Man man man...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is net zo duur als wat ik 2 jaar geleden betaalde
O nee, toen kocht ik 3200 MHz voor die prijs.
FOT / [centraal] Pats hier met je nieuwe fotomeuk #35 - Lekker hoor
Even wachten:quote:
https://nl.hardware.info/(...)eerste-kwartaal-2017quote:In de computerwereld kent de geheugenmarkt een van de grootste fluctuaties in prijzen. Waar deze zomer de DRAM-prijzen relatief laag waren, zijn deze in de afgelopen drie maanden met een kwart gestegen en zullen in het eerste kwartaal van dit jaar nog eens met een kwart verder stijgen.
De geheugenmarkt is erg afhankelijk van vraag en aanbod. Vooral de servermarkt zit in de groei en heeft meer geheugen nodig, maar ook de mobiele sector doet het goed. Tegelijkertijd wordt er slechts 19% meer geheugen geproduceerd dan vorig jaar, terwijl voorgaande jaren dit tegen de 30% aan lag.
Een aantal grote DRAM-producenten heeft besloten minder te produceren, zodat ze hogere marges kunnen vragen over hun producten. Daarnaast zijn diverse fabrikanten bezig met de transitie naar 3D NAND, waardoor de capaciteit tijdelijk lager is. Hierdoor zullen de hoge geheugenprijzen waarschijnlijk heel 2017 stand houden, waar de geheugenfabrikanten natuurlijk van profiteren.
https://nl.hardware.info/(...)r-productieproblemenquote:'Prijzen DDR4-geheugen stijgen verder door productieproblemen'
Door Mitchell Dragt maandag 17 april 2017 11:43, bron: DRAMeXchange
DRAMeXchange, een deel van TrendForce dat de markt voor geheugen in de smiezen houdt, stelt dat de prijzen van reepjes DDR4 in dit kwartaal nog verder toe zullen nemen. De marktonderzoeker voorspelde eerder al dat de prijzen flink zullen gaan stijgen. Enerzijds vanwege de toenemende vraag, anderzijds vanwege verlaagde productie vanwege lage prijzen. Dit kwartaal zou geheugen nog eens 12,5% duurder worden.
Micron en Samsung, beide grote spelers in de geheugenmarkt, hebben eerder zelf ook al de productie verlaagd. Intussen werd de omschakeling naar respectievelijk 17 en 18 nm in gang gezet. Daar is het een en ander nog niet helemaal in orde, waardoor de yields te laag liggen en er problemen zijn met samples. Het gevolg is een nóg lagere productie, waardoor de prijzen verder toe zullen nemen.
Vorig jaar werd al bekend dat een gemiddeld setje van 16 GB DDR4 met ¤20 in prijs gestegen was naar zo'n 80 euro. Kijken we nu naar datzelfde setje, dan ligt de prijs alweer op zo'n 140-150 euro. Een stijging van zo'n 80% ten opzichte van oktober vorig jaar. Trekken we de verwachte stijging door, dan betaal je voor dezelfde set straks ¤160-170. Mogelijk gaan we dus bijna richting een verdriedubbeling qua prijs in ongeveer een jaar tijd.
Die bestond wel. Heette gewoon de 81 tiles mod.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef ACT-F het volgende:
Bestaat er een mod om 81 tiles te unlocken met één van de standaard mappen, of moet ik helemaal opnieuw beginnen?
green cities is een betaalde uitbreidingquote:Op zondag 5 november 2017 00:21 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoe zit dat nou met die Green Cities.. moet je dat extra kopen? Of is het een update? Ik zie er nl. niks van... of moet ik het ergens inschakelen?
Ik kon een tijdje terug helemaal niks, de oplossing was cities.exe (of hoe het ook heet) als admin op te starten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:24 schreef zlotka het volgende:
Heb een vraagje misschien dat hier iemand het antwoord weet:
Heb altijd gespeeld met mods en nooit wat aan de hand. Gister wilde ik weer eens spelen maar mijn mods komen niet tevoorschijn bij m'n content manager. Ik kan dus geen mods aan en uit zetten. Savegames en maps vindt hij wel, de rest niet.
Heb al gekeken naar kapotte mods, niks kunnen vinden. Ook al gegoogled maar geen oplossing werkt tot nu toe. Iemand een idee?
hier:quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:50 schreef sjappiehunter het volgende:
Waar worden steden opgeslagen?
Ik heb het gevoel dat steden op mijn C:-harddisk worden bewaard. Hierdoor neemt Cities Skylines steeds meer ruimte in ... precious ruimte van mijn SSD. Deze raakt hierdoor vol.
Hoe lossen jullie dat op?
1 | %username%\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Saves |
Hmm... 1 toch maar 1,2 GB... dus dat is niet veel. Even Treesize bekijken....quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:58 schreef mschol het volgende:
[..]
hier:
[ code verwijderd ]
heb 2 SSD's: 1x 512GB, 1x 960GB en 2 HDD's: 2TB & 4TB => nooit ruimte problemen
quote:Op zaterdag 23 december 2017 14:48 schreef FredvZ het volgende:
Kerstuitverkoop: https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-all/
RIP.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:20 schreef jogy het volgende:
Denk ik goed bezig te zijn door iedereen de schuilkelders in te sturen voor een aardbeving, staat een van de schuilkelders precies op de scheur en ben ik van 7500 naar 6000 inwoners gegaan .
Heeft dit ook effect op crematoria en begraafplaatsen die meteen vol zijn?quote:Op donderdag 28 december 2017 18:20 schreef jogy het volgende:
Denk ik goed bezig te zijn door iedereen de schuilkelders in te sturen voor een aardbeving, staat een van de schuilkelders precies op de scheur en ben ik van 7500 naar 6000 inwoners gegaan .
Heh, nee. Dat niet. De overledenen zijn blijkbaar gewoon verdampt in de breuklijn .quote:Op vrijdag 29 december 2017 00:57 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Heeft dit ook effect op crematoria en begraafplaatsen die meteen vol zijn?
gewoon opgeslokt door de aardequote:Op vrijdag 29 december 2017 08:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Heh, nee. Dat niet. De overledenen zijn blijkbaar gewoon verdampt in de breuklijn .
Deathwaves krijg je wanneer je een handje hebt om hele stadsdelen in 1 keer neer te plempen. Elke Cim wordt ongeveer even oud dus wanneer je een bewoner influx krijgt van een paar honderd inwoners per dag kan je er vergif op innemen dat een 70/80 Cim-jaar later deze zelfde knakkers weer hartstikke hard sterven .quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:00 schreef Scrummie het volgende:
Ik kom dus niet van mijn doden af . PS4 overigens, maar dat maakt niet uit. Budget nu al even op 150% gezet, en bouw niets nieuws zodat mijn inwoner aantal even gelijk blijft, maar ze blijven maar komen . Even doorzetten denk ik dan maar.
Ik dacht dus dat ik het vrij rustig op had gebouwd . En ze blijven ook alleen maar in 1 regio van mijn stad komen, de waves. Ik ga nog eens kritisch kijken naar het verkeer enzo, moet alles toch een beetje ombouwen want het loopt behoorlijk vast af en toe (verkeer dus). En ik houd even nieuwe inwoners af, kijken of het dan na een piek te normaliseren is op den duur.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Deathwaves krijg je wanneer je een handje hebt om hele stadsdelen in 1 keer neer te plempen. Elke Cim wordt ongeveer even oud dus wanneer je een bewoner influx krijgt van een paar honderd inwoners per dag kan je er vergif op innemen dat een 70/80 Cim-jaar later deze zelfde knakkers weer hartstikke hard sterven .
Oplossing is overal crematoria neer te plempen en deze tussen de deathwaves gewoon uit te schakelen zodat ze niet op je budget drukken. Of gewoon rustig wijkjes bouwen zonder je stad op pauze te zetten.
Daar is het een game bij uitstek voor . En dat deed ik dus gisteravond, de uren vlogen weer voorbij.quote:Op vrijdag 29 december 2017 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Maar weer eens even aanzwengelen op deze rustige vrijdagavond in de verkansie, is alweer te lang geleden
PC of console?quote:Op zondag 28 januari 2018 09:58 schreef V. het volgende:
Ik probeer erin te komen, maar ik struikel gewoon steeds bij de control
Wordt er bloednerveus van dat dat spel niet precies doet wat ik wil.
Ik weet wel dat met mijn eerste stad ik gewoon maar wat gedaan heb, het zag er eigenlijk niet uit. Later, toen ik ook wat meer mods en assets ben gaan gebruiken (en wat youtube mensjes/streamers ben gaan volgen) heb ik al die zones gewoon een soort van gerenoveerd.quote:Op zondag 28 januari 2018 12:56 schreef V. het volgende:
PC.
Ik loop maar te hannesen met wat ik een fijn perspectief vindt om te kijken hoe alles uitlijnt.
Maar misschien moet ik sowieso ophouden met meteen de ideale stad te willen stichten, en gewoon eerst wat in het wilde weg te rommelen tot alles werkt zoals ik wil; of liever: totdat ik een beetje aan de besturing ben gewend
Ik heb ze gewoon allemaal aangeschaft want ze hebben allemaal wel iets tofs. .quote:Op vrijdag 2 februari 2018 15:58 schreef Typisch het volgende:
Hee FOK!vrienden.
Ik wil weer eens wat steden gaan bouwen. Welke DLC raden jullie aan en waarom?
Heb nog helemaal geen DLC.
Bij twijfel altijd doen.quote:Op zondag 11 februari 2018 01:34 schreef R-woud88 het volgende:
Ik heb simcity helemaal kapot gespeeld in mijn vrije tijd, en zit er aan te denken om dit spel aan te schaffen.
Doen, of niet?
Teun/Theo/gaspedoalemmerquote:
welke simcity hebben we het nu over? 1 (1989), 2000,3000, 4, societies of simcity (2013)?quote:Op zondag 11 februari 2018 01:34 schreef R-woud88 het volgende:
Ik heb simcity helemaal kapot gespeeld in mijn vrije tijd, en zit er aan te denken om dit spel aan te schaffen.
Doen, of niet?
Fixedquote:Op zondag 11 februari 2018 01:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Teun//Theo Mr. T, gaspedoalemmer Harry
Idd 2013, en gezien de reacties in dit topic ga ik ergens deze week toch maar een poging wagenquote:Op zondag 11 februari 2018 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
welke simcity hebben we het nu over? 1 (1989), 2000,3000, 4, societies of simcity (2013)?
ik vermoed die laatste en in dat geval: zeker doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |