Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop. Gelukkig heeft hij zijn eigen WDC mooi verspeelt met zijn domme actie(s).quote:But Vettel responded: "I don't think he looked in his mirrors, he wasn't aware. He said he was just picking up rubber but picking up rubber doesn't justify changing direction and driving into someone."
Anderzijds is dit wel de Vettel van de laatste jaren, het beschuldigende vingertje naar een ander wijzen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop. Gelukkig heeft hij zijn eigen WDC mooi verspeelt met zijn domme actie(s).
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke plaat voor zijn kop.
Dat ie een plaat voor z'n kop heeft?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
Want Stroll stuurde niet voldoende naar links om de orde waas er voorbij te laten?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares, gelukkig kost het hem z'n bak nietquote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uh, nee. Hij heeft gewoon gelijk.
Wat doet Stroll fout dan? Hij rijdt zijn outlap, ziet Vettel en stuurt naar links. Vettel snijdt hem alsnog af en de botsing is plotseling de schuld van Stroll?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares, gelukkig kost het hem z'n bak niet
Zijn nogal wat mensen die zich er over opwinden omdat het Vettel is, verder niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik vind beide hier wel in de fout gaan, maar goed who cares,
Niet volgens het rapport (pdf)quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee is wel gewogen, is een fia report van
ja dus als de voorligger de bocht niet of te ruim neem ligt het aan de inhaler, het is sowieso geen race situatie omdat die al afgelopen was, naar mijn mening letten beiden niet zo goed opquote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat doet Stroll fout dan? Hij rijdt zijn outlap, ziet Vettel en stuurt naar links. Vettel snijdt hem alsnog af en de botsing is plotseling de schuld van Stroll?
De verantwoordelijkheid ligt bij de inhaler.
Meneer Vettel heeft al vaker bewezen roekeloos op anderen in te rijden dit seizoen
Ok dan had ik dat niet goed begrepenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet volgens het rapport (pdf)
Mijn idee.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dus als de voorligger de bocht niet of te ruim neem ligt het aan de inhaler, het is sowieso geen race situatie omdat die al afgelopen was, naar mijn mening letten beiden niet zo goed op
De crash, zou een test niet voorkomen. Dus ook met crash had de auto van Vettel gewogen kunnen worden. Misschien dat je hiermee in de war was?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ok dan had ik dat niet goed begrepen
nee ik had het ergens anders voorbij zien komen maar niet geverifieerd.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De crash, zou een test niet voorkomen. Dus ook met crash had de auto van Vettel gewogen kunnen worden. Misschien dat je hiermee in de war was?
Wel leuk om die conspiracy verhalen te lezen, zeker omdat we weten dat Ferrari bereid is om ver te gaan, maar het is wel ver gezocht. Het meenemen van het stuurtje door Vettel, daar had hij m.i. een prima verklaring voor
Het stuurwiel is trouwens wel gecontroleerd volgens dat document, net zoals allerlei MGU/motorinstellingen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee ik had het ergens anders voorbij zien komen maar niet geverifieerd.
Net zo'n kartbaan als de Hungaroring.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 15:31 schreef Dven het volgende:
Bulgarije wil op termijn F1-races binnenhalen. Budgetten zijn rond en begin volgend jaar wordt met de bouw van het complex gestart.
Impressie
[ afbeelding ]
Ik zie het wel zitten.
Vind het wel een prima baantje. Wanneer 'ie er ligt ga ik er zeker een paar keer kartenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 15:37 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Net zo'n kartbaan als de Hungaroring.
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoegquote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:22 schreef beantherio het volgende:
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:37 schreef Blik het volgende:
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.![]()
Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Dat is waar hahaquote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.![]()
Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Nee de beelden waren niet bekend.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Kijk eens zonder rode Ferrari bril.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:
https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Credits @ AlbertFabrega
[ afbeelding ]
Credits @ muramasa
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoekenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.
Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
Turbo en compressor gescheiden ipv aan dezelfde zijde van het blokquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoekenis het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Normaal ztten de turbine en compressor tegen elkaar aan, zo ook bij Ferrari/Renault. Bij Mercedes hebben ze de turbine en compressor uit elkaar getrokken met een lange as door het blok met elkaar verbonden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoekenis het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoekenis het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Ohquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turboquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?
jupquote:Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo
[..]
jup
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.
MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
Zou handig zijn voor m'n auto... stond laatst met een lege accu (radio was spontaan aangegaan, bekend probleempje bij m'n auto) en aanduwen (benzine) werkte gewoon nietquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
in principe kun je een opgeladen hybride systeem gebruiken om de verbrandingsmotor te starten.
De Toyota LMP1 rijdt weg op elektrische kracht en start daarmee de motor.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
in principe kun je een opgeladen hybride systeem gebruiken om de verbrandingsmotor te starten.
Je moet ook geen Franse auto kopen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zou handig zijn voor m'n auto... stond laatst met een lege accu (radio was spontaan aangegaan, bekend probleempje bij m'n auto) en aanduwen (benzine) werkte gewoon nietding zei nog geen puf, heeft 15 min aan een Dacia (
) gehangen voordat de boordcomputer eindelijk aanging.
OT:
Moderne hybride auto's werken toch ook zo denk ik?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:00 schreef SnowOokami het volgende:
OT:
Moderne hybride auto's werken toch ook zo denk ik?
arme jij. Een grotere afgang bestaat er bijna nietquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee nee ik heb een Astra H GTC... maar een eigenaar van een Dacia heeft me geholpen![]()
Ja wrijf het er maar in! maar je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op die manier druk je het verbruik een stukje
[..]
arme jij. Een grotere afgang bestaat er bijna niet
Ja zeggen ze, maar in het echt gaan de directieleden om te integreren wat vaker samen sushi eten.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]![]()
Denk overigens ook dat McLaren erg spijt gaat hebben van deze stap en dat TRH het volgend jaar behoorlijk goed gaat doen.
Meen dat Honda heeft gezegd dat ze TR (extra) gaan helpen met de chassis integratie voor de auto van 2018 omdat ze nu (veel) geld over houden en dat ze het andere deel van het geld gaan gebruiken om de motor nog beter/sneller te ontwikkelen.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja zeggen ze, maar in het echt gaan de directieleden om te integreren wat vaker samen sushi eten.
Is Vettel niet gewoon gevaarlijk bezig? Dit is al de derde keer dat hij vol op een andere coureur in rijdt dit seizoen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat?
Jammer dat ze er niet nog dieper op in gaan, maar het geeft wel een leuk inzicht.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:
Kan iemand sidebars op een Ferrari fotoshoppen?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is Vettel niet gewoon gevaarlijk bezig? Dit is al de derde keer dat hij vol op een andere coureur in rijdt dit seizoen.
Maar wat is je punt eigenlijk? Dat Grosjean en Stroll gevaarlijk doen? Zij raken elkaar tenminste niet
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan iemand sidebars op een Ferrari fotoshoppen?
[ afbeelding ]
Lesson #2: overtake a McLaren. Alonsoooooooooo!quote:
Een kwalificatie of race zou ik om die tijd uiteraard gewoon kijken (maar ja, helaas is dat er niet meer want geld), maar een training...mehquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:30 schreef SnowOokami het volgende:
Gaat er iemand live FP1 kijken?denk dat ik pas bij FP2 inschakel...
Morgen thuis "werken". Ik ga denk een half uurtje ofzo kijken en dan word ik daarna waarschijnlijk wakker met m'n hoofd op de laptop.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:30 schreef SnowOokami het volgende:
Gaat er iemand live FP1 kijken?denk dat ik pas bij FP2 inschakel...
Niet helemaalquote:
quote:
Nogalquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:15 schreef Sjemmert het volgende:
Volg het via de livetiming maar het is goed nat dus ?
Je kan bijna zwemmen zoveel water ligt erquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:15 schreef Sjemmert het volgende:
Volg het via de livetiming maar het is goed nat dus ?
Hebben ze geen zwembandjes mee ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je kan bijna zwemmen zoveel water ligt er
Vettel met het vingertje. Gras is groen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Lastig tractie krijgen heziggo laat nu een samenvatting zien van fp1
Als je als F1 coureur geen kritiek hebt gehad van Vettel tel je niet mee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Vettel met het vingertje. Gras is groen.
Ze mochten gewoon niet starten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:08 schreef Zorro het volgende:
Ik ben er net. Hebben ze niet gereden vanwege dat ze het niet wilden in de regen of was het ook gewoon Rood?
Dat is wel weer heel erg op de zaak vooruit lopen. De andere fabrikanten zitten niet stil. Als je zover achterloopt als Honda is het niet zo moeilijk om grote stappen te maken. Echter dat laatste stapje extra om qua vermogen bij Ferrari en Mercedes te komen is het moeilijk. Begin volgend jaar is echt nog veel te vroeg voor Honda als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]![]()
Denk overigens ook dat McLaren erg spijt gaat hebben van deze stap en dat TRH het volgend jaar behoorlijk goed gaat doen.
Meen dat Honda heeft gezegd dat ze TR (extra) gaan helpen met de chassis integratie voor de auto van 2018 omdat ze nu (veel) geld over houden en dat ze het andere deel van het geld gaan gebruiken om de motor nog beter/sneller te ontwikkelen.
Ah ok, dan heb ik nog hoop dat er nu nog wat op de baan komtquote:
Jazeker!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ah ok, dan heb ik nog hoop dat er nu nog wat op de baan komtThx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |