abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 17:53:29 #176
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174192240
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik begin deze wereld steeds meer te verafschuwen :{.
Voor geld is alles mogelijk. Een of andere Joodse Canadees die toevallig miljardair is heeft even 20 miljoen op tafel gelegd om de Sjiero naar het walgelijke en wanstaltige Israël te halen. Lekker man.

Dat sport grappen gaan we steeds vaker krijgen. Saudi-Arabië kan nooit lang achterblijven.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 17:53:46 #177
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174192251
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Waar vrees je voor? Die kunnen nu toch een prima team opstellen daar.
Ik voel al Wanty-sprinten aankomen met Avila, Enger en Sbaraalji.

Maar nu ik het zo zie valt het nog mee ja. Wist niet dat Hermans daar heen gaat.
pi_174192278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:50 schreef Momo... het volgende:
TourDeJose twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:34:50 . @Roy_Jans 🇧🇪 - no. 80 of UCI-ranking - looking for a team. Fast guy, lead-out, also on difficult terrain. Someone? Help Roy for 2018 reageer retweet
Jans wordt niet verlengd bij Veranclassic? Wow, dan zijn ze wel echt dom bezig daar. Natuurlijk heeft ook Dehaes daar al getekend en zit ook Jules daar, maar je kan met die vlakke koersen die zij rijden maar beter sprinters te veel hebben.
pi_174192331
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:53 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik voel al Wanty-sprinten aankomen met Avila, Enger en Sbaraalji.

Maar nu ik het zo zie valt het nog mee ja. Wist niet dat Hermans daar heen gaat.
Hermans, Plaza, Sbaragli, Enger, Avila, Jensen, Neilands, Raim, best een prima team ja. Het Wanty-scenario ligt wel flink op de loer ja met nu al 5 (semi)-sprinters bij de 8 die ik heb opgenoemd, maar goed. Beter dan dat dramatische Rusvelo dit jaar.
pi_174193177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jans wordt niet verlengd bij Veranclassic? Wow, dan zijn ze wel echt dom bezig daar. Natuurlijk heeft ook Dehaes daar al getekend en zit ook Jules daar, maar je kan met die vlakke koersen die zij rijden maar beter sprinters te veel hebben.
Je kunt ook overdrijven zeg. Jans werd vorig jaar als de grote "dure" man gehaald, maar is inmiddels vrij hopeloos aan het stagneren. Geeft meteen ook mooi aan dat de UCI ranking een gedrocht is.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:44:59 #181
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_174193401
Verbaasde me vorig jaar al dat hij naar Veranclassic ging.
Kom met koersen kijken wel vaker zijn ouders tegen.
Net efkes anges
pi_174194203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:35 schreef showtimer het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven zeg. Jans werd vorig jaar als de grote "dure" man gehaald, maar is inmiddels vrij hopeloos aan het stagneren. Geeft meteen ook mooi aan dat de UCI ranking een gedrocht is.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat hij direct het ProConti-niveau niet meer waard is. Er rijden daar tig renners in rond die 10x slechter zijn dan hij is. Natuurlijk stagneert hij, maar op basis van zijn kwaliteiten moet hij gewoon op ProConti-niveau rondrijden. Wat is hij precies minder dan bijv. een Dehaes die nu in zijn plaats is aangetrokken? Ik zie het verschil namelijk echt niet, behalve dan dat Dehaes nog 5 jaar ouder is ook.

Ik ben geen fan van Jans ofzo, verre van en het kan natuurlijk dat zijn eisen wat te gortig zijn, dat weet ik natuurlijk niet. Maar als ze dan toch de ploeg op de weg bij Veranda's Willems bijv. willen versterken, dan zou ik hem maar ophalen.
pi_174194734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat hij direct het ProConti-niveau niet meer waard is. Er rijden daar tig renners in rond die 10x slechter zijn dan hij is. Natuurlijk stagneert hij, maar op basis van zijn kwaliteiten moet hij gewoon op ProConti-niveau rondrijden. Wat is hij precies minder dan bijv. een Dehaes die nu in zijn plaats is aangetrokken? Ik zie het verschil namelijk echt niet, behalve dan dat Dehaes nog 5 jaar ouder is ook.

Ik ben geen fan van Jans ofzo, verre van en het kan natuurlijk dat zijn eisen wat te gortig zijn, dat weet ik natuurlijk niet. Maar als ze dan toch de ploeg op de weg bij Veranda's Willems bijv. willen versterken, dan zou ik hem maar ophalen.
Zeg ik ook niet. Het blijven toch vaak houtje-touwtje ploegen om in de terminologie van Zonnegod te blijven, beslissing om hem te laten gaat hoeft ook niet eens louter sportief te zijn. Vlaming tussen Walen.
pi_174206172
Nog een stagnerende sprinter die weg moet: André Looij krijgt geen nieuw contract bij Roompot. Heeft toch niet echt stappen gemaakt in de tijd dat hij daar zat, hoewel Roompot natuurlijk ook wel van het sprinten met z'n drieën tegelijk is (zeker dit seizoen met Vermeltfoort er bij).
Demain, on roule
pi_174208132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Volgens Pablo Palermo halen ze nog een Colombiaan, maar hij wil (of mag) nog niet bekend maken wie dat is, zelfs niet of hij uit de Colombiaanse of Europese scene komt.
Dani?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:30:45 #186
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174209445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:27 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dani?
Daar lijkt het wel op ja, n.a.v. het artikel op CyclingPro.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174209501
http://www.uci.ch/pressre(...)-uci-men-road-teams/

(Nog) geen procontinentale licentie voor Burgos voorlopig.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 12:56:37 #188
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174209881
Drie Amerikaanse ploegen die procontinentaal worden, wat moeten we daar in hemelsnaam mee?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_174209982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Drie Amerikaanse ploegen die procontinentaal worden, wat moeten we daar in hemelsnaam mee?
De enige reden dat die ploegen Procontinentaal worden is zodat ze mee kunnen doen aan de Tour of California. Wel een beetje treurig ja... :')
pi_174210358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:02 schreef Pistolero het volgende:

[..]

De enige reden dat die ploegen Procontinentaal worden is zodat ze mee kunnen doen aan de Tour of California. Wel een beetje treurig ja... :')
Prima toch als het ze de meerprijs waard is? Drapac deed dat ook alleen voor TDU. In het geval van California kun je ook afvragen wat het is opgeschoten met die promotie zonder verplichte deelname van de WT ploegen. Beetje uitstraling misschien, maar of dat opweegt tegen de extra kosten?
pi_174210529
Jongens van 18 prof maken, dat lijkt me in de meeste gevallen geen goed idee.
pi_174210698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:34 schreef Pistolero het volgende:
http://www.uci.ch/pressre(...)-uci-men-road-teams/

(Nog) geen procontinentale licentie voor Burgos voorlopig.
Is Mamykin daar al bevestigd? Die zal er toch niet heengaan als ze continentaal blijven. Werden ook veel andere redelijke namen genoemd bij hen, vaag verhaal.
Demain, on roule
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:10:15 #193
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174211123
Rally deed ook gewoon mee in Cali als CT-ploeg.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174211243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Rally deed ook gewoon mee in Cali als CT-ploeg.
quote:
The UCI granted an exception to the first-year WorldTour race that allowed two Continental teams in the race this year.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:42:43 #195
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174226184
Euskadi-Murias krijgt steeds meer vorm. Voor volgend jaar zijn nu 16 renners bekend, het minimum voor een procontinentale ploeg. Er komen er nog twee tot vier bij.

Presentatietje geweest in Frankrijk, waar de Franse aanwinsten Cyril Barthe en Julien Loubet werden gepresenteerd. Barthe is een echte Franse Bask, die ook al enkele jaren in Baskische dienst rijdt. Talentvolle renner, die aardig over de heuvels komt en een eindschot heeft. Loubet is een wat aparter verhaal. Die komt namelijk helemaal niet uit het Franse deel van het Baskenland. Wel woont hij sinds twee jaar in Biarritz, bij Bayonne en dat ligt wel in Frans-Baskenland. Blijkbaar is heel kort woonachtig zijn in het Baskenland tegenwoordig al voldoende voor een plaats bij een Baskische ploeg. Enfin, hij zorgt voor wat ERVARING en moet deuren openen richting Franse koersen. Een wildcardje voor de Dauphine, bijvoorbeeld.

Andere aanwinsten zoals Enrique Sanz, Mikel Aristi en Jon Aberasturi zijn al een tijdje bekend. Allemaal gasten die er geen reet van kunnen, maar in het Spaanse circuit kunnen ze in ieder geval meedoen als het aankomst op een sprint. Daar hadden ze tot nu toe niemand voor, dus daarom. Aberasturi lijkt op papier wel interessant, aardig seizoen gehad met heel wat overwinningen, maar dan wel vooral in het Aziatische circuit in dienst van het lachwekkende Team Ukyo (Oscar Pujol, ik kijk naar je snor). Een andere aanwinst is Sergio Rodriguez, van Fundacion Euskadi, de ploeg die recent is overgenomen door Mikel Landa en die continentaal gaat worden. Niet echt de beste renner van die ploeg, hoewel hij veel pech met blessures schijnt te hebben gehad. Oké.

Verder blijft zo'n beetje iedereen van de huidige ploeg, vooral renners die niemand kent, omdat ze over het algemeen niet zo goed zijn. Met Mikel Bizkarra, Garikoitz Bravo, Mikel Iturria en Beñat Txoperena een paar uitzonderingen, dat zijn de goede klimmers van de ploeg. De laatste jaren goed voor wat ereplaatsen in de weinige Spaanse en Portugese profkoersjes. Verder mag Aitor Gonzalez, helaas niet zo goed als zijn naamgenoot, blijven. Met hem ook nog Aritz Bagües, Julen Irizar (geen familie van) en Oscar Rodriguez. Logisch, hoewel niemand ze zal kennen. Minder logisch is dat Ander Barrenetxea en Gotzon Udondo ook mogen blijven, de een heeft in drie jaar tijd nog geen CQ-punt weten te verzamelen en de ander in twee jaar. Die kunnen er geen touwtyfus van.

Tussentijds is Imanol Estevez, een van de weinige grote Baskische talenten, gestopt, want die werd uiteindelijk toch liever piloot dan coureur. Adrian Gonzalez gaat waarschijnlijk naar Burgos en Pello Olaberria moet ook oprotten want die heeft bijzonder veel moeite om welke koers dan ook uit te rijden. Het lot van Eneko Lizarralde, wie kent hem niet, is nog ongewis. Binnenkort wordt een nieuwe renner aangekondigd, eentje die dit jaar voor een Baskische ploeg heeft gereden. De naam Fernando Barcelo wordt nadrukkelijk genoemd, een van de grotere Spaanse talenten van het moment die momenteel stage loopt bij Cofidis. Enige nadeel: Geen Bask. Ook slechts één jaar gereden voor een Baskische ploeg, voor die tijd reed hij voor de opleidingsploeg van Contador. Maar gezien het geval Loubet zijn de eisen bij Euskadi-Murias niet zo streng.

De groene kleur gaat overigens blijven, want die staat voor het Baskenland volgens vriend Odriozola. Geen terugkeer naar de oranje tijden van Euskaltel dus. Wildcardje voor de Vuelta, de Ronde van het Baskenland en San Sebastian al in de pocket, maar da's logisch. Er komt ook nog een vrouwenploeg overigens, maar dat zal iedereen nog minder boeien dan de rest van deze post.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:13:08 #196
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_174226482
Zo, topverhaal dit R_R _O_

Heb toch niet het idee dat de beoogde nieuwe PCT's heel erg veel gaan toevoegen, hopelijk kunnen we nog lachen om brilliant tactics als met 7 allemaal voor eigen kans sprinten :P
pi_174229167
quote:
Naast Martijn Tusveld, die de overstap maakt naar de U.C.I. World Tour (Team Sunweb), zullen Berden de Vries, André Looij en Raymond Kreder de ploeg verlaten. Sprinter Kreder gaat een avontuur aan bij een continentale formatie buiten Europa. De 22-jarige Looij zoekt nog naar een team voor volgend seizoen.
Demain, on roule
pi_174232652
AstanaTeam twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 08:57:23 We warmly welcome Yevgeniy Gidich as #AstanaProTeam new rider for 2018: https://t.co/YrC8AKFLAT https://t.co/zQPwRgzmxC reageer retweet
Demain, on roule
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:43:53 #199
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_174233769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:54 schreef Mykonos het volgende:

[..]

En Berden de Vries gaat weer schaatsen?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:01:46 #200
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174238827
mundociclistico twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:01:05 El colombiano Daniel Martínez, firmó con el @Ride_Argyle para el 2018 https://t.co/6litCsfs3Q reageer retweet
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')