Waar we vanaf 24 juni 2013 op hebben moeten wachten gaat dan eindelijk gebeuren. Aankondiging op het moment dat de meeste mensen ter wereld met een gemiddeld dag/nacht-ritme wakker zijn. Gelijk eens op een heleboel dingen terugkomen, voor zover het nog relevant is:
quote:
Op maandag 5 februari 2018 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:[..]
Maar zoals hij het schrijft staat er wel dat als je ze niet op festivals wil zien je er voor moet vliegen of de Thalys pakken. Maar weet niet hoeveel waarde we daaraan moeten hechten.
Veel.
Als losstaande noot, geen reactie op hierboven: ik zei nooit dat die landen de exclusiviteitsbonus van een festival niet konden betalen, ik zei dat ze de gage überhaupt niet voor elkaar konden krijgen (dus in Italië en Frankrijk, zelfs Rock En Seine niet). En ik bedoelde dat de meeste van de festivals géén exclusiviteit hebben afgedwongen, Dusseldorf is anderhalf uur rijden van Hilvarenbeek, ze doen Berlijn én Dusseldorf terwijl ze al Hurricane/Southside doen (al ligt het ver uit elkaar), Primavera en Mad Cool zijn in hetzelfde land, zulke dingen. Iets waar TRNSMT in Schotland dan wél weer voor heeft gevochten en dat kunnen ze met gemak doorvoeren in de ticketprijs. Dat gaat de vroegste
grote show in de UK worden.
De webredactie van 3FM snapte er na de zalen-aankondiging weer niets van.
“Afgelopen weekend was de aankondiging er ineens: shows in Berlijn, Rome, Parijs, Milaan, Dusseldorf en Kopenhagen. Twee shows in Italië en niks in ons mooie landje? Wat hebben die Italianen dat wij niet hebben?! “ (
https://www.npo3fm.nl/nie(...)-door-arctic-monkeys)
“Ineens”… Zij hebben geen festivals die Arctic Monkeys op hun affiche hebben. Dat is toch echt niet zo moeilijk te bevatten, geen act gaat én een festival én een arena doen in dezelfde periode. Tenzij je een driedubbele laag aan fanbase hebt over 20+ jaar, zoals Pearl Jam of U2 ofzo.
quote:
In 2013 waren er 2 opties als alternatief voor het ontbreken van Nederland tijdens de ‘AM’-tour: Brussel en Dusseldorf. Heb ze toen beide gedaan, plus Earls Court in Londen. Ondertussen gesloopt, zonde van een icoon, maar aan de andere kant was het ook maar een veredelde veehal met toevallig een podium aan een kant. Zoals bij Oasis in 1995 vette billboards aan het pand, een buzz die door heel Londen ging dat AM in de stad was, heb het hier nog vastgelegd aan het begin:
Die show moest zelfs worden onderbroken omdat het publiek te gek werd:
Vorst Nationaal staat me vooral van bij hoe ze terwijl een groot gedeelte van het publiek aan The Strypes wilden ontkomen plots de toegang naar de staanplaatsen dichtgooiden wegens “te vol” en één mannetje daar iedereen moest tegenhouden. Iedereen elkaar opjutten, “5…4…3….2…1...!” Bum rush the show! Mannetje stond ondertussen ergens in het midden van de zaal. Totaal onverantwoord, maar wel lachen. Het plotselinge debuut van ‘I Want It All’ die avond op de eeuwige tweede plek van 'Brianstorm'. 5 keer in totaal gespeeld, enkel die week. Echt een goede tour die herfst, Bill-Ryder Jones mee als vast lid, denk de piek van de ‘AM’-tournee, na Madison Square Garden in februari 2014 was de pit er gauw uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog effe iets over dat Eventim Duitsland hè, hopelijk het laatste. Blijkbaar kregen de internationale consumenten (35 euro verzendkosten!) een dreigbrief met de boodschap als ze niet op het opgegeven adres aanwezig zouden zijn wanneer DHL zin had om te tickets te bezorgen,
“the tickets might have been sent back to our offices, in which case the tickets are going to lose their worth". Zwarthandel aanpakken is tof, maar in de toekomst is het ook een idee om een beetje aan de klantvriendelijk van al die verschillende organisaties te werken en alle verkoopsites op elkaar aan te sluiten. Die Franse sites met geen vertaling, Italiaanse sites met geen zaalplan en dan moet je maar tijdens de verkoop ineens een keer bekijken wat nou “categorie 1” en “categorie 2” is. Ook in Amerika, Ticketfly die buitenlandse credit cards weigerde, en ondertussen wel gewoon een test-betaling van 0,00 op het afschrift zien.
We hebben het echt nog zo slecht nog niet in Nederland met Ticketmaster. Die wachtrij die ze in leven hebben geroepen een paar jaar terug is helemaal ruk, dat wel. Voorheen was het gewoon F5 om 09:59:99 met een snelle verbinding en je had tickets, voor welke show dan ook, ik heb toen nooit misgegrepen.
SeeTickets wist er ook weer wat van te maken tijdens de Miles Kane-voorverkoop. Als je meerdere shows aanklikte voegden ze de sessies doodleuk samen, en kreeg je tijdens het afrekenen één van de shows te zien. Die anderen waren ondertussen natuurlijk allang uitverkocht. Gelukkig waren er nog wat kaarten op Ticketmaster, 20 euro verzendkosten :’). Wat is dat sowieso, 4 verschillende soorten sites/organisaties die allemaal uit dezelfde kaartenbak graaien en allemaal andere servicekosten en verzendmogelijkheden hanteren?