abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zaterdag 23 september 2017 @ 11:05:40 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173943204
hebben die lieden nu echt niets beters te doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173943206
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:04 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik dus, je voldoet precies aan je eigen probleem. Je projecteert "staat niet op nl:wiki, dus...vraag" naar "kennelijk [foute conclusie] weet niemand [x2] daar iets van".

Dát denken is een groter probleem dan wat dan ook. En of je nou MAVOschaap of gympikkie bent maakt dan schrikbarend weinig uit...
Nee, ik zeg toch niet dat het niet waar is. Ik weet het niet, dus ik controleer gauw even.
I´m back.
pi_173943230
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Conquistadors en Azteken feestje zou fouter zijn ja :D
Columbusje spelen ja, dat zou ook niet echt je van het zijn.
I´m back.
pi_173943243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:45 schreef WammesWaggel het volgende:
De vorige directeur van Tivoli is in de Amerikaanse woestijn gestorven en nu dit? :(
013
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:09:10 #105
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173943258
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Columbusje spelen ja, dat zou ook niet echt je van het zijn.
Mwoah Christoffel had voor een bajesklant volgens mij niet eens zo heel veel kwaads in de zin wat de Azteken betreft.

Waren meer de meneren die na hem komen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:10:12 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173943272
quote:
Some historians disagree that genocide, defined as a crime of intent, should be used to describe the colonization experience. Stafford Poole, a research historian, wrote: "There are other terms to describe what happened in the Western Hemisphere, but genocide is not one of them. It is a good propaganda term in an age where slogans and shouting have replaced reflection and learning, but to use it in this context is to cheapen both the word itself and the appalling experiences of the Jews and Armenians, to mention but two of the major victims of this century."[58] Political scientist Guenter Lewy says the label genocide is not applicable and he views the "sad fate" of the Native Americans as "not a crime but a tragedy, involving an irreconcilable collision of cultures and values. [...] The new Americans, convinced of their cultural and racial superiority, were unwilling to grant the original inhabitants of the continent the vast preserve of land required by the Indians’ way of life."[59] Noble David Cook, writing about the Black Legend and the conquest of the Americas wrote, "There were too few Spaniards to have killed the millions who were reported to have died in the first century after Old and New World contact." Cook acknowledged that "it is impossible to factor out and weigh precisely each of the causes that led to the collapse of Amerindian society. We might ask, Did the Spanish lance lead to the death of 2 percent of the Indians, the arquebus 5 percent, the dog 12? ... Almost all sources provide that sickness made conquest and foreign domination easier, not just for the Spanish but for all European states."[60] Native American Studies professor Roxanne Dunbar-Ortiz says, "Proponents of the default position emphasize attrition by disease despite other causes equally deadly, if not more so. In doing so they refuse to accept that the colonization of America was genocidal by plan, not simply the tragic fate of populations lacking immunity to disease. In the case of the Jewish Holocaust, no one denies that more Jews died of starvation, overwork, and disease under Nazi incarceration than died in gas ovens, yet the acts of creating and maintaining the conditions that led to those deaths clearly constitute genocide."[61]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173943274
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:15 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hij is tegen white male supremacy, terwijl hij zelf een white male is?
Je snapt er niets van. Hij is superieur aan alle andere witte mannen. Omdat die male en Supreme zijn. Snappie?
Whatever...
pi_173943282
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mwoah Christoffel had voor een bajesklant volgens mij niet eens zo heel veel kwaads in de zin wat de Azteken betreft.
Soort regime als van Leopold2 in de Belgische Congo, zeg maar.
I´m back.
pi_173943285
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 07:33 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

+ "ik hou ervan om cowboytje en indiaantje te spelen"
Dit soort plaatjes lijken me een bondig argument voor censuskiesrecht.
pi_173943300
Maken ze er een Skylander en pokomon feest van. Klaar met het gezeik.
pi_173943310
Dorpjes hier werden voor 60-80 procent gedecimeerd, meeste door pokken en mazelen.

De slavenarbeid en religieuze indoctrinatie en onderwerping door de conquistadors was natuurlijk net zo fout, hoef je het geen genocide voor te noemen, dat was het idd niet.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:13:31 #112
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173943315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Soort regime als van Leopold2 in de Belgische Congo, zeg maar.
Was nog aan het editen, mi scuzie.

Dat waren toch vooral Cortez enzo?
pi_173943328
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:10 schreef Re het volgende:

[..]

Waar haal je deze voetnoot vandaan?
I´m back.
pi_173943339
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:13 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Was nog aan het editen, mi scuzie.

Dat waren toch vooral Cortez enzo?
Columbus begon al lekker hoor, met handen en voeten afhakken, uitmoorden etc.
I´m back.
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:16:08 #115
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173943351
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Columbus begon al lekker hoor, met handen en voeten afhakken, uitmoorden etc.
O echt? Wist ik dan weer niet.
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:16:27 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173943353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar haal je deze voetnoot vandaan?
ah, excuus, gewoon wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Genocides_in_history#Americas
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173943367
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:16 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

O echt? Wist ik dan weer niet.
Ja, die ging terug naar Spanje en werd meteen in de kerker gegooid, want zelfs het Spaanse hof vond het wat al te drastisch wat-ie deed. Komt omdat er uiteraard wat priesters mee gingen en daarover bij de vorst gingen klagen. Echter hij werd wel weer vrij gelaten.
I´m back.
pi_173943383
Wat een idioten, waarom krijgen zij aandacht?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 07:33 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

+ "ik hou ervan om cowboytje en indiaantje te spelen"
Die Nederlander mag wel wat meer respect voor de Nederlandse taal tonen. :{
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:19:50 #119
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173943391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die ging terug naar Spanje en werd meteen in de kerker gegooid, want zelfs het Spaanse hof vond het wat al te drastisch wat-ie deed. Komt omdat er uiteraard wat priesters mee gingen en daarover bij de vorst gingen klagen. Echter hij werd wel weer vrij gelaten.
Dacht altijd dat het politiek gedoe was.
Ga me maar weer eens inlezen.
pi_173943395
quote:
Ik vind het als ik eerlijk mag zeggen een discussie die behoorlijk partijdig is van de deelnemers. Ik denk dat je de term genocide onpartijdig kunt definiëren. Je kunt misschien ook de term democide hanteren als "the intent" minder duidelijk is. Maar mbt de indianen werd "the intent" naar verloop van tijd wel steeds duidelijker.
I´m back.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 september 2017 @ 11:20:11 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_173943396
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Conquistadors en Azteken feestje zou fouter zijn ja :D
Conquistadores waren de echte paardenlullen ja, die waren gewoon uit op puur eigen gewin (vooral goud en andere waardevolle mineralen) en daar mochten best een paar koppen voor rollen. Die waren niet echt geïnteresseerd in grondgebied maar om zoveel mogelijk zooi mee terug te nemen om macht te krijgen in eigen land. De kolonisatie van Noord-Amerika kwam voornamelijk tot stand door Europeanen die vluchtten voor de teringbende die het hier was (oorlogen, onderdrukking, algehele ellende). En natuurlijk kwamen er nog een paar Europese naties langs die het traditioneel wilden koloniseren (de Britse en Franse rijken in het oosten en het Spaanse in het westen en Mexico).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_173943424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het als ik eerlijk mag zeggen een discussie die behoorlijk partijdig is van de deelnemers. Ik denk dat je de term genocide onpartijdig kunt definiëren. Je kunt misschien ook de term democide hanteren als "the intent" minder duidelijk is. Maar mbt de indianen werd "the intent" naar verloop van tijd wel steeds duidelijker.
The intent was juist die inheemse Amerikanen in leven te houden en ze als slaaf te laten werken in de mijnen en de landbouw.

Al die slaven werden geimporteerd omdat de oorspronkelijke bewoners van de Amerika's bij bosjes stierven aan vreemde ziektes.

In de VS werden ze gewoon van hun land verdreven (verjaagd), maar de VS is maar een klein stukje van de Amerika's.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173943566
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:22 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

The intent was juist die inheemse Amerikanen in leven te houden en ze als slaaf te laten werken in de mijnen en de landbouw.

In de VS werden ze gewoon van hun land verdreven (verjaagd), maar de VS is maar een klein stukje van de Amerika's.
We hebben het even over de VS, dacht ik. Maar in de VS speelde uiteraard een rol iets wat men de Manifest Destination noemde. En zeker in 1848, toen er in Californië goud werd gevonden en later zilver ook en allerlei andere grondstoffen. Voor 1848 kregen de great plains indianen een groot gebied tot hun beschikking op de great plains.
Ander aspect is natuurlijk de transcontinentale spoorlijn die afkwam in 1869 vlak na de burgeroorlog.
I´m back.
pi_173943707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben het even over de VS, dacht ik. Maar in de VS speelde uiteraard een rol iets wat men de Manifest Destination noemde. En zeker in 1848, toen er in Californië goud werd gevonden en later zilver ook en allerlei andere grondstoffen. Voor 1848 kregen de great plains indianen een groot gebied tot hun beschikking op de great plains.
Ander aspect is natuurlijk de transcontinentale spoorlijn die afkwam in 1869 vlak na de burgeroorlog.
Nou niet "we", maar jij schijnt het daar constant over te willen hebben (net als op school). Er is zo enorm veel meer.

Alsof je het Nederlandse koloniale beleid wil bespreken en dan alleen de Molukken eruitpikt en de rest doelbewust negeert.

De VS was groot zat voor iedereen, dat was het punt niet. "We motten die roodhuiden niet" was de zuiver gristelijke zogenaamd nobele gedachte van die kolonisten.

In Australië en Canada niet anders. Daarom werden ze weggedrukt in reservaten, vaak ver van hun eigen land weg.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:41:04 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173943709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het als ik eerlijk mag zeggen een discussie die behoorlijk partijdig is van de deelnemers. Ik denk dat je de term genocide onpartijdig kunt definiëren. Je kunt misschien ook de term democide hanteren als "the intent" minder duidelijk is. Maar mbt de indianen werd "the intent" naar verloop van tijd wel steeds duidelijker.
Persoonlijk heb ik niets tegen oorlogje spelen of cowboy en indiaantje, maar er zit natuurlijk wel een geschiedenis aan vast die niet fris is, welke naam je er ook aan geeft

maar daar heeft dit debiele clubje niets over te eisen, dat geslachtoffer by proxy is gewoon vervelend narcistisch gedrag by proxy
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')