Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
twitter:gooieneemlander twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 12:32:07Politie Baarn start buurtonderzoek inzake de vermissing van Anne Faber https://t.co/KKKou3C3p0 https://t.co/SabpiwE32R reageer retweet
Dit idd....quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb echt duizenden kilometers gefietst op mijn 100 euro fietsje. Ook 'doelloos' (nou ja, gewoon voor m'n conditie).
En ik vond die foto niet zo dramatisch, lijkt me eerder een grappige foto. 'Kijk mij, zielig in de regen'.
klopt. Maar het is onwaarschijnlijk dat zo'n mast "vol" is, als er geen evenement oid plaatsvind. Dit was een gewone regenachtige vrijdagavond dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Thrilled het volgende:
Even een oprechte vraag; ik zie terugkomen dat de telefoon contact maakte met de mast bij Soesterduinen, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daar geweest is? In mijn beleving heeft zo'n mast een bereik van een x-aantal (kilo)meters? Als een andere mast vol is of dit is toevallig de dichtsbijzijnde dan zou het gebied toch nog groter kunnen zijn waar ze is geweest? Of is het zo'n dichtbevolkt gebied qua masten dat dit verhaal niet op gaat?
dat is deze fotoquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft de foto van daarvoor nog een toegevoegde waarde? Van 18u16?
Men heeft het over een mast in Soest-oost en noemt dat vervolgens de Soesterduinen.... de Soesterduinen en het dorp Soestduinen liggen ten zuiden van Soest-zuidquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Thrilled het volgende:
Even een oprechte vraag; ik zie terugkomen dat de telefoon contact maakte met de mast bij Soesterduinen, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daar geweest is? In mijn beleving heeft zo'n mast een bereik van een x-aantal (kilo)meters? Als een andere mast vol is of dit is toevallig de dichtsbijzijnde dan zou het gebied toch nog groter kunnen zijn waar ze is geweest? Of is het zo'n dichtbevolkt gebied qua masten dat dit verhaal niet op gaat?
Ah, dan hebben ze dus haar OV-kaart kunnen inzien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Marc Sanders, een vriend van de moeder van Anne, twittert veel over de zaak.
Is, dat zowel haar ov-pas en bankpas niet meer gebruikt zijn.
Het meest logisch zou zijn dat ze over de Schapendrift is gefietst, door het bos.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:50 schreef Pierge het volgende:
Voor de plaatsing van de masten: http://www.gsmmasten.nl/
volgens mij is deze lokatie nog niet gevonden...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:52 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ah, merci. En dit was bij de Hollandsche Rading?
Als dit daadwerkelijk de foto is van 18:16 uur dan zou deze foto horen bij haar berichtje "Ben nu bij Holllandse rading".quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:52 schreef NoXia het volgende:
[..]
Bernhard Jens zijn gister paar keer Soest-zuid, dus dat zal wel het juiste zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men heeft het over een mast in Soest-oost en noemt dat vervolgens de Soesterduinen.... de Soesterduinen en het dorp Soestduinen liggen ten zuiden van Soest-zuid
Dat is nog best een heel eind van de plek van die selfie eigenlijk.... letterlijk aan de totaal andere kant van Soest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bernhard Jens zijn gister paar keer Soest-zuid, dus dat zal wel het juiste zijn.
Ik heb geen idee hoelang je over zoiets doet op de fiets, 15 minuten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nog best een heel eind van de plek van die selfie eigenlijk.... letterlijk aan de totaal andere kant van Soest.
of ze had ze niet bij zich.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dan hebben ze dus haar OV-kaart kunnen inzien.
Mocht ze dan dus toch op een trein gestapt zijn dan heeft ze dat met een andere (of anonieme) OV-chipkaart gedaan, in dat geval zal dat een bewuste actie zijn geweest.
Het is zo'n 7½ kilometer van de selfieplek naar Soestduinen, dus dan moet je wel heel flink doorfietsen om dat in een kwartier te doen, ik denk dat dat lastig is, dwars door Soest, moet je ook echt geen afslag missen en geen verkeerslicht tegen hebben.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoelang je over zoiets doet op de fiets, 15 minuten?
Ze gaan er iig voor een tweede keer zoeken met honden.
Kan ook, maar als iemand kon inloggen op haar OV-account konden ze dat ook zien, idem voor het inloggen op internetbankieren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
of ze had ze niet bij zich.
Edit: vriend van moeder Anne schreef dit op Twitter, zondag al.
Ja, dan is 15 minuten beetje kort.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is zo'n 7½ kilometer van de selfieplek naar Soestduinen, dus dan moet je wel heel flink doorfietsen om dat in een kwartier te doen, ik denk dat dat lastig is, dwars door Soest, moet je ook echt geen afslag missen en geen verkeerslicht tegen hebben.
Voor Whatsapp hoef je niet af te stappen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dan is 15 minuten beetje kort.
Laatste selfie was 18.50, maar ik weet niet meer precies welke tijd ze nou voor het laatst online gezien is volgens whatsapp, dat zou je kunnen vergelijken met de selfieplek & Soest-Oost. Want dan is ze daar dus afgestapt en nog even op whatsapp geweest. En dat ziet er dan weer anders uit als een brute ontvoering.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:16 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Voor Whatsapp hoef je niet af te stappen.
"Anne zou later op de avond naar een feestje gaan, maar is daar nooit aangekomen."quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:15 schreef EternalNow het volgende:
...
Er wordt gezegd dat ze later die avond een evenement had in nieuwegein. Heeft iemand daar een bron van? Want zover ik weet bestaat die informatie helemaal niet. (ik hou het allemaal vrij goed bij). Ze had wel de volgende dag een bruiloft, maar dat is wat anders.
...
Klopt, maar dat is niet heel waarschijnlijk als er genoeg andere masten in de omgeving staan. De overheid heeft een website waar je al die masten kan zien. Ik ben even de URL daarvan kwijt, iets met "antenne..". Bepaalde weersomstandigheden (onweer) kunnen er ook voor zorgen dat een telefoon verbinding maakt met een mast die veel verder staat (zie deskundigen in de zaak Ernest Louwes), maar ook dat is uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Thrilled het volgende:
Dat was ik. Die 15 min was echter van het kruispunt (Oranjeboom) waar selfie gemaakt is tot een willekeurige locatie Oost-Soest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
... De politie heeft niet gezegd op welk tijdstip dat laatste contact was (toch?), maar dat zou dus het moment kunnen zijn dat ze haar laatste appje stuurde: 19:05. Volgens een user in het vorige topic was het ook zo'n 10-15 min fietsen van het kruispunt in Baarn tot het oosten van Soest (of was het nou tot de plek waar ze met zes honden hadden gezocht?), dus dat zou kunnen kloppen.
Als ze van de selfieplek naar Soestduinen/Soest-Zuid of de Soesterduinen is gefietst dan is ze eigenlijk niet in de buurt van Soest-oost geweest.... tenzij men Soest-oost als een heel breed begrip beschouwt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dan is 15 minuten beetje kort.
Laatste selfie was 18.50, maar ik weet niet meer precies welke tijd ze nou voor het laatst online gezien is volgens whatsapp, dat zou je kunnen vergelijken met de selfieplek & Soest-Oost. Want dan is ze daar dus afgestapt en nog even op whatsapp geweest.
Door wie is deze foto gemaakt?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:52 schreef NoXia het volgende:
[..]
Door Anne. Geplaatst op Facebook door haar vriend met de tekst: "Laatste omgevingsbeeld".quote:
Toestel staat uit is de meest voor de hand liggende.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:34 schreef zoekoog het volgende:
http://ballinnn.com/wp-co(...)/want-whatsapp-2.jpg
Op basis van deze bovenstaande link, mag je dan concluderen, dat het bericht dat de vriend verzond niet succesvol is afgeleverd bij de ontvanger? Tenminste als ik het koppel aan deze afbeelding
https://pbs.twimg.com/media/DLAKLkHW4AYpAEC.jpg
Indien dat zo is, wat kunnen de redenen zijn, dat dat niet succesvol is gebeurd? (Excuses, dat ik voor sommige ict-ers eventueel vragen stel, die je zou kunnen betittelen als 'dan loop je achter', maar ik ben wel niewsgierig naar alle redenen.. bedankt alvast !
ik app altijd tijdens het fietsen. Vrijwel iedereen die ik ken, doet dat.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is waar.
Ik zou zelf wel afstappendaarom ging ik er vanuit dat andere dat ook doen.
Is dat niet 'gewoon' op de route tot aan het kruispunt van de selfie?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:34 schreef Leandra het volgende:
Nieuwe zoektocht....
https://www.gelderlander.(...)ij-villa-s~a832f6b5/
Weer een andere locatie.
Geen internetverbinding of het toestel staat uit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:34 schreef zoekoog het volgende:
http://ballinnn.com/wp-co(...)/want-whatsapp-2.jpg
Op basis van deze bovenstaande link, mag je dan concluderen, dat het bericht dat de vriend verzond niet succesvol is afgeleverd bij de ontvanger? Tenminste als ik het koppel aan deze afbeelding
https://pbs.twimg.com/media/DLAKLkHW4AYpAEC.jpg
Indien dat zo is, wat kunnen de redenen zijn, dat dat niet succesvol is gebeurd? (Excuses, dat ik voor sommige ict-ers eventueel vragen stel, die je zou kunnen betittelen als 'dan loop je achter', maar ik ben wel niewsgierig naar alle redenen.. bedankt alvast !
En de minder voor de hand liggende? In het geval het toestel niet uit staat. Als het in water ligt, afgesloten van de omringende wereld, is het dan niet afleverbaar of wel, of soms wel, soms niet?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Toestel staat uit is de meest voor de hand liggende.
Als ie in het water ligt staat ie ook uit, alleen door kortsluiting dan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:40 schreef zoekoog het volgende:
[..]
En de minder voor de hand liggende? In het geval het toestel niet uit staat. Als het in water ligt, afgesloten van de omringende wereld, is het dan niet afleverbaar of wel, of soms wel, soms niet?
Bedankt ! Op het moment, dat iemand weer gaat bewegen met toestel en die persoon komt dan weer in een gebied met verbinding, wordt het dan nog afgeleverd, of zit daar een tijdslimiet tussen. (Als dat té lang duurt, dan wordt het gewoon niet meer afgeleverd?)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:38 schreef Voszje het volgende:
[..]
Geen internetverbinding of het toestel staat uit.
Zo gauw er internetverbinding is wordt het bericht alsnog afgeleverd. Naar mijn weten is er geen tijdslimiet aan verbonden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:44 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Bedankt ! Op het moment, dat iemand weer gaat bewegen met toestel en die persoon komt dan weer in een gebied met verbinding, wordt het dan nog afgeleverd, of zit daar een tijdslimiet tussen. (Als dat té lang duurt, dan wordt het gewoon niet meer afgeleverd?)
en dan weer 4 pagina's bagger van CC?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:29 schreef Thrilled het volgende:
Is het geen tijd voor een overzichtskaartje van locaties/bekende punten waar ze geweest is?
CC?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en dan weer 4 pagina's bagger van CC?
Echt niet
Dat gaat over real-time locatiebepaling. Dat was in het geval van Anne sowieso niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:29 schreef Pierge het volgende:
Politie kan vrij eenvoudig achterhalen op welke mast een gsm aanmeld. Er hoeft dan geen gebruik gemaakt te worden van het toestel. Wel moet deze aanstaan. Het lijkt erop dat het toestel uit gegaan is. Batterij leeg, waterschade, uit gezet, alles is mogelijk.
Deze plaatsbepaling kan zonder tussenkomst van rechter opgevraagd worden. Deze bepaling is echter niet heel nauwkeurig. De GPS gegevens van een toestel moeten wel aangevraagd worden via een rechter en dat kost veel meer tijd. De Sleepwet die in de maak is moet dit proces vereenvoudigen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_tracking
Je kunt natuurlijk data uitzetten en je Wifi. Maar aangezien de politie ook meld dat de telefoon zich niet meer aangemeld heeft na de mast bij Soesterduinen acht ik die kans niet aannemelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:44 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Bedankt ! Op het moment, dat iemand weer gaat bewegen met toestel en die persoon komt dan weer in een gebied met verbinding, wordt het dan nog afgeleverd, of zit daar een tijdslimiet tussen. (Als dat té lang duurt, dan wordt het gewoon niet meer afgeleverd?)
Ja, het AD noemt het dan ook een buurtonderzoek.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:35 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is dat niet 'gewoon' op de route tot aan het kruispunt van de selfie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is in dat opzicht wel raar dat haar vriend het over een vertrek rond 16.30 uur heeft, haar moeder het over rond 18.00 uur en de politie inmiddels rond 17.00 uur als vertrektijd hanteert.
Er wordt bepaalde tijd gelogd. En Justitie mag dit opvragen zoals ook gedaan is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gaat over real-time locatiebepaling. Dat was in het geval van Anne sowieso niet meer mogelijk.
Zou wel handig zijn ja.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:29 schreef Thrilled het volgende:
Is het geen tijd voor een overzichtskaartje van locaties/bekende punten waar ze geweest is?
Klopt. Van Hollandsche Rading naar het selfie kruispuntquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:35 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is dat niet 'gewoon' op de route tot aan het kruispunt van de selfie?
Dat is dus ook nog een mogelijkheid. En als de batterij leeg is, dan kan een bericht ook niet succesvol worden afgeleverd?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:46 schreef Pierge het volgende:
Ze had een flink nat pak van de regen. Waterschade is zeker niet ondenkbaar om die reden. Er zijn waterdichte toestellen op de markt maar de meeste toestellen zijn dit zeker niet.
Klopt. Er moet een werkende internetverbinding zijn voor Whatsapp. 3G, 4G, LTE, Wifi. Als het toestel uit staat is er geen actieve internetverbinding en blijft het bericht op de server van whatrsapp staan. 1 vinkje dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:49 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dat is dus ook nog een mogelijkheid. En als de batterij leeg is, dan kan een bericht ook niet succesvol worden afgeleverd?
Ook dan niet, want dan staat de telefoon gewoon uit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:49 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dat is dus ook nog een mogelijkheid. En als de batterij leeg is, dan kan een bericht ook niet succesvol worden afgeleverd?
Dus corrigeer me als ik het verkeer intepreteer, maar dat toestel is dus continu aangeweest tot de mast bij Soesterduinen.?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk data uitzetten en je Wifi. Maar aangezien de politie ook meld dat de telefoon zich niet meer aangemeld heeft na de mast bij Soesterduinen acht ik die kans niet aannemelijk.
Heb jij een bron van die bruiloft zaterdag? Volgens mij ging ze naar A'dam naar is er verder niets bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:15 schreef EternalNow het volgende:
Ik ken haar niet persoonlijk, maar woon wel in dezelfde omgeving. Ik maak me erg zorgen en het idee dat ze mogelijk ergens in de buurt is en hulp nodig heeft en ik hier thuis zit is moeilijk.
Gisteren heb ik nog van soest naar soesterberg gelopen, langs die fietsroute. Dat leek mij een van de meest waarschijnlijke routes om vanaf baarn terug te gaan naar utrecht. Ze was al best lang aan het fietsen en wanneer het weer omsloeg zou ik als ik haar was toch gedacht hebben om weer richting huis te gaan. Om van de route nog een mooi rondje te maken zou ik via soest en dan zeist naar utrecht zijn gefietst. Overal gekeken naar een mogelijke fiets of tas is de bossen aan weerszijden.
Het is inderdaad vrijwel uit te sluiten dat ze een ongeval heeft gehad op een van de fietswegen. Dat was echt allang door iemand opgemerkt. Er zou iets gevonden zijn. De enige mogelijkheid is dat ze op een of andere manier met fiets en al in het water is gevallen, zonder dat iemand het heeft opgemerkt, dat ze er zelf niet uit heeft kunnen komen en op zo'n manier dat er totaal niks zichtbaar meer van is. Anders hadden oplettende voorbijgangers dat inmiddels ook wel opgemerkt. Vrij onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. Het enige beetje echte water daar is dan ten oosten van soest. Dan zou ze misschien richting amersfoort hebben willen gaan en mogelijk daar de trein terug willen nemen.
Er wordt gezegd dat ze later die avond een evenement had in nieuwegein. Heeft iemand daar een bron van? Want zover ik weet bestaat die informatie helemaal niet. (ik hou het allemaal vrij goed bij). Ze had wel de volgende dag een bruiloft, maar dat is wat anders.
Het blijft gewoon zo'n rare situatie, met zo'n normale meid uit een normaal milieu verdwenen in een normaal gebied waar zoiets eigenlijk gewoon niet gebeurt. De hele vreemdheid wijst naar onnatuurlijk menselijk ingrijpen. Ik hoop echt niet dat dit wordt als de vermissing van tanja groen, die ook nooit meer is gevonden.
Waarschijnlijk wel. Maar kan wel uit gezet zijn en later weer aan. Politie zal haar route tot de laatste mast al lang in beeld moeten hebben overigens. Dat soort info mogen en willen ze uiteraard niet delen ivm privacy.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:55 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dus corrigeer me als ik het verkeer intepreteer, maar dat toestel is dus continu aangeweest tot de mast bij Soesterduinen.?
Die gegevens van momenten waarop een telefoon 'zomaar' verbinding maakt met een mast, vallen niet onder de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens en worden dan ook niet langer dan enkele uren bewaard. Die gegevens vallen ook niet onder de standaardgegevens die de politie ontvangt wanneer ze de historische verkeers- en locatiegegevens opvragen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:48 schreef Pierge het volgende:
[..]
Er wordt bepaalde tijd gelogd. En Justitie mag dit opvragen zoals ook gedaan is.
Bedankt ! Zeker is dat op dit moment niet. En die selfie bij dat kruispunt, is dat de enige die dag of zijn er nog meer?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:33 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Door Anne. Geplaatst op Facebook door haar vriend met de tekst: "Laatste omgevingsbeeld".
Vermoedelijk de foto die hoort bij het berichtje van 18:16 uur in de omgeving van Hollandsche Rading.
Lekker veilig! Stoer sukkeltje ben je dan...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:35 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik app altijd tijdens het fietsen. Vrijwel iedereen die ik ken, doet dat.
nee,geen zinquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:00 schreef AMCA het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet zoveel tijd. Jij daarentegen...
Wat een onzin. Er kan zoveel gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:02 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Het heeft met het weer te naken denk ik.
Het kan geen toeval zijn dat het en gevaarlijk weer was, en dat zij toen een fietstocht had en nu is verdwenen.
En vooralsnog is er geen enkele reden aan te nemen dat de moordzaken van Savannah Dekker en Romy Nieuwburg (Achterveld, niet Hoevelaken --> ze woonde in Hoevelaken, maar als dat je criterium is dan klopt Hilversum bij Dascha Graafsma niet) met elkaar of met de andere zaken te maken hebben, beide verdachten zitten ook vast en hebben dus zeker niets met deze zaak te maken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb jij een bron van die bruiloft zaterdag? Volgens mij ging ze naar A'dam naar is er verder niets bekend gemaakt.
Verder moest ik ff twee keer je laatste alinea lezen:
1 normale meid, dat waren ze alle maal
2 normaal milieu, tja gebeuren ook dingen
3 normaal gebied waarin zoiets eigenlijk nooit gebeurd.
En met punt 3 ben ik het zo niet eens.
Dascha Graafsma, Hilversum
Savannah Dekker, Bunschoten
Romy Nieuwburg, Hoevelaken
Anne Faber, Utrecht
En zo zijn er nog wel wat zaken.
Wat ik even wil aangeven, juist ten oosten van Utrecht gebeurt imo van alles met jonge dames.
Maar dit is voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:03 schreef AMCA het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er kan zoveel gebeurd zijn.
Mensen verdwijnen meestal niet zomaar.... dat doen ze of zelf, en dan meestal vrij bewust, of ze worden daar een handje bij geholpen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:02 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Het heeft met het weer te naken denk ik.
Het kan geen toeval zijn dat het en gevaarlijk weer was, en dat zij toen een fietstocht had en nu is verdwenen.
Wel een jonge meid ook, maar behrijp het punt van vergelden sowieso nietquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En vooralsnog is er geen enkele reden aan te nemen dat de moordzaken van Savannah Dekker en Romy Nieuwburg (Achterveld, niet Hoevelaken --> ze woonde in Hoevelaken, maar als dat je criterium is dan klopt Hilversum bij Dascha Graafsma niet) met elkaar of met de andere zaken te maken hebben, beide verdachten zitten ook vast en hebben dus zeker niets met deze zaak te maken.
Deze zaak wijkt op wel meer punten af, bijvoorbeeld al het feit dat het iemand is die zo'n 10 jaar ouder is dan de andere dames.
Volgens mij speculeer je zelf dat het door het weer komtquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:05 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Maar dit is voor de hand liggend.
En verder ben ik weg, vind day dagenlange speculeren van jullie erg vreemd.
Vergelden?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:07 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Wel een jonge meid ook, maar behrijp het punt van vergelden sowieso niet
tuurlijk joh, als je een recht fietspad hebt van enkele km's waar je geen fietser tegenkomt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lekker veilig! Stoer sukkeltje ben je dan...
Straks raak je een klein kind, hoop dat je dan ook je verantwoordelijkheid neemt.
Nee hoor, dan kan ze alsnog best later gevonden worden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen verdwijnen meestal niet zomaar.... dat doen ze of zelf, en dan meestal vrij bewust, of ze worden daar een handje bij geholpen.
Als Anne Faber uit pure pech door blikseminslag of een vallende tak was geraakt dan was ze inmiddels waarschijnlijk al gevonden, en helemaal als ze juist de neiging had langs doorgaande wegen op fietspaden te fietsen, en geen binnendoorweggetjes te nemen.
ik doel op de driehoek Amersfoort, Hilversum en de Bilt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En vooralsnog is er geen enkele reden aan te nemen dat de moordzaken van Savannah Dekker en Romy Nieuwburg (Achterveld, niet Hoevelaken --> ze woonde in Hoevelaken, maar als dat je criterium is dan klopt Hilversum bij Dascha Graafsma niet) met elkaar of met de andere zaken te maken hebben, beide verdachten zitten ook vast en hebben dus zeker niets met deze zaak te maken.
Deze zaak wijkt op wel meer punten af, bijvoorbeeld al het feit dat het iemand is die zo'n 10 jaar ouder is dan de andere dames.
Laat gaan joh, die is knettergekquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:08 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
tuurlijk joh, als je een recht fietspad hebt van enkele km's waar je geen fietser tegenkomt.
Wat wordt bewaard?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die gegevens van momenten waarop een telefoon 'zomaar' verbinding maakt met een mast, vallen niet onder de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens en worden dan ook niet langer dan enkele uren bewaard. Die gegevens vallen ook niet onder de standaardgegevens die de politie ontvangt wanneer ze de historische verkeers- en locatiegegevens opvragen.
Het is wel mogelijk om ook die andere gegevens op te vragen, mits ze er nog zijn (en volgens mij moet dat wel via de RC, maar daar twijfel ik over..).
De tekst "Laatste omgevingsbeeld' Dat klinkt zo definitief. Met zo'n hertje erbij. Zo'n liefdevol, vredig plaatje. Is er in dat veld ook een waterpartij? Ik zie wel een soort rietachtig hoge grassen gedeelte wat zou kunnen duiden op water..Ik hoop dat ze die plek vinden..Is het in theorie mogelijk, dat de laatste selfie eerder is genomen dan de foto met hertje?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:33 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Door Anne. Geplaatst op Facebook door haar vriend met de tekst: "Laatste omgevingsbeeld".
Vermoedelijk de foto die hoort bij het berichtje van 18:16 uur in de omgeving van Hollandsche Rading.
Ja, dat gaat dus alleen om communicatiegegevens. Gegevens van momenten waarop de telefoon 'zomaar' verbinding maakt met de mast, zonder dat er communicatie plaatsvindt, vallen daar dus niet onder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:14 schreef Pierge het volgende:
[..]
Wat wordt bewaard?
In de bijlage behorende bij artikel 13.2a Telecommunicatiewet staat een opsomming van de te bewaren gegevens betreffende telefonie. Het betreft gegevens over onder meer het nummer van oproeper en opgeroepene, tijd, duur van gesprek en locatie. Deze gegevens dienen bewaard te worden voor een periode van één jaar. De inhoud van een gesprek of een sms-bericht valt niet onder de bewaarplicht. De verkeersgegevens van het verzonden of ontvangen bericht wel. Oproeppogingen waarbij geen contact tot stand is gekomen, vallen wel onder de bewaarplicht.
Historische verkeersgegevens betreffende internet- en e-mailgebruik, kunnen inzicht bieden in onder meer de IP-adressen die door iemand zijn gebruikt, en in de e-mailcontacten van zender en ontvanger. De inhoud van gesprekken, berichten of e-mails, zoektermen die zijn intypt in een zoekmachine en IP-adressen van bezochte internetpagina’s vallen niet onder de bewaarplicht.
Ik denk zelf dat ie met de tekst "Laatste omgevingsbeeld' meer doelt op het feit dat dat de laatste foto is waarop iets meer van de omgeving te zien is vergeleken met de selfie (waarvan op dat moment de locatie nog onduidelijk was).quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:26 schreef zoekoog het volgende:
[..]
De tekst "Laatste omgevingsbeeld' Dat klinkt zo definitief. Met zo'n hertje erbij. Zo'n liefdevol, vredig plaatje. Is er in dat veld ook een waterpartij? Ik zie wel een soort rietachtig hoge grassen gedeelte wat zou kunnen duiden op water..Ik hoop dat ze die plek vinden..Is het in theorie mogelijk, dat de laatste selfie eerder is genomen dan de foto met hertje?
Zou kunnen, maar ik denk dat hij nu gewoon zoveel mogelijk informatie wil delen en de foto met het hertje ziet als 'omgevingsbeeld', terwijl de 'omgeving' waar de selfie is genomen al is gevonden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:26 schreef zoekoog het volgende:
[..]
De tekst "Laatste omgevingsbeeld' Dat klinkt zo definitief. Met zo'n hertje erbij. Zo'n liefdevol, vredig plaatje. Is er in dat veld ook een waterpartij? Ik zie wel een soort rietachtig hoge grassen gedeelte wat zou kunnen duiden op water..Ik hoop dat ze die plek vinden..Is het in theorie mogelijk, dat de laatste selfie eerder is genomen dan de foto met hertje?
https://www.btg.org/2014/(...)t-zijn-doel-voorbij/quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus alleen om communicatiegegevens. Gegevens van momenten waarop de telefoon 'zomaar' verbinding maakt met de mast, zonder dat er communicatie plaatsvindt, vallen daar dus niet onder.
Als je informatie kopieert en hier plaatst, is het trouwens handig om daar ook de bron bij te zetten.
Nee. Je post net zelf de opsomming van wat de politie ontvangt wanneer ze de historische verkeers- en locatiegegevens opvragen..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:32 schreef Pierge het volgende:
[..]
https://www.btg.org/2014/(...)t-zijn-doel-voorbij/
Aanmelden telefoonmast valt wel degelijk onder gebruik telecom/communicatie. Je bent dan tenslotte bereikbaar. Zie ook het tweede deel.
Ja zo kun je dat ook nog zien. Ik volg de gedachtengang. Ze heeft vanaf dat punt nog een eind om te fietsen (tenminste als je ervan uitgaat, dat ze toen nog richting Baarn moest na het hertenfotootje) , minimaal hemelsbreed een 9 km (?) hoe kun je dan weten dat dat het laatste omgevingsbeeld is? Je weet niet wat er nog komt.. voor leuke plekjes om te fotograferenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:31 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat ie met de tekst "Laatste omgevingsbeeld' meer doelt op het feit dat dat de laatste foto is waarop iets meer van de omgeving te zien is vergeleken met de selfie (waarvan op dat moment de locatie nog onduidelijk was).
Nee klopt wel, het is daar niet zo veilig als het lijkt. Maar dat geldt dan vooral voor jongere meisjes. Dat is iets wat vaker voorkomt omdat die vaak nog wat naiever zijn en makkelijker mee te krijgen zijn naar een locatie waar ze ongezien kunnen 'verdwijnen'.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik doel op de driehoek Amersfoort, Hilversum en de Bilt.
User zegt dat het daar veilig is, ik hier uit Rotterdam zie in dat gebied juist veel meer rare zaken met jonge dames, 25 jaar vind ik ook jong. Anne is student en ziet er imo jong uit.
En let op:
Ik stel nergens dat deze zaken met elkaar te maken hebben. Verre van.
Ik vind het opmerkelijk dat er zoveel zaken zijn in die regio.
Te vergezocht lijkt mij. Ik denk eerder dat Lutalo dichterbij zit met haar verdenken van iemand uit een psychiatrische kliniek. Een kliniek die overigens super slecht staat aangeschreven als ik even snel Google.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:31 schreef Geitjevandekinderboerderi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nde-bentley-in-soest
Misschien heel raar bedacht, maar als het klopt wat er in dit artikel staat en het wemelt in die omgeving van drugscriminaliteit, kan het misschien ook dat de dame getuige is geworden van iets dat het daglicht niet kon verdragen. En dat ze de getuige daarna onschadelijk hebben gemaakt. Of is dit te vergezocht?
Als ze al zoveel appt met haar vriend over waar ze is, zou ze toch voordat ze überhaupt maar zou bedenken in te stappen ook even appen dat ze dat doet of van plan is? Gezien we haar als slim meisje zien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:42 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Dan kan je nog zeggen, misschien is haar een lift aangeboden door zo'n gek en heeft ze die aangenomen. Ik denk echt niet dat ze stom genoeg is om dat te doen en ze kan volgens mij echt wel tegen wat harde regen. Dat zou ze gewoon zelf willen fietsen. Ze is sportief, fietst denk ik wel vaker lange stukken. Verder was het weer echt niet zo heel slecht. Geen storm, even wat onweer maar dat was ook snel weer voorbij. Enige wat misschien mogelijk is, is dat ze uitgegleden is met haar fiets, lichtgewond geraakt misschien, dan zou ze eventueel een lift kunnen aannemen. Maar dat op dat moment toevallig dan zo' n net langsrijdt klaar om haar te ontvoeren is eigenlijk onaannemelijk.
Het is gewoon raar en eng.
Hij doelt daarmee neem ik aan op het laatste tastbare omgevingsbeeld (in de vorm van foto's die ze stuurde) dat men heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:42 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ja zo kun je dat ook nog zien. Ik volg de gedachtengang. Ze heeft vanaf dat punt nog een eind om te fietsen (tenminste als je ervan uitgaat, dat ze toen nog richting Baarn moest na het hertenfotootje) , minimaal hemelsbreed een 9 km (?) hoe kun je dan weten dat dat het laatste omgevingsbeeld is? Je weet niet wat er nog komt.. voor leuke plekjes om te fotograferen
Ken je haar?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:42 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Nee klopt wel, het is daar niet zo veilig als het lijkt. Maar dat geldt dan vooral voor jongere meisjes. Dat is iets wat vaker voorkomt omdat die vaak nog wat naiever zijn en makkelijker mee te krijgen zijn naar een locatie waar ze ongezien kunnen 'verdwijnen'.
Ik vind dit geval met Anne zo uitzonderlijk omdat ze op mij overkomt als een zelfstandige slimme volwassen vrouw die een normale fietstocht maakte in bewoond gebied. De normale fietswegen die ze naar mijn idee gewoon bereden heeft (je gaat geen onnodige verlaten omweggetjes nemen in het bos als het bijna donker is en het weer is slecht) zijn naar mijn idee niet bepaald geschikt om iemand iets aan te doen zonder dat iemand het doorheeft. We hebben het hier niet over een of andere mentaal verknipte puber die jonge meisjes mee naar huis lokt, maar vermoedelijk een zeer gevaarlijk en sterk, doordacht persoon die het lef heeft gehad om haar met al haar spullen mee te sleuren in zijn busje of wat dan ook. Dat komt nou niet echt vaak voor naar mijn idee.
Dan kan je nog zeggen, misschien is haar een lift aangeboden door zo'n gek en heeft ze die aangenomen. Ik denk echt niet dat ze stom genoeg is om dat te doen en ze kan volgens mij echt wel tegen wat harde regen. Dat zou ze gewoon zelf willen fietsen. Ze is sportief, fietst denk ik wel vaker lange stukken. Verder was het weer echt niet zo heel slecht. Geen storm, even wat onweer maar dat was ook snel weer voorbij. Enige wat misschien mogelijk is, is dat ze uitgegleden is met haar fiets, lichtgewond geraakt misschien, dan zou ze eventueel een lift kunnen aannemen. Maar dat op dat moment toevallig dan zo' n net langsrijdt klaar om haar te ontvoeren is eigenlijk onaannemelijk.
Er lopen een heleboel gekkies rond. In de buurt van instellingen. Woon zelf vlakbij zoiets, lopen bijna meer gekken buiten dan dat er binnen zitten lijkt het wel en ik voel me er zeker niet veilig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:43 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Te vergezocht lijkt mij. Ik denk eerder dat Lutalo dichterbij zit met haar verdenken van iemand uit een psychiatrische kliniek. Een kliniek die overigens super slecht staat aangeschreven als ik even snel Google.
[..]
Als ze al zoveel appt met haar vriend over waar ze is, zou ze toch voordat ze überhaupt maar zou bedenken in te stappen ook even appen dat ze dat doet of van plan is? Gezien we haar als slim meisje zien.
Ilona Nemeth werd op een fietspad aangevallen, op weg naar haar werk. Daar is ze ook verkracht, omgebracht én begraven en niemand heeft iets gezien of gehoord.quote:
Nee, maar baseer me op basis van alles wat ik zie en paar dingen die ik heb gehoord van mensen die haar wel via via kennen (dat beweren ze tenminste) op facebook.quote:
Ik vind dit soort conclusies altijd een beetje pijnlijk voor slachtoffers van verkrachtingen. Weet jij dat de Utrechtse serieverkrachter zelfs een jonge vrouw naakt, aan een boom vastgebonden voor dood had achtergelaten? Ook weer in de bossen aan de oostzijde van Utrecht....quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:42 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Nee klopt wel, het is daar niet zo veilig als het lijkt. Maar dat geldt dan vooral voor jongere meisjes. Dat is iets wat vaker voorkomt omdat die vaak nog wat naiever zijn en makkelijker mee te krijgen zijn naar een locatie waar ze ongezien kunnen 'verdwijnen'.
Ik vind dit geval met Anne zo uitzonderlijk omdat ze op mij overkomt als een zelfstandige slimme volwassen vrouw die een normale fietstocht maakte in bewoond gebied. De normale fietswegen die ze naar mijn idee gewoon bereden heeft (je gaat geen onnodige verlaten omweggetjes nemen in het bos als het bijna donker is en het weer is slecht) zijn naar mijn idee niet bepaald geschikt om iemand iets aan te doen zonder dat iemand het doorheeft. We hebben het hier niet over een of andere mentaal verknipte puber die jonge meisjes mee naar huis lokt, maar vermoedelijk een zeer gevaarlijk en sterk, doordacht persoon die het lef heeft gehad om haar met al haar spullen mee te sleuren in zijn busje of wat dan ook. Dat komt nou niet echt vaak voor naar mijn idee.
Ik weet niks over de manier hoe die ontvoerd zijn. Misschien dat die omstandigheden het een stuk makkelijker maakten om ze mee te nemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind dit soort conclusies altijd een beetje pijnlijk voor slachtoffers van verkrachtingen. Weet jij dat de Utrechtse serieverkrachter zelfs een jonge vrouw naakt, aan een boom vastgebonden voor dood had achtergelaten? Ook weer in de bossen aan de oostzijde van Utrecht....
Je zou toch denken dat de dames daar ondertussen beter weten.
Veel van zijn slachtoffers waren wat oudere studenten en zeker niet gek. Ook deze vrouwen overkwam het.
Inderdaad, als één of twee sterke mannen haar meeslepen in een busje of uit de bosjes tevoorschijn komen om haar het bos mee in te nemen, kan bijna geen vrouw daar iets tegen doen zonder wapen, zoals pepperspray of een mes.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind dit soort conclusies altijd een beetje pijnlijk voor slachtoffers van verkrachtingen. Weet jij dat de Utrechtse serieverkrachter zelfs een jonge vrouw naakt, aan een boom vastgebonden voor dood had achtergelaten? Ook weer in de bossen aan de oostzijde van Utrecht....
Je zou toch denken dat de dames daar ondertussen beter weten.
Veel van zijn slachtoffers waren wat oudere studenten en zeker niet gek. Ook deze vrouwen overkwam het.
Wellicht hadden ze grootste gedeelte van dat gebied op dat moment reeds doorzocht.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:09 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Een halve werkdag zoeken, terwijl een jonge vrouw vermist is?
quote:Man beroofd, getuigen gezocht
Laatste update:
02-10-2017 | 13:04
Zeist - Zondagavond 1 oktober werd op de Kampweg een man beroofd van zijn rugzak en fiets. De recherche is een onderzoek gestart en zoekt getuigen.
Rond 21.00 uur fietste een 29-jarige man uit Zeist over de Kampweg. Dit betreft een fietspad tussen Soesterberg en Zeist die evenwijdig aan de A28 loopt. Het fietspad loopt achter de Mc Donalds naar de Verlengde Slotlaan. Vlak voor de bocht linksaf over de A28 kwamen plotseling twee mannen uit de bosjes. Eén van hen bedreigde het slachtoffer met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. Even later kwam er ook een derde man bij. De Zeister werd beroofd van zijn (grote) rugzak, een ‘backpack’ van het merk Low alpine met een oranje hoes eromheen. Ook zijn fiets, een grijze mountainbike van het merk Trek, werd meegenomen.
Signalement
De politie werd ingeschakeld en in de omgeving zochten agenten naar de verdachten. Die werden niet aangetroffen. De drie verdachten hebben een slank postuur, ze spreken met een buitenlands accent en droegen donkere kleding. Ze hadden alle drie hun gezicht bedekt en hadden mutsen op. Ze waren op de fiets en hadden dus die opvallende backpack met oranje regenhoes van het slachtoffer bij zich. Ze fietsten weg in de richting van Soesterberg.
Als ik op Google Maps kijk, lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze het hele gebied en daaromheen minutieus hebben uitgekamd. Ze gingen volgens de berichten niet helemaal het bos in, maar bleven op de gebaande paden, om enkele meters van het pad af te wijken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:14 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze grootste gedeelte van dat gebied op dat moment reeds doorzocht.
En kwam toen tevens de informatie uit de telefoongegevens die wees in de richting van Soester duinen waarop men besloot dat het geen zin had om verder te zoeken op de eerdere locatie.
Je moet wel enigszins een idee hebben waar je dan moet zoeken, je kan wel lukraak over zoekacties gaan inzetten, maar daar is gewoon de mankracht niet voor, en heeft ook totaal geen nut dan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:19 schreef EternalNow het volgende:
Ik vind het ook ontzettend frustrerend dat er niet grootschaliger wordt gezocht. Meerdere acties tegelijk, de hele dag. Zet maar meer mensen in. Elk moment dat ze nog niet gevonden is kan essentieel zijn. Vooral in de eerste dagen al en ze beginnen rustig aan beetje bij beetje meer moeite er in te steken.
Ik snap natuurlijk wel waarom het zo is. Je weet eerst niet hoe groot de kans is dat het een triviale vermissing is als iemand die weggelopen is van huis ofzo. En al die irritante obstakels dat ze wettelijk allerlei dingen nog niet mogen doen tot de nood daar is. Ik weet niet echt waar ik nou sta in de discussie omtrent de sleepwet, maar vind dit geval wel een heel sterk argument voor! Maak die gegevens vrij en vind haar.
Het is nu toch al wel een tijdje duidelijk dat het echt ernstig is? Terughoudendheid van de politie is niet meer gepast.
Kunnen ze niet meer burgeracties begeleid door de politie opzetten? Mankracht genoeg als je ziet hoeveel mensen er over praten en er betrokken bij zijn en willen helpen. Dan heb je maar een klein aantal agenten nodig per groepen burgers.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je moet wel enigszins een idee hebben waar je dan moet zoeken, je kan wel lukraak over zoekacties gaan inzetten, maar daar is gewoon de mankracht niet voor, en heeft ook totaal geen nut dan.
Mja, probleem met burgeracties is dat voor iedere scheet juist weer meer politiemensen worden opgetrommeld wat uiteindelijk alleen maar ten koste van hun werk gaat. Zie bijvoorbeeld gister dat er een velg en een plastic zak werd gevonden in het bos, zijn ze 2 uur met meerdere mensen mee bezig geweest en had er niks mee te maken. Als 100 burgers dat doen dan hebben ze geen tijd meer om hun eigen werk uit te voeren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:27 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Kunnen ze niet meer burgeracties begeleid door de politie opzetten? Mankracht genoeg als je ziet hoeveel mensen er over praten en er betrokken bij zijn en willen helpen. Dan heb je maar een klein aantal agenten nodig per groepen burgers.
Ze weten inderdaad nog niet echt waar ze moeten zoeken, maar er zijn wel wat gebieden die aannemelijk zijn. Relatief grote gebieden maar ze moeten gewoon ergens een begin maken.
De politie zal nooit meer delen dan strikt noodzakelijk is. Er gebeurt heel veel meer achter de schermen dan zichtbaar is voor ons. Ze brengen alleen niet alles naar buiten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:19 schreef EternalNow het volgende:
Ik vind het ook ontzettend frustrerend dat er niet grootschaliger wordt gezocht. Meerdere acties tegelijk, de hele dag. Zet maar meer mensen in. Elk moment dat ze nog niet gevonden is kan essentieel zijn. Vooral in de eerste dagen al en ze beginnen rustig aan beetje bij beetje meer moeite er in te steken.
Ik snap natuurlijk wel waarom het zo is. Je weet eerst niet hoe groot de kans is dat het een triviale vermissing is als iemand die weggelopen is van huis ofzo. En al die irritante obstakels dat ze wettelijk allerlei dingen nog niet mogen doen tot de nood daar is. Ik weet niet echt waar ik nou sta in de discussie omtrent de sleepwet, maar vind dit geval wel een heel sterk argument voor! Maak die gegevens vrij en vind haar.
Het is nu toch al wel een tijdje duidelijk dat het echt ernstig is? Terughoudendheid van de politie is niet meer gepast.
Dit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je moet wel enigszins een idee hebben waar je dan moet zoeken, je kan wel lukraak over zoekacties gaan inzetten, maar daar is gewoon de mankracht niet voor, en heeft ook totaal geen nut dan.
Ja, die Hanno van Mil. Intrigerend verhaal. Wat zou daar toch achter zitten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En vergeet niet dat mensen soms ook gewoon kunnen vertrekken, afgelopen carnaval nog een man uit Amersfoort die niet meer van zijn werk terugkwam, enige tijd later was hij weer terecht.
Die Hanno van Mil idem; niets meer van vernomen, auto stond in het bos bij Austerlitz, die is niet meer bovenwater gekomen, maar ze zijn inmiddels een paar jaar verder en hij is daar in de bossen ook nog steeds niet gevonden, terwijl er veel gezocht is en er sowieso vaak mensen wandelen.
zelfmoord denk ikquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, die Hanno van Mil. Intrigerend verhaal. Wat zou daar toch achter zitten.
Anne is echt niet zomaar vetrokken. Dat geloof ik echt voor geen ene meter. Ook al ken ik haar niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En vergeet niet dat mensen soms ook gewoon kunnen vertrekken, afgelopen carnaval nog een man uit Amersfoort die niet meer van zijn werk terugkwam, enige tijd later was hij weer terecht.
Die Hanno van Mil idem; niets meer van vernomen, auto stond in het bos bij Austerlitz, die is niet meer bovenwater gekomen, maar ze zijn inmiddels een paar jaar verder en hij is daar in de bossen ook nog steeds niet gevonden, terwijl er veel gezocht is en er sowieso vaak mensen wandelen.
Dan had hij dat beter kunnen doen op een manier waarbij hij wel gevonden zou worden, nu heeft hij zijn vrouw en kinderen niet alleen met een hoop psychische ellende opgescheept, maar ook met ellende op het financiële en praktische vlak, die veel minder was geweest als hij gevonden was.quote:
Ik zou niets op voorhand uitsluiten, de genoemde heren vielen ook niet in dat vermeende profiel dat je nodig hebt om te vertrekken en niet meer terug te komen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:14 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Anne is echt niet zomaar vetrokken. Dat geloof ik echt voor geen ene meter. Ook al ken ik haar niet.
Volgens haar familie wordt ze in ieder geval al beschreven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. En totaal niks van je laten horen terwijl je weet dat er naar je gezocht wordt met familie vrienden onbekenden politie etc. wetende wat je iedereen allemaal aandoet? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Misschien dat bepaalde types dat doen die sowieso al een beetje de connectie kwijt zijn met hun omgeving, maar daar past zij helemaal niet in.
Gelukkig maar dat je het je niet kunt voorstellen, vaak een teken dat je een prettig leven hebt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:14 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Anne is echt niet zomaar vetrokken. Dat geloof ik echt voor geen ene meter. Ook al ken ik haar niet.
Volgens haar familie wordt ze in ieder geval al beschreven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. En totaal niks van je laten horen terwijl je weet dat er naar je gezocht wordt met familie vrienden onbekenden politie etc. wetende wat je iedereen allemaal aandoet? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Misschien dat bepaalde types dat doen die sowieso al een beetje de connectie kwijt zijn met hun omgeving, maar daar past zij helemaal niet in.
Baas van mijn moeder fietste op een zondagmiddag ook het bos in om vervolgens zichzelf op te hangen aan een boom. Duurde een aantal dagen voordat hij "toevallig" werd gevonden. Had ook niets geregeld of ook naar een afscheidsbrief geschreven. Zij hadden het geluk vrij snel te vinden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had hij dat beter kunnen doen op een manier waarbij hij wel gevonden zou worden, nu heeft hij zijn vrouw en kinderen niet alleen met een hoop psychische ellende opgescheept, maar ook met ellende op het financiële en praktische vlak, die veel minder was geweest als hij gevonden was.
De Belastingdienst dreigt gewoon een deurwaarder te sturen omdat hij geen aangifte heeft gedaan, maar in verband met zijn privacy mochten ze eerder niet zeggen of hij aangifte gedaan had.
Kinderopvangtoeslag? Geen recht meer op, uw man werkt immers niet mevrouw.
Echt, als je je vrouw en kinderen dit aandoet ben je gewoon een hork, en als je dan levensmoe bent, zorg dan iig dat je gevonden wordt, zodat je gezin door kan.
Die baas fietste de bossen in bij Groesbeek, ook een groot wandelgebied.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:33 schreef Leandra het volgende:
Van Mil is al 3,5 jaar kwijt hè, en daar waar zijn auto gevonden is wordt echt wel veel gewandeld.
Of hij zit ergens in Oost-Europa.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die baas fietste de bossen in bij Groesbeek, ook een groot wandelgebied.
Hing ver van de paden, uit het zicht. Was die tak afgebroken dan hadden ze hem nooit gevonden tussen de varens en struiken.
Die Han kan ook wat anders zijn overkomen natuurlijk. De verkeerde getroffen.
Ik wel, hoewel ze het ook niet helemaal uitsluiten hé. Persoonlijk zie ik de combinatie bossen en een vermiste meid van 25 eerder resultaten in een moord/verkrachting/ontvoering.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:47 schreef zoekoog het volgende:
Ik las dit oude bericht nog eens:
http://www.omroepgelderla(...)or-de-hand-te-liggen
ARNHEM - De politie gaat er op dit moment niet vanuit dat de vermiste Anne Faber een ongeluk heeft gehad. 'Dat lijkt niet voor de hand te liggen', zei politiewoordvoerder Bernhard Jens maandag in het tv-programma Pauw. 'Anders hadden we haar fiets toch wel ergens aangetroffen.'
--------------------------------
Mijn vraag : Deelt iedereen deze automatische conclussie? Een ongeluk lijkt niet voor de hand te liggen, want dan hadden we haar fiets wel ergens aangetroffen'
En bij een meid van 16, 36 of 46 niet?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:59 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik wel, hoewel ze het ook niet helemaal uitsluiten hé. Persoonlijk zie ik de combinatie bossen en een vermiste meid van 25 eerder resultaten in een moord/verkrachting/ontvoering.
goede en duidelijke link van de politie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef Stupidisco het volgende:
Dinsdag 3 oktober zoeken we voor de tweede keer met politiehonden in het bosgebied ten westen van Soest. Maandagmiddag hebben we hier ook met politiehonden gezocht, in een ander gedeelte van dit bos. We zoeken hier naar aanleiding van telecomgegevens van Anne's telefoon.
Het onderzoek aan haar telefoon is afgerond. Dit levert een steeds beter beeld op waar te zoeken naar Anne. Uit de gegevens lijkt het er nu op dat Anne de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest (nummer 64) richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis. Dit is op vrijdag 29 september tussen ongeveer 19.00 en 20.30 uur. Het laatste signaal dat we van haar telefoon hebben ontvangen is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
Wij vragen iedereen die camerabeelden heeft op die route, tussen deze tijdstippen, om deze uit te kijken en te uploaden naar de politie als u Anne op de beelden denkt te zien.
We brengen onze informatie niet altijd direct naar buiten, omdat we zorgvuldige afwegingen hierin moeten maken. Ook omdat alle scenario's nog mogelijk zijn.
bron: Politie
Wat goed dat er eindelijk iets meer duidelijkheid is welke route ze heeft genomen, dan kunnen ze ook wat gerichter zoeken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef Stupidisco het volgende:
Dinsdag 3 oktober zoeken we voor de tweede keer met politiehonden in het bosgebied ten westen van Soest. Maandagmiddag hebben we hier ook met politiehonden gezocht, in een ander gedeelte van dit bos. We zoeken hier naar aanleiding van telecomgegevens van Anne's telefoon.
Het onderzoek aan haar telefoon is afgerond. Dit levert een steeds beter beeld op waar te zoeken naar Anne. Uit de gegevens lijkt het er nu op dat Anne de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest (nummer 64) richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis. Dit is op vrijdag 29 september tussen ongeveer 19.00 en 20.30 uur. Het laatste signaal dat we van haar telefoon hebben ontvangen is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
Wij vragen iedereen die camerabeelden heeft op die route, tussen deze tijdstippen, om deze uit te kijken en te uploaden naar de politie als u Anne op de beelden denkt te zien.
We brengen onze informatie niet altijd direct naar buiten, omdat we zorgvuldige afwegingen hierin moeten maken. Ook omdat alle scenario's nog mogelijk zijn.
Nee, dat vond ik een vreemd opmerking.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:47 schreef zoekoog het volgende:
Ik las dit oude bericht nog eens:
http://www.omroepgelderla(...)or-de-hand-te-liggen
ARNHEM - De politie gaat er op dit moment niet vanuit dat de vermiste Anne Faber een ongeluk heeft gehad. 'Dat lijkt niet voor de hand te liggen', zei politiewoordvoerder Bernhard Jens maandag in het tv-programma Pauw. 'Anders hadden we haar fiets toch wel ergens aangetroffen.'
--------------------------------
Mijn vraag : Deelt iedereen deze automatische conclussie? Een ongeluk lijkt niet voor de hand te liggen, want dan hadden we haar fiets wel ergens aangetroffen'
Als tot nog toe niemand haar fiets heeft gevonden dan is ze dus verongelukt op een plek waar niemand komt. Midden in het bos van de paden af? Dan is er al meer aan de hand dan een ongeluk denk ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik een vreemd opmerking.
In ieder geval vond ik hem onvolledig. Als je nog geen fiets hebt gevonden, kun je dat m.i. ook niet uitsluiten of die kans heel klein achten m.i. Stel je hebt natte trappers, gladde zolen, je fietst met een redelijk gangetje, je glijdt van trappers ,,, dan kun je je evenwicht verliezen en in een droge greppel belanden of in een sloot en als dat moeilijk te zien is vanaf de weg.. Is dat een ongeluk of niet? Of iemand rijdt je per ongeluk vanachteren aan en je wordt weggekattapulteerd precies in een sloot.. of op een plek die niet te zien is..vanaf de normale weg.. is dat een ongeluk of niet?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik een vreemd opmerking.
Ze zeggen dat het niet voor de hand ligt, niet dat het is uitgesloten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:16 schreef zoekoog het volgende:
[..]
In ieder geval vond ik hem onvolledig. Als je nog geen fiets hebt gevonden, kun je dat m.i. ook niet uitsluiten of die kans heel klein achten m.i. Stel je hebt natte trappers, gladde zolen, je fietst met een redelijk gangetje, je glijdt van trappers ,,, dan kun je je evenwicht verliezen en in een droge greppel belanden of in een sloot en als dat moeilijk te zien is vanaf de weg.. Is dat een ongeluk of niet? Of iemand rijdt je per ongeluk vanachteren aan en je wordt weggekattapulteerd precies in een sloot.. of op een plek die niet te zien is..vanaf de normale weg.. is dat een ongeluk of niet?
Ontzettend bedankt voor deze info !!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef Stupidisco het volgende:
Groter kaartje van fietsroute 115802
Nah, dan zou hij toch wel eens een keertje gevonden zijn, zou je welhaast denken. Bungelend aan een boom in het bos.quote:
Waarop is de zin "dat ligt niet voor de hand' op gebasseerd? Die is m.i. nietszeggend als het niet uitgesloten kan worden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het niet voor de hand ligt, niet dat het is uitgesloten.
De opmerking suggereerde dat ze dan niet meer bij haar fiets zou zijn, terwijl dat mij juist waarschijnlijker lijkt bij andere scenario's. In het geval van een verkeersongeval kan ik me wel voorstellen dat ze haar fiets dan snel zouden vinden, maar dan zou Anne toch ook gewoon in de buurt van haar fiets zijn en dus ook al gevonden zijn?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:11 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Als tot nog toe niemand haar fiets heeft gevonden dan is ze dus verongelukt op een plek waar niemand komt. Midden in het bos van de paden af? Dan is er al meer aan de hand dan een ongeluk denk ik.
Dat het onwaarschijnlijk is in dit scenario.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:30 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Waarop is de zin "dat ligt niet voor de hand' op gebasseerd? Die is m.i. nietszeggend als het niet uitgesloten kan worden.
Gelukkig weet nu iedereen wel wat een parka is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Silven het volgende:
Echt om te kotsen, al die mensen die hier inspecteurtje zitten te spelen alsof het een spelletje Cluedo is als er iemand vermist wordt. Ik hoop zo erg dat familie en vrienden hier niks van meekrijgen.
Het is een manier van verwerking. Je wilt op een of andere manier helpen ook al weet je dat dat niet kan. Ik ben het er inderdaad niet mee eens dat mensen dit op facebook doen en al helemaal niet op de pagina van die vriend zelf waar dat gebeurt. Maar we mogen er toch wel ergens over kunnen praten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Silven het volgende:
Echt om te kotsen, al die mensen die hier inspecteurtje zitten te spelen alsof het een spelletje Cluedo is als er iemand vermist wordt. Ik hoop zo erg dat familie en vrienden hier niks van meekrijgen.
Dat dan weer wel. En een chino niet te vergeten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:33 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Gelukkig weet nu iedereen wel wat een parka is.
Nee, je hebt gelijk, dat is inderdaad op die manier wel raar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
De opmerking suggereerde dat ze dan niet meer bij haar fiets zou zijn, terwijl dat mij juist waarschijnlijker lijkt bij andere scenario's. In het geval van een verkeersongeval kan ik me wel voorstellen dat ze haar fiets dan snel zouden vinden, maar dan zou Anne toch ook gewoon in de buurt van haar fiets zijn en dus ook al gevonden zijn?![]()
Misschien begreep ik gewoon verkeerd wat hij zei.
Wat moet een willekeurige fokker dan verwerken? Er worden alleen maar rare theorieën heen en weer gegooit tereijl niemand echt iets weet. Dat is wat anders dan gewoon erover praten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:35 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Het is een manier van verwerking. Je wilt op een of andere manier helpen ook al weet je dat dat niet kan. Ik ben het er inderdaad niet mee eens dat mensen dit op facebook doen en al helemaal niet op de pagina van die vriend zelf waar dat gebeurt. Maar we mogen er toch wel ergens over kunnen praten?
Lijkt me moeilijk om erover te praten zonder dat je je gaat afvragen wat er gebeurt kan zijn. Een theorie kan voor jou raar zijn en voor een ander niet. Ik vind een ongeval of misdrijf niet zo raar, omdat dat dingen zijn die gebeuren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef Silven het volgende:
[..]
Wat moet een willekeurige fokker dan verwerken? Er worden alleen maar rare theorieën heen en weer gegooit tereijl niemand echt iets weet. Dat is wat anders dan gewoon erover praten.
Er valt weinig te praten over de verdwijning van iemand, behalve de mogelijke oorzaken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef Silven het volgende:
[..]
Wat moet een willekeurige fokker dan verwerken? Er worden alleen maar rare theorieën heen en weer gegooit tereijl niemand echt iets weet. Dat is wat anders dan gewoon erover praten.
Waarom? Is toch interessant om over dit soort zaken na te denken. Ik val de familie er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Silven het volgende:
Als dat zo is zal ze snel gevonden worden, omdat ze nu die hele route gaan afzoeken denk ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:41 schreef zoekoog het volgende:
Ik ben nu via street view die tocht aan het maken, ik zie zoveel plekken, waarbij je van de weg kunt zijn gereden, bijvoorbeeld ook door scooter o.i.d en je ligt voor niemand te zien tussen de dikke pakken bladeren en varens.. dat moet iemand maar zien..
RTV Utrecht heeft een tijdlijn:quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:48 schreef Thrilled het volgende:
Ik wil best alle info samen gaan vatten, maar niet zo'n zin om 3 topics terug te bladerenHeeft er iemand wellicht een goede tijdlijn met feiten?
Locatie is Amersfoortsteweg in Huis ter Heidetwitter:SHagenouw twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 17:38:56@NHNieuws Politie zet gebied af bij vermoedelijke fietsroute Anne Faber! https://t.co/tMV6RwVBYg reageer retweet
ga je lekker ff kotsen dan, ze hebben hier ook topics over wonen en klussen, Utopia en tv-programma's.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Silven het volgende:
Een wit busje onder politie begeleiding het pad opgereden. Ziet er naar uit dat Anne gevonden is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:53 schreef Stupidisco het volgende:
Mogelijk verband ? Even volgen:Locatie is Amersfoortsteweg in Huis ter Heidetwitter:SHagenouw twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 17:38:56@NHNieuws Politie zet gebied af bij vermoedelijke fietsroute Anne Faber! https://t.co/tMV6RwVBYg reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
Een wit busje onder politie begeleiding het pad opgereden. Ziet er naar uit dat Anne gevonden is.
Zijn ook altijd dezelfde sensatiezoekers.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Silven het volgende:
wat een onzin, voor het zelfde geld zit er een speurhond achterin de bus, na aanleiding van een van de 300 tips.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
Een wit busje onder politie begeleiding het pad opgereden. Ziet er naar uit dat Anne gevonden is.
Dat lijkt me nog wat voorbarig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
Pas bij aanhangers/containers moet je aan zoiets denken. Daar staat dan "Politie" of erger: "Forensische opsporing" op.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gewoon een spoorwegovergang met spoorbomen toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:04 schreef Joppiez het volgende:
Op de route zit toch wel wat "enge" stukjes zie ik![]()
Bij Soestduinen
[ afbeelding ]
Daarachter een bospad waar ze wellicht over gefietst is, kun je als je kwaad in de zin hebt zo iemand op aanvallen zonder opgemerkt te worden dunkt mij.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Gewoon een spoorwegovergang met spoorbomen toch?
quote:
Heeft een wit busje een bepaalde betekenis in dit geval? Hoe leid je dat eraan af?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
En dezelfde trieste personen die vervolgens komen baggeren...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn ook altijd dezelfde sensatiezoekers.
Ik zou hier als vrouw zijnde toch niet extreem graag langsfietsen wanneer het donker is. Gelukkig ben ik ook geen vrouw.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Gewoon een spoorwegovergang met spoorbomen toch?
Ja ik keek ook al daaromheen. Als je rondijkt met de camera in streetview op die plekken daar zie je echt geen hond bijna. Er is daar niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:04 schreef Joppiez het volgende:
Op de route zit toch wel wat "enge" stukjes zie ik![]()
Bij Soestduinen
[ afbeelding ]
Wat houdt je tegen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:08 schreef zomer86 het volgende:
Kan iemand de route uitstippelen via Google maps?
Ik zie niet waarom ik hier niet aan zou mogen geven dat ik het bijzonder smakeloos vind.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dezelfde trieste personen die vervolgens komen baggeren...
Je weet toch onderhand wel hoe het werkt? Tr's plaatsen of klagen in Feedback.
Optie drie is gewoon wat anders gaan doen dan hier te lezen.
Mag wel, maar wat is er smakeloos aan?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom ik hier niet aan zou mogen geven dat ik het bijzonder smakeloos vind.
Ik kan mij voorstellen dat een predator rond dat tijdstip het nog wel aandurft op een dergelijke plek toe te slaan. Overige plekken zijn toch aardig onbeschut en daarom wellicht te grote kans opgemerkt te worden door voorbijgangers. Dat stuk bij Soestdijk leent zich ook prima om een bijv. een fiets snel weg te werken, is bijv. vlakbij een plas.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:08 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ja ik keek ook al daaromheen. Als je rondijkt met de camera in streetview op die plekken daar zie je echt geen hond bijna. Er is daar niks.
Dit inderdaad. Kijk maar maar hoelang er naar Savannah is gezocht, terwijl Bunschoten een gebied van niets is. De vindplek vrijwel op loopafstand van huis. Anne was veel mobieler en het zoekgebied is echt veel groter (en lastiger met die kleine wandelpaadjes door de bossen).quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
dat lijkt me een hele klus, lange weg, respect voor de bikkels die zoeken.. kon ik maar helpen..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:49 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Als dat zo is zal ze snel gevonden worden, omdat ze nu die hele route gaan afzoeken denk ik.
Maar eigenlijk hoop ik dat ze niet op die manier gevonden wordt, want dat is niet goed, zeker niet na de verstreken tijd.
Ik hoop dat er gewoon ooit een dag komt dat Anne dit zelf terugleest en er om kan lachen hoe onze speculaties er zo naast zitten.
Die daar in de stromende regen gaat zitten wachten tot er toevallig een vrouw langs fietst?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat een predator rond dat tijdstip het nog wel aandurft op een dergelijke plek toe te slaan. Overige plekken zijn toch aardig onbeschut en daarom wellicht te grote kans opgemerkt te worden door voorbijgangers. Dat stuk bij Soestdijk leent zich ook prima om een bijv. een fiets snel weg te werken, is bijv. vlakbij een plas.
Zou als Politie er toch even goed rondkijken nog.
Ja want jij weet met wat voor materiaal ze werkenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef zomer86 het volgende:
Die kaart van de politie is ook echt van een bedroevend niveau.
Ja, vooral dat stukje in soestduinen zelf waar je alleen met de fiets kan komen. Maar er zijn toch best wat plekken op die route die afgezonderd zijn. Ik had gehoopt dat ze de grotere fietswegen had genomen. Is natuurlijk nog steeds mogelijk, het is een waarschijnlijke route.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat een predator rond dat tijdstip het nog wel aandurft op een dergelijke plek toe te slaan. Overige plekken zijn toch aardig onbeschut en daarom wellicht te grote kans opgemerkt te worden door voorbijgangers. Dat stuk bij Soestdijk leent zich ook prima om een bijv. een fiets snel weg te werken, is bijv. vlakbij een plas.
Zou als Politie er toch even goed rondkijken nog.
Ik zie toch welke kaart ze plaatsen of niet. Misschien waren straatnamen voor anderen (die misschien iets verdachts hebben gezien) makkelijker geweest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want jij weet met wat voor materiaal ze werken.!!!!!!!!! Man man man.
lees inderdaad ook posts over "predators", vind ik ook niet erg netjes. Maar de meeste hier leven mee en volgen de zaak gewoon in de hoop dat ze gezond en levend wordt terug gevonden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom ik hier niet aan zou mogen geven dat ik het bijzonder smakeloos vind.
Het kan net zo goed een gek zijn die niet eens het plan had om toe te slaan, maar spontaan een gelegenheid zag het te doen. Verkeerde plek, verkeerde tijd. Daarnaast is kutweer lijkt mij juist gunstig, minder volk op straat en hier en daar nog een verdwaalde fietster/sportster te vinden op dergelijke routes.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die daar in de stromende regen gaat zitten wachten tot er toevallig een vrouw langs fietst?
Helpen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:19 schreef zoekoog het volgende:
[..]
dat lijkt me een hele klus, lange weg, respect voor de bikkels die zoeken.. kon ik maar helpen..
Wat verwacht je nou? Dat de politie jou een high-res kaart aanlevert omdat ze blij zijn dat types zoals jij achter de PC rechercheurtje aan het spelen zijn?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:23 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik zie toch welke kaart ze plaatsen of niet. Misschien waren straatnamen voor anderen (die misschien iets verdachts hebben gezien) makkelijker geweest.
Dat is nog een flink eind voorbij ten zuidwesten van Soest, dan zit je onder de vliegbasis.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:53 schreef Stupidisco het volgende:
Mogelijk verband ? Even volgen:Locatie is Amersfoortsteweg in Huis ter Heidetwitter:SHagenouw twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 17:38:56@NHNieuws Politie zet gebied af bij vermoedelijke fietsroute Anne Faber! https://t.co/tMV6RwVBYg reageer retweet
Als ik een vrouw ongezien en ongehoord iets zou willen aandoen zou ik dat in die omgeving inderdaad op die plek doen, in het donker zodat niemand het ziet, op een dag met slecht weer zodat er bijna niemand is die het hoort. De kans dat er toch iemand fietst op dat tijdstip is dan voor zo iemand voldoende om die moeite te doen denk ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die daar in de stromende regen gaat zitten wachten tot er toevallig een vrouw langs fietst?
Dat verwacht ik inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou? Dat de politie jou een high-res kaart aanlevert omdat ze blij zijn dat types zoals jij achter de PC rechercheurtje aan het spelen zijn?
Als je de regio kent / weet dat je in de buurt was dan is zo'n kaart meer dan voldoende.
De route heen bedoel je dan toch? de rest van de route is anders volgens de politie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:21 schreef zomer86 het volgende:
Dit zou ongeveer de route moeten zijn.
https://www.google.nl/map(...)!3m1!4b1!4m2!4m1!3e1
Ik zat op een andere weg, meer oostelijk daarvanquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:21 schreef zomer86 het volgende:
Dit zou ongeveer de route moeten zijn.
https://www.google.nl/map(...)!3m1!4b1!4m2!4m1!3e1
Je kan inzoomen op hun kaart en de plaatsnamen zien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:23 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik zie toch welke kaart ze plaatsen of niet. Misschien waren straatnamen voor anderen (die misschien iets verdachts hebben gezien) makkelijker geweest.
Dank.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
HUIS TER HEIDE/UTRECHT - De politie is momenteel bezig met een zoekactie in Huis ter Heide. Er is een jasje gevonden die mogelijk iets te maken heeft met de vermiste Anne uit Utrecht.
Rond 17.00 uur verzamelden enkele politieauto's langs de Amersfoortseweg ter hoogte van de Hobbemalaan. "Een deel van de straat is afgezet", zegt verslaggever Anne-Marie Verhagen.
Een politiewoordvoerder kan nog niet zeggen of de jas inderdaad van Anne is. Agenten kijken momenteel of er meer sporen liggen.
bron: RTV Utrecht
Best verdacht. Die moeite doen ze niet voor niks. De jas zal heel waarschijnlijk precies dezelfde zijn als die van Anne. Maar dat is niet genoeg om te concluderen dat het die van haar is. Wel toevallig dat ze in die buurt dan precies die jas vinden op een plek waar ze gefietst zou kunnen hebben. Je kan daar fietsen toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
HUIS TER HEIDE/UTRECHT - De politie is momenteel bezig met een zoekactie in Huis ter Heide. Er is een jasje gevonden die mogelijk iets te maken heeft met de vermiste Anne uit Utrecht.
Rond 17.00 uur verzamelden enkele politieauto's langs de Amersfoortseweg ter hoogte van de Hobbemalaan. "Een deel van de straat is afgezet", zegt verslaggever Anne-Marie Verhagen.
Een politiewoordvoerder kan nog niet zeggen of de jas inderdaad van Anne is. Agenten kijken momenteel of er meer sporen liggen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Stel iemand zou daar spontaan gelopen hebben om de hond uit te laten en die stuit dan op zo'n vermiste persoon, dan is het geen in de weg lopen.. Als je zo'n weg af moet zoeken of zo'n gebied, dan zien 1000 ogen meer dan 100.. Tuurlijk, je kunt sporen uitwissen... maar het 'vinden' zal sneller gaan denk ik..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helpen?
In de weg lopen is het.
Als jequote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:33 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Best verdacht. Die moeite doen ze niet voor niks. De jas zal heel waarschijnlijk precies dezelfde zijn als die van Anne. Maar dat is niet genoeg om te concluderen dat het die van haar is. Wel toevallig dat ze in die buurt dan precies die jas vinden op een plek waar ze gefietst zou kunnen hebben. Je kan daar fietsen toch?
Ng nooit een jas of schoen in de berm zien liggen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:33 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Best verdacht. Die moeite doen ze niet voor niks. De jas zal heel waarschijnlijk precies dezelfde zijn als die van Anne. Maar dat is niet genoeg om te concluderen dat het die van haar is. Wel toevallig dat ze in die buurt dan precies die jas vinden op een plek waar ze gefietst zou kunnen hebben. Je kan daar fietsen toch?
Hier ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:27 schreef NoXia het volgende:
https://twitter.com/DimazGeit/status/915247544925609985
Tuurlijk, maar precies dat model jas waar je naar zoekt op dat moment is wat minder kans op. Alleen neem ik nu aan dat ze de jas al helemaal bekeken hebben. Ik vergeet dat ze waarschijnlijk iets zien met een bepaalde kleur en het expres niet aan gaan raken en bekijken tot het onderzoeksteam er is om bewijsmateriaal te behouden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:35 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Als je
[..]
Ng nooit een jas of schoen in de berm zien liggen?
twitter:JeroenvdVeer twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 18:34:59Bij Huis ter Heide is een jas gevonden. Deze lag in de bosjes. Er vliegt een helikopter en er is recherche aanwezig... https://t.co/eeBDnGwLZZ reageer retweet
Ja, het lijkt zelfs onderdeel te zijn van de ANWB-route die de politie noemt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:33 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Is bij de vossenlaan en tegenover de ingang van het vliegveldquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Hier ?
Geplaatste markering
vlak bij Amersfoortseweg 16, 3712 BC Huis Ter Heide
https://goo.gl/maps/tHUfxhanrdK2
Laatste signaal hoeft ook niet per se het moment te zijn dat ook haar telefoon uit is gegaan. Al zal het niet veel schelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het lijkt zelfs onderdeel te zijn van de ANWB-route die de politie noemt.
Maar als dat zo is dan is dat qua timeframe best apart, daar had ze dan bijna nog niet kunnen zijn rond 19.30... hoewel het tijdstip van het uit gaan van de telefoon natuurlijk niet hoeft samen te vallen met haar verdwijning, de batterij kan ook gewoon leeg geweest zijn.
Misschien heeft ze dat ook wel willen aangeven met haar vredesteken.
Nagenoeg op knooppunt 50 op die fietsroute dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Hier ?
Geplaatste markering
vlak bij Amersfoortseweg 16, 3712 BC Huis Ter Heide
https://goo.gl/maps/tHUfxhanrdK2
Is daar bijna altijd best druk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:37 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JeroenvdVeer twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 18:34:59Bij Huis ter Heide is een jas gevonden. Deze lag in de bosjes. Er vliegt een helikopter en er is recherche aanwezig... https://t.co/eeBDnGwLZZ reageer retweet
???quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is bij de vossenlaan en tegenover de ingang van het vliegveld
Nja, gebeurt vaker.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:48 schreef MadameMossel het volgende:
Hier niet heel ver vandaan is zondagavond ook iemand overvallen.
Ja dat is waar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nja, gebeurt vaker.
https://www.ad.nl/dossier(...)adgevoelig~a67ad840/
Dat je dat zo snel ziet.. oprechte complimenten. Maken ze zo'n fout nu abusievelijk of met opzet?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef Stupidisco het volgende:
Politie heeft ook eindelijk de fout in het dossier aangepast.
[ [url=https://s1.postimg.org/1ah3lx62nj/screenshot-www.politie.nl_2017-10-03_18-40-23-778.png]afbeelding[/url] ]
Zal geen sprake van opzet zijn. Maar erg slordig is het wel. Met diverse mensen aantal keren melding van gemaakt vandaag. Nu dus eindelijk aangepast.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:56 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dat je dat zo snel ziet.. oprechte complimenten. Maken ze zo'n fout nu abusievelijk of met opzet?
Nouja, dat bos naast het fietspad, geen verlichting aan deze kant zo te zien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:47 schreef zomer86 het volgende:
Niet echt een logische plek om iemand te ontvoeren lijkt me.
Nee, dat lijkt me sterk, ze zoeken nu in het gebied bij knooppunt 50, dat is een flink eind bij Soest vandaan, lijkt me sterk dat je dan nog een zendmast in Soest aanstraalt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laatste signaal hoeft ook niet per se het moment te zijn dat ook haar telefoon uit is gegaan. Al zal het niet veel schelen.
Maar valt de plek waar ze nu zoeken in het gebied waar de zendmast staat waar ze het laatst contact mee heeft gemaakt dan?
Ik verbaas me er juist over hoe weinig kans je maakt als iemand je onverwacht beetgrijpt. Mijn vriend is bijna even groot en niet sportief, ik doe aan krachttraining (alhoewel ik ook geen bodybuilder ben). Als hij me onverwacht beetgrijpt om me te kietelen, lukt het me haast nooit om me te bevrijden. Paniek en adrenaline geven misschien extra kracht, maar ik vraag me af of dat genoeg is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:46 schreef MadJackthePirate het volgende:
Bizar eigenlijk dat je als volwassen vrouw zo opeens kan verdwijnen. Kijk bij kinderen kan ik me er nog iets van voorstellen dat die een busje in gesleurd worden (hoewel die kans ook al enorm klein is), maar een volwassene...
Dan moet ze al afgestapt zijn en richting het busje gewandeld zijn. Moeten die ontvoerders daarna nog de fiets in het busje gooien (wat dus impliceert dat ze met minstens 2 man zijn). Heeft veel kans om fout te gaan zoiets. Het zou echt enorme pech zijn als dat haar overkomen is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over hoe weinig kans je maakt als iemand je onverwacht beetgrijpt. Mijn vriend is bijna even groot en niet sportief, ik doe aan krachttraining (alhoewel ik ook geen bodybuilder ben). Als hij me onverwacht beetgrijpt om me te kietelen, lukt het me haast nooit om me te bevrijden. Paniek en adrenaline geven misschien extra kracht, maar ik vraag me af of dat genoeg is.
Maar de weg die zij fietste is dat de snelste naar het punt waar ze naartoe moest? Ik zat zelf te zoeken bij fietspunten 65-62-98-88. M.i. korter, maar ik zal nu te rationeel denken..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me sterk, ze zoeken nu in het gebied bij knooppunt 50, dat is een flink eind bij Soest vandaan, lijkt me sterk dat je dan nog een zendmast in Soest aanstraalt.
Maar ik denk ook niet dat ze daar om 19.30 al had kunnen zijn als ze om 18.50 nog op de kruising bij Baarn was.
https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map
Eigen geldt dat voor de meeste van die fietspaden in die omgeving, zijn allemaal doorgaande wegen tussen die dorpen en Hilversum/Utrecht. Die mensen zijn niet om 19.00 na de spits allemaal verdwenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:47 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Is daar bijna altijd best druk.
Kan niet van haar zijn. Zij had een Parka aan, geen ‘jasje’.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
Dat ze een parka aanhad is correct, dat ze geen jasje aan of bij zich had is een aanname van jou.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:08 schreef Silven het volgende:
[..]
Kan niet van haar zijn. Zij had een Parka aan, geen ‘jasje’.
Nee, daarom snapte ik ook niet waarom je de link legde met het laatste telefoonsignaal. Maar dat was natuurlijk omdat je even aannam dat het uitstaan van haar telefoon direct verband heeft met haar vermissing. Ik snap het al.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me sterk, ze zoeken nu in het gebied bij knooppunt 50, dat is een flink eind bij Soest vandaan, lijkt me sterk dat je dan nog een zendmast in Soest aanstraalt.
Maar ik denk ook niet dat ze daar om 19.30 al had kunnen zijn als ze om 18.50 nog op de kruising bij Baarn was.
https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map
Creepy zo in het donker..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:10 schreef EternalNow het volgende:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656 hier zijn ze aan het zoeken, bij dat fietspad wat het bos inloopt,
Wie doet er 2 jassen over elkaar aan dan? :’)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ze een parka aanhad is correct, dat ze geen jasje aan of bij zich had is een aanname van jou.
ow en nu praat je mee?? dat was toch om te kotsen ???quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:08 schreef Silven het volgende:
[..]
Kan niet van haar zijn. Zij had een Parka aan, geen ‘jasje’.
Ja, maar dan moet het haar om een snelle route gegaan zijn, en dat deed het ogenschijnlijk sowieso al niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:07 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Maar de weg die zij fietste is dat de snelste naar het punt waar ze naartoe moest? Ik zat zelf te zoeken bij fietspunten 65-62-98-88. M.i. korter, maar ik zal nu te rationeel denken..
Nou ja, met de huidige temperaturen op de fiets, met een jasje en een parka....quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ze een parka aanhad is correct, dat ze geen jasje aan of bij zich had is een aanname van jou.
Mensen die een regenjas over hun eigen jas aanhebben. Mensen die een 'jasje' aan hebben als een soort vest-ding. Mensen die een jas in hun rugtas hebben.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Wie doet er 2 jassen over elkaar aan dan? :’)
Klagen doe je maar in feedback.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:11 schreef N.icka het volgende:
[..]
ow en nu praat je mee?? dat was toch om te kotsen ???
De aanname DAT KAN NIET is gewoon best wel kansloos van Silvenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Nou ja, met de huidige temperaturen op de fiets, met een jasje en een parka....
Oke. Vind het wel een beetje vergezocht maar het kan inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mensen die een regenjas over hun eigen jas aanhebben. Mensen die een 'jasje' aan hebben als een soort vest-ding. Mensen die een jas in hun rugtas hebben.
Nou ja, JIJ hebt iig geen enkele reden om te kunnen zeggen 'hij kan niet van Anne zijn', tenzij het jouw jasje is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:13 schreef Silven het volgende:
[..]
Oke. Vind het wel een beetje vergezocht maar het kan inderdaad.
Ja, stop maar weer met zulk gebagger. Ik zit te refreshen in de hoop op wat nieuws.quote:
Als ik google op parka is het best een flinke jas. Maarja, semantische discussie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:14 schreef EternalNow het volgende:
Misschien bedoelden ze wel gewoon die parka met 'jasje', kan natuurlijk ook. Niet alle verslaggevers zijn zo op de termen.
is goedquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, stop maar weer met zulk gebagger. Ik zit te refreshen in de hoop op wat nieuws.
twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:17:38Het fietspad dat naast de plek ligt waar mannen in witte pakken bezig zijn, is berucht volgens enkele buurtbewoners… https://t.co/wdEWN0HBLX reageer retweet
Scherp. Stel ze hadden haar willen beroven dan zou er iets mis moeten zijn gegaan wat niet de bedoeling was. Dan hadden ze heel snel gemaakt dat ze weg waren uit dat hele gebied.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:18 schreef xFriendx het volgende:
Wat betreft die overval op die man. Je moet wel heel koelbloedig zijn om eerst een jongedame aan te vallen eerder op de avond en die al dan niet dodelijk te verwonden en dan doodleuk in hetzelfde gebied later weer iemand aan te vallen. Behalve als zij getuige was op dat moment maar dat klopt qua tijd niet.
Er bevindt zich een vortex waar vaker vrouwen met fiets en al in verdwijnen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:17:38Het fietspad dat naast de plek ligt waar mannen in witte pakken bezig zijn, is berucht volgens enkele buurtbewoners… https://t.co/wdEWN0HBLX reageer retweet
Ben ik met je eens, je kunt dingen over het hoofd zien..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:12 schreef Blue_note het volgende:
Hier in de buurt heeft 5 maanden een lijk in de bosjes gelegen, op een hele drukke locatie waar dagelijks honderden auto's en mensen komen. Werd pas gevonden in de winter toen de struiken blad verloren. En er is gezocht door de politie
Dus ook dat wil niet altijd zeggen dat er ook echt niks ligt.
Koelbloedig of gewoon in de war/gestoord.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:18 schreef xFriendx het volgende:
Wat betreft die overval op die man. Je moet wel heel koelbloedig zijn om eerst een jongedame aan te vallen eerder op de avond en die al dan niet dodelijk te verwonden en dan doodleuk in hetzelfde gebied later weer iemand aan te vallen. Behalve als zij getuige was op dat moment maar dat klopt qua tijd niet.
Berucht om wat?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Er zit toch echt bijna 24 uur verschil hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:18 schreef xFriendx het volgende:
Een groep mannen met mutsen klinkt meer georganiseerd dan verward.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:23 schreef Messina het volgende:
[..]
Koelbloedig of gewoon in de war/gestoord.
Volgens de eerdere fietsroute (mits ze die daadwerkelijk gedaan heeft) zou ze er hier juist uitgekomen zijn en dan rechtsaf Amersfoortseweg richting De Bilt hebben moeten volgen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:24 schreef EternalNow het volgende:
Ze zou niet zelf dat fietspad in zijn gegaan, is helemaal niet logisch.
Maar het is niet logisch vanuit de mindset van mogelijke daders gezien. Ik zou verdwijnen uit dat gebied omdat de politie gaat zoeken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Er zit toch echt bijna 24 uur verschil hoor.
quote:
twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:25:35@RamonaHoogeveen Als in lastig gevallen.. reageer retweet
Twee dagen toch? Die overval daar was zondagavond.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Er zit toch echt bijna 24 uur verschil hoor.
48 zelfs ja.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:27 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Twee dagen toch? Die overval daar was zondagavond.
tuinkaboutersquote:
Twee dagen later....quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:18 schreef xFriendx het volgende:
Klopt, dat punt zou knooppunt 50 moeten zijn op de fietsroute.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:26 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Volgens de eerdere fietsroute (mits ze die daadwerkelijk gedaan heeft) zou ze er hier juist uitgekomen zijn en dan rechtsaf Amersfoortseweg richting De Bilt hebben moeten volgen.
Juist.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:27 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Twee dagen toch? Die overval daar was zondagavond.
twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:34:47Het #fietspad loopt dwars door het bos en is niet verlicht. In 2009 zou er een meisje zelfs op klaarlichte dag zijn… https://t.co/t4Bg1J8xQi reageer retweet
En ook om lastig te vallen lijkt mij dat fietspad redelijk ongeschikt. Behalve als je toevallig in één van de aangrenzende villa's woont, is het nogal lastig vluchten als iemand de politie belt, nogal weinig keuze aan wegen, routes en andere vluchtmogelijkheden. En een hoop huizen met hoge hekken en waakhonden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:25:35@RamonaHoogeveen Als in lastig gevallen.. reageer retweet
Dan moet ze zich dus ondanks een lege telefoon en slecht weer kennelijk prima op haar gemak gevoeld hebben, als ze toch de fietsroute is blijven volgen, en niet de kortste weg (langs de Biltseweg/Soestdijkerweg van Soestdijk naar Bilthoven) heeft genomen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:35 schreef Joppiez het volgende:
Ook wel een toevallige samenloop van omstandigheden als die gevonden jas van Anne is, gezien het laatste moment haar mobiel een zendmast heeft gestraald toch best een stuk er verwijderd van is.
Gezellig plekje, voor verkeerd volk dan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:38 schreef Stupidisco het volgende:
Kan me (haast) niet voorstellen dat ze hier afgelopen vrijdag,
rond dit zelfde tijdstip, doorheen gefietst is:
[ afbeelding ]
twitter:MaikeHVNL twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 19:41:50Politie wil nog niets kwijt. Kan alleen bevestigen dat er #kledingsstuk is gevonden. Niet zeker of dat van… https://t.co/q3Cb6fHaHm reageer retweet
Past goed in een horrorfilm inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:38 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er bevindt zich een vortex waar vaker vrouwen met fiets en al in verdwijnen?
Als het donker is, lijkt de kans me wel groter om te verdwalen. Ik weet niet hoe goed zij het wegenstelsel daar kent. Overdag lijkt iets anders dan met donkerte. Heeft ze een lekke band gekregen? (en duurde de reis langer dan verwacht en werd het donker) en de fiets ergens 'verstopt' achtergelaten en is verder gaan lopen..Ik hoop dat ze de fiets vinden.. als die fiets echt niet of nooit wordt gevonden, dan kan zoiets alleen maar verdwijnen omdat het gewoon uit het zicht ligt voor passanten idem Anne zelf, of dan toch meegegaan met een lifter , aldanniet gedwongen en dat er onderweg iets gebeurd is of dat zij met fiets en al in een bestelbus is neergelegd.. en dan wordt het gebied heel erg groot..dan kun je ook zo in Duitsland zitten..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:38 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |