SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.
De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.
De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)
Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.
Wanneer?
Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
De lijst van 2017
Die is er nog niet. Ohá
Presentatie
De presentatie is dit jaar in handen van:
Een aantal DJ’s, maar wie?
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Een keertje.
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-10-2017 13:13:40 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Wist U bijvoorbeeld dat Kayak stiekem altijd over een ‘Reverse Queen’ zong?
Ik moest dat pareltje van ManiGOD er in latenquote:Op zondag 1 oktober 2017 22:51 schreef Cee het volgende:
Schitterende OP mexi, vooral de laatste foto in de spoilertag en dit
[..]
Oja. Doe maar +1. Denk ikquote:Op maandag 2 oktober 2017 00:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Puike OP, alleen is het hoodstuk Wanneer? net ietsje teveel gekopieerd van vorig jaar.
Bíjna.quote:
Bijna, maar reken wel op Catalaanse toestanden als je op Bløf stemt.quote:
Vaste prik hier.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
Gaan we nog massaal op Nights in White Satin en Whiter Shade Of Pale stemmen?
Ik zal eraan denken, ik ben er alleen nog niet over uit welk Moody Blues-nummer in mijn stemlijst komt.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
kortom het is nog een question...quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik zal eraan denken, ik ben er alleen nog niet over uit welk Moody Blues-nummer in mijn stemlijst komt.
Nu nog even dat extra rechte haakje weg na de banner en hij is afquote:Op maandag 2 oktober 2017 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die 2 60's classics ook even meegenomen in de OP.
Hoezo, Zeeland willen we toch juist wél kwijt?quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bijna, maar reken wel op Catalaanse toestanden als je op Bløf stemt.
Absoluut niet.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
dat was toch Limburg?quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoezo, Zeeland willen we toch juist wél kwijt?
quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Wel gaan we met zijn allen op The Killing Moon stemmen.
Mag dat of is dat racistisch?quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tom Petty gaat stijgen gok ik zo.
damn!quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Met Free Fallin' nog wel.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel wat vroeg voor de ultieme troefkaart, maar daar kan die arme man ook weinig aan doen
Dat heeft ie zelf ook door blijkbaartwitter:telegraaf twitterde op maandag 02-10-2017 om 23:43:13UPDATE: ’Tom Petty vecht voor zijn leven’ https://t.co/jDcoHuJ7s6 https://t.co/p9PVhEXQ2a reageer retweet
Heeft niet lang mogen duren, hij is het leven alsnog ontvlucht!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]Dat heeft ie zelf ook door blijkbaartwitter:telegraaf twitterde op maandag 02-10-2017 om 23:43:13UPDATE: ’Tom Petty vecht voor zijn leven’ https://t.co/jDcoHuJ7s6 https://t.co/p9PVhEXQ2a reageer retweet
Zal wel wat meevallen, voor het doorsnee Radio (2) publiek van tegenwoordig, klinkt de naam Tom Petty als een ingewikkelde wiskundige formule.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
25-50?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:41 schreef Piebe het volgende:
[..]
Zal wel wat meevallen, voor het doorsnee Radio (2) publiek van tegenwoordig, klinkt de naam Tom Petty als een ingewikkelde wiskundige formule.
Leonard Cohenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:32 schreef hhh38 het volgende:
Niemand zal het ooit zo goed timen als George Michael vorig jaar.
Oh wacht, juist niet![]()
Wie was het dan die midden november overleed?
MUZ / Post hier pas overleden muzikanten #9quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Wie hebben er eigenlijk nog meer de troefkaart ingezet dit jaar? In ieder geval Linkin Park dus, nog anderen?
Chuck berryquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Wie hebben er eigenlijk nog meer de troefkaart ingezet dit jaar? In ieder geval Linkin Park dus, nog anderen?
ik ben nog nooit vrij geweest tussen kerst en O&Nquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:31 schreef CindieY het volgende:
Over de OP, het stukje over Spotify. Moeten het niet de lijsten VANAF 2013 zijn die beschikbaar zijn op Spotify?
Wordt trouwens het eerste jaar dat ik tussen kerst en O&N moet werken
Kun je tijdens het werk wel luisteren?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:31 schreef CindieY het volgende:
Over de OP, het stukje over Spotify. Moeten het niet de lijsten VANAF 2013 zijn die beschikbaar zijn op Spotify?
Wordt trouwens het eerste jaar dat ik tussen kerst en O&N moet werken
Dat was inderdaad zeldzaam goed. Met drie top-10-noteringen heeft hij er echt het hoogst haalbare uitgetrokken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ramses Shaffy timede het echt perfect
George Michael had dat ook niet nodigquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad zeldzaam goed. Met drie top-10-noteringen heeft hij er echt het hoogst haalbare uitgetrokken.![]()
Een George Michael daarentegen had juist weer een bar slechte timing. Prutser.
Ik vond het al een schande dat hij er vorig jaar niet meer in stond. Triest dat hij daarvoor eerst moest overlijdenquote:Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Learning to fly vind ik wel zijn mooiste nummer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:44 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ik vond het al een schande dat hij er vorig jaar niet meer in stond. Triest dat hij daarvoor eerst moest overlijden. Minstens Refugee, I Won't Back Down, Free Falling en A Face In The Crowd horen erin te staan. Ik had zelf vorig jaar gestemd op Learning To Fly.
agreequote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Learning to fly vind ik wel zijn mooiste nummer.
Nee, die had wel behoorlik wat noteringen, in tegenstelling tot de 0 van Tom Petty afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:42 schreef livelink het volgende:
[..]
George Michael had dat ook niet nodig
charles bradleyquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Chris Cornellquote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Glenn Campbell, Allman Brothers, J. Geils, Chuck Berry....
Wellicht dat de Stones nog een poging gaan doen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Keith Richards is al jaren dood, alleen dat weet hij zelf nog steeds niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wellicht dat de Stones nog een poging gaan doen?
Ook dat, maar met de longkanker van Ron Wood weet je het nooit.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Keith Richards is al jaren dood, alleen dat weet hij zelf nog steeds niet.
Handle with care stond er de laatste jaren wel in, maar zou er zo uit kunnen vallen om plaats te maken voor de nieuwe Marco Borsato, Kensington en Ed Sheeranquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef HPLC het volgende:
Dit jaar stem ik sowieso op Free Fallin', misschien dat ik nog een nummer kies van de Traveling Wilburys. Ik neem aan dat die er ook niet in staan.
Ja, daar was ik al bang voorquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Handle with care stond er de laatste jaren wel in, maar zou er zo uit kunnen vallen om plaats te maken voor de nieuwe Marco Borsato, Kensington en Ed Sheeran
Vertel eensquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb nog een leuk eternal flame-feitje.
Het heeft weinig om het lijf, hoorquote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het heeft weinig om het lijf, hoor
Jamaar straks komt er weer iemand met die drummer van ZZ Top-grap en die heeft ook al zo'n baard.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]gun Mexicano nou zijn momentje!
Voorpret beste pretquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jamaar straks komt er weer iemand met die drummer van ZZ Top-grap en die heeft ook al zo'n baard.
quote:
Mijn vriendin schijnt die te hebben (in)gezongen.quote:
Het zijn er nu nog maar 74quote:
dit jaar is wel verdomde snel voorbij gevlogenquote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het zijn er nu nog maar 74
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 23:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn vriendin schijnt die te hebben (in)gezongen.
Wat had ze aan?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 23:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn vriendin schijnt die te hebben (in)gezongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |