quote:The film Bowling for Columbine includes a brief interview with Matt Stone that suggests South Park was largely inspired by Parker and Stone's childhood experiences in Littleton, Colorado. Stone presents a vision of Littleton as painfully normal, and highly intolerant of non-conformist behavior. Stone's appearance was followed by an uncredited cartoon in a style strongly reminiscent of South Park that was not the work of either Stone or Parker. It became a point of contention between them and the filmmaker, Michael Moore, as they believed Moore meant to imply they had contributed to his film. They have said the appearance of Moore as a suicide bomber in their 2004 film Team America: World Police is their sardonic response to this incident.
Twee willekeurige vaders of één moeder die de hele dag werkt? Dan wist ik het wel.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Tja.. als je mag kiezen: twee vaders of alleen een moeder. Ik zou het niet weten hoor.
tegenstanders zijn dan ook meer tijd kwijt om op onzorgvuldigheden en hyperbolen in de film te wijzen dan ook echt dat statement onderuit te halen.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:19 schreef djenneke het volgende:
Ik denk dat mensen niet echt het punt van BfC begrijpen. Het is een statement. En (vooral bij amerikanen) om een statement te maken, is overdrijving een geweldig goed middel...
Charmant. Ergens over praten waar je niets van weet. De reden dat rechts amerika hem nooit quote is omdat geen hond hem gezien heeft.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:14 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Charmant, een docu aanhalen die zelfs door rechts amerika nauwelijks gequote wordt vanwege z'n te overduidelijke ondoordachte moore-bashing, en dan roepen dat ie evenwichtiger is dan BfC.
Prima als je een hekel aan moore hebt, maar blind een docu geloven die zegt dat je niet blind een andere docu moet geloven (en ook nog eens duidelijk op de persoon speelt) is gewoon nog dommer dan alle adepten van BfC bij elkaar...
En dat is nu juist het jammere van films van Moore. Zijn boodschap is waarschijnlijk wel juist. De angstmaatschappij etc. Maar door zijn manier verdrinkt zijn boodschap in zijn belachelijkheid. Veel mensen nemen het niet meer serieus en luisteren helemaal niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
tegenstanders zijn dan ook meer tijd kwijt om op onzorgvuldigheden en hyperbolen in de film te wijzen dan ook echt dat statement onderuit te halen.
Ik kan zelfs een argument noemen waarom het beeld niet helemaal klopt: een groot deel van de 11.000 homecides komt vooruit zwarte bendeoorlogen die je in andere landen bijvoorbeeld niet hebt.
Nee. Hier een stukje over de oprichting van de NRA van http://www.nracentral.com/history.php (gegoogled):quote:Op donderdag 7 april 2005 13:03 schreef -DailaLama- het volgende:
Is de NRA trouwens wel een voortvloeisel uit de KKK?Lijkt me stug namelijk.
Inderdaad. En dat is jammer, want Amerika heeft wel goede, waarheidsgetrouwe, linkse, kritische journalisten nodig. Net als Nederland goede rechtse kritische journalisten nodig heeft.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:03 schreef Buck_Turgidson het volgende:
[..]
En dat is nu juist het jammere van films van Moore. Zijn boodschap is waarschijnlijk wel juist. De angstmaatschappij etc. Maar door zijn manier verdrinkt zijn boodschap in zijn belachelijkheid. Veel mensen nemen het niet meer serieus en luisteren helemaal niet meer.
Het mooiste van de hele film vond ik dat moment waarop Manson zei: Ik zou niets zeggen, ik zou naar ze luisteren. Want dat heeft niemand gedaan.
Niets spectaculairs etc.
Moore is gewoon teveel bezig met zijn eigen naam te verheerlijken.
quote:George W. Bush: [Archive press conference] Today the Justice Department did issue a 'Blanket Alert'. It was in recognition of a general threat that we received. This is not the first time the Justice Department has acted like this. I hope it's the last, but given the attitude of the evil-doers, it may not be.
http://www.imdb.com/title/tt0310793/quotesquote:Michael Moore: Why not use Gandhi's way? He didn't have guns, and he beat the British Empire.
John Nichols: I'm not... familiar with that.
Dat werd niet gesuggereerd. Er werd zelfs niet gezegd dat deze clubs samen hebben gewerkt maar dat het wel erg toevallig is dat zwarten geen lid mochten worden van de NRA en dat zwarten zich ook niet konden verdedigen tegen de KKK. Heel slim van Moore want zo kun je automatisch je eigen conclusies eraan verbinden.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:03 schreef -DailaLama- het volgende:
Is de NRA trouwens wel een voortvloeisel uit de KKK?Lijkt me stug namelijk.
Kijk dat is dus wel een beetje ziek.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat werd niet gesuggereerd. Er werd zelfs niet gezegd dat deze clubs samen hebben gewerkt maar dat het wel erg toevallig is dat zwarten geen lid mochten worden van de NRA en dat zwarten zich ook niet konden verdedigen tegen de KKK.
Je gokt dat de waarheid meer bij de laatste docu ligt. Je durft te wedden dat ik die niet gezien heb. Kortom, je gooit een stapel presumpties op een hoop en trekt daar conclusies uit. En ondertussen zeuren dat moore's argumenten niet kloppen, omdat je dat toevallig gezien hebt in een documentaire waarvan de waarheidsgetrouwheid net zo dubieus, zo niet dubieuzer is. Maar ach, dan gok je toch gewoon?quote:Op donderdag 7 april 2005 12:57 schreef Buck_Turgidson het volgende:
[..]
Charmant. Ergens over praten waar je niets van weet. De reden dat rechts amerika hem nooit quote is omdat geen hond hem gezien heeft.
Kijk maar eens op http://www.rottentomatoes.com/m/michael_moore_hates_america/ Daar staan verschillende reviews van filmcritici. Volgens de "cream of the crop" is die goed.
Aantal reviews 7
Bowling for columbine 155
Geeft wel aan dat enorm veel mensen hem hebben gezien.
En wees eerlijk. Moore maakt handig gebruik van de schaar om zo zijn "waarheid" te verduidelijken.
Verder liegt hij over veel zaken om zo zijn gelijk te krijgen. Natuurlijk is in die andere docu ook een verdraaiing van de waarheid maar minder dan in BfC. Heb jij die andere docu gezien? Ik durf te wedden van niet.
Je zou zien dat die docu helemaal niet op de man speelt maar neutraal probeert te analyseren hoe Micahel Moore documentaires maakt. En veel documakers zeggen ook dat Moore geen echte documentaires maakt maar eigenlijk gewonde films.
En ik geloof die andere docu niet blind. Als je goed las kon je zien dat ik zei:
------------------------------------------------------------------------------------------------
"En natuurlijk zal de waarheid tussen de 2 documentaires in liggen (die van michael moore en michael moore hates america) maar ik gok dat die meer tegen de laatste ligt."
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik blijf erbij dat mensen moore's films meer waarheid toekennen dan dat ze werkelijk bevatten. Het zijn leuke films. Natuurlijk. Entertaining? Ook. Maar documentaires? NO WAY!
Nee idd. Ik wist niet dat die op Fox national is uitgezonden nee. Ik ben geen amerikaan dus ken de amerikaanse uitzendschema's niet. Ja het is een gefrustreerde reactie op BfC en op F9/11. Dat zegt hij ook zelf. NEE de film is niet ultrarechts. Dat kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:18 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Je gokt dat de waarheid meer bij de laatste docu ligt. Je durft te wedden dat ik die niet gezien heb. Kortom, je gooit een stapel presumpties op een hoop en trekt daar conclusies uit. En ondertussen zeuren dat moore's argumenten niet kloppen, omdat je dat toevallig gezien hebt in een documentaire waarvan de waarheidsgetrouwheid net zo dubieus, zo niet dubieuzer is. Maar ach, dan gok je toch gewoon?
