Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag. Overigens duurt het bij het ILT tussen de 12 en 18 maanden, als ik het goed begrijp op hun website.
En als ik het zo begrijp hebben de andere landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden ook gewoon een dienst zoals het ILT, dat deze certificaten kan uitgeven.
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:06 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.
https://www.flightglobal.(...)nder-new-aoc-439498/
Binnen de EU zijn de regels inderdaad gelijkgesteld, maar ze kunnen wel degelijk per land verschillen. Ze ook https://en.wikipedia.org/wiki/Air_operator%27s_certificatequote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Zou ook zomaar kunnen dat ze dan onder de AOC van AF gaan vliegen. Met AF vluchtnummers.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.quote:Op zondag 5 november 2017 15:08 schreef TjjWester het volgende:
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!quote:Op zondag 5 november 2017 15:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.
Een AOC is een bewijs dat de autoriteiten van het desbetreffende land vinden dat je een luchtwaardig bedrijf bent. Dus als je verhuisd naar een ander land zullen de autoriteiten van dat land willen toetsen dat je nog steeds voldoet aan de AOC.
Als er iets misgaat wat terug te voeren is op een onterechte AOC, dan is de overheid van dat land opeens aansprakelijk bij bijvoorbeeld een crash. En dat wil je niet als land.
Nee.quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag.
Je begint een nieuw bedrijf en dus is er een nieuwe AOC nodig. Een bedrijf verhuizen van land A naar land B kan niet. Je doekt dan de oude op, en je begint een nieuwe.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Nee, dat je een nieuwe AOC moet aanvragen wil nog niet zeggen dat ze alles opnieuw moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik zat laatst te kijken naar een oud interview met de directeur van inselair, die vertelde dat er wel eens gedacht was aan het scenario om formeel naar nederland te verhuizen, dit zou stuk gelopen zijn op enorme bureaucratie.
Ik had verwacht dat minimaal binnen het koninkrijk er 1 "koninkrijks certificaat zou zijn", helaas.
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.
1 instantie voor het hele koninkrijk die zich lokaal laat vertegenwoordigen door de lokale inspectie en 1 set regels voor het gehele koninkrijk.
P4 Arubaquote:Hebben de eilanden een eigen landcode of gebruiken zij gewoon PH?
Ik denk niet dat de eilandbewoners er blij van gaan worden als we de EU-regulering bij hun door hun strot gaan duwen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
1 set regels voor het gehele koninkrijk.
Daar zit een groot verschil in de voormalige britse landen zijn lid van het gemenebest der naties, dat is geen soevereine staat, zij vertegenwoordigd niet haar leden en is niet namens haar leden lid van diverse internationale organisaties, de landen van gemenebest delen wel hetzelfde koningshuis en staatshoofd.quote:Op zondag 5 november 2017 16:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)
Suriname, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten heb er zelf voor gekozen om een zelfstandig land te worden. Aangezien een AOC op landelijk niveau geld, bekent dat zij ook een eigen instantie hebben voor dit soort zaken.
Wat jij voor je ziet is juridisch niet haalbaar: Een Koninkrijk heeft niet dezelfde status als een land.
Ook Canada, het VK en Australië hebben elk hun eigen instantie die AOC's uitdeelt, terwijl ze onder hetzelfde koninkrijk vallen.
[..]
P4 Aruba
PH Nederland (incl. Bonaire, Saba en Sint Eustatius)
PJ Ned. Antillen (Curaçao & Sint Maarten)
PZ Suriname
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10quote:Op zondag 5 november 2017 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Even een kleine correctie op mijn tekst sinds de hervorming bestaat de term status aparte niet meer maar wordt het zelfstandige gebieden binnen het koninkrijk genoemd, dit wil echter niet zeggen dat het zelfstandige landen zijn!
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Centralquote:Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.
De maatschappij heeft 142 openstaande orders, nu dus nog 42 te gaan.
Volgende week begint de Dubai Air Show en beide partijen hopen daar weer een order voor een onbekend aantal A380's te plaatsen. Geschat aantal is 20 toestellen; zonder de onlangs onthulde winglets omdat die extra flight tests en herkwalificatie van het hele toestel nodig hebben.
Een significant deel van de nog te ontvangen A380's zullen de oudere A380's vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je erkent dus niet dat ons koninkrijk een souvereine staat is? en dat de vergelijking met het gemenebest der naties een behoorlijke misser is?quote:Op zondag 5 november 2017 17:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10
Maar laten we hier geen juridische discussie van maken, daar hebben we WGR voor. Hier gaat het over vliegtuigen
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
In dat hypothetische geval bestellen ze er meer dan 58 aangezien ze de 'oude' A380's ook gaan vervangen over een paar jaar.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Central
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Emirates staat in de gesprekken beter dan Airbus. Daarnaast betaalt geen enkele airline/lease-maatschappij de volle prijs.quote:Op zondag 5 november 2017 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.
Shoppen die handel!quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Jammer dat nooit naar buiten wordt gebracht hoeveel EK in werkelijkheid betaalt. Ben zwaar benieuwd naar die kortingen die EK, FR en andere carriers krijgen voor groot inkoop aan toestellen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |