Dit.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:17 schreef Vesz het volgende:
Niet serieus te nemen, maar dat geldt voor al het SJW gerelateerd gezeik.
Ik word 24, maar is bij mij ook weleens voorgekomen, dus circa 15-20 jaar geleden dat ik kinderkleding droeg.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Weet niet hoe oud je bent, maar vroeger (niet eens zo heel vroeger, ik word 40 namelijk) was het doodnormaal een kinderkleding afdeling te hebben zonder labeltjes jongens/meisjes bij de kleding. Sterker nog, was het vrij normaal dat het jongere broertje de spijkerbroek van zijn oudere zus kreeg die daar uitgegroeid was en andersom.
Je tere zieltje kan niet tegen genderneutrale marketingcampagne's? Wat een sneeuwvlokje ben je dan zeg, ondanks dat je zogenaamd zo 'ruig' bent opgegroeid, man man man.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zei ik vanochtend nog tegen m'n vriendin :
Wat ben ik zo blij dat ik in een andere tijd ben opgegroeid.
Hahaha, nee.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onzin is het najagen van een sprookje alsof iemand in een verkeerd lichaam zou worden geboren. Niemand wordt geboren in een verkeerd lichaam. Je geslacht bepaald je identiteit.
De HEMA heeft nog steeds precies hetzelfde assortiment met evenveel keuze en ze gaan je zelfs meer vrijheid geven, door je geen gewetensbezwaar te geven wanneer je je zoontje een mooi shirt aantrekt dat 'voor meisjes' op het etiketje heeft staan.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom dan niet een gender neutraal rek, maar gewoon gelijk alle keuze wegnemen en zeggen tegen iedereen: de tyfus met jullie. Waarom gelijk dat genderneutrale gejank aan iedereen opdringen?
Daar gaat het fout. Wat voor een paar geldt, geldt niet voor iedereen. Waarom moet iedereen zich weer aanpassen aan een stel jankmuilen en sneeuwvlokjes? Flikker lekker op. De meeste denken wel dat ze jongen of meisje zijn en die wordt nu de keuze ontnomen.
Waarom zou je het eerst moeten castreren? Zijn alle zebra's onvruchtbaar of zo?quote:Op woensdag 20 september 2017 11:29 schreef DrDentz het volgende:
Als je een paard castreert en er strepen op verft heb je volgens de SJW een zebra. Maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Je bedoelt : Mens, mens, mens.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Je tere zieltje kan niet tegen genderneutrale marketingcampagne's? Wat een sneeuwvlokje ben je dan zeg, ondanks dat je zogenaamd zo 'ruig' bent opgegroeid, man man man.
Als 1 van mijn zoons vroeger een 'frozen' shirt had willen dragen dan had ie dat van mij gekregen en zou ik dat lekker snel hebben kunnen vinden op de meisjes afdeling.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jouw voorstelling is zwart-wit omdat je doet alsof het gaat tussen stoere truien en prinsessenjurkjes. Dat is niet zo. Het kan ook gaan om de keuze tussen een Cars t-shirt en een Frozen t-shirt. Nu voelen sommige kinderen (en hun ouders) zich wellicht gedwongen om het Cars of het Frozen shirt te kopen, omdat dat in de jongens- respectievelijk meisjesafdeling hangt.
En het gaat er helemaal niet om om zoveel mogelijk jongens in meisjeskleding te stoppen of andersom. Het gaat erom dat mensen/kinderen zich niet gedwongen voelen bepaalde kleding te dragen omdat een bedrijf heeft beslist dat het 'meisjes-' dan wel 'jongenskleding' is. Of in het geval van de HEMA, om het verkopen van meer kleding.
Simpele mensen hebben simpele oplossingen nodig. In plaats van je kind gewoon aan te trekken wat je/het mooi vindt, heb je natuurlijk de hulp van de SJW-megacorp-HEMA-etiketjes nodig om te kijken of het wel maatschappelijk aanvaard is dat je kind met een bepaald kledingstuk rondloopt.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:23 schreef Re het volgende:
lijkt me best degeneratief als je op een label zou moeten kijken of iets voor een jongen of meisje is, maar goed
Och zo zwaar zal dat gewetensbezwaar ook wel niet gewogen hebben. Ze willen gewoon hun diversere assortiment onder de aandacht brengen.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De HEMA heeft nog steeds precies hetzelfde assortiment met evenveel keuze en ze gaan je zelfs meer vrijheid geven, door je geen gewetensbezwaar te geven wanneer je je zoontje een mooi shirt aantrekt dat 'voor meisjes' op het etiketje heeft staan.
Als je je daardoor gedwongen voelt heb je er meer aan om een cursus "ruggengraat kweken" te volgen dan het in een genderneutraal rekje te hangen.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jouw voorstelling is zwart-wit omdat je doet alsof het gaat tussen stoere truien en prinsessenjurkjes. Dat is niet zo. Het kan ook gaan om de keuze tussen een Cars t-shirt en een Frozen t-shirt. Nu voelen sommige kinderen (en hun ouders) zich wellicht gedwongen om het Cars of het Frozen shirt te kopen, omdat dat in de jongens- respectievelijk meisjesafdeling hangt.
En het gaat er helemaal niet om om zoveel mogelijk jongens in meisjeskleding te stoppen of andersom. Het gaat erom dat mensen/kinderen zich niet gedwongen voelen bepaalde kleding te dragen omdat een bedrijf heeft beslist dat het 'meisjes-' dan wel 'jongenskleding' is. Of in het geval van de HEMA, om het verkopen van meer kleding.
Nu kun je het nog sneller vinden, omdat je daarvoor niet naar de meisjesafdeling hoeft, maar gewoon bij het t-shirtrek terecht kunt.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als 1 van mijn zoons vroeger een 'frozen' shirt had willen dragen dan had ie dat van mij gekregen en zou ik dat lekker snel hebben kunnen vinden op de meisjes afdeling.![]()
Die sociale dwangNooit aan meegedaan en zal er ook nooit aan meedoen.
https://kassa.bnnvara.nl/(...)bber-geeft-krassen-1quote:Op woensdag 20 september 2017 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ze kennen me waarschijnlijk nog van een andere kwestie.
Een slechte ijskrabber die krassen maakte.
Hebben ze nog hoofdpijn van denk ik.
Ik geef namelijk niet snel op.
Er zijn genoeg frozen-shirts voor jongens, met Olav erop enzo.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu kun je het nog sneller vinden, omdat je daarvoor niet naar de meisjesafdeling hoeft, maar gewoon bij het t-shirtrek terecht kunt.
Nee, want in dat rek is de keuze groter.....quote:Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu kun je het nog sneller vinden, omdat je daarvoor niet naar de meisjesafdeling hoeft, maar gewoon bij het t-shirtrek terecht kunt.
De kleding is niet genderneutraal. Mijn hemel zeg, waarom leest niemand meer iets.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar zijn er dan meer mensen die genderneutrale kinderkleding willen dan mensen die gewoon jongens en meisjeskleding willen hebben, of is dit het resultaat van een klagende minderheid?
Oh ja, laat er geen twijfel over bestaan dat de HEMA hier gewoon meer shirts mee wil verkopen. Door het gewetensbezwaar weg te nemen willen ze gewoon een deel van het assortiment ontsluiten voor een nieuwe doelgroep.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Och zo zwaar zal dat gewetensbezwaar ook wel niet gewogen hebben. Ze willen gewoon hun diversere assortiment onder de aandacht brengen.
Niks mis mee, hoop dat ze hier veel kinderen blij mee maken.
Omdatquote:Op woensdag 20 september 2017 11:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De kleding is niet genderneutraal. Mijn hemel zeg, waarom leest niemand meer iets.
Genderneutraal je gelijk halen heet dat nu.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
https://kassa.bnnvara.nl/(...)bber-geeft-krassen-1
Wat een man ben je toch ook.
Nou nee, het is gewoon praktisch makkelijker om een jongens en meisjesafdeling te hebben lijkt mij. Alles op een plaats, in plaats van alles door elkaar, dat is het nut van afdelingen toch, het is niet zo dat jongens per se bij de jongensafdeling in moeten kopen of vice versa.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Simpele mensen hebben simpele oplossingen nodig. In plaats van je kind gewoon aan te trekken wat je/het mooi vindt, heb je natuurlijk de hulp van de SJW-megacorp-HEMA-etiketjes nodig om te kijken of het wel maatschappelijk aanvaard is dat je kind met een bepaald kledingstuk rondloopt.
Ja joh, zeg je dat ook even tegen een kind van 10?quote:Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je je daardoor gedwongen voelt heb je er meer aan om een cursus "ruggengraat kweken" te volgen dan het in een genderneutraal rekje te hangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |