Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 02-10-2017 om 15:23:26#Utrecht #Baarn Alle tot nu toe aangetroffen spullen in zoekgebied lijken geen relatie te hebben met de vermiste Anne Faber. reageer retweet
Toch ook wel een fijn beroep. Lekker paardrijden!quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:23 schreef StaceySinger het volgende:
M Bausch, Fotograaf @mennobfoto 2m2 minutes ago
Ondertussen zoekt de politie te paard in de bossen van#LageVuursche naar devermiste #annefaber
[ afbeelding ]
zo enorm groot is het nou ook weer niet.. ff flink doorlopen en je bent er zo doorheen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:31 schreef StaceySinger het volgende:
enorm groot bosrijk gebied
[ afbeelding ]
Het kan allemaalquote:Op maandag 2 oktober 2017 15:35 schreef VeX- het volgende:
Dus de kans is niet erg groot dat ze nog leeft als ik dit zo zie. Al kan ze natuurlijk ook nog ergens in de buurt (zwaar)gewond liggen maar dat lijkt me stug.
Sinds wanneer gaat men te paard zoeken naar sporen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:23 schreef StaceySinger het volgende:
Ondertussen zoekt de politie te paard in de bossen van#LageVuursche naar devermiste #annefaber
[ afbeelding ]
Een flink gedeelte wordt wel permanent in de gaten gehouden volgens mij. Er hangen daar camera's enzo, voor de prinses haar veiligheid.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:31 schreef StaceySinger het volgende:
enorm groot bosrijk gebied
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:23 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Bron?quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:49 schreef Stupidisco het volgende:
Iemand die deze locatie herkent? vermoedelijk ergens bij Hollandsche Rading.
[ afbeelding ]
Is waarschijnlijk de voorlaatste foto die ze naar haar vriend stuurde om 18:16 uur.
Ze kan er natuurlijk ook gewoon vandoor zijn gegaan. Het is toch wel vaker voorgekomen dat mensen van het een op het andere moment vertrekken zonder aanwijsbare reden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:35 schreef VeX- het volgende:
Dus de kans is niet erg groot dat ze nog leeft als ik dit zo zie. Al kan ze natuurlijk ook nog ergens in de buurt (zwaar)gewond liggen maar dat lijkt me stug.
Is één van de foto's gepost door de vriend van Anne. Met als bijschrift: "Laatste omgevingsbeeld".quote:
Het kan ook zijn dat zij met iemand een afspraak had...quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze kan er natuurlijk ook gewoon vandoor zijn gegaan. Het is toch wel vaker voorgekomen dat mensen van het een op het andere moment vertrekken zonder aanwijsbare reden.
Ja, alles kan.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:00 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat zij met iemand een afspraak had...
Dat deden de Indianen al!quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:44 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat men te paard zoeken naar sporen?
Is het bos in ieder geval weer 'n beetje schoner ....quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:01 schreef Kwartovernegen het volgende:
Alle gevonden spullen tijdens de zoektocht hebben niks met haar te maken
Mwah, ik denk dat dat vooral komt doordat ze nog best veel contact heeft gehad tijdens haar fietstocht. Dat is toch niet iets wat de meeste mensen die zelfmoord willen plegen zullen doen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Als ze een jongen was geweest, ging men er allang vanuit dat die zich ergens in het bos had opgehangen.
Nu het een vrouw betreft, denkt men eerder aan een ongeluk of ontvoering.
Huh?quote:Tot nu toe is alleen bekend dat de vermiste vrouw vrijdag met haar telefoon in Baarn een laatste foto van zichzelf maakte en dat haar telefoon nog in Hollandsche Rading is uitgepeild. Of ze eerst in Hollandsche Rading was en daarna de selfie maakte bij Baarn of dat dit in omgekeerde volgorde is gebeurd, is voor de politie nog niet helemaal duidelijk.
Familie en vrienden wisten niet waar ze naar toe ging.quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:56 schreef maily het volgende:
Ik vraag mij af: "een flinke fietstocht".
Wist haar vriend niet waarheen of hoeveel kilometer?
Inderdaad. Je weet wanneer de foto in Baarn is gemaakt en je weet wanneer de telefoon in Hollandsche rading is uitgepeild. Dan moet je toch weten wat eerst en wat later was?quote:
Voor wat het waard is....quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:59 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Familie en vrienden wisten niet waar ze naar toe ging.
twitter:AnneMarie0210 twitterde op maandag 02-10-2017 om 13:01:02Anne gaat wel vaker een eind fietsen vertelt haar oom. Ze is sinds een paar maanden begonnen met een nieuwe baan #annefaber reageer retweet
Nou, ze weten niet wanneer de foto in Baarn is gemaakt. Ze weten alleen wanneer ze de foto heeft gestuurd, maar die kan ze ook eerder hebben gemaakt. Al vraag ik me af of het toen al zo erg regende.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:00 schreef Mula het volgende:
[..]
Inderdaad. Je weet wanneer de foto in Baarn is gemaakt en je weet wanneer de telefoon in Hollandsche rading is uitgepeild. Dan moet je toch weten wat eerst en wat later was?
euh, niet te bijdehand doen hé, Mula.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:00 schreef Mula het volgende:
[..]
Inderdaad. Je weet wanneer de foto in Baarn is gemaakt en je weet wanneer de telefoon in Hollandsche rading is uitgepeild. Dan moet je toch weten wat eerst en wat later was?
Maar een telefoonfoto heeft toch ook gewoon exif-data? Tenzij whatsapp dat niet meestuurt.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, ze weten niet wanneer de foto in Baarn is gemaakt. Ze weten alleen wanneer ze de foto heeft gestuurd, maar die kan ze ook eerder hebben gemaakt. Al vraag ik me af of het toen al zo erg regende.
Ik geloof dat whatsapp foto’s wel stript van exit data.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:07 schreef Mula het volgende:
[..]
Maar een telefoonfoto heeft toch ook gewoon exif-data? Tenzij whatsapp dat niet meestuurt.
Je stopt onderweg om een foto van jezelf te maken in een regenbui, hoeveel procent van de mensen stuurt zo'n foto dan niet direct door?quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:07 schreef Mula het volgende:
[..]
Maar een telefoonfoto heeft toch ook gewoon exif-data? Tenzij whatsapp dat niet meestuurt.
Ja, zie bij mij bij gegevens de tijd van op Whatsapp plaatsen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:12 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ik geloof dat whatsapp foto’s wel stript van exit data.
Daar hoef je niet voor te stoppen johquote:Op maandag 2 oktober 2017 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je stopt onderweg om een foto van jezelf te maken in een regenbui, hoeveel procent van de mensen stuurt zo'n foto dan niet direct door?
Ik snap dat uitpeilen niet. Wanneer hebben de dat uitgepeild?quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:07 schreef Mula het volgende:
[..]
eerder gedaan.. Nu pas in het nieuws. Snappie dat halve ?quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:54 schreef Kwartovernegen het volgende:
Waarom nu pas uitpeilen? Hadden ze veel eerder moeten doen
Dat stuurt Whatsapp idd niet mee, als ik je nu een foto app die ik vorige week gemaakt heb dan krijg je de datum en het tijdstip van verzenden in de details.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:07 schreef Mula het volgende:
[..]
Als ze dat überhaupt al gedaan hebben en niet gewoon haar "Nu in Hollandse Rading" appje bedoelen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:54 schreef Kwartovernegen het volgende:
Nee ze heeft nog een bericht verzonden om 19:06.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:51 schreef CherryLips het volgende:
Of ze is op dat tijdstip voor het laatst online geweest op What's App, dat kan ook nog.
Had je dat blaadje niet zonder vouwen kunnen posten? Nu werkt de QR code niet meer.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:47 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
De poster lijkt te bevestigen dat er na het versturen van de selfie (18:50 uur) nog contact is geweest (via een Whatsapp bericht) met iemand anders rond 19:06 uur.
Vooralsnog is dat dus het laatste teken van leven en niet de selfie van 15 minuten daarvoor.
Waar gepost? Ik zie op facebook deze foto niet terugkomen..quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is één van de foto's gepost door de vriend van Anne. Met als bijschrift: "Laatste omgevingsbeeld".
Hierquote:Op maandag 2 oktober 2017 19:55 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Waar gepost? Ik zie op facebook deze foto niet terugkomen..
Deze foto zou hij eigenlijk openbaar moeten zetten, wellicht dat mensen die in de omgeving wonen de locatie herkennen? (is namelijk alleen voor vrienden op zijn FB te zien)quote:
Dank, moet je vriend zijn van hem om deze foto te kunnen zien?quote:
Dat denk ik wel, want ik kan hem niet zien (alleen met de link)quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:18 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Dank, moet je vriend zijn van hem om deze foto te kunnen zien?
Nee, want ik ben niet bevriend met hem en kan de foto gewoon zien.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:18 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Dank, moet je vriend zijn van hem om deze foto te kunnen zien?
Dus jij dacht: laat ik deze smaad en laster ook nog ff op Fok delen....quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:13 schreef Domnivoor het volgende:
Een reactie op het Facebook-bericht van de vermissing:
"3 dagen vermist de reacties lopen uit 1. Ik ga het toch doen. Ik ken deze meid niet persoonlijk maar haar gezichtsuitdrukking daar kun je alle kanten mee op. De foto die ik mee stuur heeft diverse kenmerken: 1 rode cirkel boven is een stoplicht, haar natte jas reflecteert dus. 2 rode cirkel onder is een stoplicht wat op rood staat. 3 zwarte cirkel daar lijk ik een man te zien die een hanenkam heeft? Je ziet zijn schouders en hoofd. Het lijkt erop dat hij een sigaret in de mond heeft. Download mijn bijgevoegde foto en vergroot deze tot 3800 pixels hoog in Paint. De man heeft dan een trui aan en geen regenjas ofzo. Hij zou dus uit een voermiddel kunnen komen. Als hij een sigaret rookt, is deze lang zo te zien en dus net aangestoken. IK KAN ER NATUURLIJK HELEMAAL NAAST ZITTEN. Waarom is de maan daar? Er is daar niets te doen. Stopte hij om contact te maken? Als hij haar heeft meegenomen dan is ook de fiets mee. Dus zou hij in een busje of stationwagen rijden. Het lijkt een forse man te zijn. Blank NL, pool, roemeen, of moslimachtig als Syrier, bulgaar, Turk etc. Of is de sigaret een stukje zoom van haar stiksel? Het stiksel lijkt zwart. De sigaret staat wat scheef. Achter de man staat een boom? Daarboven dus het stoplicht, wat heel goed kan qua verhouding. Ik vind het echt verschrikkelijk dat deze meid weg is dus als ik mensen op verkeerde been zet dan een groot pardon. Beter wat verkeerds zeggen of zien dan helemaal niets doen is mijn motto, die meid moet weer thuis zijn, en niet anders. DE POLITIE (politie.nl en Arnhem) IS AL INGESEIND DUS DOE DAT NIET MEER NAV DIT BERICHTJE DAT GEEFT POLITIE VEEL WERK. NIET DOEN !!!!!! De stoplichten staan verder weg dan de man en zijn donkerzwart of staat op rood, dus redelijk goed te zien. De man staat dichterbij en is ook redelijk te zien. Of heb ik het fout. Heel veel sterkte aan betrokkenen. Overigens is Politie ook blij met tips, meedenkers, als er maar niemand beschadigd wordt en geen flauwekul tussen zit."
Die heeft te veel CSI gekeken.
Welke smaad en laster?quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus jij dacht: laat ik deze smaad en laster ook nog ff op Fok delen....
Goed idee man, 😲
Alleen jonge meisjesdames gaan viral.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:31 schreef Oscar. het volgende:
Toch grappig dat de vermiste Anrut een hele week niet te zien was op tv, en zelfs Pauw niet haalde...
http://www.at5.nl/artikel(...)s-van-vermiste-anrut
missing white girl syndromequote:Op maandag 2 oktober 2017 20:31 schreef Oscar. het volgende:
Toch grappig dat de vermiste Anrut een hele week niet te zien was op tv, en zelfs Pauw niet haalde...
Let op:quote:
Vooralsnog is er in het stukje geen sprake van laster en smaad.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Let op:
O ik ken iemand met en hanekam in Baarn...
- ja nog je het zegt
Ja en die spoort niet
- ik ga de politie bellen
Ja goed plan
Uitpeilen zal niet meer gaan.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:54 schreef Kwartovernegen het volgende:
wat jij wilquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Vooralsnog is er in het stukje geen sprake van laster en smaad.
Ik denk inderdaad dat ze dat bedoelen. Live 'uitpeilen' lijkt me niet mogelijk als de telefoon uit staat.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze dat überhaupt al gedaan hebben en niet gewoon haar "Nu in Hollandse Rading" appje bedoelen.
Gebeurd mij anders bijna dagelijks.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:51 schreef Kwartovernegen het volgende:
Wel raar dat haar telefoon zomaar is uitgegaan.
Lege batterij misschien? Water in de telefoon gekomen? Zo raar is dat niet hoor. Zo lang gaat zo'n batterij niet mee.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:51 schreef Kwartovernegen het volgende:
Ja nacht, maar heel toevallig dat haar telefoon binnen een uur na haar laatste appje onbereikbaar is. Lijkt mij dat als je een stuk gaat fietsen dat je dat met een opgeladen telefoon doet die nog wel een paar uur mee kanquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gebeurd mij anders bijna dagelijks.
Ik moet bijna iedere nacht dat ding opladen tegenwoordig
Ligt eraan wat voor mobieltje. Samsung is waterproofquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Lege batterij misschien? Water in de telefoon gekomen? Zo raar is dat niet hoor. Zo lang gaat zo'n batterij niet mee.
bliksemquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:51 schreef Kwartovernegen het volgende:
Dat vind ik wel gek. Als je telefonisch niet bereikbaar bent, zou je dan minder snel een stukje gaan fietsen? Da's wel heul millenial om te denkenquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:57 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Ja nacht, maar heel toevallig dat haar telefoon binnen een uur na haar laatste appje onbereikbaar is. Lijkt mij dat als je een stuk gaat fietsen dat je dat met een opgeladen telefoon doet die nog wel een paar uur mee kan
Stel ik ben van plan een heel stuk te gaan fietsen wel en dat was zij van plan.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat vind ik wel gek. Als je telefonisch niet bereikbaar bent, zou je dan minder snel een stukje gaan fietsen? Da's wel heul millenial om te denken
Allemaal speculatie.
Je hebt toch geen telefoon nodig tijdens het fietsen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:05 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Stel ik ben van plan een heel stuk te gaan fietsen wel en dat was zij van plan.
Behalve dat de ene Filipijns is en de ander Nederlands?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:06 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Zou er een seriemoordenaar actief zijn?
De Filipijnse au-pair uit Loenen is al twee weken vermist, zij woonde een klein uur vanaf Soestdijk.
Beide meiden zijn in de 20 en hebben fysieke gelijkenissen.
Ja duh, omdat ze in de regen staat. Ze trekt een zielig gezicht.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:07 schreef Super_Fucker_II het volgende:
De selfie foto is vreemd.
Ze lijkt niet vrolijk en lijkt een soort grimas te hebben.
Ondanks nationaliteit en huidskleur kunnen mensen opelkaar lijken. Kijk naar de vorm van de ogen, mond en neus.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Behalve dat de ene Filipijns is en de ander Nederlands?
Anjelie Basco (22)quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:06 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Zou er een seriemoordenaar actief zijn?
De Filipijnse au-pair uit Loenen is al twee weken vermist, zij woonde een klein uur vanaf Soestdijk.
Beide meiden zijn in de 20 en hebben fysieke gelijkenissen.
Als 2 druppels water.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:10 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Anjelie Basco (22)
- 1.50m
- tenger postuur
- lang, zwart haar
- bruine ogen
Anne Faber (25)
- 1.70m
- lang blond haar
- blauwe ogen
Nog meer gelijkenissen?
Die au pair heeft al contact opgenomen met haar familie op de Filipijnen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:10 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Anjelie Basco (22)
- 1.50m
- tenger postuur
- lang, zwart haar
- bruine ogen
Anne Faber (25)
- 1.70m
- lang blond haar
- blauwe ogen
Nog meer gelijkenissen?
Dit is wel echt de meest domste reactie die iedereen post.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:07 schreef Super_Fucker_II het volgende:
De selfie foto is vreemd.
Ze lijkt niet vrolijk en lijkt een soort grimas te hebben.
Ok, de kranten updaten het bericht niet.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die au pair heeft al contact opgenomen met haar familie op de Filipijnen.
Dat weet ik. Dat moet je even vertellen aan Super_Fucker_IIquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die au pair heeft al contact opgenomen met haar familie op de Filipijnen.
Godsklere. Ik weet niet alle achtergronden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:12 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Dit is wel echt de meest domste reactie die iedereen post.
NATUURLIJK KIJKT ZE NIET VROLIJK, HET REGENT, HAAR VERDRIETIGE GEZICHT EN DE PEACETEKEN WAREN ALS NIET SERIEUS BEDOELT!!!ZE STUURDE DIE FOTO NAAR HAAR VRIEND MET BIJSCHRIFT "LEKKER DOUCHEN", ZE IS SARCASTISCH.
De papieren kranten niet inderdaad. Morgen weer. Maar online is daar wel het e.e.a. over te vinden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:12 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ok, de kranten updaten het bericht niet.
quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Godsklere. Ik weet niet alle achtergronden.
Wie zegt dat ze dit zelf heeft getypt?
Het AD, de online versie van de krant.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
De papieren kranten niet inderdaad. Morgen weer. Maar online is daar wel het e.e.a. over te vinden.
quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Misschien heeft de seriemoordenaar de foto wel gemaakt en het bericht naar haar vriend gestuurd.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht/vermiste-au-pair-uit-loenen-geeft-familie-in-filipijnen-teken-van-leven~a5bc716d/quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Het AD, de online versie van de krant.
Ja de gast die haar heeft meegenomen laat haar een foto maken met een verdrietig hoofd en typt naar haar vriend lekker douchen en daarna maakt hij haar telefoon kapot zodat niemand gaat denken dat ze ontvoerd is. Nee, denk eerder dat zo'n gast haar een foto laat maken waar ze op lacht en dan erbij schrijft dat alles goed gaat, als hij al überhaupt zoiets van plan is te doenquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
bericht? Ze had contact met haar familie. Die zullen haar toch wel herkennen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Ze is nog steeds vermist. Wie zegt dat ze zelf dat bericht heeft gestuurd?
Eerder dat hij haar een selfie laat maken op een bepaalde plek om de politie op het verkeerde been te zetten.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:18 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Ja de gast die haar heeft meegenomen laat haar een foto maken met een verdrietig hoofd en typt naar haar vriend lekker douchen en daarna maakt hij haar telefoon kapot zodat niemand gaat denken dat ze ontvoerd is. Nee, denk eerder dat zo'n gast haar een foto laat maken waar ze op lacht en dan erbij schrijft dat alles goed gaat, als hij al überhaupt zoiets van plan is te doen
Out of the box...quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:18 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Out of the box denken is lastig voor sommigen.
Ik weet ook wel dat mijn 'theorie' niet waarschijnlijk is, maar er lopen veel gekken rond op deze wereld.
Anne, niet de Filipijnse.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
bericht? Ze had contact met haar familie. Die zullen haar toch wel herkennen?
Om wat voor een bericht gaat het. Telefonisch, mail, whatsapp. Dat staat niet in het AD.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
bericht? Ze had contact met haar familie. Die zullen haar toch wel herkennen?
Met een sad face?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:19 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Eerder dat hij haar een selfie laat maken op een bepaalde plek om de politie op het verkeerde been te zetten.
En dat ze zo sip kijkt omdat ze gedwongen wordt, niet omdat ze in de stromende regen staat. Heeft het peaceteken ook nog een verborgen boodschap?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:19 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Eerder dat hij haar een selfie laat maken op een bepaalde plek om de politie op het verkeerde been te zetten.
Denk dat mijn ontvoerder mij geen foto laat maken dat ik verdrietig kijk en deze zou sturen naar mijn vriendquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Kan jij vrolijk kijken als je ontvoerd bent?
Wel een statement, midden op een kruispunt een foto van je ontvoeringsslachtoffer maken.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Kan jij vrolijk kijken als je ontvoerd bent?
Jawel hoor ,maar is een technisch verhaalquote:
Het gaat niet om het verdrietig kijken, maar om een selfiebericht op een bepaalde plek, om men op het verkeerde been te zetten.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Denk dat mijn ontvoerder mij geen foto laat maken dat ik verdrietig kijk en deze zou sturen naar mijn vriend
Is goed met jequote:Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Het gaat niet om het verdrietig kijken, maar om een selfiebericht op een bepaalde plek, om men op het verkeerde been te zetten.
Veel seriemoordenaars zijn bovengemiddeld slim en zelfs hoogbegaafd.
Alsjeblieft zeg, ga weer een thriller kijken op tvquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Het gaat niet om het verdrietig kijken, maar om een selfiebericht op een bepaalde plek, om men op het verkeerde been te zetten.
Maar de serie is er niet meer, aangezien de Filipijnse terecht is. Klein probleempje.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Hoe kan je lachen als je onder dwang 'staat'.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:18 schreef Kwartovernegen het volgende:
[..]
Ja de gast die haar heeft meegenomen laat haar een foto maken met een verdrietig hoofd en typt naar haar vriend lekker douchen en daarna maakt hij haar telefoon kapot zodat niemand gaat denken dat ze ontvoerd is. Nee, denk eerder dat zo'n gast haar een foto laat maken waar ze op lacht en dan erbij schrijft dat alles goed gaat, als hij al überhaupt zoiets van plan is te doen
Staat je stepje al binnen ?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Als je slachtoffer niet kan lachen dan laat je haar toch geen selfie makenquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:28 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Hoe kan je lachen als je onder dwang 'staat'.
De plek ziet er verlaten uit.
[ afbeelding ]
Het is een kruispunt, met bushalte. Daar kan elk moment iemand langskomen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:28 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Hoe kan je lachen als je onder dwang 'staat'.
De plek ziet er verlaten uit.
[ afbeelding ]
Werkelijkheid is nooit vreemder dan fictie? Ik zeg niet dat dit waarschijnlijk is, maar het is een theorie.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:27 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, ga weer een thriller kijken op tv
tja..dat er iemand die door de film IT inspiratie heeft gekregen, en haar het riool heeft ingeduwd is ook een theorie...quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:30 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Werkelijkheid is nooit vreemder dan fictie? Ik zeg niet dat dit waarschijnlijk is, maar het is een theorie.
Dat lijkt me echt een fout.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:32 schreef StaceySinger het volgende:
Wat wel bekend is, is dat zij rond kwart over zes via Whatsapp haar vriend liet weten dat ze in Hollandsche Rading was. Ruim een half uur later, 18.50 uur, stuurt ze haar vriend een selfie. Te zien is dat ze in de regen staat. De selfie blijkt gemaakt te zijn in Baarn bij de kruising Hilversumsestraatweg/Amsterdamsestraatweg.
Een uur later ziet haar vriend dat een door hem gestuurd bericht wordt gelezen.
Politie UtrechtVerified account @PolitieUtrecht 2m2 minutes ago
Op onze site staat sinds vanavond een onderzoekadossier over vermissing Anne
https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html
Er staan twee blauwe vinkjes. Dat is geen hard bewijs dat zij de telefoon heeft en/of dat ze alleen was.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:32 schreef StaceySinger het volgende:
Wat wel bekend is, is dat zij rond kwart over zes via Whatsapp haar vriend liet weten dat ze in Hollandsche Rading was. Ruim een half uur later, 18.50 uur, stuurt ze haar vriend een selfie. Te zien is dat ze in de regen staat. De selfie blijkt gemaakt te zijn in Baarn bij de kruising Hilversumsestraatweg/Amsterdamsestraatweg.
Er staan helemaal geen twee blauwe vinkjes.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:33 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Er staan twee blauwe vinkjes. Dat is geen hard bewijs dat zij de telefoon heeft en/of dat ze alleen was.
Hoe geeft Whatsapp aan dat berichten gelezen zijn?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Er staan helemaal geen twee blauwe vinkjes.
dat zeg je net zelf, 2 blauwe vinkjesquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Hoe geeft Whatsapp aan dat berichten gelezen zijn?
Dat klinkt bizar, een uur later ziet de vriend dat het door hem gestuurde bericht wordt gelezen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:32 schreef StaceySinger het volgende:
Ja dat weet ik. Het was een retorische vraag.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
dat zeg je net zelf, 2 blauwe vinkjes
Niet helemaal duidelijk volgens mij. Maar dit schrijft haar vriend: "Ze zou weer bij mij thuis terug komen, daar wijst alles op".quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Woonde ze alleen of met huisgenoten?
quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Hoe geeft Whatsapp aan dat berichten gelezen zijn?
Waarom is ze volgens de politie nog vermist als ze terecht is?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar de serie is er niet meer, aangezien de Filipijnse terecht is. Klein probleempje.
Nou vanaf Baarn/Soest fiets je niet in een uur naar Utrecht.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat klinkt bizar, een uur later ziet de vriend dat het door hem gestuurde bericht wordt gelezen.
Het lijkt erop dat er in dat uur wat gebeurt is. Of ze heeft flink doorgefietst en was qua tijdslijn bijna thuis.
Die mogelijkheid hoor ik nergens. Dat ze meer in haar eigen woonomgeving zoeken.
ja uit de eerste berichten, zoals in de OP, staat dat ze een bruiloft hadden in Nieuwegein. Ik kan me voorstellen dat ze naar een rondje fietsen in de regen eerst zich ff zou willen opfrissen en omkleden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:38 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Niet helemaal duidelijk volgens mij. Maar dit schrijft haar vriend: "Ze zou weer bij mij thuis terug komen, daar wijst alles op".
Dus lijkt er op dat ze vrijdag avond in ieder geval bij hem zou zijn.
Zie mijn volgende post, dan is die tijdslijn toch raar?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nou vanaf Baarn/Soest fiets je niet in een uur naar Utrecht.
En zeker niet op zo'n oma fiets
De vriend appt terug dat hij halverwege het diner ineens van zijn rugpijn af is ... @19.47quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja uit de eerste berichten, zoals in de OP, staat dat ze een bruiloft hadden in Nieuwegein. Ik kan me voorstellen dat ze naar een rondje fietsen in de regen eerst zich ff zou willen opfrissen en omkleden.
Toch opmerkelijk:
19:30 uur nog op de fiets, ook als alles goed gegaan zou zijn.
1 douchen
2 avondeten
3 optutten
4 naar vriend gaan
4 naar bruiloft gaan
Hoe laat begint die bruiloft dan pas niet? Meestal begint zo'n feest toch tussen 20:00 en 21:00 uur.
Screenshot van het gesprek is rond 02:00 gemaakt, lijkt mij ook sterk dat hij een uur later ziet dat zijn appjes zijn gelezen terwijl er maar 1 vinkje staatquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:32 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt een fout.
Haar vriend schrijft zelf het volgende: "M'n appjes heeft ze sinds 19.45 niet meer gelezen (1 vinkje)."
Je hoeft toch zeker allebei geen daggasten te zijn?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef maily het volgende:
[..]
De vriend appt terug dat hij halverwege het diner ineens van zijn rugpijn af is ... @19.47
van soestdijk naar utrecht centraal is een uurtje fietsenquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nou vanaf Baarn/Soest fiets je niet in een uur naar Utrecht.
En zeker niet op zo'n oma fiets
reflectie stoplicht zoals iemand eerder opperde?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:53 schreef StaceySinger het volgende:
Wat me wel opvalt aan die foto is dat er een aantal rode vlekjes op die jas zitten( goed kijken).
Kan zijn dat ze gevallen is of zich bezeerd heeft .
Of dat het vlekjes zijn die er al opzaten
[ afbeelding ]
Bloed op natte, groene stof, is niet rood.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:53 schreef StaceySinger het volgende:
Wat me wel opvalt aan die foto is dat er een aantal rode vlekjes op die jas zitten( goed kijken).
[ afbeelding ]
Ja eens, opgedroogde rode verfspat, daar lijkt het het meeste op.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Bloed op natte, groene stof, is niet rood.
Vind eerder het linkse bovenstuk van de regenjas opmerkelijkquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:53 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is een ander topic over.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:42 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Waarom is ze volgens de politie nog vermist als ze terecht is?
Ja kan ook ,of chloor of bleek druppelsquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja eens, opgedroogde rode verfspat, daar lijkt het het meeste op.
Die worden ook niet felrood.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ja kan ook ,of chloor of bleek druppels
Absoluut datquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
reflectie stoplicht zoals iemand eerder opperde?
alcoholllquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef maily het volgende:
[..]
De vriend appt terug dat hij halverwege het diner ineens van zijn rugpijn af is ... @19.47
Ze is misschien gaan shoppen in Baarn dat doen vrouwen toch altijd voor een feest...quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de tijdslijn helemaal niet helder.
Vriens was mogelijk al op bruiloft bij diner? Zij zou later daar als avondgast naar toe gaan?
Moest ze wat ophalen daar in Baarn?
Fietsen voor de lol op een opoefiets in de regen doet toch niemand? En zeker niet op dat tijdstip voor een feestje in Nieuwegein.
Ja hij appt haar dat hij halverwege het diner ineens van zijn rugpijn af is ... (na die regenfoto)quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de tijdslijn helemaal niet helder.
Vriend was mogelijk al op bruiloft bij diner? Zij zou later daar als avondgast naar toe gaan?
Moest ze wat ophalen daar in Baarn?
Fietsen voor de lol op een opoefiets in de regen doet toch niemand? En zeker niet op dat tijdstip voor een feestje in Nieuwegein.
Lekker advies van de politie. Laat alle beelden van dat moment overdragen aan de politie. Die zijn getrained om details te zien. En waarom zou iemand 7 uur aan videomateriaal door gaan neuzen?quote:Woont u in Baarn, Soest, Hilversum, De Bilt of Lage/Hoge Vuursche of omgeving en heeft een beveiligingscamera bij uw huis of bedrijf hangen die ook op de straat gericht is? Wilt u dan uw camera uitkijken van vrijdagavond 29 september 17.00 tot 24.00 uur? Mocht u op de beelden iemand zien die voldoet aan het onderstaande signalement, stel dan de beelden veilig en neem contact op met de politie via 0900 – 8844. Geef aan dat u belt i.v.m. de vermissing van Anne Faber.
Maar wat doet zij dan überhaupt zo laat nog zo ver uit de richting?quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:11 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hij appt haar dat hij halverwege het diner ineens van zijn rugpijn af is ... (na die regenfoto)
is niet zeker dat ze die bij zich had.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef ManianMan het volgende:
En waar is die rugzak op de foto. Normaal moet je toch de bandjes zien?
Achterop de fiets?quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef ManianMan het volgende:
Als ze die daadwerkelijk meegenomen heeft (is niet 100% zeker) dan waarschijnlijk voor op het rekje van de fiets.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef ManianMan het volgende:
Voor op de fiets of achterop?quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef ManianMan het volgende:
Dat feestje op vrijdagavond is ook niet 100% zeker. Duic.nl bracht dat als eerste, maar andere bronnen (o.a. AD, RTV Utrecht, RTL Nieuws, etc. zeggen daar volgen mij weer niets over).quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wat doet zij dan überhaupt zo laat nog zo ver uit de richting?
Dat ff lekker fietsen vind ik zo raar. Ja deed ze vaker, maar ook net voor een feestje? Compleet uit de richting?
Als de rugzak van huis is dan moet ze die toch bij haar hebben maar het klinkt plausibel dat ze het anders vervoerde dan wat gewoonlijk is.quote:
Ruzak was niet van haar. Dit schrijft haar vriend: "Mogelijk heeft ze mijn gele fluoriserende motorrugzak geleend en had ze een luxe zonnebril mee."quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:20 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als de rugzak van huis is dan moet ze die toch bij haar hebben maar het klinkt plausibel dat ze het anders vervoerde dan wat gewoonlijk is.
Waarom mogelijk... Hij kan dat toch zeker beamen!?!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ruzak was niet van haar. Dit schrijft haar vriend: "Mogelijk heeft ze mijn gele fluoriserende motorrugzak geleend en had ze een luxe zonnebril mee."
Vind het ook raar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wat doet zij dan überhaupt zo laat nog zo ver uit de richting?
Dat ff lekker fietsen vind ik zo raar. Ja deed ze vaker, maar ook net voor een feestje? Compleet uit de richting?
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 02-10-2017 om 22:27:43Kijktip: Om 23.00 uur geeft de politie in programma Pauw, Ned. 1, toelichting en aanvullende onderzoeksvragen ivm vermissing Anne Faber. reageer retweet
Weet je zeker dat ze daar stond? Twee meter naar achteren en ze kon zo richting Paleis Soestdijk.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:11 schreef Q. het volgende:
Die laatste foto is gemaakt op de plaats van de X, vlak naast een (rood) verkeerslicht. Groen is bushokje.
[ afbeelding ]
Als ze die route rechtdoor heeft gevolgd ging ze richting Baarn en niet richting Paleis Soestdijk waar de zoektocht zich concentreert.
Overduidelijk te zien aan de ronding van de stoep en de haaientanden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze daar stond? Twee meter naar achteren en ze kon zo richting Paleis Soestdijk.
Die zonnebril is wel logisch, want het was in de namiddag nog topweerquote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ruzak was niet van haar. Dit schrijft haar vriend: "Mogelijk heeft ze mijn gele fluoriserende motorrugzak geleend en had ze een luxe zonnebril mee."
klopt niet -want vlak achter haar zie je een witte haaientandquote:Op maandag 2 oktober 2017 22:11 schreef Q. het volgende:
Die laatste foto is gemaakt op de plaats van de X, vlak naast een (rood) verkeerslicht. Groen is bushokje.
[ afbeelding ]
Als ze die route rechtdoor heeft gevolgd ging ze richting Baarn en niet richting Paleis Soestdijk waar de zoektocht zich concentreert.
zoektocht concentreert zich niet rond Soestdijk, ik zag beelden op tv van zoekactie in gebied tussen H.Rading en Lage Vuurschequote:Op maandag 2 oktober 2017 22:11 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
In ieder geval meer naar links lijkt me.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt niet -want vlak achter haar zie je een witte haaientand
dus ze staat meer naar achteren
waaraan zag je dat dan ?quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
zoektocht concentreert zich niet rond Soestdijk, ik zag beelden op tv van zoekactie in gebied tussen H.Rading en Lage Vuursche
Allochtonen hebben een extra motief om te verdwijnen (familie in buitenland), hij was een man en geen vrouw (minder kans op misdrijf?), hij was in de 50 en Anne in de 20, hij was in verwarde toestand vertrokken en Anne niet, dat was Amsterdam en dit rond Baarn, meer familie en vrienden die mee lijkt te zoeken?, enzovoorts. Genoeg verschillen die het verschil in aandacht voor de zaak kunnen verklaren.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:31 schreef Oscar. het volgende:
Goedprater gespotquote:Op maandag 2 oktober 2017 22:55 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Allochtonen hebben een extra motief om te verdwijnen (familie in buitenland), hij was een man en geen vrouw (minder kans op misdrijf?), hij was in de 50 en Anne in de 20, hij was in verwarde toestand vertrokken en Anne niet, dat was Amsterdam en dit rond Baarn, meer familie en vrienden die mee lijkt te zoeken?, enzovoorts. Genoeg verschillen die het verschil in aandacht voor de zaak kunnen verklaren.
Nee, geen aanknopingspunten.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:08 schreef Reismeis het volgende:
Net die politieman bij Pauw gemist...Nog nieuwe informatie?
Er verdwijnen dagelijks verwarde personen, mannen en vrouwen, jong en oud.quote:
Ten oosten van Soest zei hij volgens mijquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:08 schreef Nightquest777 het volgende:
Net gekeken op NPO1, ze weten helemaal niks behalve dat telefoon gepeild was 'achter Soest'. Maar daar hadden ze gezocht maar niks gevonden. Geen nieuws, alleen oproep.
Ja daarom mijn verbazing dat zij wel een topic krijgt.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er verdwijnen dagelijks verwarde personen, mannen en vrouwen, jong en oud.
Wat dacht jij van al die meiden, die weglopen uit instellingen... Die halen het nieuws ook niet, of open jij daar dagelijks ook 5/6 topics over?
Volgens mij is de vermissing van die man niet eens opgepikt door AD/nu/NOS.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:16 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ja daarom mijn verbazing dat zij wel een topic krijgt.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 02-10-2017 om 23:14:36Op basis van telecomgegevens is eind van de dag met honden gezocht in Zuid-Oost Soest naar vermiste Anne Faber. Dit heeft niets opgeleverd. reageer retweet
Mooi verwoordquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:28 schreef Kim-Holland het volgende:
Ook HJK heeft fittie's over deze vermissing;
Natuurlijk wordt er gespeculeerd over wat er met Anne Faber gebeurd kan zijn. Vrijwillig vertrek, een ongeluk, verdwaald in de elementen (onweer)? Er zijn weinig feiten, behalve dat ze had aangekondigd dat ze een eind wilde gaan fietsen, dat ze nog een selfie heeft gemaakt in de regen en dat niet lang daarna haar telefoon onbereikbaar was. En dat het toen onweerde.
Verder is vrijwel alles speculatief. Reageerder Hannes Minkema kwam met een aantal suggesties, die worden nu van commentaar voorzien door iemand anders.
Lees verder; http://www.misdaadjournal(...)nen-in-de-elementen/
Jaa, ik woon in de buurt, ik zag vanochtend op mijn fietstocht Amersfoort-UMCU al overal van die flyers hangen in het bos.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:27 schreef Pomtips het volgende:
Weet niet of hier mensen zijn die bekend zijn in die omgeving.
Het is natuurlijk een nogal random scenario, maar dat lijkt me nou een omgeving waar mensen kunnen wonen die een groot terrein bezitten. Op zo'n terrein kan ook een grote container staan waar iemand in opgesloten kan worden. Zou het niet zinvol zijn om dat soort plekken te onderzoeken? Of moet je dan eerst een huiszoekingsbevel hebben om als politie zo'n terrein op te mogen?
Ik moest namelijk opeens aan Kala Brown denken, die maanden in een dergelijke container gevangen is gehouden.
Het programma Opsporing Verzocht zal morgenavond aandacht besteden aan de vermissing.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:42 schreef Zipportal het volgende:
Benieuwd of dit morgen ook in Opsporing Verzocht komt?. Zal het wel te vroeg voor zijn..
quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:44 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het programma Opsporing Verzocht zal morgenavond aandacht besteden aan de vermissing.
Bron: RTL
Je verwacht het mss nietquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Henk heeft het weer over een bruiloft op zaterdag
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijnquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Je verwacht het mss nietmaar ik heb, eerlijk gezegd, niet alles gevolgd. Ik zit in Vegas vandaag
10-15 minuten ofzo, vanaf plek van haar selfiequote:Op maandag 2 oktober 2017 23:59 schreef Physsic het volgende:
Baarn - oostkant Soest: hoelang fiets je daar ongeveer over?
Nee..maar I'm safequote:Op maandag 2 oktober 2017 23:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn
Valt wel mee hoor, die wegen zijn vrij druk altijd ook buiten de spits. En een ntvoerder die gelijk die fiets laat verdwijnen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:23 schreef Pomtips het volgende:
Het is wel een typisch moment. Rond 19.45 was het denk ik net donker en het was slecht weer dus er zijn op dat moment relatief weinig mensen op straat (zeker in dat bosrijke gebied). Dus je bent dan als meisje op de fiets wel extra kwetsbaar voor een ontvoering oid.
Iemand met een busje, die haar een lift aanbied, kan zo die fiets binnenharken..niet vreemd gezien het weer op dat moment.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, die wegen zijn vrij druk altijd ook buiten de spits. En een ntvoerder die gelijk die fiets laat verdwijnen?
Je bent wel naďef als je als vrouw in je eentje nu nog een lift aan gaat nemen van een vreemde.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:54 schreef Moti het volgende:
[..]
Iemand met een busje, die haar een lift aanbied, kan zo die fiets binnenharken..niet vreemd gezien het weer op dat moment.
Zoiets zou wel verklaren waarom haar telefoon zo snel 'van de radar' is verdwenen, maar ik heb geen idee of er daar ergens een watertje in de buurt is waar ze in gevallen kan zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:17 schreef Fer het volgende:
ligt die telefoon niet op de bodem van een kanaal?
Ik bedoelde eigenlijk meer dat het aanbieden van een lift niet vreemd zou zijn in baggerweer, het aannemen ervan is een ander verhaal. Een beetje sterk (mans)persoon sleurt iemand zo een bus in. Een fiets past ook gemakkelijk dan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je bent wel naďef als je als vrouw in je eentje nu nog een lift aan gaat nemen van een vreemde.
je verdenkt de vriend nu al? Er is nog niets bekendquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 04:28 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar vriend heeft ook een alibi begrijp ik? Zat bij 'n diner?
De Eem loopt ten oosten van Soest, maar voor de Eem ten zuid-oosten van Soest loopt zit je al in Amersfoort.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 01:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoiets zou wel verklaren waarom haar telefoon zo snel 'van de radar' is verdwenen, maar ik heb geen idee of er daar ergens een watertje in de buurt is waar ze in gevallen kan zijn.
er zijn nog maar 2 stations in soest, station soestduinen is al sinds 1998 dichtquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 07:26 schreef Leandra het volgende:
2 van de 3 stations in Soest zitten in zuid en zuid-oost Soest.
Maar ten zuid-oosten van Soest is een breed begrip natuurlijk.
quote:De verdwijning van Anne Faber maakt veel los: talloze mensen delen berichten over haar of willen meedenken met de politie. Een duidelijke trend.
Op de laatste selfie die Anne Faber (25) maakte voordat ze vrijdag verdween, vormt haar mond een ontevreden streep. Met twee vingers maakt ze een contrasterend – want optimistisch – vredesteken. Alsof ze wil uitbeelden hoe zwaar het is, fietsen in dit hondenweer, maar tegelijkertijd wil laten zien dat het nu ook weer niet zó erg is. Ze appte de foto naar haar vriend.
Sindsdien, vanaf vrijdag 19.00 uur, is er niets meer van Faber vernomen. De politie zegt met „alle scenario’s” rekening te houden. „Ze gaan van het ergste uit”, schrijft de vriend van Faber in een Facebook-bericht. Het bericht, waarin hij vraagt om tips te melden bij de politie, maakt opvallend veel los: maandagavond laat is het ruim 124.000 keer gedeeld.
Ieder jaar verdwijnen er veertigduizend mensen. De politie schat dat 98 procent van hen binnen 24 uur terecht is – het wordt niet exact bijgehouden. Voor de tien volwassenen die in 2017 verdwenen en volgens politie.nl nog altijd vermist zijn, is aanzienlijk minder aandacht dan voor Faber.
Dat is niet heel vreemd, een vermissing als die van Faber is uitzonderlijk. Een groot deel van de mensen die jaarlijks verdwijnen heeft een psychische stoornis, dementeert, of heeft signalen van onvrede over de huidige omgeving afgegeven. Die heeft de politie niet opgevangen over Faber. „Dit is niet haar normale gedrag”, zegt Ellen de Heer van politie Midden-Nederland. „Er is geen aanleiding om te denken dat ze even een weekendje weg is.”
Wie is de man bij de bushalte?
De mensen die reageren op het bericht van Fabers vriend, denken opvallend vaak actief mee met de politie. „Ik vind de uitdrukking op haar gezicht niet goed. Alsof ze bang is”, schrijft iemand. Anderen zijn hun eigen speurtocht gestart. Bij de bushalte op de selfie lijkt volgens een aantal van hen iemand te staan. Wie is dat? En zien we een fietser in de reflectie van Fabers donkergroene regenjas?
Zulke betrokkenheid komt bij vermissingen in toenemende mate voor, constateert Henk van Ess, specialist in online zoeken. Hij werkt voor het onderzoeksplatform Bellingcat, dat deze zaak met een schuin oog in de gaten houdt. „Er is een leger van zelfverklaarde meezoekers ontstaan”, constateert hij. Bij hen ziet hij een „mix van meelevendheid en sensatiezucht”. Maar er zijn zeker ook mensen bij die „de vaardigheden hebben om de politie te helpen”. Zo vond een Bellingcat-collega gegevens die aan de selfie van Anne Faber ‘hangen’ waaruit blijkt waar die genomen is.
Een soortgelijke behoefte aan meezoeken openbaarde zich in augustus toen Joey Hoffmann in Turkije verdween. De Facebook-pagina’s van zijn reisgenoten stroomden vol reacties van betrokken speurders én van mensen die hen van moord beschuldigden. Toen de 14-jarige Savannah in juni verdween, werd aan een Facebook-oproep van een betrokken meezoeker massaal gehoor gegeven: zevenhonderd mensen kwamen haar zoeken.
‘Politie zit in keurslijf’
Soms kunnen burgers iets bijdragen aan speurtochten omdat ze meer armslag hebben, zegt Van Ess. „De politie zit in een keurslijf. Ze mogen bijvoorbeeld wel een Facebook-profiel bezoeken, maar na een paar keer wordt het gezien als stelselmatig volgen. Dat mag niet zomaar.” De politie monitort reacties die op Facebook binnenkomen, maar doet pas echt iets met concrete tips, zoals een getuige die zich meldt.
Burgerparticipatie kan de politie ook op een andere manier extra werk bezorgen. Met bekenden van Faber en mensen die zich betrokken voelen, is zondag en maandag gezocht bij de plek waar ze de selfie maakte. Er waren tientallen agenten „aangehaakt” om de familie te „ondersteunen”, schrijft de politie in een nieuwsbericht. Zij moesten er onder meer voor zorgen dat er geen bewijsmateriaal vernietigd werd en dat er geen stukken werden overgeslagen. Uit eigen initiatief was de politie niet gaan zoeken. „Dat doen we alleen op basis van concrete aanwijzingen”, zegt Ellen de Heer van politie Midden-Nederland.
Een andere vraag die vaak terugkomt bij de betrokken Facebookers: waarom traceert de politie niet gewoon waar haar telefoon het laatst is gebruikt? En de camerabeelden, hoe zit het daarmee? De politie moet per geval overleggen met de officier van justitie, zegt Wieke van Enst. „Die weegt af of het uitvoeren van een privacyschendende maatregel geoorloofd is.” Er wordt gewerkt aan een wet die het opvragen van gegevens van vermisten mogelijk vergemakkelijkt. „In spannende films zijn zulke dingen simpel, maar in het echt is de wetgeving minder flexibel.”
Maar die staat nog gewoon op de kaart en als ik het over "beide" stations van Soest had gehad dan waren de Google Maps rechercheurs van FOK! weer over me heen gevallen en hadden daar 20 posts over lopen zeuren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 07:57 schreef Tiemie het volgende:
[..]
er zijn nog maar 2 stations in soest, station soestduinen is al sinds 1998 dicht
Je bent hier zelf al maanden de politie chef....quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar die staat nog gewoon op de kaart en als ik het over "beide" stations van Soest had gehad dan waren de Google Maps rechercheurs van FOK! weer over me heen gevallen en hadden daar 20 posts over lopen zeuren.
Waarom is ze dan nog niet gevonden?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:05 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Overigens: mensen die denken dat dit een ontvoering is
Oja. We vinden witte mensen gewoon belangrijker dan bruine mensen. Want dat is wat je wil horen, toch?quote:
https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.htmlquote:Op dit moment werkt de politie hard aan de vermissing van Anne. Om een overzicht te geven van wat er tot nu toe is gedaan en waar wij nog naar op zoek zijn, is er een q&a opgesteld. Deze is terug te vinden via onderstaande link.
Ow ja, heb het even gelezen. Dat meisje is of dood of ze is ontvoerd. Walgelijk trouwens. Maar bij deze vrouw kan het nog van alles zijn. Ik geloof persoonlijk niet zo in een ontvoering op een drukke avond.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom is ze dan nog niet gevonden?
Volgens mij heeft er zich nog niemand gemeld dat ze haar nog gezien hebben na vrijdagavond.
En ook haar spullen zijn niet gevonden, zoals al eerder opgemerkt werd door Jens is een ongeluk steeds minder voor de hand liggend.
In het verleden zijn er helaas meerdere vrouwen van de aardbodem verdwenen inclusief fiets. Tanja Groen bijvoorbeeld.
Dat men daaraan denkt is helaas niet zo gek.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Oja. We vinden witte mensen gewoon belangrijker dan bruine mensen. Want dat is wat je wil horen, toch?
Vandaar ook dat er nauwelijks aandacht is besteed aan het verdwijnen van Joey Hoffmann.
Ga den zelf lekker elke dag dertig topics openen over verdwenen mensen in plaats van janken dat anderen dat moeten doen.
Ik ook niet, het lijkt me verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:36 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Ow ja, heb het even gelezen. Dat meisje is of dood of ze is ontvoerd. Walgelijk trouwens. Maar bij deze vrouw kan het nog van alles zijn. Ik geloof persoonlijk niet zo in een ontvoering op een drukke avond.
Zelf vraag je iedereen om linkjes,bewijs en bronnenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar die staat nog gewoon op de kaart en als ik het over "beide" stations van Soest had gehad dan waren de Google Maps rechercheurs van FOK! weer over me heen gevallen en hadden daar 20 posts over lopen zeuren.
Da's wel een beetje de andere kant uit en daar is een 85-jarige man vermistquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:45 schreef StruisZVeugelT het volgende:
![]()
..Bron; Twitter
112alarm.net
@112alarm
Following
More
🔴 #WOERDEN #UTR | Woerden, Burg. HGvKempensngl: lichaam in water aangetrof. Onderzoek is gestart. |
Awwww arme jongenquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:16 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ja daarom mijn verbazing dat zij wel een topic krijgt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:51 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Da's wel een beetje de andere kant uit en daar is een 85-jarige man vermist
Dat jij dat persoonlijk niet geloofd zegt nog niet dat het niet gebeurd zou kunnen zijn toch? En wat is druk..je fietst een zijweg in door een bebost gebied en het kan opeens een stuk rustiger zijn. Is al bekend waar die ene foto is gemaakt met dat hertje in de wei?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:36 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk niet zo in een ontvoering op een drukke avond.
Ik bedoelde met dat derde station niet eens station Soestduinen.... maar het enige station in Soest dat niet in zuid of zuid-oost Soest ligt, ik had het over station Soestdijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zelf vraag je iedereen om linkjes,bewijs en bronnen
En zelf even wat feiten checken voordat je iets post doe je blijkbaar niet ?
Dit station werd op 24 mei 1998 gesloten, ten gunste van een verbeterde dienstregeling op de spoorlijn Utrecht - Amersfoort. Het stationsgebouw is intact gebleven, maar de perrons en het meubilair van het gebouw zijn verwijderd. Het gebouw werd in maart 2008 te koop aangeboden en wordt sindsdien particulier bewoond. In 2015 is er een Italiaans restaurant gevestigd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Soestduinen
Het is natuurlijk ook niet zo dat het heel raar is als daar iemand in de regen fietst, het is gewoon een route die forenzen ook wel gebruiken, als je vanmorgen naar school, je werk of het station gefietst bent ben je vast ook wel mensen tegengekomen, kleine kans dat je die nu nog weet te omschrijven, tenzij daar wat bijzonders mee was op dat moment.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef RobjeGeus het volgende:
wij werden ongeveer rond 18:45 door plensbui getroffen bij van der valk restaurant aan de A1, maar geen onweer. we hebben onder bomen gescholen en daarna fietsten wij rond 19:00 Baarn aan de andere kant binnen bij kasteel groeneveld/esso, kwamen uit laren niemand gezien die op anne lijkt, we kwamen via tuincentrum overvecht en dan richting baarn, als selfie om 18:50 is genomen dan zou ze rond 19:00 ons tegemoet hebben moeten rijden dus ze is waarschijnlijk niet vanaf kruising oranjeboom richting hilversum via hilversumse straatweg gefietst, het vreemde is wel, in deze regio fietsen en wandelen altijd heel veel mensen, ook met slecht weer en niemand die haar gezien heeft, ze kan vanaf die kruising waar selfie is genomen veel verschillende kanten opgaan
Ik denk dat we elkaar niet moeten aanvallen op gedachtes maar hoe langer het duurt des te meer mogelijk is...
Dit en trek je capuchon nog wat verder over je hoofd en niemand ziet of je überhaupt een man of vrouw bent.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat het heel raar is als daar iemand in de regen fietst, het is gewoon een route die forenzen ook wel gebruiken, als je vanmorgen naar school, je werk of het station gefietst bent ben je vast ook wel mensen tegengekomen, kleine kans dat je die nu nog weet te omschrijven, tenzij daar wat bijzonders mee was op dat moment.
En als iemand vanwege de regen zijn capuchon op heeft, dan lijkt me dat nog lastiger.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat het heel raar is als daar iemand in de regen fietst, het is gewoon een route die forenzen ook wel gebruiken, als je vanmorgen naar school, je werk of het station gefietst bent ben je vast ook wel mensen tegengekomen, kleine kans dat je die nu nog weet te omschrijven, tenzij daar wat bijzonders mee was op dat moment.
Oh... in de trein zou je dan idd nog ten zuid-oosten Soest langskomen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:38 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens mij is het handig om bij Station Baarn te gaan zoeken naar haar fiets. Als ze richting Amersfoort is gegaan, dan komt ze immers ook langs Soest Zuid Oost.
Geen idee of de politie haar OV gegevens mag bekijken bij zo'n verdwijning.
Ik vond dat bericht van hem op facebook zo raar!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 04:28 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar vriend heeft ook een alibi begrijp ik? Zat bij 'n diner?
Volgens mij was hij daggast bij die trouwerij en zou zij 's avonds komen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vond dat bericht van hem op facebook zo raar!
Alsof hij vooraf al wat zaken zat dicht te timmeren.
En dan een alibi, bij een diner?
Ze zou toch naar hem toe gaan na die fietstocht!
zo begreep ik het ook, bruiloft in Nieuwegein. Hij daggast en zij feestgast s' Avonds.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was hij daggast bij die trouwerij en zou zij 's avonds komen.
Dat zie je wel vaker, de moordenaar van Savannah deed ook zijn best om via social media iets te verdoezelenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind er niets raars aan, het enige wat ik raar blijf vinden is dat ze nog ff zo'n eind gaat fietsen en tijd technisch al een krap schema had.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zal hij zich wel behoorlijk zorgen hebben gemaakt, want als zij na die fietstocht rechtstreeks door zou gaan naar hem dan wel die trouwerij dan had haar familie nog helemaal niet geweten dat ze kwijt was als hij dat niet gemeld had.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
zo begreep ik het ook, bruiloft in Nieuwegein. Hij daggast en zij feestgast s' Avonds.
Volgens mij heeft familie haar rond 24:00 uur als vermist opgegeven.
Als hij op een feest staat en haar rond 21:00/22:00 verwacht, dan kan hij zich rond 22:30 uur al flink zorgen maken. Zeker als hij ziet dat zij haar berichten niet meer opent.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zal hij zich wel behoorlijk zorgen hebben gemaakt, want als zij na die fietstocht rechtstreeks door zou gaan naar hem dan wel die trouwerij dan had haar familie nog helemaal niet geweten dat ze kwijt was als hij dat niet gemeld had.
Als hij daggast was en zij feestgast dan kun je er van uitgaan dat het feest van iemand uit zijn kring was.
Vanaf Soest naar haar vriend nabij het Wilhelmina park in Utrecht is 23 km.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er niets raars aan, het enige wat ik raar blijf vinden is dat ze nog ff zo'n eind gaat fietsen en tijd technisch al een krap schema had.
Het lijkt er ook niet op dat ze nog ff wat moest ophalen in Baarn. Iets van een feestjurk ofzo. Dat zou men dan wel weten.
Als haar familie haar rond 24.00 uur als vermist heeft opgegeven, dan zal hij zich idd wel tegen die tijd zorgen zijn gaan maken, en contact hebben opgenomen met haar familie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als hij op een feest staat en haar rond 21:00/22:00 verwacht, dan kan hij zich rond 22:30 uur al flink zorgen maken. Zeker als hij ziet dat zij haar berichten niet meer opent.
Maar grote ongerustheid zal er toch pas later zijn geweest. Misschien is haar familie wel na haar huis gegaan en hebben ze haar en haar fiets daar niet gevonden.
Mogelijk huisgenoten gesproken.
lees nou eerst eens wat door voordat je maar iets komt posten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als haar familie haar rond 24.00 uur als vermist heeft opgegeven, dan zal hij zich idd wel tegen die tijd zorgen zijn gaan maken, en contact hebben opgenomen met haar familie.
Ik weet ook niet of ze nog thuis woonde? Ze vertrok toch van het huis van haar moeder in Rijnsweerd?
Als men dat zou weten...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:14 schreef DustPuppy het volgende:
Dit heeft iemand vast al aangehaald, maar gezien haar positie ten tijde van de selfie stond ze op het punt de Amsterdamsestraatweg over te steken richting Baarn.
Is het niet logischer dan ze Baarn in is gegaan om iemand te ontmoeten en dat het daar mis is gegaan? Wat was haar route precies. Weten we dat?
De GSM mast die het laatst haar toestel gepingt heeft, waar stond die?
Uit nader onderzoek door de politie blijkt dat haar telefoon daarna nog uitstraalde in Soest-Oost, bij de Soester Duinen. ,,Wellicht gaan we daar vandaag nog een keer zoeken’’, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens, maar het is een enorm gebied, dus de vraag is waar je moet beginnen.’’quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:14 schreef DustPuppy het volgende:
Dit heeft iemand vast al aangehaald, maar gezien haar positie ten tijde van de selfie stond ze op het punt de Amsterdamsestraatweg over te steken richting Baarn.
Is het niet logischer dan ze Baarn in is gegaan om iemand te ontmoeten en dat het daar mis is gegaan? Wat was haar route precies. Weten we dat?
zeker niet. Met regen en al doe je daar zeker anderhalf uur over.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Vanaf Soest naar haar vriend nabij het Wilhelmina park in Utrecht is 23 km.
Dus dat is in een uurtje wel te doen
Regen, kou en donker, waarom zou ze niet stevig doortrappen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
zeker niet. Met regen en al doe je daar zeker anderhalf uur over.
Is daar water in de buurt?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit nader onderzoek door de politie blijkt dat haar telefoon daarna nog uitstraalde in Soest-Oost, bij de Soester Duinen. ,,Wellicht gaan we daar vandaag nog een keer zoeken’’, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens, maar het is een enorm gebied, dus de vraag is waar je moet beginnen.’’
https://www.ad.nl/utrecht(...)anne-faber~a9420bc6/
Geen idee, weet wel dat er altijd veel mensen met honden lopen in dat gebied maarja met dat slechte weer...quote:
Denk ook dat zij een afspraak had met iemand en dat voor zichzelf heeft gehouden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:14 schreef DustPuppy het volgende:
Dat hoeft toch helemaal niet. Ik fiets ook weleens en dan heb ik geen idee waarheen. Ja ook voordat ik een feestje heb.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:26 schreef gynaika het volgende:
[..]
Denk ook dat zij een afspraak had met iemand en dat voor zichzelf heeft gehouden.
Ik vind het vreemd dat je zomaar omstreeks die tijd, terwijl je die avond ook nog naar een feest moet, zo'n eind gaat fietsen. Zij moet een doel gehad hebben.
Net als de anderen ben ik aan het speculeren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:30 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dat hoeft toch helemaal niet. Ik fiets ook weleens en dan heb ik geen idee waarheen. Ja ook voordat ik een feestje heb.
Dat mag, overigens denk ik wel dat als ik in die plensbui terecht kom ik richting huis zou gaan maar dat doet ook lang niet iedereen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
Net als de anderen ben ik aan het speculeren.
Volgens haar moeder ging ze vaker fietsen, joh voor mij is fietsen een verplichting. Maar fanatieke fietsers hebben dan toch wel een wat comfortabeler model. Lijkt me.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:26 schreef gynaika het volgende:
[..]
Denk ook dat zij een afspraak had met iemand en dat voor zichzelf heeft gehouden.
Ik vind het vreemd dat je zomaar omstreeks die tijd, terwijl je die avond ook nog naar een feest moet, zo'n eind gaat fietsen. Zij moet een doel gehad hebben.
Ik heb echt duizenden kilometers gefietst op mijn 100 euro fietsje. Ook 'doelloos' (nou ja, gewoon voor m'n conditie).quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens haar moeder ging ze vaker fietsen, joh voor mij is fietsen een verplichting. Maar fanatieke fietsers hebben dan toch wel een wat comfortabeler model. Lijkt me.
Nog ff over die foto in de regen, eigenlijk best een gekke foto.
1 je gaat zelf fietsen
2 weersverwachting was niet al te goed
3 fietst een eind
4 en wordt zeiknat
En gaat dan met een zielig triest gezicht een selfie maken. Het was maar even een lekker rondje fietsen? Toch geen verplichting?
Als de selfie om 18:50 is genomen en de telefoon na 19:45 niets meer ontvangen heeft (volgens de vriend zijn '1 vinkje' opmerking) en de politie zegt dat de telefoon voor het laatst opgepikt is door een mast in de buurt van de Soestduinen...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit nader onderzoek door de politie blijkt dat haar telefoon daarna nog uitstraalde in Soest-Oost, bij de Soester Duinen. ,,Wellicht gaan we daar vandaag nog een keer zoeken’’, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens, maar het is een enorm gebied, dus de vraag is waar je moet beginnen.’’
Persoonlijk vind ik hier alles vreemd aan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens haar moeder ging ze vaker fietsen, joh voor mij is fietsen een verplichting. Maar fanatieke fietsers hebben dan toch wel een wat comfortabeler model. Lijkt me.
Nog ff over die foto in de regen, eigenlijk best een gekke foto.
1 je gaat zelf fietsen
2 weersverwachting was niet al te goed
3 fietst een eind
4 en wordt zeiknat
En gaat dan met een zielig triest gezicht een selfie maken. Het was maar even een lekker rondje fietsen? Toch geen verplichting?
Als ze op weg naar Utrecht was dan is de kortste weg via Soest ,Bilthoven en De Bilt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als de selfie om 18:50 is genomen en de telefoon na 19:45 niets meer ontvangen heeft (volgens de vriend zijn '1 vinkje' opmerking) en de politie zegt dat de telefoon voor het laatst opgepikt is door een mast in de buurt van de Soestduinen...
Volgens Google Maps doe je daar 24 minuten over met de fiets. Fits the timeline I guess, als ze langzaam fietste. Maar waarom de Amsterdamsestraatweg oversteken als je 'm ook gewoon kon volgen door rechtsaf te slaan.
Ik denk niet dat ze iemand heeft ontmoet in Baarn, daar was te weinig tijd voor.
Hopelijk kan de provider zien of de telefoon bewust is uitgezet of dat de accu simpelweg leeg was.
ongetwijfeld...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:00 schreef Pierge het volgende:
Stel, het regende nog hard en ze besloot de trein nemen in Soest. En het werd onderweg wat droger waardoor ze toch besloot door te fietsen? Zomaar een mogelijkheid, zoals er vast nog vele zijn.
Ik lees helaas vele onnodige aannames die ongetwijfeld prima te verklaren zijn.
Ze doen best veel en vergeet niet dat men in Nederland mag verdwijnen als volwassenen persoon.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:09 schreef Eenskijken het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt de politie weinig personeel / inzet voor deze zaak te geven? Als ze maandag ff een flinke zoektocht door het bos hielden was ze misschien nog levend gevonden... die kans slinkt nu enorm per minuut.
Doe dat, tot ziens en een fijne dag nog.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:09 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie dat de FOK opsporingsdiensten weer de meest wilde ideeën uit de kast trekken. Laten we gewoon het politieonderzoek afwachten...
Ja dat heeft hij.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:13 schreef zoekoog het volgende:
Ik bekijk op deze link de afbeelding :
https://pbs.twimg.com/media/DLAKLkHW4AYpAEC.jpg
om 18:50 schrijft ze: Lekker douchen
Vervolgens lees ik dat hij schrijft : Oei je hebt ...Balen !' ik lees dan een tijdstip: 19:47
Mijn vraag is: Heeft hij 57 minuten na de selfie een 'antwoord/reactie' gestuurd? Of hoeft dit niet persé zo te zijn geweest? Hoe werkt zoiets? Zit er vertraging tussen? (Oprechte vraag)
Aha, de klassieke "als je het er niet mee eens bent tyf je maar op" reactie. Erg chique.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe dat, tot ziens en een fijne dag nog.
Eens, zo bedoelde ik het ook te schrijven. Aannames zijn zinloos.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ongetwijfeld...
Je post zelf trouwens de grootste kolder. Niemand die nu denkt van: he die griet zag ik met fiets en al de trein instappen vrijdag?
Door alle media aandacht weet heel provincie Utrecht dat ze gezocht wordt en jij denkt dat nog niemand haar op het perron/in de trein/ op het andere perron gezien zou kunnen hebben?
Eens. En daarbij, de landmacht kan bijvoorbeeld dat bos toch uitkammen of iets i.p.v. gewone trainingen doen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:09 schreef Eenskijken het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt de politie weinig personeel / inzet voor deze zaak te geven? Als ze maandag ff een flinke zoektocht door het bos hielden was ze misschien nog levend gevonden... die kans slinkt nu enorm per minuut.
Waar heb je deze screenshot gevonden? In dat bericht van Nathanael staan alleen foto's, geen screenshot.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft de foto van daarvoor nog een toegevoegde waarde? Van 18u16?
je zit hier te posten in een topic over een vermiste vrouw. Wat verwacht jij hier dan te lezen? Een recept voor tomatensoep?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Aha, de klassieke "als je het er niet mee eens bent tyf je maar op" reactie. Erg chique.
Ja, daarom maakt ze ook dat teken. Ik denk dat ze door Winston Churchill is ontvoerd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:23 schreef Splodgenessabounds het volgende:
En het is al eerder gezegd, maar ik blijf erbij: op die laatste foto kijkt ze wel erg angstig, een droevig gezichtje omdat het regent kan er een stuk 'schattiger' uit zien dan dit. De vlekken op haar mouw lijken modder of iets te zijn (linkerarm, rechts op de foto). Alsof ze is gevallen?
Ja en? Wat betekent dat over waar ze woont?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
lees nou eerst eens wat door voordat je maar iets komt posten.
dit schrijft haar vriend Nathanael Fidder:
Ze was rond half vijf begonnen aan een urenlange fietstocht, onbekend waarheen precies.
Ze zou weer bij mij thuis terug komen, daar wijst alles op.
link
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, daarom maakt ze ook dat teken. Ik denk dat ze door Winston Churchill is ontvoerd.
Hoe zinloos is het om de landmacht ergens een bos in te sturen? Die twee boys Ruben en Julian werden ook compleet ergens anders teruggevonden. Savannah ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:23 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Eens. En daarbij, de landmacht kan bijvoorbeeld dat bos toch uitkammen of iets i.p.v. gewone trainingen doen?
[..]
Waar heb je deze screenshot gevonden? In dat bericht van Nathanael staan alleen foto's, geen screenshot.
En het is al eerder gezegd, maar ik blijf erbij: op die laatste foto kijkt ze wel erg angstig, een droevig gezichtje omdat het regent kan er een stuk 'schattiger' uit zien dan dit. De vlekken op haar mouw lijken modder of iets te zijn (linkerarm, rechts op de foto). Alsof ze is gevallen?
voor het gemak vergeet je het woordje weerquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Wat betekent dat over waar ze woont?
Er staat alleen maar dat ze bij hem thuis terug zou komen, heeft ze kennelijk niet gedaan.
Bizar weer, de Soesterduinen zijn ten zuiden van Soest, niet ten oosten van Soest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Was dat niet die foto van dat hertje?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft de foto van daarvoor nog een toegevoegde waarde? Van 18u16?
Je kunt van het woordje weer echt niet zoveel afleiden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
voor het gemak vergeet je het woordje weer
dit staat er > weer bij mij thuis terug komen
dan is daarvandaan ook vertrokken en ze heeft ook zijn rugtas geleend
klopt, ook haar naam al tweemaal verkeerd twitteren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bizar weer, de Soesterduinen zijn ten zuiden van Soest, niet ten oosten van Soest.
Wat is de politie enorm slordig met haar datum- en locatie-aanduidingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |