abonnement Unibet Coolblue
pi_179544727
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat kut voor je! Ik snap dat nooit; waarom mensen niet meteen aankloppen bij hun partner op het moment dat ze hun eerste twijfels ervaren. Communicatie is toch niet zo moeilijk? Maakt het niet minder vervelend voor jou alleen!
Ja, erg zuur. Je verwacht na een relatie van 4 jaar niet dat het zo eindigt. Het voelt nu zo 'niet af' voor mij.. Het is hoe dan ook altijd kut, maar zo plots maakt het voor mijn gevoel toch nog even iets lastiger
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:29:04 #202
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179544743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:15 schreef Blabara het volgende:
Meld. Een maand geleden van de één op andere dag verlaten door mijn ex waarmee ik 2 jaar samenwoonde. Nooit iets van twijfels gemerkt en hij heeft het niet willen melden omdat ie het zelf wilde oplossen. En nu is het te laat want nu houdt hij niet meer van mij. Ik ben ergens boos (dat is al een hele vooruitgang denk ik), maar vooral erg ongelukkig. Vraag me af hoe lang ik nog mijn best moet doen om te lachen, en wanneer mijn eerste Echte lach weer verschijnd. Bluh :(
Sterkte, probeer veel op te trekken met vrienden/vriendinnen om gedachten te verzetten of andere dingen te doen zodat je niet teveel eraan hoeft te denken. Hier jaren geleden hetzelfde meegemaakt en zulk soort dingen zijn nooit fijn, vooral veel vragen blijven er altijd open.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat kut voor je! Ik snap dat nooit; waarom mensen niet meteen aankloppen bij hun partner op het moment dat ze hun eerste twijfels ervaren. Communicatie is toch niet zo moeilijk? Maakt het niet minder vervelend voor jou alleen!
Blijkbaar werkt het niet voor iedereen zo, hier heb ik mij 5 jaar aan iemand gegeven (met tussenpozen van aan/uit) om vervolgens achteraf weer te horen te krijgen dat er vanalles mis is. Waar ik zelf ook aandeel aan heb natuurlijk, alleen als iemand niks zegt en daarin niet duidelijk is...
(vandaar ook dat ik weer een beetje meelees)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:47:33 #203
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179545229
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Sterkte, probeer veel op te trekken met vrienden/vriendinnen om gedachten te verzetten of andere dingen te doen zodat je niet teveel eraan hoeft te denken. Hier jaren geleden hetzelfde meegemaakt en zulk soort dingen zijn nooit fijn, vooral veel vragen blijven er altijd open.

[..]

Blijkbaar werkt het niet voor iedereen zo, hier heb ik mij 5 jaar aan iemand gegeven (met tussenpozen van aan/uit) om vervolgens achteraf weer te horen te krijgen dat er vanalles mis is. Waar ik zelf ook aandeel aan heb natuurlijk, alleen als iemand niks zegt en daarin niet duidelijk is...
(vandaar ook dat ik weer een beetje meelees)
Je zou inderdaad denken dat iemand die in zo'n lange relatie de relatie genoeg waard vind om eerlijk te zijn naar de partner. Snap dat dat niet altijd makkelijk is over moeilijke onderwerpen, maar juist dan merk je of de relatie echt goed is of niet. Als je ook over de moeilijke onderwerpen kan communiceren zonder heisa, of whatever. Altijd vervelend als een partij dat wel doet, maar de ander spontaan uit het niets de uit knop indrukt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179545264
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Sterkte, probeer veel op te trekken met vrienden/vriendinnen om gedachten te verzetten of andere dingen te doen zodat je niet teveel eraan hoeft te denken. Hier jaren geleden hetzelfde meegemaakt en zulk soort dingen zijn nooit fijn, vooral veel vragen blijven er altijd open.

[..]

Blijkbaar werkt het niet voor iedereen zo, hier heb ik mij 5 jaar aan iemand gegeven (met tussenpozen van aan/uit) om vervolgens achteraf weer te horen te krijgen dat er vanalles mis is. Waar ik zelf ook aandeel aan heb natuurlijk, alleen als iemand niks zegt en daarin niet duidelijk is...
(vandaar ook dat ik weer een beetje meelees)
Dankjewel :). Heb jij uiteindelijk (redelijk) goed kunnen afsluiten en verwerken?

De eerste 2 weken weinig gedaan, daarna besloten mezelf te verplichten weer dingen te gaan ondernemen. Het is in ieder geval heel goed voor mijn conditie, nog nooit zoveel hardgelopen! Maar het gevoel van ongeloof krijg ik maar niet weg, en ik heb het idee dat dat voor mij de acceptatie ook in de weg staat. Accepteren lukt me in ieder geval nog niet erg...

Er zijn altijd twee kanten aan het verbaal, dat besef ik me goed. En misschien was ik blind, maar hij heeft wel echt zijn best gedaan zijn twijfels bij mij weg te houden en maakte zelfs toekomstplannen met me :(
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:38:26 #205
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179546681
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je zou inderdaad denken dat iemand die in zo'n lange relatie de relatie genoeg waard vind om eerlijk te zijn naar de partner. Snap dat dat niet altijd makkelijk is over moeilijke onderwerpen, maar juist dan merk je of de relatie echt goed is of niet. Als je ook over de moeilijke onderwerpen kan communiceren zonder heisa, of whatever. Altijd vervelend als een partij dat wel doet, maar de ander spontaan uit het niets de uit knop indrukt.
Ik denk dat het niet eens niet eerlijk zijn is maar gewoon het feit dat er in de communicatie iets mis gaat en waarop dan een verkeerde beslissing wordt genomen (Om dingen niet te bespreken of voor hem/haar zelf te houden) en uiteindelijk klapt de boel dan en is het niet meer te herstellen of te redden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:48 schreef Blabara het volgende:

[..]

Dankjewel :). Heb jij uiteindelijk (redelijk) goed kunnen afsluiten en verwerken?

De eerste 2 weken weinig gedaan, daarna besloten mezelf te verplichten weer dingen te gaan ondernemen. Het is in ieder geval heel goed voor mijn conditie, nog nooit zoveel hardgelopen! Maar het gevoel van ongeloof krijg ik maar niet weg, en ik heb het idee dat dat voor mij de acceptatie ook in de weg staat. Accepteren lukt me in ieder geval nog niet erg...

Er zijn altijd twee kanten aan het verbaal, dat besef ik me goed. En misschien was ik blind, maar hij heeft wel echt zijn best gedaan zijn twijfels bij mij weg te houden en maakte zelfs toekomstplannen met me :(
Het is nog maar kort geleden, hoewel niet de eerste keer dus de gedachte dat het weer zo zou lopen als een van de voorgaande keren heeft mij wel behoedt voor erger denk ik. Hoewel 3 weken eerder alles betekenen voor iemand en later niks wel veel vragen oproept. Alleen antwoorden daarop krijg ik waarschijnlijk toch niet.

Bezig zijn met jezelf en een schop onder je kont geven op zulke momenten herken ik wel ja. Maar knap dat je die discipline hebt om dat evengoed te doen ondanks wat er allemaal gebeurd is. :)

Maakt dat het ook wel erger, omdat iemand zich anders voordoet en jou buiten de beslissingen houdt die impact op jullie samen hebben. Dat gevoel zal met tijd moeten slijten helaas.
pi_179547276
Begrijp ik goed dat dezelfde persoon jou meerdere malen zo plots heeft verlaten? Dat moet helemaal heftig zijn, en een excuus als 'ik wilde jou er niet mee belasten' lijkt me dan niet op de plaats? Zakt de frustratie bij jou al wat, hoewel het nog kort geleden is?

Ik denk dat mijn vertrouwen wel een knauw op heeft gelopen ja. In anderen, maar ook in mezelf, want ik had tenslotte niets door. En ik vetrouwde hem volledig. Die discipline is wel met de tijd gekomen hoor. In het begin heb ik hem uiteraard geprobeerd van gedachten te doen veranderen. En meerdere gesprekken gehad, want ik probeerde het te snappen. Maarja, op een gegeven moment had ik door dat ik de antwoorden niet zou krijgen, en dat het me alleen maar meer ging frustreren dat ik voor mijn gevoel niet door hem door kon dringen. Daarnaast werd hij zelf alleen maar emotioneel, omdat hij mij geen pijn wilde doen (ja, daar had je eerder aan moeten denken..) En het 'ik wilde jou er niet mee belasten' voelde voor mij ook nog eens of hij mij indirect de schuld gaf (want blijkbaar was ik daar te zwak voor?).

Fijn trouwens dat ik het hier nog even van me af kan schrijven. Mijn omgeving heeft het zwaar met me de laatste weken, denk ik :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Blabara op 01-06-2018 21:09:07 ]
pi_179547502
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:15 schreef Blabara het volgende:
Meld. Een maand geleden van de één op andere dag verlaten door mijn ex waarmee ik 2 jaar samenwoonde. Nooit iets van twijfels gemerkt en hij heeft het niet willen melden omdat ie het zelf wilde oplossen. En nu is het te laat want nu houdt hij niet meer van mij. Ik ben ergens boos (dat is al een hele vooruitgang denk ik), maar vooral erg ongelukkig. Vraag me af hoe lang ik nog mijn best moet doen om te lachen, en wanneer mijn eerste Echte lach weer verschijnd. Bluh :(
Ik heb precies hetzelfde gehad. Woonde ook twee jaar samen (totaal 4,5 jaar samen) ontzettend kut. Het wordt beter kan ik je zeggen maar het duurt lang. Ben nu vier maanden verder en denk er nog elke dag aan.
Veel er over praten en met vrienden afspreken helpt!
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:14:18 #208
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179547546
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet eens niet eerlijk zijn is maar gewoon het feit dat er in de communicatie iets mis gaat en waarop dan een verkeerde beslissing wordt genomen (Om dingen niet te bespreken of voor hem/haar zelf te houden) en uiteindelijk klapt de boel dan en is het niet meer te herstellen of te redden.

[..]

Het is nog maar kort geleden, hoewel niet de eerste keer dus de gedachte dat het weer zo zou lopen als een van de voorgaande keren heeft mij wel behoedt voor erger denk ik. Hoewel 3 weken eerder alles betekenen voor iemand en later niks wel veel vragen oproept. Alleen antwoorden daarop krijg ik waarschijnlijk toch niet.

Bezig zijn met jezelf en een schop onder je kont geven op zulke momenten herken ik wel ja. Maar knap dat je die discipline hebt om dat evengoed te doen ondanks wat er allemaal gebeurd is. :)

Maakt dat het ook wel erger, omdat iemand zich anders voordoet en jou buiten de beslissingen houdt die impact op jullie samen hebben. Dat gevoel zal met tijd moeten slijten helaas.
Ja, maar informatie voor je houden en niet eerlijk zijn komt in dit geval vrijwel op hetzelfde neer ;) je krijgt de kans niet eens om er iets aan te veranderen. Als het imo echt goed zit in een relatie...dan voelen beide partijen zich comfortabel genoeg om ook moeilijke onderwerpen op tafel te gooien.

Erg kut voor jullie allebei iig. Hoop dat het snel slijt :) Sterkte nog!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179547864
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:12 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Woonde ook twee jaar samen (totaal 4,5 jaar samen) ontzettend kut. Het wordt beter kan ik je zeggen maar het duurt lang. Ben nu vier maanden verder en denk er nog elke dag aan.
Veel er over praten en met vrienden afspreken helpt!
Nog een lotgenoot ;). Dit lijkt dan toch vaker voor te komen dan ik dacht... Heb jij ooit de antwoorden gevonden waar je naar zoekt? En heb jij nog lang hoop gehad, dat het goedkwam? Rationeel weet ik dat ik geen hoop mag hebben, maar ik merk dat het er toch nog zit.

Dank AlwaysHappy :)
pi_179548132
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:26 schreef Blabara het volgende:

[..]

Nog een lotgenoot ;). Dit lijkt dan toch vaker voor te komen dan ik dacht... Heb jij ooit de antwoorden gevonden waar je naar zoekt? En heb jij nog lang hoop gehad, dat het goedkwam? Rationeel weet ik dat ik geen hoop mag hebben, maar ik merk dat het er toch nog zit.

Dank AlwaysHappy :)
Ik hoop stiekem elke dag dat het nog goed komt ook al weet ik rationeel gezien dat ik zelf ook geen relatie meer met haar zou willen.
Heb nooit echte antwoorden gehad en ze heeft alle contact verbroken en mij overal geblokkeerd. Erg lastig vind ik het...
Weet dat ze zelf weer aan het daten is, dus het is voor haar veel makkelijker geweest.
Als je een keer wil praten dm me maar. Hebben we een praatgroepje ;)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:51:44 #211
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179548555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:01 schreef Blabara het volgende:
Begrijp ik goed dat dezelfde persoon jou meerdere malen zo plots heeft verlaten? Dat moet helemaal heftig zijn, en een excuus als 'ik wilde jou er niet mee belasten' lijkt me dan niet op de plaats? Zakt de frustratie bij jou al wat, hoewel het nog kort geleden is?

Ik denk dat mijn vertrouwen wel een knauw op heeft gelopen ja. In anderen, maar ook in mezelf, want ik had tenslotte niets door. En ik vetrouwde hem volledig. Die discipline is wel met de tijd gekomen hoor. In het begin heb ik hem uiteraard geprobeerd van gedachten te doen veranderen. En meerdere gesprekken gehad, want ik probeerde het te snappen. Maarja, op een gegeven moment had ik door dat ik de antwoorden niet zou krijgen, en dat het me alleen maar meer ging frustreren dat ik voor mijn gevoel niet door hem door kon dringen. Daarnaast werd hij zelf alleen maar emotioneel, omdat hij mij geen pijn wilde doen (ja, daar had je eerder aan moeten denken..) En het 'ik wilde jou er niet mee belasten' voelde voor mij ook nog eens of hij mij indirect de schuld gaf (want blijkbaar was ik daar te zwak voor?).

Fijn trouwens dat ik het hier nog even van me af kan schrijven. Mijn omgeving heeft het zwaar met me de laatste weken, denk ik :)
Daar komt het kort gezegd wel op neer ja. In het begin heb ik ook wel degelijk fouten gemaakt en ben ik verkeerd omgegaan met verwachtingen die zij misschien had. Alleen als je dan actief aan jezelf gaat werken en het gebeurd nog steeds dan kan ik daar gewoon niet echt bij. Vandaar wellicht dat het ook makkelijker is.

Het is lastig uit te leggen, frustratie is het niet eens, vooral teleurstelling omdat ik wel degelijk vertrouwen had in haar. Maar andersom dus blijkbaar niet of iets dergelijks.

Ik denk niet dat je jezelf dat te zwaar moet aanrekenen of proberen te willen te snappen, uiteindelijk blijf je dan focussen op hoe het was. Je kan niet veranderen hoe hij is en welke rol hij daarin heeft gehad. Hoewel de gevolgen helaas wel voor jullie beide zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar informatie voor je houden en niet eerlijk zijn komt in dit geval vrijwel op hetzelfde neer ;) je krijgt de kans niet eens om er iets aan te veranderen. Als het imo echt goed zit in een relatie...dan voelen beide partijen zich comfortabel genoeg om ook moeilijke onderwerpen op tafel te gooien.

Erg kut voor jullie allebei iig. Hoop dat het snel slijt :) Sterkte nog!
Dat is zeker waar, helemaal bij zulke cruciale dingen.

Dankje. Dat komt wel goed :s)

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:36 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem elke dag dat het nog goed komt ook al weet ik rationeel gezien dat ik zelf ook geen relatie meer met haar zou willen.
Heb nooit echte antwoorden gehad en ze heeft alle contact verbroken en mij overal geblokkeerd. Erg lastig vind ik het...
Weet dat ze zelf weer aan het daten is, dus het is voor haar veel makkelijker geweest.
Als je een keer wil praten dm me maar. Hebben we een praatgroepje ;)
Denk dat iedereen dat wel heeft, ook iemand die het uitmaakt of aan de andere kant staat. Je hebt toch dingen gedeeld samen en herinneringen aan elkaar, dat is voor beide niet iets wat zomaar weg is. Maar lastig is het zeker helemaal zo abrupt.
pi_179548758
Rationeel gezien weet ik het inderdaad ook, vertrouwen kun je elkaar niet meer. Maar ja, ik zag ons samen oud worden en het feit dat ik geen enkele kans heb gehad om zijn twijfels weg te nemen, maakt dat ik het zo moeilijk kan afsluiten. En dan wil hij ook nog eens vrienden blijven. Zachte heelmeesters....

Ik heb nu jouw verhaal gelezen, larry_flint. Ik wilde je dm'en :) maar dat gaat helaas niet, kan nog geen berichten sturen.. In jouw geval helemaal bizar dat ze ook erna niet meer met jou wilde communiceren. Mijn ex wil zo vaak met me praten als ik wil, waarschijnlijk uit schuldgevoel.

Hoe hebben jullie het opgelost met jullie huis, ben jij gebleven? Ik zit nu momenteel ergens anders, twijfel erg of ik er wil gaan wonen, het was tenslotte ONS huis. En alle herinneringen lijken nu een zwart randje te hebben.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:27:02 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179549421
Vrienden blijven is altijd een lastige, heb ook wel eens aan de andere kant gestaan dat ik het zelf uitgemaakt had. (Wel op een normale manier) En toen ook aangegeven, voor vragen en om er toch te zijn omdat het al lastig genoeg is zo'n breuk.

Maar dat verschilt per persoon of je zoiets wil en wat je verwachtingen daarin zijn en hoe het gevoel is.
pi_179549492
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:00 schreef Blabara het volgende:
Rationeel gezien weet ik het inderdaad ook, vertrouwen kun je elkaar niet meer. Maar ja, ik zag ons samen oud worden en het feit dat ik geen enkele kans heb gehad om zijn twijfels weg te nemen, maakt dat ik het zo moeilijk kan afsluiten. En dan wil hij ook nog eens vrienden blijven. Zachte heelmeesters....

Ik heb nu jouw verhaal gelezen, larry_flint. Ik wilde je dm'en :) maar dat gaat helaas niet, kan nog geen berichten sturen.. In jouw geval helemaal bizar dat ze ook erna niet meer met jou wilde communiceren. Mijn ex wil zo vaak met me praten als ik wil, waarschijnlijk uit schuldgevoel.

Hoe hebben jullie het opgelost met jullie huis, ben jij gebleven? Ik zit nu momenteel ergens anders, twijfel erg of ik er wil gaan wonen, het was tenslotte ONS huis. En alle herinneringen lijken nu een zwart randje te hebben.
Ik had het geluk dat het een huur appartement is en ik er eerder woonde. Alle meubels heb ik ook zelf gekocht dus dat was makkelijk. Zij heeft echt alleen haar eigen spullen meegenomen.
Heb zelf ook veel herinneringen in het huis maar vind het zo fijn wonen dat ik er toch wel blijven. Heb wel wat verandert en maak er langzaam iets van wat helemaal van mij is.
Hadden ook samen een kat en die is gelukkig ook gebleven.
Kan zeggen wat ik wil over mij ex maar over spullen heeft ze totaal niet moeilijk gedaan. Misschien ook uit een schuld gevoel.
Laatste keer dat ik haar zag kwam ze haar laatste spullen ophalen met haar zusje. Toen kon ze mij nog niet eens aankijken. Dat was zo raar...
pi_179549759
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef S95Sedan het volgende:
Vrienden blijven is altijd een lastige, heb ook wel eens aan de andere kant gestaan dat ik het zelf uitgemaakt had. (Wel op een normale manier) En toen ook aangegeven, voor vragen en om er toch te zijn omdat het al lastig genoeg is zo'n breuk.

Maar dat verschilt per persoon of je zoiets wil en wat je verwachtingen daarin zijn en hoe het gevoel is.
Ik weet hierin echt nog niet wat ik wil. Enerzijds wil ik hem niet uit mijn leven, hij is de persoon die mij het beste kent en alles van me weet. Anderzijds is het nu ook de persoon die me voor mijn gevoel maanden in de waan heeft gelaten en dat neem ik hem ontzettend kwalijk. Bovendien wil ik niet dat hij dit uit medelijden of schuldgevoel doet. En dan hebben we het inderdaad nog niet gehad over hoop of verwachtingen.. Maar misschien is dit ook nog veel te vroeg om over na te denken :)
pi_179549835
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:29 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik had het geluk dat het een huur appartement is en ik er eerder woonde. Alle meubels heb ik ook zelf gekocht dus dat was makkelijk. Zij heeft echt alleen haar eigen spullen meegenomen.
Heb zelf ook veel herinneringen in het huis maar vind het zo fijn wonen dat ik er toch wel blijven. Heb wel wat verandert en maak er langzaam iets van wat helemaal van mij is.
Hadden ook samen een kat en die is gelukkig ook gebleven.
Kan zeggen wat ik wil over mij ex maar over spullen heeft ze totaal niet moeilijk gedaan. Misschien ook uit een schuld gevoel.
Laatste keer dat ik haar zag kwam ze haar laatste spullen ophalen met haar zusje. Toen kon ze mij nog niet eens aankijken. Dat was zo raar...
Fijn dat je hier zo goed mee om kan gaan. En de kat geeft vast ook troost :) Wij zijn samen in dit huis getrokken, alle spullen samen gekocht en het samen ingericht. Maar het is een erg fijn appartement, en eigenlijk wil ik naast mijn vriend ook niet nog eens mijn huis kwijt zijn.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 23:54:45 #217
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179551336
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:40 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ik weet hierin echt nog niet wat ik wil. Enerzijds wil ik hem niet uit mijn leven, hij is de persoon die mij het beste kent en alles van me weet. Anderzijds is het nu ook de persoon die me voor mijn gevoel maanden in de waan heeft gelaten en dat neem ik hem ontzettend kwalijk. Bovendien wil ik niet dat hij dit uit medelijden of schuldgevoel doet. En dan hebben we het inderdaad nog niet gehad over hoop of verwachtingen.. Maar misschien is dit ook nog veel te vroeg om over na te denken :)
Zou kunnen dat het te vers is, hoewel als je ook nog een huis samen hebt enzo, wellicht wordt het dan wel erg veel en blijf je in dat gevoel hangen? Dat zou ik hebben dan in iedergeval.
pi_179562427
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 23:54 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zou kunnen dat het te vers is, hoewel als je ook nog een huis samen hebt enzo, wellicht wordt het dan wel erg veel en blijf je in dat gevoel hangen? Dat zou ik hebben dan in iedergeval.
Ik ben vooral bang dat ik hoop blijf houden dat het goedkomt. Niet nu, maar wanneer we allebei genoeg rust en ruimte hebben gehad..
pi_179562820
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:47 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang dat ik hoop blijf houden dat het goedkomt. Niet nu, maar wanneer we allebei genoeg rust en ruimte hebben gehad..
https://www.datingsitekiezen.nl/artikelen/valse-hoop

Sterkte
  zaterdag 2 juni 2018 @ 20:25:04 #220
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179565860
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:47 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang dat ik hoop blijf houden dat het goedkomt. Niet nu, maar wanneer we allebei genoeg rust en ruimte hebben gehad..
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Uiteindelijk kan niemand dat zeggen.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 20:44:32 #221
405872 roosszz
never give up!
pi_179566289
Ja hoi meld!

Sinds 2 maanden weer vrijgezel na een relatie van 2 jaar.
Was bezig om daar werk te zoeken en daar te gaan samenwonen.. (is ruim een uur met de auto)

Nadat ik in feb. Te horen heb gekregen dat ik ms heb heeft hij het opeens uitgemaakt eind april.
Hij twijfelde al zo lang(weinig van gemerkt) en had het nooit bespreekbaar gemaakt. Want meneer kwam er na 2 jaar achter dat ik niet zijn type ben.
En ja het laatste zetje kwam van de diagnose.

Maar tering wat is het moeilijk allemaal..
pi_179567487
Dankjewel Mojo.Jojo :). Goed artikel. Ik weet ook echt wel dat er een grote kans is dat het valse hoop is, maar van concrete toekomstplannen maken (ook door hem) naar einde relatie gaat voor mijn hersenen gewoon te snel.. Daarnaast gaat het om (in mijn ogen natuurlijk) dingen die we hadden op kunnen lossen wanneer er op tijd alarm was geslagen. Ik merk daarom dat ik het wel fijn vind om vast te houden aan het idee dat we de komende maanden beiden de ruimte nemen om met onszelf aan de slag te gaan en dan te kijken wat er nog over is (en wie weet wil ik dan inderdaad zélf wel helemaal niet meer). Maar wellicht een beetje kop in het zand steken en heel gevaarlijk.

@Roosszz, Pff jij ook al?! Wat is dat toch met die mannen? Enorm kut, zeker wanneer je ook nog met een ziekte te maken hebt. Ikzelf zit nog middenin het verdriet, dus kan je weinig advies geven behalve: jank, praat erover, slaap goed (heel lastig, ik weet het) en probeer enigszins afleiding te zoeken (ook erg lastig), anders blijf je echt de hele dag erin hangen en maak je jezelf helemaal gek. Sterkte!
  zaterdag 2 juni 2018 @ 21:51:17 #223
405872 roosszz
never give up!
pi_179567741
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:42 schreef Blabara het volgende:


@Roosszz, Pff jij ook al?! Wat is dat toch met die mannen? Enorm kut, zeker wanneer je ook nog met een ziekte te maken hebt. Ikzelf zit nog middenin het verdriet, dus kan je weinig advies geven behalve: jank, praat erover, slaap goed (heel lastig, ik weet het) en probeer enigszins afleiding te zoeken (ook erg lastig), anders blijf je echt de hele dag erin hangen en maak je jezelf helemaal gek. Sterkte!
Ja echt hoor.. en zo makkelijk doorgaan met zijn leven. Maar ondertussen wel contact zoeken..
Ik weet dat het beter voor mij is dat het uit is , maar toch ook daar een leven opgebouwd en dat valt ook aardig weg..
Gelukkig wel lieve vrienden, maar ik ben dan weer zijn al 2 maanden verder, hup doorgaan..
  zaterdag 2 juni 2018 @ 22:03:04 #224
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179568057
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 20:44 schreef roosszz het volgende:
Ja hoi meld!

Sinds 2 maanden weer vrijgezel na een relatie van 2 jaar.
Was bezig om daar werk te zoeken en daar te gaan samenwonen.. (is ruim een uur met de auto)

Nadat ik in feb. Te horen heb gekregen dat ik ms heb heeft hij het opeens uitgemaakt eind april.
Hij twijfelde al zo lang(weinig van gemerkt) en had het nooit bespreekbaar gemaakt. Want meneer kwam er na 2 jaar achter dat ik niet zijn type ben.
En ja het laatste zetje kwam van de diagnose.

Maar tering wat is het moeilijk allemaal..
Klote, vervelend ook dat je ziekte uiteindelijk het beslissende ding was.

Niet iemand zijn/haar type, wat een flauwekul is dat. :') Dan is iemand dus gewoon niet eerlijk.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 22:18:36 #225
405872 roosszz
never give up!
pi_179568482
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:03 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Klote, vervelend ook dat je ziekte uiteindelijk het beslissende ding was.

Niet iemand zijn/haar type, wat een flauwekul is dat. :') Dan is iemand dus gewoon niet eerlijk.
Ja indd. Ben ook niet gek weet heel goed waarom het er toen uit kwam.
Maar meneer wil het niet toegeven ;x
Maakt het accepteren van alles een stuk moeilijker!

Hij zag gewoon zijn toekomst in duigen vallen,bang dat ik zijn huis niet meer kan schoonmaken, het eten optijd op tafel zetten enz.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:28:18 #226
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179579104
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:18 schreef roosszz het volgende:

[..]

Ja indd. Ben ook niet gek weet heel goed waarom het er toen uit kwam.
Maar meneer wil het niet toegeven ;x
Maakt het accepteren van alles een stuk moeilijker!

Hij zag gewoon zijn toekomst in duigen vallen,bang dat ik zijn huis niet meer kan schoonmaken, het eten optijd op tafel zetten enz.
Begrijpelijk, hopelijk wordt dat gevoel snel minder.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 02:05:19 #227
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_179613651
Helaas meld ik me ook. Na meer dan 14 jaar nu weer vrijgezel. Relatie sinds mijn 17de. Het is nu een maandje uit, maar ons huis (nieuwbouw, sinds twee jaar), moet nog de verkoop in. Ik ken nauwelijks mensen goed hier, dus logeren of via via een ander adres regelen is lastig. Ik voel me echt heel erg eenzaam.

We zijn mettertijd uit elkaar gegroeid, zij heeft de moedige stap genomen de knoop door te hakken. Ik weet echt wel dat we elkaar nu niet meer gelukkig maakten, maar ik heb dat kutgevoel dat ik er niet alles aan heb kunnen doen.

Zo snel mogelijk de boel regelen en het huis verkopen, en dan een tijd radiostilte, hoe moeilijk dat ook wordt..

Maar de tering, wat mis ik haar..;(
pi_179613783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 02:05 schreef Opperprutser het volgende:
Helaas meld ik me ook. Na meer dan 14 jaar nu weer vrijgezel. Relatie sinds mijn 17de. Het is nu een maandje uit, maar ons huis (nieuwbouw, sinds twee jaar), moet nog de verkoop in. Ik ken nauwelijks mensen goed hier, dus logeren of via via een ander adres regelen is lastig. Ik voel me echt heel erg eenzaam.

We zijn mettertijd uit elkaar gegroeid, zij heeft de moedige stap genomen de knoop door te hakken. Ik weet echt wel dat we elkaar nu niet meer gelukkig maakten, maar ik heb dat kutgevoel dat ik er niet alles aan heb kunnen doen.

Zo snel mogelijk de boel regelen en het huis verkopen, en dan een tijd radiostilte, hoe moeilijk dat ook wordt..

Maar de tering, wat mis ik haar..;(
Kut is dat. Probeer op de kutmomenten een (oude) hobby op te pakken.
pi_179618261
Van het weekend appje gekregen van de vriend van de zus van mijn ex waar ik goed mee kon vinden en mijn ex schoonvader of ik zin had om met hun biertje te gaan drinken :')
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:06:16 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179618375
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:00 schreef larry_flynt het volgende:
Van het weekend appje gekregen van de vriend van de zus van mijn ex waar ik goed mee kon vinden en mijn ex schoonvader of ik zin had om met hun biertje te gaan drinken :')
Nouja wel tof toch dat ze dat vragen, als het contact met hun goed is verder.

Hoewel het wel gewoon kut kan zijn omdat je haar misschien blijft zien/tegen komt?
pi_179618403
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nouja wel tof toch dat ze dat vragen, als het contact met hun goed is verder.

Hoewel het wel gewoon kut kan zijn omdat je haar misschien blijft zien/tegen komt?
ZOu willen dat ik haar weer een keer tegenkwam om wat dingen uit te praten... Maar denk niet dat zij erbij is...
pi_179618820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 02:05 schreef Opperprutser het volgende:
Helaas meld ik me ook. Na meer dan 14 jaar nu weer vrijgezel. Relatie sinds mijn 17de. Het is nu een maandje uit, maar ons huis (nieuwbouw, sinds twee jaar), moet nog de verkoop in. Ik ken nauwelijks mensen goed hier, dus logeren of via via een ander adres regelen is lastig. Ik voel me echt heel erg eenzaam.

We zijn mettertijd uit elkaar gegroeid, zij heeft de moedige stap genomen de knoop door te hakken. Ik weet echt wel dat we elkaar nu niet meer gelukkig maakten, maar ik heb dat kutgevoel dat ik er niet alles aan heb kunnen doen.

Zo snel mogelijk de boel regelen en het huis verkopen, en dan een tijd radiostilte, hoe moeilijk dat ook wordt..

Maar de tering, wat mis ik haar..;(
Sterkte. Het gaat moeilijk worden, je moet jezelf hervinden. Wie je bent zonder haar. Geef het tijd. Het klinkt alsof jullie beiden wel inzien dat het beter is om uit elkaar te gaan. Voor jou komt ook weer geluk.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 14:24:45 #233
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179619570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:07 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

ZOu willen dat ik haar weer een keer tegenkwam om wat dingen uit te praten... Maar denk niet dat zij erbij is...
Zou het het niet lastiger maken, helemaal omdat zij zo weggegaan is en als ze zou willen praten ze dat wel gedaan had neem ik aan?
pi_179629962
Sterkte Opperprutser!

Hier gaat het..mwah. Ben de situatie toch nog veel aan het analyseren, en daar komen wel een paar punten voor mij uit waar ik de komende tijd aan wil werken. Tegelijkertijd raak ik steeds meer teleurgesteld over het feit dat hij zo direct de stekker eruit heeft getrokken (zonder kans voor mij eventueel het eea te veranderen) en mij de laatste weken voor het einde bewust heeft doen geloven dat alles goed was. Ik vertrouwde hem volledig! Maar ook weer tegelijkertijd mis ik hem ontzettend en zou ik nog steeds het liefste hebben dat het goedkomt... Vermoeiend dus :(
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:24:12 #235
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_179643244
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:33 schreef viceversa het volgende:

[..]

Sterkte. Het gaat moeilijk worden, je moet jezelf hervinden. Wie je bent zonder haar. Geef het tijd. Het klinkt alsof jullie beiden wel inzien dat het beter is om uit elkaar te gaan. Voor jou komt ook weer geluk.
Merci :) tijd heelt alle wonden en blablabla maar ik kan me er nu nog even weinig bij voorstellen om een andere relatie te hebben. Terwijl ik wel van mezelf weet dat ik moeilijk alleen kan zijn. Heb de hele tijd de neiging haar te vragen hoe t gaat, maar doe t bewust niet. Alleen de praktische dingen nu.

Voor de 'lol' Tinder geïnstalleerd, maar dat trek ik nog niet.Vergelijk iedereen met haar.
pi_179649338
:W Ik lees hier een hoop herkenbare dingen, Sinds Januari officieel gescheiden na een jaar met veel gedoe en getwijfel (en vreemdgaan van zijn kant)en al die tijd heb ik gedaan alsof het met mij eigenlijk gewoon goed ging, ik stopte het weg en ging gewoon door, (De situatie is dubbel lastig omdat ex nog in mijn huis woont tot hij een eigen huis heeft)
Afgelopen weekend vertelde ex mij dat hij iemand online heeft ontmoet met wie hij veel appt en met wie hij komende week gaat afspreken, en vanaf dat moment komt alles met sneltreinvaart naar buiten, 3 dagen gejankt en het doet echt pijn!! het idee dat een ander hem aanraakt maakt me kotsmisselijk, en ik heb blijkbaar aldoor gehoopt dat het nog goed zou komen :X Ondanks dat ik zoveel beter verdien (verstand) heb ik toch nog gehoopt dat het goed zou komen.

De reden dat wij dus nog contact hebben is A- omdat hij in huis woont en B- omdat we samen 2 kinderen hebben.
Vind het allemaal maar lastig.
S. 2014
J. 2016
pi_179649634
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:29 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Hadden ook samen een kat en die is gelukkig ook gebleven.
Ik ben blij dat de kat je niet heeft verlaten :')
pi_179649659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ik lees hier een hoop herkenbare dingen, Sinds Januari officieel gescheiden na een jaar met veel gedoe en getwijfel (en vreemdgaan van zijn kant)en al die tijd heb ik gedaan alsof het met mij eigenlijk gewoon goed ging, ik stopte het weg en ging gewoon door, (De situatie is dubbel lastig omdat ex nog in mijn huis woont tot hij een eigen huis heeft)
Afgelopen weekend vertelde ex mij dat hij iemand online heeft ontmoet met wie hij veel appt en met wie hij komende week gaat afspreken, en vanaf dat moment komt alles met sneltreinvaart naar buiten, 3 dagen gejankt en het doet echt pijn!! het idee dat een ander hem aanraakt maakt me kotsmisselijk, en ik heb blijkbaar aldoor gehoopt dat het nog goed zou komen :X Ondanks dat ik zoveel beter verdien (verstand) heb ik toch nog gehoopt dat het goed zou komen.

De reden dat wij dus nog contact hebben is A- omdat hij in huis woont en B- omdat we samen 2 kinderen hebben.
Vind het allemaal maar lastig.
Ho ho, wat laat jij over je heen lopen zeg. Accepteer dit niet. Vertel hem dat zolang hij nog in jou / jullie huis woont, dat er niet gedate gaat worden. Schop hem er desnoods uit. Kan hij niet bij vrienden / ouders gaan wonen? Weg met die beunhaas, vreemdgaan en dan nu daten, maar wel nog bij z'n ex wonen. Dat zal z'n date ook leuk vinden.

Jammer dat er kinderen in het spel zijn, maar schop hem alsjeblieft zo snel mogelijk het huis uit. Dat is misschien even moeilijk, maar op termijn is het ZOVEEL beter.
pi_179650205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:43 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ho ho, wat laat jij over je heen lopen zeg. Accepteer dit niet. Vertel hem dat zolang hij nog in jou / jullie huis woont, dat er niet gedate gaat worden. Schop hem er desnoods uit. Kan hij niet bij vrienden / ouders gaan wonen? Weg met die beunhaas, vreemdgaan en dan nu daten, maar wel nog bij z'n ex wonen. Dat zal z'n date ook leuk vinden.

Jammer dat er kinderen in het spel zijn, maar schop hem alsjeblieft zo snel mogelijk het huis uit. Dat is misschien even moeilijk, maar op termijn is het ZOVEEL beter.
Je hebt echt helemaal gelijk maar er is momenteel geen andere optie, ik zit er bovenop dat reageert op woningen, vrienden en familie is geen optie.. En ik kan de vader van mn kinderen niet op straat zetten. Maar de situatie is kut, ik ben ook gewoon veel weg uit mn eigen huis om rust te hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_179650282
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je hebt echt helemaal gelijk maar er is momenteel geen andere optie, ik zit er bovenop dat reageert op woningen, vrienden en familie is geen optie.. En ik kan de vader van mn kinderen niet op straat zetten. Maar de situatie is kut, ik ben ook gewoon veel weg uit mn eigen huis om rust te hebben.
Zijn er geen alternatieven? Waarom is familie en vrienden geen optie? Uiteindelijk is het niet jouw probleem waar hij eindigt. Dat het niet zo makkelijk is begrijp ik ook. Geef hem anders een deadline? BV voor eind juli eruit? Anders blijf je maar aanmodderen.
pi_179650377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zijn er geen alternatieven? Waarom is familie en vrienden geen optie? Uiteindelijk is het niet jouw probleem waar hij eindigt. Dat het niet zo makkelijk is begrijp ik ook. Geef hem anders een deadline? BV voor eind juli eruit? Anders blijf je maar aanmodderen.
veel vrienden heeft ie door depressieve episodes niet meer over, zijn moeder heeft ie al jaren amper contact mee. Die deadline is wel een goed idee. Dank je
S. 2014
J. 2016
pi_179650439
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

veel vrienden heeft ie door depressieve episodes niet meer over, zijn moeder heeft ie al jaren amper contact mee. Die deadline is wel een goed idee. Dank je
Geen probleem, succes in deze moeilijke situatie! Het is altijd makkelijker om advies te geven dan dat je werkelijk in zo een situatie zit. :*
pi_179650448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de kat je niet heeft verlaten :')
Jonge.... Ik bedoel dat zij de kat niet heeft meegenomen.
pi_179650735
quote:
16s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:47 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Jonge.... Ik bedoel dat zij de kat niet heeft meegenomen.
I know!
pi_179651078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Geen probleem, succes in deze moeilijke situatie! Het is altijd makkelijker om advies te geven dan dat je werkelijk in zo een situatie zit. :*
absoluut waar. Maar dat geeft soms wel goede inzichten die je zelf niet bedenkt,juist omdat je er midden in zit.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:09:11 #246
108913 Godshand
guide4you
pi_179675760
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:27 schreef Blabara het volgende:

[..]

Jep, zijn twijfels. Hij heeft mij er niet mee willen lastigvallen en wilde het zelf oplossen. Hij hoopte dat ik er niks van zou merken. En nu is het te laat.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:27 schreef Blabara het volgende:

[..]

Jep, zijn twijfels. Hij heeft mij er niet mee willen lastigvallen en wilde het zelf oplossen. Hij hoopte dat ik er niks van zou merken. En nu is het te laat.
Hmm, ja kut. Maar toch zou ik het zelf misschien ook doen. Als je twijfels op tafel legt, verandert dat de relatie ook weer, terwijl er misschien niets aan de hand is. Dan gaat de ander ook twijfelen of juist bang worden en weer teveel aan je hangen wat je misschien juist niet wil hebben. Etc.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_179683937
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 02:02 schreef Faazz het volgende:
Op een bepaald punt kom je ook tot de ontdekking dat je niet verliefd meer bent op de persoon, maar op de herinneringen die jullie samen hebben gedeeld. En dat het dus niet aan die persoon ligt maar aan je eigen gemoedstoestand, destijds en nu.. Het kan zo weer gebeuren als je jezelf weer goed voelt, maar daar moet dus een periode overheen.
Goede uitspraak en herkenbaar.

Afgelopen week na ruim een jaar mijn relatie verbroken. Wij voelden al een tijdje beide meer vriendschap dan liefde. En we bevonden ons in een andere levensfase (hij net weer een studie gestart, bijbaan, thuiswonend, lang leve de lol en veel activiteiten. Ik afgestudeerd, fulltime (psychisch zware) baan, woon op mezelf, rustiger geworden qua stappen etc.). Al enkele keren geprobeerd dingen te veranderen, maar dat werkt natuurlijk niet ;). Dat gaat een maand goed en vervolgens gebeurt weer hetzelfde.
Ik vond de breuk in eerste instantie moeilijker dan ik had verwacht, ondanks dat ik er op een manier al wel naar toe had geleefd. Nu gaat het goed, ik voel me lichter. O+ Ik heb het veel te lang laten sudderen, het gaf me zoveel stress.
De omgang tussen ons gaat prima gelukkig. We praten nog steeds elke dag via social media. *O*

Sterkte iedereen O+.
Striving to be more than average.
pi_179700872
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:09 schreef Godshand het volgende:

[..]


[..]

Hmm, ja kut. Maar toch zou ik het zelf misschien ook doen. Als je twijfels op tafel legt, verandert dat de relatie ook weer, terwijl er misschien niets aan de hand is. Dan gaat de ander ook twijfelen of juist bang worden en weer teveel aan je hangen wat je misschien juist niet wil hebben. Etc.
Snap ik, maar zoals ik nu begrijp werden zijn twijfels wel veroorzaakt door iets specifieks. Waar ik me dus helemaal niet van bewust was. Dus had hij het op een bepaald moment gedeeld met mij, dan had ik er wat aan kunnen doen (of niet, maar dan weet je dat je niet bij elkaar past). Juist doordat ik het niet wist, komt het voor mij zo onverwacht.. ik vertrouwde hem 100% na 4 jaar! En ik ga twijfelen aan alles van de afgelopen maanden, want wat was wel oprecht en wat niet?
pi_179706731
Dat hele loslaten is wel een misselijke achtbaan zeg.. Ene moment gaat het heel goed en denk ik "ga jij maar lekker verder met daten en laat haar dan nu maar dealen met je gezeik, En het volgende moment wil ik helemaal niet loslaten, Denk ik nog steeds dat we er wel uitkomen en haat ik zijn date gewoon omdat ze bestaat... :') Bijna 31 maar voel met net zo'n puber af en toe.
S. 2014
J. 2016
pi_179714861
Denken jullie dat als iemand zijn twijfels voor zich houdt onder het mom van 'ik wil jou er niet mee belasten' en vervolgens breekt en geen enkele kans meer geeft er iets aan te doen, gewoon simpelweg minder van de ander heeft gehouden?
  zondag 10 juni 2018 @ 22:05:33 #251
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179717470
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat hele loslaten is wel een misselijke achtbaan zeg.. Ene moment gaat het heel goed en denk ik "ga jij maar lekker verder met daten en laat haar dan nu maar dealen met je gezeik, En het volgende moment wil ik helemaal niet loslaten, Denk ik nog steeds dat we er wel uitkomen en haat ik zijn date gewoon omdat ze bestaat... :') Bijna 31 maar voel met net zo'n puber af en toe.
Maar wat voegt die haat toe? Uiteindelijk zorgt zoiets alleen maar ervoor dat je zelf vast blijft zitten in een positie waar je niet gelukkig wordt. Verder is het toch ook niet dat jullie niet van elkaar gehouden hebben?

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:41 schreef Blabara het volgende:
Denken jullie dat als iemand zijn twijfels voor zich houdt onder het mom van 'ik wil jou er niet mee belasten' en vervolgens breekt en geen enkele kans meer geeft er iets aan te doen, gewoon simpelweg minder van de ander heeft gehouden?
Uiteindelijk kan zoiets heel veel redenen hebben, hoeft niet perse minder houden van te zijn lijkt mij, maar zou je ook kunnen vragen?
pi_179718090
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar wat voegt die haat toe? Uiteindelijk zorgt zoiets alleen maar ervoor dat je zelf vast blijft zitten in een positie waar je niet gelukkig wordt. Verder is het toch ook niet dat jullie niet van elkaar gehouden hebben?

[..]

Uiteindelijk kan zoiets heel veel redenen hebben, hoeft niet perse minder houden van te zijn lijkt mij, maar zou je ook kunnen vragen?
voegt echt helemaap niets toe, en dat weet ik ook... Maar gevoel is iets anders.
S. 2014
J. 2016
pi_179718399
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:41 schreef Blabara het volgende:
Denken jullie dat als iemand zijn twijfels voor zich houdt onder het mom van 'ik wil jou er niet mee belasten' en vervolgens breekt en geen enkele kans meer geeft er iets aan te doen, gewoon simpelweg minder van de ander heeft gehouden?
Die heeft het waarschijnlijk al afgesloten waardoor er geen kans meer is. Hoe het begin was ten opzichte van het eind valt weinig aan te concluderen of diegene meer of minder van de ander heeft gehouden.
  zondag 10 juni 2018 @ 22:59:36 #254
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179719218
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

voegt echt helemaap niets toe, en dat weet ik ook... Maar gevoel is iets anders.
Dat is zeker zo, en dat maakt het ook zo verdomd lastig.
pi_179723174
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:33 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Die heeft het waarschijnlijk al afgesloten waardoor er geen kans meer is. Hoe het begin was ten opzichte van het eind valt weinig aan te concluderen of diegene meer of minder van de ander heeft gehouden.
Ja, dat is precies wat hij zegt, hij was al verder in het proces. Maar eerder in dat proces wéét je toch wel dat als je het niet deelt je recht op het einde af gaat? En dat wil je dan toch koste wat het kost vermijden? Dat maakt het voor mij lastig te begrijpen.
pi_179723264
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar wat voegt die haat toe? Uiteindelijk zorgt zoiets alleen maar ervoor dat je zelf vast blijft zitten in een positie waar je niet gelukkig wordt. Verder is het toch ook niet dat jullie niet van elkaar gehouden hebben?

[..]

Uiteindelijk kan zoiets heel veel redenen hebben, hoeft niet perse minder houden van te zijn lijkt mij, maar zou je ook kunnen vragen?
Ik heb m heel veel vragen gesteld, maar er komt weinig uit. Hij weet het ook allemaal niet, maar gelooft er niet meer in.
  maandag 11 juni 2018 @ 15:17:17 #257
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179727894
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:02 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ik heb m heel veel vragen gesteld, maar er komt weinig uit. Hij weet het ook allemaal niet, maar gelooft er niet meer in.
Al geprobeerd om al je vragen op papier/mail ofzo te zetten zodat er meer tijd is om overna te denken voor hem? Zoiets heeft hier meestal wel goed gewerkt.
pi_179729774
Wat ik mij trouwens wel afvroeg... wanneer wisten jullie dat je klaar was om verder te gaan?
S. 2014
J. 2016
pi_179733051
Dat komt vanzelf op je pad, misschien heeft het triggers nodig. Bijv. het gegeveb dat je ex al met een andere aan het daten is, of als je niet meer elke dag wakker wordt, waarbij de eerste gedachte je ex is. Wat houdt "doorgaan" precies in? Je gaat altijd door met je leven, je hoeft niet persé met een ander in bed te duiken. Ik wil heel graag op wereldreis, bijv.

Onlangs ben ik met een dame in aanraking gekomen, en hoewel het contact erg leuk was, liep ik niet met het gevoel dat ik er al aan toe was.

Gister ook een tijd staan zoenen met een meid, maar ik ben nog steeds veel met ex bezig. Doorgaan doe je altijd. Opnieuw authentiek verliefd worden, dat is een ander verhaal.
pi_179736311
Pff mis me ex nog elke dag. Ben er gewoon depri van. Hoorde dat zij weer aan het daten is. Super kut.
pi_179740469
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:09 schreef larry_flynt het volgende:
Pff mis me ex nog elke dag. Ben er gewoon depri van. Hoorde dat zij weer aan het daten is. Super kut.
Laat je leven niet zo beheersen door je ex. Als je er zo mee zit, dan moet je juist doorgaan. Het besef dat je ex nog steeds indirect copntroleert hoe jij je voelt, zou reden genoeg moeten zijn om juist door te gaan. Ga juist die dingen doen die je nooit mocht, die je nooit kon doen. Ga helemaal los, verlies je in dingen (liefst niet in drank of drugs).
pi_179740993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Laat je leven niet zo beheersen door je ex. Als je er zo mee zit, dan moet je juist doorgaan. Het besef dat je ex nog steeds indirect copntroleert hoe jij je voelt, zou reden genoeg moeten zijn om juist door te gaan. Ga juist die dingen doen die je nooit mocht, die je nooit kon doen. Ga helemaal los, verlies je in dingen (liefst niet in drank of drugs).
Moet eerlijk bekennen dat ik een terug val heb in het gemis van mijn ex de laatste weken. Dat gaat gepaard met het veel te veel nuttige van foute dingen. Besef nu zelf ook dat dit moet stoppen. Vooral die depri klachten ben ik helemaal klaar mee.
pi_179741131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:19 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik een terug val heb in het gemis van mijn ex de laatste weken. Dat gaat gepaard met het veel te veel nuttige van foute dingen. Besef nu zelf ook dat dit moet stoppen. Vooral die depri klachten ben ik helemaal klaar mee.
En door die foute dingen consumeren voel je je zelf ook niet beter. Ga gewoon meer sporten, intensief en excessief. Stop al je energie in het verbeteren van je lichaam, waardoor geest en zelfvertrouwen volgt.

En gun je ex niet het genot dat jij er zo mee zit. Soms is het moeilijk, maar laat haar juist zien dat je doorgaat met je leven. Probeer daar kracht uit te putten.
pi_179751917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:19 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik een terug val heb in het gemis van mijn ex de laatste weken. Dat gaat gepaard met het veel te veel nuttige van foute dingen. Besef nu zelf ook dat dit moet stoppen. Vooral die depri klachten ben ik helemaal klaar mee.
Sterkte. Ik moet het ook steeds tegen mijzelf zeggen, maar: focus niet op haar! Probeer info over haar te vermijden, het brengt je niets anders dan verdriet. En door het nuttigen van slechte dingen ga je je ook slecht voelen.

Ik merk dat het bij mij in het begin ook beter ging dan nu. Worstel met de hoop waar ik toch maar niet vanaf kom, hoezeer ik mijzelf ook vertel dat het nergens op slaat en er echt vanaf moet!
pi_179752022
quote:
6s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Al geprobeerd om al je vragen op papier/mail ofzo te zetten zodat er meer tijd is om overna te denken voor hem? Zoiets heeft hier meestal wel goed gewerkt.
Ja, maar ik ben bang dat ik dat eerder had moeten doen. Toen wel gesprekken met hem gehad, maar ik was zo verward door wat er gebeurde dat ik misschien niet het meest constructieve gesprek heb gevoerd. Achteraf stom, had het beter moeten voorbereiden natuurlijk. Maar ik wil nu eigenlijk vermijden dat hij weet dat ik er nog mee worstel, en als ik nu weer vragen ga stellen...
pi_179752241
Ik heb net mijn motor opgehaald. Over een week wil ik weg naar Italie en verder, voor een maand, of zo. Ik zit met de twijfel om met haar af te spreken om samen een ritje te maken. Aan de ene kant vind ik dat ik dat het gezever omtrent "loslaten" wel lang genoeg geduurd heeft. Aan de andere kant denk ik dat ik nog vast klamp aan valse hoop. :{
pi_179752284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:19 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik een terug val heb in het gemis van mijn ex de laatste weken. Dat gaat gepaard met het veel te veel nuttige van foute dingen. Besef nu zelf ook dat dit moet stoppen. Vooral die depri klachten ben ik helemaal klaar mee.
Alles wat je aandacht geeft groeit. Van sommige dingen wil je niet dat het groeit dus moet je het ook geen aandacht geven.

Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan. Het is soms een rouw verwerking van 5 fases waar je doorheen moet.

Maar dat aandacht geven aan goede dingen kan wel een goede trap onder je hol zijn om aan de volgende fase van verwerking te beginnen.

Naar verloop van tijd zou het aandacht geven aan goede dingen zo frequent moeten zijn dat het kutgevoel vanzelf afsterft vanwege het gebrek aan aandacht. Bevrijdt jezelf.
pi_179752347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:02 schreef Faazz het volgende:
Ik heb net mijn motor opgehaald. Over een week wil ik weg naar Italie en verder, voor een maand, of zo. Ik zit met de twijfel om met haar af te spreken om samen een ritje te maken. Aan de ene kant vind ik dat ik dat het gezever omtrent "loslaten" wel lang genoeg geduurd heeft. Aan de andere kant denk ik dat ik nog vast klamp aan valse hoop. :{
Valse hoop is enorm klote. Je verspilt je leven. Ik kon er lang geleden niet mee omgaan en heb op niet zo fraaie wijze toen m'n eigen valse hoop de nek om gedraaid. Was wel een keerpunt in m'n leven doordat ik vanaf toen weer positieve dingen uit m'n leven ging halen.
pi_179752396
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:09 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

op niet zo fraaie wijze toen m'n eigen valse hoop de nek om gedraaid.
Hoe dan?
pi_179752478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:11 schreef Faazz het volgende:

[..]

Hoe dan?
Zo'n ruzie gemaakt dat ik daarna zeker wist dat ze geen contact meer wilde.
pi_179752628
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:14 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Zo'n ruzie gemaakt dat ik daarna zeker wist dat ze geen contact meer wilde.
Werkt dat? misschien dat ik dan toch mn telefoon voor zn kop had moeten smijten...

Meneer is eroverheen, Is op date geweest, was een succes en loopt nu met zo'n gelukkige glimlach op zn kop... Bah! En ik heb al een hele lijst met punten waarom ik zoveel beter af ben zonder hem maar dat hart he... }:|
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 12 juni 2018 @ 21:31:09 #272
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179752889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:52 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben bang dat ik dat eerder had moeten doen. Toen wel gesprekken met hem gehad, maar ik was zo verward door wat er gebeurde dat ik misschien niet het meest constructieve gesprek heb gevoerd. Achteraf stom, had het beter moeten voorbereiden natuurlijk. Maar ik wil nu eigenlijk vermijden dat hij weet dat ik er nog mee worstel, en als ik nu weer vragen ga stellen...
Waarom zou dat erg zijn dan, als het jouw gevoel beter helpt verwerken waarom niet? Je doet het toch voor jezelf en niet om wat hij er eventueel van gaat vinden.
pi_179753151
Ik had ook graag uit mijn vel willen springen destijds. Met dat gevoel loop ik nog steeds rond. Je bereikt er niks mee, behalve dat je jezelf goed voor lul zet misschien. Het is bij mij nu tien weken uitgesproken, of zo. Ik zou niet weten wat voor nut het nog heeft om te onderhandelen over wat we ooit hadden.

Ik denk dat het weerzien van haar, voor mij een schop onder mijn hol zou betekenen om nu dan een keer echt verder te gaan met leven.
pi_179753183
Als ik het in een ander perspectief plaats, zie ik dat vrienden om mij heen ook wel mensen gedumpt hebben. Die zijn er een tijdje sip over maar doorgaans sneller op nieuw aan het daten en hebben het er ook niet meer over.

Zo herken ik het ook in mijzelf. Ik heb ooit een meid leren kennen die ik een tijdje leuk vond, maar al vrij snel met het gevoel zat dat ze niet goed voor me was. Uitgemaakt en verder niet mee gezeten. Dat was bij haar weer anders.
pi_179753194
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Werkt dat? misschien dat ik dan toch mn telefoon voor zn kop had moeten smijten...

Meneer is eroverheen, Is op date geweest, was een succes en loopt nu met zo'n gelukkige glimlach op zn kop... Bah! En ik heb al een hele lijst met punten waarom ik zoveel beter af ben zonder hem maar dat hart he... }:|
Soms moet je een schip achter je verbranden, zodat je niet meer in de verleiding komt terug te zwemmen naar een wrak maar gewoon volle kracht vooruit kunt gaan?

Ik was ondertussen 6 maanden proberen het los te laten maar valse hoop hè, dus dat ging niet zo goed. Op een dag had ik zo iets van, ik kan hier alleen maar overheen komen als ik m'n eigen glazen ingooi.

Op dat moment ervaarde ik dat ze al langer bezig was het uit te maken maar niet de verantwoordelijkheid daarvoor wilde nemen. Ik voelde me gebruikt op een bepaalde manier.

Nu jaren later zie ik het anders, en kan ik haar positie van toen eigenlijk heel goed begrijpen. Ik zie nu wel in dat ze op dat moment dan ook wel een stuk voor lag qua "persoonlijke ontwikkeling" :')

Hoe dan ook; dat groeiproces had er niet geweest. Ik had denk ik dan op haar blijven leunen emotioneel gezien. Soms zie ik een ex-collega. Zit vreselijk onder de duim bij zijn vrouw. Echt niet gezond gewoon. En dan moet ik wel weer even aan vroeger denken, dat ik ook zomaar zo had kunnen worden. -O-
pi_179753244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:43 schreef Faazz het volgende:
Ik had ook graag uit mijn vel willen springen destijds. Met dat gevoel loop ik nog steeds rond. Je bereikt er niks mee, behalve dat je jezelf goed voor lul zet misschien. Het is bij mij nu tien weken uitgesproken, of zo. Ik zou niet weten wat voor nut het nog heeft om te onderhandelen over wat we ooit hadden.

Ik denk dat het weerzien van haar, voor mij een schop onder mijn hol zou betekenen om nu dan een keer echt verder te gaan met leven.
Ik hoop het voor je. Weer meer van jezelf houden dan hoe je van je ex hebt gehouden. ^O^
pi_179753874
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:45 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Soms moet je een schip achter je verbranden, zodat je niet meer in de verleiding komt terug te zwemmen naar een wrak maar gewoon volle kracht vooruit kunt gaan?

Ik was ondertussen 6 maanden proberen het los te laten maar valse hoop hè, dus dat ging niet zo goed. Op een dag had ik zo iets van, ik kan hier alleen maar overheen komen als ik m'n eigen glazen ingooi.

Op dat moment ervaarde ik dat ze al langer bezig was het uit te maken maar niet de verantwoordelijkheid daarvoor wilde nemen. Ik voelde me gebruikt op een bepaalde manier.

Nu jaren later zie ik het anders, en kan ik haar positie van toen eigenlijk heel goed begrijpen. Ik zie nu wel in dat ze op dat moment dan ook wel een stuk voor lag qua "persoonlijke ontwikkeling" :')

Hoe dan ook; dat groeiproces had er niet geweest. Ik had denk ik dan op haar blijven leunen emotioneel gezien. Soms zie ik een ex-collega. Zit vreselijk onder de duim bij zijn vrouw. Echt niet gezond gewoon. En dan moet ik wel weer even aan vroeger denken, dat ik ook zomaar zo had kunnen worden. -O-
Ik ben gewoon een debiel... iemand zei t vd week al, hij loopt over me heen, em dat is ook zo, maar IK laat dat gebeuren....Dat heb ik veel te lang gedaan en daar wil ik wel eens vanaf.
S. 2014
J. 2016
pi_179754186
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Waarom zou dat erg zijn dan, als het jouw gevoel beter helpt verwerken waarom niet? Je doet het toch voor jezelf en niet om wat hij er eventueel van gaat vinden.
Dat is ook zo. Maar als ik het vraag, wil ik dat hij eerlijk is, en helpt het me als hij dan eerlijk antwoordt dat hij ons inderdaad nooit samen oud heeft zien worden, terwijl ik geen moment aan de relatie twijfelde?

En daarnaast zou het me inderdaad niet moeten interesseren wat hij vindt, maar dat interesseert me eigenlijk wel. Ik voel me echt ontzettend door hem in de steek gelaten, voor mijn gevoel heeft hij me als een baksteen laten vallen. Hij heeft het compleet onverwachts uitgemaakt, met geen enkel goed gesprek vooraf, en zonder de deur op een kiertje te hebben daarbij. Hij heeft me echt diep gekwetst. Nadat hij het had uitgemaakt heb ik gesmeekt (stom, ik weet het) en gezegd dat ik alles wilde doen voor ons 2en. Maar nu probeer ik te voorkomen om hem ook nog het 'genot' te geven van het gevoel dat ik aan hem hang. Is dat raar?

Dankjewel trouwens, dat je steeds de tijd neemt om te reageren :)
pi_179754443
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:19 schreef Blabara het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar als ik het vraag, wil ik dat hij eerlijk is, en helpt het me als hij dan eerlijk antwoordt dat hij ons inderdaad nooit samen oud heeft zien worden, terwijl ik geen moment aan de relatie twijfelde?

En daarnaast zou het me inderdaad niet moeten interesseren wat hij vindt, maar dat interesseert me eigenlijk wel. Ik voel me echt ontzettend door hem in de steek gelaten, voor mijn gevoel heeft hij me als een baksteen laten vallen. Hij heeft het compleet onverwachts uitgemaakt, met geen enkel goed gesprek vooraf, en zonder de deur op een kiertje te hebben daarbij. Hij heeft me echt diep gekwetst. Nadat hij het had uitgemaakt heb ik gesmeekt (stom, ik weet het) en gezegd dat ik alles wilde doen voor ons 2en. Maar nu probeer ik te voorkomen om hem ook nog het 'genot' te geven van het gevoel dat ik aan hem hang. Is dat raar?

Dankjewel trouwens, dat je steeds de tijd neemt om te reageren :)
Net alsof ik naar mezelf zit te kijken. Heel veel sterkte en laat je niet klein krijgen!
pi_179754474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:45 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Soms moet je een schip achter je verbranden, zodat je niet meer in de verleiding komt terug te zwemmen naar een wrak maar gewoon volle kracht vooruit kunt gaan?

Ik was ondertussen 6 maanden proberen het los te laten maar valse hoop hè, dus dat ging niet zo goed. Op een dag had ik zo iets van, ik kan hier alleen maar overheen komen als ik m'n eigen glazen ingooi.

Op dat moment ervaarde ik dat ze al langer bezig was het uit te maken maar niet de verantwoordelijkheid daarvoor wilde nemen. Ik voelde me gebruikt op een bepaalde manier.

Nu jaren later zie ik het anders, en kan ik haar positie van toen eigenlijk heel goed begrijpen. Ik zie nu wel in dat ze op dat moment dan ook wel een stuk voor lag qua "persoonlijke ontwikkeling" :')

Hoe dan ook; dat groeiproces had er niet geweest. Ik had denk ik dan op haar blijven leunen emotioneel gezien. Soms zie ik een ex-collega. Zit vreselijk onder de duim bij zijn vrouw. Echt niet gezond gewoon. En dan moet ik wel weer even aan vroeger denken, dat ik ook zomaar zo had kunnen worden. -O-
Grappig, hier had ik het gisteren over. Ik heb hem moeten zien om te praten over ons huis, en hij deed gewoon ontzettend aardig, net alsof er niets aan de hand was. Ik begreep dat even niet. Ik zei tegen een vriendin dat het zoveel makkelijker zou zijn als hij ontzettend lullig tegen me deed. Of als ik ervoor zou zorgen dat hij me zou haten.
pi_179754690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:27 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Net alsof ik naar mezelf zit te kijken. Heel veel sterkte en laat je niet klein krijgen!
Dankjewel :) Jij ook natuurlijk! We komen er wel weer bovenop, over een paar maanden. Misschien krijgen zij er dan nog last van?

[ Bericht 10% gewijzigd door Blabara op 14-06-2018 22:35:31 ]
pi_179754838
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een debiel... iemand zei t vd week al, hij loopt over me heen, em dat is ook zo, maar IK laat dat gebeuren....Dat heb ik veel te lang gedaan en daar wil ik wel eens vanaf.
Euhm, feitelijk zijn jullie (naast ouders voor jullie kinderen) huisgenoten?

Ik ben helaas maar al te bekend met een situatie waarbij je 100% ouder en 0% echtgenoot bent.

Het is in mijn ogen, als je eenmaal besloten hebt uit elkaar te gaan, de kunst om de ander niet in de weg te staan (zie even het verschil tussen niet in de weg staan en over je heen laten lopen!) gelukkig te worden. Dat noem ik (op basis van ervaring van de vechtscheiding van mijn ouders) verstandig. Heel verstandig!

Ik snap dat het voelt als een waardeloze houding van hem uit naar jou toe. Maar hopelijk versnelt het voor jou ook de verwerking van alles zodat je weer gelukkig kunt worden. En voor hem; iets nieuws beginnen terwijl je nog 'strings attached' hebt, daar weet karma wel raad mee. Vaar je eigen koers. Daar kom je het verst mee. Wees trots op jezelf. Daar heb je alle reden toe.


^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Mojo.jojo op 12-06-2018 22:49:31 ]
pi_179756030
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:41 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Euhm, feitelijk zijn jullie (naast ouders voor jullie kinderen) huisgenoten?

Ik ben helaas maar al te bekend met een situatie waarbij je 100% ouder en 0% echtgenoot bent.

Het is in mijn ogen, als je eenmaal besloten hebt uit elkaar te gaan, de kunst om de ander niet in de weg te staan (zie even het verschil tussen niet in de weg staan en over je heen laten lopen!) gelukkig te worden. Dat noem ik (op basis van ervaring van de vechtscheiding van mijn ouders) verstandig. Heel verstandig!

Ik snap dat het voelt als een waardeloze houding van hem uit naar jou toe. Maar hopelijk versnelt het voor jou ook de verwerking van alles zodat je weer gelukkig kunt worden. En voor hem; iets nieuws beginnen terwijl je nog 'strings attached' hebt, daar weet karma wel raad mee. Vaar je eigen koers. Daar kom je het verst mee. Wees trots op jezelf. Daar heb je alle reden toe.


^O^
Dank je wel :*
S. 2014
J. 2016
pi_179756706
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:45 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Op dat moment ervaarde ik dat ze al langer bezig was het uit te maken maar niet de verantwoordelijkheid daarvoor wilde nemen. Ik voelde me gebruikt op een bepaalde manier.

Nu jaren later zie ik het anders, en kan ik haar positie van toen eigenlijk heel goed begrijpen. Ik zie nu wel in dat ze op dat moment dan ook wel een stuk voor lag qua "persoonlijke ontwikkeling" :')

Ik vat dit stuk niet zo. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt? Jezelf niet verliezen in een relatie? Alle opties open houden, elke dag?
pi_179767041
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:05 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Alles wat je aandacht geeft groeit. Van sommige dingen wil je niet dat het groeit dus moet je het ook geen aandacht geven.

Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan. Het is soms een rouw verwerking van 5 fases waar je doorheen moet.

Naar verloop van tijd zou het aandacht geven aan goede dingen zo frequent moeten zijn dat het kutgevoel vanzelf afsterft vanwege het gebrek aan aandacht. Bevrijdt jezelf.
[/quote]
Dit! je slaat de spijker op zijn kop.
Ik heb dit ook te lang door laten gaan mijn relatie duurde 2 jaar en 9 maanden! Eerst waren we collega,s daarna vrienden en toen na een paar maanden echt vriend en vriendin.
Helaas heeft mijn ex een aaardige grote rugzak met een heftig verleden.met veel foute vriendjes.
Hierdoor was ze een kei in manipuleren als ze haar zin niet kreeg.Heb genoeg shit met haar meegemaakt plus kansen gegeven.
pi_179775493
Ik had haar net aan de telefoon. Het was een klein beetje ongemakkelijk maar vooral goed gestemd. Ik voel me niet echt raar nu of zo. We gaan zaterdag een stukje motor rijden en we zien wel.
pi_179777228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:52 schreef Faazz het volgende:
Ik had haar net aan de telefoon. Het was een klein beetje ongemakkelijk maar vooral goed gestemd. Ik voel me niet echt raar nu of zo. We gaan zaterdag een stukje motor rijden en we zien wel.
Waarom zou je hier behoefte aan hebben? Wat 'zie je wel' zaterdag? Hoe het gaat, of er nog een kans in zit?

Persoonlijk vind ik dit wel een beetje vreemd.
pi_179778798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:52 schreef Faazz het volgende:
Ik had haar net aan de telefoon. Het was een klein beetje ongemakkelijk maar vooral goed gestemd. Ik voel me niet echt raar nu of zo. We gaan zaterdag een stukje motor rijden en we zien wel.
Maak je het jezelf nu niet alleen maar ontzettend moeilijk?
Wat hoop je te bereiken met deze actie?
S. 2014
J. 2016
pi_179780811
Bluh, het gaat niet goed hier. Zo enorm teleurgesteld in hem en dat heb ik hem op de verkeerde manier laten weten. En ik wilde me niet laten kennen.. :(
pi_179780988
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:27 schreef Blabara het volgende:
Bluh, het gaat niet goed hier. Zo enorm teleurgesteld in hem en dat heb ik hem op de verkeerde manier laten weten. En ik wilde me niet laten kennen.. :(
Dat is onderdeel van het loslaten. Na 'het gevecht' komt nog een fase van machteloosheid, en daarna de aanvaarding.

Daarom on a positive note. Hulde. Je bent goed op weg met de verwerking. ^O^
pi_179781051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 23:54 schreef Faazz het volgende:

[..]

Ik vat dit stuk niet zo. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt? Jezelf niet verliezen in een relatie? Alle opties open houden, elke dag?
Dat zijn vragen waaruit een bepaalde onzekerheid blijkt en er zekerheden worden ingebouwd. Helaas was ik toen zo naïef om er vol in te gaan, en heb ik veel te veel struisvogelgedrag vertoont door dat soort signalen te negeren. En dan loop je wat harder tegen 'de muur' aan. :')
pi_179781473
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:27 schreef Blabara het volgende:
Bluh, het gaat niet goed hier. Zo enorm teleurgesteld in hem en dat heb ik hem op de verkeerde manier laten weten. En ik wilde me niet laten kennen.. :(
wat heb je gedaan? Ik heb me de laatste 2 dagen ook niet van mn beste kant laten zien... :@
S. 2014
J. 2016
pi_179781711
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wat heb je gedaan? Ik heb me de laatste 2 dagen ook niet van mn beste kant laten zien... :@
Bellen. En toen hij niet opnam boos appen, en uiteraard was hij aan het werk waardoor hij niet wilde bellen en raakte hij geïrriteerd, waardoor ik nog bozer werd. Voel me zo kinderachtig en wanhopig.

Wat is er bij jou gebeurd?
pi_179781744
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:41 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van het loslaten. Na 'het gevecht' komt nog een fase van machteloosheid, en daarna de aanvaarding.

Daarom on a positive note. Hulde. Je bent goed op weg met de verwerking. ^O^
Aanvaarding is volgens mij nog ver weg, maar bedankt voor de oppepper :). Misschien is dit inderdaad een nieuwe fase. Alleen maak ik met mijn gedrag nu alleen nog maar meer stuk. Maar die teleurstelling doet zeer!
pi_179782609
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:20 schreef Blabara het volgende:

[..]

Bellen. En toen hij niet opnam boos appen, en uiteraard was hij aan het werk waardoor hij niet wilde bellen en raakte hij geïrriteerd, waardoor ik nog bozer werd. Voel me zo kinderachtig en wanhopig.

Wat is er bij jou gebeurd?
Ex is aan t daten en dat trek ik niet zo heel goed... Maar ipv dat ik dat normaal bepreek ga ik alleen maar kutopmerkingen maken... Nu doet hij ook niet echt zn best om mij te ontzien want hij heeft t telkens over haar en wat ze.voor plannen maken :')
maar t zal er wel bijhoren...

Waarin had ex je teleurgesteld.
S. 2014
J. 2016
pi_179782707
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ex is aan t daten en dat trek ik niet zo heel goed... Maar ipv dat ik dat normaal bepreek ga ik alleen maar kutopmerkingen maken... Nu doet hij ook niet echt zn best om mij te ontzien want hij heeft t telkens over haar en wat ze.voor plannen maken :')
maar t zal er wel bijhoren...

Waarin had ex je teleurgesteld.
Ja, jij wordt natuurlijk nog de hele tijd geconfronteerd met je ex.. Is er al een uitzicht op een betere situatie?

Mijn ex heeft van de één op andere dag de stekker uit de relatie getrokken omdat hij al een tijdje twijfelde, nooit iets kenbaar heeft gemaakt en nadat hij zijn twijfels uitte ook geen zin had in een gesprek over hoe we de 'problemen' konden oplossen. Van tijd tot tijd voel ik me dus best wel voorgelogen en in de steek gelaten.
pi_179792972
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:23 schreef Blabara het volgende:

[..]

Ja, jij wordt natuurlijk nog de hele tijd geconfronteerd met je ex.. Is er al een uitzicht op een betere situatie?

Mijn ex heeft van de één op andere dag de stekker uit de relatie getrokken omdat hij al een tijdje twijfelde, nooit iets kenbaar heeft gemaakt en nadat hij zijn twijfels uitte ook geen zin had in een gesprek over hoe we de 'problemen' konden oplossen. Van tijd tot tijd voel ik me dus best wel voorgelogen en in de steek gelaten.
Hij reageert op elke passende woning... hoop dat het snel rond is.

Als het zo onverwacht komt is loslaten lastig... Je moet verder maar kan mij voorstellen dat je veel vragen hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_179802650
We hebben het één en ander geregeld voor ons huis. Hij was behoorlijk emotioneel toen het nog even over ons ging. Maakt het er toch ook niet gemakkelijker op :(
pi_179802731
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:42 schreef Blabara het volgende:
We hebben het één en ander geregeld voor ons huis. Hij was behoorlijk emotioneel toen het nog even over ons ging. Maakt het er toch ook niet gemakkelijker op :(
Hij moet t ws ook gewoon nog verwerken... verandert niets verder.

Ex zit vorige week te janken dat ie alles verkloot heeft en nooit meer iemand als mij gaat vinden en blablabla jankjank en afgelopen week is hij op date... hij was er blijkbaar snel overheen :')
S. 2014
J. 2016
pi_179802848
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij moet t ws ook gewoon nog verwerken... verandert niets verder.

Ex zit vorige week te janken dat ie alles verkloot heeft en nooit meer iemand als mij gaat vinden en blablabla jankjank en afgelopen week is hij op date... hij was er blijkbaar snel overheen :')
Dat hou ik mijzelf ook voor, en hij was ook duidelijk. Hij gelooft niet dat er iets zou veranderen. Maar ik had wel verwacht dat bij iemand die al een tijd twijfelde ook een last van de schouders zou vallen.

Die date is ook gewoon een vlucht, neem ik aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')