abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:32:02 #51
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174196389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:32 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heeft ook geen nut want alleen de God van de bijbel is God,dus dan valt de Islam al af want satan is allah....
En wederom geen antwoord. Symptomatisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 04-10-2017 20:37:39 ]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:20:47 #52
469826 Berjanus1986
Ik ben een oude bekende
pi_174198052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee ik wil niet kiezen voor een ander geloof want ik wil waarheid...geloof is een keuze en wordt een overtuiging mits het waarheid is....
Moslims zijn net zo overtuigd van hun gelijk als jij van het jouwe. Met andere woorden, overtuiging heeft NIKS te maken met waarheid ja of nee.
pi_174198071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:35 schreef ATON het volgende:

[..]

En uw god staat daar machteloos bij. Schitterend. Vergeet je medicatie niet.
Nee God staat het toe en is heel wat anders....
pi_174198144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:20 schreef Berjanus1986 het volgende:

[..]

Moslims zijn net zo overtuigd van hun gelijk als jij van het jouwe. Met andere woorden, overtuiging heeft NIKS te maken met waarheid ja of nee.
Omdat ze Jezus ontkennen als zoon van God en hem zien als een gewone profeet en ze ontkennen de drie-eenheid...en aangezien het allemaal om Jezus draait zijn ook moslims niet gered...
pi_174198296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En wederom geen antwoord. Symptomatisch.
Tuurlijk kan ik daarvoor kiezen,maar aangezien ik het goed onderzocht heb en tot de conclusie ben gekomen dat het een vals geloof is,wil ik geen moslim worden...omdat je dan alsnog niet gered bent,want daar kan alleen Jezus voor zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-10-2017 21:34:06 ]
pi_174198621
"There are three classes of people, those who do not search [for God] and do not find, they are neither reasonable nor happy. Those who are searching, but have not yet found, they are reasonable but not happy. And there are those who have both searched for, and found God, and they are both reasonable and happy." - Dr. Peter Kreeft

Lewis here has touched on the fact that the first class, to keep their world view, have to attack the third class, thereby hindering the second class from finding Him that they seek
pi_174198726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee God staat het toe en is heel wat anders....
Nou, dan is dat wel een klootzak mijn gedacht.
pi_174198804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ze Jezus ontkennen als zoon van God en hem zien als een gewone profeet en ze ontkennen de drie-eenheid...
En ze hebben dan nog gelijk ook.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:48:40 #60
469826 Berjanus1986
Ik ben een oude bekende
pi_174199020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ze Jezus ontkennen als zoon van God en hem zien als een gewone profeet en ze ontkennen de drie-eenheid...en aangezien het allemaal om Jezus draait zijn ook moslims niet gered...
Dit is wat jij GELOOFT, een ander gelooft weer iets anders. Jij bent overtuigd, een ander ook. Dus overtuiging zegt niks over waarheid of niet waarheid.

Dat het allemaal van geloven in een persoon afhangt is wel een slechte zaak voor het christendom. Liever een religie die mensen beoordeelt om hun DADEN.
pi_174201012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef Berjanus1986 het volgende:

[..]

Dit is wat jij GELOOFT, een ander gelooft weer iets anders. Jij bent overtuigd, een ander ook. Dus overtuiging zegt niks over waarheid of niet waarheid.

Dat het allemaal van geloven in een persoon afhangt is wel een slechte zaak voor het christendom. Liever een religie die mensen beoordeelt om hun DADEN.
Tuurlijk iedereen mag geloven wat hij wil maar of het ook DE waarheid is wat je gelooft hangt er maar vanaf waarin je gelooft en dat doe je door alles goed te onderzoeken...en je kan niet goed zijn op jezelf,niet eens 1 dag en als je het al kan maakt het nog niet uit,want je gaat je doel voorbij waarom je hier bent....en Jezus is niet zomaar iemand maar God in eigen persoon als onderdeel van de drie-eenheid
pi_174204510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

Tuurlijk iedereen mag geloven wat hij wil maar of het ook DE waarheid is wat je gelooft hangt er maar vanaf waarin je gelooft en dat doe je door alles goed te onderzoeken..
Waar wacht je op?
quote:
en je kan niet goed zijn op jezelf,niet eens 1 dag
Spreek voor jezelf !
pi_174204739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Tuurlijk iedereen mag geloven wat hij wil maar of het ook DE waarheid is wat je gelooft hangt er maar vanaf waarin je gelooft en dat doe je door alles goed te onderzoeken...en je kan niet goed zijn op jezelf,niet eens 1 dag en als je het al kan maakt het nog niet uit,want je gaat je doel voorbij waarom je hier bent....en Jezus is niet zomaar iemand maar God in eigen persoon als onderdeel van de drie-eenheid
DE waarheid bestaat niet uit denkbeelden/overtuigingen. Die kunnen slechts waar lijken. Maar at the end it is nothing more than your conditioned thinking mind.

Maar enkel verlichte geesten snappen dat. Het gaat om ZIEN. Direct zien.
Het denken kan de waarheid niet bedenken.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:46:54 #64
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174204933
[quote]0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:27 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik daarvoor kiezen,maar aangezien ik het goed onderzocht heb en tot de conclusie ben gekomen dat het een vals geloof is,wil ik geen moslim worden...omdat je dan alsnog niet gered bent,want daar kan alleen Jezus voor zorgen.
[/quotte]

Zucht, je snapt het echt net he?

Jij kunt er niet even voor kiezen om niet te geloven. Geloof is een overtuiging en je kunt niet even zeggen: zo, nu geloof ik. Of andersom. Dat is een proces wat van binnenuit komt. Het overkomt je.

Ik ben gelovig geweest. Denk je dat ik" ineens" niet meer geloofde? Dat ik op een dag zei: zo en vandaag trek ik de stekker er uit? Ik kies er voor om niet meer te geloven? Kom op zeg. Dat is een lang proces geweest met twijfels en op een gegeven moment realiseer je je dat je niet meer gelooft. Heeft bij mij meer dan 5 jaar geduurd.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:49:33 #65
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174204973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ze Jezus ontkennen als zoon van God en hem zien als een gewone profeet en ze ontkennen de drie-eenheid...
Ok nu ben ik klaar met je. Je beweert van alles maar onderzoekt dus helemaal niets. Want dan zou je weten dat de drie-eenheid pas van veel latere orde is. het is een Helleens concept dat niets met Jezus Gezalfde te maken heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 05-10-2017 12:41:09 ]
pi_174205612
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:28 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

DE waarheid bestaat niet uit denkbeelden/overtuigingen. Die kunnen slechts waar lijken. Maar at the end it is nothing more than your conditioned thinking mind.

Maar enkel verlichte geesten snappen dat. Het gaat om ZIEN. Direct zien.
Het denken kan de waarheid niet bedenken.
Zeer wijs !
pi_174214030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan is de conclusie dat god *niet* alles heeft geschapen, en minimaal niet alwetend, almachtig en goed tegelijk kan zijn. Mag hoor.

Persoonlijk geloof ik natuurlijk helemaal niet in die zaken, noch god noch satan. Ik zoek vooral naar de logische consistentie in wat jij dan gelooft.
Je moet weten dat satan een afvallige engel is die jaloers werd op de relatie die God in eerste instantie had met adam en eva toen ze nog in het paradijs woonden en dus nog niet van de boom van kennis van goed en kwaad hadden gegeten.
Hierdoor werd de engel lucifer hoogmoedig dat hij de troon van God wou overnemen.
Door hoogmoed en jaloezie is deze engel het tegenover gestelde geworden en in satan "veranderd".
In dat opzicht heeft God dus niet satan gemaakt, maar maakte satan zichzelf even als de demonen wat dus ook +/- 1/3 deel van de engelen geweest en zich dus achter satan hebben geschaard en uiteindelijk met satan uit de hemel zijn gezet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_174214396
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Waar wacht je op?

[..]

Spreek voor jezelf !
Spreek ook voor jou Aton jij kan niet 1 dag goed zijn....en zo ja dan lieg je en weer een zonde erbij
pi_174214454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:46 schreef hoatzin het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 4 oktober 2017 21:27 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik daarvoor kiezen,maar aangezien ik het goed onderzocht heb en tot de conclusie ben gekomen dat het een vals geloof is,wil ik geen moslim worden...omdat je dan alsnog niet gered bent,want daar kan alleen Jezus voor zorgen.
[/quotte]

Zucht, je snapt het echt net he?

Jij kunt er niet even voor kiezen om niet te geloven. Geloof is een overtuiging en je kunt niet even zeggen: zo, nu geloof ik. Of andersom. Dat is een proces wat van binnenuit komt. Het overkomt je.

Ik ben gelovig geweest. Denk je dat ik" ineens" niet meer geloofde? Dat ik op een dag zei: zo en vandaag trek ik de stekker er uit? Ik kies er voor om niet meer te geloven? Kom op zeg. Dat is een lang proces geweest met twijfels en op een gegeven moment realiseer je je dat je niet meer gelooft. Heeft bij mij meer dan 5 jaar geduurd.
Dan heb je nooit volledig je leven aan God gegeven en daar heb ook ik moeite mee om te leven hoe God wil dat je leeft en dat heb jij dus nooit gedaan,want dat betekent alles opgeven en dat kon jij dus niet....want als je echt opnieuw geboren zou zijn zou jij je zwaar kut moeten voelen, want zo jaagt God achter je aan en dan voelt de zonde ook niet goed meer en is de wereld niet meer wat het geweest is....en als je dat niet meemaakt dan ben je nooit echt gelovig geweest.
pi_174214479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ok nu ben ik klaar met je. Je beweert van alles maar onderzoekt dus helemaal niets. Want dan zou je weten dat de drie-eenheid pas van veel latere orde is. het is een Helleens concept dat niets met Jezus Gezalfde te maken heeft.
Gast je weet echt helemaal niks ook en je hebt alles fout...je wil je niet aan God geven en dus ga je je afzetten....God,Jezus en de Heilige Geest waren al samen voordat de wereld geschapen werd.....maar jij weet het allemaal beter...
pi_174214546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Spreek ook voor jou Aton jij kan niet 1 dag goed zijn....en zo ja dan lieg je en weer een zonde erbij
Ik ben alle dagen goed en jij noemt me een leugenaar ? Je moest je schamen! :(
pi_174214558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:06 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik ben alle dagen goed en jij noemt me een leugenaar ? Je moest je schamen! :(
Ja volgens je eigen moraal maar daar heb ik het niet over...
pi_174214660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:03 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Gast je weet echt helemaal niks ook en je hebt alles fout...je wil je niet aan God geven en dus ga je je afzetten....God,Jezus en de Heilige Geest waren al samen voordat de wereld geschapen werd.....maar jij weet het allemaal beter...
Lees dit al eens rustig door :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
pi_174214721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja volgens je eigen moraal maar daar heb ik het niet over...
Mijn moraal is stukken waardevoller dan het uwe,. Sterker nog, je hébt gen moraal en kunt enkel terugvallen op de regeltjes die jou religie voorschrijven. Zonder deze voorgekauwde regels sta je nergens en zonder enig besef van wat moraal betekend.
pi_174214772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:42 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je moet weten dat satan een afvallige engel is die jaloers werd op de relatie die God in eerste instantie had met adam en eva toen ze nog in het paradijs woonden en dus nog niet van de boom van kennis van goed en kwaad hadden gegeten.
Hierdoor werd de engel lucifer hoogmoedig dat hij de troon van God wou overnemen.
Door hoogmoed en jaloezie is deze engel het tegenover gestelde geworden en in satan "veranderd".
In dat opzicht heeft God dus niet satan gemaakt, maar maakte satan zichzelf even als de demonen wat dus ook +/- 1/3 deel van de engelen geweest en zich dus achter satan hebben geschaard en uiteindelijk met satan uit de hemel zijn gezet.
Heb je ' In de ban van de ring ' al eens gelezen ? Ook leuk verzonnen.
pi_174214921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Lees dit al eens rustig door :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
De bijbel zegt dat ze er waren voor de grondlegging van de wereld en weet dat Gods woord waarheid is,dus kan het al afdoen als onzin...de bijbel is de ultieme waarheid en alle andere geloven zijn vals en Jezus is de enige weg naar je redding...en dat is de enige waarheid die je hoeft te weten....en als je denkt dat het anders zit,volg die weg als jij denkt dat het goed is....
pi_174215064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel zegt dat ze er waren voor de grondlegging van de wereld en weet dat Gods woord waarheid is,dus kan het al afdoen als onzin...de bijbel is de ultieme waarheid en alle andere geloven zijn vals en Jezus is de enige weg naar je redding...en dat is de enige waarheid die je hoeft te weten....en als je denkt dat het anders zit,volg die weg als jij denkt dat het goed is....
Hoepel op. :(
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:49:06 #79
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174215355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan heb je nooit volledig je leven aan God gegeven en daar heb ook ik moeite mee om te leven hoe God wil dat je leeft en dat heb jij dus nooit gedaan,want dat betekent alles opgeven en dat kon jij dus niet....want als je echt opnieuw geboren zou zijn zou jij je zwaar kut moeten voelen, want zo jaagt God achter je aan en dan voelt de zonde ook niet goed meer en is de wereld niet meer wat het geweest is....en als je dat niet meemaakt dan ben je nooit echt gelovig geweest.
Het gebruikelijke riedeltje. No true Scotsman. Ik ben zwaar christelijk opgevoed, chr. school, zondagsschool, catechisateis, belijdenis, avondmaal ga maar door. Ik heb het geloof te vuur en te paard verdedigd, geloof me. Want...ik geloofde! Tot ik ging nadenken. Ik geloof niet meer en daar kan ik niets aan doen. En (zoals jij uiteraard weet) volgens Hebreeën 6 kan ik ook nooit meer terug.
quote:
Gast je weet echt helemaal niks ook en je hebt alles fout...je wil je niet aan God geven en dus ga je je afzetten....God,Jezus en de Heilige Geest waren al samen voordat de wereld geschapen werd.....maar jij weet het allemaal beter...
Wat een zwaktebod. Ja iemand die niet meer gelooft weet ineens niets meer. Tuurlijk. Ik ben doorkneed in de leer hoor. Ik weet hoe jij denkt en ook waar jij vastloopt. Je ziet het in de manier waarop jij voortdurend wegdraait bij lastige vragen.

Ik zet me niet af tegen God omdat ik niet geloof dat hij bestaat. Ik haat God of Jezus niet om dezelfde reden. Ik haat de reus uit klein Duimpje ook niet.
pi_174219901
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het gebruikelijke riedeltje. No true Scotsman. Ik ben zwaar christelijk opgevoed, chr. school, zondagsschool, catechisateis, belijdenis, avondmaal ga maar door. Ik heb het geloof te vuur en te paard verdedigd, geloof me. Want...ik geloofde! Tot ik ging nadenken. Ik geloof niet meer en daar kan ik niets aan doen. En (zoals jij uiteraard weet) volgens Hebreeën 6 kan ik ook nooit meer terug.

[..]

Wat een zwaktebod. Ja iemand die niet meer gelooft weet ineens niets meer. Tuurlijk. Ik ben doorkneed in de leer hoor. Ik weet hoe jij denkt en ook waar jij vastloopt. Je ziet het in de manier waarop jij voortdurend wegdraait bij lastige vragen.

Ik zet me niet af tegen God omdat ik niet geloof dat hij bestaat. Ik haat God of Jezus niet om dezelfde reden. Ik haat de reus uit klein Duimpje ook niet.
Ja maar waar zit je hart...daar gaat het om,want als het een verplichting was heb je nooit volledig je leven aan de Heer gegeven...en geloof je dat je een zondaar bent,dat Jezus voor je zonden gestorven is en dat de bijbel Gods woord is..? zo niet dan stelde je geloof dus niks voor en heeft het dus niks voor je gedaan en dan lijkt God niet te bestaan want zonder geloof is God niet te behagen....als jij niet alles aan God wil geven en dan ook 100% dan gaat het niks doen voor je nee....en op dat punt zit ik nu....want als je echt opnieuw geboren bent dan heeft God je gekocht voor een prijs en is je leven niet meer van jou...en kan God je gebruiken voor wat Hij wil en dat is best eng....
pi_174220064
Liefde is de grootste ethiek in de wereld,en waar liefde is moet vrijheid zijn want je kan niet iemand dwingen van je te houden...en dus zal er ook kwaad komen...en door dat kwaad hebben we een redder nodig die voor verlossing zorgt,en alleen het christendom brengt dat allemaal samen.
pi_174220857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan heb je nooit volledig je leven aan God gegeven...
Misschien oordeel jij wat te snel over mensen omwille je eigen wereldbeeld overeind te houden.

Je bent geen uitzondering hoor; dit heb ik ook menigmaal van straatevangelisten gehoord. Je doet nooit hard genoeg je best als je niet in den Here bent.

En als ik jouw verknipte wereldbeeld zo lees, ben ik persoonlijk ook heel blij dat ik dat niet ben. Ik krijg ook niet de indruk dat je zelf gelukkig ermee bent, maar dat je het jezelf om de één of andere reden oplegt.
-
pi_174221015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

dit heb ik ook menigmaal van straatevangelisten gehoord. Je doet nooit hard genoeg je best als je niet in den Here bent.
Haha, ja... straatevangelisten zijn best vermoeiend. Daarmee in discussie gaan heeft eigenlijk zo goed als geen zin.

De laatste keer dat ik zoiets meemaakte was het er 1 van de lokale Christelijke schaakvereniging, die vroeg of ik een potje wilde spelen. Ik heb hem even snel ingemaakt en daarna toch maar bedankt voor het Here Jezus praatje. "Sorry, ik ben atheist en moet weer verder. Maar bedankt voor het potje schaak." :+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174221410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, ja... straatevangelisten zijn best vermoeiend. Daarmee in discussie gaan heeft eigenlijk zo goed als geen zin.
Het is die straatventer blijkbaar nog niet opgevallen dat dit een discussieforum is. Weinig discussie te merken en ie begint zo zachtjesaan op mijn systeem te werken.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:58:08 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174230309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja maar waar zit je hart...daar gaat het om,want als het een verplichting was heb je nooit volledig je leven aan de Heer gegeven...en geloof je dat je een zondaar bent,dat Jezus voor je zonden gestorven is en dat de bijbel Gods woord is..? zo niet dan stelde je geloof dus niks voor en heeft het dus niks voor je gedaan en dan lijkt God niet te bestaan want zonder geloof is God niet te behagen....als jij niet alles aan God wil geven en dan ook 100% dan gaat het niks doen voor je nee....en op dat punt zit ik nu....want als je echt opnieuw geboren bent dan heeft God je gekocht voor een prijs en is je leven niet meer van jou...en kan God je gebruiken voor wat Hij wil en dat is best eng....
Wat is er moeilijk aan als ik je zeg dat ik eerst geloofde en nu niet meer? Het gaat er niet in bij jou dat dat gewoon mogelijk is he?
quote:
Liefde is de grootste ethiek in de wereld,en waar liefde is moet vrijheid zijn want je kan niet iemand dwingen van je te houden.
Het christelijke geloof kent geen vrijheid. Als je niet gelooft dan word je eeuwig gefolterd. Althans in jouw optiek. Is dat vrijheid? Is dat liefde? Het is dwang. Wàt een geweldige moraal zeg....

Maar gelukkig is dat allemaal niet waar. Ik ga naar hemel noch hel. Ashes to ashes.
pi_174230732
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, ja... straatevangelisten zijn best vermoeiend. Daarmee in discussie gaan heeft eigenlijk zo goed als geen zin.

De laatste keer dat ik zoiets meemaakte was het er 1 van de lokale Christelijke schaakvereniging, die vroeg of ik een potje wilde spelen. Ik heb hem even snel ingemaakt en daarna toch maar bedankt voor het Here Jezus praatje. "Sorry, ik ben atheist en moet weer verder. Maar bedankt voor het potje schaak." :+
Wat ik vaak krijg te horen, zijn eerst "rationele" argumenten die ik ondertussen wel aardig ken en die niet zoveel indruk maken, en vervolgens wanneer ik met rationele tegenargumenten kom wordt ik ervan beschuldigd "teveel alles te willen begrijpen".

Maar ik vind dat soort gesprekken altijd wel leuk; ik ben ook oprecht geïnteresseerd in hoe deze mensen in hun geloof staan. Maar ik ben er ook niet vies van om te proberen ze wat relativering mee te geven :P
-
pi_174231697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:18 schreef Haushofer het volgende:
Maar ik vind dat soort gesprekken altijd wel leuk; ik ben ook oprecht geïnteresseerd in hoe deze mensen in hun geloof staan. Maar ik ben er ook niet vies van om te proberen ze wat relativering mee te geven :P
En heb je daar wel eens succes mee :)
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174231918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan als ik je zeg dat ik eerst geloofde en nu niet meer? Het gaat er niet in bij jou dat dat gewoon mogelijk is he?

[..]

Het christelijke geloof kent geen vrijheid. Als je niet gelooft dan word je eeuwig gefolterd. Althans in jouw optiek. Is dat vrijheid? Is dat liefde? Het is dwang. Wàt een geweldige moraal zeg....

Maar gelukkig is dat allemaal niet waar. Ik ga naar hemel noch hel. Ashes to ashes.
Je bent alleen vrij als je je volledig aan God geeft dat weet ik wel....en de zonde is geen geintje en neemt God heel serieus en als het allemaal onzin was,was ik er ook al vanaf gestapt...maar dat is niet het geval....en je ziel gaat verder naar de hemel of hel en God heeft een oplossing en die kan je aannemen of niet...ik ben ook afgedwaald en weer depri en daarvoor was ik voor het eerst echt gelukkig en was ik ook echt vrij maar de zonde doet dat weer verpesten...dus als God niet zou bestaan,zou ik nooit na mn wedergeboorte ineens een compleet ander mens zijn geworden...en nee dat zit niet in je hoofd,want als Gods geest in je komt wonen merk je dat aan alles en wat de bijbel er over zegt klopt ook precies...en ook dat als je ervan af stapt je leven 7x erger wordt en dat klopt ook bij mij....dus ja dan kan je volhouden dat God niet bestaat maar dan heb je Hem ook nooit echt ervaren.
pi_174231961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Misschien oordeel jij wat te snel over mensen omwille je eigen wereldbeeld overeind te houden.

Je bent geen uitzondering hoor; dit heb ik ook menigmaal van straatevangelisten gehoord. Je doet nooit hard genoeg je best als je niet in den Here bent.

En als ik jouw verknipte wereldbeeld zo lees, ben ik persoonlijk ook heel blij dat ik dat niet ben. Ik krijg ook niet de indruk dat je zelf gelukkig ermee bent, maar dat je het jezelf om de één of andere reden oplegt.
Nee hoor door wat jij erover zei kan ik eruit halen dat je niet je hart aan God hebt gegeven en dat is ook erg lastig maar wel waar het om draait....
pi_174233439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En heb je daar wel eens succes mee :)
Geen idee.
-
pi_174233484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee hoor door wat jij erover zei kan ik eruit halen dat je niet je hart aan God hebt gegeven en dat is ook erg lastig maar wel waar het om draait....
God had het in al Zijn almacht allemaal wel wat makkelijker kunnen maken, inderdaad.
-
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:26:10 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_174235988
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Het is die straatventer blijkbaar nog niet opgevallen dat dit een discussieforum is. Weinig discussie te merken en ie begint zo zachtjesaan op mijn systeem te werken.
Aldus ex-roker Antoine.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:44:42 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174236302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je bent alleen vrij als je je volledig aan God geeft dat weet ik wel....en de zonde is geen geintje en neemt God heel serieus en als het allemaal onzin was,was ik er ook al vanaf gestapt...maar dat is niet het geval....en je ziel gaat verder naar de hemel of hel en God heeft een oplossing en die kan je aannemen of niet...
Waar staat in de bijbel dat je na je dood naar de hemel gaat? Nergens, dat is een christelijke invulling. De doden weten van niets en pas op de jongste dag gaan de graven open en geven de zeeën hun doden prijs. Lees je bijbel dude...
quote:
ik ben ook afgedwaald en weer depri en daarvoor was ik voor het eerst echt gelukkig en was ik ook echt vrij maar de zonde doet dat weer verpesten...dus als God niet zou bestaan,zou ik nooit na mn wedergeboorte ineens een compleet ander mens zijn geworden...en nee dat zit niet in je hoofd,want als Gods geest in je komt wonen merk je dat aan alles en wat de bijbel er over zegt klopt ook precies...en ook dat als je ervan af stapt je leven 7x erger wordt en dat klopt ook bij mij....dus ja dan kan je volhouden dat God niet bestaat maar dan heb je Hem ook nooit echt ervaren.
Ik ben ook een compleet ander mens geworden. En dat zonder God.

God ervaren, denk je dat dat voorbehouden is aan christenen? Ik ken precies net zulke verhalen van JG, katholieken, moslims en andere religies. Geen argument dus.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:09:02 #95
469826 Berjanus1986
Ik ben een oude bekende
pi_174237921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:44 schreef hoatzin het volgende:
Waar staat in de bijbel dat je na je dood naar de hemel gaat? Nergens, dat is een christelijke invulling. De doden weten van niets en pas op de jongste dag gaan de graven open en geven de zeeën hun doden prijs. Lees je bijbel dude...
Dude....

misschien niet denken dat de Bijbel een geheel is, maar weten dat er meerdere mensen aan geschreven hebben in verschillende tijden en dat ze van die tijden ook dingen hebben overgenomen? Volgens prediker weten de doden van niks, en volgens het NT gaan mensen meteen naar de hemel of naar de hel. Lees bijvoorbeeld Openbaring, of de gelijkenis van de rijke man en Lazarus.

Ik heb het wel vaker gemerkt bij bepaalde users alhier, die dan heel graag de Bijbel en christenen tegen elkaar uitspelen. Totaal voorbijgaand aan het feit dat de Bijbel BOEKEN zijn die allemaal culturele verschillen kennen. En dan halen ze joodse mensen aan die beweren dat de oude joden dit en dat geloofden. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

groetjes
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:19:42 #96
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174238085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:09 schreef Berjanus1986 het volgende:

[..]

Dude....

misschien niet denken dat de Bijbel een geheel is, maar weten dat er meerdere mensen aan geschreven hebben in verschillende tijden en dat ze van die tijden ook dingen hebben overgenomen? Volgens prediker weten de doden van niks, en volgens het NT gaan mensen meteen naar de hemel of naar de hel. Lees bijvoorbeeld Openbaring, of de gelijkenis van de rijke man en Lazarus.

Ik heb het wel vaker gemerkt bij bepaalde users alhier, die dan heel graag de Bijbel en christenen tegen elkaar uitspelen. Totaal voorbijgaand aan het feit dat de Bijbel BOEKEN zijn die allemaal culturele verschillen kennen. En dan halen ze joodse mensen aan die beweren dat de oude joden dit en dat geloofden. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

groetjes
Ik ben't helemaal met je eens deze keer. Ik probeer te laten zien dat je vastloop als je alles gelooft wat er in die boeken staat, simpel om het feit dat ze elkaar tegenspreken. Dus als een gelovige iets beweert dat hij uit de bijbel weet, en ik weet dat er elders iets staat dat precies het tegenovergestelde leert dan zal ik hem dat voorhouden.

Prediker zegt dat de doden slapen. In de tora wordt niet gesproken over een leven na de dood of iets dergelijks. In het NT dachten sommigen Elia ter herkennen. Die moest dan zijn teruggekeerd ergens vandaan. Dat zou je met een hemel kunnen oplossen. Jezus zegt dat de moordenaar naast hem "vandaag nog" met hem in het paradijs is. Volgens de catechismus echter daalde hij neder ter helle. Dus dan zou hij op en neer gependeld hebben tussen hemel. hel en aarde. I rest my case.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 06-10-2017 17:25:33 ]
pi_174258852
God is evolution, evolution is God in eternity!
(PRM)
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174260241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:19 schreef hoatzin het volgende:

Prediker zegt dat de doden slapen. In de tora wordt niet gesproken over een leven na de dood of iets dergelijks. In het NT dachten sommigen Elia ter herkennen. Die moest dan zijn teruggekeerd ergens vandaan. Dat zou je met een hemel kunnen oplossen. Jezus zegt dat de moordenaar naast hem "vandaag nog" met hem in het paradijs is. Volgens de catechismus echter daalde hij neder ter helle. Dus dan zou hij op en neer gependeld hebben tussen hemel. hel en aarde. I rest my case.
De logica zelve ! Het O.T. is door Hebreeërs geschreven en het N.T. door Helleense joden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:34:59 #99
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174265854
Voor mijn gevoel bestaat god niet zoals in alle geloven is omschreven. Ik denk zelf dat de bingbang wel is gebeurt, maargoed de vraag blijft dan wie of wat heeft die explosie veroorzaakt en die materie ronggeslingerd en geschapen. Aangezien we nog heel lang niet over de event horizon van zwarte gaten kunnen kijken, is het aannemelijk dat we het nooit zullen weten hoe of wat, waar materie vandaan komt etcetc.
Ik denk wel dat zodra je dichter bij ellende zit, geloven in een entiteit of ideologie je kan helpen klote perioden door te komen of verlichting te geven waar het hopeloos voelt. In dat opzicht heeft geloven een functie zelfs voor ISIS aanhangers. Zo hebben ze in mexico een god van de dood, omdat al die bendes zo veel moorden plegen daar. Daarnaast geldt dat mensen altijd doen wat voor hun gevoel goed lijkt voor zichzelf, een zogeheten NLP beginsel uit de psychologie. Ik denk dat je daarom niet zozeer moet kijken naar waar je in zou kunnen geloven of de zoektocht naar absolute waarheid, maar hoeveel hoop je moet halen uit onconventionele bronnen waar je zelf geen controle over hebt om maar door te kunnen gaan! Vandaar ook dat geloof in wevarende landen gewoon een stuk minder aanhang heeft, welvarende mensen hebben immers een god minder snel nodig omdat alles redelijk luxe is in verhouding tot minder welvarende landen. Ik geloof dus ook niet in een god of geloof, maar ik geloof wel in hoop. We hopen allemaal, zelfs rijke mensen. Ik hoop iedere dag op de gekste dingen, op een bepaalde manier is hopen toch een vorm van geloven in een bovennatuurlijk iets of het kunnen beinvloeden van toeval zonder godsdienst.

[ Bericht 9% gewijzigd door govie op 07-10-2017 21:43:44 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_174274198
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:34 schreef govie het volgende:
Voor mijn gevoel bestaat god niet zoals in alle geloven is omschreven. Ik denk zelf dat de bingbang wel is gebeurt, maargoed de vraag blijft dan wie of wat heeft die explosie veroorzaakt en die materie ronggeslingerd en geschapen. Aangezien we nog heel lang niet over de event horizon van zwarte gaten kunnen kijken, is het aannemelijk dat we het nooit zullen weten hoe of wat, waar materie vandaan komt etcetc.

Ik hoop iedere dag op de gekste dingen, op een bepaalde manier is hopen toch een vorm van geloven in een bovennatuurlijk iets of het kunnen beinvloeden van toeval zonder godsdienst.
De Big Bang was natuurlijk geen explosie aangezien er geen ruimte en tijd bestond om een explosie mogelijk te maken.

Inderdaad is het onmogelijk te constateren wat er na zo'n event horizon van een zwart gat plaatsvind. Daarover kunnen we louter speculeren met de beperkte kennis die we daarover hebben.

Er is niets mis om te hopen. Maar zodra hoop vervliegt tot overtuigingsdrang sluipt het dogmatisme erin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')