Nouja we hebben inmiddels alles over, maar nog niet gezien zegmaar.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:45 schreef Dagoduck het volgende:
Meestal loop je elkaar wel tegen het lijf als je toch aan het verhuizen of klussen bent, dan vraag je gewoon of je een keer een kopje koffie kunt komen drinken.
Gewoon even aanbellen en je voorstellen, ligt eraan wat voor wijk het is maar grote kans dat ze je binnen vragen voor een kopje koffie. En als ze dat niet doen nodig je hun gewoon uit.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja we hebben inmiddels alles over, maar nog niet gezien zegmaar.
De wijk is netter dan dat ik ben zegmaar.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gewoon even aanbellen en je voorstellen, ligt eraan wat voor wijk het is maar grote kans dat ze je binnen vragen voor een kopje koffie. En als ze dat niet doen nodig je hun gewoon uit.
Mij boeit het helemaal geen kut als ik heel eerlijk benquote:Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef racerdkb het volgende:
wat zou jij zelf prettig vinden als jouw buren verhuizen en er nieuwe mensen naast je komen te wonen?
hoe zie je de ontmoeting dan voor je?
dat moet je namelijk nu bij jouw nieuwe buren doen.
biertje in plaats van koffie danquote:Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
De wijk is netter dan dat ik ben zegmaar.
Misschien gewoon op een bak bier in de voortuin gaan zitten en Hazes uit de speakers pompenquote:Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef racerdkb het volgende:
[..]
biertje in plaats van koffie dan
tsja je kan natuurlijk gewoon niks doen en dan kom je elkaar vanzelf wel tegen voor de deur of met het ophalen van een pakketje.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mij boeit het helemaal geen kut als ik heel eerlijk ben
Dan blijft het waarschijnlijk bij een hoi, doei-relatie. Terwijl als je je voorsteld de buren nog eens op je kat willen passen, of gezellig een BBQ en een pot bier willen doen in de zomer ofzo.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef racerdkb het volgende:
[..]
tsja je kan natuurlijk gewoon niks doen en dan kom je elkaar vanzelf wel tegen voor de deur of met het ophalen van een pakketje.
Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, er zijn dus geen standaard etiquette voor begrijp ik?
maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.
Ik zou het zeker doen want je hebt er in de toekomst veel plezier van.
De nieuwkomer nodigt de buren uit.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:09 schreef racerdkb het volgende:
[..]
maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.
als dat de etiquette is dan vind ik het jammer dat die poppenkast nodig is om een (kunstmatige) relatie op te bouwen
Wat is er kunstmatig aan die relatie?quote:Op woensdag 6 september 2017 23:09 schreef racerdkb het volgende:
[..]
maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.
als dat de etiquette is dan vind ik het jammer dat die poppenkast nodig is om een (kunstmatige) relatie op te bouwen
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, de huidige bewoners moeten zich aan de nieuwkomer voorstellen. Volgens de etiquette dan.
Dan krijgt de nieuweling het gevoel dat hij echt welkom is.
volgens mij ben je in de war met asielzoekers.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, de huidige bewoners moeten zich aan de nieuwkomer voorstellen. Volgens de etiquette dan.
Dan krijgt de nieuweling het gevoel dat hij echt welkom is.
Waarna je een complete agenda te voorschijn komt waaruit blijkt dat je alleen op je pantoffels mag lopen.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarbij vraag ik dan wel meteen op welke dagen/tijdstippen ze het meest last hebben van de herrie zodat ik daar zoveel mogelijk omheen kan plannen. Denk aan middagdutjes van kinderen of de dag dat iemand thuiswerkt.
Dit is ook erg goed advies, deed precies hetzelfde. Dan mogen ze je gelijk en laat het zien dat je rekening houdt met elkaar. Anders is het zo ongemakkelijk als de eerste keer dat je elkaar ontmoet gelijk geklaag is of het wat zachter kan omdat de buurman nachtdienst heeft oid.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb nooit bedacht de mensen hier 'regels' voor zouden kunnen bedenken.
Voor mij geldt:
- Zie ik buren die nieuw naast/tegenover mij komen wonen voor het eerst,dan stel ik mij even voor en vraag of ze wellicht nog wat hulp of advies nodig hebben.
- Ga ik ergens wonen en zie ik tijdens de klus/verhuis werkzaamheden één van de nieuwe buren, dan stel ik mij even voor.
- Moet ik hakken/breken/boren voor de verbouwing, dan bel ik zelf even aan om me voor te stellen en kondig ik de werkzaamheden aan. Daarbij vraag ik dan wel meteen op welke dagen/tijdstippen ze het meest last hebben van de herrie zodat ik daar zoveel mogelijk omheen kan plannen. Denk aan middagdutjes van kinderen of de dag dat iemand thuiswerkt.
Bij mijn laatste buurman heeft dat overleggen heel goed gewerkt. Ondanks de reeds 2 jaar durende verbouwing ervaart hij naar eigen zeggen weinig overlast. Hij is in elk geval nog altijd vriendelijk tegen mij.
Alsof mama geen buren heeft.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deze vraag op Fok! stellen![]()
Hier allemaal zolderkamer autisten bij mama op zolder
Daar zou ik dus echt geen zin in hebben en waarschijnlijk ook gewoon niet in mee gaan als ze het voorstellen, of na een minuut of 10 zeggen dat ik er weer vandoor moet. Een uur lang geforceerd met mensen gezellig doen alleen maar omdat ze naast je wonen. Woon je in een villawijk en hebben jullie allemaal kinderen, dan kan dit wellicht wel, maar dan zijn er ook genoeg andere dingen gaande. Ben je gewoon alleenstaand en woon je in een flat in de stad dan is dit echt niet nodig en zou ik het meer gewoon bij een korte introductie houden.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.
Ik zou het zeker doen want je hebt er in de toekomst veel plezier van.
quote:Op donderdag 7 september 2017 08:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben ons al 'voorgesteld' tijdens de bezichtigingik wil graag weten waar ik naast woon.
Verder houd ik totaal niet van buren over de vloer of andersom, maar een praatje buiten maak ik graag.
Er werd gevraagd wat gebruikelijk is. En inderdaad, in een dorp met vrijstaande huizen en kinderen is dat hoogstwaarschijnlijk anders dan in de stad.quote:Op donderdag 7 september 2017 06:30 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Daar zou ik dus echt geen zin in hebben en waarschijnlijk ook gewoon niet in mee gaan als ze het voorstellen, of na een minuut of 10 zeggen dat ik er weer vandoor moet. Een uur lang geforceerd met mensen gezellig doen alleen maar omdat ze naast je wonen. Woon je in een villawijk en hebben jullie allemaal kinderen, dan kan dit wellicht wel, maar dan zijn er ook genoeg andere dingen gaande. Ben je gewoon alleenstaand en woon je in een flat in de stad dan is dit echt niet nodig en zou ik het meer gewoon bij een korte introductie houden.
De Turkse buurvrouw van mijn moeder komt al -even uitrekenen- 26 jaar bijna dagelijks langs met nog steeds dezelfde vragenquote:Op donderdag 7 september 2017 08:46 schreef Demon90 het volgende:
Je hebt niks aan buren. ik zou ze negeren. Voor je het weet komen ze elke dag of houden ze je in de gaten.
tweekapper in een nette wijkquote:Op donderdag 7 september 2017 06:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ligt trouwens ook aan het huis en de wijk. Bij een huurflat en zo hoef je je echt niet voor te stellen maar als je koopt en er een langere tijd gaat wonen of het zijn wat rijkere buurten dan is koffie en een bloemetje misschien normaler. Wat voor woning is het?
Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?quote:Op donderdag 7 september 2017 11:14 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, de ene zegt de nieuwkomer stelt zich voor en de ander zegt de buur stelt zich voor aan de nieuwkomer.
Hier kan ik niks mee 🙈
Dit. Bel gewoon aan. Wat is daar zo moeilijk aan?quote:Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?
Of het wat zachter kan en of ze de hond niet in haar tuin wil laten schijten?quote:Op donderdag 7 september 2017 10:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
De Turkse buurvrouw van mijn moeder komt al -even uitrekenen- 26 jaar bijna dagelijks langs met nog steeds dezelfde vragen
niet. Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?
Nee omdat ze al 40 jaar in Nederland woont en nog steeds vrijwel geen Nederlands spreekt.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of het wat zachter kan en of ze de hond niet in haar tuin wil laten schijten?
Maar je kunt er niks mee, zeg je?quote:Op donderdag 7 september 2017 11:35 schreef Geralt het volgende:
niet. Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles.
😊
Daar sluit ik mij eigenlijk bij aan; doen zoals je het zelf ook graag zou zienquote:Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef racerdkb het volgende:
wat zou jij zelf prettig vinden als jouw buren verhuizen en er nieuwe mensen naast je komen te wonen?
hoe zie je de ontmoeting dan voor je?
dat moet je namelijk nu bij jouw nieuwe buren doen.
Oja dan moet je wel. Zeker bij twee onder 1 kap. Dan moet je er gelijk een kleine gelegenheid van maken want ja dan zijn het eigenlijk je enige buren. Maar als het een sociale huurwoning is en rotterdam of zo dan krijg je waarschijnlijk alleen maar "WAT WAT WAAROM JIJ AANMOETE BELLE?" als je jezelf even "voor komt stellen".quote:
Asociaal zeg.quote:Op zondag 10 september 2017 11:24 schreef NCB het volgende:
Binnen een jaar aan beide kanten nieuwe buren, niet èèn heeft zich voorgesteld. Zit wel lekker ieder weekend in de herrie, any favors kunnen ze op voorhand vergeten. Ben blij als mijn nieuwbouw over een maand of 6 opgeleverd word.
Succes gegarandeerdquote:Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Misschien gewoon op een bak bier in de voortuin gaan zitten en Hazes uit de speakers pompen
Mijn moeder en ik zijn verhuisd en zij heeft de buren op de koffie uitgenodigd.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deze vraag op Fok! stellen![]()
Hier allemaal zolderkamer autisten bij mama op zolder
gewoon als je ze een keertje tegenkomt jezelf even voorstellen en een kort gesprekje aanknopen ( zo deed ik dat ook). Meer hoeft niet hoor. Als zij vinden dat er een kop koffie etc bij hoort dan merk je dat vanzelf wel doordat zij jou uitnodigen. De band met je buren ontstaat erna verder vanzelf wel doordat je elkaar tegen komt, gedag zegt, even kletst etc.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, er zijn dus geen standaard etiquette voor begrijp ik?
t maakt nuet zoveel uit hoe, ALS je je maar een keer voorstelt. Dus wanneer je ze tegenkomt bijv. Maar aanbellen kan in principe ook. T komt alleen maar sympathiek over als je jezelf voorstelt. Als je nooit op ze afstapt omdat je vind dat zij dat moeten doen kun je krijgen dat ze je aso vinden.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:14 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, de ene zegt de nieuwkomer stelt zich voor en de ander zegt de buur stelt zich voor aan de nieuwkomer.
Hier kan ik niks mee 🙈
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |