Allochtoon gespot.quote:Op zaterdag 30 september 2017 16:50 schreef Roberta_J het volgende:
Die laatste staat er wel zo bij van: 'neem me dan, als je kan!!'
Ik ben van de generatie 1974-2014.quote:Op zaterdag 30 september 2017 16:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ja, ik vind er geen zak aan.
Ik ben meer van de Bergkamp/De Boer/Kluivert/Seedorf generatie.
WK 98 vond ik een mooie tijd.
Tong80, wanneer ben je nou eigenlijk gestopt met naar buiten gaan?quote:Op zaterdag 30 september 2017 17:12 schreef tong80 het volgende:
Hier stond ik achter het doel......
[ afbeelding ]
Hier zat ik in het stadion......
[ afbeelding ]
George Best, net de Europacup gewonnen met Manchester United en gekozen tot Europees Voetballer van het Jaar, is aan het feesten in een hotel. In de Koninklijke suite ligt ie met Miss World in bed. Omringd door geld en Champagneflessen belt ie de Roomservice. Een butler komt binnen en zegt:quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Tong80, wanneer ben je nou eigenlijk gestopt met naar buiten gaan?
Herman Brood: 'Ik ben ooit gestopt met drinken. Het waren de 20 vreselijkste minuten van mijn leven.'quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, maar je vertelt vaak over verhalen uit de jaren 80, zoals over het EK88. Dus je was toen veel op de been en nu, lijkt het toch, minder. Dus dan is de vraag: Wat is er in de tussentijd gebeurd?quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herman Brood: 'Ik ben ooit gestopt met drinken. Het waren de 20 vreselijkste minuten van mijn leven.'
Tong80 neemt een bal achterlangs op de hak, wipt hem over zijn en de verdediger zijn hoofd. Begint aan een solo langs de zijlijn. Passeert achteloos nog twee tegenstanders. Op de achterlijn geeft ie een perfecte voorzet, half wreef half binnenkant, over 20 meter. De midvoor hoeft alleen nog maar in te koppen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat je m'n vraag door middel van code probeert te beantwoorden. Ik ga de komende dagen al je woorden analiseren om te kijken of er ergens een antwoord verstopt is.quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tong80 neemt een bal achterlangs op de hak, wipt hem over zijn en de verdediger zijn hoofd. Begint aan een solo langs de zijlijn. Passeert achteloos nog twee tegenstanders. Op de achterlijn geeft ie een perfecte voorzet, half wreef half binnenkant, over 20 meter. De midvoor hoeft alleen nog maar in te koppen.
Rust. Oud-trainer en trouwe supporter Loek van Gameren: 'Dat was wel heel erg mooi Herm. Dat doet niemand je na.'
'Ach loek, ik moest toch die kant op.'
Gisteren een telefoontje van journalist Frénk van der Linden. Of ik in zijn NPO-Radio1 programma Kunststof wil komen tussen 19:00 en 20:00 uur. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, maar je vertelt vaak over verhalen uit de jaren 80, zoals over het EK88. Dus je was toen veel op de been en nu, lijkt het toch, minder. Dus dan is de vraag: Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Je stelt een korte vraag over het leven van een 55jarige man. Wat wil je horenquote:Op zaterdag 30 september 2017 23:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat je m'n vraag door middel van code probeert te beantwoorden. Ik ga de komende dagen al je woorden analiseren om te kijken of er ergens een antwoord verstopt is.
Waarom je verhalen vrijwel altijd uit die tijd lijken te komen. Is niks mis mee natuurlijk, maar het viel me op.quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je stelt een korte vraag over het leven van een 55jarige man. Wat wil je horen
Mijn verhalen komen ook uit deze tijd. Het is alleen zo dat als je boven de 50 bent je minder op avontuur uit gaat. Kan je genoeg vertellen. Maar is minder opwindend.quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom je verhalen vrijwel altijd uit die tijd lijken te komen. Is niks mis mee natuurlijk, maar het viel me op.
Die werden genaaid door de FIFA. Halve finale tegen West-Duitsland had nooit mogen doorgaan. Veld was onbespeelbaar door regen.quote:Op zondag 1 oktober 2017 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Polen had kampioen moeten worden in 1974.
Doe Willie de groeten. Die viel af vlak voor het WK 74. Samen met Jan Mulder.quote:
Ach ja, het pre internet tijdperk toen we nog wel eens buiten kwamen. Vervlogen tijden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad. Zowel voor ons als voor het hele WK. Maar dat we ooit nog eens als favorieten beginnen met 2 van de drie beste voetballers ter wereld is vrijwel uitgesloten.quote:Op zondag 1 oktober 2017 10:41 schreef Piebe het volgende:
Middelste foto is toch gewoon van het meest teleurstellende toernooi in de geschiedenis?
Die tijd komt ook nooit meer terug. Al helemaal njet met Bergkamp aan het vliegroer.quote:Op zondag 1 oktober 2017 10:46 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ach ja, het pre internet tijdperk toen we nog wel eens buiten kwamen. Vervlogen tijden.
mensen die 'midvoor' zeggen, die zijn inderdaad uit grootvaders tijdquote:Op zaterdag 30 september 2017 23:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tong80 neemt een bal achterlangs op de hak, wipt hem over zijn en de verdediger zijn hoofd. Begint aan een solo langs de zijlijn. Passeert achteloos nog twee tegenstanders. Op de achterlijn geeft ie een perfecte voorzet, half wreef half binnenkant, over 20 meter. De midvoor hoeft alleen nog maar in te koppen.
Rust. Oud-trainer en trouwe supporter Loek van Gameren: 'Dat was wel heel erg mooi Herm. Dat doet niemand je na.'
'Ach loek, ik moest toch die kant op.'
Free Kick. Obstructie. Off side.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:31 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
mensen die 'midvoor' zeggen, die zijn inderdaad uit grootvaders tijd
ff lekker betastenquote:Op zaterdag 30 september 2017 23:38 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In 2019 Wereldkampioen.
Ons 6e wordt al gesponsord door Jan Smeets en Pinkpop.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:26 schreef Maanvis het volgende:
1 voordeel: De realitysoap, naaktkalender én het autobiografisch boek dat tong80 uitbrengt zorgen ervoor dat NIVO Sparta met tong80 als hoofdsponsor een aantal topspelertjes kan kopen en in 2024 Nederlands Kampioen zal worden.
Ijsland zal deze prestatie nooit meer herhalen. Net zoals FC Groningen nooit meer van Inter Milaan en Atletico Madrid zal winnen of Ajax drie maal op rij de CL. Je vergelijkingen gaan compleet mank.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang landen als IJsland, met hun nietige 330.000 inwoners, uitstekend kunnen presteren op een EK, blijft er altijd hoop voor Nederland. Na de succesvolle periode 1974-1978 kende Oranje ook een mindere periode waarbij kwalificatie voor eindtoernooien werd misgelopen.
En zelfs tussen de twee prima WK's van 2010 en 2014 (resp. 2e en 3e geworden) speelde Oranje in 2012 een beroerd EK, met roemloze uitschakeling in de poulefase. Kortom: de kampioen van vandaag kan morgen de grote verliezer zijn en omgekeerd.
Zoals je zelf al omschrijft, kunnen kleine zaken een groot verschil maken. Een bal die net op de paal gaat (Rensenbrink), een discutabel - randje buitenspel - doelpunt van Kieft op het EK 1988 tegen Ierland, maar ook het onnodige gelijkspel in de huidige kwalificatiereeks tegen Zweden, waar zonder meer winst mogelijk was.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ijsland zal deze prestatie nooit meer herhalen. Net zoals FC Groningen nooit meer van Inter Milaan en Atletico Madrid zal winnen of Ajax drie maal op rij de CL. Je vergelijkingen gaan compleet mank.
Nederland haalde het WK-74 omdat in de laatste minuut van de laatste kwalificatiewedstrijd een geldig doelpunt van de belgen werd afgekeurd. Net zoals Oranje het EK84 op één doelpunt miste. Spanje had Malta omgekocht en wisten hoeveel het moest worden. het werd dan ook 12-1. Ruststand 1-1 trouwens. Het EK-80 speelden we nog. Het WK-82 misten we omdat we toen 4 jaartjes in een iets mindere periode zaten en tegen het Frankrijk van Platini moesten spelen.
Het WK-86 misten we in de laatste wedstrijd 5 minuten voortijd. Wat er toen wel al was was een lichting die goud werd voorspeld. Van Basten en Kieft waren al Europees topscorer en in 1983 op het jeugd WK waren de Nederlanders al de beste ploeg met van het Schip, Rijkaard, Koeman, van Basten, Been etc. We werden in Mexico in de kwartfinale uitgeschakeld door Argentinie"met drie rode kaarten zelfs één voor Vanenburg. Er ingefloten.
In 87 begon het tijdperk dat al was voorspeld. Ajax won de EC-2 en de rest is een geschiedenis van30 jaar achter elkaar met successen. Net zoals het voor zeg 1980 was. Dus het was een interbellum zonder kogels maar wel met een vooruitzicht op nieuw Nederlands voetbalgeweld. Nu is dat nergens te vinden. Niet op het veld en niet naast het veld waar ze moeten trappelen om het roer over te nemen. Niks nada. Somberte.
1988 Winnaarquote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
Oranje heeft de afgelopen 30 jaar meerdere eindtoernooien gemist of wél behaald, maar vervolgens zwak gepresteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |