abonnement Unibet Coolblue
pi_173862966
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
pi_173866871
Als ik jullie posts zo lees (ik lees al een hele tijd mee), kan ik me niet voorstellen dat mijn dreumes ( O+) straks ook kan praten. Lijkt me zo gezellig! Echt veel zin in komend jaar.

Meteen ook maar een vraagje droppen. De van maand 6-9 at M. heel goed, nu niet meer. Ze krijgt daarom nog best veel flessen (3-5 per dag). Op kdv eet ze prima, thuis niet tenzij oma oppast :')
Vanmorgen bijvoorbeeld gooide ze haar boterham steeds op de grond en als we 'nee' zeggen vindt ze het hilarisch. Zeggen dat ze er niet mee mag gooien en we het anders weghalen, boeit haar dus ook niet want ze wil niet eten.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? (Ze had overigens geen fles gehad dus had best ruimte voor een boterham)
Best lastig, een dreumes opvoeden die veel nog niet begrijpt :P
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:29:18 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173868000
Vraag eens hoe kdv en oma dat aanpakken, dan ben je er wellicht al
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173868116
Hier eet M ook meer op het kdv, ik denk omdat ze andere kindjes ook ziet eten. Al is ze nog steeds geen fan van brood. Ik geef dan gewoon iets anders, yoghurt of fruit ofzo.
Van mij mag ze ook van mijn bord eten enzo, dat helpt ook wel. Man is daar wat strenger mee (hij wil niet dat ze van zijn bord eet, en soms denkt hij dat dingen 'te pittig' zijn enzo), maar de helft van de tijd ben ik in de avond alleen met M dus ja :+
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:37:24 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173868186
Lijkt me wel handig als je beetje consequent bent daarin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173868428
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:37 schreef Molo het volgende:
Lijkt me wel handig als je beetje consequent bent daarin
Dat is waar. Ze is nu wel zo ver dat ze alleen maar bij mijn bord eten wil pakken en niet meer bij man :'). Scheelt ook weer, ik eet minder pittig dan man *)
Maar sowieso is eten nog een beetje een discussiepunt hier. Rapley lukte niet goed, bij oma at ze vaak wat hapjes mee met mijn nichtje (1 jaar ouder dan M) die gepureerd eten krijgt. Dat wilde M wel graag. Alleen is dat supergladde structuur (a la potjes 4-6 maanden), en ik vind dat dat wel grover kan. Schoonmoeder die maakt het steeds en geeft het aan ons mee naar huis... Weggooien vind ik zonde en ze maakt het met zoveel liefde etc. Laten we het houden op een work in progress :P Ik merk nu ook wel meer een soort van cultuurverschil tussen ons. In Vietnam zijn ze veel strenger met alles. Ook qua eten, van mijn schoonmoeder moeten bepaalde hoeveelheden op, en ik vind het niet erg als ze wat laat staan (vol is vol, denk ik dan). Mijn man heeft dat ook wel (dat hij wil dat het bord leeg gaat), maar in mindere mate en als ik met hem erover praat en vertel over wat dingen die ik erover heb gelezen enzo, geeft hij mij altijd wel gelijk :+

(Dit klinkt vast vreemd), ik zie man niet zo vaak omdat hij wisseldiensten heeft, dus vaak blijven dit soort dingen een beetje 'liggen'.
Voordat ik zwanger was merkte ik eigenlijk niet zoveel van eventuele cultuurverschillen. Best even wennen ook voor mij.
pi_173868700
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:29 schreef Molo het volgende:
Vraag eens hoe kdv en oma dat aanpakken, dan ben je er wellicht al
Die doen precies hetzelfde, maar op kdv ziet ze ook andere kindjes eten en denk dat dat wel helpt. Thuis ziet ze ons eten, maar dat is minder leuk en thuis is ze lekker aan het uittesten, denk dat dat ook meespeelt.
pi_173868917
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Die doen precies hetzelfde, maar op kdv ziet ze ook andere kindjes eten en denk dat dat wel helpt. Thuis ziet ze ons eten, maar dat is minder leuk en thuis is ze lekker aan het uittesten, denk dat dat ook meespeelt.
Sowieso hebben kinderen het echt wel door dat dingen anders zijn bij papa en mama dan bij bijvoorbeeld oma :+
Voorbeeld: als M bij oma slaapt, slaapt ze gewoon lekker door (zegt mijn schoonmoeder dan), maar bij ons gaat ze eerst nog spelen en kletsen en wordt ze vaak 1-2 keer per nacht wakker. Terwijl ze bij oma ook gewoon in het grote bed ligt :+
  dinsdag 19 september 2017 @ 18:38:17 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173875119
Succes met de eetperikelen. Mijn tips gaan jullie niet helpen vrees ik, want ieder kind is toch weer anders. Hier gaat alles gelukkig zonder morren.

Donderdag is het dag van de gastouder! Pas al een voorleesboekje bij de tractatie meegegeven, dus nu even een andere attentie verzinnen. Iemand suggesties?

Oja en reservesetjes moet je soms vernieuwen hè :') Zat 'ie toen ik 'm kwam halen in zijn 68 batmanbroekje op een loopautootje in zijn handjes te klappen O+
pi_173875977
Binnenvalt zonder bijlees.

Ik heb vandaag twee ziekies. Grootste heeft de hele dag al 39,5 en kleinste had met naar bed gaan ook 38,6. Grootste krijgt ook nog eens 3 snijtanden tegelijk door dus is echt wel heel zielig. ;(

Ze liggen nu in bed maar worden steeds huilend wakker, vind t echt zo rot. ;(
pi_173876837
Uhm, chocolade? Daar zou ik sowieso gelukkig van worden :')

Ach Madivi, wat sneu zeg. Misschien een paracetamol om lekker in slaap te kunnen vallen?

Vriend was net een beetje irritant en dom. Hij had honger en daarom S. ook (goed in projecteren), dus een half uur voor we aan tafel gingen kreeg S. nog even een Nijntje biscuit. Nou ja, ik had geen zin om er moeilijk over te doen, dus ach.
Gaat vriend vervolgens aan tafel tegen S. mopperen omdat hij niet goed aan het eten was :') o|O
Vervolgens is hij wel samen met S. oud papier weg gaan brengen, wat ontzettend schattig was. S. was helemaal trots dat hij mee mocht. Klein doosje naar de auto sjouwen zelf O+ Kleine macho is het dan :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:41:19 #12
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173877418
Verschil in opvoeding denk ik eerder Miez. Niet per sé cultuur. Man is hier ook van 'bord moet leeg' en bij mij eet ze een stuk minder. Ik laat t gaan, ze eet genoeg. Slaapt ook door op half gevulde maag. Ik heb namelijk ook nog maar 1 fles. Hier hielp dat om meer te gaan eten. Testen en durven testen. Zelf eten hielp ook. Het wordt een grote zooi, maar ook dat heb ik losgelaten :')

Loslaten is al begonnen dus :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173878345
Ik vind het niet erg als hij z'n eten aan het ontdekken is en van man mag hij niet spelen met eten. Daarom geef ik 'm altijd eten :+ L wil z'n warme eten koud (ja ik snap het ook niet), dus eerst gaat iets in de mond en er ook gelijk weer uit en speelt hij er mee en zodra het echt koud is (niet lauw, echt koud) dan eet hij het op.
  woensdag 20 september 2017 @ 06:14:23 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173882621
Vannacht weer een lekker feestbeest hier. Tikje ziek sinds gistermiddag dus niet geheel onverwacht.
Eerst speen kwijt, toen trek, na fles party hard in bed. Toen zielig, tussen en in in bed, half uur getukt, weer een fles, toen schreeuwen, in mijn bil geknepen, voeten in gezicht, vinger in mijn neus en hand in mijn mond... En bij man ook zulks
:')
Great succes

Dus ze ligt nu sinds net in haar eigen bed Teletubbies te kijken en ik ben sinds drie uur al wakker

Koffiedag van maken maar weer dus vandaag op werk _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173884573
Same here molo. Ze is erg verkouden en volgens mij raakt ze soms in paniek omdat ze weinig lucht krijgt en toch ook met speen wil slapen.
  woensdag 20 september 2017 @ 11:39:27 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173886281
Ohh, sterkte dames. Ik ga niks zeggen, want Fok!wet ;)

En koffie O+

LeSage, hoe gaat het eigenlijk met je? Je zit als ik het goed heb al dik over de 40w toch? Ik herinner me dat (en dat was zonder kind) als zware dagen.
pi_173886687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:39 schreef Quoi het volgende:
Ohh, sterkte dames. Ik ga niks zeggen, want Fok!wet ;)

En koffie O+

LeSage, hoe gaat het eigenlijk met je? Je zit als ik het goed heb al dik over de 40w toch? Ik herinner me dat (en dat was zonder kind) als zware dagen.
Proost met de koffie allemaal c_/

Hier gaat het goed hoor. Inderdaad alweer 40+4 nu. S. is vandaag bij oma, dus nu een rustige dag. Gisteren zo genoten van ons dagje samen thuis, heerlijk spelen en lachen, maar het is nu wel heel pittig.
Zie wel op tegen de komende dagen met strippen en eventueel ziekenhuis enzo. Ik vind het zo naar om S. zoveel weg te brengen, hoewel hij 's morgens naar de deur rent om naar oma te gaan en op de stoep nog 3 keer omdraait en naar me zwaait O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173888517
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:14 schreef Molo het volgende:
Vannacht weer een lekker feestbeest hier. Tikje ziek sinds gistermiddag dus niet geheel onverwacht.
Eerst speen kwijt, toen trek, na fles party hard in bed. Toen zielig, tussen en in in bed, half uur getukt, weer een fles, toen schreeuwen, in mijn bil geknepen, voeten in gezicht, vinger in mijn neus en hand in mijn mond... En bij man ook zulks
:')
Great succes

Dus ze ligt nu sinds net in haar eigen bed Teletubbies te kijken en ik ben sinds drie uur al wakker

Koffiedag van maken maar weer dus vandaag op werk _O-
Het zit in de lucht. Hier ook zoiets al een paar nachten. Jammere is dat ik zelf ook hondsberoerd rondloop momenteel. ;(. En de oudste moet ook gewoon door. Pittige tijden. :X
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_173897094
Hier is de jongste ook verkouden maar afgelopen nacht wel doorgeslapen van 22.00 tot 6.50 (sinds maanden :'))
pi_173897479
Beterschap voor alle zieken!

LeSage, zo echt de laatste loodjes voor je! Spannend, maar ook zwaar lijkt me. Gelukkig doet S het zo goed.

Molo, lijkt me heel vermoeiend, maar leest wel grappig. :*

Hier ook nog beide behoorlijk koorts (maar geen gesnotter of gehoest). En toch zo lief zijn, elkaar aaien en steeds willen knuffelen. Maar idd die nachten zijn killing als je dan zelf ook niet lekker bent. En uiteraard ook zwaar ongesteld geworden. :X
  woensdag 20 september 2017 @ 21:12:59 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173898260
O man, als het in de lucht zit blijf ik effe weg ja? :+ Sterkte. We hebben onze portie hopelijk weer even gehad met snotterdesnot, koorts en waterpokken.

LeSage, spannend. Succes morgen :) Over een week ligt er toch echt een mini in je armen O+ En dan de reactie van S. Lijkt me iets om zo naar uit te kijken. Hij redt zich wel de komende dagen.

Ik fietste bepakt en bezakt met buggy en Max (mét helm, stoere vent!) naar de binnenstad. Eenmaal daar bleek ik mijn rugzak vergeten met Maxspul erin en mijn telefoon en portomonnee :'( Daar ging mijn middagprogramma. Dus Max maar in de bieb in de speelhoek geparkeerd. Na het spelen heeft hij uit mijn waterglas wat gedronken en zijn we weer opgestapt :') De fietsenmaker van de stalling was zo gecharmeerd van Max dat hij een fietsbel heeft gehad ("voor op zijn loopfietsje"). Zo kwamen we eens een keer rijker terug uit de stad.

Ik had gehoopt overspoeld te worden met tips hier voor de gastouder (dag van de...), maar jullie stellen me teleur :+ Nu morgen nog maar iets verzinnen.
pi_173898299
Hoi :W ik hoor hier inmiddels.
ontkenninsfase, ze is toch pas net geboren... Alhoewel een pasgeborene gaat niet een hele minuut los stilstaan met een waterfles in de hand

Eten is hier ook heel wisselend maar ik zeg nooit dat ze iets niet op de grond mag gooien. Ik zeg leuk hè zwaartekracht nu ligt het op de grond en kan je er niet meer bij (HAHA KUT VOOR JE ;)) :D *klaagklaagwijs dieeeeklaag huuu* zal ik het weer pakken voor je? Alsjeblieft!

.. Ze wil bijv niet te veel dingen op bord hebben dan veegt ze alles eraf en leg ik 1 ding terug die dan wel gegeten wordt. Soms helpt het om iets om mee te spelen te geven.. (een zakje met peer van gisteren ofzo).. Of een lepel.. Of de afgekoelde shiny pan *) ... Of focus op ander soort eten (vet of iets droogs ipv peer of wortel). Aangeven werkt soms ook :'). Of gewoon een kwartier met rust laten dan gaat ze ineens wel eten. Of toch uit de stoel en een ding buiten de stoel aanbieden of van de grond laten pakken.
pi_173898466
Quoi, bij ons wordt morgen het hele kdv versierd met geknutselde bloemen. En vorig jaar met versierde zonnetjes.
pi_173899292
Beterschap zieke dreumesjes/mamma's!

Welkom uni!

Quoi: het is morgen ook de "dag van de leidster" op het kdv van A. Dus ik heb een pak cake'jes gekocht als aardigheidje. Het kdv heeft ook een oudercommissie waar ik een vrijwillige bijdrage aan betaal en die regelen ook het een en ander.

Vorig jaar niks gedaan. Had toen buikgriep, wat best een goed excuus was :P

Vandaag met A naar de speelhal bij de woonboulevard geweest. Was best leuk! Wel enorm groot...A rende enthousiast rondjes en ik er maar achteraan rennen ;)
  woensdag 20 september 2017 @ 21:50:57 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173899330
Hier is het vanaf 2 jaar dus kan ik mooi skippen

Verder hoerige tyfusdag dus morgen weer eens kijken of ik Larf weer leuker vind ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173899548
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef Unihipili het volgende:
Hoi :W ik hoor hier inmiddels.
ontkenninsfase, ze is toch pas net geboren... Alhoewel een pasgeborene gaat niet een hele minuut los stilstaan met een waterfles in de hand

Eten is hier ook heel wisselend maar ik zeg nooit dat ze iets niet op de grond mag gooien. Ik zeg leuk hè zwaartekracht nu ligt het op de grond en kan je er niet meer bij (HAHA KUT VOOR JE ;)) :D *klaagklaagwijs dieeeeklaag huuu* zal ik het weer pakken voor je? Alsjeblieft!

.. Ze wil bijv niet te veel dingen op bord hebben dan veegt ze alles eraf en leg ik 1 ding terug die dan wel gegeten wordt. Soms helpt het om iets om mee te spelen te geven.. (een zakje met peer van gisteren ofzo).. Of een lepel.. Of de afgekoelde shiny pan *) ... Of focus op ander soort eten (vet of iets droogs ipv peer of wortel). Aangeven werkt soms ook :'). Of gewoon een kwartier met rust laten dan gaat ze ineens wel eten. Of toch uit de stoel en een ding buiten de stoel aanbieden of van de grond laten pakken.
Ik zeg wel dat hij niets op de grond mag gooien, anders eet de hond 3 maaltijden extra per dag :') en dat vindt S. nou net zo super hilarisch :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 september 2017 @ 21:58:30 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173899557
Welkom Uni. Fijne verjaardag gehad?

Ik loop wel via de bakker morgenochtend. Koop ik iets lekkers voor haar :)

Ha Aerenia, daar ben ik dus ook geweest. Verder nog nooit in zoiets geweest, maar je vond deze dus groot? Dat geeft hoop!
Toch ga ik er weer eens langs, want Max vond het toen best heel leuk.

Hoerige tyfusdag :D Die ken ik nog niet. Hoort daar ook een kleine attentie bij?
pi_173899724
Q geen tips hier. Wij maken geen gebruik van professionele opvang. Mijn moeder, zus en een vriendin passen wel regelmatig op en met kerst maak ik voor ieder een kerstpakket met dingen die ze echt leuk of lekker vinden. Maar ik weet niet of jij de gastouder zo goed kent dat je dat weet van haar?

Ook weinig tips om kinderen beter te laten hier, want Emmy eet vrijwel altijd met smaak. Als ze eens iets wat minder lekker vindt dan geef ik er wat appelmoes bij en gaat het ook op.

Emmy knapte vandaag in de loop van de dag op en ging weer zonder huilen slapen. Hopelijk hebben we het ergste gehad.

Sterkte molo en anderen.
pi_173901278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:58 schreef Quoi het volgende:
Welkom Uni. Fijne verjaardag gehad?

Ik loop wel via de bakker morgenochtend. Koop ik iets lekkers voor haar :)

Ha Aerenia, daar ben ik dus ook geweest. Verder nog nooit in zoiets geweest, maar je vond deze dus groot? Dat geeft hoop!
Toch ga ik er weer eens langs, want Max vond het toen best heel leuk.

Hoerige tyfusdag :D Die ken ik nog niet. Hoort daar ook een kleine attentie bij?
Dank je!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 september 2017 @ 23:09:46 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173901510
Oh dat klinkt heftig en zwaar Uni!
Ik hoop dat jullie het het komend jaar makkelijker krijgen :*

En welkom nog hier :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173904322
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Molo, maak er een iets minder hoerige tyfusdag van vandaag ^O^

Hier ook geen professionele opvang, maar wel opa's, oma's, oom en tante die al dan niet samen oppassen. Verdeeld over 2/3 dagen. Dat bevalt me nog 10x beter dan ik vooraf zou denken. S. huppelt de deur uit, de familie geniet intens en ze hebben nu al zo'n goede band O+

Hebben jullie trouwens tips hoe je het woordje 'ik' aanleert? S. zegt sinds een paar dagen 'jij' over zichzelf op foto's of in spiegels. Wel lollig:
'Wie is dat?'
'JIJ!! :D '
'Uhm ja, dat ben jij...'
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 september 2017 @ 09:38:46 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173905627
Oeh Uni, dat klinkt heftig. Sterkte!

LeSage, dat lijkt me al voor vergevorderden, ik aanleren? Maar sowieso zitten wij nog niet zo in de concrete babbels, dus klinkt dat nog zo ver weg. Er heeft vast iemand met een ouder kindje tips.

Nou, wij deden toch maar eens mee met de gebroken nachten *O* Wat het was, ik weet het niet. Ik vermoed weer een snijtand erbij. Pas na een uur dacht hij: laat ik weer gaan slapen. Ik ben soms bang dat hij zijn bed uitklimt. Misschien irreëel, die angst, maar hij staat soms zo te stuiteren in zijn bed als ik boven kom. Iemand dat weleens meegemaakt?

Flesje prosecco en bonbons voor de gastouder meegenomen trouwens :P Grappig dat je dan bij de plaatselijke bakker komt en dat die Max gewoon kent. En de gastouder kent, en dat "ze me graag ziet komen". Die komt daar dus waarschijnlijk vaak met de kinderen :D
pi_173905774
Oh Q, dat vind ik altijd zo leuk, ik zie bij de bakker waar we met het werk komen altijd 'klasjes' van het kdv met z'n allen in de bolderkar, zo gezellig!
S. wordt trouwens ook wel herkend, omdat hij met oma altijd gaat :D

Het begrip 'ik' is ook wel heel moeilijk en misschien nog niet voor nu, maar vooral nieuwsgierig naar hoe je zoiets abstracts nou uitlegt. Zal het eens aan een vriendin vragen, die is logopedist.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173905787
Dag lieve dreumessen, ik ga hier weg. Gister is T alweer twee geworden!
pi_173905795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Dag lieve dreumessen, ik ga hier weg. Gister is T alweer twee geworden!
Gefeliciteerd *O* hebben jullie een fijne verjaardag gehad?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173905871
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:52 schreef LeSage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O* hebben jullie een fijne verjaardag gehad?
Ja, het was erg fijn! het kdv was toevallig dicht, dus we hebben 's morgens met wafels rustig ontbeten, cadeautjes uitgepakt, even naar het park geweest met z'n loopfietsje, naar een speeltuintje (tot hij van een glijbaan afging die nat was, en dus een natte broek had en daarna alles drama was). 's Middags kwamen er 6 kinderen (van het kdv en kinderen die we hier uit de buurt kennen) op bezoek, met ouders. Dat was verbazingwekkend ontspannen, iedereen mocht met T z'n speelgoed spelen, en we hebben gezellig kunnen kletsen. Dit weekend komen mijn ouders nog op bezoek, daar zal T ook heel blij over zijn denk ik....
  donderdag 21 september 2017 @ 10:34:23 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173906506
Dat klinkt gezellig Jagär. Gefeliciteerd nog met T! En heel veel succes tijdens de komende periode :) ^O^
pi_173906580
Thanks!

Nog een afscheidsfoto:
pi_173906744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Thanks!

Nog een afscheidsfoto:
[ afbeelding ]
Jullie dag klinkt heerlijk!
En wat een fantastische foto :) helemaal geen dreumes meer nee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 september 2017 @ 11:09:56 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173907126
T en zijn fietsje O+
  donderdag 21 september 2017 @ 11:34:48 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173907499
Kiek 'm gaan! Gefeliciteerd Jagär! ^O^

Na takkeavond en nacht heeft ze na vijf uur nog tot bijna 11 uur liggen slapen en ik ook _O-
Mooi, want ik zat tot 2 uur op Fok te kutten (www.voicespice.com aanrader :7 )
Ritmekneusjes FTW O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173907614
OMG ik schuif een topic door.

Nou ja ben een ontzettende lurker de laatste tijd. ( :@ )

Hoi! :W
:)
  donderdag 21 september 2017 @ 11:46:18 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173907677
Hai!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173907725
Jager gefeliciteerd met T!

Soof, welkom. Ook een leuke verjaardag gehad?
pi_173907873
:W

Ja was prachtig. Kreeg allemaal flashbacks naar een jaar geleden. :')

Oh een jaar geleden braken m'n vliegen.
Oh een jaar geleden reden we naar het ziekenhuis... etc.

:D

Bijzondere dag wel. :)
:)
  donderdag 21 september 2017 @ 11:57:33 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173907919
Hey Soof! Hoe gaat het met M?

Brekende vliegen :7
  donderdag 21 september 2017 @ 12:16:48 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Quoi het volgende:


Brekende vliegen :7
_O-

Krakkkk!!!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173908772
Gefeliciteerd met T, Jagär! Wat een heerlijk ventje en zo groot al O+

Welkom met M. Soof! En gefeliciteerd :)

Vriend en ik hebben nu vakantie en gaan M. weer wat koemelk geven om te kijken of ze er nog steeds allergisch voor is. Spannend vind ik het!
pi_173909035
Gefeliciteerd Jagar!

Welkom en gefeliciteerd Soof!

Spannend Mies, hopelijk heeft ze er geen last meer van!

Hier is M dol op kaas. Echt kind van haar moeder :+
Verder gaat het allemaal eigenlijk wel. Ze komt nu soms kusjes en knuffels geven O+ Ze vindt haar loopwagen helemaal fantastisch, maar los staan of los lopen lijkt nog ver weg. Mijn schoonzus heeft 2 kinderen (10 maanden en 25 maanden) en de oudste kon al lopen toen ze de leeftijd had die M nu heeft. De jongste staat nu los. Ik maak me geen zorgen ofzo, maar soms zegt ze er wat van op zo'n bepaalde manier ofzo ;( We liggen elkaar ook niet supergoed dus wellicht daardoor :+
pi_173909420
Emmy is ook een kaasmonster en het was ook 1 van de eerste woordjes die ze kon zeggen :')

Emmy loopt nog niet achter een loopwagen oid en staat ook niet los. Ze is morgen 15 maanden. Ik maak me geen zorgen. Zij gaat verbaal weer sneller. Ieder kind zijn eigen pad.
pi_173910333
Wat een leuk jongetje heb je Jagar, zo'n heel open gezichtje O+ . Nog gefeliciteerd!

Ik lees hier wel mee maar met school en twee kinderen en familie die met elkaar in de clinch ligt is meeposten net wat teveel gevraagd :') .

Leuk wel om over alle dreumesjes te lezen. Ik merk dat het bij nummer twee me weer net zoveel verbaast hoe ontzettend veel ze leren in dat tweede levensjaar. En in zulke sprongen ook!

Hier is de NEE ontdekt. En er wordt druk geëxperimenteerd met BOOS. En dat ik daar altijd zo om moet lachen helpt dan niet mee :D .

Kleine mopperkabouterTas:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173910742
Razz, dat filmpje _O_ en zo veel herkenning.
S. experimenteert op het moment ook met 'nee' als grapje.
'Ga je vandaag gezellig naar oma?'
'Nee.' }:| ......... *) _O- en dan lacht hij zich helemaal kapot.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 september 2017 @ 14:44:39 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173910817
O wow Tas! O+ Geweldig! Wist dat dat boek er ook aan moest geloven :D Alleen zag ik daar dan wel een lachje bij de olifant? Dit is mijn voorbode, zeker weten. Hier bespeur ik zonder het woord 'nee' hier ook al dit soort buitjes.

Hier ligt een groot kussen op de fauteuil zodat hij er niet op kan klimmen. Eenmaal erop gaat hij namelijk zodanig los dat hij er 9 vd 10 keer hard afkukelt. Hoor ik gister echt zulke oergeluiden en gedram, is hij met man en macht aan het proberen erop te komen. Die geluiden _O- Dát deel is dus duidelijk van mij :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 21-09-2017 14:56:07 ]
pi_173910887
Ja die olifant was natuurlijk ook een beetje raar ;) . Maar dat hij volhoudt in z'n NEE is wel karakter. Heeft 'ie van mij :+ . Vandaag wilde hij in zo'n zelfde bui niet eens een soepstengel ('sjoppopsop NEE!'). Unicum voor Holle Bolle Tas hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2017 14:48:41 ]
pi_173911645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Quoi het volgende:
Hey Soof! Hoe gaat het met M?

Brekende vliegen :7
Het gaat super met de kleine man. :D

Loopt al een tijdje maar zegt nog geen woord. :D Heerlijk kind is het.

Hoe is het met jouw dreumes? :+
:)
pi_173911681
Razz. :D

Nee nee nee, wat een lekker kind.
:)
pi_173915067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:41 schreef Soof-87 het volgende:
OMG ik schuif een topic door.

Nou ja ben een ontzettende lurker de laatste tijd. ( :@ )

Hoi! :W
omg hoi

Ideaal twee monitoren op de computer. Dreumes wil altijd op schoot als ik achter pc zit, dus nu filmpjes kijken op de ene, ik fok!en op de andere *).
  donderdag 21 september 2017 @ 21:10:51 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173918416
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:19 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Het gaat super met de kleine man. :D

Loopt al een tijdje maar zegt nog geen woord. :D Heerlijk kind is het.

Hoe is het met jouw dreumes? :+
Lopen, wow! ^O^

Hier gaat alles top. Nog geen lopen (behalve langs alles) en een hoop onverstaanbaar gebrabbel O+
pi_173918630
Ik vind langs alles lopen al knap, l zet hooguit een stapje als de auto op de bank net buiten zijn bereik ligt :') ach ja, kruipen deed hij ook laat. Komt vanzelf.

Straks keek hij zo zielig toen opa en oma naar huis gingen. Hij had zo'n lol gehad daar. Je merkt echt dat hij verschillende plekken leert kennen. Hij weet precies hoe hun huis in elkaar zit, waar alles staat en hij had de bloemen zo mooi gevonden. Toen man de auto daar parkeerde had hij al gelachen. Dat is toch een heel stuk beter dan hem huilend achterlaten. Bij de opvang kan ik 'm zo op de grond zetten en weggaan, geen probleem. Kind pakt wel een auto uit de kast daar en begint te spelen :')
Quoi wat deden ze een beetje op baby zwemmen bij Jullie? Ik twijfel of ik dat ga doen morgen of zondag zo weer zwemmen. Ik weet niet waar ik hem een groter plezier mee doe.
  donderdag 21 september 2017 @ 21:23:45 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173918704
Hier doet Koos op vrijdag altijd babyzwemmen. Hij kent het hele dorp inmiddels geloof ik, moeders van kinderen maken foto's voor hem van hem en Larf en appen die dan na de les.
Bij boodschappen doen komen we steeds vaker zwemmensen tegen _O-
Lach me rot, hij is steeds de enige vent erbij, dus dat valt op, lollig wel.

Maar geen idee wat ze doen met zwemmen eigenlijk, ze vinden het beide megaleuk dus prrrrima ^O^

Vindt die kleine douchen en badderen wel leuk Nazil?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173919077
Badderen is leuk mits in een klein bad en douchen is de hel. Afgelopen zondag voor het eerst (nou ja officieel tweede keer maar de eerste keer was letterlijk 2 minuten dus die vergeten we) gezwommen gewoon met z'n tweeën en dat was voor herhaling vatbaar, zelfs douchen na de tijd was niet erg. Hij wees in het bad wel aan waar hij heen wilde. Van het peuterbad naar diep en andersom O+
  donderdag 21 september 2017 @ 21:41:38 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173919135
Ah, dat is lastig, máár klinkt wel als progress? Hoop ik voor jullie!
Het blijft steeds een zoektocht hè

Vandaag was een prima dag weer hier ondanks nog tikje gare dreumes. Gedrag weer gewoon zoals ik haar (en mezelf :+) graag zie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173919296
Ja er zit vooruitgang in! Ik zag heel erg op tegen zwemmen omdat ik bang was dat het gillen was en ik in 5 minuten weer buiten stond. Maar dat viel dus heel erg mee. We zijn een uur gebleven en toen heb ik hem mee moeten slepen naar huis :')
  donderdag 21 september 2017 @ 21:59:28 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173919564
Nice!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173925364
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:38 schreef Unihipili het volgende:

[..]

omg hoi

Ideaal twee monitoren op de computer. Dreumes wil altijd op schoot als ik achter pc zit, dus nu filmpjes kijken op de ene, ik fok!en op de andere *).
Multitasken. :+

Hier vind zoontje de Teletubbies leuk. :( :'(
:)
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:43:55 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173925378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:20 schreef Nazil het volgende:
Quoi wat deden ze een beetje op baby zwemmen bij Jullie? Ik twijfel of ik dat ga doen morgen of zondag zo weer zwemmen. Ik weet niet waar ik hem een groter plezier mee doe.
O, dat verschilt zo per persoon die de 'les' geeft! Over het algemeen lekker zingen, beetje door water heen slepen, met bekertjes spelen, even onder water, op een dikke mat zitten en varen. Van alles :)

Ik hoop dat je hebt gedaan, het is echt de moeite van het proberen waard :)

Molo, die Koos is een baas met zijn zwemharem! Wat onwijs leuk eigenlijk dat hij dat doet.

Ik heb de bekkenfysio er weer op zitten. Bij sommige oefeningen wordt maar al te duidelijk dat sommige spieren echt niks doen. Ik moet echt trainen om weer een beetje 'body' te hebben om te kunnen hardlopen. Ik loop nu trouwens wel 2x pw rustig hard, wat gewoon goed gaat ^O^

Hey, en waaaaaar is die Indian Summer vandaag? Afijn, zon of niet, we willen vanmiddag met Max naar geitenboerderij 't Geertje. Voor regiogenoten wel bekend, neem ik aan? Dat ik niet eerder op dat idee kwam! O+
pi_173925387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Lopen, wow! ^O^

Hier gaat alles top. Nog geen lopen (behalve langs alles) en een hoop onverstaanbaar gebrabbel O+
Aaaah fijn... O+

Hier kan ik het nog niet eens gebrabbel noemen. :@
:)
pi_173925715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

O, dat verschilt zo per persoon die de 'les' geeft! Over het algemeen lekker zingen, beetje door water heen slepen, met bekertjes spelen, even onder water, op een dikke mat zitten en varen. Van alles :)

Ik hoop dat je hebt gedaan, het is echt de moeite van het proberen waard :)

Molo, die Koos is een baas met zijn zwemharem! Wat onwijs leuk eigenlijk dat hij dat doet.

Ik heb de bekkenfysio er weer op zitten. Bij sommige oefeningen wordt maar al te duidelijk dat sommige spieren echt niks doen. Ik moet echt trainen om weer een beetje 'body' te hebben om te kunnen hardlopen. Ik loop nu trouwens wel 2x pw rustig hard, wat gewoon goed gaat ^O^

Hey, en waaaaaar is die Indian Summer vandaag? Afijn, zon of niet, we willen vanmiddag met Max naar geitenboerderij 't Geertje. Voor regiogenoten wel bekend, neem ik aan? Dat ik niet eerder op dat idee kwam! O+
maandag nieuwe dag, nieuwe kansen :') het begint NU en L slaapt :') :')
Jammer dat sommige spieren echt niks doen. Wat een aanslag is die bevalling dan geweest
pi_173927757
Ik ben man aan het overhalen om de muziek op schoot lessen over te nemen van mij, omdat de lessen verplaatst zijn naar zijn niet-werk dag. Hij voelt zich daar te mannelijk voor of zo... -O- Willem vond die cursus zo leuk en papa is ook heilig, dus ik dacht dat het de perfecte oplossing was.
Echt stoer van Koos dat hij dat wel gewoon doet Molo!

En over genderneutraliteit gesproken. Mijn dreumes is vandaag met een vrouwelijke legging naar het KDV. foutje, het ding was iets vrouwelijker dan ingeschat. Maar hij rockt hem wel!

Gefeliciteerd met alle jarigen nog!
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:55:17 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173928435
Wat geeft hij aan als reden dat hij het niet wil? En ziet hij hoe leuk Willem het vindt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173929064
Hij zegt dat hij zicht heel ongemakkelijk voelt als hij liedjes moet zingen met allemaal vreemde vrouwen om hem heen als enige man. Ik hoop echt dat ik hem nog kan overtuigen met het plezier dat Willem daar heeft.
pi_173930030
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:43 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Multitasken. :+

Hier vind zoontje de Teletubbies leuk. :( :'(
Hahah hier ook :'). (8> kwam daar achter.
Ik vond het vroeger zelf ook leuk :@ terwijl ik er eigenlijk 'te oud' voor was :D.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:08 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben man aan het overhalen om de muziek op schoot lessen over te nemen van mij, omdat de lessen verplaatst zijn naar zijn niet-werk dag. Hij voelt zich daar te mannelijk voor of zo... -O- Willem vond die cursus zo leuk en papa is ook heilig, dus ik dacht dat het de perfecte oplossing was.
Echt stoer van Koos dat hij dat wel gewoon doet Molo!
Mijnes gaat volgende week voor het eerst O+. Ben benieuwd hoe hij het vindt en hoeveel mannen er gaan zijn. Hoop voor hem niet te veel een kakelclubje iig. Is al niks voor mij laat staan voor hem :D.

quote:
En over genderneutraliteit gesproken. Mijn dreumes is vandaag met een vrouwelijke legging naar het KDV. foutje, het ding was iets vrouwelijker dan ingeschat. Maar hij rockt hem wel!
Haha boeiuh lekker laten gaan O+.
pi_173930176
*O* mijn mannetje heeft een half jaar lang al geen oorontstekingen gehad! Gister nacontrole gehad bij de kno arts (raadde eerder buisjes aan maar vond het prima nog even te bekijken tijdens het gunstige seizoen). Hopelijk deze trend ook bij het komende ongunstige seizoen...
Dat genderneutraal bij de hema specifiek: ik hoop dat ze gehoor geven aan de wens voor diversere kinderkleding (stoere opties voor meisjes, zachtere en sprankelendere opties voor jongens). Het lijkt me zo naar als het nu zo'n droeve onopvallende brij gaat worden, omdat het voor zowel meisjes als jongens moet kunnen :D. Iemand al iets gezien van de genderneutrale collectie?
pi_173930314
Ik vind de Hema collectie deze herfst ook niks. Lijkt ontzettend op de collectie van vorig jaar en is alleen maar zwart, donkerblauw en grijs voor jongens. Na 3 grijze, 4 blauwe en twee zwarte truien heb ik daar ook wel genoeg van.
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:25:08 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173932958
Hema is nog altijd favoriet voor de rompertjes. Verder koop ik de laatste tijd overal wat. Ik ben gister en vandaag helemaal in mijn nopjes, want fijne koopjes gescoord. Een softshell tussenjasje bij Wibra en net dus laarsjes met bontjes erin bij ...... Intratuin :') moest langs beide winkels voor iets heul anders :P

Geitenboerderij was helemaal gezellig. Al waren zóveel geiten best overdonderend. Het kaasplankje dat we bestelden was interessanter. Voor het eerst blokken kaas erin zien gaan: in soorten en maten :9

En hoe vinden jullie onze CosyMaxi ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max was in de auto in slaap gevallen, dus maar weer eens eruit geklikt en mee naar binnen genomen. Spierballen!! Na onze vakantie volgende week mag hij in een type 1 autostoel.

Oja, en bepaald niet in zijn genderneutrale outfit :+
pi_173933059
Wauw wat een binkie al, Quoi! O+

M. zit sinds twee weken in een type 1 autostoel. Ze vond het altijd een hel in de maxi cosi dus vandaar dat we eerder dan we gehoopt hadden over zijn gegaan. Onze familie wonen allemaal op 1.5 uur rijden enkele reis en om het voor beide partijen een beetje gezellig te houden, zagen we geen andere optie dan voor een autostoel te kijken.
Wel eentje die ook achteruit kan dus lekker veel geld betaald.

... Om er vervolgens achter te komen dat mevrouw ook Echt Niet achteruit vervoerd wil worden

:')
Kind zit dus alsnog voorwaarts.
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:35:25 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173934027
Ah nee, daar ga je dan met je goede gedrag :P Vooruit dan maar.
pi_173934154
I see what you did there :7
pi_173936100
Ik denk dat voor de veiligheid in het verkeer een rustig en blij kind beter is dan een kind dat overstuur raakt. Wij hebben dus ook maar een stoeltje naar voor. En nu vindt S. autorijden echt dikke prima!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173951686
:W wij zijn weer terug in het land. We hebben een heerlijke vakantie gehad. S blijkt een nog grotere waterrat te zijn als zijn broer.
Zijn 1e kies begint door te komen (eindelijk!!) en op de laatste dag van de vakantie besloot meneer te gaan lopen.

Ik zag een über schattig filmpje van Tas :D
Dat lachje bij de olifant haha boefje

Jagar gefeliciteerd en tot over een jaar

Heey hallo Soof :W gefeliciteerd met je verse dreumes. Leuk om weer wat van jullie te lezen

Mies en uni ook nog gefeliciteerd

Wij hebben ook dure stoelen die voor en achteruit kunnen en beide jongens worden ziek als ze achteruit vervoerd worden. Handig :')
pi_173962151
Jammer van de dreumessen die niet achteruit willen, zit je dan met je dure stoel!
M zit nog achteruit en meestal vindt ze dat prima. Alleen wanneer ze heel moe is protesteert ze een beetje, maar uiteindelijk valt ze gewoon in slaap.

We hebben echt weinig ervaring met tandjes. Hier al tijdje veel stinkende poepluiers, maar ik dacht dat dat kwam doordat ze nu meer eet. Luieruitslag, vaak wakker 's nachts... Ik dacht laat ik eens in haar mond voelen. En ja hoor, bovenin een scherp randje te voelen :') Verklaart meteen alles :7
pi_173963615
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:25 schreef Quoi het volgende:

En hoe vinden jullie onze CosyMaxi ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max was in de auto in slaap gevallen, dus maar weer eens eruit geklikt en mee naar binnen genomen. Spierballen!! Na onze vakantie volgende week mag hij in een type 1 autostoel.

Oja, en bepaald niet in zijn genderneutrale outfit :+
O+ lekker doortukken O+

En haske genderneutraal toch. Gaat er juist om dat dingen niet onder een gender worden gelabelt. Dus dit kan voor zowel een jongen als een meisje :Y.
  zondag 24 september 2017 @ 14:04:54 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173964302
Alles kan vind ik. Al durf ik zijn maillotje niet meer aan te trekken. Vorige keer werd hij daarna ziek :P

Miezziej, wij doen mee met de poepluiers. Hier krijgt Max net zijn derde romper aan :D
pi_173975790
Ik ga hier deze week een paar kinderdagverblijven bellen. :o

Even kijken waar onze vent naar toe mag 1 keer in de week. Hij snakt naar contact met andere kindjes, dus oké dan. :+
:)
  zondag 24 september 2017 @ 21:28:46 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173976555
Heeft 'ie een verzoekje ingediend Soof? :P Succes!

Iemand nog tips voor entertainment tijdens het vliegen? We gaan tot nu toe tabletloos door het leven, maar ik twijfel of we er toch niet eentje moeten aanschaffen. Filmpjes zijn soms wel de enige manier om 'm op schoot te houden en zijn ook lifesavers tijdens het wassen 's avonds.
  zondag 24 september 2017 @ 21:31:44 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173976680
Nou ja, Teletubbies doet het hier altijd fantastisch, net als Sesamstraat, TicTac, Nijntje krijgt dansles en Pingu.
En Sean Paul, maar dat komt door mij :@

Of zo'n pianoapp is ook leuk, kan hij op toetsen drukken en geluid maken.

Hier is een bak waar ze blokjes in kan mikken (geen vormenstoof want die snapt ze nog niet) en eruit kan halen en weer erin keer 300 ook altijd een hit

Prachtig, de herfst daar O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173976909
Gefeliciteerd nog met T, jagar! *O*

Waar laten jullie de beentjes bij het achterwaarts vervoer in de MC? Ik moest ze op het laatst zowat opvouwen joh! Dus hebben daarmee het eerste jaar niet gered.
pi_173976919
Bumba ^O^ ik heb gisteren een aflevering van een uur gedownload van YouTube om de autoreis over twee weken te overleven. L haat in de auto rijden. Auto's zelf zijn dan wel weer leuk |:(
En speelgoed auto's (bij de action hebben ze wat van een euro, ideaal) en ringentoren kan hij zich een hele tijd mee vermaken.
  zondag 24 september 2017 @ 21:40:09 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173976975
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:38 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd nog met T, jagar! *O*

Waar laten jullie de beentjes bij het achterwaarts vervoer in de MC? Ik moest ze op het laatst zowat opvouwen joh! Dus hebben daarmee het eerste jaar niet gered.
Bij ons kun je 'm naarmate ze ouder/langer worden verder weg plaatsen op de standaard waardoor er meer beenruimte is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173977008
Boekjes lezen op schoot? Spelen met een oude sleutelbos. Heen en weer lopen op zoek naar andere kindjes. Een tablet is ook wel fijn ja, hebben wij ook nog niet. Nijntje, bumba, teletubbies en zandkasteel doen het hier goed. En eten doet het ook altijd goed :') . Een cracker en ze is weer even zoet.
pi_173978039
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:28 schreef Quoi het volgende:
Heeft 'ie een verzoekje ingediend Soof? :P Succes!

Iemand nog tips voor entertainment tijdens het vliegen? We gaan tot nu toe tabletloos door het leven, maar ik twijfel of we er toch niet eentje moeten aanschaffen. Filmpjes zijn soms wel de enige manier om 'm op schoot te houden en zijn ook lifesavers tijdens het wassen 's avonds.
Ja :P Nee hij trekt echt naar andere kindjes toe, gun hem meer van dat soort contacten.

Oh, vliegen! Stoer dat je het gaat doen. :) Zit je lang in het vliegtuig?
:)
pi_173978069
Teletubbies doen het hier ook goed. Alleen er is 1 aflevering met een beer en een boze leeuw die hij heel eng vindt. :')
:)
  zondag 24 september 2017 @ 22:19:35 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173978113
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:38 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd nog met T, jagar! *O*

Waar laten jullie de beentjes bij het achterwaarts vervoer in de MC? Ik moest ze op het laatst zowat opvouwen joh! Dus hebben daarmee het eerste jaar niet gered.
In kikkerhouding of gestrekt, wat het kind er zelf mee doet. Het ziet er voor ons misschien niet zo comfortabel uit maar kinderen zijn flexibel en als ze niet beter weten.... :)
Zie bijvoorbeeld :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 24 september 2017 @ 22:19:43 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173978117
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:17 schreef Soof-87 het volgende:
Teletubbies doen het hier ook goed. Alleen er is 1 aflevering met een beer en een boze leeuw die hij heel eng vindt. :')
Dat is ook écht een rare scene man... Vooral dat ze nog even expliciet benoemen dat het 'een enge leeuw' is :')

Larf doet het geen fuck, net als toen een vriendin in Hell Demon Voice (met zo'n appje kan je je stem vervormen) een slaapliedje zong.
Ze kijkt alleen maar van 'had je wat?'

Maar ik vind het een gek stuk voor kinderen ja.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 24 september 2017 @ 23:13:41 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173979580
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 22:16 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja :P Nee hij trekt echt naar andere kindjes toe, gun hem meer van dat soort contacten.

Oh, vliegen! Stoer dat je het gaat doen. :) Zit je lang in het vliegtuig?
Anderhalf uur maar :P

Hier voor de tweede keer gillend wakker. Nu maar even beneden en braaf aan het spelen. Alleen willen wij wel naar bed :')
Gezien alle strontzooi zal het wel tandjesgerelateerd zijn.
  zondag 24 september 2017 @ 23:17:05 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173979650
Ah balen Quoi!

Houdini Larf hier weet zich steeds uit het tuigje van de kinderstoel (DanChair) te wurmen en gaat dan vrolijk staan (en op de tafel klimmen etc als ik niet zou ingrijpen...)

Doodeng. Ze heeft een buikje wat niet heel breed is, maar haar bekken/kont is nog smaller, dus tuigje nog strakker aansnoeren werkt niet.

Geen idee hoe dit nu weer op te lossen tot ze oud genoeg is om zonder tuigje te kunnen.
Arggggggg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173979725
Molo het voetenplankje lager doen zodat ze zich niet af kan zetten?
  zondag 24 september 2017 @ 23:24:22 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173979793
Ze is nogal flexibel, dus het is de zitting waar ze haar pootjes op wurmt en op gaat staan

Ik zit nu te kijken naar losse vijfpuntsharnasjes ofzo. Die aan stoel bevestigen oid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173980088
Hier ook zo'n klimgeit, kan echt niet de vijfpuntsgordel vergeten anders zit ze op de eettafel :D.
pi_173980103
Ik ken jullie stoel niet maar wij hebben zo'n looptuigje van de prenatal als harnas voor de kinderstoel. Werkt als een tiet.
  zondag 24 september 2017 @ 23:49:57 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173980207
Dit model is het




Ik ga googlen op de Prénatal website. Net al iets op AliExpress besteld maar dat duurt natuurlijk nog wel even eer het bezorgd is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173982342
Dat moet lukken, wij hebben een tripp trapp. Volgens mij was dat ding 7 euro.
  maandag 25 september 2017 @ 09:20:44 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173982487
Oeh, die uitbreekneigingen hier nog niet. Wel een crappy nacht dus. Gelukkig besloot hij om half 2 dat het genoeg was en werd toen om half 9 pas weer wakker.

Zwemmen skippen we dus maar ff :P
pi_173982523
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 23:42 schreef Nazil het volgende:
Ik ken jullie stoel niet maar wij hebben zo'n looptuigje van de prenatal als harnas voor de kinderstoel. Werkt als een tiet.
Wij ook! Werkt super! Tas is ook klimgeit eerste klas, maar hij zit echt vast in zo’n tuigje. Vastgezet met tieraps. Tyewraps. Thaireps. Nouja. Jeweetz.
  maandag 25 september 2017 @ 09:26:41 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173982579
Thaiwraps :9

Hier sinds drie uur bal

:')

Zo blij dat ik niet hoef te werken vandaag, maar ik ben me een partij sachrijnig :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173982685
Koffie voor iedereen c_/ ! Ik heb het ook nodig na een nacht met voorheteerstspeenloze peuter en Tas die steeds slokjes wilde nemen uit z’n rietjesbeker die hij in bed heeft staan, maar achtereenvolgens de beker uit bed had gemikt (HOE?), het rietje erin had geduwd (‘Doettetnieeeeeeeee doettetnieeeeeeeee’) en toen besloot dat hij een boekje wilde lezen. Om 5u. Puik plan Tas }:| .

En nu is zus naar de psz en oefent Tas op z’n nieuwe hobby: rondlopen met een lege duplobak op je hoofd en ‘Boeeeeeeeee’ roepen. Druk leven hoor, zo’n dreumes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 09:33:29 ]
  maandag 25 september 2017 @ 09:37:17 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173982759
_O-

Sorry, moest lachen :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173983343
Razz _O-

Quoi balen van de nacht. Wel fijn dat hij besloot iig tot half 9 te slapen.

L heeft hier een raar ritme van 7-7.30 ongeveer slapen, rond 10/11 uur is hij moe en weer naar bed en als hij dan wakker wordt blijft hij tot 7 uur wakker. Dus dan is hij vanaf een uur of half 1 tot 7 wakker.

Tuigje is hier nu niet nodig, we gebruikten hem toen hij nog net niet netjes zat en straks weer als hij gaat uitbreken. Nu is het leuk om met je volledige gewicht met een vaart tegen de achterkant te beuken zodat de stoel bijna achterover kantelt. We hebben die verlengde rails dingesen niet, die moeten voorkomen dat de stoel kan kantelen dus die heb ik van het weekend maar even besteld :X
  maandag 25 september 2017 @ 20:22:04 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173993821
Razz, fijn verslagje weer uit het leven van Tas :)

Lekker rustig hier. Hier ook verder weinig te melden. Max is weer 'in het gareel' na het weekend. Netjes geslapen. Geen tandje gespot na de slechte nacht. Hij is zielsgelukkig met een vijfdehands überfoute babywalker van Vtech (bekend voor velen denk ik). Zo leuk hoe hij 'danst' op muziekjes, een soort wiebelen is het :D

Blij dat hij net slaapt, want een half uur na hem naar bed brengen moet ik dus de buurkat prikken (en moet Max dus slapen). Ik raak er inmiddels een beetje zat van, want het levert toch altijd weer wat stress op eind van de dag. Tot en met donderdag zijn we nog de sjaak, dan hebben we het een maand gedaan.
pi_173995630
Oh Q, dat is ook wel organisatorisch lastig zeg!
Dansen van dreumessen vind ik zo'n beetje het liefste wat er is. Dat geschommel met die pamperbillen O+

S. begint het gesjouw wel beu te worden ;( ik moet nu iedere dag op controle of gestript worden enzo. Dus steeds opa's en oma's inschakelen. Vandaag was papa ook nog eens niet bij de lunch bij oma (dat doet hij normaal altijd). Dus toen net de hond op schoot sprong bij mijn vriend begon S. hartverscheurend te brullen, nasnikken op schoot en 2 minuten later sliep hij in papa's armen. Grote broer worden gaat je niet in de koude kleren zitten :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173995945
Ach, LeSage! Hij voelt natuurlijk ook aan dat er van alles in de lucht hangt.

Hier een rotweek gehad. Ik zat door werkgezeik gestressed thuis. Kon echt niks, ik heb hele dagen lopen spugen en knallende koppijn gehad. Met medicatie gaat het weer beter. Arme W. pikte ook op dat er iets niet ok was met mama. Elk vrij moment kroop 'ie op schoot om dan over mijn haar te aaien "over mama, over!".

Morgen maar weer werken, zie ik wel tegenop. :X
pi_173996396
Ah lesage, hij wordt vast een geweldige grote broer.

Sillie dat klinkt niet goed. Waarom ga je alweer werken? Al contact gehad met een arbo-arts?
pi_173996893
Ah Sillie, wat klote (ik had het al een beetje gelezen bij de rammelaars). Wat mooi wel dat W. je dan extra knuffels geeft. En ach, ze zullen toch ooit moeten leren dat het leven niet alleen maar gezelligheid is, hoewel een zielige mama natuurlijk nooit is wat ze willen zien.
Succes morgen, en denk ook aan jezelf hè :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173996907
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:57 schreef Arja het volgende:
Ah lesage, hij wordt vast een geweldige grote broer.

Sillie dat klinkt niet goed. Waarom ga je alweer werken? Al contact gehad met een arbo-arts?
Nee, want die wordt me geweigerd. Mijn werkgever heeft zelf maar besloten dat ik verzuim nav een conflict en niet door ziekte, dus ik heb geen arboarts nodig |:( .

En inmiddels gaat het wel weer, ik ben wel weer tot rust gekomen, ik hoop alleen dat dat zo blijft alsk de werkvloer weer op stap..
pi_173997275
Volgens mij mag dat niet, silliegirl. Kom voor je rechten op en voor jezelf!
pi_173997372
Klopt, een werkgever kan nooit je ziekmelding weigeren. Dat mag daarna een arboarts wel doen, maar ziekmelden is ziekmelden.
Maar, ik vind het ook lastig om voor mijn rechten op te komen, dus ik begrijp je maar al te goed.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:44:16 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174002007
LeSage, er wordt aan je gedacht hoor :*

Sillie, sterkte. Klinkt alsof je nog niet echt aan werken toe bent.

Hier was de nacht weer gewoon ok. Moest hem vanmorgen zelfs wakker maken. Ochtendpapfles is er overigens ook af :o Noodgedwongen, want door verbouwing van onze AH kon ik geen pap kopen. Nu is zijn ontbijt gewoon een beetje normale melk, een banaan en een cracotte :Y)
pi_174002091
S. krijgt nog steeds een ochtendpapfles, gewoon omdat ik het wel handig vind :')

S. wil trouwens niet meer lopen. Nee, gerend zal er worden. En echt veilig is het niet altijd, zeker als hij moe is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:42 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174002372
Ja hè? Ik vond het ook nog zo handig. Maar hij legde zijn fles 's ochtends ook steeds sneller weg. Raakt dan verveeld ofzo. En zo is hij weer wat minder baby-ish 8)7

Sja, en waarom lopen als je kunt rennen? Klinkt logisch. Zal wel wat extra blauwe plekken opleveren, I guess.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:46:27 #120
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174002911
Het gemak van een papfles ken ik niet.

F. is een ontbijt fan, elke ochtend weer heeft hij grote haast voor lekkers.
Vooral als het banaa pannenkoeken of roerei is dan eet hij zo 2 eieren en een banaan weg.
Hap slik weg daar ging weer 200 gram aardbeien. :')
pi_174003108
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het gemak van een papfles ken ik niet.

F. is een ontbijt fan, elke ochtend weer heeft hij grote haast voor lekkers.
Vooral als het banaa pannenkoeken of roerei is dan eet hij zo 2 eieren en een banaan weg.
Hap slik weg daar ging weer 200 gram aardbeien. :')
Het gemak is in mijn geval vooral: papa maakt de fles, S. en ik chillen nog samen in bed met de papfles en papa doucht vast.
Daarna eet S. overigens gewoon mee van ons ontbijt ;)
Kleine hobbit doet gewoon aan second breakfast.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174003177
M houdt niet zo van pap. Ik geef haar vaak yoghurt of fruit als ontbijt. Of bv op kdv dagen want tijdnood enzo :').
Ik had laatst een bakje aardbeien op de grond (vast pedagogisch verantwoord :+) om samen te eten met M. Ze neemt uit elke aardbei en hapje en legt hem dan terug of probeert hem in mijn mond te stoppen :') :D

Ik heb altijd het idee dat veel mensen het vreemd vinden, of vinden dat het niet 'hoort', maar ik vind het soms echt zo fijn om samen te slapen met M O+ Ze lag gisteravond helemaal tegen me aangekropen O+

Sterkte Sillie! :*

Jij ook sterkte LeSage, bijna grote broer O+
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:55:21 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174004153
Nu kreeg ik trek in roerei :{

Alleen qua tijd redden we dat niet op een opvang/werkdag.

In het weekend, als we met z'n drietjes zijn, krijgt Max zijn flesje melk dan wel in bed bij ons. Ook met het idee van lekker chillen. Na 3 minuten is alleen zijn fles bijna op en wil hij heel erg graag ons de fles geven :') of rondzwiepen met zijn fles. Die 3 minuten zijn heel fijn intiem en schattig iig :P
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:07:05 #124
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174004359
Ik lig nu op bed met een slapende en drinkende F. Ik vind het zo heerlijk knus. De peuter zit op de bank met een bakje chips en een bakje aardbeien. Ik heb echt een slechte nacht gehad maar dit is zo heerlijk even een rust momentje tussendoor.

Dan is hij even weer heel erg klein.
pi_174004384
Hahaha, oké, zo gaat dat bij ons ook. Op je hoofd zitten, in je arm bijten, kwijlen. Maar ik doe net alsof we dan heel romantisch samen knuffelen en quality time hebben :s)

Gisteren heb ik wel heel hard gelachen om S. en zijn humor. Ik lag met hem in bed en hij liet een hele harde scheet. En toen kwam er een hele verontwaardigde 'papaaaa' uit :') die gewoon boven op zolder stond! _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:14:38 #126
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174005617
Ik moet zo lachen om F. hij werd wakker en ging rechtop zitten en zei WAKKER.
En zodra F. wakker is en/of niet meer dorstig gaat hij ook heel vervelend doen in bed
pi_174008006
Hier wordt bij het wakker worden NIET!! SLAPEN geroepen. Dat is voor ons het teken dat hij uit bed wil. Als je hem daarvoor uit bed haalt wordt ie chagrijnig.

En in het weekend met z'n allen in papa en mama's bed is super gezellig. Ik geniet daar echt van. Ook al wordt er dan flink veel op mijn hoofd gezeten, vingers in mijn neus / mond / oog gestoken en met ellebogen gewerkt.
pi_174010595
Quoi ben je al in het land? :W

Hoi trouwens! Ik lees hier best regelmatig mee maar heb echt geen zak te vertellen! Zoon loopt sinds een maandje als een kievit, zegt nog niets behalve 'boem!' als hij iets gooit en mama en papa tegen om het even wie. En hij is nog steeds lief, leuk en knap, motorisch heel handig. We zijn onderhand naar best ver weg verhuisd en hij doet alles allemaal zo goed, terwijl we gedurende de maand september op 9 plekken hebben vertoefd in aanloop naar ons definitieve huisje (nou, voor 3 jaar).
pi_174017381
Samen slapen O+
S ligt wel in zijn eigen bed maar peuter ligt bij ons. Hij mag elke avond zelf kiezen waar hij wil slapen.
Dat sommige mensen dat raar vinden of zelfs afkeuren moeten ze zelf weten, voor ons voelt het zo goed.

Miezz wanneer ga je ook al weer op vakantie? Alle voorbereidingen klaar?

Svane hoe oud is die van jou ook al weer?
Jeetje wat een drukte moet dat zijn geweest zn verhuizing. Weer zit je nu ongeveer?

Mijn baby kan paard zeggen en als je vraagt wat het paard doet dan zegt hij 'ieeee' :D bij de koe zegt hij ook al 'boeeee'
Ik vind deze fase zo leuk O+ eerste stapjes, eerste woordjes zo schattig O+
pi_174028893
Even spuien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wakker worden gaat hier tegenwoordig zo: "mama! Mama! Mama!!! MAMA!!" *jaa W?* "Aapie (zijn knuffel) isse wakker! Aapie wille uit!* en uiteraard moet W. dan mee uit bed O+ .

Verder is W. echt een driftkikker. Als hij iets wil wat niet lukt gaat 'ie ermee gooien. Echt niet fijn eigenlijk. Zo keek hij van de week even Nijntje op de ipad, hij wilde wat anders kijken (en hij weet prima hoe dat werkt allemaal), maar de ipad was wat traag met laden. Hoppa, vloog de ipad door de keuken. In 1000 stukjes natuurlijk 8)7 . Terwijl ik naast 'm stond, maar het ging zo snel dat ik 'm niet kon vangen.
  woensdag 27 september 2017 @ 12:59:57 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174029540
Huh? Ik heb het helemaal gemist geloof ik, maar wat is er gebeurd dan Sillie?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174030522
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:59 schreef Molo het volgende:
Huh? Ik heb het helemaal gemist geloof ik, maar wat is er gebeurd dan Sillie?
Dat weet ik zelf dus eigenlijk niet eens precies...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten svp, wil het later weer weg kunnen halen..
  woensdag 27 september 2017 @ 15:14:49 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174032296
Uit het niks... Zo dan :{
Wat ontzettend ruk zeg, sterkte. Hoop dat je snel wat anders vindt want kan me voorstellen dat dit echt een niet werkbare situatie oplevert.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 september 2017 @ 15:45:52 #134
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174032922
Wat absurd :o

ik zat op de bank, keek naar f. die zat te spelen in de keuken, ik keek even naar de picnic app.
En hoor ineens water is hij het keukenopstapje opgeklomen en staat hij aan het aanrecht met de afwasborste in zijn hand dingen af te spoelen. :')

mega driftbui toen ik hem er vandaan haalde :')
pi_174034107
Schreeuwende werkgever? :o
Dat kan echt niet -O-
Sterkte er mee.

Hihi Budabuddumbam, dreumesjes O+ Ik was pas ook snel in de keuken toen ik de senseo hoorde prrrrten.
pi_174038804
:D ondernemende dreumesjes
Dat soort dingen moet je juist stimuleren ;)

Sillie wat een klote situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174039064
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:13 schreef ikke_84 het volgende:
:D ondernemende dreumesjes
Dat soort dingen moet je juist stimuleren ;)

Sillie wat een klote situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn collega's waren zich deels kapot geschrokken en deels kwaad, dus die hebben het voor me opgenomen. Dat was alleen maar olie op het vuur, maakte de situatie nog heftiger.
  woensdag 27 september 2017 @ 21:57:26 #138
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174041880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:19 schreef Svane het volgende:
Quoi ben je al in het land?
Nog niet! Vrijdag vliegen we *O*
Bevalt jullie nieuwe huis en buurt goed?

Sillie, dat klinkt niet best. Succes. Lastig wat ik moet zeggen. Goed dat je al wat andere dingen hebt lopen ^O^

Ikke, jouwes zegt 'paard' en 'koe', die van mij besloot vandaag ook een woord toe te voegen aan zijn vocabulaire. Hij pakt een speelgoedtelefoon, doet die aan zijn oor en zegt 'hallo'! _O- We wisten niet wat we zagen vanmiddag! En eerst dachten we dat het toeval was, maar inmiddels is de 'halllllooooo' best overtuigend. Wij bellen echt heel weinig thuis en zeggen al helemaal nooit 'hallo' ofzo, dus hij zal het wel bij de gastouder hebben geleerd.

Buda, lekker dan op het aanrecht. Daar moet ik nog even niet aan denken. Ik betrap mezelf wel vaak op uitspraken als: "nee, geen zorgen, daar kan hij nog niet op klimm....." en voordat ik mijn zin kan afmaken moet ik ingrijpen, want kan hij het dus ineens wél :')
pi_174045386
Paard en koe zeggen, kip ontbreekt :D?

Dat onderschatten is inderdaad tricky. Maar soms bedenk je het gewoon echt niet.

Ik ben vandaag maar eens naar zo'n krijshal gegaan O+. Het was haske rustig dus geen gekrijs wel goed vermaak en daarna goed slapen, ideaal. Beetje tussen de tandjespijn bedrijven door.

Vriendlief is van de week voor het eerst naar muziek op schoot geweest, als enige man tussen allemaal vrouwen :D. Onze mini was het allermini'st en ging vooraan zitten en rondkruipen, veel te interessant al die nieuwe dingen en mensen, hoezo op schoot :'). Ze vonden het heel leuk O+.

[ Bericht 7% gewijzigd door Unihipili op 28-09-2017 00:33:41 ]
  donderdag 28 september 2017 @ 09:15:44 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174047851
Wat leuk dat je vriend dat heeft gedaan! En dat ze het leuk vond.

Er is hier in de bieb een voorleeskwartiertje. Voorheen kroop Max altijd direct weg, op zoek naar ander vertier. Gisterochtend was ik er toevallig even en bleef hij er hangen. Hebben we dus samen daar gezeten, Max compleet gebiologeerd door de vrouw die voorlas én hij wilde meedoen met alle spelletjes. Superlief O+

Ik was vergeten mijn wekker te zetten vanmorgen }:|
pi_174048803
Sillie wat een klotensituatie zeg. :{ Dat dat zomaar kan.

En dames wat leuk om te horen dat jullie kleintjes al woordjes zeggen. O+ Wat was hun eerste woordje? Ik zit nog met smart te wachten. :@
:)
  donderdag 28 september 2017 @ 10:47:45 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174048850
Eerst papa en mama, daarna eten ( :') ) en daarna aap :D

Aa-P is het eigenlijk, cute.

Quoi, héérlijk toch dat je geen wekker had een keer O+

En leuk zeg Uni! Gezelligheid!

Larf zit ineens in de vormenstoof modus. En mikt zelf luier in de luieremmer en draait die dan om (diaperchamp) _O-
Wel beetje jammer dat ze er ook andere dingen in mikt als ik niet oplet :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174049114
Haha Molo, dat deed A ook altijd. Allerlei speelgoed en mijn huissleutels gingen zo de diaperchamp in.

Beter opletten is wel aan te raden. Na de diaperchamp kreeg A een obsessie voor de wasmachine. Heb eens 2 nieuwe wc rollen tussen de was in de machine vandaan gevist ;)

Ik vind de speelhal eigenlijk fantastisch. A kan lekker klimmen zonder hard te vallen en ik mag weer van glijbanen enzo. Staat zo stom als je dat zonder kind doet... maar nu... ^O^

Quoi: dat wekkerprobleem heb ik elke week wel eens :P

Sillie: wat een rotsituatie op het werk :( Hoop dat je wg alsnog inbindt en jullie er samen uit kunnen komen. Is niet leuk werken zo. Veel sterkte! :*

Nogevenwatikbenzotrotsopmijndreumesdingetjes:
Ze poept nog altijd alleen op het potje! Scheelt een hoop gepoets! En ze kan alle kleuren benoemen (alleen dat yellow npg uit haar systeem krijgen: het is GEEL!) :D En ze eet weer goed (die fase waarin alles "isnie lekkur" was, is voorbij), ze drinkt alleen nog uit grotemensenbekers en ik krijg een hele stevige knuffel als ik haar op het kdv breng en dan gaat ze meteen op de vensterbank zitten om mij heel blij uit te zwaaien! O+
Over 4 weken wordt ze gewoon al 2. Gaat hard! oO<
pi_174053209
Haha yellow waar heeft ze dat van?

Hier is het al hele tijd *wijs* tisda?
Bij alles. Behalve een meeuw want dat was 'duih!'. :')
En ete idd als woord. En tv :') :'). En boeh (boek) en Nijnt! En tille en ja en dat/dit en uit.
pi_174053841
Wat een knap kind Aerenia, al poepen op het potje! Leuk hoe je haar beschrijft, wat kan je trots zijn op zo’n kleintje hè O+ .

Onderschatten is hier ook aan de orde van de dag, zeker omdat zo’n tweede bij alles veel sneller is door de kunst van nummer één af te kijken. Stond ‘ie ineens op een krukje de pianoklep open te maken :X .

Tas z’n eerste woord was BOE voor alles wat hij stom vond :’) en daarna Akke voor z’n zus O+ . Daarna papa, mama, poes, bal. En nu sinds een paar dagen ook tweewoordzinnetjes zoals ‘poes lope’ en ‘bal mij’ en ‘akke ook!’ (akke is nu ikke en de naam van z’n zus kan hij nu goed uitspreken). En alles wat niet lukt (dat is nogal veel als je 1 bent) “DOETETNIET :( “ .

Ohja, en z’n allerlievelingswoord... AAAAITETIJJJD (al hupsend naast z’n kinderstoel :D ) .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2017 15:35:34 ]
  donderdag 28 september 2017 @ 16:36:18 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174054866
AAAAITETIJJJD _O_ _O_

Hier zonet het woord 'beesjes' erbij geleerd. Grappig ook hoe die sprongen qua leren gaan. Blijft echt echt fascinerend om te zien

Pakket sale kleding in grotere maten kwam net binnen, een passend herfstjasje, toch ook wel fijn :D
Lijkt ze net een rode kabouter in, inclusief paddestoel op de borst O+
En een zooi 4ff waar ik zelf echt verliefd op ben, maar die past ze nog niet.

Zo even doos met kleding en schoenen van Razz ophalen en we kunnen er weer tegenaan _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174056261
Het eerste woord was hier BAL! en toen kwam DIE!!!

AAAAAIITETIJJJD :P
pi_174056299
De lievelingszin is hier Maaaaar mama / papa / naam broer / opa / oma zodra hij knoeit of iets laat vallen.
En Helpuh is ook favoriet
pi_174056940
Hier komt hij niet verder dan ungu voor alles met wielen, mmmbah voor bumba, ba voor bal en papa. Oh wee als je moet zeggen :+
  donderdag 28 september 2017 @ 22:27:37 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174062598
Morgen vliegen! Volgens mij zijn we er klaar voor. Maanden terug boekten we en hadden we geen idee hoe we ervoor zouden staan met een bijna 13maander. Fijn hoe makkelijk het is geworden met zijn eten en drinken :) Qua beweeglijkheid ben ik erg benieuwd, zo op schoot :P

Ik vind het wel echt tof om naar een vakantiebestemming te gaan die altijd speciaal is geweest voor ons tweetjes. Toch het idee dat je hem iets wilt meegeven, al onthoud hij er natuurlijk helemaal niks van :')

Aerenia, apetrots mag je zijn op A.! Wat goed dat ze dat allemaal al kan. Da's best vlug al toch?

AAAITTETIJD lijkt me ook wel wat :D

Ik leverde Max vandaag trouwens lachend af bij de gastouder en hij ging lachend en zwaaiend weer mee naar huis. Een eind aan het gehuil bij het afscheid, hoop ik O-)
pi_174063103
Veel plezier, quoi! Wij gaan een weekje later met de auto weg.
En idd hoe makkelijk eten nu is zo.. Kind eet wel met de pot mee.
(ik heb een rietjesbeker en broodtrommel voor L van Cars gehaald voor de vakantie, leek mij wel leuk om daar voor onderweg lekkere dingen in te doen O+)
  vrijdag 29 september 2017 @ 01:20:01 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174065415
Ook een lekker vooruitzicht Nazil ^O^

Max had ff nachtelijke trek. Ipv de shoarmalijn bellen heb ik 'm gelukkig gemaakt met een knijpfruitje, banaan, krentenbol én een volle fles. Wtf 8)7
pi_174067056
Whahahahaha quoi die van ons gaan zo lekker gelijk op. L werd ook om half 3 wakker. Had gedroomd ofzo. Uur bij ons in bed, fles en toen ging hij weer slapen.

Ik kreeg van mijn werk een spiegel met led verlichting, die je op tafel neer kan zetten. Ik kon er niks mee maar we hebben 'm voor L aan tafel neer gezet als hij gaat eten. Dat is echt een hit, hij eet er beter door en trekt gekke bekken naar de spiegel :+
pi_174072197
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:05 schreef Aerenia het volgende:


Sillie: wat een rotsituatie op het werk :( Hoop dat je wg alsnog inbindt en jullie er samen uit kunnen komen. Is niet leuk werken zo. Veel sterkte! :*

Nou, dat is niet gelukt. Communicatie is inmiddels gelimiteerd tot het strikt noodzakelijke, zeer kortaf. Ik word er gek van.
Ik heb gisteren mijn ontslag ingediend.. nu nog 4 weken opzegtermijn uitwerken en dan kan ik weg.
pi_174075058
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, dat is niet gelukt. Communicatie is inmiddels gelimiteerd tot het strikt noodzakelijke, zeer kortaf. Ik word er gek van.
Ik heb gisteren mijn ontslag ingediend.. nu nog 4 weken opzegtermijn uitwerken en dan kan ik weg.
Wat klote Sil! :{
Nu iets anders zoeken? Hoop dat dat dan snel lukt!

Quoi: als Max straks kan lopen en zelf zijn bed in en uit kan, zou ik maar een groot slot voor om de koelkast kopen :D
pi_174080435
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:32 schreef Nazil het volgende:
Ik kreeg van mijn werk een spiegel met led verlichting, die je op tafel neer kan zetten. Ik kon er niks mee maar we hebben 'm voor L aan tafel neer gezet als hij gaat eten. Dat is echt een hit, hij eet er beter door en trekt gekke bekken naar de spiegel :+
:D _O- lol, al aan je werk verteld?
pi_174081184
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:26 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Wat klote Sil! :{
Nu iets anders zoeken? Hoop dat dat dan snel lukt!

Ik heb 3 aanbiedingen liggen voor een andere baan (in een week tijd, bizar dit), ben een beetje aan het wikken en wegen wat ik wil op dit moment. En wat ik wil in de balans met privé vs. werk.

En stiekem wil ik niet lang meer wachten met een 2e kindje.. dus dat weegt ook nogal mee met de prive vs. werk balans

Spiegel op tafel met eten, check! Werkt hier ook goed. En W. speelt vaak met een autootje of leest een boekje terwijl hij eet. Doe ik niet moeilijk over; zo wordt er goed gegeten is het gezellig aan tafel O+
pi_174082316
Sillie goed dat je voor jezlef hebt gekozen en dat er al een nieuwe baan in het vooruitzicht is.

Emmy loopt achter de blokkenkar O+
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:51:02 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174082372
Goed bezig Sillie, slopend zoiets!

Fijne vakantie Quoi!

En yesssss, Emmy! O+

Larf kan los lopen maar vertikt het al weken :')
Komt ooit wel _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174083533
Fijn Sillie! Hopelijk zit de ideale baan met een fijne balans tussen werk en privé ertussen! ^O^

Molo: A heeft 6 maanden niet los gelopen als ik keek (achter mijn rug om hobbelde ze wel sneaky van kast naar tafel enz). Toen ze 18 maanden was vond ze kennelijk dat ze wel genoeg stiekem geoefend had, want toen liep ze meteen foutloos de hele kamer door :7

Wat knap van Emmy Arja! :)

Op de opvang van A zit een baby van nog geen 1, met nog een echt babyhoofdje, die al loopt. Ziet er zo bizar uit als ze dat zo snel al kunnen :D
pi_174083700
Molo hoe is het eigenlijk met het tandjesleed?

Bij Emmy zijn er 2 kiezen een stukje door en verder voel ik ook dat er van alles gaande is, maar ze slaat zich er vooralsnog goed doorheen
  zaterdag 30 september 2017 @ 00:23:45 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174083993
Ha, die ouders van een krijsende baby tijdens een vlucht, dat waren wij eens een keer :P Alles ging vlekkeloos, alleen door de vertraging bij vertrek was het lontje opperdepop bij de landing.

En in de huurauto effe het autostoeltje ondergekotst. Good busy Max ^O^

Vermoeiend dagje wel. Maar Schotland en onze accomodatie = O+

En ik las over een lopende Emmy en daadkrachtige Silly. Goed bezig dames.
  zaterdag 30 september 2017 @ 00:31:10 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174084112
Aerenia, zo gaat het hier ook zeker weten straks :D
Oefenen tot zelfvertrouwen en dan door de kamer paraderen als een gangstertje denk ik :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:05 schreef Arja het volgende:
Molo hoe is het eigenlijk met het tandjesleed?

Bij Emmy zijn er 2 kiezen een stukje door en verder voel ik ook dat er van alles gaande is, maar ze slaat zich er vooralsnog goed doorheen
Ik wilde zeggen beter, maar nu net weer bal... Slapen is ruk, maar overdag bij afleiding gaat prima.
Vandaag bij/met Koos haring en kibbeling zitten bikken alsof de hongerwinter was afgelopen :')

Wat goed dat Emmy zich er zo door weet te slaan!

Quoi, oh jee! Hopelijk een heerlijke vakantie prachtige kleuren in de natuur! Enjoy!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174084164
Oh jee Q de ouders van een krijsende baby in het vliegtuig zijn.
Ik kijk ook niet echt uit naar de moeder van een dreumes/peuter in de supermarkt zijn terwijl ze een driftbui heeft :')

Fijne vakantie!

Molo ik zie larf wel als een gangstertje. Ze heeft swagg B-)
  zaterdag 30 september 2017 @ 20:59:49 #165
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_174099483
Haha Quoi, die hadden wij ook bij de landing. Geen kwestie van lontje op(oke een beetje), maar vooral gewoon pijn van de druk op de oren.
Geniet ervan!

Molo; haha draak die dochter van jou >:)

Wat goed van Emmy Arja!!

Rotsituatie zit je in sillie! Snap dat het even afwegen is hoe en wat. Je bent in zo’n sneltreinvaart in deze situatie gekomen, geen overhaaste beslissingen nemen.. Succes!

Gisteren zette Emma haar eerste stapjes los O+ O+ En vandaag ging ze nog ff door. Maar het liefst kruipt ze naar iets toe, of achter de blokkenkar of wat dan ook als rollator dienst doet.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 30 september 2017 @ 22:37:18 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174101787
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 20:59 schreef Nouk84 het volgende:
Haha Quoi, die hadden wij ook bij de landing. Geen kwestie van lontje op(oke een beetje), maar vooral gewoon pijn van de druk op de oren.
Geniet ervan!

Molo; haha draak die dochter van jou >:)

Wat goed van Emmy Arja!!

Rotsituatie zit je in sillie! Snap dat het even afwegen is hoe en wat. Je bent in zo’n sneltreinvaart in deze situatie gekomen, geen overhaaste beslissingen nemen.. Succes!

Gisteren zette Emma haar eerste stapjes los O+ O+ En vandaag ging ze nog ff door. Maar het liefst kruipt ze naar iets toe, of achter de blokkenkar of wat dan ook als rollator dienst doet.
Jeehaaa! Eindelijk!
En ja, hier zal de druk ook parten hebben gespeeld. Ach ja, het ging weer voorbij.

Morgenochtend vroeg vertrekt vriend richting het zuiden om daar aan zijn marathon te beginnen (de reden waarom we hier (ook) zijn). Aanmoedigen halverwege wordt lastig zonder auto en de vaak met auto onbereikbare plekken. Wel ga ik met Max wandelen richting de finish, een mooie tocht door de highlands O+

Nu eerst een klein whisky'tje bij de haard, met de koeka voetenzak aan mijn voeten :P
pi_174103351
Wat tof Nouk. Kleine meisjes worden groot.

Klinkt goed daar Q. Veel plezier
pi_174113018
Iemand nog tips voor schoenen die ik makkelijk bij Emmy aan krijg, maar die zij moeilijk uit kan doen?
Ze gaat bij voorkeur blootvoets door het leven, maar ja nu is het herfst
pi_174113437
Ducttape :7

Verder: veters met een dubbele knoop zijn in die fase handiger dan klittenband. De volgende maat kun je dan ws wel weer over!
pi_174114345
Sneakertjes lijken me dan het handigst. Lekker veel veter, dus ze kunnen ver open om aan te trekken en met een dubbele knoop krijgen ze het zelf niet los.
De adidasjes hier bevallen super goed. Plus, hij versiert er giebelende 16-jarige meisjes mee, die vinden dat hij er 'zoooooo schattig' uit ziet, waarna S. zich ook nog even gaat aanstellen *)

S. is de liefste grote broer ever. O+
Hij wil steeds kusjes geven, wil zijn avondeten delen en vanmorgen kwam hij zelfs echt knuffelen O+

Voor eventuele rammelaars van een tweede, weet waar je aan begint als je de spoiler opent :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:37:36 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174114348
Wij zijn hier niet meer zo actief, maar komen toch even uitzwaaien :)

Daaag! :W O+

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174114369
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:37 schreef pinquit het volgende:
Wij zijn hier niet meer zo actief, maar komen toch even uitzwaaien :)

Daaag! :W O+

[ afbeelding ]
O+ Gefeliciteerd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174125428
Ah lesage. *rammel*

Gefeliciteerd pinq! En wat een toffe foto
pi_174125526
Gefeliciteerd met Alex! Erg leuke foto!

Ahhhhh LeSage ♡♡♡! Wat lief! Zo ga ik bijna rammelen voor een derde.

Ik heb vandaag ook foto's gemaakt voor de uitnodiging van L's tweede verjaardag... Nog maar 3 weekjes :o !
pi_174126994
LeSage, zo lief! Nog van harte gefeliciteerd, weer zo'n knappe! O+

Pinquit zo creatief en schattig! Ook jij gefeliciteerd met zijn verjaardag!

Hier een paar drukke dagen achter de rug met veel bezoek en ik vind het zo fijn om te zien dat ze daar eindelijk mee om kunnen gaan. Vaak raakten ze toch snel overprikkeld en had ik aan het eind van de dag dan twee huilende kindjes. Ze geven ook zelf steeds beter aan wat ze wel en niet fijn vinden en nemen ook rust en afstand als ze het nodig hebben. Klinkt misschien beetje overdreven, maar er is best een last van mn schouders gevallen daardoor, niet meer zo enorm in bescherm-stand hoeven als er bezoek is.
pi_174127296
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:37 schreef pinquit het volgende:
Wij zijn hier niet meer zo actief, maar komen toch even uitzwaaien :)

Daaag! :W O+

[ afbeelding ]
Mnoh, wat een lekker kind is het toch O+ . Gefeliciteerd :* !
pi_174133278
Lesage gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een mooie foto O+
Hoe heet jullie zoontje?

Pinq wat een toffe foto! En gefeliciteerd met A

Madivi logisch dat er een last van je schouders valt nu het beter gaat. Fijn is dat hè nu ze alles wat beter aan kunnen. Wat dat betreft wordt het alleen maar makkelijker

Quoi heel veel plezier op jullie vakantie
Ik zag nog ergens een foto van Max in de maxi-cosi :D geweldig

Sillie hopelijk heb je nu meer rust en krijg je een leuke baan terug met een nog betere teamleider ;)

Ons manneke is druk met van alles tegelijk. Hij is druk aan het oefenen met lopen, 1 kies is door 3 andere zijn er bijna en hij kan ineens een heleboel woordjes. Hij begint echt een heerlijke dreumes te worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:19:29 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174135422
Pinguit, gefeliciteerd!!

En LeSage, jij ook en wat een prachtig koppel op de foto.

Wow, Ikke! Zo verticaal lijkt het ook al een heel ventje hè?

Weather conditions zijn hier nogal ...... Schots :') Barre wandeling was tof gister. Leve de buggy, geweldig ding. Vriend heeft 6+ uur door de highlands gerend dus 8)7 en wij maar wachten. Paar fotootjes van onze blije mummy:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:42:47 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174135904
Oja, nieuwe uitdaging. Hij klimt overal op maar kan er nog niet veilig af :') En dan die blik erbij van: kijk eens hoe hoog ik sta! :o

Ik probeer hem nu dus te leren om achteruit van de bank af te hupsen.
pi_174135931
Ikke, echt een dreumes ja! Zo leuk hoe hard die ontwikkeling gaat.
Onze nieuwste aanwinst heet M.erijn O+

Q, zonde van het weer, maar Max ziet er toch wel tevreden uit :)

S. heeft ondanks de hectische week toch alweer 3 keer op het potje geplast bij papa en heel trots stickers geplakt. Hij doet meteen goed zijn best als grote broer O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174137134
Gave foto pinq! Gefeliciteerd met je peuter!
pi_174141938
Aahw LeSage wat lief! En wat tof dat S. zijn broertje toch leuk vindt O+

Quoi, wat een leuke foto’s van blije Max O+

En Ikke, wat gaat Stijn snel en wat is het toch een knap ventje! Het lijkt me zo leuk als ze gaat praten, ze kan nu alleen ‘aai’ en dat maakt me al trots *)

Hoe knippen jullie de nagels van jullie dreumesjes? Die van mij wordt compleet hysterisch als ik haar handje vastpak om te knippen of bijten. Stil tv kijken kan ze niet dus onder tv kijken werkt ook niet :P
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:18:21 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174142112
Gefeliciteerd Pinquit!

En wat een prachtige kinderen allemaal zeg! O+

Nagels knippen is een krijsfestijn, minst erg als ze net gegeten heeft en lekker vol zit.

Die sketch van die beer en enge leeuw van de Teletubbies waar we het laatst over hadden hè?
Larf doet nu steeds die beer na. Met haar tong heen en weer bewegen en 'blululululuuuuu' roepen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174145468
Pinq gefeliciteerd!

En mooie foto's allemaal.

Mies nagels met een knippertje (ooohhhh dat mag niet slecht voor de nagels bla bla) en hij vindt het fascinerend :+

Lesage wat knap op het potje!

Wij zijn (beter laat dan nooit) begonnen met babyzwemmen en L vond het wel leuk. Vooral die drijfmatjes. En maar aanwijzen waar hij heen wilde.
pi_174149451
Nagels knippen... In de kinderstoel na de lunch met iets leuks op YouTube op de achtergrond. En dan in de andere hand vaak een speeltje.
pi_174149794
Ah ikke wat staat hij daar mooi. Zo wijs en vrolijk altijd.

Larf die de leeuw nadoet. Volgens mij blijf je in een deuk liggen met een kind als larf.

Madivi wat fijn dat jouw jongens flexibeler zijn met bezoek en je zelf meer achterover kunt leunen.
Bevalt je nieuwe huis?
pi_174167272
Ik ben niet zo heel actief meer hier, maar wat een leuke foto's allemaal! O+

Hier knipt mijn schoonmoeder de nagels van M altijd :9 :+

Wat leuk dat het babyzwemmen goed ging Nazil!

Gefeliciteerd nog LeSage O+

Schoonmoeder stuurt een foto van M, ze heeft allemaal kleine rode vlekjes op haar buik. Schoonmoeder helemaal in de stress, iedereen in paniek, behalve ik. (Voel me zowat een slechte moeder omdat ik zo kalm ben :{ ). Ik denk aan vijfde of zesde ziekte, de vlekjes lijken te klein voor waterpokken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:15:47 #188
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_174167393
Wat goed Arja dat ze achter de blokkenkar loopt *O* Die van mij viel laatst nog domweg voorover achter de babywalker :D _O-

Lesage O+ wat een schatjes O+ O+ Hoe vindt hij zijn broertje?

Pinq gefeliciteerd *O* Lieve foto!

Quoi Schotland lijkt me wel tof O+ Jammer van het weer alleen ja :+ Geniet er toch maar van!

Ikke wat gaat Stijn hard, die zet er letterlijk de sokken in :+

madivi fijn dat het langzaam steeds beter gaat met je mannetjes O+

Miez altijd fijn vlekjes... altijd de vraag wat het precies is maar bottom line is dat je er niks aan kunt doen :') Dus idd helpt paniek niks

Ik ben hier niet meer zoveel. Deels omdat het gewoon druk is met werk en gezin en ook omdat ik wat probeer af te kicken van het internet. Heb een heuse detoxapp op mijn telefoon :+
En verder ook gewoon niet veel te melden want het gaat allemaal wel prima. Taalontwikkeling gaat belachelijk hard. Sinds een paar dagen zegt ze haar eigen naam "Abébie" O+ en ze zit de halve dag te zingen O+ Verder nog altijd aan mij vastgeplakt en we wachten nu op 2 hoektanden }:|
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:53:54 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_174177789
Wat een mooie plaatjes Quoi. Jammer van het weer maar zo te zien heeft Max er geen last van. Kijk hem zitten :D baasje

Lesage wat een leuke naam. Hoe vindt S zijn broertje tot nu toe?
Wat knap dat hij ondanks alles toch zo goed op het potje gaat

Mies hier gaat het de laatste 3 weken ineens heel snel met alles. S was voor onze vakantie nog meer baby dan dreumes en nu is het een echte dreumes. Bizar hoe snel dat kan gaan.
Nagels knippen doe ik op de commode. Hij houdt de fles in 1 hand vast en dan kan ik de andere hand knippen. Anders pakt hij steeds de nagelknipper af :')

Nazil leuk hoor baby zwemmen. Ik denk dat ik daar in januari mee ga starten. Dan gaat de oudste hier naar school en hebben we wat meer tijd om dat soort dingen te doen. Het kan dus altijd later haha

Miezz fijn toch dat je als moeder zijnde rustig kan blijven. Laat de rest maar lekker stressen ;)
5e of 6e ziekte klinkt wel logisch.

Haai Chanty :W fijn dat het goed gaat met jullie
Die van jou gaat echt als een trein met praten. Zo lief al die woordjes
Succes met die hoek tanden :7 hoeveel tanden en kiezen heeft ze nu?

S die kan me toch ineens bunkeren. De middag fles heb ik nu vervangen door gewone melk en ik twijfel over de avond fles. Hij eet in de avond zo veel en gaat dan na ongeveer een uur na bed. Ik ben al van 150cc naar 120cc gegaan maar misschien kan de fles binnenkort wel helemaal stoppen.
Hoe doen jullie dat met de flessen?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:21:01 #191
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_174178292
Leuke naam idd, LeSage! Hoop dat alles goed met jullie gaat!

Ikke; wat een heerlijk ventje joh! O+

Blululululu is hier ook favoriet. Net als ruhdurdurdurdur :') Ik herken nog maar minimaal woorden trouwens. Heel af en toe boe(als ze mij nazegt), vooral die en herkende laatst ‘poe’ (poes, want die wees ze aan). Maar verder :+

Miez; wellicht even de ziekbeelden van die twee lezen; dat verklaart vaak een hoop. Sowieso als er vlekken ontstaan is meestal 80% van het ziek zijn al geweest. Zo heb ik t met de zesde ziekte ervaren.

Qua flessen hebben we alleen nog een papfles in de ochtend. 120cc poeder, aanvullen met halfvolle melk tot 200 en pap dus. In de vakantie ben ik bij wijze van test gestopt met de avondfles en dat ging perfect! De reden dat ik die papfles erin houd is vooral omdat ik op werkdagen binnen 10 min de deur uit wil. Dat lukt met een broodje niet denk ik :') Doel is om de melkpoeder volledig te gaan vervangen door gewone melk.

Hoe gaat t in je nieuwe functie Chanty?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_174179101
Ik heb de avondfles er af gehaald op het moment dat meneer in een boze bui 'm weigerde en hij tot 7.00u sliep. Wij geven wel een half bakje met pap van halfvolle melk. Anders zou hij van half 6 tot 7 uur op niks door moeten en dat vind ik zelf te lang. En zuivel-technisch beter want de laatste tijd wil hij geen yoghurt meer (alleen de toetjes van papa en mama, daar krijgt hij een paar hapjes van).
's ochtends krijgt hij nog 180+6.

Sowieso heeft hij door dat hij een mening heeft in het eten. Bepaalde dingen (groente...) is minder lekker dan de aardappels en vooral het vlees dus die eet hij dan gewoon niet. Dan prak ik het en dan wil hij het ineens wel, maar wel nadat het vlees op is }:|
Het is wel een fruitarier dus qua vitamines maak ik mij niet druk.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:12:52 #193
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_174179522
madame heeft nu 4 kiezen en 8 tanden. 2 hoektanden boven zijn dus onderweg, daarna nog 6 te gaan. Volgens mij wil ze haar gebit voor de 18 maanden compleet hebben :')

En op het werk gaat het goed; maar ik doe voornamelijk nog mijn reguliere werk omdat er nog niet zoveel te doen is. We zijn vooral hard bezig om vrijwilligers te werven en binnen de eigen organisatie het project weer op de kaart te zetten zodat we meer aanwas van 'hulpbehoevenden' krijgen. En ik mag als bonus meewerken aan een onderzoeksopzet dus dat is tof :)

Geen ervaring met flessen hier, maar geef nog 3 a 4 keer per dag borstvoeding op verzoek. Kun je dat ook niet doen met de avondfles? Kijken of hij erom maalt en anders weglaten of water geven?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_174180054
Nouk die ochtend pap blijft hier ook de aankomende jaren :D lekker makkelijk en snel als je de deur uit moet. Onze oudste krijgt ook nog melk met brinta uit een rietjes beker. Zonder komt hij zijn bed niet uit :D

Ik denk dat we de avond fles dan maar gaan stoppen binnenkort. Even kijken hoe hij het met die 120cc doet en dan volgende week stoppen.
Qua zuivel krijgt hij genoeg binnen met in de ochtend een pap fles, melk in de middag en een bak yoghurt in de avond.

Lekker toch Chanty dat ze dan al haar hele gebit heeft. Ik zou er voor tekenen iig.
Fijn dat het goed gaat op je werk.
pi_174180526
S. vindt zijn broertje helemaal fantastisch O+ Wel op zijn eigen, lompe dreumesmanier ;) dus goed uitkijken.

Chanty, haar naam _O_ sowieso, dreumessen en spraakontwikkeling O+

Papfles blijft hier ook wel even nog. Handig in de ochtendspits en rustmoment in de avond. Gewone melk vindt hij niets aan, dus prima zo :)

Nazil, echte mannen eten vlees :Y) zo denkt S. er ook over :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174180831
Wow chanty wat een tanden!
Qua spraak-ontwikkeling gaat onze datumtweeling denk ik gelijk op. Heerlijk, ik blijf me verbazen over de woordjes die ze zo snel leert. Als we nu thuiskomen zegt ze "thuis", als we een auto zien is het "kijk-es auto" O+

Lesage wat heerlijk lijkt me dat die interactie tussen je 2 liefsten.

Hier krijgt Emmy s ochtends nog een fles met een beetje rijstebloem en s avonds ook. Ze geniet er nog zo van en laat er zelfs de sleutelbos voor los. En het is een fijn rustmomentje samen. Ik zou het af gaan bouwen als ze er minder interesse in had.
pi_174183368
Arja die van jou is ook al zo snel met praten O+
Ik vind deze leeftijd toch wel heel leuk

Lesage bijzonder om je 2 kindjes samen te zien O+
Lijken ze qua uiterlijk een beetje op elkaar?
En hoe is het met jou? Is je man nog even vrij?

Ik was gisteren met S naar de winkel voor een paar schoentjes. Maar ik wil per se van die 'leren lopen schoenen'
Helaas gaan die maar tot maat 22 en onze bikkel zit al in 23 :')
Nu dus maar wachten tot hij echt goed loopt en wat stevigere schoenen aan mag O+
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:51:20 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174187719
Ikke, indrukwekkend, die wandelende kerel van jou!

Wij zijn weer klaar voor de terugreis. Dit keer een rij voor ons drietjes geregeld. Hopelijk gaat het beter dan op de heenreis. Maar hey, hij heeft duplo O+

In de taxi deed hij een tukje in de veel te grote autostoel én zei daarna vroemvroemm :D
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:32:18 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_174188478
Arja wat goed! 22 junikindjes zijn blijkbaar erg spraakzaam :D
Ik blijf me ook verbazen ook al is het de tweede. Lucas was gewoon zoveel trager qua spraak. Maar dat heeft hij inmiddels weer ingehaald. Straks twee van die tetteraars in huis :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_174188829
Mijn dreumes is ziek, slaapt daardoor slecht en is mega hangerig. Ik zit nu dus al sinds 4:15 op met een plakdreumes.. Dag duurt maar lang zo.

Tussendoor dacht ik even een blokje om te gaan met de (bejaarde) hond van mijn ouders. Beestje moest immers ook uit. W. goed ingepakt in de buggy. Hond aan de lijn. Hond zit niet meer zoveel puf in, dus die sjokte wat achter mij aan. Liep niet zo handig en we liepen op een klein wandelpad, dus ik dacht dat de hond wel even los kon, dan had ik mijn handen vrij voor de buggy.
Gevolg; hond er vandoor, ik door een weiland heen achter de hond aan en W. op het wandelpad in de buggy, al roepend: "Foei! Foei! Foei!". 8)7

Toen ik uiteindelijk de hond gevangen had, was hond kennelijk heel vermoeid, plofte neer en weigerde nog een stap te verzetten. Ja. Sta je daar. Toen maar rechtsomkeert naar huis (die kant wilde hond wel op), maar W. wilde door, want hij wilde "shaapjes kijken!" En die staan een eindje verder. Dilemma: krijsende dreumes of stakende hond.

Ik neem echt nooit een hond. 8)7
pi_174189262
Beterschap sillie.
Kon de hond niet in de buggy :')

Ikke leren lopen schoenen daar moet ik ook maar eens naar gaan kijken. Ik weet eigenlijk niet welke maat ze heeft
pi_174189851
O jeej Sillie wat een gedoe! Je vertelt het wel heel beeldend haha :). Hoe gaat het verder met je? Beterschap voor W in ieder geval!

Ik ben de laatste tijd ook niet zo actief. Toch wel druk zo, werken en dreumes en baby. Maar wel heel leuk!

Dreumes was afgelopen vrijdag ook ziek. Spugen en haar eetlust is nog niet optimaal en ze drinkt ook erg slecht. Ik had geprobeerd wat ranja te geven, maar ze gaf aan dat het niet lekker was... Hmpppf. Gelukkig drinkt ze 's avonds dan nog wel een flesje nutrilon.

Hebben jullie dat ook dat jullie gelijk de griepjes / virusjes van dreumes meepikken? Ik was gister ziek en ben vandaag ook nog een dagje thuis gebleven en man laat net weten dat hij zich ook niet lekker voelt :'( . Voor onze baby's had ik nooit griep, hooguit een keer wat verkouden.

Hier was nagels knippen ook een tijdje niet te doen Mies. Maar het is ook vanzelf weer over gegaan. Het beste wat hier nog hielp was een liedje zingen tijdens het knippen. Daar werd ze rustig van. Onvoorstelbaar met mijn zangtalent :P.
pi_174189931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:45 schreef Vieve6 het volgende:
O jeej Sillie wat een gedoe! Je vertelt het wel heel beeldend haha :). Hoe gaat het verder met je? Beterschap voor W in ieder geval!

Ik ben de laatste tijd ook niet zo actief. Toch wel druk zo, werken en dreumes en baby. Maar wel heel leuk!

Dreumes was afgelopen vrijdag ook ziek. Spugen en haar eetlust is nog niet optimaal en ze drinkt ook erg slecht. Ik had geprobeerd wat ranja te geven, maar ze gaf aan dat het niet lekker was... Hmpppf. Gelukkig drinkt ze 's avonds dan nog wel een flesje nutrilon.

Hebben jullie dat ook dat jullie gelijk de griepjes / virusjes van dreumes meepikken? Ik was gister ziek en ben vandaag ook nog een dagje thuis gebleven en man laat net weten dat hij zich ook niet lekker voelt :'( . Voor onze baby's had ik nooit griep, hooguit een keer wat verkouden.

Hier was nagels knippen ook een tijdje niet te doen Mies. Maar het is ook vanzelf weer over gegaan. Het beste wat hier nog hielp was een liedje zingen tijdens het knippen. Daar werd ze rustig van. Onvoorstelbaar met mijn zangtalent :P.
Mijn kinderen zijn gemiddeld een dreumes, dus ik vind dat ik wel mag reageren. :P

Ik heb dit jaar al twee keer flinke buikgriep gehad, sinds het moment dat N. op het kdv is begonnen (eerder GO). De laatste keer daarvoor was... in de onderbouw op de basisschool ergens denk ik. :')
pi_174190110
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:49 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn gemiddeld een dreumes, dus ik vind dat ik wel mag reageren. :P

Ik heb dit jaar al twee keer flinke buikgriep gehad, sinds het moment dat N. op het kdv is begonnen (eerder GO). De laatste keer daarvoor was... in de onderbouw op de basisschool ergens denk ik. :')
Ja echt zo stom hè! Ik dacht vorig jaar nog dat het kwam door een minder goede weerstand tijdens de zwangerschap, maar die reden is nu ook niet meer van toepassing.
pi_174190659
Vieve: ik, oma en opa hebben dat ook. Zodra A iets heeft, volgen wij :'(

Dus als ik na een griepje van A beroerd ben, zit de kans er dik in dat ik geen hulp kan krijgen van mijn ouders, omdat die zelf ook in de lappenmand zitten. Vooral met buikgriep is dat flink k*t: tussen de wc bezoekjes en het overgeven door de dreumes proberen te vermaken :')

Ik wijt t ook aan de crèche :)
pi_174195294
Ik ben ook vaker ziek sinds ik kinderen heb -O- en idd als de jongens ziek zijn dan is dat vaak 2 dagen na een dagje spelen op het kdv.

Sillie beterschap
Ik moest wel een beetje lachen om je verhaal, sorry :7
Het beestje heeft wel lekker kunnen rennen op dierendag

Arja ik ben naar de schoenen winkel geweest om te passen. Dan geven ze je gelijk advies.
Ik zag hele leuke schoentjes maar die waren er dus maar tot maat 22 ;( arme S moet nu schoenloos door weer en wind

Succes met de terug reis Quoi. Als je er nog niet bent dan :P
Hoop dat Max het nu wat beter doet als de heen weg.

Chanty :D heerlijk toch 2 tetteraars ik kan er niet op wachten iig. Ik denk dat ik echt in een deuk ga liggen van S. Hij is echt de :+ van de familie
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:19:40 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_174198012
Sillie :D _O- Ik zie het helemaal voor me. En die hond maar lachen.

Denk dat we hier ook echt nog hilarische conversaties gaan krijgen idd. Lig nu soms al in een deuk om die twee. Amélie is echt dol op ijs en zodra Lucas een ijsje heeft doet ze echt alles om een likje te krijgen. Madame hangt dan dus half uit haar stoel richting ijsje, tong uit de mond en roept 'die' of ijsje' en probeert het ijsje te pakken :D en als ze dan een likje krijgt roept ze heel hard 'hmmmmmm'. Nou ja je moet erbij zijn. Denk dat dat dol zijn op ijsjes door mijn ijsjescraving tijdens de zwangerschap komt :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_174199308
Vaker ziek sinds het hebben van kinderen: check. Ook hier. En ze steken elkaar continue aan :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_174199635
Wij hebben deze week ook snot-galore bij S., maar wij hebben zelf de dans redelijk ontsprongen geloof ik.

Sillie _O-

S. had vandaag een leuk avontuur. Samen met opa, oma en tante ging hij met de bus naar de stad. Hij was er zo gelukkig mee O+
Toen ze thuis kwamen ging hij een dutje doen en mijn vader ook. S. bleef vervolgens maar naar het logeerbed op zijn kamer wijzen en 'opa' roepen. Opa moest dus bij hem logeren en dat kon hij uiteraard niet weigeren.
Mijn vader belde vanavond nog op om te zeggen hoe fijn de dag was geweest O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:35:29 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174204349
Wat lief zeg al die hummeltjes!

Ik kwam er gisteren achter dat mevrouwtje hier al ruim twee weken los door de toko dendert op de crèche, terwijl ze het thuis vrijwel altijd weigert _O-
Leidsters moesten ook wel lachen, schijnt over het algemeen eerder andersom te zijn, maar ja, eigenwijs kind dit dat :')
Sinds vanmorgen doet ze het thuis ook wel wat meer. Maar echt, trolletje is het soms :+
Ook wel flinke dramabuien af en toe maar zulke buien hadden Koos en ik ook toen we klein waren dus dat vind ik niet zo gek. Hoort er allemaal bij, ze snapt goed waar de grens is en ben heel blij dat Koos en ik beide op één lijn zitten daarmee.

Ik kijk momenteel gefascineerd naar Larf die een blaadje wat tegen het raam aan is gewaaid wil pakken. Ze heeft alleen nog niet door dat het blaadje aan de buitenkant zit :+

Ze was veel te vroeg wakker vandaag dus ik heb wat slaaptekort maar wat is het toch heerlijk hè, zo'n kleine wurm in je leven O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174204633
Fantastisch, Molo _O- je hebt gewoon nú al een puber :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:18:55 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174204643
Ze kneep net in mijn tiet en riep 'uh oh!' :')

Ach ja, mijn kind hè, kan ook niet anders _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:06:40 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174206125
Doen ze dat toevallig ook bij de Teletubbies? :+

Lekker wijffie, die Larf O+

Max heeft tijdens de terugvlucht gisteren geslapen ^O^ En dat terwijl het één van de meest turbulente vluchten was die ik ooit heb meegemaakt. Ik ben echt geen held met vliegen en zat 'm flink te knijpen. Die spanning wil je dan ook niet teveel uitstralen naar je kind, maar goed, dat was niet van toepassing, want schlllaaaap :P
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:09:00 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174206173
Oja en effe pochen met zijn nieuwste kunstje, dat we hem hebben geleerd tijdens de vakantie: hij kan dus ergens achteruit vanaf, nadat hij erop is geklommen. ERG handig!
pi_174210303
Gezinnen die gewoon vliegen met baby's, respect. Ik haal allerlei horrorscenario's naar boven. :') ;(
:)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:33:18 #216
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174211579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:23 schreef Soof-87 het volgende:
Gezinnen die gewoon vliegen met baby's, respect. Ik haal allerlei horrorscenario's naar boven. :') ;(
N is net twee en heeft al een stuk of 20 vliegreizen achter de rug van max 3 uur. In het begin sliep ze vaak, nu ze wat ouder is, werkt een ipad met filmpjes ook goed om haar rustig te houden. Dus het kan best, afhankelijk van je kind natuurlijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174214965
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:33 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

N is net twee en heeft al een stuk of 20 vliegreizen achter de rug van max 3 uur. In het begin sliep ze vaak, nu ze wat ouder is, werkt een ipad met filmpjes ook goed om haar rustig te houden. Dus het kan best, afhankelijk van je kind natuurlijk.
3 uur lijkt me nog wel te doen ja. Sjaak heeft 4x 8+ uur in het vliegtuig gezeten en die eerste paar uur zijn prima. Daarna vond ik het zelf heel erg zwaar worden. En het laatste uur was steeds drama, het arme kind was er zo klaar mee. Dus wij doen dat voorlopig niet meer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:41:59 #218
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174216473
Oh nee, dat zou ik ook niet durven... Maar ik heb ook geen reden of zin om zelf zo ver te reizen. We hebben wel een treinreis van 27 uur gedaan, dat ging goed. Wel erg vermoeiend, want je moet continu met kind door de trein rennen (zitten, wat is dat? :P )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:09:41 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174222454
Het grootste issue vond ik de bewegingsbeperking en zo zal elke leeftijd zijn eigen ding hebben. Een jonge baby is weer iets anders. Omdat het op de heenweg belabberd ging, konden we daar wel op inspringen bij de terugreis (bij inchecken toch een vrije stoel naast ons proberen te regelen). En verder werden we op handen gedragen door de bemanning op de vliegvelden en in het vliegtuig.

Ik viel vanmiddag van de trap 8)7 God zij dank zonder dreumes. Ik ben nog heel, maar alles voelt een beetje beurs. Muts ben ik ook.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:48:31 #220
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174225380
de ruim 9,5 uur was met F. wel te doen, ik vond het wel fijn om achter het keukentje te zitten, dan komt er niemand naar achter met stoel en kan je veel voor je kwijt. Wel enorme spierpijn gehad, 11kg zo lang op schoot is niet fijn.
pi_174235343
Ai quoi hoe gaat het nu na de val?

Lange reizen met L zijn niet te doen. Veel te druk kind. We zijn as we speak ruim 2 uur onderweg en met brood, soepstengels, auto's en ipad in de autosteun (4 euro bij de action, aanrader!) gaat het verbazingwekkend goed. Nog een uurtje gok ik ^O^
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:34:15 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174241848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:53 schreef Nazil het volgende:
Ai quoi hoe gaat het nu na de val?

Lange reizen met L zijn niet te doen. Veel te druk kind. We zijn as we speak ruim 2 uur onderweg en met brood, soepstengels, auto's en ipad in de autosteun (4 euro bij de action, aanrader!) gaat het verbazingwekkend goed. Nog een uurtje gok ik ^O^
Ah, jullie gingen op vakantie, toch? Wat wordt de bestemming? Ik hoop dat L zich netjes heeft gedragen.

Ja gaat wel. Ik kom achter steeds meer blauwe plekken op delicate plekken :+

Ik kreeg vanavond een kusje van Max O+ Alleen heeft hij een enorme snotneus sinds vanmorgen 8)7 Ik morgenochtend ook, gok ik.
pi_174242137
Ouch, Q. :*

Nazil, fijne vakantie! Ik word er bijna jaloers van, al die vakanties hier.

S. is al een week een lopende snotfabriek. Snot overal, de hele dag :'(
En ja, nu dus ook de verse baby en wij.
Het meest irritante is dat hij 's morgens blijkbaar zoveel slijm heeft in combinatie met zijn papfles zorgt voor spugen. Op zijn slaapzakken.
Die waren net nog niet droog, dus er ligt nu een opgevouwen dreumes in maatje 80 slaapzak in zijn bed te snurken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174242642
We zitten dit weekend in Duitsland en gaan maandag naar Limburg met tussen die twee bestemmingen een nachtje thuis. Totaal niet logisch maar kan niet anders. L was in de auto heel lief, hier aangekomen moe van alle indrukken en heeft eind van de middag nog een tijd geslapen. Ik heb vooral zin in Limburg (hier zitten we bij schoonfamilie...).

Snotkusjes O+ L geeft ook kusjes met open mond op mijn wang gemikt :+
pi_174250500
Hoihoi :W ,

Leuk om bij te lezen allemaal. En ongelooflijk wat sommige dreumessen al zeggen, wauw! Die van mij maakt een hoop lawaai, maar echt verstaanbaar nog niet zoveel. Een woord of 8? Zeker geen woord-combinaties zoals de juni-kindjes van Arja en Chanty _O_ .

Maar ze loopt wel los, en meteen ook maar alles. Kruipen is geen optie meer :{w .

En zelf was ik voor de kinderen zelden ziek, en nogsteeds eigenlijk zelden. Sinds de geboorte van de oudste (ruim 9 nu) ben ik één keer een week echt griep-ziek geweest. Verder wel eens een dagje niet lekker, of toen met die borstontsteking bv, maar gewoon ziek eigenlijk niet. Afkloppen!
pi_174250986
Hai groofs
Wat tof dat ze al loopt! Het lijkt wel of kindjes eerst hun energie geven aan ofwel lopen ofwel taal. Grappig is dat.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:45:50 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174253937
Hier zei ze donderdag chocola (gookulla) en gisteren ineens goedemorgen (goegemogguh), ik snap nu waar dat Arabisch/Hebreeuws oefenen voor nodig was zeg maar, prima Haagse G-klank overal doorheen.
Maar los lopen thuis is nog steeds niet cool.
Eigenwijze drol is het, maar wel lieffffff

Wat goed zeg Groofs! En fijn dat jij zo weinig ziek bent, als oppermoeder zou het ook extra verrot uitkomen natuurlijk wel.
Maar damn, groot meisje is die C dus! Volle bos rode krullen nu? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174255439
Foto's in spoiler:

en weg

Nu jullie :+ :Y)

[ Bericht 73% gewijzigd door groofskendezoveelste op 07-10-2017 22:00:27 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:19:11 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174255671
Oh wow, wat een heerlijk kind zeg! En heerlijke kinderen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174255763
Oh wauw je kaboutervrouwtje O+
Wat een heerlijk vrolijk kind

Ik post eigenlijk geen fotos meer sinds photobucket niet meer werkt. Ik snap het ook niet helemaal met imgur enzo dan vraagt hij toegang tot al je fotos en dan ben ik bang dat iedereen ze kan zien en ze niet afgeschermd zijn. Tips?
pi_174255776
Haha, merci O+ . De groten zijn ook leuk ja, maar heb ik toch niet heel zichtbaar getoond :P .
pi_174255799
Jammer Arja, ik doe via mijnalbum, maar weet eigenlijk niet of jullie dan alles kunnen zien...
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:26:15 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174255810
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:23 schreef Arja het volgende:
Oh wauw je kaboutervrouwtje O+
Wat een heerlijk vrolijk kind

Ik post eigenlijk geen fotos meer sinds photobucket niet meer werkt. Ik snap het ook niet helemaal met imgur enzo dan vraagt hij toegang tot al je fotos en dan ben ik bang dat iedereen ze kan zien en ze niet afgeschermd zijn. Tips?
Imgur kun je op 'only me' zetten, dan is het volgens mij prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174261910
Tinypic ftw ^O^
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:00:03 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174262961
Het was even wennen, maar Imgur werkt prima en idd 'only me' aanvinken :Y Share link aanklikken en dan delen tussen img tags.

Groofsk, wat een prachtige foto's O+ Het ziet er zo gelukzalig uit!

Nazil, heb je je schoonfamilie al ergens opgesloten? :+

Wij hebben net maar weer eens een poging gewaagd om Max op bed te leggen. Hij sliep dus gewoon bijna niet afgelopen nacht en vandaag overdag vanwege snotellende. Daardoor duurde vandaag bést lang :') Nu staat zijn hoofdeind hoger, luuf gesmeerd en pcm erin gefrut. Op hoop van zegen.

En ik snotter nu ook }:|
pi_174263319
Pcm krijg ik er echt niet meer in via de achterkant. Drama de vorige keer.

Schoonouders zijn best lief, valt allemaal wel mee alleen was L heel moe straks en ik zelf ook dus ik zat met tranen in m'n ogen in het restaurant toen ik 'm niet stil kreeg toen we op eten aan het wachten waren :+ :@
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:30:57 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174263677
Oh nee, dat klinkt niet fijn. Take care.

Ik krijg de pcm nooit normaal uit die verpakking. Zit altijd te frutten met een schaar, terwijl meneertje daar dus al klaar ligt.
pi_174263823
Schaar? Gewoon scheuren joh :') en ik doe eerst pcm uit de verpakking en daarna leg ik hem pas klaar. Maar ik ga denk ik vloeibare halen voor het geval dat.
pi_174264130
Groofs, wat een geweldige foto’s van jouw hele mooie kinderen O+
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:46:33 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174264133
Sja, als het scheurend zou lukken, pakte ik de schaar niet. Maar goed, ik ben dan ook van 'grote stappen snel thuis', dus zal wel te ongeduldig zijn voor zoiets. Het komt gelukkig altijd goed 8-)
pi_174264508
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:46 schreef Quoi het volgende:
Sja, als het scheurend zou lukken, pakte ik de schaar niet. Maar goed, ik ben dan ook van 'grote stappen snel thuis', dus zal wel te ongeduldig zijn voor zoiets. Het komt gelukkig altijd goed 8-)
ah oké ik dacht even dat je niet doorhad dat scheuren ook kon :+
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:05:09 #242
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_174264736
Heb je die met plastic omhulsel Q? Duurde ook even voor ik door had dat de verpakking gewoon los van elkaar zit, dus dat je de geribbelde bovenkant gewoon los van elkaar is en op die manier de verpakking zo van de zetpil af kan pellen :') Ik had daarvoor namelijk gewoon die met aluminium omhulsel en die kun je scheuren idd..

Leuke foto’s Groof O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:06:28 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174264793
Panadol is het. Ik vind het maar een ingewikkeld proces, dat afpellen :{ :D
pi_174265120
L is gelukkig net van z'n snotellende af. Hij stond zelfs neusspray toe toen :+
Ik hoop iig dat je nacht beter is vannacht quoi!
pi_174265239
Groofs, wat een leuke foto's van je leuke meisje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174265607
Hier ook gewoon scheuren, zonder problemen, aluminium omhulsel :D .

En dank voor de leuke reacties mensen. Het zijn ook leukerds, alledrie! Ik haal ze zo weer weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:52:27 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174266412
Ja stom is dat Groofs! Snap dat heel goed hoor

Hier ook alu, die van Etos eigen merk scheuren het prettigste. Fijn als je daar met jenkende dreumes staat.

Hier vanmiddag bij oma voor het eerst nibbitvingers geprobeerd, wie houdt er niet van _O_
[Spoiler]

[ Bericht 25% gewijzigd door Molo op 09-10-2017 02:25:28 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174266700
Ooooh, wat lijkt ze al groot Molo, wat een knapperd! Dat haar ook, zo schattig O+
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:06:21 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174267041
We noemen haar ook wel Floddertje :+
En ja ze schiet de laatste weken de lengte in, maat 80 nu ongeveer, idd groot!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174269407
Groofs, super begrijpelijk dat je daar verdrietig van wordt. :*

Molo, mooie meid zeg! En wat een bos haren O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174272630
Wat een heerlijk drietal, Groofs!

En jouw meisje, Molo, ik vind haar zo schattig met die mooie bos met haar! Prachtkind O+
pi_174286353
Wauw ja wat een bos haar heeft larf. Leuk grietje. En nibbit O+

Quoi hoe is het met je na je val van de trap?
Beterschap voor Max. Hopelijk slaapt hij vannacht beter.
Ik zou nu een pcm pakken en gaan oefenen met open maken :D

Ik hoop echt dat alle snottebellen aan ons huis voorbij gaan. Zieke kindjes zijn zo sneu

Lesage hoe is het met jullie en het gesnotter?

Nazil heel veel plezier morgen in Limburg

Hier 3 kiezen door in 2 weken tijd en wat doet hij het goed ondanks dat. Ook het lopen gaat steeds beter. Hij stapt het hele huis al door O+
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:57:16 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174287074
Wat fijn dat het zo lekker gaat bij jullie!

quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:37 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi hoe is het met je na je val van de trap?
Beterschap voor Max. Hopelijk slaapt hij vannacht beter.
Ik zou nu een pcm pakken en gaan oefenen met open maken
Blauwe plekken, that's all. Ik ben ook alweer gewoon gaan hardlopen enzo. Alleen, man o man, dat virus dat ik bijna mond-op-mond van Max heb overgenomen......mijn hoofd knalt uit elkaar: keelpijn, hoofdpijn en snotellende. Max daarentegen lijkt alweer het ergste te hebben gehad. Geen geprut met pcm torpedo's dus :+

Onze vakantie is helaas ten einde en het is papa voor en papa na O+ Leuk om te zien. Ze hebben ook veel tijd doorgebracht saampjes. Zo ook vanmiddag. Terwijl ik bij een dagje scholing zat kreeg ik foto's van Max die eindelijk met zijn loopfietsje loopt èn zelf afstapt! O+ O+ En dat gezellige gebabbel! Ik ben toch zo apetrots op ons kereltje.
pi_174287086
Jeetje ikke kiezen al! Hier net tand nummer 6. En al lopen wat knap!

Quoi altijd jammer dat een vakantie voorbij is. L is ook helemaal gek van z'n vader..!papa, papa, papa, papa! Mama zegt hij alleen als de nood hoog is. Als hij geen hapje ijs krijgt omdat hij al voldoende gehad heeft, bijvoorbeeld.

Ik ga heerlijk de vakantie in. Dacht nog ff snel thuis een was te draaien. Nu heb ik 3 nieuwe shirts (dure voor mijn doen) verkloot door een rood vest. Ik ben zo stom. Wel zo'n kleurdoorloopdoekje er in gedaan maar dat helpt blijkbaar niet. Het probleem was alleen dat ik niet veel meer kleding heb... Ik heb laatst alles weggegooid.
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:02:55 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174287288
Kleurdoorloopdoekje, 3 dubbele woordwaarde! w/

Wat ellendig. Sowieso dat je moest wassen en dan ook nog dít.

En mama zeggen gebeurt hier trouwens nog steeds niet :') Het is een soort universele 'barbapapa' voor mij. Lekker dan.
pi_174287786
Papa, af en toe dus mama, mmmba of baba voor bumba, aukuh voor auto, ba voor bal, aahhhhh bij aaien, hmmm voor eten (inclusief aan de kinderstoel hangen) en hij zegt iets wat klinkt als 'hebbuh' als hij iets niet snel genoeg krijgt. En een ingeslikte woefwoef voor een hond. Klinkt als ng ng.
En z'n knuffel elmo heet emmuh.

En het gaat met de dag beter, vooral auto. Dat wordt ook maar 299x pd gezegd.
pi_174290648
Nazil, zo leuk die eerste woordjes. En dan gaat het ineens zo snel. Ik houd S. echt niet bij.

De supersnotaanvallen zijn al minder, maar nog niet voorbij. Juk, snot everywhere :X

Ik werd net weer even zo'n week moedermens. Ik zat op de stoel met M. en S. kwam aangelopen met een boek, klom naast M. op mijn schoot en wilde even voorgelezen worden O+ M'n 2 mannen op schoot :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:06:52 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174297796
LeSage of week moedermens O+, hoe gaat het met M? Alles inmiddels een beetje op de rit? Ik las iets over niet zo lekker drinken in het begin.

Nu Max overal op klimt, haalt hij echt geintjes met me uit. Hij weet dat ik niet wil dat hij op de rand van bank/fauteuil klimt, dus doet hij alsof hij dat gaat doen, en kijkt me dan met zijn mooiste glimlach aan. En net was ik er eens niet op tijd bij en kukelde hij over de rand, head first, op de grond ;( Weer zo'n doodsklap waarna je blij bent dat ze huilen. Ik hoop dat er misschien iets van een les is geleerd. Alles is nog heel iig.
pi_174297910
Max }:| is niet goed voor je moeders hart :N

Bv ging niet goed bij M., maar die schade is hij hard aan het inhalen met de fles :)

S. stond vanmorgen al klaar met z'n rugzak op weg naar oma. Dus ik vraag om een kus. Komt ie me een kus geven en roept keihard 'houdoe' in mijn gezicht O+ Mijn eigen kleine Brabander O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:30:36 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174298325
Grappig, dat 'houden'. Dan hoort 'ie er echt bij nu hè? Lekker dat alles nu iig goed gaat met M.

Ja, mijn hart! Lastig hoor. Ik kan echt niet altijd en overal bovenop zitten.
pi_174300039
Ik hoop dat de laatste kiezen snel door zijn.
Ik had altijd al zo'n medelijden met de zure poep op zijn billen. Maar nu met het commentaar "au, pijn!! PIJN!! mama" wordt het er niet beter op

Quoi, dat is niet fijn voor je hart nee. Hier ook overal op klimmen met zo'n uitdagende blik. "Laat jongens jongens zijn" mijn neus.

Goed van je Brabander, LeSage! Zo hoort het.
Man zei gisteravond: "Niet mama kussen he, niet mamma kussen!". Weer kwam de uitdagende blik te voorschijn en toen kreeg ik wel heel veel kusjes. En toen kreeg ie de kieteldood van man, terwijl ie nog op mij lag en mij nog steeds kusjes aan het proberen te geven was. Gezinsmomentje O+
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:10:44 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174300412
Max! Wat doe je! :o

LeSage, heerlijk zo'n Brabandertje O+
En fijn dat het drinken inmiddels beter gaat met de mini, wat een zorgen zo weer in het begin!

Hier is het vijfspuntsharnas een uitkomst inmiddels, geen doodsangsten meer aan tafel bij het eten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174306793
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:06 schreef Quoi het volgende:
LeSage of week moedermens O+, hoe gaat het met M? Alles inmiddels een beetje op de rit? Ik las iets over niet zo lekker drinken in het begin.

Nu Max overal op klimt, haalt hij echt geintjes met me uit. Hij weet dat ik niet wil dat hij op de rand van bank/fauteuil klimt, dus doet hij alsof hij dat gaat doen, en kijkt me dan met zijn mooiste glimlach aan. En net was ik er eens niet op tijd bij en kukelde hij over de rand, head first, op de grond ;( Weer zo'n doodsklap waarna je blij bent dat ze huilen. Ik hoop dat er misschien iets van een les is geleerd. Alles is nog heel iig.
Max. :o Schrikken zeg...
:)
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:14:51 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174306897
Maarehhh ik hoop dat jullie dreumesen ook van die ontdeugende spelletjes doen? Hij bleef vandaag dus continu dat beentje over de rand steken. Ben er doodmoe van en ben blij dat ik even in de trein zit (ivm werkklus vanavond) 8)7 :')
pi_174306989
Check. Mijnes doet precies hetzelfde. Hij loopt nu ook los O+, maar nog niet erg stabiel, en ging vandaag ook plat op zijn bakkes. Uiteraard had ik net een tegenstribbelende peuter op het verschoonkussen. :')
Klimmen op dingen die net wel/niet zijn gewicht kunnen houden ook (dozen met duplo enzo) en heel enthousiast achteruit de bank af willen maar niet genoeg draaien en dan zijwaarts vallen- we hebben de dag gelukkig weer overleefd 8)7.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:38:55 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174307403
Ondeugend, check...

En vandaag maar liefst één kwartier geslapen, dus ik ben gesloopt :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174309011
Oh Quoi, wat een schrik! :o

Ik ben ook gesloopt. M. is een paar dagen ziek geweest met hoge koorts, gisteren was ze weer beter, maar wilde ze de hele dag niet slapen, terwijl ze voor het ziek zijn 2x 1.5-2 uur sliep. Vandaag de hele dag huilen, niet willen slapen en heel snel gepikeerd zijn. Ik vermoed dat het tandjes/kiesjes zijn, maar vind het zo lastig te zeggen, want ze heeft nog geen tandjes. Ze kwijlt wel als een malle (al maanden) en ik voel onregelmatigheden in haar tandvlees, maar ook dat is niets nieuws...
pi_174313086
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:34 schreef Mies_poes het volgende:
Oh Quoi, wat een schrik! :o

Ik ben ook gesloopt. M. is een paar dagen ziek geweest met hoge koorts, gisteren was ze weer beter, maar wilde ze de hele dag niet slapen, terwijl ze voor het ziek zijn 2x 1.5-2 uur sliep. Vandaag de hele dag huilen, niet willen slapen en heel snel gepikeerd zijn. Ik vermoed dat het tandjes/kiesjes zijn, maar vind het zo lastig te zeggen, want ze heeft nog geen tandjes. Ze kwijlt wel als een malle (al maanden) en ik voel onregelmatigheden in haar tandvlees, maar ook dat is niets nieuws...
Heeft ze geen oorontsteking? Want dan is plat liggen echt de hel.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:16:37 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174318105
Zo, beter komen nu alle tanden gewoon in één ruk door ofzo... Vannacht drie keer krijsend wakker geworden, amper te troosten en die zure luiers met kapotte billen...

Zucht!

Hopelijk heeft ze vandaag overdag op de crèche minder last en slaapt ze komende nacht wat beter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174318169
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heeft ze geen oorontsteking? Want dan is plat liggen echt de hel.
Ik denk het niet, want vannacht heeft ze bijv weer prima geslapen. Van baby’s snapte ik al weinig en dat is van dreumessen niet veel meer :P
pi_174318513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:09 schreef Quoi het volgende:
Oja en effe pochen met zijn nieuwste kunstje, dat we hem hebben geleerd tijdens de vakantie: hij kan dus ergens achteruit vanaf, nadat hij erop is geklommen. ERG handig!
Haha dat gebeurde hier van de week ook ineens! Paar keer voor doen en ineens wanneer je het niet verwacht snappen ze het.
Wel schrikken van die val :o.
pi_174319105
Ow Max :o jij kleine brokkepiloot!
Ben je al grijs Quoi?
Hier is alles gelukkig nog te hoog voor S. Hij kan wel in de speelgoed kist klimmen en kan er dan niet meer uit, maar dan gaat hij schreeuwen. En ik heb hulp van mijn grote peuter. Als ik in de keuken ben of in de garage en S doet iets wat niet mag dan roept peuter kei hard :D
Monkeytown ofzo is wel wat voor Max, kan hij lekker klimmen ;)

Lesage wat fijn dat M de schade nu in haalt. En fijn dat het gesnotter af neemt.
Brabo S :D hoe schattig is dat

Molo wat ruk als je zo weinig slaapt. Die tanden zijn echt vreselijk.

Mies gelukkig is je meisje beter. Nu die nachten nog.
S had 5 weken geleden last van zijn oren door de kiezen die omhoog kwamen. Op het moment dat ze echt door kwamen was al het leed weg dus misschien zijn het idd tandjes waar M last van heeft?

Crump die van jou is ook al zo snel O+ ik vind het heerlijk om weer zn klein waggelend mannetje in huis te hebben. Ziet er zo grappig uit

Adrian O+ heerlijk zulke momenten he
pi_174319333
Oh Mies, volgens mij stopt dat nooit, dat niet begrijpen van je kind. Ik snap mijn eigen pubergedrag niet eens, laat staan mijn ouders :')

Goeie Ikke, Max zou Monkeytown vast fantastisch vinden. Even klimmen zonder dat je moeder hartaanvallen heeft :D

S. moet ineens noodgedwongen veel zelfstandiger zijn door zijn broertje. En dat gaat verrassend goed. Nu pas zie ik hoeveel hij eigenlijk gewoon zelf kan. Spullen opruimen (zelfs in de prullenbak gooien ^O^ ), zijn eigen spullen pakken als ik er om vraag, dat soort dingen. Hij straalt ook helemaal als ie zoiets gedaan heeft en hij er een complimentje over krijgt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:43:04 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174319412
Dat is het natuurlijk, hij is hier natuurlijk best lang, dus kan overal al zo snel op komen. Afijn, ik heb de gastouder vanmorgen gewaarschuwd ;) En monkeytown of avontura oid zal ik weer eens doen ja, goeie. Valt hij iig te pletter op een matje.

Uni, fijn hè? Ik vind het een knap trucje. En het geeft vertrouwen dat we ze dus door iets (1000x :') ) voor te doen iets kunnen aanleren.

Molo, bleghhhh van de tandjes! En smeren smeren smeren die billen. Zo sneu. Misschien haal je haar vanmiddag wel op met een prodent smile.

Mies, het is soms een mysterie wat er aan de hand is! Wel goed om te weten dat het dan ook even miraculeus weer overgaat.

Ha Crump, jij ook zo eentje. Ze houden je lekker bezig.
pi_174322830
Pff quoi daar wordt je grijs van.

En brakke nachten, hopelijk komen die tandjes ofzo snel. Of wat het dan ook geweest mag zijn.

Vanochtend hebben we gezwommen. L vond het weer geweldig natuurlijk, heel leuk zwembad ook. Voor die tijd had hij een halve beker met aardbeienthee op (en een broodje, banaan en fles...) en na die tijd weer een broodje met snijworst, vindt hij zo lekker raar kind dat het is, en flink wat drinken. Proppen maar! En nu slaapt hij lekker. Ik geniet er zo van. L geniet ook heel erg dat we een paar dagen samen met z'n drieën zijn.
pi_174324663
Is monkeytown al wat voor L van 13 maanden? Er zit er 1 in de buurt hier en hij kan voor 4.50 naar binnen en wij gratis (thuis zit zoiets in de buurt maar dan betaal je al snel het viervoudige).
pi_174324774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:16 schreef Nazil het volgende:
Is monkeytown al wat voor L van 13 maanden? Er zit er 1 in de buurt hier en hij kan voor 4.50 naar binnen en wij gratis (thuis zit zoiets in de buurt maar dan betaal je al snel het viervoudige).
Zeker wel! Er is bij ons een 0-4 jarigen gedeelte en daar kunnen ze heerlijk kruipen, klauteren, trampoline springen en in de ballenbak.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174326087
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zeker wel! Er is bij ons een 0-4 jarigen gedeelte en daar kunnen ze heerlijk kruipen, klauteren, trampoline springen en in de ballenbak.
lopen kan hij nog niet maar is wel handig met kruipen en optrekken. Ik denk dat hij het wel leuk vindt, beetje klauteren
pi_174331534
Oh max weer hard gevallen. Wat naar.

En molo die tandjes dat mag ook wel eens klaar zijn he.

Emmy kan en begrijpt ineens zo veel. Ze kan haar oortjes, neus, buik en mond aanwijzen. Ik vind het zo knap.
En elke dag nieuwe woordjes erbij. Vandaag het woord slapen en appel en buikje
pi_174332710
Arme Max. Hier ook een tijdje gehad, het wordt beter na een paar maanden (en aardig wat onhandige klappers). De eerste tand door de lip en litteken in wenkbrauw zijn een feit in ieder geval :X.

En boks met Molo over de tandjes, die snijtanden zijn niet grappig. En dat gehuil snachts ook niet. Ik smeer nu als ik naar bed ga nog wat dentinox, dat lijkt de tijd wat te rekken.

Arja, zo leuk! Hier echt nog heel weinig gepraat, ze richten zich meer op het fysieke geloof ik. Maar snappen zoveel, knap is dat hè.

Ikke, dat klinkt goed allemaal, wat wijs dan al!

Nazil, op maandag, dinsdag en donderdag is het meestal wel redelijk rustig. Boys vonden het laatst leuk, ik bleef er alleen wel steeds bij (komen soms ook wel lompe oudere kinderen in het peuterdeel). Als het echt druk is, lijkt het me niet leuk voor kleintjes die nog niet goed lopen.

Ik ben vandaag naar een lokale baby dreumes speelgroep geweest. Leuke dame die het organiseert, leuk nieuw speelgoed, maar die moeders daar pfff. T leek wel een wedstrijdje wie het meest bewust, langste (en vooral gemakkelijkste) borstvoeding geeft en oh ja kinderen zijn helemáál niet lastig of vermoeiend soms. Ik hoopte echt zo hier wat mensen te leren kennen, maar dit was geen gezellig clubje in ieder geval. Voorproefje voor het schoolplein straks :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Madivi op 10-10-2017 20:29:36 ]
pi_174333394
Oh bah Madivi :{ ik vind het juist heerlijk om met een vriendin te appen over onze slapeloze nachten of dreumes-driftbuien.

S. is de laatste tijd een echt knuffelkontje, zo fijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:36:06 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174333435
Ja mooi verhaal dat Madivi :D

Kinderen zijn super, superlief en superleuk, maar ook gewoon superkut en superonhandig *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:45:46 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174333843
Oh echt, wat een sneue bedoeling Madivi :N Wel jammer. Op zoek naar iets anders dan maar?
pi_174334019
Madivi we wilden morgenvroeg gaan want vanaf donderdag wordt het beter weer :+ hopelijk 's ochtends nog wel rustig dan. En jammer dat er zulke uitslovers tussen zitten, ik kan dat ook slecht hebben.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:34:04 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174340083
Ha, kapotte billen hadden we nog niet gehad. Check, voor op de bingokaart. En alweer de zoveelste poepluier vandaag en krijsfestijn. Morgen eens spieken waar er nu weer iets doorkomt :')
pi_174343116
Ook al tanden of kiezen voor Max.
Arme kindjes moeten alles maar onder gaan.

Arja wat een knappe dame zeg. Zoveel woordjes kan ze al.
Ik vond het eerste jaar al snel gaan maar als ik zie wat ze dit jaar allemaal leren O+ ik blijf het bijzonder vinden

Medivi wat jammer dat het niet klikt met die andere moeders. Maar fijn dat het voor de jongens wel leuk is. Misschien kom je er nog eens iemand anders tegen waar het wel mee klikt.

Nazil wat leuk dat zwemmen. En wat kan L bunkeren zeg :D heerlijk!
Een binnenspeelhal is echt al heel leuk voor die kleintjes.

Hoe was je nacht molo?

Lesage wat fijn een knuffel S O+
Als M wat groter is dan gaan ze elkaar ook knuffelen dat is echt zn smelt moment
pi_174343211
Ach quoi... Zielig die billen.


Dat je om 5.30 wakker schrikt, denkt dat je kind keihard huilt, al bijna in z'n kamertje staat op het vakantiepark en dat het dan het kind van de buren blijkt te zijn :+ en ik maar denken 'waarom doet die babyfoon het niet?'
pi_174345143
Monkeytown is een hit O+
pi_174346831
Dat vraagt om een foto ;)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:14:44 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174346901
Wij zitten al vanaf 10 uur in een speelhal en blijven maar poffertjes eten, want de mannen zijn nog niet moe :')

Ik sta doorgaans op het speelgedeelte en Max kruipt erbuiten.

Nazil ^O^
pi_174347143
Foto wordt 'm niet bij gebrek aan WiFi en fatsoenlijk internet hier. Wij zijn na ruim een uur weer weggegaan omdat L bijna omviel van de slaap :+

Wellicht dat we vrijdag nog een keer gaan zodat hij daarna slaapt in de auto terug naar ons eigen huis :')

Quoi volhoudertje!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:38:29 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174348440
Goed plan Nazil!

Hier ons bolletje bovenaan de glijbaan. Ziet er stoerder uit dan het was, want eenmaal daar durfde hij niet meer :') Nu nastuiteren in zijn bedje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174348662
Jeetje wat een ventje zo Quoi! Knap ook dat je van zo’n afstand een foto durfde te maken :@ ik ben echt een watje :')

M. heeft gisteren haar eerste stapjes gezet en ze is zo trots! Prachtig om te zien O+
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:55:53 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174348715
Wat goed van M! Ook los al?

Ik zat er trouwens achter en een vriendin maakte de foto ;)
pi_174348736
Wow quoi! Hij wordt echt groot. L is niet in het klimgedeelte geweest, alles op de grond was leuk genoeg (en daardoor hoefde ik niet te tijgeren). Ik denk ook niet dat hij alleen van een glijbaan durft. Als ik 'm vasthoud is het wel heel leuk.

Mies stapjes wat knap!!
pi_174348979
Mies wat leuk O+

Max stoere vent!

Emmy vertikt het weer achter de loopwagen. Ze wil alleen maar op haar knietjes erachter nu
pi_174349161
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:55 schreef Quoi het volgende:
Wat goed van M! Ook los al?

Ik zat er trouwens achter en een vriendin maakte de foto ;)
Oh :D ik dacht al, dit zie ik M. echt niet in haar eentje doen :D

Ja dit waren losse stapjes. Ze kan ongeveer drie stapjes en dan is het op. Het is zo leuk!
pi_174349203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:56 schreef Nazil het volgende:
Wow quoi! Hij wordt echt groot. L is niet in het klimgedeelte geweest, alles op de grond was leuk genoeg (en daardoor hoefde ik niet te tijgeren). Ik denk ook niet dat hij alleen van een glijbaan durft. Als ik 'm vasthoud is het wel heel leuk.

Mies stapjes wat knap!!
Ik heb laatst gekeken wat er gebeurde als ik haar niet ondersteunde op de glijbaan terwijl ze zat. Uiteraard klapte ze achterover :’) dat is echt nog te moeilijk.

Nazil, monkeytown is leuk he?

Arja, eigenwijze dreumes :D heb je zo’n loopwagen met rem of rolt die gewoon door? Wij hebben een poppenwagen die op een bepaalde stand als loopwagen kan fungeren, maar dat kan ze echt nog niet. Die wagen gaat veel te snel.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:23:15 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174349259
Hij klom deze glijbaan op vanaf de glijkant :X

Losse stapjes, bravo kleine Mies! ^O^
pi_174349344
Wat goed Mies, de eerste stapjes! *O* Zo realiseer ik me ineens weer hoeveel er gebeurt in het leven van een dreumes. Ik kan me bijna niet meer herinneren dat S. nog niet kon lopen.

Leuk, die dreumesen in monkeytown!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174361272
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')