quote:'Orkaan Irma gaat Florida vol treffen'
Terwijl het formaat van de schade die Irma heeft aangericht op Sint Maarten duidelijk wordt, vervolgt de categorie 5 orkaan haar weg door het Caribisch gebied. Volgens de laatste voorspellingen gaat Irma recht op Florida af.
Irma geldt als één van de zwaarste stormen die deze eeuw boven de Atlantische Oceaan ontstonden en lijkt vooralsnog weinig aan kracht in te boeten. Windsnelheden van tegen de 280 kilometer per uur worden nog steeds waargenomen.
De wind zakte donderdag enigszins, toen Irma langs de noordkust van de Dominicaanse Republiek schampte, maar het blijft volgens het Amerikaanse National Hurricane Center een orkaan in de zwaarste categorie 5.
Volgens voorspellingen komt Irma zondag aan bij de Amerikaanse staat Florida, zij het dat de orkaan dan waarschijnlijk afgezwakt is naar de, nog steeds zware, categorie 4.
Er komt een hoeveelheid wind aan, die we denk ik nog niet eerder hebben gezien", liet president Donald Trump donderdag weten. "We willen dat de mensen in Florida zich goed beschermen en zeer voorzichtig zijn. Trump bezit zelf het golfresort Mar-a-Lago, dat aan de kust ligt bij Palm Beach.
'Veel mensen zijn alleen maar bezig met overleven'Zie ook: Dode en plunderingen op Nederlands deel Sint Maarten na orkaan Irma
Evacuaties
Functionarissen in Florida zijn gestart met evacuaties en hebben toeristen opgedragen om de Florida Keys-eilanden te verlaten. Ondertussen ontstaan er brandstoftekorten in de staat. De gouverneur van kuststaat Georgia heeft verplichte evacuaties opgedragen in de kustgebieden. Scholen zijn voor onbepaalde tijd gesloten.
Voor Irma bij Florida aankomt, wordt ook Cuba geschampt. Alle toeristen zijn daar geëvacueerd uit resorts aan de noordkant van het eiland. Canada heeft zelfs besloten om alle Canadezen die op vakantie zijn op Cuba te evacueren.
Laatste update qua modellen voor het pad van Irma - het wordt hoe dan ook Florida?quote:Orkaan Irma breekt records.
De storm raast al 33 uur lang met windsnelheden van rond de 295 kilometer per uur. Sinds satellieten in de jaren '70 begonnen met nauwkeurig meten, is dit de langste storm van deze intensiteit. Irma bevindt zich momenteel bij de Turks- en Caicoseilanden en raast verder richting de Bahama's en Florida. Het Amerikaanse Orkaancentrum waarschuwt voor overstromingen en zware stormen in Zuid-Florida en voor de kust liggende eilandengroep The Florida Keys.
Deze nacht passeerde de storm de Dominicaanse Republiek en Haïti. Alle winkels, banken en scholen op Haïti zijn gesloten. Aan de kust in het noorden zijn mensen geëvacueerd, zo nodig onder dwang, aldus minister van Binnenlandse Zaken Max Rudolph Saint-Albin. "De orkaan is geen spelletje", waarschuwde de regering.
Rond half vijf deze nacht meldde Reuters dat er op Haïti twee gewonden zijn gevallen toen een boom op het huis waar ze schuilden, viel. De schade lijkt, ondanks de zware regenval, in het land mee te vallen.
Orkaan Matthew richtte vorig jaar nog enorme ravage aan op Haïti. Naast doden en gewonden kreeg het land na afloop te maken met een grote cholera-uitbraak. Volgens The Guardian is de stroom op meerdere plekken in Haïti inmiddels uitgevallen.
Irma beweegt zich nu in westelijke richting, naar de zuidoostelijke Bahama's en zal volgens de laatste voorspellingen waarschijnlijk door de Bahama's en langs het noorden van Cuba scheren voordat ze aankomt bij het zuiden van Florida. Het Amerikaanse Orkaancentrum waarschuwt voor overstromingen en zware stormen in Zuid-Florida en de voor de kust liggende eilandengroep The Florida Keys.
Amerikaanse Maagdeneilanden: vier doden
Het dodental op de Amerikaanse Maagdeneilanden door de orkaan Irma is tot vier gestegen. Dat liet een regeringswoordvoerder weten. Eerder repten de autoriteiten op de Maagdeneilanden van drie doden. Door de verwoestingen die Irma heeft aangericht, zijn veel wegen op de Amerikaanse Maagdeneilanden onbegaanbaar. Ook heeft een groot ziekenhuis zware schade opgelopen.
In totaal zijn er in alle gebieden waar orkaan Irma al is gepasseerd tot nu toe dertien doden geteld.
Amerikaanse ex-presidenten zetten noodfonds op
De voormalige Amerikaanse presidenten waaronder Barack Obama zijn een noodfonds gestart voor slachtoffers van orkaan Harvey in Houston, maar het fonds zal ook mensen helpen die zijn getroffen door Irma. Dat maakte Obama bekend. Samen met Obama zijn de twee George Bushes, Bill Clinton en Jimmy Carter betrokken bij het fonds.
illuminati. haarpquote:Op zondag 10 september 2017 21:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik geloof niet in orkanen. Is volgens mij gewoon een verzinsel van de media.
Ik geloof niet in jouw account.. gewoon een verzinsel van FOK..quote:Op zondag 10 september 2017 21:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
quote:Op zondag 10 september 2017 21:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
'Emmy Award Winning Storm Chaser'quote:Op zondag 10 september 2017 21:17 schreef MichaelScott het volgende:
Wel een beetje saai dat schuilen achter een gebouw
oog komt eraan.quote:Op zondag 10 september 2017 21:20 schreef chufi het volgende:
Volgens mij is de storm erg aan het verzwakken..
zijn kijkers aantallen kelderen ook meteenquote:Op zondag 10 september 2017 21:19 schreef Falco het volgende:
Heeft Jeff een hersenbloeding opgelopen? Het is zo stil opeens...
Inderdaad. Puur gemakzucht van de TSquote:Op zondag 10 september 2017 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan dat "OP aangepast" niet uit de OP?
Is inmiddels al lang lulkoek..
Het oog. En dan komt de muur van waterquote:
twitter:AwardsDarwin twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:02:01Who made this. 😂 https://t.co/5Qj6oamszt reageer retweet
Daar kwam Jeff toch vandaan....quote:Op zondag 10 september 2017 21:27 schreef heywoodu het volgende:
Flash flood emergency voor Marco Island/Naples
twitter:KHerriage twitterde op zaterdag 09-09-2017 om 15:41:30ASL on tv, never boring. #HurricanIrma https://t.co/oNrEAoYmpF reageer retweet
Geen flauw idee, ik ken Jeff alleen van wat posts hierquote:
jipquote:
quote:One upon a time, 11 yrs 9 months ago, a film was released by a saturniun Hollywood machine, about 2 hurricanes named Harvey and Irma hitting the US mainland on 9/11.
The film is called: 'Category 7 - End of the World'
is er een lijst met namen ofzo?quote:
twitter:Breaking911 twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:39:07Major Flooding At Miami Internatonal Airport https://t.co/kTzI6AnFyK reageer retweet
Dat ging over een Hurricane Eduardo, niet Harvey en Irma. Dus nee. Niet raar.quote:
quote:Op zondag 10 september 2017 21:41 schreef Kim-Holland het volgende:
twitter:Breaking911 twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:39:07Major Flooding At Miami Internatonal Airport https://t.co/kTzI6AnFyK reageer retweet
twitter:ManuelOchoa_ twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:38:58@Scavino45 @realDonaldTrump @VP That's México City Airport 🇲🇽 hahahahahahahaahaha reageer retweet
twitter:Breaking911 twitterde op zondag 10-09-2017 om 20:49:25IRMA: Construction Cranes Spin In Miami https://t.co/441YjcTav1 reageer retweet
Recht boven Naples nuquote:
Southwallquote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
uit t niets gaat jeff weer bleeren
Is niet uit Miamiquote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef Kim-Holland het volgende:
twitter:Breaking911 twitterde op zondag 10-09-2017 om 20:49:25IRMA: Construction Cranes Spin In Miami https://t.co/441YjcTav1 reageer retweet
daarom tegenwoordig namen als Rene, Kim. zijn genderneutraalquote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef SeLang het volgende:
Vroeger kregen orkanen altijd meisjesnamen maar dat mocht niet meer van de linksen. Mocht niet meer gender specific
Het is wat.quote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef SeLang het volgende:
Vroeger kregen orkanen altijd meisjesnamen maar dat mocht niet meer van de linksen. Mocht niet meer gender specific
bespaar me de gender shite hiero ajb?quote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef SeLang het volgende:
quote:Op zondag 10 september 2017 21:43 schreef Slayage het volgende:
[..]twitter:ManuelOchoa_ twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:38:58@Scavino45 @realDonaldTrump @VP That's México City Airport 🇲🇽 hahahahahahahaahaha reageer retweet
twitter:siddiqbashar twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:37:53@Scavino45 @realDonaldTrump @VP https://t.co/yfPERuXfAR reageer retweet
Director of Social Media van Trumpy die aan Fake News doetquote:Op zondag 10 september 2017 21:43 schreef Slayage het volgende:
[..]twitter:ManuelOchoa_ twitterde op zondag 10-09-2017 om 21:38:58@Scavino45 @realDonaldTrump @VP That's México City Airport 🇲🇽 hahahahahahahaahaha reageer retweet
Manman wat een idioot. Clowns in het Witte Huis.quote:Op zondag 10 september 2017 21:50 schreef Falco het volgende:
Zometeen gaat Trump vast nog dat lollige filmpje van die haai posten.
Welk filmpje?quote:Op zondag 10 september 2017 21:50 schreef Falco het volgende:
Bijna. Maar vanaf 1979 zijn het ook jongensnamen.quote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef SeLang het volgende:
https://9gag.com/gag/a05bznd?ref=fsidebarquote:Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef _--_ het volgende:
Misschien kan ik wat fame krijgen https://9gag.com/gag/a5n6XMN?ref=android
is beter te marketenquote:
Eerste reactiequote:Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
https://9gag.com/gag/a05bznd?ref=fsidebar
deze is leuker
En voor iedereen aan de panhandle. Aan de andere kant kan Orlando nu een hit krijgen.quote:Op zondag 10 september 2017 21:45 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt iets naar het oosten te gaan, dat zou goed nieuws zijn voor Tampa.
Heb hem nu al zes keer bekekenquote:Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze is leuker
Jeff zit gewoon op de verkeerde plek. Dit is veel epischerquote:Op zondag 10 september 2017 21:57 schreef Stupidisco het volgende:
Nog een Periscope stream uit Naples:
https://www.pscp.tv/w/1nAKEeyEeDOKL?q=naples
Ik heb hier 5 minuten aan één stuk naar zitten kijkenquote:Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze is leuker
Vooruit; nog ééntje dan:quote:Op zondag 10 september 2017 22:01 schreef Stupidisco het volgende:
Andy Mari (ook in Naples) is ook weer live:
https://www.pscp.tv/andynaples1/1YqxomjezlzGv?
Heb je diequote:Op zondag 10 september 2017 21:50 schreef Falco het volgende:
Maar echt..quote:Op zondag 10 september 2017 22:02 schreef Maver24 het volgende:
Die gast op CNN staat echt niet veilig
200-220 km/h dacht ik, kilometertje of 30-50 hoger dan het record in Nederlandquote:Op zondag 10 september 2017 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat zijn de hoogst gemeten windsnelheden bij Naples?
CNN gewoon, geen streamquote:
Als ik zo op CNN kijk valt het wel mee met de wind en regen. Dacht te zien dat zelfs de lucht alweer lichter wordt.quote:
Dit is het oogquote:Op zondag 10 september 2017 22:42 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Als ik zo op CNN kijk valt het wel mee met de wind en regen. Dacht te zien dat zelfs de lucht alweer lichter wordt.
Het oog heeft Naples Florida bereikt.quote:Op zondag 10 september 2017 22:42 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Als ik zo op CNN kijk valt het wel mee met de wind en regen. Dacht te zien dat zelfs de lucht alweer lichter wordt.
Tja, hond moet ook plassen hèquote:
Dat viel de reporter ook een beetje tegen.quote:Op zondag 10 september 2017 22:44 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ah, ok![]()
Stelde me bij het oog echt windstil voor, dat is het dus niet.
Kan prima lijkt me. Oog is er net, dus je hebt echt wel even tien minuten om je hond gewoon buiten zijn behoefte te laten doen op de daarvoor bestemde plekken alvorens terug te keren naar huis.quote:Op zondag 10 september 2017 22:46 schreef Maver24 het volgende:
Wat een idioot om met z'n hond naar buiten te gaan.
Hahaha, wat een flater dit.quote:Op zondag 10 september 2017 22:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
200-220 km/h dacht ik, kilometertje of 30-50 hoger dan het record in Nederland
quote:
Mja, better safe than sorry, maar die verslaggevers en periscope amateurs doen echt hun best om het heel zwaar te laten lijken.quote:
Daar hoeven ze niet al te veel moeite voor te doen met wind van ruim boven de 200 km per uur.quote:Op zondag 10 september 2017 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, better safe than sorry, maar die verslaggevers en periscope amateurs doen echt hun best om het heel zwaar te laten lijken.
quote:Gary Szatkowski @GarySzatkowski 8m8 minutes ago
More
Naples water level up about 4' in less than 30 minutes. We're just getting started.
Tijdens het oog even een frisse neus halen en de benen strekken.quote:
Ja, dat komt niet in twee seconden tijd. Als je gewoon voor je huis blijft is er niks aan de hand en kun je naar binnen als het weer achteruit gaat.quote:Op zondag 10 september 2017 22:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Mensen in de straat, er dreigt een stormvloed van vijf meter aan te komen!
Ook die met auto's? Nouja waren wel flinke bakbeesten natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2017 22:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens het oog even een frisse neus halen en de benen strekken.
Meteoroloog in Naples zegt net dat het onderschatten van opkomst water daar domste is wat je kan doen, juist Naples (vanwege x factoren) gaat heel snel. Moet nu naar binnen.quote:Op zondag 10 september 2017 22:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat komt niet in twee seconden tijd. Als je gewoon voor je huis blijft is er niks aan de hand en kun je naar binnen als het weer achteruit gaat.
Ja, want iedereen vind het nou spannend om te zien of die reporter door een golf van zijn benen wordt geslagen. Ze maken het expres spannend.quote:Op zondag 10 september 2017 23:00 schreef venomsnake het volgende:
CNN maakt er een hele show van he..
Maar dan nog zie je het door de straat wel aankomen. Nu voor je deur gaan staan om even frisse lucht te halen, dat kan prima lijkt me. Je draait je om zodra je iets van water ziet bewegen en bent in anderhalve seconde weer binnen. Ik zou uiteraard niet zes straten verderop rond gaan hangenquote:Op zondag 10 september 2017 23:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meteoroloog in Naples zegt net dat het onderschatten van opkomst water daar domste is wat je kan doen, juist Naples (vanwege x factoren) gaat heel snel. Moet nu naar binnen.
Zodra het weer begint te regenen heb je nog even de tijd om je huis op te zoekenquote:Op zondag 10 september 2017 23:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan nog zie je het door de straat wel aankomen. Nu voor je deur gaan staan om even frisse lucht te halen, dat kan prima lijkt me. Je draait je om zodra je iets van water ziet bewegen en bent in anderhalve seconde weer binnen. Ik zou uiteraard niet zes straten verderop rond gaan hangen
Oh nee precies, als we het hebben over eve nbuiten een laatste peuk roken oid dan kan dat wel.quote:Op zondag 10 september 2017 23:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan nog zie je het door de straat wel aankomen. Nu voor je deur gaan staan om even frisse lucht te halen, dat kan prima lijkt me. Je draait je om zodra je iets van water ziet bewegen en bent in anderhalve seconde weer binnen. Ik zou uiteraard niet zes straten verderop rond gaan hangen
Comedy News Nutworkquote:Op zondag 10 september 2017 23:00 schreef venomsnake het volgende:
CNN maakt er een hele show van he..
Geen windstoot die jou nog aan de kant krijgt.quote:Op zondag 10 september 2017 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Ben nu al aan mijn 10e zak popcorn bezig en wil actie.
Laten we nog even hopen op een aardbeving.quote:Op zondag 10 september 2017 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is nou de situatie. Geen fuck aan de hand maar nu wachten op de stormvloed die wel wat gaat verwoesten. Ben nu al aan mijn 10e zak popcorn bezig en wil actie.
Ze hebben het geld hier niet voor.quote:Op zondag 10 september 2017 23:07 schreef skysherrif het volgende:
Dit is trouwens voor Trump gewoon prima, politiek gezien. Kan veel goodwill kweken door goed te reageren op te situatie en natuurlijk enorme afleiding van Mueller onderzoek en weet ik veel wat nog meer.
Als ik Trump was zou ik trouwens nu mijn legacy maken door een gigantisch infrastructuur project te beginnen, na deze gebeurtenis zijn er wel wat republikeinen te porren en democraten kunnen het daar ook lastig mee oneens zijn.
Er komt nog een stormvloed.quote:Op zondag 10 september 2017 23:10 schreef venomsnake het volgende:
Het is niet echt spectaculair allemaal.. Florida komt zeer goed weg met Irma.
quote:
niet dan. Ik zit hier niet voor wat laf gedoe....ik wil verwoesting zien, Cat. 5, water, wind ipv deze pussy stormquote:
Filmpje opzetten.quote:Op zondag 10 september 2017 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
niet dan. Ik zit hier niet voor wat laf gedoe....ik wil verwoesting zien, Cat. 5, water, wind ipv deze pussy storm
Pussy stormen zijn anders best wel leuk maar dan alleen in mijn slaapkamerquote:Op zondag 10 september 2017 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..........]
niet dan. Ik zit hier niet voor wat laf gedoe....ik wil verwoesting zien, Cat. 5, water, wind ipv deze pussy storm
Iedereen die dit ontkent maar wel 24/7 in dit topic zit is hypocriet natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2017 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
ach je mag toch niet klagen.. het orkaan seizoen heeft nu al meer hoogtepunten dat heel het seizoen van ajaxquote:
quote:
Mwah.. denk aan de mensen die daar wonen. Was ook wat teleurgesteld, maar ben blij dat de stormschade meevalt voor die mensen.quote:Op zondag 10 september 2017 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 september 2017 23:27 schreef Nattekat het volgende:
Lekker in de haven staan terwijl er een vloedgolf verwacht wordt.
Het is juist heel erg stupide om te rouwen om iets wat reeds vaststaat - de vluchtigheid van het leven en materiele zaken. Want dan houdt het rouwen niet op.quote:Op zondag 10 september 2017 23:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iedereen die dit ontkent maar wel 24/7 in dit topic zit is hypocriet natuurlijk.
Zolang je maar niet geniet van het menselijk leed, natuurlijk enorm tragisch voor de paar doden, maar vooral iedereen die zoveel persoonlijke bezittingen kwijt zijn, helemaal in amerika.
30 minuten lang reed hij rondjes rondom het ziekenhuis.quote:Op zondag 10 september 2017 23:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die Jeff is nog steeds wanhopig over diezelfde weg van noord naar zuid en weer terug aan het crossen.
Ga toch naar huis man.
Ik vermaakte mij prima tot die naar cat 3 en nu 2 ging.quote:Op zondag 10 september 2017 23:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mwah.. denk aan de mensen die daar wonen. Was ook wat teleurgesteld, maar ben blij dat de stormschade meevalt voor die mensen.
Anderen cat 5 orkanen toewensen ter eigen vermaak.
Liggen nog wat blaadjes op het spoor.quote:Op zondag 10 september 2017 23:32 schreef Maver24 het volgende:
Hoelaat komt het water bij Napels? Ze zitten al bijna een uur in het oog
Wat een droevige vent eigenlijk ookquote:Op zondag 10 september 2017 23:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Deze dude schakelt tussen verschillende streams
141 mphquote:Op zondag 10 september 2017 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat zijn de hoogst gemeten windsnelheden bij Naples?
Die lui sporen echt niet.quote:Op zondag 10 september 2017 23:27 schreef Nattekat het volgende:
Lekker in de haven staan terwijl er een vloedgolf verwacht wordt.
Bidden is prima maar God wil echt wel dat je de handen uit de mouwen steekt en werk verricht om dijken te bouwen.quote:Op zondag 10 september 2017 23:37 schreef NaOmi100 het volgende:
Best wel ziek hoe jullie hopen op complete verwoesting. Als in Nederland 6 miljoen mensen op de vlucht moeten hopen we toch wel dat de rest van de wereld meeleeft. Sensatie rules maar beetje medeleven is ver te zoeken. Vind ik toch wel triest.
Ik zie het niet gebeuren meer als we CNN moeten gelovenquote:Op zondag 10 september 2017 23:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Water komt misschien toch niet naar Naples
Storm die 1x in de 1000 jaar voorkomt kunnen ze aan...mwaquote:Op zondag 10 september 2017 23:41 schreef NaOmi100 het volgende:
En alsof onze dijken een cat 5 aan kunnen
Die zijn uiteraard ook totaal niet gebouwd op dat inderdaad, zelfs niet op cat 4 of 3 lijkt me. Of 2.quote:Op zondag 10 september 2017 23:41 schreef NaOmi100 het volgende:
En alsof onze dijken een cat 5 aan kunnen
3 moet lukken denk ik. Maar inderdaad totaal niet op gebouwd ivm dat hier niet voorkomt. 10/11/12 is de max een beetjequote:Op zondag 10 september 2017 23:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zijn uiteraard ook totaal niet gebouwd op dat inderdaad, zelfs niet op cat 4 of 3 lijkt me. Of 2.
En de gemalen zullen de hoeveelheid regen waarschijnlijk niet uit de polders kunnen pompen. Die hebben een geweldige capaciteit maar zoiets zullen ze niet kunnen hebben denk ik.quote:Op zondag 10 september 2017 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
3 moet lukken denk ik. Maar inderdaad totaal niet op gebouwd ivm dat hier niet voorkomt. 10/11/12 is de max een beetje
Als je moet rekenen gebruik dan 10 biljoen gallins of waterquote:Op zondag 10 september 2017 23:56 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En de gemalen zullen de hoeveelheid regen waarschijnlijk niet uit de polders kunnen pompen. Die hebben een geweldige capaciteit maar zoiets zullen ze niet kunnen hebben denk ik.
Los van alle winkels, huizen etc die zijn overstroomd, enkele verkeersdoden en weet ik veel wat. Ja.quote:Op maandag 11 september 2017 00:03 schreef jeoff het volgende:
Dus het heftigste nieuws tot nu toe is dat 2.3 miljoen mensen zonder stroom zitten..
wat zullen ze een medelijden hebben in de caribean
Volgens mij vallen de overstromingen enorm mee t.o.v. wat ze voorspeld hebben..quote:Op maandag 11 september 2017 00:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Los van alle winkels, huizen etc die zijn overstroomd, enkele verkeersdoden en weet ik veel wat. Ja.
Niemand had ook verwacht dat het hier exact even hard tekeer zou gaan.quote:Op maandag 11 september 2017 00:03 schreef jeoff het volgende:
Dus het heftigste nieuws tot nu toe is dat 2.3 miljoen mensen zonder stroom zitten..
wat zullen ze een medelijden hebben in de caribean
Niet alleen CNN natuurlijk.quote:Op maandag 11 september 2017 00:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze doen bij CNN ook echt alles waar ze anderen tegen waarschuwen.
Het is wat hé. Tjongejonge. Jeetje zeg.quote:
Code roodquote:Op zondag 10 september 2017 23:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Liggen nog wat blaadjes op het spoor.
U is een liefhebber? Ga dan maar alvast koffie zetten, dat wordt nog een lange zit.quote:Op maandag 11 september 2017 00:10 schreef heywoodu het volgende:
Het is wat hé. Tjongejonge. Jeetje zeg.
post van het jaar ditquote:Op maandag 11 september 2017 00:16 schreef Hdero het volgende:
Dit is trouwens niet de eerste orkaan die Florida aandoet, volgens mij wordt dat gebied regelmatig geteisterd, goede kans dat dat volk onwetend en onwillekeurigtoch nog oorkaanbestendig heeft gebouwd.
Echt ja, ongelooflijk weerquote:
Gast.quote:Op maandag 11 september 2017 00:16 schreef Hdero het volgende:
Dit is trouwens niet de eerste orkaan die Florida aandoet, volgens mij wordt dat gebied regelmatig geteisterd, goede kans dat dat volk onwetend en onwillekeurigtoch nog oorkaanbestendig heeft gebouwd.
Godsamme zeg. Daar ga ik niet op wachten hoor. Ik kijk morgenavond wel ergens een samenvattingquote:Op maandag 11 september 2017 00:22 schreef Maver24 het volgende:
Duurt nog 2 uur voordat het water het hoogst is in Napels.
Zodra hij zei dat zijn rol overgenomen ging worden door Anderson Cooper vanuit Tampa ging de tv hier maar uit ja.quote:Op maandag 11 september 2017 01:04 schreef Maver24 het volgende:
Ze zijn niet meer live bij Napels schijnbaar. Tijd om te slapen
twitter:Breaking911 twitterde op maandag 11-09-2017 om 00:24:41WATCH: More Looting Reported In Florida as Hurricane Irma Slams State https://t.co/ePFWmimGxp reageer retweet
BLM = Black Looters Matterquote:Op maandag 11 september 2017 01:15 schreef Stupidisco het volgende:
Opvallend; allemaal witte auto's:twitter:Breaking911 twitterde op maandag 11-09-2017 om 00:24:41WATCH: More Looting Reported In Florida as Hurricane Irma Slams State https://t.co/ePFWmimGxp reageer retweet
quote:As Irma’s Winds Rise, So Does a Debate Over TV Storm Reporting
Early Sunday morning, Bill Weir, a veteran CNN correspondent, was talking to the anchor Chris Cuomo in the middle of a live shot in Key Largo, Fla. He could barely stand up straight in the lashing winds of Hurricane Irma. At one point, he was nearly blown over by a gust. ( New York Times).
goh beetje stroom uitgevallen zeg wat een rampquote:Op maandag 11 september 2017 03:28 schreef droo het volgende:
Ik krijg steeds meer berichten op facebook van mensen bij wie de stroom is uitgevallen, bij mij werkt de stroom + internet nog als normaal (even afkloppen)
Niet dat gezeik weerquote:Op maandag 11 september 2017 05:15 schreef ZetaOS het volgende:
Waarom worden veel huizen in de Verenigde Staten niet gewoon van steviger materiaal, zoals bakstenen en beton gebouwd zoals hier in Nederland?
Vaak zie je in de VS dat alleen de voorzijde van steen(strips) is voorzien totaal onlogisch toch?
dat houdt de economie gaandequote:Op maandag 11 september 2017 05:15 schreef ZetaOS het volgende:
Waarom worden veel huizen in de Verenigde Staten niet gewoon van steviger materiaal, zoals bakstenen en beton gebouwd zoals hier in Nederland?
Vaak zie je in de VS dat alleen de voorzijde van steen(strips) is voorzien totaal onlogisch toch?
Ja echt leuk man HIHAHOquote:Op maandag 11 september 2017 05:24 schreef ZetaOS het volgende:
[ link | afbeelding ]via Imgflip Meme Generator
Het gros van die 4 miljoen zal niet thuis zijn neequote:Op maandag 11 september 2017 07:13 schreef AnneX het volgende:
Die 4 miljoen bewoners zonder stroom, zijn reguliere bewoners die gevlucht zijn voor water ? dus toch niet thuis zijn...?
"Gelukkig" doet de straat verlichting in Orlando en Tampa het nog, anders staat cnn er een beetje duister bij.
Sterkte droo, waar woon je exactly?
quote:Op maandag 11 september 2017 08:48 schreef heywoodu het volgende:
CNN op Key Largo bij het restaurant van een Nederlander, dat ligt aan puin. Komt wel dichtbij zo
Fijn, want jullie gebied heeft het geloof ik nogal te pakken gehad.quote:Op maandag 11 september 2017 08:26 schreef deleriouz het volgende:
Stroom is al sinds vanmiddag uitgevallen, maar krijg nog 'telemetry' van mijn zelf inelkaar geknutseld home automation/monitoring system (rits raspberries en arduinos) aangesloten op UPS'en. Schade lijkt beperkt bij mij thuis vooralsnog; geen melding gekregen van de watersensoren op de begane grond.
Was het een pannenkoekenrestaurant? Of een FEBO?quote:Op maandag 11 september 2017 08:48 schreef heywoodu het volgende:
CNN op Key Largo bij het restaurant van een Nederlander, dat ligt aan puin. Komt wel dichtbij zo
Geen idee, maar de CNN-crew heeft er na afloop van de livereportage donderdag taco's gegeten. Dus ze hadden er in elk geval taco's.quote:Op maandag 11 september 2017 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Was het een pannenkoekenrestaurant? Of een FEBO?
http://edition.cnn.com/vi(...)pers-gone-ac-sot.cnnquote:Op maandag 11 september 2017 08:48 schreef heywoodu het volgende:
Ja men wil zo groot en protserig mogelijk wonen.quote:Op maandag 11 september 2017 05:15 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Houten huis met stenen sierstrips![]()
![]()
[ afbeelding ]
Deze huizen waaien al weg als ik hier het raam open zet.
[ afbeelding ]
Lekker dik doen met je goedkope houten blokken huis, woei en weg is het![]()
Mooi dat je eigen bouwsel zo goed van pas komt nu!quote:Op maandag 11 september 2017 08:26 schreef deleriouz het volgende:
Stroom is al sinds vanmiddag uitgevallen, maar krijg nog 'telemetry' van mijn zelf inelkaar geknutseld home automation/monitoring system (rits raspberries en arduinos) aangesloten op UPS'en. Schade lijkt beperkt bij mij thuis vooralsnog; geen melding gekregen van de watersensoren op de begane grond.
Kan je je verzekeren tegen natuurgeweld , ik dacht ik ooit eens iets had gelezen , dat dat niet kon.quote:Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef Leandra het volgende:
De broers Althuis hebben Snappers amper 2 jaar geleden voor $ 7.1 miljoen gekocht.... ik hoop dat ze goed verzekerd zijn.
http://www.flkeysnews.com/news/article79621007.html
Natuurlijk kan dat in de USA, gewoon standaard homeowners insurance (met flood protection).quote:Op maandag 11 september 2017 12:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Kan je je verzekeren tegen natuurgeweld , ik dacht ik ooit eens iets had gelezen , dat dat niet kon.
Maar ik kan het fout hebben natuurlijk
Denk dat het voornamelijk de grond en de goodwill is wat in die $ 7.1 miljoen zit. Zo'n gebouw zelf kan nooit gigantisch veel kosten. En die grond en goodwill hebben ze gewoon nog natuurlijk.quote:Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef Leandra het volgende:
De broers Althuis hebben Snappers amper 2 jaar geleden voor $ 7.1 miljoen gekocht.... ik hoop dat ze goed verzekerd zijn.
Dat laatste maakt het wel flink aan de prijs trouwens.quote:Op maandag 11 september 2017 12:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat in de USA, gewoon standaard homeowners insurance (met flood protection).
Daarom hadden veel mensen in Houston het ook niet en die hebben daar nu wel een beetje spijt. van.quote:Op maandag 11 september 2017 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste maakt het wel flink aan de prijs trouwens.
Die tent kwam geloof ik gister ook langs op CNN, met before en after plaatjes en een reporter ter plaatse. En daar hadden ze het er iig over dat ze zeer goed verzekerd waren.quote:Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef Leandra het volgende:
twitter:JustonStrmRider twitterde op zondag 10-09-2017 om 14:10:21@SimonStormRider getting wind measurements out in the eyewall as well. Got a 117 mph wind gust. https://t.co/PVEPP8FbtB reageer retweet
twitter:cnnbrk twitterde op maandag 11-09-2017 om 14:29:16Irma weakens to tropical storm with winds of 70 mph, the National Hurricane Center says https://t.co/qLTQJjO0Sn https://t.co/Uw1zMwNkTx reageer retweet
Ik heb ook CNNquote:Op maandag 11 september 2017 08:48 schreef heywoodu het volgende:
Okay , was het misschien Nederland dan , waar het niet kan/kon ?quote:Op maandag 11 september 2017 12:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat in de USA, gewoon standaard homeowners insurance (met flood protection).
"Normaal stormpje"quote:
Dat water op de straat heb ik niet gezien gister bij CNN live.quote:
twitter:weatherchannel twitterde op maandag 11-09-2017 om 15:49:11BREAKING: Cuban state media says 10 killed by Hurricane #Irma. Caribbean death toll now 33. More:… https://t.co/3qpyGBAemv reageer retweet
De wind was ook leuker in Naples..quote:Op maandag 11 september 2017 15:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat water op de straat heb ik niet gezien gister bij CNN live.
twitter:Brooke1H twitterde op zondag 10-09-2017 om 23:45:51Holy hell #Naples #HurricaneIrma https://t.co/dqGbQ6SGwm reageer retweet
Dat valt me nog mee voor Cuba, het moet daar een enorme disaster zone zijn.quote:Op maandag 11 september 2017 15:51 schreef Frutsel het volgende:
twitter:weatherchannel twitterde op maandag 11-09-2017 om 15:49:11BREAKING: Cuban state media says 10 killed by Hurricane #Irma. Caribbean death toll now 33. More:… https://t.co/3qpyGBAemv reageer retweet
Ik zie vooral houten huizen met kartonnen daken het hebben begeven.quote:
Volgens sommige mensen hier in dit topic zijn Amerikanen ervarings-experts en zijn deze houten huisjes precies wat de Amerikanen nodig hebben.:')quote:Op maandag 11 september 2017 15:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik zie vooral houten huizen met kartonnen daken het hebben begeven.
Wellicht zou een studie bezoek aan Nederland ze kunnen helpen betere huizen te bouwen met wat minder houten constructies.
Het is nu zo groot mogelijk bouwen voor zo weinig mogelijk geld.
Ik snap het gewoon niet, je zou er toch van leren.quote:Op maandag 11 september 2017 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen hier in dit topic zijn Amerikanen ervarings-experts en zijn deze houten huisjes precies wat de Amerikanen nodig hebben.:')
Zag je ook goed bij st. Barths, de houten huizen weggevaagd en de betonnen huizen staan allemaal nog recht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |