abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:41:57 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001172
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174001177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er bestaan geen banen die je echt graag wil en volledig voor gaat?
Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.

quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb je eerst hbo gedaan?
Yep, ik ben opgeleid tot laborant.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:43:56 #3
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001196
Denk goed na wat je wilt.

Ik deed ook “alles aanpakken wat maar kon” maar nu begin ik al een beetje vermoeid te raken van de enorme reistijd als consultant. :P

Maar komt vast goed. :)
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:44:06 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_174001199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

dinsdag 26 september 2017 @ 08:44:15 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001202
quote:

[..]

Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.

[..]

En daarna een master filosofie?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174001210
quote:

[..]

[..]

Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
pi_174001216
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

En daarna een master filosofie?
+ bachelor filosofie.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:45:54 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001226
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan me daar echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt.
Ik ken eigenlijk ook geen wo'er voor wie dat geldt.
De meeste hebben een gewilde studierichting. Op wat verdwaalde juristen na dan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174001235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:43 schreef Jip141 het volgende:
Denk goed na wat je wilt.

Ik deed ook “alles aanpakken wat maar kon” maar nu begin ik al een beetje vermoeid te raken van de enorme reistijd als consultant. :P

Maar komt vast goed. :)
Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.
pi_174001262
quote:

[..]

Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:49:52 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001280
quote:

[..]

Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).
pi_174001296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

+ bachelor filosofie.
Als laborant is ook in of nabij het noorden natuurlijk wel werk te vinden. Alleen mist de link met filosofie dan meestal :P
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:51:35 #13
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.
Het is erg leuk dat het afwisselend is.

Maar vandaag (uitzonderlijk) heb ik in totaal 6 uur reistijd. Dat hou ik niet een paar dagen per week vol. :P

Een ander nadeel is dat je in alle losse klusjes het overzicht kunt verliezen.

Ik verveel me in ieder geval niet. Maar iets minder reistijd en iets meer rust en overzicht zou ik wel waarderen. Is wel meteen mijn eerste baan dus geen ervaring met verveling op werk of eentonige klussen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:51:56 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".

Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:52:28 #15
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom
Hier zou ik dus mee oppassen. Goed bedoelde tip.

Het is echt een groot deel van je week.
pi_174001315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar ook met zo’n studie kan je toch bepaalde wensen hebben die daar goed op aansluiten? De IT in na laboratorium en filosofie klinkt redelijk willekeurig.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:53:42 #17
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001333
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".

Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
Ook weer waar..
pi_174001336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).
Hoe kan dat je nou niet uitmaken?! Wtf. Het beheerst straks praktisch je hele week voor de rest van je leven en je bent onverschillig over hoe dat eruit ziet? Hoe heb je die mening nou weer bij elkaar gefilosofeerd?
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:54:35 #19
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001344
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:53 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Ook weer waar..
Het is af en toe niet slecht voor je om te beseffen dat we allemaal in een bubble leven.
Wil niet zeggen dat je anders moet handelen, maar voor het besef wel fijn.
pi_174001348
Wel respect voor Jip trouwens. Wel
Heftige reistijd rondom je werk.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:55:38 #21
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
05:50 ging de wekker.

Werd er niet blij van. :D
pi_174001374
Afijn ik loop kantoortje binnen mensen grgr xxx
pi_174001377
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik herken dat wel. Al mijn vrienden zijn minimaal HBO-afgestudeerd, maar allemaal in onrendabele richtingen. Die leveren flink in op perspectief.

Geld is geen drijfveer, maar stabiliteit en toekomstperspectief wel. Ik heb ook het nodige geluk gehad, ik heb helemaal geen opleiding afgerond maar ben wel relatief goed terecht gekomen. Ik besef me alleen wel dat het ook héél anders uit had kunnen pakken en zou mensen niet zo snel adviseren in de taalwetenschappen of filosofie te stappen. Niet omdat het niet leuk of niet waardevol zou zijn. Maar naast studiewensen heeft een mens ook heel veel wensen t.a.v. quality of life. Die moet je toch verdienen en je studie speelt daarin een sleutelrol.
pi_174001378
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:55 schreef Jip141 het volgende:

[..]

05:50 stond te wekker.

Werd er niet blij van. :D
Snap ik :(
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:56:54 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001382
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind internationale reistijd wel iets anders dan binnenlandse reistijd.
Afgelopen jaar voor werk een paar keer in Londen, Frankfurt en Zurich geweest, maar dat is qua arbeidsvitaminen wel anders dan met het treintje pendelen naar Schubbekutteveen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')