SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:56 schreef djh77 het volgende:
Nieuw binnenvaartschip op ccfZiet er wel aardig uit met eerste hypotheek. Man weet wat hij koopt en de eerste drie jaar is werk verzekerd. Als het na drie jaar mis gaat is de lening zover afgelost dat de rest van de lening wel uit een eventuele gedwongen verkoop terug komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2017 18:11:13 ]
Ik vind het er ook goed uit zien, grootste risico is waarschijnlijk dat de eigenaar schipper arbeidsongeschikt raakt waardoor de exploitatie stil valt. Maar dan nog levert het eerste hypotheekrecht wel comfort dat in ieder geval een aanzienlijk deel van de investering terug komt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ziet er wel aardig uit met eerste hypotheek. Man weet wat hij koopt en de eerste drie jaar is werk verzekerd. Als het na drie jaar mis gaat is de lening zover afgelost dat de rest van de lening wel uit een eventuele gedwongen verkoop terug komt.
Als we willen investeren zullen we nog even moeten wachten want ik mis de investeringsknop in deze pitch.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het er ook goed uit zien, grootste risico is waarschijnlijk dat de eigenaar schipper arbeidsongeschikt raakt waardoor de exploitatie stil valt. Maar dan nog levert het eerste hypotheekrecht wel comfort dat in ieder geval een aanzienlijk deel van de investering terug komt.
Ik heb ze vandaag aan de telefoon gehad.quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Minimaal een ton inleg lees ik..........![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond toch ook zelf maar even een berekening gemaakt, en dan ziet het er toch wat triester uit dan bovenstaande cijfers van GVE suggereren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:59 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Mijn bruto rendement is hoger![]()
Bruto rendement 7,89%
Bruto rendement na aftrek fee 7,39%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,60%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,70%
Volgens mij kan ik hieruit wel concluderen dat het de afgelopen 365 dagen veel slechter is gegaan dan de jaren daarvoor.
Als 'Rente die ik had moeten ontvangen' gelijk is aan 'Bruto rendement' (en niet je rendement na aftrek van kosten), dan klopt het volgens mij.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:39 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Vanavond toch ook zelf maar even een berekening gemaakt, en dan ziet het er toch wat triester uit dan bovenstaande cijfers van GVE suggereren.
Mijn eigen berekening over de afgelopen 4 jaar, met defaults ouder dan 1/2 jaar volledig afgeschreven ( 3 defaults in mijn geval ):
( Ontvangen rente - Som defaults - Fee's ) / ( Rente die ik had moeten ontvangen ) = 0,20
0,20 x Bruto rendement ( 7,89%) = 1,58 % Netto rendement
Is mijn manier van berekenen nu compleet verkeerd ? Scheelt nogal veel met hetgeen GVE naar voren brengt.
Klopt ook m.i., zelf heb ik een vergelijkbare manier van rekenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:39 schreef Thomas88 het volgende:
[..]Is mijn manier van berekenen nu compleet verkeerd ? Scheelt nogal veel met hetgeen GVE naar voren brengt.
Dit hebben ze vast gelezen, want nu is de site ineens in onderhoudquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als we willen investeren zullen we nog even moeten wachten want ik mis de investeringsknop in deze pitch.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:34 schreef dubbeltjez het volgende:
Ook met een kleiner bedrag, ben ik bang dat het gevraagde bedrag alsnog zo groot is, dat het niet goed is voor mijn spreiding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:34 schreef dubbeltjez het volgende:
[..]
Ik heb ze vandaag aan de telefoon gehad.Wat zou dan het voordeel zijn ten opzichte van bijvoorbeeld 10K of 25K investeren bij SIG?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk vooral een stukje spreidingquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:50 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Wat zou dan het voordeel zijn ten opzichte van bijvoorbeeld 10K of 25K investeren bij SIG?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:33 schreef InvestorW het volgende:
iets anders: ik krijg van KOM een "Last tot Incasso" voor invorderen bijIk maak mijn aandeel in de kosten met alle plezier over, en ik hoop dat ze die laaielichter Ludie Reijnders van Beaumont stevig aanpakken, aangezien hij op een misselijkmakende manier onder zijn verplichtingen naar de investeerders probeert uit te komen. Ik hoop dat hij de komende jaren op water en brood komt te zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarbij mag ik alvast 70 euro overmaken voor de onkosten. Word ik niet heel blij van. Maar er lijkt wel wat te halen te zijn (en ik moet uit deze lening nog 1,5k krijgen).
Had eigenlijk verwacht dat KOM deze kosten maakt, en dan uit de opbrengsten eerst hun kosten dekt.
Hebben jullie hier ervaring mee of een mening over?
(als ik het niet doe, schrijven ze wschl de hele lening ineens bij mij af)Pecunia non olet
Geen defaults bij GvE; ik zit dan gelukkig ook niet in van die achterlijke projecten.quote:Jaarlijks rendement van uw portefeuille Peildatum 1-7-2017
Bruto rendement 7,39%
Bruto rendement na aftrek fee 6,88%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,88%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 6,88%
Kan je delen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 06:54 schreef Rottie99 het volgende:
Oei, ik geloof toch wel dat ik de "winnaar" ben op dit forum:
Mijn statistiek na 4 jaar GVE:
Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-7-2017
Bruto rendement 8,04%
Bruto rendement na aftrek fee 7,53%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 0,25%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) -2,99%
En volgens mijn eigen statistiek zit ik zo rond de -10% er van uitgaande dat er niks van de defaults meer terugkomt. Ben nagenoeg gestopt met CF
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |