abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:21:20 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174210255

Voor de zestiende race van het seizoen treden de teams aan op Suzuka International Racing Course voor de Grand Prix van Japan. Dit legendarische circuit was vaak de laatste of voorlaatste van het seizoen en dus werden er meerdere titels beslist. In 2016 won Mercedes hier bijvoorbeeld het constructeurskampioenschap, en in 1988 werd Ayton Senna op dit circuit voor het eerst wereldkampioen.

De Grand Prix van Japan werd voor het eerst gereden in 1963 en staat dit jaar voor de 44e keer op de kalender, al werd een deel van die races gereden op het circuit van Fuji. Recordkampioen is Michael Schumacher met zes overwinningen. De baan is 5.807 meter lang en er worden 53 ronden afgelegd. De snelste raceronde werd vorig jaar neergezet door Sebastian Vettel in 1:35.118.

Het circuit van Suzuka, ontworpen door voormalig directeur van Circuitpark Zandvoort Hans Hugenholtz, is een technisch en lastig circuit en is geliefd bij de coureurs. Het is een unieke baan omdat het een 8-vorm maakt en de auto's elkaar in het midden kruisen. In 2014 kwam het leven van coureur Jules Bianchi ten einde na een zware crash in bocht 7. Hij was hiermee de eerste coureur die overleed dankzij verwondingen opgelopen tijdens een Grand Prix sinds Ayton Senna, de man die op Suzuka furore maakte.

Kan Max stunten en voor het eerst in zijn carrière twee races achter elkaar winnen? Verspeelt Vettel definitief de kans op de wereldtitel, of kan hij het Hamilton nog moeilijk maken? Maak het mee in de ??????? ! (Grote Prijs van Japan)



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Suzuka

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:24:56 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174210316
quote:
But Vettel responded: "I don't think he looked in his mirrors, he wasn't aware. He said he was just picking up rubber but picking up rubber doesn't justify changing direction and driving into someone."
Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop. Gelukkig heeft hij zijn eigen WDC mooi verspeelt met zijn domme actie(s).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:28:32 #3
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174210376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop. Gelukkig heeft hij zijn eigen WDC mooi verspeelt met zijn domme actie(s).
Anderzijds is dit wel de Vettel van de laatste jaren, het beschuldigende vingertje naar een ander wijzen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:30:34 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174210427
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop.
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 13:32:27 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174210461
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
Dat ie een plaat voor z'n kop heeft?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:33:59 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174210492
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
Want Stroll stuurde niet voldoende naar links om de orde waas er voorbij te laten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:34:33 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174210500
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares, gelukkig kost het hem z'n bak niet
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:36:15 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174210525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares, gelukkig kost het hem z'n bak niet
Wat doet Stroll fout dan? Hij rijdt zijn outlap, ziet Vettel en stuurt naar links. Vettel snijdt hem alsnog af en de botsing is plotseling de schuld van Stroll?
De verantwoordelijkheid ligt bij de inhaler.

Meneer Vettel heeft al vaker bewezen roekeloos op anderen in te rijden dit seizoen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:36:56 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174210535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares,
Zijn nogal wat mensen die zich er over opwinden omdat het Vettel is, verder niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174210557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee is wel gewogen, is een fia report van
Niet volgens het rapport (pdf)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:38:52 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174210564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat doet Stroll fout dan? Hij rijdt zijn outlap, ziet Vettel en stuurt naar links. Vettel snijdt hem alsnog af en de botsing is plotseling de schuld van Stroll?
De verantwoordelijkheid ligt bij de inhaler.

Meneer Vettel heeft al vaker bewezen roekeloos op anderen in te rijden dit seizoen :')
ja dus als de voorligger de bocht niet of te ruim neem ligt het aan de inhaler, het is sowieso geen race situatie omdat die al afgelopen was, naar mijn mening letten beiden niet zo goed op
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:40:23 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174210583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet volgens het rapport (pdf)
Ok dan had ik dat niet goed begrepen
pi_174210598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja dus als de voorligger de bocht niet of te ruim neem ligt het aan de inhaler, het is sowieso geen race situatie omdat die al afgelopen was, naar mijn mening letten beiden niet zo goed op
Mijn idee.
Dat we beelden van bovenaf nodig hebben om volledige duidelijkheid te hebben over de schuldvraag, beantwoord al meteen al de schuldvraag. Maar ik dacht afgelopen zondag eerst dat Vettel volledig de schuldige was, daarna met die beelden van achter de auto van Stroll dat Stroll een fout maakte en nu neig ik weer naar Vettel waarbij het zeer waarschijnlijk een simpel dom ongeluk is
pi_174210637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ok dan had ik dat niet goed begrepen
De crash, zou een test niet voorkomen. Dus ook met crash had de auto van Vettel gewogen kunnen worden. Misschien dat je hiermee in de war was?

Wel leuk om die conspiracy verhalen te lezen, zeker omdat we weten dat Ferrari bereid is om ver te gaan, maar het is wel ver gezocht. Het meenemen van het stuurtje door Vettel, daar had hij m.i. een prima verklaring voor
pi_174210780
Niet vergeten dat Grosjean hier ook (links)achter zat, je ziet Stroll ook in de linkerspiegel kijken om eventueel ruimte maken.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:59:53 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174210974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De crash, zou een test niet voorkomen. Dus ook met crash had de auto van Vettel gewogen kunnen worden. Misschien dat je hiermee in de war was?

Wel leuk om die conspiracy verhalen te lezen, zeker omdat we weten dat Ferrari bereid is om ver te gaan, maar het is wel ver gezocht. Het meenemen van het stuurtje door Vettel, daar had hij m.i. een prima verklaring voor
nee ik had het ergens anders voorbij zien komen maar niet geverifieerd.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:00:44 #17
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174210990
Waar had Stroll naar toe gemoeten?
Kijk naar de lijn van Vettel, en de ruimte rechts van hem.
Geen bewustje van Vettel, maar Stroll is onschuldig.

pi_174211036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee ik had het ergens anders voorbij zien komen maar niet geverifieerd.
Het stuurwiel is trouwens wel gecontroleerd volgens dat document, net zoals allerlei MGU/motorinstellingen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:54:46 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174211964
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174212410
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:31:54 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174212603
Bulgarije wil op termijn F1-races binnenhalen. Budgetten zijn rond en begin volgend jaar wordt met de bouw van het complex gestart.

Impressie



Ik zie het wel zitten. :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_174212742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:31 schreef Dven het volgende:
Bulgarije wil op termijn F1-races binnenhalen. Budgetten zijn rond en begin volgend jaar wordt met de bouw van het complex gestart.

Impressie

[ afbeelding ]

Ik zie het wel zitten. :D
Net zo'n kartbaan als de Hungaroring.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:44:20 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174212892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:37 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Net zo'n kartbaan als de Hungaroring.
Vind het wel een prima baantje. Wanneer 'ie er ligt ga ik er zeker een paar keer karten :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:01:20 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174213246
Leuk baantje :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174213372
Zie ik daar grindbakken? :o
pi_174213507
Ik tel maar 3 snelle bochten, de rest lijkt stop and go....
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:22:11 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174214863
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 17:34:27 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174215089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:22 schreef beantherio het volgende:
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:37:28 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_174215136
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:35:05 #30
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174216292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:37 schreef Blik het volgende:
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
pi_174216698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:57:06 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_174216778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Dat is waar haha :D post-race incident dan.
pi_174216964
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:

https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697







Credits @ AlbertFabrega


Credits @ muramasa
pi_174217396
3 jaar geleden dat JB17 crashte
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:44:13 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174217902
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg ;)
Nee de beelden waren niet bekend.
En dat laatste is wederom complete onzin :')_!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:45:46 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174217944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:51:39 #37
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174218091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Kijk eens zonder rode Ferrari bril.

Moment vlak voor impact (stuur is al naar links)



Moment van impact (stuur is nog verder naar links)



Conclusie, Stroll stuurt gewoon in naar links, maar laat ruimte voor Grosjean, en ziet Vettel de bocht aansnijden alsof hij de apex MOET pakken, en stuurt daarop heftig van Vettel weg.

Overigens zegt Herbert iets anders dan wat jij hier nu verkondigt. Herbert zegt dat Stroll instuurt (he turns in, see the steeringwheel) en geen plotselinge stuurbeweging maakt (and doesn't actually change that steeringwheel in any way) TOT het moment dat hij Vettel wil ontwijken (except when he actually sees Sebastian, and try to steer away).

In tegenstelling tot jouw Duitse vriend ondernam Stroll tenminste nog een poging de ander te ontwijken.
pi_174218097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174218358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:

https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Credits @ AlbertFabrega

[ afbeelding ]
Credits @ muramasa
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.

Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
.
pi_174220542
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.

Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:19:37 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174220647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Turbo en compressor gescheiden ipv aan dezelfde zijde van het blok
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174220654
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Normaal ztten de turbine en compressor tegen elkaar aan, zo ook bij Ferrari/Renault. Bij Mercedes hebben ze de turbine en compressor uit elkaar getrokken met een lange as door het blok met elkaar verbonden.

In alle gevallen zit de MGU-H in het midden.
.
pi_174220687
*laat maar*
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22:09 #44
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174220714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:

pi_174220820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:

Oh :P idd bij "normale" turbo's zit de turbine naast de turbo idd :X
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:26:57 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174220898
Het scheelt wat buiswerk, waardoor de motor in theorie meer pk kan leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174221029
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?

Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:35:23 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174221234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo
quote:
Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174221383
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.

MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
.
pi_174221970
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo

[..]

jup
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.

MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
^O^

Denk overigens ook dat McLaren erg spijt gaat hebben van deze stap en dat TRH het volgend jaar behoorlijk goed gaat doen.
Meen dat Honda heeft gezegd dat ze TR (extra) gaan helpen met de chassis integratie voor de auto van 2018 omdat ze nu (veel) geld over houden en dat ze het andere deel van het geld gaan gebruiken om de motor nog beter/sneller te ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')