Ik zou 't eraf wassen, behandelen met azijn en in de was zetten. Ik heb een wat hogere auto en was altijd te beroerd om het dak te wassen. Daarop groeiende een soort zwarte korstmos (plekjes van 5 a 20 mm diameter). Je wil niet weten wat een poetswerk het was om 'm weer glimmend te krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:32 schreef SeLang het volgende:
Mijn auto wordt weinig gebruikt en ik was hem ook nooit. Ik parkeer hem altijd zo dat de linkerkant (Engeland, dus passagierszijde) altijd aan de noordkant staat en dus weinig zon krijgt en dus vaak nat is.
Het "probleem" is nu dat er mos groeit op de linkerkant van mijn auto. Op zich geen probleem aangezien ik aan de rechterkant naar binnen ga en dat is de zonkant dus daar groeit geen mos en ik geef geen fuck over hoe het er verder uit ziet. Alleen vraag ik me af of het slecht kan zijn voor de lak. Misschien dat wortels van het mos de lak binnendringen en op die manier de levensduur verkorten?
quote:Op donderdag 21 september 2017 17:36 schreef Dagoduck het volgende:
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of meer dit werk?
[ afbeelding ]
Mooi groen mos zoals die onderste maar dan vooral rond de ramen eb verder vooral (dikke) algen. Mijn auto heeft verder nog goede lak (lijkt het).quote:Op donderdag 21 september 2017 17:36 schreef Dagoduck het volgende:
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of meer dit werk?
[ afbeelding ]
Zorgen over levensduur. Lak beschermd tegen roest. Roest = afkeur.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:39 schreef Silven het volgende:
Je zegt dat het je niet boeit hoe je auto eruit ziet, en even later maak je je zorgen om je lak. Wat is het nou?
Misschien moet ik dat maar doen ja. Even wachten tot het de hele dag heeft geregend, dan wordt het allemaal wat zachter.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:37 schreef blomke het volgende:
Ik zou 't eraf wassen, behandelen met azijn en in de was zetten.
Eerst even maaien. Daarvoor zijn droge dagen weer beter.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat maar doen ja. Even wachten tot het de hele dag heeft geregend, dan wordt het allemaal wat zachter.
Als de lak dof en uitgeslagen eruit ziet, zal het niet 1-2-3 gaan roesten hoor. Tegenwoordig zijn de staalsoorten zoveel beter en is de verzink- & passiveerlaag zoveel sterker dan 20 - 30 jaar geleden (btw ik weet niet hoe oud jouw auto is), dat de laklaag vooral een estetische waarde heeft en veel minder (dan vroeger) een beschermlaag is.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:39 schreef SeLang het volgende:
Zorgen over levensduur. Lak beschermd tegen roest. Roest = afkeur.
Die eerste kwam ik toevallig eerder vandaag tegen toen ik zocht welke auto op een oude foto stond die ik tegenkwam.quote:
Je kunt je beter afvragen of TS wel een auto waard is.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:37 schreef Dagoduck het volgende:
Nee, ff serieus. Als er mos hecht op je lak is je lak sowieso al niet goed meer lijkt me.
Stérling? is dat de homofiele schoonzus van Stírling Moss?quote:
quote:Op donderdag 21 september 2017 17:32 schreef SeLang het volgende:
Mijn auto wordt weinig gebruikt en ik was hem ook nooit. Ik parkeer hem altijd zo dat de linkerkant (Engeland, dus passagierszijde) altijd aan de noordkant staat en dus weinig zon krijgt en dus vaak nat is.
Het "probleem" is nu dat er mos groeit op de linkerkant van mijn auto. Op zich geen probleem aangezien ik aan de rechterkant naar binnen ga en dat is de zonkant dus daar groeit geen mos en ik geef geen fuck over hoe het er verder uit ziet. Alleen vraag ik me af of het slecht kan zijn voor de lak. Misschien dat wortels van het mos de lak binnendringen en op die manier de levensduur verkorten?
Nee, ik kom er juist voor in dit topic.quote:Op zaterdag 23 september 2017 01:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ben ik de enige die pics wilt zien?
Heeft men in de UK ook een APK? Als het een Europese verplichting is dan wordt die met de brexit wel afgeschaft.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zorgen over levensduur. Lak beschermd tegen roest. Roest = afkeur.
quote:Op donderdag 21 september 2017 21:43 schreef TourOfData het volgende:
Is het toevallig een Franse auto? Die hebben wel vaker van zulke problemen.
Wat een faalhaas ben je toch ook hequote:Op vrijdag 22 september 2017 07:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Stérling? is dat de homofiele schoonzus van Stírling Moss?
[ afbeelding ]
Jij herkent humor nog niet als het je in je smoel spuugt he?quote:Op maandag 25 september 2017 16:47 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Wat een faalhaas ben je toch ook he!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |