quote:Op maandag 2 oktober 2017 06:50 schreef Pino112 het volgende:twitter:jonostrower twitterde op maandag 02-10-2017 om 05:10:09 BREAKING: All Monarch Airlines flights cancelled, Air Operators Certificate suspended administrators appointed. -KPMG Spox reageer retweet
quote:LONDEN - De Britse vakantiemaatschappij Monarch Airlines heeft maandagochtend om 4.00 uur lokale tijd uitstel van betaling aangevraagd. Alle vluchten zijn gestaakt. Er staan nog 110.000 mensen in het buitenland te wachten op hun vlucht terug en 300.000 reeds gemaakte boekingen worden afgeblazen.
De maatregel werd genomen nadat de laatste vlucht van het avondschema, een vlucht van Tel Aviv naar Manchester, was binnengekomen.
Het is Monarch niet gelukt om haar Air Travel Organiser's Licence (Atol) te vernieuwen vanwege zorgen bij de luchtvaartautoriteiten over de financiële positie van de maatschappij. Monarch is de grootste luchtvaartmaatschappij ooit in het Verenigd Koninkrijk die uitstel van betaling aanvraagt, aldus Britse media.
Repatriëring
Er wordt vanuit gegaan dat het minimaal zeven dagen duurt voordat alle passagiers die in het buitenland op zo'n dertig bestemmingen staan kunnen worden gerepatrieerd.
De Britse luchtvaartautoriteit CAA zet dertig chartervliegtuigen in om iedereen thuis te krijgen. De CAA zegt de komende twee weken te zullen vliegen, dus niemand hoeft zijn verblijf in het buitenland af te breken. Ook zullen er geen extra kosten zijn voor de reizigers. De kosten voor de repatriëring bedragen tussen de 40 en 50 miljoen Britse ponden, hiervan wordt 10 procent gedekt door het Air Travel Trust Fund.
XL Leisure Group
Nooit eerder viel een zo grote maatschappij om in het Verenigd Koninkrijk. Bij het faillissement van de XL Leisure Group in september 2008 strandden 85.000 passagiers.
Monarch is de derde grotere Europese luchtvaartmaatschappij dit jaar die in de problemen is gekomen. Eerder gingen Alitalia en airberlin al failliet.
Mocht een doorstart van Monarch uitblijven, dan zullen Ryanair en easyJet proberen de vrijgekomen ruimte naar zich toe te trekken, maar ook profiteren van het ervaren vliegerpersoneel dat op de arbeidsmarkt komt. Beide prijsvechters zijn er de belangrijkste reden voor dat Monarch, met een hogere kostenstructuur, haar bestaansrecht verliest.
Monarch Airlines werd vijftig jaar geleden opgericht en is gespecialiseerd in vluchten naar vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee. Er werkten zo'n 3.000 mensen. De vloot bestaat uit 35 vliegtuigen, voornamelijk Airbus A320's en A321's. De maatschappij had een order uitstaan voor 45 Boeing 737 MAX 8's.
bron: https://www.luchtvaartnie(...)tel-van-betaling-aan
quote:Een Lancaster bommenwerper stortte in de nacht van 4 op 5 september 1942 neer nabij Warten (Friesland). 75 jaar na de crash wordt het wrak van het toestel alsnog geborgen. Dinsdag 3 oktober zal de bergingslocatie voor één dag opengesteld worden voor belangstellenden. Als eerbetoon aan de omgekomen bemanningsleden zal de Lancaster van de RAF Battle of Britiain Memorial Flight een fly-by uitvoeren boven de bergingslocatie.
Berging
Drie weken geleden is een gespecialiseerd bergingsbedrijf begonnen met de daadwerkelijke berging van de Lancaster. De voorbereidende werkzaamheden begonnen al in augustus. Het toestel kwam neer aan de rand van moerasgebied de Alde Feanen, vlakbij een terrein dat destijds als vuilstort werd gebruikt. Het vliegtuig is vervolgens diep in de modder weggezakt, waardoor de berging veel tijd heeft gekost.
Leeuwarden
Lancaster B.Mk.1 R5682/QR-R van 61 squadron, Royal Air Force steeg op 4 september 1942 op vanaf de vliegbasis RAF Syerston voor een bombardementsmissie naar Bremen. Boven Nederland werd het vliegtuig geraakt door Duits afweergeschut.
Onderschept
Vervolgens werd het toestel onderschept en neergeschoten door een Duitse Messerschmitt 110 nachtjager, dat opereerde vanaf Fliegerhorst Leeuwarden. Vier bemanningsleden wisten de Lancaster per parachute te verlaten en brachten de rest van de oorlog in krijgsgevangenschap door. Twee andere bemanningsleden overleefden de crash niet en werden begraven in Idaarderadeel en Eernewoude. Het lichaam van de Canadese staartschutter J.F. Cooper werd nooit gevonden en bevindt zich waarschijnlijk nog in het wrak.
Spelen wel meer dingen mee, zoals dat er gegraven wordt op een vuilnisbelt, waardoor het ook geen prettige verblijfsomgeving is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef PluggieOD het volgende:
Elke boerenlul weet dat ze mensen vinden, dat was ook reden dat je niet bij excavatie zelf aanwezig kon zijn.
Neuswiel in verkeerde positie?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 01:05 schreef Iemand91 het volgende:
Ankers uit! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgebroken takeoff. Neuswielen staan inderdaad niet goed. Banden zijn bij de gate leeggelopen.quote:
quote:De overlast van luchthaven Schiphol verspreidt zich als een olievlek over Nederland. Het luchtruim is zo vol, dat vliegtuigen die vertrekken vanafRotterdam The Hague Airport steeds vaker moeten afbuigen om het Schipholverkeer niet te verstoren. Daardoor vliegen ze dicht over omliggende woonwijken. En als in 2019 Lelystad Airport de deuren opent, zitten mensen tot ver in de provincies Gelderland, Overijssel en Friesland ook in de herrie. Want alleen in de onderste laag van het luchtruim is nu nog plaats om vliegveld Lelystad te kunnen bereiken.
Herziening luchtruim
Volgens deskundigen is eerst een herziening van het luchtruim noodzakelijk om het gewenste aantal vakantievluchten in de Flevopolder mogelijk te maken. Toch gaat Lelystad Airport in het voorjaar van 2019 al open. Dat is volgens de overheid noodzakelijk om de positie van Schiphol te borgen. De luchthaven zou, met zijn internationale netwerk van verbindingen, dé motor van de economie zijn. Bewoners komen in opstand. Ze zijn boos en maken zich zorgen. ZEMBLA onderzoekt: hoeveel kans maken burgers met hun gevecht tegen Schiphol?
KLM draait de voormalige AMS-SXM-CUR-AMS route om, ze vliegen nu eerst naar Curaçao, om op de terugweg naar Amsterdam op St. Maarten te stoppen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
De KLM doet Sint-Maarten vanaf 29 oktober weer aan
https://www.upinthesky.nl(...)tober-terug-op-gang/
Je kan dan wel spullen van Curaçao naar St. Maarten meenemen. Wellicht dat dat de reden is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM draait de voormalige AMS-SXM-CUR-AMS route om, ze vliegen nu eerst naar Curaçao, om op de terugweg naar Amsterdam op St. Maarten te stoppen.
Ergens klinkt me dat vreemd in de oren, want dan kom je of met een heleboel brandstof aan op St. Maarten of je bent voor je brandstof om de oversteek over de oceaan te kunnen maken afhankelijk van een eiland dat opnieuw moet opbouwen.
Gaat toch zeker wel 50 hele seconden over de F70...quote:
Dat klinkt opzich wel aannemelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan dan wel spullen van Curaçao naar St. Maarten meenemen. Wellicht dat dat de reden is.
Nice driftquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Haal de kotszakjes er maar bij.
Emirates op Düsseldorf vandaag.
Niet normaal.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Haal de kotszakjes er maar bij.
Emirates op Düsseldorf vandaag.
En het probleem is? Een a330 kan prima op SXM landen met max landing weight. Tanken op CUR voor het stukje CUR-SXM plus SXM-AMS zou geen probleem moeten zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ergens klinkt me dat vreemd in de oren, want dan kom je of met een heleboel brandstof aan op St. Maarten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |