abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174162337
https://www.duic.nl/algemeen/vermist-anne-faber-25-uit-utrecht/
quote:
De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.

De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.

Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.

Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.

Bron: Politie
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.
https://www.ad.nl/utrecht(...)-soestdijk~aa5c692d/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174162366
gooieneemlander twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 12:32:07 Politie Baarn start buurtonderzoek inzake de vermissing van Anne Faber https://t.co/KKKou3C3p0 https://t.co/SabpiwE32R reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:40:58 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174162438
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is daar water in de buurt?
Nee, de Soesterduinen zijn gortdroog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:42:33 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174162472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb echt duizenden kilometers gefietst op mijn 100 euro fietsje. Ook 'doelloos' (nou ja, gewoon voor m'n conditie).

En ik vond die foto niet zo dramatisch, lijkt me eerder een grappige foto. 'Kijk mij, zielig in de regen'.
Dit idd....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174162478
Even een oprechte vraag; ik zie terugkomen dat de telefoon contact maakte met de mast bij Soesterduinen, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daar geweest is? In mijn beleving heeft zo'n mast een bereik van een x-aantal (kilo)meters? Als een andere mast vol is of dit is toevallig de dichtsbijzijnde dan zou het gebied toch nog groter kunnen zijn waar ze is geweest? Of is het zo'n dichtbevolkt gebied qua masten dat dit verhaal niet op gaat?
pi_174162552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Thrilled het volgende:
Even een oprechte vraag; ik zie terugkomen dat de telefoon contact maakte met de mast bij Soesterduinen, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daar geweest is? In mijn beleving heeft zo'n mast een bereik van een x-aantal (kilo)meters? Als een andere mast vol is of dit is toevallig de dichtsbijzijnde dan zou het gebied toch nog groter kunnen zijn waar ze is geweest? Of is het zo'n dichtbevolkt gebied qua masten dat dit verhaal niet op gaat?
klopt. Maar het is onwaarschijnlijk dat zo'n mast "vol" is, als er geen evenement oid plaatsvind. Dit was een gewone regenachtige vrijdagavond dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_174162558
Marc Sanders, een vriend van de moeder van Anne, twittert veel over de zaak.

Is, dat zowel haar ov-pas en bankpas niet meer gebruikt zijn.
pi_174162575
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]

Heeft de foto van daarvoor nog een toegevoegde waarde? Van 18u16?
dat is deze foto
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_174162644
Voor de plaatsing van de masten: http://www.gsmmasten.nl/
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:52:13 #10
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174162693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:47 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat is deze foto
[ afbeelding ]
Ah, merci. En dit was bij de Hollandsche Rading?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:53:00 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174162717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Thrilled het volgende:
Men heeft het over een mast in Soest-oost en noemt dat vervolgens de Soesterduinen.... de Soesterduinen en het dorp Soestduinen liggen ten zuiden van Soest-zuid :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:45 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174162757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Marc Sanders, een vriend van de moeder van Anne, twittert veel over de zaak.

Is, dat zowel haar ov-pas en bankpas niet meer gebruikt zijn.
Ah, dan hebben ze dus haar OV-kaart kunnen inzien.
Mocht ze dan dus toch op een trein gestapt zijn dan heeft ze dat met een andere (of anonieme) OV-chipkaart gedaan, in dat geval zal dat een bewuste actie zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:57 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174162765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:50 schreef Pierge het volgende:
Voor de plaatsing van de masten: http://www.gsmmasten.nl/
Het meest logisch zou zijn dat ze over de Schapendrift is gefietst, door het bos.

Dat is wel uit het zicht, zeg maar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174162766
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:52 schreef NoXia het volgende:

[..]

volgens mij is deze lokatie nog niet gevonden...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_174162775
Volg het al sinds zaterdag, ik had er meteen al een slecht gevoel over.

Ik heb het te doen met de familie. Hopelijk word ze snel gevonden.
pi_174162806
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:52 schreef NoXia het volgende:

[..]

Als dit daadwerkelijk de foto is van 18:16 uur dan zou deze foto horen bij haar berichtje "Ben nu bij Holllandse rading".

Maar vooralsnog niemand gezien die de precieze locatie herkende.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:58:03 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174162837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Men heeft het over een mast in Soest-oost en noemt dat vervolgens de Soesterduinen.... de Soesterduinen en het dorp Soestduinen liggen ten zuiden van Soest-zuid :{
Bernhard Jens zijn gister paar keer Soest-zuid, dus dat zal wel het juiste zijn.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:59:31 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174162873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bernhard Jens zijn gister paar keer Soest-zuid, dus dat zal wel het juiste zijn.
Dat is nog best een heel eind van de plek van die selfie eigenlijk.... letterlijk aan de totaal andere kant van Soest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:03:54 #19
298315 SacreCoeur
pi_174163003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is nog best een heel eind van de plek van die selfie eigenlijk.... letterlijk aan de totaal andere kant van Soest.
Ik heb geen idee hoelang je over zoiets doet op de fiets, 15 minuten?
Ze gaan er iig voor een tweede keer zoeken met honden.
pi_174163112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, dan hebben ze dus haar OV-kaart kunnen inzien.
Mocht ze dan dus toch op een trein gestapt zijn dan heeft ze dat met een andere (of anonieme) OV-chipkaart gedaan, in dat geval zal dat een bewuste actie zijn geweest.
of ze had ze niet bij zich.

Edit: vriend van moeder Anne schreef dit op Twitter, zondag al.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:10:59 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174163216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoelang je over zoiets doet op de fiets, 15 minuten?
Ze gaan er iig voor een tweede keer zoeken met honden.
Het is zo'n 7½ kilometer van de selfieplek naar Soestduinen, dus dan moet je wel heel flink doorfietsen om dat in een kwartier te doen, ik denk dat dat lastig is, dwars door Soest, moet je ook echt geen afslag missen en geen verkeerslicht tegen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:13:45 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174163299
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

of ze had ze niet bij zich.

Edit: vriend van moeder Anne schreef dit op Twitter, zondag al.
Kan ook, maar als iemand kon inloggen op haar OV-account konden ze dat ook zien, idem voor het inloggen op internetbankieren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:14:04 #23
298315 SacreCoeur
pi_174163310
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is zo'n 7½ kilometer van de selfieplek naar Soestduinen, dus dan moet je wel heel flink doorfietsen om dat in een kwartier te doen, ik denk dat dat lastig is, dwars door Soest, moet je ook echt geen afslag missen en geen verkeerslicht tegen hebben.
Ja, dan is 15 minuten beetje kort.

Laatste selfie was 18.50, maar ik weet niet meer precies welke tijd ze nou voor het laatst online gezien is volgens whatsapp, dat zou je kunnen vergelijken met de selfieplek & Soest-Oost. Want dan is ze daar dus afgestapt en nog even op whatsapp geweest. En dat ziet er dan weer anders uit als een brute ontvoering.
pi_174163348
Ik ken haar niet persoonlijk, maar woon wel in dezelfde omgeving. Ik maak me erg zorgen en het idee dat ze mogelijk ergens in de buurt is en hulp nodig heeft en ik hier thuis zit is moeilijk.

Gisteren heb ik nog van soest naar soesterberg gelopen, langs die fietsroute. Dat leek mij een van de meest waarschijnlijke routes om vanaf baarn terug te gaan naar utrecht. Ze was al best lang aan het fietsen en wanneer het weer omsloeg zou ik als ik haar was toch gedacht hebben om weer richting huis te gaan. Om van de route nog een mooi rondje te maken zou ik via soest en dan zeist naar utrecht zijn gefietst. Overal gekeken naar een mogelijke fiets of tas is de bossen aan weerszijden.

Het is inderdaad vrijwel uit te sluiten dat ze een ongeval heeft gehad op een van de fietswegen. Dat was echt allang door iemand opgemerkt. Er zou iets gevonden zijn. De enige mogelijkheid is dat ze op een of andere manier met fiets en al in het water is gevallen, zonder dat iemand het heeft opgemerkt, dat ze er zelf niet uit heeft kunnen komen en op zo'n manier dat er totaal niks zichtbaar meer van is. Anders hadden oplettende voorbijgangers dat inmiddels ook wel opgemerkt. Vrij onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. Het enige beetje echte water daar is dan ten oosten van soest. Dan zou ze misschien richting amersfoort hebben willen gaan en mogelijk daar de trein terug willen nemen.

Er wordt gezegd dat ze later die avond een evenement had in nieuwegein. Heeft iemand daar een bron van? Want zover ik weet bestaat die informatie helemaal niet. (ik hou het allemaal vrij goed bij). Ze had wel de volgende dag een bruiloft, maar dat is wat anders.

Ik hoor van sommigen dat het idee van een ontvoering te ver gezocht is, maar eigenlijk wijst voor mij ook alles erop dat dit de meest waarschijnlijke gebeurtenis is geweest. Aangezien er nog steeds geen enkel spoor van haar of haar bezittingen is gevonden.
Wat ik me inderdaad wel kan voorstellen is dat iemand met een busje haar een lift aan heeft geboden in het slechte weer, op een van de rustigere plekken waar op dat moment niemand was (met dat weer waren er wel echt een stuk minder mensen buiten huis) en haar toen met fiets en al het busje in heeft gesleurd. Dat is de enige manier waarop het snel genoeg en ongezien gebeurd kan zijn. Dat betekent wel dat ze misschien nog in leven is, ergens vastgehouden wordt. Een soort hele verdraaide hoop, dat er nog een kans is om haar te helpen.

Wat ik dan weer erg onwaarschijnlijk en een beetje absurd vind is een theorie als dat ze die selfie onder dwang moest maken bij dat kruispunt. Ten eerste echt wel een van de drukkere punten waar iemand het echt wel gezien zou hebben en ze om hulp had kunnen vragen. Verder is de foto zo typisch een normale gekke selfie die past bij de situatie en meerdere vrouwen als haar maken, dat daar echt niks achter te zoeken valt. Laat voor mij daarnaast ook heel goed zien dat ze een hele normale fietstocht aan het maken ging, overvallen werd door het weer, maar totaal geen type is die wilt vluchten en niet gevonden wilt worden, of een einde zou willen maken aan haar leven.

Het blijft gewoon zo'n rare situatie, met zo'n normale meid uit een normaal milieu verdwenen in een normaal gebied waar zoiets eigenlijk gewoon niet gebeurt. De hele vreemdheid wijst naar onnatuurlijk menselijk ingrijpen. Ik hoop echt niet dat dit wordt als de vermissing van tanja groen, die ook nooit meer is gevonden.
pi_174163364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, dan is 15 minuten beetje kort.

Laatste selfie was 18.50, maar ik weet niet meer precies welke tijd ze nou voor het laatst online gezien is volgens whatsapp, dat zou je kunnen vergelijken met de selfieplek & Soest-Oost. Want dan is ze daar dus afgestapt en nog even op whatsapp geweest. En dat ziet er dan weer anders uit als een brute ontvoering.
Voor Whatsapp hoef je niet af te stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')