En zeuren dat niemand een documentaire gezien heeft die 2x op fox nationaal is uitgezonden slaat ook nergens op. Of wist je dat niet? Natuurlijk niet, want dan kun je niet meer de blits maken met een docu die jij als enige kent. De reden dat ze hem niet quoten is omdat het zo overduidelijk een gefrustreerde reactie op BfC is. gemaakt door een aantal aartsvijanden van hem (oer-conservatieven die nog te rechts voor de republikeinen zijn) met veel slechter doordachte argumenten dan BfC zelf heeft. Neutraal? Laat me niet lachen, je bent nog beinvloedbaarder dan al die amerikanen bij elkaar.
Ik ben kritisch naar moore, en kritisch naar zijn critici, maar domme pubers die op een willekeurig forum een van de slechtste anti-moore uitingen sinds jaren gaan lopen verdedigen omdat ze toevallig zijn kop niet kunnen uitstaan zijn subjectiever dan moore ooit zal wezen.
Wat is ziek?quote:Op donderdag 7 april 2005 13:17 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Kijk dat is dus wel een beetje ziek.
Dat zwarten toen geen geweer mochten hebben hoeft niks te maken te hebben met de KKK maar kan ook heel goed betrekking hebben op het feit dat zij in die tijd nog werden beschouwd als 2de-rangsburgers. Heeft verder geen betrekking op de NRA KKK maar meer op de behandeling van zwarten in Amerika in die tijd.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:17 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Kijk dat is dus wel een beetje ziek.
Michael Moore suggereert een complot... maar wel op een satirische manier... daar is helemaal niks mis mee vind ik.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:34 schreef Buck_Turgidson het volgende:
[..]
Dat zwarten toen geen geweer mochten hebben hoeft niks te maken te hebben met de KKK maar kan ook heel goed betrekking hebben op het feit dat zij in die tijd nog werden beschouwd als 2de-rangsburgers. Heeft verder geen betrekking op de NRA KKK maar meer op de behandeling van zwarten in Amerika in die tijd.
Je kijkt niet naar de kwaliteit, je kijkt of MM wordt afgezeken.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:26 schreef Buck_Turgidson het volgende:
[..]
Nee idd. Ik wist niet dat die op Fox national is uitgezonden nee. Ik ben geen amerikaan dus ken de amerikaanse uitzendschema's niet. Ja het is een gefrustreerde reactie op BfC en op F9/11. Dat zegt hij ook zelf. NEE de film is niet ultrarechts. Dat kan ik je zeggen.
En geef eens antwoord op de vraag of je de film hebt gezien dan? anders kan je ook niet over die film oordelen. Jij gaat ervan uit dat de film enorm rechts is? ik zeg dat dat wel meevalt. De film is objectiever dan de films van Michael Moore. Jij zegt dat die film is gemaakt door oer-conservatieven? Al was de film gemaakt door josti's!Dat boeit mij niet. Ik kijk naar de kwaliteit van de film. I
En jij gaat ervanuit dat ik puber ben? Hmmm ok. Apart.
Precies, men kijkt gewoon niet naar de kwaliteit van deze documentairequote:Op donderdag 7 april 2005 13:45 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Er is genoeg zinnige kritiek te geven op BfC, het is te geensceneerd, te gedramatiseerd, subjectie geedit, maar jij blijft maar doorzeiken over dat docuutje van je. MM heeft een tijdje een (simpele, zo moeilijk was het niet) verdediging tegen die docu op z'n site staan, maar haalde die later weg omdat er zinnigere kritiek was om zich tegen te verdedigen. Ga eens kijken bij moorewatch.com, da's tegenwoordig een beetje wilders-achtige zeursite geworden (maar daar hou jij wel van, niet?), maar de artikelen ten tijde dat BfC in de bios draaide sneden redelijk hout. Lees daarna de reply op michaelmoore.com, en zet nog wat analyses van fox tegenover de new york times kritieken en je kan beginnen, BEGINNEN, met een redelijke argumentatie.
Integendeel. Ik kijk wel naar de kwaliteit van de documentaire en voor een documentaire is BfC behoorlijk subjectief. Het is een mooie stukje film. Dat zeker wel. Maar ik zelf vind het geen goede documentaire. Wat er gezegd word is voor een deel waar alleen de manier waarop het word gezegd is zeer stemmingmakend.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Precies, men kijkt gewoon niet naar de kwaliteit van deze documentaireNet zoals Fahrenheit 9/11 trouwens, die inhoudelijk een stuk zwakker is (maar daarom niet minder hilarisch!) is Bowling for Columbine een geweldig stukje tv.
Ik heb Michael Moore Hates America niet gezien maar ik verwacht eerlijk gezegd weinig van een spoof of reactionair pamflet. Dat heeft weinig met kunst te maken vind ik.
Dat had ik dus ook gehoord, geeft ook maar weer aan dat Moore graag de waarheid verdraait. Het was interessant om te kijken, maar af en toe zo eenzijdig dat het vervelend werd.quote:
Die heb ik maar tot halverwege volgehouden, maar ik krijg dan ook kromme tenen van MM.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:46 schreef spacemangraig het volgende:
Gister voor de tweede keer gezien, en deze keer realiseerde ik me pas wat een geniale documentaire dit eigenlijk is. Hij is shockerend, emotioneel, en tegelijkertijd zó hilarisch. Ben nu wel erg benieuwd naar Fahrenheit 9/11.
Dat eenzijdig vindt ik niet zo erg. Het hoeft van mij niet zo verschrikkelijk correct dat alle meningen aan het woord gelaten moeten worden. Dan vind ik het saai en kleurloos.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook gehoord, geeft ook maar weer aan dat Moore graag de waarheid verdraait. Het was interessant om te kijken, maar af en toe zo eenzijdig dat het vervelend werd.
Ik niet. Vind hem heerlijk sarcastisch, en hij heeft naar mijn mening vaak gelijk.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die heb ik maar tot halverwege volgehouden, maar ik krijg dan ook kromme tenen van MM.
Dat liegen valt toch wel mee? Ik deel de kritiek dat ie dingen soms erg insinuerend neer kan zetten, maar hij wordt zo gruwelijk strak in de gaten gehouden dat ie zich echt ronduit liegen niet kan permiteren. Het ergste dat ie kan doen (en doet!) is manipuleren. Maar wellicht is dat een definitie-kwestie. De NRA-KKK insinuatie vind ik bijvoorbeeld niet erg correct, maar echt liegen is het toch niet? (zie overigens deze sitequote:Op donderdag 7 april 2005 20:51 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat eenzijdig vindt ik niet zo erg. Het hoeft van mij niet zo verschrikkelijk correct dat alle meningen aan het woord gelaten moeten worden. Dan vind ik het saai en kleurloos.Erger vind ik dat hij liegt.
Vind ik niet. Ik vind dat dat wel degelijk een functie heeft. Het laat namelijk een schijnpolitiek zien die er voor zorgde dat de situatie kon ontstaan waarin dat kleine ventje een pistool mee naar school kon nemen.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef pannaking_ het volgende:
Ook dingen als die bijstands moeder zijn totaal irrelevant voor het eigenlijke verhaal.
En toen volgde er veel boegeroep. Later bleek dat dit niet uit het publiek kwam, maar dat dit een hoop stagehands waren die in opdracht van mannen in zwarte pakken boe moesten roepen om de indruk te geven dat Hollywood het niet eens was met Moorequote:Op zondag 14 augustus 2005 13:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En ging Moore toen op het podium nog eens verder met zijn kruistocht tegen Bush?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Saint.. zoiets staat me ook bij. Maar de Oscar won hij dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |