly | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:36 |
Zijn nogal wat mensen die zich er over opwinden omdat het Vettel is, verder niet. | |
sasquatsch | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:38 |
Niet volgens het rapport (pdf) | |
Tarado | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:38 |
ja dus als de voorligger de bocht niet of te ruim neem ligt het aan de inhaler, het is sowieso geen race situatie omdat die al afgelopen was, naar mijn mening letten beiden niet zo goed op | |
Tarado | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:40 |
Ok dan had ik dat niet goed begrepen | |
opgebaarde | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:41 |
Mijn idee. Dat we beelden van bovenaf nodig hebben om volledige duidelijkheid te hebben over de schuldvraag, beantwoord al meteen al de schuldvraag. Maar ik dacht afgelopen zondag eerst dat Vettel volledig de schuldige was, daarna met die beelden van achter de auto van Stroll dat Stroll een fout maakte en nu neig ik weer naar Vettel waarbij het zeer waarschijnlijk een simpel dom ongeluk is | |
opgebaarde | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:43 |
De crash, zou een test niet voorkomen. Dus ook met crash had de auto van Vettel gewogen kunnen worden. Misschien dat je hiermee in de war was? Wel leuk om die conspiracy verhalen te lezen, zeker omdat we weten dat Ferrari bereid is om ver te gaan, maar het is wel ver gezocht. Het meenemen van het stuurtje door Vettel, daar had hij m.i. een prima verklaring voor | |
Wuwwa | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:49 |
Niet vergeten dat Grosjean hier ook (links)achter zat, je ziet Stroll ook in de linkerspiegel kijken om eventueel ruimte maken. | |
Tarado | donderdag 5 oktober 2017 @ 13:59 |
nee ik had het ergens anders voorbij zien komen maar niet geverifieerd. | |
tja77 | donderdag 5 oktober 2017 @ 14:00 |
Waar had Stroll naar toe gemoeten? Kijk naar de lijn van Vettel, en de ruimte rechts van hem. Geen bewustje van Vettel, maar Stroll is onschuldig. ![]() | |
sasquatsch | donderdag 5 oktober 2017 @ 14:04 |
Het stuurwiel is trouwens wel gecontroleerd volgens dat document, net zoals allerlei MGU/motorinstellingen. | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 14:54 |
https://www.formula1.com/(...)__Malaysia_2017.html Weet niet of ie al gepost was ![]() | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2017 @ 15:20 |
https://streamable.com/3j8gx GP2 hoed | |
Dven | donderdag 5 oktober 2017 @ 15:31 |
Bulgarije wil op termijn F1-races binnenhalen. Budgetten zijn rond en begin volgend jaar wordt met de bouw van het complex gestart. Impressie ![]() Ik zie het wel zitten. ![]() | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 5 oktober 2017 @ 15:37 |
Net zo'n kartbaan als de Hungaroring. | |
Dven | donderdag 5 oktober 2017 @ 15:44 |
Vind het wel een prima baantje. Wanneer 'ie er ligt ga ik er zeker een paar keer karten ![]() | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 16:01 |
Leuk baantje ![]() | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 16:08 |
Zie ik daar grindbakken? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 oktober 2017 @ 16:14 |
Ik tel maar 3 snelle bochten, de rest lijkt stop and go.... | |
beantherio | donderdag 5 oktober 2017 @ 17:22 |
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen.. | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 17:34 |
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg ![]() | |
Blik | donderdag 5 oktober 2017 @ 17:37 |
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen | |
beantherio | donderdag 5 oktober 2017 @ 18:35 |
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. ![]() Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart. | |
Weltschmerz | donderdag 5 oktober 2017 @ 18:52 |
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig. | |
Blik | donderdag 5 oktober 2017 @ 18:57 |
Dat is waar haha ![]() | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:06 |
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka: https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697 ![]() ![]() ![]() ![]() Credits @ AlbertFabrega ![]() Credits @ muramasa | |
franklop | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:25 |
3 jaar geleden dat JB17 crashte | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:44 |
Nee de beelden waren niet bekend. En dat laatste is wederom complete onzin ![]() | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:45 |
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief. | |
tja77 | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:51 |
Kijk eens zonder rode Ferrari bril. Moment vlak voor impact (stuur is al naar links) ![]() Moment van impact (stuur is nog verder naar links) ![]() Conclusie, Stroll stuurt gewoon in naar links, maar laat ruimte voor Grosjean, en ziet Vettel de bocht aansnijden alsof hij de apex MOET pakken, en stuurt daarop heftig van Vettel weg. Overigens zegt Herbert iets anders dan wat jij hier nu verkondigt. Herbert zegt dat Stroll instuurt (he turns in, see the steeringwheel) en geen plotselinge stuurbeweging maakt (and doesn't actually change that steeringwheel in any way) TOT het moment dat hij Vettel wil ontwijken (except when he actually sees Sebastian, and try to steer away). In tegenstelling tot jouw Duitse vriend ondernam Stroll tenminste nog een poging de ander te ontwijken. | |
Weltschmerz | donderdag 5 oktober 2017 @ 19:51 |
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat? | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 20:03 |
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding. Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019. | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:16 |
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:19 |
Turbo en compressor gescheiden ipv aan dezelfde zijde van het blok | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:19 |
Normaal ztten de turbine en compressor tegen elkaar aan, zo ook bij Ferrari/Renault. Bij Mercedes hebben ze de turbine en compressor uit elkaar getrokken met een lange as door het blok met elkaar verbonden. In alle gevallen zit de MGU-H in het midden. | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:21 |
*laat maar* | |
beantherio | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22 |
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk: | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:24 |
Oh ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:26 |
Het scheelt wat buiswerk, waardoor de motor in theorie meer pk kan leveren | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:30 |
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo? Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas? | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:35 |
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo jup | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:39 |
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde. MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor. | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:54 |
![]() Denk overigens ook dat McLaren erg spijt gaat hebben van deze stap en dat TRH het volgend jaar behoorlijk goed gaat doen. Meen dat Honda heeft gezegd dat ze TR (extra) gaan helpen met de chassis integratie voor de auto van 2018 omdat ze nu (veel) geld over houden en dat ze het andere deel van het geld gaan gebruiken om de motor nog beter/sneller te ontwikkelen. | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:58 |
in principe kun je een opgeladen hybride systeem gebruiken om de verbrandingsmotor te starten. | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:00 |
Zou handig zijn voor m'n auto... stond laatst met een lege accu (radio was spontaan aangegaan, bekend probleempje bij m'n auto) en aanduwen (benzine) werkte gewoon niet ![]() ![]() OT: Moderne hybride auto's werken toch ook zo denk ik? | |
Fir3fly | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:02 |
De Toyota LMP1 rijdt weg op elektrische kracht en start daarmee de motor. Een probleempje daarmee kostte hun wel Le Mans dit jaar ![]() | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:03 |
Je moet ook geen Franse auto kopen. ![]() | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:03 |
Nee nee ik heb een Astra H GTC... maar een eigenaar van een Dacia heeft me geholpen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:06 |
![]() Op die manier druk je het verbruik een stukje arme jij. Een grotere afgang bestaat er bijna niet ![]() | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:09 |
Ja wrijf het er maar in! maar je hebt wel gelijk ![]() Heb gelijk de radio vervangen voor een aftermarket, dus de accu zou nu niet meer leeg moeten lopen ![]() | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:17 |
Ja zeggen ze, maar in het echt gaan de directieleden om te integreren wat vaker samen sushi eten. | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:21 |
![]() ![]() | |
daNpy | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:22 |
Is Vettel niet gewoon gevaarlijk bezig? Dit is al de derde keer dat hij vol op een andere coureur in rijdt dit seizoen. Maar wat is je punt eigenlijk? Dat Grosjean en Stroll gevaarlijk doen? Zij raken elkaar tenminste niet ![]() | |
zoem | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:25 |
Jammer dat ze er niet nog dieper op in gaan, maar het geeft wel een leuk inzicht. | |
Fer | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:35 |
Kan iemand sidebars op een Ferrari fotoshoppen? ![]() | |
XL | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:41 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:51 |
En aan het slot: Taxi sa-UBER ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:55 |
zoem | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:01 |
Lesson #2: overtake a McLaren. Alonsoooooooooo! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:11 |
Deze kende ik nog niet: | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:13 |
Kan Max nog iets van leren ![]() | |
SnowOokami | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:30 |
Gaat er iemand live FP1 kijken? ![]() | |
ondeugend | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:57 |
Ik denk dat ik uit ga slapen en lekker on demand terug ga kijken | |
heywoodu | vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:12 |
Een kwalificatie of race zou ik om die tijd uiteraard gewoon kijken (maar ja, helaas is dat er niet meer want geld), maar een training...meh ![]() | |
Justevo | vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:25 |
Morgen thuis "werken". Ik ga denk een half uurtje ofzo kijken en dan word ik daarna waarschijnlijk wakker met m'n hoofd op de laptop. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 03:13 |
Dit topic is lekker voor mij alleen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 03:13 |
Leuk hé Fokker? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 03:13 |
Ja haha. | |
ReQuiem83 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 03:40 |
Niet helemaal ![]() Edit: oef Saints dat was een STR ^^ [ Bericht 3% gewijzigd door ReQuiem83 op 06-10-2017 04:03:01 ] | |
opreis | vrijdag 6 oktober 2017 @ 05:50 |
Voor een topcoureur die sainz pretendeerd te zijn maakt hij toch wel veel fouten. Die gaat het volgend jaar moeilijk hebben tov Hulk | |
Faraday01 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:11 |
![]() ![]() | |
heywoodu | vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:56 |
Echt gruwelijk nat | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:57 |
Die regen ![]() | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:05 |
Regen Genot | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:08 |
“Noodweer” | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:09 |
Er zijn zo te zien zwembandjes nodig.... | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:11 |
1 grote wildwaterbaan | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:14 |
Ideaal weer voor Kimi ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:15 |
Volg het via de livetiming maar het is goed nat dus ? | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:17 |
Nogal ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:19 |
Je kan bijna zwemmen zoveel water ligt er | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:20 |
Hebben ze geen zwembandjes mee ? | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:22 |
Lastig tractie krijgen he ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:30 |
Vettel met het vingertje. Gras is groen. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:32 |
Als je als F1 coureur geen kritiek hebt gehad van Vettel tel je niet mee. | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:46 |
Jeuj eindelijk | |
Zorro | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:08 |
Ik ben er net. Hebben ze niet gereden vanwege dat ze het niet wilden in de regen of was het ook gewoon Rood? | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:09 |
Ze mochten gewoon niet starten. | |
fathank | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:11 |
Dat is wel weer heel erg op de zaak vooruit lopen. De andere fabrikanten zitten niet stil. Als je zover achterloopt als Honda is het niet zo moeilijk om grote stappen te maken. Echter dat laatste stapje extra om qua vermogen bij Ferrari en Mercedes te komen is het moeilijk. Begin volgend jaar is echt nog veel te vroeg voor Honda als je het mij vraagt. | |
Zorro | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:12 |
Ah ok, dan heb ik nog hoop dat er nu nog wat op de baan komt ![]() | |
Rossdale | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:13 |
Jazeker! ![]() | |
Zorro | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:15 |
![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:18 |
iemand een stream linkje? | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:21 |
beide niet, gaap. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:22 |
Van FP2 val je sowieso in slaap. | |
potjecreme | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:24 |
![]() | |
Nattekat | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:35 |
Geen gifjes? | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:36 |
Van wat? | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:39 |
Rip Sainz hoorde ik? | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:41 |
Viel wel mee, auto reed alweer een installationlap in FP2. | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:44 |
Ah, ik moet nog opstaan, dus heb nog niet veel gezien/gelezen. | |
WheeledWarrior | vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:49 |
Even FP1 terugkijken nu. Ik heb de Rick Winkelman-bingokaart er vast weer bijgepakt ![]() | |
Ener-G | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:05 |
![]() dayum ![]() | |
opgebaarde | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:09 |
Van regen | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:32 |
De beelden laten duidelijk zien dat Vettel als complete debiel over de baan raast terwijl dat niet meer nodig is, en Stroll afsnijdt met alle gevolgen van dien, gelukkig in dit geval alleen gevolgen voor Vettel. Vettel heeft al vaker aangetoond geen reet te geven om veilig rijgedrag en brengt daarmee de veiligheid van anderen in gevaar. Wordt misschien eens tijd dat hij een schorsing krijgt, gevaarlijke mafkees ![]() Beelden spreken voor zich. Fout ligt 100% bij Vettel
| |
Peterselieman | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:33 |
Geen wonder dat er niet gereden werd ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:50 |
Ik denk dat je in de war bent met Verstappen. Dat Stroll van de binnenbocht naar de buitenbocht gaat omdat hij Vettel niet gezien heeft. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:54 |
Kom eens met bewijs, of moeten we dat inbeelden? | |
Smacked_Actor | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:59 |
Do not feed the (s)troll. | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:01 |
Gelukkig laatste seizoen waarin Vettel ook maar iets had kunnen presteren, en die heeft hij zelf vakkundig getorpedeerd ![]() Zijn kansen om ooit nog kampioen te worden zijn nu al zo goed als 0. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:02 |
Hoe kom je daar nou weer bij ? | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:07 |
Kijk alleen al hoe gefrustreerd Vettel is, op alles kankert, en iedereen behalve hemzelf schuldig is aan door Vettel gemaakte fouten. Vettel weet zelf dat dit seizoen zijn laatste kans was, daarom dat hij nu als gevaarlijke gek tekeer gaat. | |
Blik | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:07 |
Want volgend jaar is die kansloos? | |
sasquatsch | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:14 |
| |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:14 |
Wat een onzin. | |
KillerBee4ever | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:32 |
Mwah, het is eigenlijk best zielig, een volwassen kerel die z'n frustraties op een forum uit over een tiener die hij niet eens IRL kent. Ik bedoel, dan ben je toch best een beetje triest... Gelukkig zijn er maar een paar van op dit forum, en doen de meeste forummers gewoon leuk en gezellig mee ![]() | |
opreis | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:44 |
Je zet jezelf steeds verder voor lul en dr is wss niemand hier die je kent die je nog serieus neemt | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:47 |
Ach de blinde liefde die vele hier voor Max hebben heeft hij voor Vettel. Dus dat botst ja. | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:50 |
toch hoop ik dat Vettel dit weekend wint en Ham uitvalt, Max gun ik het ook wel uiteraard maar die heeft qua kampioenschap niets meer te winnen | |
Monolith | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:51 |
Het valt allemaal wel mee met die 'blinde liefde voor Max' hier hoor. Er zijn vooral heel wat mensen die heel graag blinde liefde voor Max willen zien en daarover willen klagen. Ik heb nog niemand hier Max zo absurdistisch zien verdedigen als WS dat met Vettel doet. Bijna iedereen hier erkent wel in dat Max dit seizoen toch echt wel wat vermijdbare fouten heeft gemaakt. | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:54 |
Vettel had gezien zijn kansen en materiaal nu bovenaan had moeten staan, dat valt ook niet goed te praten maar ik vind het wel grappig | |
opreis | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:00 |
Behalve de botsing met ricciardo vind ik niet dat hij echt iets fout heeft gedaan dit seizoen. Kan me ook bijna geen coureur bedenken die foutloos is geweest dit seizoen. En volgens mij is geralt het meest extreem in het verdedigen van Max en zelfs hij wringt zich niet in die rare bochten om max te verdedigen | |
Smacked_Actor | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:03 |
Bier en nootjes, dan krijg je dat. Voor WS is zelfs 1+1 3, puur en alleen omdat de meute het anders ziet. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:06 |
![]() | |
engine | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:10 |
Wat zijn de vooruitzichten qua weer voor zondag? | |
potjecreme | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:12 |
Zondag middag droog. | |
KillerBee4ever | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:14 |
^^ Dit Naast het feit dat Max het zelf ook vaak inziet en toegeeft als hij een fout heeft gemaakt. Vettel echter, maakt nooit fouten, het ligt altijd aan een ander, aldus Vettel... | |
Gezicht | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:15 |
Nog iets interessants gebeurd in de FP's? ![]() Opgelost | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:17 |
Mwah, er zijn hier ook een aantal users die zowat doordraaien als je een keer kritiek hebt op Verstappen hoor. Maar goed, maakt ook niet uit verder. Laten we het gezellig houden. | |
potjecreme | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:19 |
Dat ontkent hij niet. Jij had het over vele en dat klopt niet. | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:19 |
jou een tijd niet gezien hier of verbeeld ik me dat? | |
opgebaarde | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:24 |
nou nou nou | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:25 |
Oke oke rustig maar ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:25 |
Hij heeft gelijk hoor | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:34 |
Rijdt moedwillig Hamilton aan uit frustratie. (Baku) Alleen al daarvoor had hij flinke straf moeten krijgen, komt er heel makkelijk vanaf met een kleine tijdstraf. Torpedeert Verstappen en Raikonen van de baan. Brengt daarmee zowat alle rijders in gevaar. Er was op dat moment geeneens een reden voor Vettel om zo ver naar links te schieten, behalve dan waarschijnlijk frustratie dat zijn start niet zo heel goed was en met zijn actie had gehoopt dat de rijders in de rem zouden gaan. Ook hier weer komt hij er zonder straf vanaf. In een ere-ronde iemand op deze manier voorbij schieten en afsnijden, met gevaar voor Stroll. Ook weer zonder enige straf ![]() | |
Monolith | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:37 |
Zo'n actie met Massa is in mijn ogen ook erg onhandig en onnodig. Als je top wilt zijn in de formule 1 dan gaat het niet om de vraag of je een actie volgens de letter van de wet mag maken. Als je in een beduidend snellere auto zit, dan ga je er toch wel voorbij. Op zo'n moment is een alles-of-niets actie veel te voorbarig. Dat is hetzelfde als de actie van Vettel waarbij hij vrolijk naar binnen gaat en de sandwich veroorzaakt. Ongeacht of je dat mag of ervoor gestraft wordt of niet, je weet dat je met een crash je kansen op het kampioenschap drastisch verlaagt. | |
engine | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:39 |
Hey ![]() Klopt, paar jaar in het buitenland gewoond en Fok! min of meer vergeten. Formule 1 natuurlijk niet. Loopt dat spel nog atlijd? | |
DP026 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:41 |
![]() | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:43 |
Arme vitesse, gaat niet goed zag ik ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:47 |
http://www.dumpert.nl/med(...)t_hard_in_japan.html | |
Nattekat | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:48 |
Ga eens weg met die baggersport ![]() | |
Refragmental | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:52 |
Graag, voetbal is verworden tot een princessensport waarbij verwende overbetaalde jongetjes over de grond liggen te rollebollen alsof ze zwaargewond zijn wanneer ze aangeraakt worden. Ik zal het er ook niet meer over hebben, nu al teveel woorden aan vuil gemaakt aan die waardeloze sport. ![]() | |
DP026 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:57 |
Beker, 3e en Europees? | |
RingBewoner | vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:06 |
Blij dat ik mijn wekker voor FP2 wat later heb gezet | |
RingBewoner | vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:07 |
Waarom vraag je dat aan ons? | |
Weltschmerz | vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:49 |
Dat is bijna geheel wederzijds. Er zijn er hier een stuk of 5 wiens mening ik serieus neem, van de rest weet ik vantevoren al welke voorgekauwde onzin ze hier komen nablaten. | |
KillerBee4ever | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:01 |
Kleine correctie... | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:03 |
jazeker ![]() | |
Geralt | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:09 |
![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:38 |
Mooi dat je hier over begint. Een drietal van mijn vrienden roept hetzelfde. Ondertussen heb ik het al een kleine honderd keer aan moeten horen en ik werd er zo moe van.. Daarom, speciaal voor jou het lijstje wat ik ook voor hen heb opgesteld. Het volgende; ik heb alle Team Radio Transcripts van alle races (geen FP & Qualy, wel pre- en post-race) van dit seizoen nageplozen en gekeken naar hoe vaak alle coureurs nou eigenlijk zeiken/vloeken en tieren op of over: A) een andere coureur, o.a. "He pushed me off the track" B) blauwe vlaggen C) de FOM en/of FIA, o.a. gezeik over onterechte/onnodige Safety Cars D) Het eigen team/eigen auto, zoals bijvoorbeeld Alonso z'n "Embarassing" op Spa. Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te kijken & het lijstje zo compleet mogelijk te maken, maar anderen zullen ongetwijfeld vinden dat ik er wat gemist heb. Waarom ik het gedaan heb? Gewoon omdat ik super kansloos ben en geen leven heb, maar bovenal omdat ik me helemaal de tyfus erger aan het eeuwige gezeik van half Nederland op "Jankbek" Vettel. Ben allesbehalve fan van de beste man, maar de hetze tegen hem hangt mij echt de keel uit. Goed, het lijstje: Coureur + aantal keer 'gezeik' Alonso - 24 Raikkonen - 17 Hamilton - 12 Magnussen - 11 Grosjean - 10 Verstappen - 10 Kvyat - 9 Vettel - 7 Ocon - 6 Sainz - 6 Hulkenberg - 5 Massa - 5 Perez - 5 Stroll - 4 Palmer - 3 Ericsson - 2 Ricciardo - 2 Bottas - 1 Button - 1 Nu, voordat je komt met de reactie 'Ja maar je bent niet objectief want je bent voor Vettel' of iets in die trant. Neuh. Mijn twee favoriete coureurs staan bovenaan het lijstje, maak je geen zorgen. ![]() Eervolle vermeldingen overigens voor Wehrlein & Vandoorne. Die ben ik nergens tegengekomen. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:41 |
Haha wow ![]() | |
Ener-G | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:42 |
En dan nu een lijstje met keren dat een coureur bewust tegen een andere wagen stuurde ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Ener-G op 06-10-2017 14:25:37 ] | |
mikieu | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:49 |
Vettel 1x Massa 12x Alonso 3x Thank me later doei | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:06 |
Perez op Ocon tijdens Spa. ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:13 |
Probleem is dat Vettel met vlag & wimpel bovenaan stond in 2016 met gezeik, die status raak je echt niet zo maar kwijt. Dat het dit jaar wat minder is... tja, maar z'n acties dit jaar zijn wel redelijk absurd te noemen. | |
Ener-G | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:21 |
haha Vettel 1x? http://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/ doei | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:25 |
Vettel heeft in 2017 drie strafpunten gekregen voor een enkel incidident: Baku. Dus ja, 1x. ![]() | |
Rossdale | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:25 |
Die andere is van Maleisie vorig jaar | |
Ener-G | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:29 |
Als we het hebben over Vettel, Azerbeidjan, Singapore, Maleisie, dat is al meer dan 1x. In ieder geval acties waarbij ie zich bij mij in ieder geval niet populair mee maakt. Aanvoerder van die officiele puntenlijst is trouwens nog zo'n feestnummer, Kvyat. | |
sasquatsch | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:31 |
Even wat anders, dan dat gezeik over Vettel en Stroll. Bottas krijgt 5 plaatsen gridstraf voor een versnellingsbakwissel. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:32 |
Jij verwees naar het aantal punten. Hij heeft enkel 3 punten gekregen voor het incident in Baku. ![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:32 |
Dat is de overduidelijk de schuld van Vettel. [ Bericht 13% gewijzigd door Doevelaer op 06-10-2017 14:38:58 ] | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:38 |
![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:39 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:41 |
Je bent me voor ![]() | |
XL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:42 |
Kun je ook een overzicht maken van betrokkenheid bij een race-ongeval waarbij niemand schuld heeft? | |
S95Sedan | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:43 |
Die strafpunten zeggen echt geen bal, puur en alleen omdat ze uitgedeeld zijn door de FIA. Als Max hetzelfde had geflikt wat Vettel dit jaar gedaan heeft dan had hij inmiddels al 2 race bans gehad. Kijk maar naar 2015+2016 wat daar is uitgedeeld in vergelijking tot zelfde incidenten die een ander begaan heeft. En dit komt puur doordat de FIA niet consequent durven/willen zijn omdat ze anders het kampioenschap beinvloeden. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:45 |
Dat klopt. Ik droeg ze echter ook niet aan als argument. ![]() Enige vorm van objectiviteit of consequent gedrag is de FIA vreemd. Maar ach, nooit consequent is ook een soort van consequent. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:47 |
Nee. Vettel heeft immers altijd schuld. En Max nooit. Oh, en Lewis Hamilton is echt geweldig. /sky+doornbosmodus | |
Rossdale | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:48 |
Juist door geen straffen uit te delen, beinvloeden ze het kampioenschap | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:55 |
Elke race weer het kampioenschap beïnvloeden door punten uit te delen: 25 voor de nr 1, 18 voor de nr 2, 15 voor de nr 3... [ Bericht 3% gewijzigd door Doevelaer op 06-10-2017 15:14:12 ] | |
Smacked_Actor | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:02 |
Wat kom je hier dan doen als je hier zo weinig vriendjes hebt en je je zo irriteerd aan de meute die alles nablaat? Trollen? Juist ja, waarvan akte. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:15 |
Heb je ook rekening gehouden met handjes uit de cockpit? VT1 vanmorgen ook weer. | |
Tchock | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:18 |
![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:24 |
Nee, dan blijven we bezig. Daar betrap ik dit seizoen zo veel coureurs op, bloedirritant is dat. Max deed het in Maleisië bijvoorbeeld nog: ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:27 |
Max had er zelfs 2 uit de cockpit: ![]() ![]() ![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:31 |
Fernando maakt het helemaal bont. ![]() Wordt tijd dat de FIA daar eens flinke straffen voor uit gaat delen. | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:32 |
Met zo'n motor geluid sta ik ook zo te juichen hoor: | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:34 |
![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41 |
Dan was 'Nando wel een jaartje te laat op 'mijn' foto, daar lag toch echt al een V8 achterin in plaats van die V10. ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:43 |
Ach die klonk ook niet verkeerd: | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:07 |
dat is mooi | |
XL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:20 |
Wat maakt het uit, speelt toch geen rol van betekenis. Droeftoeter vorm in de laatste races. Had vorige race rondenlang Vettel kunnen ophouden, maar wacht tot Vettel een paar tienden achter zit en laat zich via de pits inhalen. 3 rondjes eerder naar binnen en je kunt hem 15 ronden blocken. | |
Nieuwschierig | vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:59 |
Bepaald Bottas tegenwoordig zijn eigen racestrategie? | |
Nattekat | vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:07 |
Nee. Hij bepaalt het ook niet trouwens. | |
Fer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:26 |
Volgend jaar misschien nog niet maar 2019 zeker wel. Bedenk dat 2015 en 2016 eigenlijk wegggooid zijn met het size-zero concept waar zowel McLaren als Honda achter stonden. De 2017 motor is in de basis al veel beter en de spec 4 misschien wel nog beter. Ik vind McLaren echt ongeduldig in deze kwestie. Ze zijn zelf met dat size zero gekomen en Honda ging hierin mee, terwijl ze (McL) echt wel genoeg info van hun Mercedes PU en van andere teams hadden kunnen hebben kwa aantal seconden ERS deployment en vermogen en Honda kunnen behoeden voor hun fouten in 2015. Toen ze er eindelijk achter waren wat er mis was, konden ze de 2016 motor niet voldoende wijzigen (token system) en moest Honda met een compromis komen. De 2017 motor is pas een correct ontwerp, maar helaas met 2-3 jaar achterstand op de anderen. Dus de opstartproblemen van dit jaar mochten geen echte verrassing zijn en dus echt zwak om op dit punt de samenwerking op te zeggen. Ik hoop echt dat Redbull straks de lachende 3e wordt. | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:58 |
![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:27 |
En Alonso is ook zo'n toffe peer met zijn grollen, veel sportiever dan Vettel, en natuurlijk ook beter ondanks dat hij keer op keer verslagen is. Dat lijkt mij ook wel grappig. Volgens mij is het ook vooral gedaan om Alonso te kunnen behouden, die voer al een tijdje uit tegen Honda. Nou is dat wel een topcoureur maar ook weer geen kampioenenmaker, en in de herfst van zijn carriere. In principe komt het er dus op neer dat ze een chassis voor om de nieuwe motor moeten bouwen dat meteen beter is dan dat van de RB die al jaren met die motor werkt om een top 3 team te worden. Dat is nog niet zo'n makkelijke opgave, terwijl de Honda motor best heel sterk kan worden en nog een boel voordelen voor het chassis biedt ook. Ik was hier al voordat de hersenloze meute in de echoput kwam schreeuwen en de F1 nog enigzins onderwerp van sportjournalistiek was. Dat jij hier vriendjes komt zoeken is mijn probleem verder niet. | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:38 |
Ja, die outfit kan écht niet. | |
Swetsenegger | vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:40 |
Manmanman dit topic ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:41 |
Gezellig hè? | |
Swetsenegger | vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:42 |
enorm. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:00 |
![]() Het is inderdaad wel bijzonder dat Alonso z'n geklaag altijd als 'grappig' wordt bestempeld, of in ieder geval compleet wordt begrepen, terwijl er bij Vettel (en bij Hamilton door jou ![]() ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:05 |
Commentaar van Alonso is vanaf Spa niet meer leuk, toen hij Honda onder de bus gooide. Sindsdien komt hij ook echt super gefrustreerd over. Enige uitzondering van hem was nog over Palmer @ Monza. | |
Peterselieman | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:07 |
Karma | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:09 |
"Where's Palmer?" He had to retire the car. "Ha, Karma!" | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:10 |
Car-ma ![]() | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:13 |
Keer wat anders dan 'My-Car' ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:14 |
No Power! | |
Fer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:19 |
Als Gasly volgend jaar Alonso inhaalt: “Not bad for a gp2 engine” | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:22 |
![]() Denk dat Alonso hem daarna meteen in de pit parkeert en stopt met z'n F1 carrière. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:23 |
Alonso heeft nu z'n grappige momenten, vond hem in het begin van z'n carrière een arrogante zak. Bij Vettel erger ik mij er enorm aan dat hij nooit z'n hand in eigen boezem steekt, het ligt nooit aan hem terwijl de beelden het tegendeel bewijzen. Dat je in de 'Heat of the moment' iets roept kan ik goed begrijpen, maar als het later bleek dat je fout zat, geef het dan gewoon toe. Dan verdien je veel meer respect. Dat geld trouwens voor elke coureur. Verstappen heeft in Hongarije een fout gemaakt en biedt zijn excuses aan. Na Monza gaf hij ook aan dat hij misschien iets terughoudender had moeten zijn. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:46 |
Ach, 'nooit..' Vettel in Singapore; 2 From Sebastian Vettel I spun, lost the car, I think I have damage on the front left. 2 To Sebastian Vettel Yeah big damage on the sidepods. Stop the car. 2 From Sebastian Vettel You sure? 2 To Sebastian Vettel Yes. We know, we are looking at water pressure. 2 From Sebastian Vettel OK confirm I stop the car, correct? 2 To Sebastian Vettel Yes, stop the car now. 2 From Sebastian Vettel OK Sorry guys. P0. Sorry. I’m really sorry. 2 To Sebastian Vettel Understood. Vettel na Baku: https://www.autosport.com(...)n-message-of-apology Meen me te herinneren dat hij na China 2016 ook z'n excuses aanbood nadat hij Raikkonen raakte in bocht 1, maar niet zeker. Nadat hij en Kubica er af vlogen in Australië 2009 was hij ook behoorlijk schuldbewust. ![]() Dus 'nooit' zou ik niet willen zeggen. ![]() Maar daarin is hij zeker niet uniek. Er zijn weinig coureurs die snel toegeven dat ze zelf fout zitten. Max zal nooit toegeven dat hij ook maar een beetje fout zat tijdens Monaco '15. *Zonder die discussie weer te willen starten overigens.. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Doevelaer op 06-10-2017 21:55:24 ] | |
Blik | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:53 |
Binnen het team of naar het team toe wel, maar naar buiten toe gewoonweg niet | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:55 |
Kubica 2009 dus. ![]() | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:57 |
Ben ik de enige die root voor Di Resta? | |
motorbloempje | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:58 |
Nee. | |
Nattekat | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:58 |
Dat wordt het ook. | |
Doevelaer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:59 |
Paul zelf vermoedelijk ook. | |
sasquatsch | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:08 |
Massa denkt zelf nog de beste kans te hebben ![]() | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:10 |
Kijk Kubica zou ook supervet zijn. Maar Paul di Resta gun ik het ook gewoon echt heel erg. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:11 |
Ik hoop dat ze zich nog bedenken en Wehrlein in die wagen zetten. | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:11 |
Hoe?
| |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:12 |
Nou gewoon. Stoeltje schuimen en hem erin proppen. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:12 |
Paul di resta kan dat doen als testrijder. | |
SnowOokami | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:12 |
Nope Rick zei dat Martini zelf heeft gezegd dat die 25 jaar voor een beperkt aantal landen is, dus dat er best mee konden leven dat de 2e rijder niet overal Martini mocht promoten. | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:13 |
Is dat zo? | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:14 |
Ja. | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:14 |
Lijkt me sterk eerlijk gezegd maar goed. | |
Sjemmert | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:16 |
Waarom zou dat niet kunnen ? Eventueel voor landen waar de leeftijd 22 of lager is kan Wehrlein als reclame bord dienen en landen waar de leeftijd hoger is kan Di Resta dat doen. | |
AMDB | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:24 |
Doe Wehrlein maar. Ben benieuwd wat hij kan laten zien t.o.v. Stroll uiteindelijk. | |
DKUp | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:42 |
![]() Nu al zin in zondag ![]() | |
Dos37 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:45 |
Nikki Lauda bij Ja of Nee, lijkt me wel tof | |
Gruj0 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:49 |
![]() Kijk eens aan, geen complottheorie roepers nu. ![]() De kritiek jegens Vettel is met lichtsnelheid toegenomen door Singapore, maar dat willen de die-hard Max fansjes niet toegeven. ![]() Toen Kvyat zijn bolide de muur in boorde zaten er weer flink wat mensen klaar om hem de grond in te boren. Maar nu Carlos het doet die zich dit seizoen zgn heeft bewezen als coureur, hoor je niemand. In sommige mensenhoofdjes werkt het eenmaal in de zin van iedereen die Max (per ongeluk) kwaad doet is bad en iedereen die uit een eng ver land vandaan komt ook. ![]() Laat Wehrlein zich maar bij Sauber nog een jaartje of twee ontwikkelen. Bij Williams zou hij het nog moeilijk kunnen krijgen bij goede prestaties door pa Stroll. Sowieso te gek voor woorden dat een drankenproducent en een rijkeluiszoon met zijn familie uitmaken wie wel en niet in aanmerking komt voor een zitje. ![]() | |
Blik | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:55 |
Singapore heeft het wel weer erger gemaakt, maar die trend is gewoon al meer dan een jaar zichtbaar. Dat komt echt niet zomaar uit de lucht vallen | |
Yashaaaaa | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:02 |
Omdat als zo'n clausule zou bestaan ze het allang gedaan zouden hebben? | |
Tarado | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:13 |
vind ik ook niet zo vreemd als Di Resta en Kubica je concurrenten zijn | |
ondeugend | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:20 |
Jesse Klaver in de e battle op f1 cafe | |
fathank | zaterdag 7 oktober 2017 @ 02:18 |
daar durft ie wel te besturen | |
Pagan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 02:55 |
![]() | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:02 |
Zzzz | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:23 |
Bottas rijdt ff z'n auto aan gort ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:23 |
Is dat zo ? Het liefst willen ze een rijder van 25+. Maar wat ik ervan hoor (commentaar Ziggo en Sky) is het niet contractueel vastgelegd. Ze zijn het dus niet verplicht. | |
Sjemmert | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:24 |
Bottas is geknakt. | |
chufi | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:29 |
Die kan het wel schudden | |
Sjemmert | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:34 |
Kimi er ook af ? | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:34 |
En nu Kimi ![]() | |
chufi | zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:36 |
Ferrari rood | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:00 |
Alonso 35 grid penalties, maar heeft hij nu spec 4 gekregen... | |
Sjemmert | zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:07 |
Lijkt er wel op dat het weer tussen Mercedes en Ferrari zal gaan. RBR zit er met 1 sec redelijk ver vanaf zo lijkt het. | |
opreis | zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:37 |
Alsof stroll zn goede graadmeter is. Heel wisselvallig tov Massa die prut is. Best sneu dat williams vaak een aardige auto weet te ontwikkelen maar dat hun driver line ups vaak ondergemiddekd zijn | |
heywoodu | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:31 |
Believer ![]() | |
heywoodu | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:31 |
Ik heb het idee dat Stroll zich wel prima ontwikkeld dit jaar eigenlijk ![]() | |
Faraday01 | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:41 |
hoeveel penalties heeft die dit jaar al niet gepakt? 250 plaatsen of zo? ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:47 |
Het is hier/bij Ziggo/in NL vooral erger sinds Vettel een directe concurrent is van Max. Maar Kimi, Lewis, Fernando zeiken óók, alleen daar hoor je niemand over. Wanneer Kimi zeikt moet iedereen lachen omdat hij gortdroog is, wanneer Lewis iets flikt wordt er niks van gezegd (behalve toen hij Max vorig jaar direct benadeelde door bocht 1 op Mexico (?) afsneed), wanneer Fernando zeikt is het hilarisch of zielig voor hem. Maar wanneer Vettel zeikt is het een lul. ![]() Gras groen | |
Weltschmerz | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:50 |
Feitelijk is Alonso natuurlijk met afstand de meest onsportieve lul uit de geschiedenis van de F1. Een voorkeursbehandeling willen krijgen omdat je een rookie niet kunt verslaan en dan je teambaas chanteren, je teamgenoot laten crashen voor een SC-voordeel, vingertje opsteken naar Petrov omdat hij er in 50 ronden niet langs kon komen en dan nu wel zeggen dat Vettel altijd zeurt om blauwe vlaggen terwijl hij hem gewoon opzettelijk naait en wél aan de kant moest. Hij wil natuurlijk niet dat Vettel nog harder slaagt waar hij bleef falen, maar het is sowieso de allerslechtste verliezer. Hij kon Vettel niet eens feliciteren nadat hij gewoon weer op racevaardigheid verslagen was en zelfs illegale teamorders hem niet konden helpen. HIj riep zichzelf uit tot de morele wereldkampioen want de auto waarin Massa hem best wel eens te snel af was zou niet deugen. Alles waar Vettel vals van wordt beschuldigd heeft hij 10 keer zo erg gedaan. Hoe meer ik er over nadenk hoe vreemder het is dat die man niet al lang ontzettend is uitgekotst, ik vind hem zelf ook wel koddig maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op. Nou is Hamilton ook wel een beetje een valsspeler, maar dat valt in het niet bij deze achterbaksheid. Zou het komen omdat Alonso al jaren zo irrelevant is? Het is in alle opzichten maar een hele kleine kampioen natuurlijk, 1 auto 2 titels terwijl hij daarna toch menig topauto heeft gehad. Hij dacht dat hij Schumacher wel even zou opvolgen maar werd al snel voorbijgestreefd door Hamilton, en kort daarop kwam Vettel hen beide al voorbijstreven. Maar hij zelfs te klein om eerlijk te verliezen en te klein om zelfs maar toe te geven dat hij verslagen is. Beetje raar dat we dat allemaal zo'n toffe coureur moeten vinden. | |
heywoodu | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:51 |
Dat is niet een feitelijk gegeven, maar een mening. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:51 |
Goedemorgen | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:53 |
![]() | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:53 |
Die reclame ![]() 'Audi, clown proof' | |
Rockefellow | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:55 |
Heerlijk die grindbakken. ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:56 |
Geen feitenvrije mening, zoals de meesten hier. | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:56 |
Hebben ze voor vorige race eigenlijk Vettel zijn gearbox vervangen, dat hij tijdens de kwalificatie problemen had? | |
Doevelaer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:57 |
Dat is natuurlijk nog altijd HHF. | |
Rockefellow | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:59 |
Je maakt er wel creatief gebruik van door bijvoorbeeld te stellen dat Vettel Alonso en Hamilton voorbij streefde. Dat is weinig relevant als je vandaag de dag naar Formule 1 kijkt. | |
Sinister-D- | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:00 |
Mogguh ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:00 |
goedmorgen | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:02 |
Druk sleutelen bij Raikkonnen ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:03 |
Problemen bij Kimi? | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:03 |
Gaan het niet redden denk ik. Eraf gegaan in fp3, in de muur. | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:04 |
Die heb ik gemist, want ik sta voor mijn werk altijd vroeg op en nu wilde ik een beetje uitslapen | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:05 |
bottas bijna in de muur | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:05 |
Kimi FP3: https://streamable.com/kl41r Bottas FP3: https://streamable.com/bu0ni | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:06 |
Mercedes heeft best wel problemen met die bocht | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:06 |
![]() ![]() [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 08:06:33 ] | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:06 |
Daar belandde Kimi dus in de muur | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:06 |
Bottas te gretig. | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:06 |
En een gridstraf voor een nieuwe bak | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:08 |
Dus in ieder geval geen Ferrari sandwich mogelijk | |
Rockefellow | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:08 |
Bottas staat op andere banden dan HAM toch? | |
Rockefellow | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:08 |
Oh wacht even het slaap uit mijn ogen wrijven. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:08 |
Ham S Bot SS | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:09 |
Max 1ste ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:09 |
Onder de 1:29 zal q1 wel worden aan het eind. | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:10 |
Jammer dat Vettel niet instuurde op Kimi | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:11 |
![]() | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:14 |
Weer Mercedes-Ferrari-Red Bull-Mercedes-Ferrari-Red Bull ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:16 |
Welke q zijn ze Is het waard om op te staan? | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:16 |
CrashJean ![]() | |
heywoodu | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:16 |
Oei ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:16 |
Crashjean | |
Sinister-D- | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:16 |
Crossjean ![]() | |
WheeledWarrior | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Crashjean ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Die is stuk | |
danos | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Bouwpakket ![]() | |
THEFXR | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Harde klap van Grosjean! De sessie ligt meteen stil. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Ik was koffie pakken ![]() | |
StephanL | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Zelf betalen, dat is kut | |
S95Sedan | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17 |
Rood. | |
Sjemmert | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:18 |
Grosjean er weer eens af. | |
danos | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:18 |
Q1 nu klaar | |
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:18 |
Ja gewoon afgelopen nu | |
Sunri5e | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:19 |
Haha Strollie ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:19 |
Vol |