Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01quote:Osnabrück Hamburg
Hamburg Berlin
Hamburg Hannover
Leer (Ostfriesland) Bremen
Bremen Wunstorf
Hannover Magdeburg Berlin
Hamburg Kiel
http://www.treinreiziger.nl/staking-belgische-spoorwegen-nmbs-dreigt-dinsdag-10-oktober/quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.
De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur)” zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer. ”
De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond soms ook Thalys hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.
je kan gelukkig voor doorreis naar Ruhrgebied nu via Hallequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef dennistd het volgende:
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....
Ook niet op deze trajecten trouwens:
[..]
Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
Ik ben maar een simpele buurtbus-machinist, mijn wegbekendheid strekt nog niet eens tot waar jullie zittenquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:08 schreef Maegrim het volgende:
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben
MCN BB of hoe moet ik dit zien?quote:
Paging DeaDLocK2Kquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang.
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Bedankt James!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaaldquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal![]()
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens![]()
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussenquote:
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.quote:
Toevallig alleen nieuwe stations toegevoegd zonder de basislijst in te laden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, en dat is ook het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat meldenquote:Wichtiger Hinweis zu DB Fahrplanauskunft und DB Navigator (App):
Die Angaben zu den Zügen des metronom, erixx und enno in der Fahrplanauskunft der DB inkl. App sind falsch! Diese entsprechen nicht den tatsächlichen Daten des metronom.
Die richtigen Informationen finden Sie ausschließlich unter www.metronom.de, www.erixx.de und www.der-enno.de oder auf der jeweiligen facebook-Seite. Gleiches gilt für Anzeigen und Ansagen auf den Bahnhöfen. Diese sind ebenfalls falsch.
Je zou het haast gaan denken, want Maastricht Noord stond er ook inquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig alleen nieuwere station toegevoegd zonder de basislijst in te laden?
En wat kostte het?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |