abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:15:51 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173460492
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173460913
Oja, Saskia, ik merk thuis dat J meer eet als ik er echt een eetmoment aan tafel van maak. Dus gezellig samen gaan zitten en fruit eten en iets drinken bijvoorbeeld. Eten tussen het spelen door lukt alleen als er iets heel lekkers staat, anders vergeet hij het.
pi_173461141
Mijn dochter wordt over 1,5 maand 3 en weegt nu net 12kg. Ik zou me er echt niet druk om maken, die tabellen zeggen wmb niet zoveel.
Er wordt hier niet heel veel gegeten door de dag heen, maar het is een kleine, tengere, vrolijke stuiterbal. Zo lang ze genoeg energie heeft en gezond is, interesseert mij dat gewicht helemaal niks.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173461181
Poep, hele post getikt, nieuw topic geopend. :')

Het kwam neer op: zolang ze levendig is en zich goed ontwikkelt zou ik me niet te druk maken. Blijf gezond eten aanbieden, zorg dat er altijd wat goeds binnen handbereik staat.

Je kan ze niet dwingen, L. eet ook vreselijk slecht. Qua hoeveelheden best veel, ze groeit gestaag verder, maar hetgeen dat ze eet is zo slecht. Qua broodbeleg accepteert ze alleen zoetigheid, bij het avondeten eet ze enkel kale pasta/rijst (valsspelen met bloemkoolrijst/courgetti werkt helaas niet), patat en slecht vlees. Wij eten bijna altijd heel gezond, maar ze eet dan gewoon niks als het haar niet zint. De laatste keer dat ze groente heeft gegeten is weken geleden, zelfs tomatensaus weigert ze. Van buiten merkt N. niks, zij mag bepalen wat ze eet, maar van binnen voelt het voor mij nog zo naar omdat ze qua goede voedingsstoffen echt bijna niks binnenkrijgt. Enkel fruit en volle yoghurt vallen nog onder de noemer gezond. ;(

Maar goed, hier heb ik onlangs mijn frustratie nog over gepost.

Leukere dingen dus he.. Wij zijn op vakantie en N. heeft het hier zo fijn. Lekker banjeren door de straatjes en over de pleinen, naar het strand, allemaal leuke boeken/speelgoedwinkeltjes bekijken, ijsjes eten, rennen door het appartement. O+ Ze valt alleen op de meest onhandige momenten in slaap: in de draagzak vijf minuten voor we thuis zijn, in de kinderwagen terwijl het nog maar 10 minuten lopen is van het station naar huis, in het achterzitje van de fiets, terwijl ik een half uur later op een terras had afgesproken met man + baby. :') Ze heeft nog geen enkele middag in haar bed geslapen, terwijl we toch elke dag wel om 1 uur weer terug waren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173461355
Selv, als die laatste foto is gemaakt op dat pleintje waar het standbeeld van Puccini staat, zat ik een week geleden op exact dezelfde plek. :D.
Leuk om daar te fietsen, hè!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173461459
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, als die laatste foto is gemaakt op dat pleintje waar het standbeeld van Puccini staat, zat ik een week geleden op exact dezelfde plek. :D.
Leuk om daar te fietsen, hè!
Ja, dat is daar inderdaad. En ik vond het fietsen zo superleuk! Helaas is L. echt nog te klein en moesten we opsplitsen, maar ik heb N. al beloofd dat als we ooit weer terugkomen we ook op zo'n "gekke fiets" (voor vier personen met zo'n overkapping) gaan, die vindt ze echt hilarisch. :D
pi_173461831
Oh wat heerlijk zomerd Selv! La dolce vita 💛
pi_173462118
Wat toevallig Dad en Selv :D Volgend jaar groepskorting bedingen ;)

Heerlijke vakantiefoto's Selvaria, mooi dat jullie dat zo genieten met z'n vieren. Mis je de auto al of gaat het prima zo met het ov?

Wij waren afgelopen weekend kamperen. F vond het fantastisch O+ Ondanks score van 1 wespenbeet en 1 teek. Toen ik de eerste avond zei dat we nog even z'n tanden moesten poetsen was zijn antwoord 'Maar waar is hier dan de badkamer :? ' incl vragende armgebaren _O-

We hadden ook een speurtocht uitgezet in het bos, op zoek naar een schat van de rovers. Super spannend vonden ze het; een 5-jarige en 3 3-jarige kindjes vol enthousiasme rennend door het bos. O+ Halverwege lag een omgevallen boom, had een reus omgegooid dacht F. De 'schat' was een klein kadootje voor iedereen. Ze waren zo verrukt :D Daar gaan we maar een jaarlijks terugkeren ritueel van maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173462475
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat toevallig Dad en Selv :D Volgend jaar groepskorting bedingen ;)

Heerlijke vakantiefoto's Selvaria, mooi dat jullie dat zo genieten met z'n vieren. Mis je de auto al of gaat het prima zo met het ov?
Dat is behoorlijk afhankelijk van de activiteit.. :+ Gisteren gingen we naar het strand en dat was een flinke onderneming zonder auto, maar wel goed te doen. Verder heb ik hem geen moment gemist. Ons appartement zit zo goed als midden in de stad en alle leuke terrasjes, winkels, bezienswaardigheden zijn te belopen. Vandaag heb ik dus een fiets gehuurd met N. en morgen gaan we waarschijnlijk naar Pistoia, weer lekker met de trein (dit keer dus zonder koffer met handdoeken en andere zwemspullen. :P ).

Ik ben wel heel erg blij dat L. besloot thuis de draagzak te weigeren en dat we dus de wagen bij ons hebben, zonder was wel te heftig geweest in deze hitte. Overigens gaat het als we haar wel in de zak doen inmiddels weer prima, zo heeft ze gisteren 1,5 uur bij man doorgebracht (vanaf het strand naar het station, in de trein, van het station naar huis en daar nog even verder):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') O+
pi_173462504
Jouw weekend klinkt ook fantastisch Fazz. Die reus. :D Ik kan me voorstellen dat ze het helemaal geweldig hebben gevonden. O+
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:06 #11
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173462546
Hé, wat een mooie draagzak :P

Is het daar niet erg warm? Ik vind het nu in NL al veel te warm...

Wat een mooie foto's Fazz!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173462702
30 graden, dus valt voor de regio wel mee geloof ik. We zijn meestal tussen 1 en 5 lekker in ons appartement met airco. Man ligt momenteel weer een monsterslaap met baby te doen terwijl N. en ik lekker liggen te chillen op bed met tablet/telefoon/boekjes. :D

En oeps @ mijn vorige post, dacht even dat ik in het babytopic aan het posten was. :@
pi_173463309
Het klinkt en ziet er heerlijk uit Sel! O+

L. vermaakt zich ook prima op vakantie. Of zoals ze zelf zegt: VERTANSIE LEUK *;
's ochtends naar het strand, stenen zoeken. 's middags naar het zwembad, water in de emmer scheppen. Tussendoor in de wagen in slaap vallen, want in bed slapen is voor babies. En tussen alle bedrijven door ijsjes eten en steentjes bij het huisje in de emmer stoppen. Ijsjes is overigens zowat het enige wat ze eet. Ja, en witte bonen in tomatensaus bij het ontbijt. :') Er gaat as we speak voor het eerst in vier dagen een boterham in, maar volgens mij is het d'r vooral om de ham te doen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173463693
Leuke foto's O+

Selv dat klinkt als een heerlijke vakantie! (En wat een leuk jurkje(of is het een shirt?) heb je aan op de foto.) En Kris ook al aan het genieten op vakantie. Ik ben een tikkie jaloers hoor!

Saskia: De curve ziet er m.i. ook niet zorgwekkend uit. Uithongeren lijkt mij niet echt de oplossing. Als M. weinig heeft gegeten 's middags en 's avonds duidelijk honger heeft, kan ze bij het avondeten toch stug volhouden dat ze niks wil eten. Zit N. wel bij jullie aan tafel als jullie eten? Onder het mom van zien eten doet eten? Hier lijkt dat wel iets te helpen.

Hier ook een matige eter, maar wel eentje die (nog) wel een paar soorten groente eet. Dat eet ze dan maar extra vaak. Drinken ging hier tot voor kort ook hopeloos. Tot aan sterk ruikende luiers toe, omdat ze gewoon echt weigerde te drinken. Zit je dan met je voornemens van zoveel mogelijk water geven, melk en de naturel yoghurt na het eten (dat werd ook geweigerd) :') Diksap en fruityoghurt/danoontjes it is. Sinds kort drinkt ze wel weer gewone melk, dus er is iets van vooruitgang.
pi_173463820
Die vakantieverhalen O+
pi_173464326
Saskia, hoe is de curve van alleen lengte over de tijd? heb toevallig net 2 verschillende vriendinnen waar vooral de lengte erg begon af te buigen en dat bleek bij beide coeliakie. Bij 1 van de twee kinderen (nu 5jaar, andere kind 4) wel veel buikpijn enzo, maar beide op zich vrolijke levendige zich verder goed ontwikkelende kinderen, alleen lengte bleef sterk achter.
Als jou dochter wél gewoon goed groeit in de lengte zou ik me er niet zo druk over maken, dan is ze gewoon alle babyvet aan t opmaken...
pi_173464514
Saskia, heb je ooit haar keel laten nakijken bij de huisarts? Een neefje had ook zo'n type curve, die bleek geïrriteerde amandelen te hebben waardoor hij nooit goed at, maar het was ook nooit een keelontsteking waar hij echt last van had. Dus sluimerend en niet duidelijk voor de ouders. Eenmaal de amandelen eruit en de curve schoot weer de pan uit (vond het CB dan ook weer niet leuk)..
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:02:56 #18
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173464701
De lengte gaat prima, precies volgens het gemiddelde lijntje.
Keelontsteking nooit reden gehad om naar te laten kijken, en ze eet en drinkt op zich wel ok. Het is vooral dat ze veel borstvoeding drinkt; als ik er eens niet ben, eet ze veel meer vast voedsel. Maar om dan als cb te gaan zeggen dat we maar met bv moeten stoppen, dat vind ik echt behoorlijk fout.
We eten wel altijd samen, maar zien eten doet hier niet eten, tenminste geen groentem. IJsjes daarentegen wel :Y)
En idd wat Deepfreeze zegt, als ze een beetje boven gemiddeld had gezeten was ze ineens weer te dik geweest. Niet ieder kind is gemiddeld...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173466208
Je zou dan inderdaad eerst eten aan kunnen bieden en daarna bv. Maar als ze het verder goed doet...
Mijne ging bij de 2 jaar controle 'omhoog in het groene gebied' op de BMI curve en daarvoor kreeg ik meteen een preek :'). Je kunt overal over zeuren en er zijn ook ouders waarbij het goed is dat ze zulke tips geven.

De afspraak bij de kapper is gemaakt en J heeft proefgezeten in de kappersstoel. Ben benieuwd hoe het knippen tzt gaat.
pi_173467587
Saskia, ik zou er echt geen sjoege aan geven hoor. Het ligt gewoon aan de arts die je vandaag had, die maakt van een mug een olifant.

Nora zat met 2 jaar iets erboven. Ze werd direct als een zorgelijk geval bestempeld die overgewicht had. Toen ik erna aan mijn omgeving vroeg of ze Nora te dik vonden, moesten sommige gewoon erom lachen :') Afijn, arts wilde met mij een afspraak maken voor na wat maanden om te kijken hoe het ging met haar gewicht. Tot op de dag van vandaag, ruim een jaar later, niks meer gehoord.

2 weken geleden een 3 jaarcontrole gehad en ze zat weer prima op de lijn :) En zou ze dat weer niet zijn, dikke pech dan. Ik zie de curves niet als een soort van graadmeter ofzo. Je moet naar het kind zelf kijken. Functioneert het goed en is het vrolijk (zonder dat natuurlijk de ribben eruit steken of dat de vetrollen zichtbaar zijn)? Dikke prima dan.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:56:46 #21
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173467777
Dat vind ik ook hoor :) het maakt mij alleen boos en verdrietig dat zo'n arts op deze manier mensen benadert. Altijd gaat alleen om gewicht. En zo negatief over borstvoeding.
Toen N 6 maanden was, zat ze op de +3 lijn. Dus moest ik stoppen met de bv en bijvoeding gaan geven. En nu is ze een beetje te dun en moet ik ook stoppen met bv van dat mens. Ik heb echt zin om een klacht in te dienen.

Overigens heeft N net lekker groentesoep gegeten :Y)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173468183
Die heeft er gewoon nul verstand van. Blijf jezelf en je kind mooi volgen.

Eten kan je toch niet erin forceren. Kindjes leren controle krijgen over hun lichaam. Wat erin gaat en ook al een beetje hoe het eruit gaat. Potjes gedoe enz.

Ik krijg altijd jeuk van het cb.
Zit nu al uit te kijken naar de 4e. Dan mogen wij :')
Schudden voor gebruik
pi_173468253
Leuke vakantie foto's gezien O+

Vandaag bij de dierentuin geslenterd en weer veel mogen dragen. Zijn we in de binnenspeeltuin aangekomen. Loop ik met de rs om mij heen. Komt er een klein blond meisje op mij afgelopen. "Dragen! O+" en wijst ook naar mijn borst om te drinken :D

Ik zei tegen haar oppas dat ze het goed wist te vertellen. Die moest lachen om wat ze deed. Die Julia toch :D

Wurm wilde wel delen. Kom kom tink! Zei hij :') sociaal kind :D
Schudden voor gebruik
pi_173468320
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
Dat vind ik ook hoor :) het maakt mij alleen boos en verdrietig dat zo'n arts op deze manier mensen benadert. Altijd gaat alleen om gewicht. En zo negatief over borstvoeding.
Toen N 6 maanden was, zat ze op de +3 lijn. Dus moest ik stoppen met de bv en bijvoeding gaan geven. En nu is ze een beetje te dun en moet ik ook stoppen met bv van dat mens. Ik heb echt zin om een klacht in te dienen.

Overigens heeft N net lekker groentesoep gegeten :Y)
Aangeven dat je bij de volgende controle een andere arts wilt hebben. Ze zijn niet allemaal hekserig gelukkig :)
pi_173468415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Die heeft er gewoon nul verstand van. Blijf jezelf en je kind mooi volgen.

Eten kan je toch niet erin forceren. Kindjes leren controle krijgen over hun lichaam. Wat erin gaat en ook al een beetje hoe het eruit gaat. Potjes gedoe enz.

Ik krijg altijd jeuk van het cb.
Zit nu al uit te kijken naar de 4e. Dan mogen wij :')
Sommigen zien kinderen als een soort robots ofzo, ik weet niet wat het is. Ik vraag me ook echt af hoe ze de functie gekregen hebben. En of ze hun werk wel echt leuk vinden.

De arts die vond dat Nora overgewicht had, had ook opgemerkt dat Nora verkleefde schaamlippen had. Dikke paniek, ik moest naar de huisarts. Omdat ik daar totaal niet bekend mee was, was ik er ook niet gerust op. Huisarts wist ook niet goed wat te doen, die stuurde Nora weer naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis waren we binnen 5 minuten klaar met de boodschap 'Dit komt vaak voor hoor en dat komt vanzelf goed'' We kregen een hormoonzalf mee mocht Nora pijn hebben of moeilijk kunnen plassen, dan konden we dat smeren.

Afijn, bij de afspraak bij het cb had de arts het er nog over ( een andere) en ze gaf gewoon toe dat sommige artsen te snel in de stress schieten over dingen en ze beaamde ook dat dat met de schaamlippen vaker voorkomt en dat dat goed komt naar mate meisjes hormonen beginnen te produceren.

Ergens vind ik het wel goed dat arts 1 ons heeft verder gestuurd, maar de wijze waarop klopte niet. Ze deed echt alsof Nora een zeldzaam geval was en ze gaf mij een bezorgd gevoel terwijl dat helemaal niet nodig was.

Waarom zijn er van die heksen die ouders onnodig een bezorgd gevoel geven? Ouder zijn is soms al niet makkelijk, heb je nog zo'n feeks erbij :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-08-2017 20:45:05 ]
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:44:45 #26
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173468627
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aangeven dat je bij de volgende controle een andere arts wilt hebben. Ze zijn niet allemaal hekserig gelukkig :)
Er is bij ons cb maar 1 arts, en die is altijd negatief. Ook maar 1 verpleegkundige, die is altijd positief :) volgens mij hebben ze altijd ruzie, want ze zeggen vaak het tegenovergestelde. Maar blijkbaar moeten sommige controles per se door de arts gedaan worden en andere niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173468688
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:44 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Er is bij ons cb maar 1 arts, en die is altijd negatief. Ook maar 1 verpleegkundige, die is altijd positief :) volgens mij hebben ze altijd ruzie, want ze zeggen vaak het tegenovergestelde. Maar blijkbaar moeten sommige controles per se door de arts gedaan worden en andere niet.
Hmja, dat is balen. Gewoon lekker alles met een korrel zout nemen. En niet teveel zeggen :)
pi_173468928
Mja, eerlijk gezegd denk ik ook dat er soms wel érg negatief gedaan wordt over het cb hoor...
Tuurlijk heb je er wat exemplaren bij, maar ik vermoed niet dat al die 'heksen' of 'feeksen' voor hun lol ouders een slecht gevoel proberen te bezorgen ofzo...

En hoe vaak ik ouders dingen hoor zeggen als: "Nou, we moeten weer naar het cb, eens kijken wat ze nu weer te zeuren hebben! :( "
Tsja, met zo'n houding kan ik me indenken dat een opmerking al snel als kritiek gezien wordt ja...

Schoonzus en ik lopen beiden bij hetzelfde cb en allebei onze kinderen waren bij de 2 jaarafspraak "te zwaar" volgens de curve. Bij haar mondde het uit in een oeverloze discussie (haar woorden), bij mij waren we er binnen 5 minuten over klaar. Ligt dat dan aan het cb of aan het verschil in reactie van mij en mijn schoonzus? ;)

/my2cents
Dit is overigens tegen niemand specifiek bedoeld hè? :* Meer een algemene observatie van mijn kant
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173469090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:59 schreef twist02 het volgende:
Mja, eerlijk gezegd denk ik ook dat er soms wel érg negatief gedaan wordt over het cb hoor...
Tuurlijk heb je er wat exemplaren bij, maar ik vermoed niet dat al die 'heksen' of 'feeksen' voor hun lol ouders een slecht gevoel proberen te bezorgen ofzo...

En hoe vaak ik ouders dingen hoor zeggen als: "Nou, we moeten weer naar het cb, eens kijken wat ze nu weer te zeuren hebben! :( "
Tsja, met zo'n houding kan ik me indenken dat een opmerking al snel als kritiek gezien wordt ja...

Schoonzus en ik lopen beiden bij hetzelfde cb en allebei onze kinderen waren bij de 2 jaarafspraak "te zwaar" volgens de curve. Bij haar mondde het uit in een oeverloze discussie (haar woorden), bij mij waren we er binnen 5 minuten over klaar. Ligt dat dan aan het cb of aan het verschil in reactie van mij en mijn schoonzus? ;)

/my2cents
Dit is overigens tegen niemand specifiek bedoeld hè? :* Meer een algemene observatie van mijn kant

Ik geloof niet dat ze voor de lol ouders een slecht gevoel willen geven, sommigen zouden misschien wel een cursusje menselijkheid kunnen volgen.

En verder ben ik het met je eens hoor. Het is niet alleen drama. Bij ons cb zitten meerdere artsen een eentje is gewoon niet leuk. De rest wel gelukkig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:05:43 #30
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173469127
Ik heb ook niks tegen het cb hoor! Eigenlijk vind ik het heel leuk om mn kind te showen :P Vind het alleen jammer dat die arts me altijd zo'n naar gevoel weet te geven. Ga ook niet met haar in discussie hoor, heb over stoppen met bv gezegd 'dat lijkt me niet nodig' en over eten 'ja, we zullen vaker soep proberen'.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:12:02 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_173469283
Vergeet niet dat het "consultatiebureau ", (what's in a name), een bureau is waar je advies in kan winnen.
Als je geen advies duldt heb je er dus feitelijk niks te zoeken ;) het is een beetje hetzelfde als naar de tandarts gaan en dan boos worden omdat hij zegt dat je gaatjes hebt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 29-08-2017 21:29:03 ]
disclaimer
pi_173469634
Kun je er niet voor kiezen om naar een ander cb te gaan Saskia? Ik kocht na de verhuizing kiezen naar welk cb ik ging.

Ik begrijp overigens wel waar de onrust vandaan komt en vind het ook geen mooi lijntje van +2,5 naar -1 ongeveer, dus dat het cb daar van hun uit iets mee moet snap ik, al hoef dat niet direct stoppen met bv te zijn natuurlijk. Maar even kritisch naar het eetpatroon kijken kan nooit kwaad, en dan kan de conclusie prima zijn dat het goed is zoals het gaat. Hadden ze nog andere tips buiten het stoppen met bv? Mijn meiden groeien ook niet goed genoeg en ik heb bijvoorbeeld dieetsuggesties gekregen om vettere melk te kunnen krijgen (bepaalde vetten zoals uit vette vis en avocado oa), dat is wellicht ook nog een optie als je hier toch mee aan de slag wil. En anders misschien bij het inloopspreekuur even langs lopen als de verpleegkundige er dan is, wellicht heeft die advies waar je wel iets me kan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173471381
Saskia, ik denk dat het wel zin heeft om je ervaring te mailen. Dan ben je het kwijt (wel alles in het nette uiteraard) en bovendien weten zij dan ook hoe dit overkomt en met name dat punt van de borstvoeding lijkt me belangrijk. Het zou voor mij dan heel essentieel zijn hoe ze met die feedback omgaan. Tonen ze zich inlevend en begrijpend etc. dan is het alweer heel anders dan wanneer er op een botte manier gereageerd wordt. Dan weet je pas echt wat voor vlees je in de kuip hebt. Heks, feeks of misschien toch best sympathieke mensen. :D .

Ik heb bij mijn cb echt iedere keer fijne mensen. I is een lichtgewicht maar daar is nog nooit meer dan twee zinnen over gesproken. Alleen toen ze een half jaar oud was, vroegen ze of ik een keertje extra wilde komen wegen. Ze volgt ook wel een duidelijke lijn. Ik vind deze curve wat instabiel overkomen, en wellicht verklaart dat de oplettendheid/alertheid.

I was vandaag voor de tweede keer in haar leven bij de tandarts. Alles was weer goed. Wel al duidelijk dat ze smalle kaken heeft, en dat dit wel problematisch wordt bij het grotemensengebit. Maar ja, dat heb ik ook gehad, en komt wel goed als er op tijd wordt gehandeld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173474682
Dat het eerste wat je peuter roept als hij merkt dat het regent, is: 'Maar de was hangt nog buiten!'
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173475031
:D Bijzonder exemplaar heb je DaD O+

F is de laatste tijd bezig met 'vrienden'. Dan noemt hij op wie allemaal z'n vriend zijn (incl z'n zusje O+ ). Zijn jullie peuters daar ook al mee bezig? Z'n beste vriendje van de opvang gaat straks naar een andere school, best jammer vind ik.
pi_173475315
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:42 schreef Fazzoletti het volgende:
:D Bijzonder exemplaar heb je DaD O+

F is de laatste tijd bezig met 'vrienden'. Dan noemt hij op wie allemaal z'n vriend zijn (incl z'n zusje O+ ). Zijn jullie peuters daar ook al mee bezig? Z'n beste vriendje van de opvang gaat straks naar een andere school, best jammer vind ik.
:Y
Wel op de meest random manier hoor: "Mama is mijn vriendinnetje. Papa heeft okselhaar." was een pareltje van gisteren. _O-

Haha DaD, die I. :D
pi_173475546
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:42 schreef Fazzoletti het volgende:
:D Bijzonder exemplaar heb je DaD O+

F is de laatste tijd bezig met 'vrienden'. Dan noemt hij op wie allemaal z'n vriend zijn (incl z'n zusje O+ ). Zijn jullie peuters daar ook al mee bezig? Z'n beste vriendje van de opvang gaat straks naar een andere school, best jammer vind ik.
Ja L heeft ook een vriendje: "Koen is mijn grote vriend, he mama?"

laatst kwam hij sip uit de opvang: 'koen zegt heeft niet mijn vriend is"
Om na een tijdje nadenken met een stralende lach te zeggen: "maar is wel zo!"

Vriend Koen is overigens een paar maanden jonger en nog helemaal niet bezig met wie een vriend is. Maar samen met de auto's spelen is heel gezellig.

W had ook een beste vriendin toen ze peuter was. Die bleek toen bij ons in de straat te wonen. Dat is nog steeds dik aan ondanks dat ze niet op dezelfde school zitten. Ze spelen vaak samen en eigenlijk ben ik wel blij dat ze niet op dezelfde school zitten, want vriendinnetje slaat nu groep 2 over omdat ze al zo ver voor is terwijl W helemaal niet zo snel is. Doordat ze niet bij elkaar op school zitten zien ze zelf dat verschil niet zo (ondanks dat het vriendinnetje vrij soepel een boek kan voorlezen en W pas een letter of 4 kent).
pi_173479890
I somt wel heel vaak op wie hij allemaal lief vindt. O+.

Ik vond trouwens gisteren de vakantiefoto's van Selv en Fazz zó leuk, dat ik er ook een paar ga delen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173480096
DaD, N. zat vandaag ook in die draaimolen, we blijven elkaar maar 'tegenkomen' he. _O- Ze vond de olifant een beetje eng (hoog), maar heeft zich kostelijk vermaakt in het bootje met Pinocchio. O+

Heerlijke foto's!
pi_173484811
Leuke foto's. :)
Schudden voor gebruik
pi_173489274
Leuke fotos!
Ik ben er vorige week achtergekomen waar mijn meisjes vriendje van het kdv (of zielsverwant, want ze beleven echt hele avonturen samen en lijken zelfs op elkaar qua lengte, postuur en haar :D) volgend jaar naar school gaat. We hebben haar al ingeschreven voor een school (EGO school: iemand toevallig ervaring mee?), maar die andere school hadden we ook schuins bekeken. Nu hebben we een mailtje gestuurd naar die andere school met de vraag of we een keer konden langskomen, maar nog niets gehoord. Ben bang dat we daar echt rijkelijk te laat mee zijn :{
pi_173489558
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:42 schreef Fazzoletti het volgende:
:D Bijzonder exemplaar heb je DaD O+

F is de laatste tijd bezig met 'vrienden'. Dan noemt hij op wie allemaal z'n vriend zijn (incl z'n zusje O+ ). Zijn jullie peuters daar ook al mee bezig? Z'n beste vriendje van de opvang gaat straks naar een andere school, best jammer vind ik.
Ja, I is heel erg van 'mijn vrienden' en: "mijn beste vriendje/vriendinnetje". Ze heeft op het kdv vanaf de babygroep een vriendje met wie ze echt al vanaf toen een 'klik' heeft. Dat is heel schattig om te zien.

Mooie vakantiefoto's!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173489969
Leuke dingen idd op de duplo filmpjes. We gaan ze onthouden.

Hier vandaag een oud stickerboek opgegraven. Plaatjes zijn dan lichtgekleurd waar de betreffende sticker op moet. Bijvoorbeeld een koe. Wurm zocht dan de koe op het stickervel en ging hem secuur erop plakken. Daarna wees hij dan de koeien aan op het papier.

Ik wist niet dat hij dat al kon :)

Duplo torentje nabouwen is nog te hoog gegrepen. (3 blokjes hetzelfde erop zetten als ik bijvoorbeeld doe), maar 30 min met het huis, de trein en een paar auto's spelen was ook wel even lekker. Ik pak die bak duplo eigenlijk te weinig :)
Schudden voor gebruik
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:52:33 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173491457
Ik vind Duplo echt zo leuk, nog leuker dan mijn peuter het vindt, denk ik. Ik moet me echt inhouden om niet meer te kopen. :') peuter is vooral nogal dol op de vervoersmiddelen, bouwen gebeurt wel iets minder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173491643
Hoe ook een peuter die ontzettend dol is op Duplo! Vooral de beestjes zijn favoriet.
Wat Baard weleens met I doet, is een plaatje uit zo'n boekje omschrijven en dat I dan aan de hand van die omschrijving iets moet nabouwen (bijvoorbeeld: 'Pak nu maar een blauw blokje met 6 puntjes en zet dat op het groene. Zet nu het rode blokje er links naast.' - ik verzin maar wat.) Vindt hij erg leuk!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173491986
Wat is er precies zo leuk aan duplo? Ik heb er niet zoveel mee, geloof ik. :D .
Laatst heb ik dit vintage fisher price huis voor I gekocht, en dat krijgt ze als we op vakantie zijn. Denk dat ze dat heel leuk gaat vinden. O+ .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173492213
Franny!! Die wil ik ook voor (mijn) verjaardag ;) te gaaf!

Duplo is trouwens ook wel enorm favoriet hier hoor :)

En leuke foto's dad! Vooral die eerste O+

Ik heb maar eens, 12 maanden na de anesthesie afspraak voor de operatie aan Js z'n teentje, gebeld of er al een operatiedatum bekend was :') Het kon nog wel een tijdje gaan duren :')
Maar ik had een hele fijne vrouw aan de lijn die vroeg, nadat ik over onze twijfels aan de hele operatie had verteld, of we niet liever naar een andere dokter zouden willen :D Heel graag! Dus over een maandje een nieuwe afspraak, nieuwe dokter en dan hopelijk duidelijkheid :D (en ze beloofde dat alles voor z'n vierde verjaardag klaar zou zijn!)
  woensdag 30 augustus 2017 @ 22:19:32 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173492251
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:09 schreef Franny_G het volgende:
Wat is er precies zo leuk aan duplo? Ik heb er niet zoveel mee, geloof ik. :D .
Laatst heb ik dit vintage fisher price huis voor I gekocht, en dat krijgt ze als we op vakantie zijn. Denk dat ze dat heel leuk gaat vinden. O+ .

[ afbeelding ]
Ik vind het vooral heel erg leuk om dingen te bouwen. Of nabouwen van de handleiding of zelf iets bedenken. Ik vind het ook erg leuk om te zien wat voor creaties peuter ermee maakt. En het is echt heel divers. Auto's, dieren, treinen, auto's, huizen, en het past toch allemaal bij elkaar.
Zit ook wel een stukje nostalgie voor mij bij, ik heb er vroeger ontzettend veel mee gespeeld en peuter heeft ook veel Duplo waar ik en Mn zusjes vroeger mee hebben gespeeld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173492431
Wat Mari zegt, Duplo is echt zo leuk. N. speelt er heel erg leuk mee, maakt constant "ijsjes" voor ons (een baby dino op twee blokjes: "kijk mama een ijsje. Is nog heelveel te heet, eerst nog eventjes blazen." O+ ) en laat haar fantasie helemaal in de vrije loop. Ik heb van f_r een hele bak overgenomen en er zelf nog minstens zoveel bijgekocht. :@ Mijn laatste aanwinst is een superheldenbox met Superman, Wonder Woman en (volgens N., geleerd van man) tuhnuhnuhnuhnuhnuhnuhnuh betmèèèn erin. :D
pi_173493804
Duplo O+
Hier worden veel monsters gebouwd, en dino's. En soms ook een 'vecht'; daar komt vuur uit }:|
Tot zo ver onze geweldloze opvoeding :')
pi_173495095
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:09 schreef Franny_G het volgende:
Wat is er precies zo leuk aan duplo? Ik heb er niet zoveel mee, geloof ik. :D .
Laatst heb ik dit vintage fisher price huis voor I gekocht, en dat krijgt ze als we op vakantie zijn. Denk dat ze dat heel leuk gaat vinden. O+ .

[ afbeelding ]
Melba bouwt er hele verhalen mee, prikkelt zijn fantasie echt enorm. Garages ook trouwens, en kastelen en huizen enzo, maar duplo wordt met alles gecombineerd.

Lately houdt hij steeds verjaardagsfeestjes, en de autos en diertjes en poppetjes hebben hele gesprekken met elkaar. De treinbaan is nu ook helemaal in gebruik O+
Kwak
pi_173495544
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe ook een peuter die ontzettend dol is op Duplo! Vooral de beestjes zijn favoriet.
Wat Baard weleens met I doet, is een plaatje uit zo'n boekje omschrijven en dat I dan aan de hand van die omschrijving iets moet nabouwen (bijvoorbeeld: 'Pak nu maar een blauw blokje met 6 puntjes en zet dat op het groene. Zet nu het rode blokje er links naast.' - ik verzin maar wat.) Vindt hij erg leuk!
ja, dat lukt hier nog niet zo... meer omdat wurm tig blokjes ziet en er gelijk torens van gaat bouwen en omgooien. Gevolgd door moe-ha-ha :')

Maar ik heb ook leuke spelletjes gezien waar wij mee aan de slag gaan komende maanden :)
Schudden voor gebruik
pi_173496292
Wat kun je er aan doen dat je peuter niet wakker wordt zodra iemand opstaat? Zodra we op de overloop lopen, wordt J wakker. En dan hebben we het raam in zijn deur al geblindeerd.
Op zich niet zo erg, maar hij moet er op donderdag al om 6.15u uit voor de kinderopvang en nu wordt hij steevast om 5.50u al wakker, als ik er uit ga. (En zit ik dus alle ochtendroutine te doen met een stikchagrijnige peuter)
pi_173496641
Als ik vroege diensten heb dan liggen al mijn spullen beneden (alles, kleding, handdoek,makeup).
Ik stap uit bed en sneak meteen zo zacht mogelijk naar beneden. Ga ook niet boven naar het toilet.
Hier is dat om 5.45 de oplossing zeg maar.
pi_173498184
Hier ook veel te veel Duplo. Een mega doos met blokken die we van m'n zus in bruikleen hebben en waar hij vooral hoge torens van wil bouwen, en we hebben dat zelf nog aangevuld met dierensetjes en de grote treinbaan. We wisselen af wat er beneden staat, de ene keer de blokken, de andere keer de rest. Anders ligt de hele woonkamer vol.

Treinbaan is nog niet interessant, maar de dieren wel, al vinden wij het nog leuker denk ik. Maar het fijne aan Duplo is wel dat iedereen het leuk vindt. Alle kinderen die op kraamvisite zijn geweest, van 1 tot 10 jaar, hebben ermee gespeeld.

Hupje, kan je hem niet nog even wakker laten liggen? O heeft dat altijd even nodig om gezellig te zijn (en vind het ook geen probleem om een uur wakker in bed te liggen praten, ook midden in de nacht -O- )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173500370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 06:37 schreef Hupje het volgende:
Wat kun je er aan doen dat je peuter niet wakker wordt zodra iemand opstaat? Zodra we op de overloop lopen, wordt J wakker. En dan hebben we het raam in zijn deur al geblindeerd.
Op zich niet zo erg, maar hij moet er op donderdag al om 6.15u uit voor de kinderopvang en nu wordt hij steevast om 5.50u al wakker, als ik er uit ga. (En zit ik dus alle ochtendroutine te doen met een stikchagrijnige peuter)
Ligt je man er dan nog in? R kan namelijk in ons bed nog best als een blok in slaap vallen rond die tijd.
Of nachtlampje aan, luisterboek, en rustig wakker worden in bed?
pi_173508054
Het kdv stuurde vandaag een foto door van I en haar beste vriendje die bij elkaar zitten en aan het praten zijn. Er stond bij dat ze een serieus gesprek hadden over Sinterklaas en wat nou als Sinterklaas dood zou gaan. Ernstige gezichtjes erbij. 😀😂
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173509459
Ik ga het morgen proberen, meteen naar beneden en daar aankleden enz. Ik vrees dat J wakker wordt zodra ik de eerste traptrede raak, maar we gaan het zien. In bed blijven liggen wil hij voor max 5 minuten als hij wakker is. Op vrijdag blijft papa wel liggen, dus soms drop ik hem dan daar en mag Je even Netflix en terwijl papa rustig wakker wordt. Maar op donderdag moeten we allebei vroeg weg.

Klinkt heel aandoenlijk, Franny!
pi_173509768
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:59 schreef Franny_G het volgende:
Het kdv stuurde vandaag een foto door van I en haar beste vriendje die bij elkaar zitten en aan het praten zijn. Er stond bij dat ze een serieus gesprek hadden over Sinterklaas en wat nou als Sinterklaas dood zou gaan. Ernstige gezichtjes erbij. 😀😂
wat is de conclusie?
Schudden voor gebruik
pi_173511816
Ik vroeg het nog even aan I vanavond. Dan komt er gewoon een nieuwe natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173512862
Mooi die fantasie van I :D

Vervelend Hupje. Hier ook een lichte slaper maar zolang ik maar niet te veel boven doe, gaat het goed dus helaas geen tips van mijn kant. (Onze wekker staat ook een stuk later dus als M. wakker wordt, heeft ze meestal wel genoeg geslapen.)

Duplo is hier ook favoriet, maar dan wel voornamelijk de kant-en-klare onderdelen. We hebben een set met een soort huisjes waar M. de hele dag mee kan spelen. (Dat zijn al ijsjes geweest en tunnels. Ze verzint iedere keer weer iets nieuws.) De losse poppetjes en dieren vindt ze ook erg leuk. Het daadwerkelijk bouwen met de Duplo vindt ze dan weer totaal niet boeiend/heeft ze (nog) geen geduld voor.
pi_173516724
Duplo! Gisteren met B samen een kasteel gebouwd. Hij voerde de blokjes aan met de duplo graafmachine en duplo trein en ik moest bouwen. En daar gaat ie vervolgens mee spelen. Ook de Hubelino (Ali versie) is een hit. Maar ik bouw met zijn hulp en hij speelt er vervolgens mee. 2 vliegen in 1 klap: ik vind het erg leuk.
pi_173527571
Wij vinden Duplo ook geweldig. Mam bouwt vaak en ik blijf kopen :') (tweedehands en sale, en Ali soms) maar R bouwt alleen torens en wil ze omgooien, over een maand wordt hij 3... :? Het Duplo vliegtuigje vindt hij het einde, en auto's ook maar dat is kant en klaar. Wat dad zegt zou hier absoluut niet kunnen, blauw blokje met 6 stippen pakken, ander blokje aan linkerkant
Dat zou hij totaal niet begrijpen haha. Op internet staan Duplo speel ideeën dus? Moet ik eens zoeken.

Volgende week midweek met mijn moeder en R in landalpark. Hellendoornse berg, was vorig jaar dikke hit. Nu vast ook weer O+
pi_173530292
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:13 schreef Hilmo het volgende:
Wij vinden Duplo ook geweldig. Mam bouwt vaak en ik blijf kopen :') (tweedehands en sale, en Ali soms) maar R bouwt alleen torens en wil ze omgooien, over een maand wordt hij 3... :? Het Duplo vliegtuigje vindt hij het einde, en auto's ook maar dat is kant en klaar. Wat dad zegt zou hier absoluut niet kunnen, blauw blokje met 6 stippen pakken, ander blokje aan linkerkant
Dat zou hij totaal niet begrijpen haha. Op internet staan Duplo speel ideeën dus? Moet ik eens zoeken.

Volgende week midweek met mijn moeder en R in landalpark. Hellendoornse berg, was vorig jaar dikke hit. Nu vast ook weer O+
yep. Youtube kanaal.
Schudden voor gebruik
pi_173530919
Hilmo, je hebt ook Duplo bouw auto's. Die kreeg O kado bij zijn geboorte. Dat is een soort plankje met wielen met allerlei stukken zoals een takel en een tankslang die je erop kunt zetten. Wellicht zorgt dat voor wat interesse in meer dan torens bouwen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173544943
Wij waren vandaag bij een stoomtrein evenement en J heeft van de eerste tot de laatste minuut genoten O+. Zijn neefje was ook mee en als een soort grote broer nam hij hem bij de hand, zo lief. In de auto viel hij als een blok in slaap. En nu speelt hij alles na, met kolen scheppen en water tanken en tsjjjj O+
pi_173547754
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:40 schreef Hupje het volgende:
Wij waren vandaag bij een stoomtrein evenement en J heeft van de eerste tot de laatste minuut genoten O+. Zijn neefje was ook mee en als een soort grote broer nam hij hem bij de hand, zo lief. In de auto viel hij als een blok in slaap. En nu speelt hij alles na, met kolen scheppen en water tanken en tsjjjj O+
ah je bent bij de VSM geweest?
Wij hebben een jaartje overgeslagen wonen vlakbij de stoomtrein route en gaan bijna elk jaar. Dit jaar wel even gekeken naar een van de treinen maar verder niet
pi_173550997
Ja, we zijn er al vaker (met z'n tweeën) geweest, maar nu was J oud genoeg dat hij het ook leuk zou vinden, dachten we. En dat was ook zo. Zijn eerste treinreis ever was dus met een stoomtrein O+
pi_173556300
Dat klinkt echt superleuk dat stoomtreinen :)
Wij zijn gister met zijn allen naar Dierenrijk geweest en hebben daar de hele dag doorgebracht samen met een vriendin met haar kleuter en net-dreumes. Was zo leuk! Overal gespeeld en de aansluiting van mijn peuter met kleuter was ook goed. Maki's geaaid en in alle speeltuinen gespeeld O+. De enige domper was dat mijn normaal erg dappere peuter ineens heel erg schrok van een geit (die beestjes waren erg groot en heel opdringerig) en ze eventjes heel hard moest huilen. Gelukkig ging het meteen beter vanaf mijn arm, maar ze zal niet snel een geitenfan gaan worden denk ik :')
pi_173556494
Hupje klinkt als een heerlijke dag

Vosje6 haha herkenbaar dat van die feiten. Mijn jongens moeten ook niks van geiten hebben als er geen hek tussen staat. Die bij de kinderboerderij worden gek als je eten voor ze hebt
pi_173577326
Iemand ervaring met peuters die prikkels moeilijk verwerken? Wij kwamen zaterdag thuis van vakantie en sindsdien is L. werkelijk onhandelbaar. Rust en geduld hebben geen effect, helaas ben ik erachter dat boos worden en geduld verliezen ook niet werkt. Vannacht is ze tussen 2 en 6 klaarwakker geweest. Daarna heeft ze nog wel even geslapen en toen ze wakker werd kwamen er hele verhalen over de vakantie uit. Rust en regelmaat aan blijven bieden om weer in haar oude ritme te komen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173577330
Gisteren wezen zwemmen met wurm. Hij heeft ontzettend genoten en oefende met drijven en hondenpootjes om vooruit te komen :D heel de tijd een big smile op zijn bekkie. Gillen van plezier als we van de glijbaan gingen en zulks.
En vannacht dus al feest met kriebel van zijn huidje (goed ingesmeerd, maar mocht niet goed helpen) en last van zijn oren.

Blegh wat een nacht! Hij vroeg zelf om de doek (gedragen worden) en om maar buiten een blokkie om te gaan. Hij kon zijn draai niet vinden. Maar vanochtend toch wat langer gelegen en met een glimlach wakker geworden.

Vanmiddag naar CB voor onze afspraak. Benieuwd hoe lang hij nu is.
Schudden voor gebruik
pi_173577344
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 08:36 schreef Krisvc het volgende:
Iemand ervaring met peuters die prikkels moeilijk verwerken? Wij kwamen zaterdag thuis van vakantie en sindsdien is L. werkelijk onhandelbaar. Rust en geduld hebben geen effect, helaas ben ik erachter dat boos worden en geduld verliezen ook niet werkt. Vannacht is ze tussen 2 en 6 klaarwakker geweest. Daarna heeft ze nog wel even geslapen en toen ze wakker werd kwamen er hele verhalen over de vakantie uit. Rust en regelmaat aan blijven bieden om weer in haar oude ritme te komen?
foto's kijken van de vakantie
Tekenen en tegelijk erover praten "weet je nog wat wij op de vakantie hebben gedaan?"
Schudden voor gebruik
pi_173577410
Oh zwemmen!-Vind ik ook leuk om te doen met Nora. Alleen het aankleden erna vind ik een complete nachtmerrie :')
pi_173577433
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 08:36 schreef Krisvc het volgende:
Iemand ervaring met peuters die prikkels moeilijk verwerken? Wij kwamen zaterdag thuis van vakantie en sindsdien is L. werkelijk onhandelbaar. Rust en geduld hebben geen effect, helaas ben ik erachter dat boos worden en geduld verliezen ook niet werkt. Vannacht is ze tussen 2 en 6 klaarwakker geweest. Daarna heeft ze nog wel even geslapen en toen ze wakker werd kwamen er hele verhalen over de vakantie uit. Rust en regelmaat aan blijven bieden om weer in haar oude ritme te komen?
Samen met haar de vakantie doorgesproken, wat ze allemaal heeft gedaan en waar ze is geweest? Eventueel met foto's erbij. Wij bespreken met Sjaak 2x per dag de dag door, tijdens het avondeten en tijdens het naar-bed-gaan. Dat blijkt voor hem het fijnst om alles te verwerken, anders had hij er ook nog best veel last van.
Rust, regelmaat en voorspelbaarheid werken hier het beste. Vertellen wat je gaat doen, in welke volgorde, dat 10x herhalen en laten herhalen, halverwege het programma nog een keer... dat werkt hier ook erg goed.

Succes, want het is nogal wat voor zo'n kleine peuter :)
  maandag 4 september 2017 @ 09:11:44 #76
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173577583
Wij zingen altijd bij het in slaap vallen 'het liedje van de dag'. Dan zing ik (of nouja, meer zangerig opzeggen) wat we allemaal gedaan hebben die dag. Ze vraagt daar ook vaak zelf om.
Maar N is geloof ik niet zo prikkelgevoelig, die slaapt meestal wel, als ik er tenminste bij ben dan...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173577717
O dat is wel heel erg slim ja, het overdag actief verwerken zodat ze het 's nachts niet hoeft te doen. Thanks! Alles rustig bespreken en bekijken dan maar. :) Ik herken het drukke koppie overigens heel goed van mezelf, maar ik los het juist op door heel veel te slapen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173581486
Dikke prima pluim van de CB arts gehad.

Ze zei:"nog borstvoeding?!"
"Ja, daar is nog behoefte aan."
"Ik zet mijn feesthoedje op. Aai mij (amai), wat goed. Dat hoor je niet veel." (Belse arts)

Hij ging als een hondje de bal aporteren toen ze hem gooide en vroeg hem de bal te halen en te brengen :')
Schudden voor gebruik
pi_173581653
Kris, na de vakantie heb ik een aantal foto's van de vakantie op de tablet gezet, zodat J er zelf doorheen kon scrollen. En elke avond praten we de dag door en vertellen we wat er de volgende dag gaat gebeuren. Maar met heftige dingen is dat niet altijd genoeg.

Ik heb kaartjes geregeld voor het theater, volgende maand gaan J en ik naar Dikkie Dik. Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Hij kan inmiddels een simpel tekenfilmpje navertellen, dus ik hoop dat hij er wel wat van meekrijgt.
pi_173592816
Leuk zo een uitje in het verschiet!
Schudden voor gebruik
pi_173600224
Nog even terugkomen op het haren knip drama: bij de kapper geweest om een afspraak te maken en toen mocht J daar ook even in de stoel zitten en spelen. Daarna vond hij het steeds wel interessant om langs de kapper te komen, maar gaf aan dat zijn haren niet geknipt mochten worden. Vandaag gingen we langs voor het knippen. J wilde niet in de kinderstoel, maar op schoot met wat speelgoed in zijn handen liet hij het stilletjes gebeuren. En naderhand, toen hij weer op de grond stond, zei hij stoer "ik huil niet!" *O* (niet dat hij niet mag huilen, maar zo fijn dat hij niet in paniek was)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 05-09-2017 21:52:51 ]
pi_173609916
Geknipte haren. Mooie oplossing op schoot :)
Schudden voor gebruik
pi_173612314
Wat leuk Hupje! In het theater hier hebben ze maar één peutervoorstelling(dag), en dat is net op de dag waarop man en ik allebei werken -O- Verder dit jaar niks voor peuters... Vorig jaar hadden ze meer aanbod (iig zijn grote held Bumba kwam langs), maar was O echt nog te klein om daar zn aandacht bij te houden. En fijn dat de kapper goed ging!

Wij zijn vorige week gestart met de bambino loco en dat gaat al verbazingwekkend goed! Hij vindt het ook erg leuk (drie puzzels, daarna gaat hij ze in het wilde weg neerleggen) We hebben de boekjes 'mijn eerste bambino loco' en 'dit kan ik al 2+'. Het eerste boekje begint met wat uitlegpuzzels maar wat ze daarmee willen snap ik zelf ook niet helemaal, maar daarna wat vormen en dezelfde plaatjes puzzels. Het boekje 'dit kan ik al' is vooral hetzelfde plaatje zoeken. Ik heb gelijk maar een verzoek bij de bieb ingediend of ze wat bambino-loco boekjes op willen nemen in de collectie, dus dat is even afwachten.

En opvang vandaag (3e keer) ging goed! Geen gehuil bij het wegbrengen zelfs :o Een grote doos Duplo verlicht een hoop leed blijkbaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 6 september 2017 @ 16:21:14 #84
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173622465
Leuk FF! Ik ga ook eens zoeken naar loco. N vindt het wel leuk om met memorykaartjes dezelfde bij elkaar te zoeken :)

En wat knap Hupje! N is nu drie keer bij de kapper geweest, de eerste keer was huilen, maar vorige week ging het heel goed. Maar ze hebben ook van die autootjes waar je in mag zitten, en filmpjes en rozijntjes. En een ballenbak :o

N moest vandaag enorm huilen bij het wegbrengen naar het nieuwe kdv, maar bij het ophalen was ze helemaal blij en had ze superleuk gespeeld. Echt een leuk kdv, van de vrije school. Met enorme tuin erbij om te spelen enzo (ze hebben nog plek...). Moet echt wennen aan de tijd die ik nu voor mezelf heb, twee hele dagen per week :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173634492
Saskia dat klinkt wel als een fijn KDV!
Goede oplossing Hupje. Voor B is de kapper film kijken en snoepjes eten dus die wil altijd heel graag.

Vanochtend heeft B gewoon zitten lezen in zijn slaapkamer tot 'aap' wakker was. Ik had hem wel aangekleed aangezien ik al uit bed was om naar mijn werk te gaan. Ik vind dat zo stoer van hem. En dan is hij ineens zo groot....
pi_173658126
R heeft voor het eerst in groot bed geslapen op vakantie! Had uit bed val bescherming mee, zo'n rekje en dat ging super. Bij de kinderbijslag van landal hadden ze disco led lampjes die jr van kleur kon laten veranderen, wat een hit. We zijn naar kids city in Borne geweest, super was dat, piraten wereld en zo prachtig gemaakt. Indoorhal. En nu in octo4kids Ommen. Ook leuk maar minder bijzonder.
pi_173672443
Exode, zelf boekjes lezen terwijl je wacht tot aap wakker is kwalificeert inderdaad voor een titel grote jongen O+
Klinkt of R het goed heeft gehad op vakantie Hilmo!
Mijn vaardige fietsende peuter doet helaas lekker moeilijk over naar de wc gaan; de lange broeken en onderbroeken zijn niet aan te slepen :{. Als we eropuit zijn is het eigenlijk nooit een probleem, dan is ze er meer bewust mee bezig, maar thuis is het drama. Tips zijn welkom :P
pi_173681973
Na maanden drama met iedere vorm van wassen ging Ketel vandaag ineens met veel plezier in bad! :o Ik mocht zelfs zonder probleem zijn haren wassen. Zo heerlijk, ik zit er nog van na te genieten *;
pi_173683568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:04 schreef lunapuella het volgende:
Na maanden drama met iedere vorm van wassen ging Ketel vandaag ineens met veel plezier in bad! :o Ik mocht zelfs zonder probleem zijn haren wassen. Zo heerlijk, ik zit er nog van na te genieten *;
Wat fijn!

Ik ben voor t eerst in heeel lang een weekje alleen met Melba. Ik vind t maar spannend. Maar ik denk dat t wel heel goed voor ons is :Y
Kwak
pi_173685093
Leuk Kwak! Ga ervan genieten!

Js z'n hoortest was goed :D Zo opgelucht!!! :D
pi_173685169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:40 schreef Loj het volgende:
Leuk Kwak! Ga ervan genieten!

Js z'n hoortest was goed :D Zo opgelucht!!! :D
Daar doe ik een jompel voor! *O* *O* Wat fijn!!

Kwak, succes! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_173685191
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat fijn!

Ik ben voor t eerst in heeel lang een weekje alleen met Melba. Ik vind t maar spannend. Maar ik denk dat t wel heel goed voor ons is :Y
Ik vind het vaak veel fijner om alleen te zijn met de kinderen dan samen. Op een of andere manier loopt alles dan soepeler ofzo. Zelfs S, die normaal gesproken vooral aan zijn vader hangt is dan knuffelig en gezellig. Ik hoop dat het voor jullie net zo uitpakt. :*

Loj wat fijn! *O*

Ik was vandaag winkelen met T. Hij vindt winkelen heel leuk en ik smelt echt als dat kleine jongetje in zo'n grote winkel zegt: "Nee mama die is niet mooi, ik ga even een mooie zoeken". En vervolgens loopt hij speurend door de paden op zoek naar iets moois. We hebben ook samen geluncht en T genoot zichtbaar van de één op één aandacht vandaag. Toen we ons parkeerkaartje gingen betalen zei hij midden in de wachtrij ineens: "Mama ik hou van jou." Echt, Veeg me op. O+ Ik geloof dus dat het een geslaagd uitje was. ;)

Ik heb gisteren ook een datum gekregen voor de amandelknip operatie van T. We mogen ons op 18 september melden voor de operatie. Het kan me niet snel genoeg gaan momenteel, want T is weer verkouden en dan stopt hij vaker met ademen dan als hij dat niet is. -O-
pi_173685567
Wat fijn Loj! *O*

Spannend kwak! Ik kan dagen alleen soms heel fijn vinden en soms afschuwelijk zwaar. Vooral het niet-aflatende ervan. Eind deze maand zit J. een lang weekend in het buitenland voor zijn werk en ik kijk er vooralsnog niet naar uit.
pi_173685697
Wat fijn Loj!!

Kwak, hoop dat het jullie goed zal doen :*

Nikki wat lief O+
pi_173686168
Nikki, wat lief O+

Dank voor de jompels O+ we wisten dat er een redelijke kans was dat de eerste test foutief was, maar we durfden er niet op te hopen... en foutief goed kan niet dus :D
Nog wel naar logopedie terug, maar dat is niet zo erg :)

En.. omdat ik niet kan slapen... iemand nog een leuke peuteractie te vertellen? :)
pi_173688398
Loj, wat een goed nieuws! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173688491
Wat een goed nieuws Loj!!
  zondag 10 september 2017 @ 08:40:58 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173688523
Goed nieuws Loj *O*
pi_173688533
Dat is mooi nieuws Loj!

Succes en veel plezier met je week samen Kwak.
pi_173688592
Jompel voor Js van Loj *O*
pi_173688665
Loj wat een goed nieuws.
Kwakzor succes al vind ik net als Nikki alleen tegenwoordig vaak makkelijker dan samen
Luna zo fijn als dat zonder drama kan
Nikki fijn dat het snel kan.
pi_173693359
Wat fijn Loj! *O*

Succes Kwak. Komt vast helemaal goed. :*

Ik was vanochtend met N. en haar regenlaarsjes bij de kinderboerderij en moedigde haar aan zo hard mogelijk in de plassen te springen (daarvoor heeft ze toch zeker die laarsjes en die regenjas? :Y) ), maar ik merkte dat ze de enige was die dat deed/mocht. Alle andere kindjes (met laarsjes aan, met je nieuwste zondagsschoenen aan snap ik het wel. :+ ) werden angstvallig door ouders en/of grootouders weggehouden bij de plassen. Jammer eigenlijk, dat ongegeneerde gesmeer is toch heerlijk op deze leeftijd? O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 10-09-2017 15:03:05 ]
pi_173694466
O+ zo sneu vind ik dat altijd.
En dan zeggen die kindjes zeker ahhh maar zij mag dat wel. En dan worden de ouders nog bozer.
Haha op deze leeftijd ik zie je er al tussen rollebollen O+.
pi_173695348
Loj goed nieuws! *O*

Selvaria plassen springen is ook één van R haar favoriete activiteiten. Ondanks laarzen is ze wel elke keer tot op haar romper nat. :')
Bijna op vakantie naar de Ardennen en ik verwacht veeeeeeel modderbroeken.
pi_173695458
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:52 schreef ingee het volgende:
Loj goed nieuws! *O*

Selvaria plassen springen is ook één van R haar favoriete activiteiten. Ondanks laarzen is ze wel elke keer tot op haar romper nat. :')
Bijna op vakantie naar de Ardennen en ik verwacht veeeeeeel modderbroeken.
Ja, maar dat is toch ook heerlijk? Lekker smeerpoetsen. O+ Ik vind het geen probleem als mijn auto een keer een beetje modderig wordt of ik de wasmachine een keer extra moet laten draaien, het meisje wordt er zo blij van. O+
pi_173697152
Ketel springt en stampt ook graag in plassen met zijn regenlaarsjes! Daar heb ik ze ook precies voor gekocht. Suf als andere kindjes dat niet mogen, waar heb je anders regenlaarzen voor? :P

Gisteren in de binnenstad van 030 kwamen er gelukkig alleen vertederde reacties op.
pi_173697330
Ik moedig ook altijd aan om harder/hoger te springen. :D Heerlijk om te zien O+
  zondag 10 september 2017 @ 18:46:53 #108
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173698094
We moeten maar eens gezamenlijk naar de speeltuin, dan valt mijn peuter niet zo uit de toon. Die gaat gerust in een plas zitten om op zn gemak met een takje te spelen, ofzo. Of hij weet precies in een stukje modder uit te glijden. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173698119
Sjaak loopt vaak richting een plas, gaat ervoor staan en zegt dan" ohoh... modder!" Om er vervolgens heerlijk in te springen O+

Modder-meet?
pi_173698287
Wij waren ook plassen stampen. Heerlijk toch? O+ Kleuter vond het geweldig, en alles onder zijn navel was doorweekt :D. Peuter vond het te koud worden toen zijn onderbenen nat waren geworden. Maar tot die tijd had hij ook de grootste lol.

Maar als we met de fiets zijn en ik heb geen droge kleding bij me (en dat heb ik eigenlijk bijna nooit, naïef en faalmoeder dat ik ben ;)), dan zou ik het ook niet erg prettig vinden, to be honest.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_173698916
Haha phaidra, wij net zo. Nooit schoon spul mee en altijd uitglijden bij de eerste plas in het bos >:) ik ben er wel op in gesteld ondertussen, dat hij oude stevige broek aan heeft, dus dat vaak uitglijden en vies worden geen punt is. Gewoon op straat kan wel lekker stampen, geweldig is dat ja al is in bos nog leuker.
pi_173702092
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:13 schreef Selvaria het volgende:
Wat fijn Loj! *O*

Succes Kwak. Komt vast helemaal goed. :*

Ik was vanochtend met N. en haar regenlaarsjes bij de kinderboerderij en moedigde haar aan zo hard mogelijk in de plassen te springen (daarvoor heeft ze toch zeker die laarsjes en die regenjas? :Y) ), maar ik merkte dat ze de enige was die dat deed/mocht. Alle andere kindjes (met laarsjes aan, met je nieuwste zondagsschoenen aan snap ik het wel. :+ ) werden angstvallig door ouders en/of grootouders weggehouden bij de plassen. Jammer eigenlijk, dat ongegeneerde gesmeer is toch heerlijk op deze leeftijd? O+
raar... hier waren wij naar een speelboederij. Een monkeytowngebeuren binnen. Een stal en buiten speel/ren gedoe met veeeeul modder en nog wat geiten en schapen etc die buiten lekker grazen. Anyways... wurm was lekker aan het spelen. Eerst gewoon aanrommelen naast de plassen en tien minuten later blote voeten, want sokken en schoenen moesten van hem uit. Modder tussen je tenen O+

In te diepe plassen stampen enz.

Ik stop altijd gewoon extra kleding in een tas in de auto voor het geval dat. :)
Schudden voor gebruik
pi_173702536
Ik zeg blotevoetenpad-meet met de peuters O+

Hier ook ga je gang maar in de plassen, of we gaan dansen in de regen als we thuis zijn.
En laatst heeft hij bij mijn ouders ook de oudjes zo gek gekregen een half uur met hem in de regen te wandelen en plassen te stampen met Opa O+
pi_173705074
Maar nemen jullie ze dan ook kletsnat/vies de auto in? Ter plekke omkleden kan vaak ook niet, zeker als het buiten koud is (wat het al snel is als je kletsnat bent). Dat is wat mij tegenhoudt (om hem uit te dagen dat te doen, uit zichzelf heeft hij daar weinig interesse in tot nu toe).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173705605
Zeil en grote deken/stapel handdoeken in de auto? :)
pi_173706775
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:10 schreef FlyingFish het volgende:
Maar nemen jullie ze dan ook kletsnat/vies de auto in? Ter plekke omkleden kan vaak ook niet, zeker als het buiten koud is (wat het al snel is als je kletsnat bent). Dat is wat mij tegenhoudt (om hem uit te dagen dat te doen, uit zichzelf heeft hij daar weinig interesse in tot nu toe).
ik heb een hydrofiel xl bij de stapel kleding ^^, kleed hem in/bij de auto om als we naar het bos zijn ofzo. Gewoon schoenen, sokken en broek snel uit. Zitten (of stasn) op een stoel/bank. Jas/trui/shirt indien nodig verwisselen. Ondertussen warm en droog wrijven met hydrofiel. Hup legging of joggingbroek aan. Droge sokken...
Meestal even drinken aan de borst of wat lekkers te snoepen en dan zijn we weer onderweg.
Schudden voor gebruik
pi_173706777
Slaapt kind eens goed. Om 23:00 voor het laatst gehoord... lig ik zelf al die tijd al wakker :(
Overactief brein, dan weer plassen of honger..

Echt hoor... :')

Edit: dit werd dus tm half vijf en om 7 alweer klaar wakker... zucht!

[ Bericht 10% gewijzigd door Stippelrientje op 11-09-2017 14:07:44 ]
Schudden voor gebruik
pi_173707026
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:10 schreef FlyingFish het volgende:
Maar nemen jullie ze dan ook kletsnat/vies de auto in? Ter plekke omkleden kan vaak ook niet, zeker als het buiten koud is (wat het al snel is als je kletsnat bent). Dat is wat mij tegenhoudt (om hem uit te dagen dat te doen, uit zichzelf heeft hij daar weinig interesse in tot nu toe).
Alles wat nat is, gaat uit als we langer dan 5 minuten moeten rijden. We hebben altijd iets van een joggingbroek voor Sjaak bij ons, want dat is makkelijk aantrekken. Inderdaad staan in de kofferbak of op de achterbank tijdens het omkleden.
  maandag 11 september 2017 @ 07:37:28 #119
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173707310
Wij gaan altijd op de fiets, en ik vergeet meestal droge kleren mee te nemen :'( maar heb dus idd wel eens een kletsnat kind op de fiets gehad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173707585
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:10 schreef FlyingFish het volgende:
Maar nemen jullie ze dan ook kletsnat/vies de auto in? Ter plekke omkleden kan vaak ook niet, zeker als het buiten koud is (wat het al snel is als je kletsnat bent). Dat is wat mij tegenhoudt (om hem uit te dagen dat te doen, uit zichzelf heeft hij daar weinig interesse in tot nu toe).
Als het koud is in kletsnatte kleding, is het omkleden weliswaar ook koud, maar daarna al snel warm.
  maandag 11 september 2017 @ 08:45:36 #121
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173707766
ik woon vlakbij het speelbos dus ik kleed thuis om. Ik heb ook geen auto en preutse kinderen.
pi_173708098
Ja hoi, moeder die tegen haar kind zegt dat hij niet in plassen mag springen meldt zich. :+. Ik vind het thuis helemaal prima, word maar zo nat als je wilt, maar gisteren in de speeltuin mocht I het toch niet. We hadden namelijk spontaan het plan opgevat om nog even ergens te gaan eten en ik had niet eens schone luiers mee, laat staan schone kleren. :D. Maar als we naderhand niet nog ergens naartoe moeten vind ik het geen probleem, dan maar desnoods met blote benen in de auto. Zet ik de verwarming wel wat hoger.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 11 september 2017 @ 09:14:07 #123
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173708123
Ik doe ook vaak zo'n overbroek/regenbroek aan bij peuter, dat scheelt ook wel!

^O^

Bij Next hebben ze ook hele toffe puddlesuits!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 september 2017 @ 09:24:44 #124
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173708231
Ik ben zo'n moeder die niet op het idee komt dat plassen springen leuk kan zijn, en dus vergeet om laarzen mee te nemen naar het bos :@ Droge kleren heb ik dan wel weer altijd bij me. Nog steeds voor beide kinderen, want kleuter is ook een expert in vallen in modderplassen.

Voordeel in de zomer was wel dat ik met 1 schoon setje toekon, want ze pasten beide prima in een korte broek maat 92 en een shirt maat 98-104 :+ Nu dus de reserveset maar weer eens vervangen voor joggingbroekje + longsleeve, met dit herfstweer wat handiger. Hier ligt in de auto wel altijd een (fleece) deken, dus in geval van erg nat en geen droge kleding wikkelen we ze gewoon daarin, werkt prima!
pi_173708514
Oja, reservekleding weer eens checken op maat en seizoen :@ Dat is zoiets wat ik altijd vergeet. Zo'n regenoverall is ideaal en thuis mag J zoveel in plassen springen als hij wil. Ergens anders ligt het eraan of ik reservespul bij me heb en of we nog ergens heen moeten.

Snottebellen united hier, dus we slaan de zwemles maar over.

Ik kwam er dit weekend achter dat J tandsteen (denk ik) heeft aan het onderste randje van zijn ondertandjes. Ik vind t zo erg, dat ik kennelijk niet goed genoeg gepoetst heb. Tips voor het poetsen en tegen de tandsteen?
pi_173710579
Oh, maar N. mag ook niet no matter what in de plassen hoor. Voorwaarde is toch minstens laarsjes + daarna nergens meer naar toe (of dus extra kleding), maar ze was gisteren de enige die het mocht (en lang niet de enige die het probeerde :+ ) en je maakt mij dus niet wijs dat al die kindjes nog uit eten gingen of daarna nog ergens naartoe moesten. Mijn man riep eerst ook altijd "nee, niet doen, dan wordt je [insert kledingstuk] vies!", ook thuis, en dat vind ik gewoon jammer.
pi_173710747
Ik ben iemand die uit eerste reactie eerst roept: niet in de plassen springen! Maar als ie oude schoenen aan heeft maakt het eigenlijk geen drol uit....maar die eerste reactie is dus vaak anders. Zodra ie zijn laarzen aan heeft, heb ik die eerste reactie niet. Ga je gang....

Gisteren vierde mijn neefje zijn verjaardag, hij werd 14. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de tuin in kijken. B was buiten aan het spelen met zijn grote neef en dat ging best wild zeg maar.Ik merkte dat ik steeds riep (of net de woorden inslikte) of het wat voorzichtiger kon. Maar als B zelf zo wild wilt doen....dingen zoals op een skateboard zitten en dan heel hard door de tuin geduwd worden, de bal net te hoog of te hard gooien. Gewoon zoals je dat doet als grote neef. Kortom ik heb niet meer gekeken en B is er zonder schrammen of bloederige worden vanaf gekomen. En hij had buikpijn van het lachen.

En we gaan zo naar het WKZ om een kinderchirurg naar zijn lies te laten kijken. Ik ben benieuwd...
pi_173710879
Succes exode. :*

Ik stuur de kinderen soms juist naar buiten als het regent. "Willen jullie in de plassen stampen?" Dat wordt standaard gevolgd door een heel hard gejuich: "Jaaa!" O+ Dat heeft afgelopen zomer meerdere malen geresulteerd in peuters die in hun onderbroek met een paraplu in de plassen stonden te stampen. Want regenlaarzen zijn zó overrated. :{w
pi_173711057
Ik vergeet altijd reservekleren en ik ben laks met vies worden. Van de zomer liep Melba ook gewoon met zijn schoenen door de plassen bij Hadrians wall dus nu zijn de veters niet meer wit /care

Ik dacht dat ik nog wat te vertellen had maar ben het alweer totaal vergeten

>:O
Kwak
  maandag 11 september 2017 @ 13:05:45 #130
409579 LuDann
All the way
pi_173711105
:+


Laarzen zijn overrated volgens Wolk. :{w

Als we nog ergens heen moeten dan heb ik het ook liever niet hoor, en ik heb echt nog nooit reserve kleding meegenomen. Dat zit kennelijk niet in mijn systeem ofzo. :') Wel heb ik een regenpak zoals Mariposas plaatste onderweg. Wolk vindt plassen echt fan-tas-tisch en springt bij voorkeur in elke plas die ze tegenkomt.
pi_173711702
Regenlaarzen zijn hier juist de meest gedragen items! Echt, ik zou in theorie geen schoenen voor ze hoeven kopen.

En ook groot liefhebbers van plassen springen O+ Peppa geeft het goede voorbeeld zeg maar. Ik zou willen dat ik zelf nooit iets riep over kleren die vies worden maar dat flapt er helaas toch wel uit. Wat exode zegt, zo'n reflex. Ik ben wel fan van de regenbroeken van de Lidl (zoiets als die Mari post) maar om ze steeds in die dingen te hijsen zodra ze naar buiten gaan voelt ook een beetje als je kind in bubble wrap stoppen. Meestal liggen ze ook al in een plas of zo voor ik met die dingen aankom. En droge spullen neem ik alleen mee als we met de auto weggaan. Op de fiets is het toch niet ver naar huis.

Tevens hoi, ik heb (weer) een peuter :o *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 11-09-2017 13:46:44 ]
pi_173712273
Dat is hard gegaan!
Schudden voor gebruik
pi_173713502
W houdt ook erg van plassen springen/struiken duiken/ modder poeren. Ik vind het op de fiets geen probleem, dan gaat hij maar nat mee terug. Wij gaan toch nooit ergens nog wat eten :') want de dreumes moet naar bed. Ik neem wel vaak een plastic zak mee waar hij eventueel op kan zitten in de bakfiets ofzo, dat deed ik ook met de wagen (want die zitting onder de modder is minder grappig dan de fietsstoel). Als hij het allemaal zo koud vind dan moet hij volgende keer maar niet headfirst duiken :+.

Verder :W. Vakantie valt hier nogal in het water door el-ke dag de hele dag regen. -O- nog een week te gaan. We maken er maar wat van :Y).
pi_173713737
Ah gets Crump. -O- Waar zijn jullie?

Welkom Mineola! Wat gaat het toch belachelijk snel. :o

Uit eten: nu baby nog op locatie slaapt gaan we nog regelmatig. Laatst hadden we trouwens wel ons eerste horror-etentje, en nog in een vrij sjieke tent ook. :X We hadden een kleurboekje voor N. mee en daar zat ze heel braaf in te kleuren met haar stiften. Dachten we, want bij nadere inspectie bleek dat ze het tafellaken ook mooi gedecoreerd had. :D Nou ja, uitwasbare stiften, bla bla, vervolgens spuugt ze haar hele voorgerecht uit over de bank (zielig vooral natuurlijk), rent ze van tafel het hele restaurant door op het moment dat man even naar het toilet is en toen we vertrokken liep ze ineens met een groot stuk schuim oid rond. Dat bleek ze dus onder de tafel vandaan te hebben getrokken. :X :')

Normaal is ze best wel heel braaf, maar in die tent durf ik me dus de eerste tijd niet meer met kinderen te vertonen. :+
  maandag 11 september 2017 @ 16:38:46 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173715066
Selv :D :') :D :') Zul je altijd zien he... :') .
Wij hadden een tijdje terug ook zoiets; normaal kan Kuiken echt wel leuk aan tafel blijven zitten, beetje babbelen, wat lezen, kleuren, maar nu wilde hij alleen maar rennennnnnnn. Het hele restaurant door. En er hard bij gillen :X. En elke poging hem weer terug naar tafel te krijgen, begon hij hard te gillen dat hij dat niet wilde. Op het laatst lag hij huilend op de grond te stampen (gelukkig deed hij dat wel onder onze tafel *) ) Gelukkig was het op een doordeweekse dag bij de locale all-you-can-eat-sushi-toko, en waren er nog twee man en een paardekop aan het eten.
KuikenGuppy
pi_173721230
Selv! :D

Crump: wat ruk! Valt er nog wat te doen ondanks de regen ?
Schudden voor gebruik
pi_173721324
Ik heb vandaag met memmorie /memory verloren van wurm *O*

Hij is er zo bedreven in. Ondertussen mag ik soms ook een beurt kaartjes draaien :)

Was een oud spel van shell. Dus pijpleidingen, torens, werkmannen. Alles lijkt op elkaar. Ik had 4 setjes bij elkaar gezocht en dan weggelegd. Als die op waren dan de volgende. Hij vond het super tof. Bleef 12 minuten op een kaartje van de brandweer van shell hangen. Mama!tatuuu! Mama! Tatuuuu! Au au au! Heet!

Kleine grotert O+
Schudden voor gebruik
pi_173730307
Leuk, stippel!

Die restaurant verhalen :D. Wij zijn pas 3x naar een (pannenkoeken) restaurant geweest met J, dus daar kan ik nog niet echt over meepraten. Daarvoor blijft zijn allergie toch te lastig.

Vanmiddag gaan we naar een verjaardag waar ze nooit iets hebben wat J mag :') dus ik neem maar een cakeje voor hem mee die we voor mijn verjaardag gemaakt hebben.

En het ging echt een week heel goed met de middagdutjes, maar het is nu al 4 dagen weer ruk }:| (en ik kan die tijd zo goed gebruiken)
pi_173730676
Ik ga liever zonder kinderen uit eten eigenlijk. :Y) ontspanning en zulks.

Het is vandaag een soort van droog! De groten inclusief peuter zijn de hort op en de dreumes ligt in bed. Ik lig op de bank met een kop thee *aahhh. Ik zou bijna de haard aansteken als dat niet zoveel werk was :').
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:33:37 #140
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173731219
Ik ga ook liever uit eten zonder kinderen. Lekker lang aan tafel kunnen blijven, niet op de tijd letten, niet op de kinderen letten. Heerlijk. Met ze gaat ook wel, maar is toch een stuk minder relaxed. En dan kies je een restaurant waar het allemaal wat sneller gaat voor ze.
pi_173731321
Uit eten met kind vind ik een soort noodzakelijk kwaad :+. Het gaat wel okay, maar het is constant bezig zijn ipv ontspannen genieten van een lekkere maaltijd en fijn gezelschap :).
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:17:44 #142
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173732097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:37 schreef GotC het volgende:
Uit eten met kind vind ik een soort noodzakelijk kwaad :+. Het gaat wel okay, maar het is constant bezig zijn ipv ontspannen genieten van een lekkere maaltijd en fijn gezelschap :).
Ja dat.

De iPad ging op vakantie steeds mee als we uit eten gingen, voor als ons eten nog niet op was maar het geduld van dreumes wel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:30:16 #143
409579 LuDann
All the way
pi_173732330
Mineola weer een peuter, gefeliciteerd! *O*

Crump, wat jammer van de regen op jullie vakantie. Hopelijk wel naar je zin verder.

Ik ga ook het liefst uit eten zonder kind, maar dat doen we heel zelden omdat mijn man het met kind weer gezelliger vindt. :P

Dat gaat ook op voor weekendjes weg, maar gelukkig vinden we dat beiden gezelliger met kind erbij.

Vandaag wel heerlijk een vrije dag genomen en kindloos naar de bioscoop geweest met een vriendin. 8-)
pi_173733918
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:02 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga liever zonder kinderen uit eten eigenlijk. :Y) ontspanning en zulks.

Het is vandaag een soort van droog! De groten inclusief peuter zijn de hort op en de dreumes ligt in bed. Ik lig op de bank met een kop thee *aahhh. Ik zou bijna de haard aansteken als dat niet zoveel werk was :').
ik vind fikkie aansteken ook ontspanning ^^,

Klinkt relaxed zo op de bank :)
Schudden voor gebruik
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:03:23 #145
409579 LuDann
All the way
pi_173736581
Vraagje, hoeveel drinken jullie peuters zoal op een dag?

We krijgen met enige regelmaat van KDV en oppas oma's te horen dat Wolk zo weinig drinkt. Dat is thuis ook het geval maar ik dacht dat het wel best was zolang ze er geen last van heeft. Toch even bij jullie navragen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:08:46 #146
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173736709
Hmmm, N drinkt nog best veel bv, dus dat is lastig in te schatten. 300 ml max? En zo'n 200 ml water, en nog een paar slokjes thee en koemelk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173736793
Ik heb een zuiplapje. 3/4/5/6 (net hoe d'r pet staat) flessen water of aangelengd diksap. Flessen zijn 300ml geloof ik. En dan 's avonds nog een fles melk. Als ze veel drinkt eet ze die dag wel erg weinig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173736809
Wij gaan heel vaak met kinderen uit eten, vooral lunchen, maar toch ook regelmatig 's avonds. We hebben geen oppas in de buurt helaas. Als de baby iets ouder is gaan we iets regelen via een nannybureau, daar kijk ik op zich wel erg naar uit. Heel af en toe kan mijn moeder oppassen, maar zij werkt in de weekenden ook vaak 's avonds. Schoonfamilie woont allemaal op 1+ uur rijden. Verder hebben we alleen vrienden in de buurt die zelf al twee kleine kinderen hebben, die wil ik ook niet vragen.

Lu, N. drinkt meestal twee flessen van 150cc melk per dag en dan verspreid over de dag nog zo'n drie bekers water. Ook niet heel veel geloof ik, maar ze plast goed, dus ik besteed er verder niet zoveel aandacht aan.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:22:07 #149
409579 LuDann
All the way
pi_173737002
Hmm, als Wolk 3 volle bekers op een dag leegkrijgt is het veel geloof ik. Ik weet het niet precies, ze heeft de hele dag toegang tot verschillende flesjes bekers/flesjes water. Daarnaast een beker melk in de ochtend waarvan ze zo'n 50 cc drinkt en een halve beker thee.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:33:55 #150
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173737314
Hier zijn het 2 zuipschuiten (maar alleen als het in een flesje zit 🙈, daar wil ik nu wel een keer vanaf. Rietjesbekers of open bekers drinken ze amper iets uit.)
Ze drinken zo'n 300 ml melk en daarnaast gerust nog 4-5-6 flessen van 200 ml. En als het aan N ligt nog meer.
pi_173737978
Hier 3x 150ml dieetmelk (die niet altijd helemaal op gaan) en verder denk ik nog iets van 250ml water? Maar het wisselt per dag. Als hij weinig drinkt, bied ik slappe diksap of thee aan, dat is dan interessanter en gaat er dan vaak wel in. En 'natter' fruit.
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:05:36 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173738098
Frans drinkt ook alleen maar veel als het in een bidon zit. Uit een open beker gaat prima, maar na 2 slokjes uit een beker is het genoeg.

Hij drinkt overigens alleen maar ranja.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173738645
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:22 schreef LuDann het volgende:
Hmm, als Wolk 3 volle bekers op een dag leegkrijgt is het veel geloof ik. Ik weet het niet precies, ze heeft de hele dag toegang tot verschillende flesjes bekers/flesjes water. Daarnaast een beker melk in de ochtend waarvan ze zo'n 50 cc drinkt en een halve beker thee.
Japie drinkt ook zoiets. Zolang er voldoende plasluiers zijn ga ik er maar van uit dat het goed gaat. Maar het kostte me wel een kind om tot die acceptatie te komen. Ik bied het ondertussen maar veel aan, maar blijkbaar drinken ze gewoon weinig. Fruit eten ze gelukkig wel heel goed, dat is ook vocht. Maar overstromende plasluiers is wel een redelijk onbekend fenomeen hier. Tenzij hij ruim een halve dag dezelfde luier aan zou hebben of zo.

Uit eten vind ik wel gezellig dus geen noodzakelijk kwaad, maar ontspannen is het meestal niet nee. Ook als we bij familie eten niet trouwens. Diner doen we eigenlijk alleen op vakantie, dat gaat dan wel goed en ik geniet dan ook wel van het uitje met zn vieren. Dat je echt vier drankjes en vier gerechten bestelt en zo O+
Lunch doen we wel regelmatig maar dan wordt het meestal iets kindvriendelijks. Ik geniet er inmiddels extra van als ik met een vriendin ergens eet of zo :+

En we zijn niet zo oppasserig, dus met zn tweeen uit eten is denk ik op een hand te tellen sinds we kinderen hebben :@ we zeggen vooral dat we dat vaker moeten doen maar in the end regelen we het zelden.
pi_173738691
B is geen graadmeter die drinkt veel. Maar als een kind 'genoeg' plast is er niets aan de hand toch?

Vandaag tijdens het avondeten 'Mama kunnen jullie stoppen met praten, ik wil rustig eten'. Ik piste bijna in mijn broek.
pi_173738775
Wij splitsen vaak op, we zijn 1x samen weggeweest sinds J er is. Onze ouders vangen J al op bij ziekte en extra werkdagen, die wil ik niet te veel belasten. En een andere oppas hebben we nog niet gezocht. Als cadeautje krijgen we binnenkort wel weer een avondje oppas, dan gaan we samen naar de bioscoop. Zin in!
pi_173738795
Wij zijn zaterdag nog met zijn 2tjes uit eten geweest. B was bij mijn moeder vanaf de middag en wij sliepen daar zelf ook. Erg fijn! Even met zijn 2en, hadden we ook best wel nodig.

Verder hebben we 2 oppasmeisjes en komt donderdag een 3e langs voor kennismaking.

Met B gaan we soms uit eten. Hij vindt het zo gezellig maar eenmaal ter plekke is ie er na 5 minuten al klaar mee en kan echt niet stilzitten. Dus het wordt al snel een pannekoeken tent.
pi_173738921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:30 schreef Hupje het volgende:
Wij splitsen vaak op, we zijn 1x samen weggeweest sinds J er is. Onze ouders vangen J al op bij ziekte en extra werkdagen, die wil ik niet te veel belasten. En een andere oppas hebben we nog niet gezocht. Als cadeautje krijgen we binnenkort wel weer een avondje oppas, dan gaan we samen naar de bioscoop. Zin in!
Dit ja. Leuk zo'n uitje samen in het vooruitzicht!

De kleuter gaat nu wel af en toe uit logeren, maar peuter is nog niet geweest. Maar een dag/avond met één kind voelt nu al heel rustig, haha
pi_173739118
Mijn peuter en dreumes zijn ook nooit enorme zuipschuitjes geweest, maar ik zet meestal standaard een rietbeker met water voor de zelfbediening neer dus heb ook niet zo'n zicht op wat ze binnenkrijgen.
Ik ga er maar vanuit dat ze zelf wel aanvoelen wat ze nodig hebben. Niet ieder lijfje werkt hetzelfde dus de 1 zal meer drinken dan de ander. Zolang ze heldere lichte urine hebben is het goed toch?
Fruit is helemaal het einde hier en andere waterige dingen zoals komkommer en paprika wordt als een malle gesnaaid dus daar zal ook veel mee binnenkomen :Y
Uit eten met kinderen is voor ons beperkt tot nu toe tot lunch bij de binnenspeeltuin en pannekoekenrestaurant. Ik geloof dat we sinds de geboorte van peuter nog maar tweemaal zonder uit eten zijn gegaan. Waarvan de eerste keer ook nog eens met onrustig gevoel, want dat was de eerste keer dat ze zonder ons moest gaan slapen :')
Moet ookwel bekennen dat ik het avondeten met aansluitend even samenzijn en dan het avondritueelriedeltje echt heerlijk vind. Uit eten deden we voor de kinderen al weinig en nu vind ik het dus echt jammer om de momenten voor het slapengaan te missen O+
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:50:45 #159
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173739458
Zo, ik voel me weer een vreemde eend. Wij gaan best vaak met zn 2en weg. Feestje, festival, weekend weg, uit eten. Daarnaast dan nog de feestjes waar 1 van ons naar toe gaat en de ander thuis blijft.

We hebben wel een poule van 3 mogelijke slaapadressen, waar de schoonouders het vaakst worden ingezet. Die zijn nl altijd thuis, dus is het wat makkelijker regelen :@ .

In oktober gaan ze een heel weekend naar mijn vader. Het was zo schattig. Toen ik het appte kreeg ik meteen terug: 'oh, dan heb ik al wat, maar dat zeg ik wel af. Gezellig met de mannen, leuk!' . Dat vind ik zo gewelig he. Mijn moeder komt altijd met 5 mitsen en maren aan alvorens ze ja zegt, waardoor ik alweer kribbig wordt want 'graag of niet hoor' :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173739955
Naar een restaurant gaan is echt I's favoriete bezigheid. :D. We hebben een boek dat Meneer Tijger wordt wild heet. Daarin wil meneer Tijger niet meer netjes zijn en in de stad wonen, dus hij vertrekt naar de wildernis. Maar daar mist hij de stad, zijn huis en zijn vrienden - 'en de restaurantjes!', roept I daar dan achteraan. :'). Het gaat vaak ook best wel goed. Het is nog maar één keer voorgekomen dat het echt niet ging en dat is al een hele poos geleden.
We gaan samen ook heel graag uit eten, maar dat doen we niet supervaak. Toen we nog echt flink aan het klussen waren ging I regelmatig een weekend naar mijn ouders en dan maakten we van de gelegenheid gebruik om ook samen iets te gaan doen op zaterdagavond. Verder kwam de oppas vorige week voor de tweede keer ooit, dat dan weer wel. :+. Zo fijn wel dat we nu een ontzettend lieve en betrouwbare oppas hebben, op wie I ontzettend dol is (de oudste dochter van onze gastouder). We gaan wel binnenkort weer lekker samen een weekendje weg, nog even voor de baby komt. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173739993
Wat lief van je vader, Away. O+. Bij mijn ouders kan het ook altijd. Ook als het eigenlijk niet kan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173740529
Wat betreft logeeradressen zijn wij wel beperkt. Mijn moeder wil heel graag maar kan het niet wat betreft gezondheid dus dan slapen wij er ook. Met hem eten en op bed leggen, kan wel gelukkig. Daar genieten ze samen enorm van. En het is een uur rijden dat maakt het ook niet altijd handig.

Bij mijn schoonouders kan het niet helaas. Mijn schoonmoeder kan het ook niet wat betreft gezondheid.

Bij mijn schoonzus en zwager heeft ie meerdere keren gelogeerd. Daar gaat hij volgende week vrijdag ook heen. Dat is echt feest, een grote neef van 6 en een nichtje van dezelfde leeftijd. Andersom gebeurt ook, gezellig vind ik dat!
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:07:16 #163
409579 LuDann
All the way
pi_173742130
Ok, meer slechte drinkers lees ik. Wolk heeft geen problemen met de stoelgang en is niet uitgedroogd maar echt dikke plasluiers zijn ook een zeldzaamheid hier. Ik ga er ook maar een beetje vanuit dat ze het zelf wel regelt dan.

Ze krijgt nu water, thee of melk, ik stap liever niet ergens anders naar over omdat ik vermoed dat dan het einde zoek raakt. :P Ze lijkt gewoon tevreden met wat ze krijgt en als ze dorst heeft vraagt ze om water en dan wil ze het ook NU. Fruit eet ze natuurlijk ook gewoon, net als dingen als kwark en appelmoes soms, waar ook vocht in zit. Ze is ook gek op soep en pap, maar dat eet ze beiden niet elke dag.

Wolk heeft trouwens nog nooit gelogeerd. :@ De schoonouders zijn de enigen die weleens oppassen maar die moeten van ver komen. Dan slaapt ze gewoon lekker in haar eigen bed. Voor logeren werd ze tot voor kort ook nog te vaak wakker 's nachts, dat zagen beide paren grootouders niet zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 12-09-2017 22:15:27 ]
pi_173742159
Restaurantjes vindt F ook leuk. Hij is echt gepikeerd als we in de stad zijn maar dan niet ergens gaan lunchen :')

Hier ook een uitje in de planning komend weekend; kinderen uit logeren en wij samen eten en naar het theater O+ Super fijn dat baby nu goed uit de fles drinkt en ook kv drinkt, dat geeft me een hoop ruimte om weer weg te gaan.
Laatste keer viel ik wel om half 11 al om van de slaap, beetje jammer :')
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:08:26 #165
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173742168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:50 schreef AwayTL het volgende:
Zo, ik voel me weer een vreemde eend. Wij gaan best vaak met zn 2en weg. Feestje, festival, weekend weg, uit eten. Daarnaast dan nog de feestjes waar 1 van ons naar toe gaat en de ander thuis blijft.
Wij ook hoor, als we twee weekenden per maand het hele weekend thuis zijn ('s avonds) is dat veel.

Wat lief van je vader. O+
Mijn vader is al weken van te voren zenuwachtig van enthousiasme als peuter komt logeren. Dat is echt dikke mik tussen die twee. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 13-09-2017 06:42:59 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173742504
J heeft ook nog nooit gelogeerd. Een hele dag bij opa en oma waren de dutjes altijd al lastig of gingen niet, dus ik durf het hen niet aan te doen, ons alshetnietmijneigenbedisdangaikechtnietslapen jongetje. Plus daarbij dat hun andere kleinkinderen regelmatig komen logeren en ik zie hoe zwaar dat eigenlijk voor hen is.

Wel leuk hoor, de mensen die regelmatig wat samen doen! Dat kan ik soms best benijden.
pi_173742720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:50 schreef AwayTL het volgende:
Zo, ik voel me weer een vreemde eend. Wij gaan best vaak met zn 2en weg. Feestje, festival, weekend weg, uit eten. Daarnaast dan nog de feestjes waar 1 van ons naar toe gaat en de ander thuis blijft.

We hebben wel een poule van 3 mogelijke slaapadressen, waar de schoonouders het vaakst worden ingezet. Die zijn nl altijd thuis, dus is het wat makkelijker regelen :@ .

In oktober gaan ze een heel weekend naar mijn vader. Het was zo schattig. Toen ik het appte kreeg ik meteen terug: 'oh, dan heb ik al wat, maar dat zeg ik wel af. Gezellig met de mannen, leuk!' . Dat vind ik zo gewelig he. Mijn moeder komt altijd met 5 mitsen en maren aan alvorens ze ja zegt, waardoor ik alweer kribbig wordt want 'graag of niet hoor' :( .
Wij doen ook regelmatig dingen met z'n tweeën of met vrienden. Ik vind het niet erg, T. is heel graag bij m'n ouders of schoonouders dus daar maken we graag gebruik van :+. Denk dat hij sowieso eens per maand ergens logeert. Verder blijft er idd 1 van ons thuis.
We sporten allebei ook graag, dus doordeweeks zijn we ook omstebeurt de hort op :+

Morgen infoavond groep 1/2 :X. En ook fijn, had T. best laat ingeschreven voor de BSO. Eerder had niet uitgemaakt bleek, er is een wachtlijst van 7 tot 10 kinderen voor elke dag :o.
Ik ga dus wekelijks 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Heerlijk!
pi_173743014
:o GotC wat een wachtlijst! Fijn dat je het toch zelf op kunt lossen.

Man en ik doen zelden iets samen. Dat komt een beetje omdat we het niet fijn vinden om 3 kinderen ergens onder te brengen. Heel af en toe vragen we mijn vader om op te passen bij ons thuis, maar dan willen we dus weer niet al te laat thuiskomen omdat hij anders zo lang verplicht moet opblijven.
Onze oudste gaat overigens wel elke vrijdag logeren bij mijn zus, maar dat doet ze omdat ze het leuk vindt. O+
pi_173743173
Dat is wel heel leuk Nikki, voor je zus en je oudste O+. Ik laat anderen ook liever niet hier oppassen 's avonds, voel me dan ook zo schuldig.

Ja die wachtlijst is niet mis. Populaire school, flinke nieuwbouwwijk ernaast.. Ik wacht nog op een basisschool in de wijk. We hebben nog wel de optie voor BSO op een andere locatie, maar dat wil ik liever niet.
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:36:42 #170
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173743230
N heeft ook nog nooit gelogeerd, want in slaap vallen zonder mama is toch wel lastig. Mijn ouders passen wel vaak op, en mijn schoonouders ook wel. Maar dat is meer zodat man en ik kunnen werken, niet om samen wat te doen. Dat doen we eigenlijk zelden, want met N is het veel leuker :P

Donderdag t/m zaterdag moet ik voor het eerst weg zonder N :o echg geen zin in, zou het wel goed gaan, herkent ze me straks nog... Bah :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173743297
Hier ook een slechte drinker, maar sinds kort gaat het wat beter. Stoelgang is wel wat minder (geen stevige poep zeg maar), maar ik merk als we stiekem weer boter op haar brood smeren (boterweigeraar hier), dat het een stuk beter gaat. Ze krijgt blijkbaar te weinig vet binnen.

Vervolgens hoorden we vandaag bij het cb dat M. aan de zware kant is en volgde het standaard riedeltje over gezond eten :{ Zoveel vreselijk veel eet ze al niet en groenten/fruit gaan juist best goed (daar ging het grootste deel van de riedel over: geen vlees als eerste geven, eerst groenten laten eten! Zeker geen toetje geven want 'dat hebben ze gelijk door' en met honger naar bed kon ook prima.)

Echt, géén idee wat ik hier nu eigenlijk mee aan moet eigenlijk en ze zat ook nog in het groene gebied qua gewicht hoewel het gewicht wel een stijgende lijn aangaf.
pi_173743611
Wat moet je daarmee inderdaad als je weet dat je kind meest gezonde dingen eet? Kan ze niet gewoon voor een lengtegroeispurtje zitten dan? Ik denk dat ze zo'n standaardverhaaltje zullen vertellen voor het geval dat een kind inderdaad teveel vlees, fastfood , koek en snoep binenkrijgt. Als je weet dat dat niet het geval is, is het toch goed lijkt me?
pi_173743926
Samen uit eten? Wat is dat? Dat is sinds Sjaak niet meer voorgekomen. Soms mis ik het, maar ooit komt dat vast wel. Sjaak is ook nog nooit wezen logeren. Ik durf het niet aan, wil een ander 'er niet mee opzadelen'. Hij heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing en ik voel me dan schuldig naar die ander.

Drinken gebeurt hier ongeveer 3 tot 4 rietjesbekers per dag. Soms zijn het er maar 2 en de volgende dag weer 5. Sjaak denkt: "hoe de wind waait, waait mijn hoedje."
pi_173744386
Och, ik lees het alleen maar met enthousiasme of een ministeekje jaloezie als je zelf wel meer onderneemt! Leuk juist, en fijn als dat makkelijk gaat. Het is hier vooral een behoeftekwestie, praktisch kan het wel. Maar logeren wil ik zelf gewoon nog niet met peuter want mn baaaaby! Ik voel nog altijd een steen in mn maag als kleuter eens niet thuis slaapt (al wordt dat minder, het went!). Ik hanteer dus de lijn 'als je er zelf om kunt vragen dan mag je logeren' :+

En ik geniet vooral heel erg van de tijd met zn vieren. Ik heb weinig behoefte aan anderen op het moment. /blaaaaa :D maar dat komt later echt wel weer.
pi_173744713
Ik voel mij vreemde eend in de bijt :')

Uit eten gaan vind ik echt niet relaxed of het lekkerste of gezellig. Ik haal liever een goed stuk vlees en kook/bbq dat samen.
Dat was voor kind en allergiën ook al zo. :)

Drinken doet wurm trouwens prima. Vooral als we water met een smaakje maken. Prakken er een aardbei in ofzo. Of vandaag blauwedruivensap gemaakt. Dat verdun ik voor hem. Blauwe toet ervan, maar het was goedgekeurd. We maken ook zelf ijsthee met munt en citroen verbana. Dat gaat er goed in.
Het allerbeste is nog gewoon water en ijsklonten en een rietje en een citroenschijfje en een stamper O+

Maar als hij super dorst heeft drinkt hij het zelfs het vijverwater opgehengeld met een gietertje :')
Schudden voor gebruik
pi_173745173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:50 schreef Vosje6 het volgende: Als je weet dat dat niet het geval is, is het toch goed lijkt me?
Ja, dat klopt ook wel hoor. Alleen in mijn achterhoofd blijft het nu toch een beetje malen ondanks dat we alle vragen met 'nee' konden beantwoorden. Ze gaf nog allerlei dingen aan: of we het bord te vol gooien of dat we M. te veel dwingen om het bord leeg te eten (doen we juist niet), veel snoep bij de oppas, etc.. Misschien volgt er inderdaad nog wel een groeispurt. Daar had ik niet eens over nagedacht!

@logeren en uit eten gaan: logeren gebeurde hier met de geboorte van J. onverwachts en dat ging prima. Op zich wel voor herhaling vatbaar dus, hoewel ik denk dat de volgende keer toch ook pas op verzoek van M. is. We hebben er zelf nog vrij weinig behoefte aan.

Uit eten gaan vind ik eerlijk gezegd nog wel lastig met een peuter die niet zo goed stil kan zitten. Als we ergens heen gaan, moet er dus ook wel echt een speelhoek zijn of genoeg entertainment mee in de tas. Dan eet ik liever gewoon thuis. Sowieso zit M. sinds een tijdje weer in de 'ik eet als een Rapleyende baby-fase' dus voorlopig gaan we nergens heen. (Behalve pap en yoghurt wordt alles weer met de handen gegeten.) Dan liever samen met mijn man of een vriendin uit eten :P
pi_173745382
Kazy, wij hadden de laatste keer dat we bij het cb waren precies hetzelfde. Ik trok het me eerst best wel aan, maar dat is nu gezakt. Ik weet wat mijn kind eet en hij is niet dik. Dus ik ga gewoon zo door.
pi_173745815
Interessant om de verschillen te lezen in logeren en oppassen! Wij hebben geluk met onze oppasmeisjes, is via het KDV, die hebben een oppaspoule. En B vindt dat reuze gezellig. Gebeurt iets van 1 x in de 2,5 maand dus niet wekelijks. Daar vind ik het ook te gezellig voor met zijn 3tjes.
  woensdag 13 september 2017 @ 08:35:00 #179
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173745872
Wat vervelend dat het cb je zo'n gevoel gaf, kazy. Ik neem aan dat je hebt gezegd dat snoepen, grote porties e.d. Allemaal niet aan de orde zijn, wat was dan uiteindelijk haar conclusie, als je niets 'verkeerd' doet?

Wat eten jullie peuters als ontbijt? Ik ben pasgeleden gestopt met de papfles. Brood eet hij 2 hapjes van. Pap in een kom wordt meestal een kliederzooi, peuter vindt bestek namelijk zwaar overschat. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173746152
Hier wordt brood met hagelslag gegeten 's ochtends. Iets anders erop resulteert in niet eten. Brood met vlees wordt het vlees af gegeten. }:|
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173746174
Mari, N. is een echte broodeter, maar soms maak ik ook wel eens gezonde muffins (banaan/havermout/besjes) voor haar of een bananenpannenkoekje. Vooral die muffins laten zich heel makkelijk bewaren, dus met één keer bakken heb ik voor de halve week genoeg. Pap wilde ze als baby niet en hebben we later ook nooit meer geprobeerd.

N. vindt bestek ook niet zo heel interessant, ook buiten de deur laten we haar nog gewoon met de handjes eten. Daarna poetsen we natuurlijk wel de hele boel extra goed, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
pi_173746203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:35 schreef Mariposas het volgende:
Wat vervelend dat het cb je zo'n gevoel gaf, kazy. Ik neem aan dat je hebt gezegd dat snoepen, grote porties e.d. Allemaal niet aan de orde zijn, wat was dan uiteindelijk haar conclusie, als je niets 'verkeerd' doet?

Wat eten jullie peuters als ontbijt? Ik ben pasgeleden gestopt met de papfles. Brood eet hij 2 hapjes van. Pap in een kom wordt meestal een kliederzooi, peuter vindt bestek namelijk zwaar overschat. }:|
Dat heb ik inderdaad aangegeven. De verpleegkundige wist het ook niet. Ze had het nog over babyvet, maar M. loopt al een hele poos dus dat is het denk ik ook niet. Ze vroeg zelfs of ze een volle luier omhad met wegen maar die hadden we net verschoond. Uiteindelijk stelde ze voor om over een poosje nog eens te wegen om te kijken hoe het gaat. Ik denk dat we dat dan maar gaan doen.

Als ontbijt eet M. een kommetje Brinta met melk. (Een van de weinige dingen die ze wel met bestek eet.) We doen er relatief weinig melk in zodat het wat dikker blijft en niet de hele kamer door vliegt. Brood ging hier 's ochtends trouwens ook voor geen meter.
pi_173746227
Brinta, boterhammen, beschuitjes, toast..dat soort dingen :)
pi_173746378
I eet 's ochtends boterhammen (al dan niet geroosterd - dat zou je misschien nog kunnen proberen Mari?) of yoghurt met muesli. In het weekend nemen we er wat meer tijd voor en dan bakt Baard wel regelmatig bananenpannenkoekjes.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173746456
Melle logeert ook wel regelmatig, opas en omas vinden het vooral leuk en niet belastend. En Melba vindt het ook prima.

Hij was ook toen hij nig lastiger was met naar bed gaan trouwens altijd prima naar bed te brengen door de oma's, bij hen thuis. Andere omgeving doet soms wonderen voor hoe dat gaat. Thuis bleef het toen wel gewoon zoals het was overigens.
Kwak
pi_173747096
Kazy, hoe zat het met de lengte? Ik denk dat het daar bij J misging namelijk. Het cb zat 1,5 cm onder de meting van de kinderarts 2 maanden eerder. J moest nu voor het eerst staan voor het meten. Maar volgens de cb arts (ik heb al vaker gedoe met haar gehad) kon het daar niet aan liggen. Dan niet.

Ontbijt is hier brood met zelfgekozen beleg. Maar even geen losse vleeswaren meer, want dat wordt er ineens vanaf gegeten. Ontbijt is altijd 100-150 ml dieetmelk (soms met wat moeite) en 1 hap tot 1 snee brood, dat wisselt.
pi_173747233
B wisselt ontbijt af, of van die Lu crackers met zoete smeersels of hetzelfde als zijn andere mama: Cruesli met yoghurt en honing.
Het is echt heel lang die crackers geweest, bewust met smeersels zodat hij het er niet af eet. Maar sinds een paar weken wil hij steeds vaker cruesli met yoghurt.
Sinds de vakantie naar Frankrijk in de zomer drinkt ie water bij het ontbijt want hij vond de melk daar zo vies dat hij het afgezworen heeft..... :D
pi_173747309
Logeren en oppas: regelmatig, al dan niet doordat ik voor werk weg moet. Lucas en opa's en oma's (twee van de drie stellen in elk geval) zijn dikke vrienden, dus iedereen vindt dat geweldig. Hij vraagt zelf zelfs wel eens wanneer hij weer mag logeren :+
We hebben 3 lieve oppas-zussen, via een oud-bruidspaar van mij O+ Zij zijn fantastisch met hem, doen alles (ook koken/eten/in bed leggen/badderen indien nodig of handig) en hij zegt 'ik *oppas* zooooo lief!' Dus volgens mij zit dat ook wel goed. Wij hebben het door de weken heen vaak zo onregelmatig druk (ik werk ook vaak 's avonds of ben twee of 3 dagen van huis) dat uit eten ook echt een nuttige bijpraatmogelijkheid is. J werkt nu (gelukkig) weer behoorlijk regelmatig; 2 dagen in de week 9-17 en een half dagje vrijwilligerswerk.

Ontbijt: bruinbroodje met honging/pinnakaas/appetoop (hij kiest het beleg) met water. Of een krentenbol als dat een keer zo uitkomt (want haast). En op zondag altijd geroosterde witbroodjes, traditie uit mijn gezin O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173747320
Ketel ontbijt met twee tot vier sneeën (afhankelijk van honger) brood met pindakaas of appelstroop. Hij eet de korstjes niet meteen op, maar snackt daar gedurende de dag vaak nog op. :') Met een bekertje melk of aangelengd sap. Sowieso is hij wel een zuiplapje, we mogen zijn beker regelmatig bijvullen en hij komt er ook echt om vragen.

Vanavond is hij weer lekker in de plassen stampend naar de gastouder gegaan. O+
pi_173747377
Oh ja, logeren. Ik vond het ook lang spannend, maar sinds een half jaartje gaat hij zo nu en dan naar opa en oma (mijn ouders; schoonouders wonen te ver weg en zijn gezondheidstechnisch ook niet in staat op te passen). Dat is voor iedereen dikke pret; opa en oma genieten van zijn aanwezigheid en hij wordt schandalig verwend. En voor ons is even tijd met zijn tweetjes, rustig uitslapen etc ook heel fijn.

Mijn nichtje past heel soms 's avonds op, maar dat vind ik toch nog wel spannend vaak, dus losse avondjes uit doen we niet vaak. Gelukkig vinden we met zijn drieën eropuit ook leuk, en gaat het buiten de deur eten prima.
  woensdag 13 september 2017 @ 10:21:43 #191
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173747385
Ontbijt is bv, met daarna yoghurt met van die chocoladerondjes erin. Maar daar eet ze vaak maar heel weinig van. Brood eet ze alleen met hagelslag, maar dan ook maar een paar hapjes. Crackers likt ze alleen het beleg eraf.
Meestal gaat N daarna met papa de stad in, dan eten ze vaak nog een eitje bij het café hiernaast (of soms taart, als ze naar een ander cafeetje gaan...). Of naar de bibliotheek, daar hebben ze lekkere tosti's.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173747895
Hoe waren de ervaringen met zo'n peuterwekker hier ook al weer? Dus een of ander figuur/beest wat dan wel of niet z'n ogen open heeft ofzo :)

Want onze Minion is qua slapen flink aan het klooien op het moment :{ maar als we zeggen dat het nog nacht is, pikt ze dat verrassend goed en slaapt soms nog rustig verder. Dus ik heb de naïeve hoop dat ze dat van zo'n wekker ook pikt :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 13 september 2017 @ 13:12:43 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173750275
Hier gaat dat heel goed, Sam heeft echt autoriteit :+.
KuikenGuppy
pi_173750354
Zolang je geen partner hebt die zegt: 'Oh, Nijntje is nog niet wakker? Nou ja, kruip toch maar gezellig bij ons in bed' gaat het heel goed.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173751029
_O- _O- _O- DaD!

Wij hebben aap MoMo en na een aanloop werkt het nu heel goed. Er zijn zelfs ochtenden dat ie gaat lezen tot aap zijn ogen opendoet, maar dat zijn wel uitzonderingen. Het is meer: 'B is aap wakker? Nee?! Dan moet je nog even slapen of dutten, doei'. En dat gaat steeds beter.
pi_173751485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:06 schreef Hupje het volgende:
Kazy, hoe zat het met de lengte? Ik denk dat het daar bij J misging namelijk. Het cb zat 1,5 cm onder de meting van de kinderarts 2 maanden eerder. J moest nu voor het eerst staan voor het meten. Maar volgens de cb arts (ik heb al vaker gedoe met haar gehad) kon het daar niet aan liggen. Dan niet.
Mijn man zei net toevallig ook dat M. gisteren niet helemaal recht stond met meten. Ik ging net dus nog eens kijken naar de meting die we vorige maand zelf hadden gedaan op het cb. (We gingen toen voor J. en hadden M. zelf ook even gewogen enzo. Die cijfers staan niet in het systeem, want het was geen inloopspreekuur dus dat mocht niet.) Toen was ze een halve centimeter langer en 400 gram lichter. Best kans dus inderdaad dat er ergens een meetfout in zit.
pi_173751504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:06 schreef Hupje het volgende:
Kazy, hoe zat het met de lengte? Ik denk dat het daar bij J misging namelijk. Het cb zat 1,5 cm onder de meting van de kinderarts 2 maanden eerder. J moest nu voor het eerst staan voor het meten. Maar volgens de cb arts (ik heb al vaker gedoe met haar gehad) kon het daar niet aan liggen. Dan niet.

Ontbijt is hier brood met zelfgekozen beleg. Maar even geen losse vleeswaren meer, want dat wordt er ineens vanaf gegeten. Ontbijt is altijd 100-150 ml dieetmelk (soms met wat moeite) en 1 hap tot 1 snee brood, dat wisselt.
Staand en liggend scheelt hier 3 cm!
Kwak
pi_173751541
Ontbijten? Dat ligt ergens tussen 2 happen droge cracker/beschuit en 1 boterham met beleg. En een beker melk. Meer blieft meneer niet in de ochtend. Soms eet hij iets van ontbijtgranen, maar vaak niet. Ach ja.
pi_173752699
Hier onbijt peuter met een bak fruit, dikke yoghurt erover en wat muesli, zelfde als zijn ouders :+

Uit logeren gaat hij ook geregeld, laatst ook voor het eerst samen met zijn babybroertje. Ik vind het heerlijk om samen een avond of nacht weg te gaan dus ben blij dat (schoon)ouders zich dan beschikbaar stellen als logeerplek.
pi_173759315
Ontbijten zijn mijnesse wel goed in. Elke dag een bakje yoghurt met 'vogelvoer' (granola dus) :')

Wij zitten al maanden in de periode wel/geen middagslaapje en het begint inmiddels wel een beetje frustererend te worden. Bij niet slapen vallen ze rond half 5 van ellende om en is het tijdens het avondeten drama. En bij wel slapen zijn ze 's avonds niet fatsoenlijk naar bed te krijgen voor half 9. Vandaag was een dag zonder middagslaapje en ik was blij toen ze om half 7 op bed lagen. :X

Eerder vanmiddag gingen T en S voor controle naar de tandarts. Een speciale kindertandarts waar ouders niet meer mee naar binnen mogen vanaf het 4e jaar. Toen S naar binnen mocht liep hij zelf de behandelkamer in en ik hoefde nu al niet meer mee. Kleine stoere! :o T vond het wat spannender, maar omdat zijn grote broer al was voorgegaan wilde hij toch ook wel alleen naar binnen. Vandaag hebben T en S een fluorbehandeling gehad om hun kaaskiesjes iets steviger te maken, dus de tandarts heeft ook echt iets gedaan. T vertelde achteraf wel dat hij het een beetje eng vond en dat hij een klein beetje moest huilen omdat hij de mevrouwen eng vond. Ik vond het zo knap dat hij dat kon benoemen en ook dat hij alsnog in zijn eentje binnen is gebleven en heeft gedaan wat er van hem verwacht werd. Wat kun je dan trots zijn als mama. O+
  woensdag 13 september 2017 @ 21:18:06 #201
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_173760096
Ontbijt is hier een beker melk en een paar wat gedwongen hapjes boterham :')

Logeren heeft ze nog niet gedaan zonder iemand van ons erbij. Maar ik denk niet dat het een probleem zou zijn. Onze dame is nogal zelfstandig. Op school is het ook zo van ben je er nog :'). Ze is al druk aan het oefenen op de basisschool. Gaat erg goed net alsof ze nooit iets anders gedaan heeft. Nog iets meer dan 2 weken en dan is ze kleuter :o
pi_173761638
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:35 schreef Mariposas het volgende:
Wat vervelend dat het cb je zo'n gevoel gaf, kazy. Ik neem aan dat je hebt gezegd dat snoepen, grote porties e.d. Allemaal niet aan de orde zijn, wat was dan uiteindelijk haar conclusie, als je niets 'verkeerd' doet?

Wat eten jullie peuters als ontbijt? Ik ben pasgeleden gestopt met de papfles. Brood eet hij 2 hapjes van. Pap in een kom wordt meestal een kliederzooi, peuter vindt bestek namelijk zwaar overschat. }:|
Daarom krijgen ze hier allebei nog een papfles:
200 ml melk met scheppen Brinta. Als ze wakker worden gaat die altijd meteen leeg. Lekker makkelijk :Y) . Of nouja, zonder :Y) dus ;) .
pi_173763408
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ontbijten zijn mijnesse wel goed in. Elke dag een bakje yoghurt met 'vogelvoer' (granola dus) :')

Wij zitten al maanden in de periode wel/geen middagslaapje en het begint inmiddels wel een beetje frustererend te worden. Bij niet slapen vallen ze rond half 5 van ellende om en is het tijdens het avondeten drama. En bij wel slapen zijn ze 's avonds niet fatsoenlijk naar bed te krijgen voor half 9. Vandaag was een dag zonder middagslaapje en ik was blij toen ze om half 7 op bed lagen. :X

Eerder vanmiddag gingen T en S voor controle naar de tandarts. Een speciale kindertandarts waar ouders niet meer mee naar binnen mogen vanaf het 4e jaar. Toen S naar binnen mocht liep hij zelf de behandelkamer in en ik hoefde nu al niet meer mee. Kleine stoere! :o T vond het wat spannender, maar omdat zijn grote broer al was voorgegaan wilde hij toch ook wel alleen naar binnen. Vandaag hebben T en S een fluorbehandeling gehad om hun kaaskiesjes iets steviger te maken, dus de tandarts heeft ook echt iets gedaan. T vertelde achteraf wel dat hij het een beetje eng vond en dat hij een klein beetje moest huilen omdat hij de mevrouwen eng vond. Ik vond het zo knap dat hij dat kon benoemen en ook dat hij alsnog in zijn eentje binnen is gebleven en heeft gedaan wat er van hem verwacht werd. Wat kun je dan trots zijn als mama. O+
Wij noemen dat 'brokken' :')

Wat knap trouwens van T! Gaat het over als ze hun definitieve gebit krijgen? Heb je misschien al verteld maar heb ik gemist.
pi_173764183
Hier ontbijt wurm vaak met een stuk fruit. Meer gaat er niet in.

Een uurtje of twee later monkey platter style.

Boterhammen zijn voor het varken :') zegt hij met luid geknor.
Schudden voor gebruik
pi_173766385
*zet de deur open voor Twix O+
  donderdag 14 september 2017 @ 08:54:29 #206
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173766472
*O* *O* Twix *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173766522
Als ik jullie verhalen zo lees over het ontbijt ben ik blij dat Wolk gewoon tevreden is met 3 boterhammen (soms 4). Bij genoeg tijd om op te ruimen krijgt ze pap. :+ Ze wil wel altijd met bestek eten maar alleen met 1 bepaald lepeltje dat eigenlijk helemaal niet geschikt is voor pap dus dat wordt altijd een kliederbende. Soep wil ze met een vork eten. :')

Nikki, wat fijn dat het zo goed ging bij de tandarts en knap van T inderdaad.

Twix, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *G*
pi_173766612
Ik mis de tijd van pap s ochtends. Dat was papfles neerzetten en twee minuten later klaar om weg te gaan. Nu doet hij als het mee zit een kwartier over twee boterhammen. Maar hij wilde geen pap meer :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173767336
Onze poes wil 's ochtends graag brokjes..
(Ofwel onze peuter die we al miauwend uit bed halen wil graag cruesli met yoghurt)
Hij wil overigens het liefst gevoerd, maar als we dat niet doen eet hij zonder knoeien met een lepeltje (al wil hij soms als een poes eten, maar dat mag niet van ons)
pi_173768030
*O* *O* Twix! *O* *O*
pi_173768783
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:59 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Wij noemen dat 'brokken' :')

Wat knap trouwens van T! Gaat het over als ze hun definitieve gebit krijgen? Heb je misschien al verteld maar heb ik gemist.
Dat 'vogelvoer' hebben ze zelf verzonnen. Ik vond het zo grappig dat we hem erin houden. :D

Qua kaaskiezen hebben T en S wel meer kans dan een ander kind, maar het volwassen gebit kan net zo goed gewoon prima zijn. We wachten het gewoon af en grijpen op tijd in indien nodig. Ze gaan nu ook elke 4 maanden naar de tandarts, dus we monitoren ze flink actief. ;)

Welkom Twix! *O*
pi_173768847
Enorm stoer van T, Nikki!

Middagslaapje sloegen wij sinds de zomervakantie over maar hij zit ineens weer in een fase dat ie hem nodig heeft. Hij gaat alleen maar even rusten met zijn ogen open (ook op het KDV waar hij weigert in de slaapkamer te gaan, dus op een stretcher in een rustig hoekje), om vervolgens ruim 1,5 uur te slapen....
pi_173770731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
*zet de deur open voor Twix O+
Wat een warm welkom! O+

Hoi, ik heb dus een heuse peuter. Ik ga me even inlezen ;).
pi_173770848
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat een warm welkom! O+

Hoi, ik heb dus een heuse peuter. Ik ga me even inlezen ;).
Welkom en gefeliciteerd!!

Leuk samen in 1 topic!
S. 2014
J. 2016
pi_173771066
Gefeliciteerd met Twix!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173772079
Nieuwe aanwas *O*
Schudden voor gebruik
pi_173774926
Dank jullie wel!

We vierden zijn verjaardag met zijn allereerste treinreis. Hij vond het fantastisch! We bezochten het Nijntje museum, lunchten in Utrecht en reisden terug naar huis.
Nu lekker thuis terwijl de regen tegen de ramen slaat dus lampen aan, joggingbroeken aan en lekker treinbanen bouwen O+.
pi_173776856
Gefeliciteerd met Twix. Klinkt als een leuke dag!
pi_173776990
Van harte gefeliciteerd met Twix, Malteser! *O*
pi_173778416
Gefeliciteerd met Twix! *G*

Zeg, die 1001-smoesjes-om-maar-niet-te-hoeven-slapen-fase hè? Hoe lang duurt die gemiddeld? }:|
Waarschijnlijk valt dit onder de categorie "vragen waar ik het antwoord eigenlijk helemaal niet op wil weten"... :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173778535
Malteser gefeliciteerd met twix

Twist geen idee, die fase komt hier telkens terug.
pi_173778647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:07 schreef twist02 het volgende:
Gefeliciteerd met Twix! *G*

Zeg, die 1001-smoesjes-om-maar-niet-te-hoeven-slapen-fase hè? Hoe lang duurt die gemiddeld? }:|
Waarschijnlijk valt dit onder de categorie "vragen waar ik het antwoord eigenlijk helemaal niet op wil weten"... :+
Ik heb deze smoesjes nog steeds op mijn 37e :D
pi_173778759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:15 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb deze smoesjes nog steeds op mijn 37e :D
_O-
Oké, maar wanneer ben jij er dan mee opgehouden om op die momenten om je ouders te roepen? :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173778844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:20 schreef twist02 het volgende:

[..]

_O-
Oké, maar wanneer ben jij er dan mee opgehouden om op die momenten om je ouders te roepen? :P
Ik bel mijn moeder nu gewoon op 'Ik wil niet slaaapen!'.

Maar ik kan me echt alle vertraag acties nog goed herinneren en vooral de illusie dat mijn ouders niets door hadden. Kortom ik denk tot een jaar of 14/15? :@
pi_173779011
Gefeliciteerd Malteser! *O*

Geen idee Twist. Wij hadden voor het eerst in maanden dat ik d'r op bed mocht leggen in plaats van dat man het moest doen. Ze ging ook gewoon liggen en direct slapen.

Ze zal moe zijn geweest van de driftbui vlak daarvoor. Heeft er iemand het nummer van een exorcist voor me? Tjongejonge wat kan dat kind driftig worden. :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173785286
Gefeliciteerd en welkom Maltheser!

Wij zijn een weekje in NL en al onze plannen vallen in duigen vanwege t weer. Iemand tips voor activiteiten in em rond 010? Speelhellen kenik maar dat kan ik niet elke dag aan :D
Cafeetjes met speelhoek, voorstellingen, kinderbios..?
  vrijdag 15 september 2017 @ 06:45:53 #227
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173785303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 06:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Maltheser!

Wij zijn een weekje in NL en al onze plannen vallen in duigen vanwege t weer. Iemand tips voor activiteiten in em rond 010? Speelhellen kenik maar dat kan ik niet elke dag aan :D
Cafeetjes met speelhoek, voorstellingen, kinderbios..?
Speelhellen zijn door de week relaxed. Alle kinderen baar school, dus heel rustig. Tenminste, vorige keer was dat bij de ballebak. Ik geloof een peuter of 10.

Je hebt een Facebookpagina Kidsproof Rotterdam. Daar staan veel kindvriendelijke uitjes/restaurants etc op omgeving Rotterdam.
Ik ben daar zelf nog niet in thuis. Ik zal eens nadenken of ik zelf iets weet.
pi_173785314
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 06:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Maltheser!

Wij zijn een weekje in NL en al onze plannen vallen in duigen vanwege t weer. Iemand tips voor activiteiten in em rond 010? Speelhellen kenik maar dat kan ik niet elke dag aan :D
Cafeetjes met speelhoek, voorstellingen, kinderbios..?
Maritiem museum, Kinderboekenmuseum in den Haag, Plaswijck heeft best wel wat binnen dingen (voor een gedeeltelijk slechte dag)...
pi_173785479
Ik ben nog op pagina 4, maar wat ontzettend trots kan je zijn op je jongens Nikki! Zo stoer van ze!

Ontbijt bestaat bij R. uit meestal twee bruine boterhammen met meestal appelstroop,zonnatura jam. Soms wat hapjes cruesli van mij erbij en een bekertje melk, soms wat water. Overdag drinkt hij nu veel beter nu hij soms ook wat carvam cevitam of diksap krijgt. Zo dun als we het in het begin deden, is het nu niet meer, maar het is ook niet extreem sterk.

Logeren hebben wij nog steeds nooit gedaan en hij wordt bijna 3. De ene oma wil mijn man niet belasten en mijn familie woont te ver weg dat het niet praktisch is om te regelen. Bij mijn moeder zal het nog wel eens gaan gebeuren, maar ach, kan ook prima later.

Uit eten doen we vooral op vakantie en dat is niet zo relaxed maar gaat meestal wel ok. Samen uit eten doen we nooit hahah. Komt wel.
pi_173785850
Onze kinderen gaan regelmatig uit logeren bij opa en oma maar die wonen ook in Apeldoorn. Ze zijn vorig jaar zelfs met opa en oma 2 nachtjes naar Limburg geweest kreeg paar x per dag een foto toegestuurd van waar ze waren
Eerste keer uit logeren van Jan was met 2 1/2 maand, Teun ook zoiets denk ik
pi_173785931
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 06:45 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Speelhellen zijn door de week relaxed. Alle kinderen baar school, dus heel rustig. Tenminste, vorige keer was dat bij de ballebak. Ik geloof een peuter of 10.

Je hebt een Facebookpagina Kidsproof Rotterdam. Daar staan veel kindvriendelijke uitjes/restaurants etc op omgeving Rotterdam.
Ik ben daar zelf nog niet in thuis. Ik zal eens nadenken of ik zelf iets weet.
Goede tip van die fb-pagina. Kwam er ook een leuke blog tegen van de Kleine Rotterdammer. Daar staat ook veel leuks op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 06:47 schreef Loj het volgende:

[..]

Maritiem museum, Kinderboekenmuseum in den Haag, Plaswijck heeft best wel wat binnen dingen (voor een gedeeltelijk slechte dag)...
Maritiem museum is leuk ja! En Boijmans vast ook.
  vrijdag 15 september 2017 @ 08:34:48 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173786206
Het douane en belastingmuseum in heeft een klein prijsje omdat het heel klein is :+ maar alle kids zijn gratis. Beneden hebben ze er een douanedek voor kindjes met met petten en jasjes om aan te trekken. Ze kunnen doen alsof ze een politieboot besturen en de tassencontrole op een luchthaven is nagebouwd. En er staat wat playmobil zoals een vliegtuig om mee te spelen. Mijn toen vijfjarige vermaakte zich er wel een uurtje. Tevens loop je langs de Veerhaven om er te komen en daar liggen allemaal oude boten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173786861
Rotterdam:
Eten bij Supermercado aan de Witte de Withstraat. Lekker en binnen is een speelhoekje.
Voor lunch of koffie: Croos en ook bij Keet.

En ik hoor leuke verhalen over Plaswijck wat hier ook al genoemd is :)
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:47:14 #234
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173787225
Plaswijck O+
Vorige zomer op een super regenachtige dag daar geweest. En we hebben ons de hele dag vermaakt. Op het moment dat het even droog was, langs de dieren gelopen. Met de stortregen binnen gespeeld. N en L waren toen nog geen 1,5.
Afgelopen zomer weer geweest en ze vonden het weer geweldig. Soms denk ik er wel eens aan om een abo te nemen.
pi_173787257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:24 schreef exode het volgende:
Rotterdam:
Eten bij Supermercado aan de Witte de Withstraat. Lekker en binnen is een speelhoekje.
Voor lunch of koffie: Croos en ook bij Keet.

En ik hoor leuke verhalen over Plaswijck wat hier ook al genoemd is :)
Liggen die tentjes in het centrum? Ben van OV afhankelijk dus wil niet te veel op en neer.

Zag dat ze bij de Kleine Kapitein ook een koffiehoekje hadden. Daar vlakbij zit ook Bakers Dough 😍
En de bieb natuurlijk.
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:49:30 #236
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173787274
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk mijn kleine grote meisjes nou. Het worden ineens echte dametjes.
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:51:00 #237
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173787298
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:48 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Liggen die tentjes in het centrum? Ben van OV afhankelijk dus wil niet te veel op en neer.

Zag dat ze bij de Kleine Kapitein ook een koffiehoekje hadden. Daar vlakbij zit ook Bakers Dough 😍
En de bieb natuurlijk.
Croos ligt in Crooswijk, maar wel een tramhalte vlak bij. (Ik heb er 2 straten vandaan gewoond, maar het is er nooit van gekomen om daar te gaan kijken)
pi_173787326
Wauw shop wat zijn ze al groot,

Ik ga vanmiddag zwemmen met mijn meiden voor het eerst alleen in een subtropisch zwemparadijs ik ben benieuwd.
pi_173787637
Leuk FR!

Zou ik ook wel willen. Maar s is te klein om alleen met 2 kinders te gaan.
pi_173787862
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuk FR!

Zou ik ook wel willen. Maar s is te klein om alleen met 2 kinders te gaan.
Ik durf het ook alleen maar omdat Ean a-b-c heeft. Daarvoor durfde ik het ook niet.
pi_173788625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuk FR!

Zou ik ook wel willen. Maar s is te klein om alleen met 2 kinders te gaan.
Voor koffie of lunch Juffrouw van Zanten in Kralingen. Zo'n fijn plekje, kijk maar eens op Facebook.
Villa Zebra, ik vond het zelf niet zo maar M vermaakte zich prima.
pi_173789238
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:48 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Liggen die tentjes in het centrum? Ben van OV afhankelijk dus wil niet te veel op en neer.

Zag dat ze bij de Kleine Kapitein ook een koffiehoekje hadden. Daar vlakbij zit ook Bakers Dough 😍
En de bieb natuurlijk.
Witte de Withstraat is iets van 5 minuten lopen vanaf de metro. Ik houd sowieso van die straat en die omgeving. Ik woon zelf niet in de omgeving van Rotterdam maar goede vrienden wel dus ik ben er regelmatig. Bij Supermercado hebben we meerdere keren gegeten en het is daar gewoon relaxt. Daar tegenover zit een goede ijssalon en er omheen leuke boetiek winkels.
pi_173789426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:47 schreef exode het volgende:

[..]

Witte de Withstraat is iets van 5 minuten lopen vanaf de metro. Ik houd sowieso van die straat en die omgeving. Ik woon zelf niet in de omgeving van Rotterdam maar goede vrienden wel dus ik ben er regelmatig. Bij Supermercado hebben we meerdere keren gegeten en het is daar gewoon relaxt. Daar tegenover zit een goede ijssalon en er omheen leuke boetiek winkels.
Tof! Ken t gebied wel maar kim er nooit haha.

Zijn nu op weg naar jf van Zanten :)
pi_173790709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:49 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Kijk mijn kleine grote meisjes nou. Het worden ineens echte dametjes.
Wow, wat zijn ze groot. O+ en waar heb je die maillots vandaan?

Geen tips voor Rotterdam gezien dat aan de andere kant van de wereld ligt. Al denk ik dat we door al jullie tips daar toch eens een weekendje moeten plannen. :+
pi_173790771
Een zijstraat van witte de with heb je ook een heel lief speeltuintje. Eendrachtstuin heet dat geloof ik.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:34:30 #246
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173791064
Schuin tegenover de Kleine Kapitein zit een Bagels en Beans met overheerlijke bagels, sapjes en cappuccino O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:09:54 #247
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173791761
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:14 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Wow, wat zijn ze groot. O+ en waar heb je die maillots vandaan?

Geen tips voor Rotterdam gezien dat aan de andere kant van de wereld ligt. Al denk ik dat we door al jullie tips daar toch eens een weekendje moeten plannen. :+
Besteld bij Kiabi. ¤3,- per stuk en de 3e gratis.
pi_173792401
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Besteld bij Kiabi. ¤3,- per stuk en de 3e gratis.
Thanks, besteld. *O* N. heeft toch weer zo'n groeispurt gehad laatst: weer een schoenmaat erbij en alle maillots en jurken zijn ineens te klein/kort. :(
pi_173792475
Hey goede tip van de maillots! En je meiden Shop, wat zijn ze leuk O+ en groot!

Room ik heb geen tips voor je maar wel een veer voor in je reet dat ik het zo knap vind dat je het zomaar gewoon even doet, met twee kinderen op reis ^O^ !
pi_173792581
Mijn bijjjjnadriejarige vierde vanochtend alvast haar verjaardag op de PSZ. Ik heb 't kind nog nooit zo zien glunderen. Ze was helemaal onder de indruk van haar kroon, het cadeautje van de juf, en de verjaardagsstoel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173793305
De Markthallen en dat plein naast die grote bioscoop is ook gewoon leuk met kinderen in Rotterdam. Ik vind Rotterdam niet bepaald mooi :@ maar ze organiseren vaak leuke dingen en wat betreft kinderen pakken ze het goed aan vind ik. Kan Utrecht nog wat van leren.

Oh wow wat een lieve foto's Razz van je bijna 3 jarige dame. O+
pi_173793399
Oh Razz, wat een ontzettend leuke foto's van een onwijs blij meisje. O+.

En Shop, wat een mooie grote meiden. O+.

Vraagje, wat/hoe knutselen jullie met jullie peuters? Ik kom eigenlijk niet verder dan hem een vel papier, een kwast en een stuk of wat kleuren verf geven, maar er moet toch meer zijn. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 15 september 2017 @ 16:12:45 #253
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173793770
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh Razz, wat een ontzettend leuke foto's van een onwijs blij meisje. O+.

En Shop, wat een mooie grote meiden. O+.

Vraagje, wat/hoe knutselen jullie met jullie peuters? Ik kom eigenlijk niet verder dan hem een vel papier, een kwast en een stuk of wat kleuren verf geven, maar er moet toch meer zijn. :+.
Stickers, heul heul veul! :)
Enne.. stempels..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 15 september 2017 @ 16:22:28 #254
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173793938
O Razz O+ wat zit Ze te genieten zeg. Ze straalt helemaal.

Knutselen -> kleurpotloden, stempels en (foam)stickers thuis.
Bij de GO doen ze veel verschillende dingen. Strijkkralen aan chenilledraad rijgen (dat werden teenslippers), snippers opplakken, strookjes plakken, verven, stempelen, stickers plakken etc. Elke week krijg ik weer wel nieuwe knutselwerkjes mee naar huis. Afgelopen week een paraplu (half kartonnen bordje beplakt met snippers en een papieren handvat er aan) en een eekhoorn (staart beplakt met snippers, lijf ingekleurd met wasco)
pi_173794324
Klei
Magic sand
Verven soms (liefst met mijn compact aquarels uiteraard :'))
Stickers plakken
Nog meer stickers plakken
Kwak
pi_173795081
Sjaak knipt wat papier af en plakt dat dan op een ander vel (liefst andere kleur). Daarna flink veel verf er overheen. En stickers. En foam-stickers. Zoveel mogelijk ook.
Soms knipt hij ansichtkaarten kapot en plakken die in een oude schoenendoos. Maken we een soort van kijkdoos.
pi_173795325
Dat soort dingen als wat jij noemt, Shop, lijkt me leuk om te doen met I. Dat het wel iets wordt, zeg maar. :+. Ik heb me voorgenomen om samen met hem een lampion te knutselen voor Sint-Maarten. Ben benieuwd. :D.

Stickers is een goeie, die moet ik weer even halen,en stempels ook!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173795649
Kastanjes verzamelen en daar poppetjes van maken is hier een grote hit wat betreft knutselen.
Tekenen en knippen-plakken is steeds maar een paar minuutjes interessant.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173796931
Kleien doen wij,vingerverf maar dan met een kwast en hand afdruk maken. Had nu blaadjes verzameld en op de hand geplakt, als een soort boom. Pinterest idee dat helemaal niet uit de verf kwam, maar goed, idee was leuk.
Stickers snapt R nog niet goed, blijft plakken aan zijn hand. Stempels die van hema, Kruidvat zijn leuk, was tijd geleden groot succes. Wij hebben ook kastanjes verzameld, wil ik ook poppetjes mee maken maar weet nog niet hoe dat moet. Heb ook crêpepapier gekocht bij Action, en glitters, en pritt stift met glitters in rood en geel. Vouwblaadjes ingeslagen laatst bij Kruidvat met extra korting, karton. Oh ja op alie 200 oogjes gekocht. Met wc rollen kan je ook veel. In verf dopen en rondjes stempelen bijv. Setjes van Ses hebben we ook zoals leren knippen en knippen vindt hij al erg interessant.
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:54:33 #260
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173797167
Bij de Action hebben ze glitterlijm, dat was hier ook altijd een succes.

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173797616
Razz wat een mooie foto's.

Ik pas vaak wat kleuterknutsels aan voor sac. Maar ze is niet zo van het knutselen. Stickers wel het liefst overal.
pi_173799978
Hier wordt ook veel geknutseld. Vooral T wil altijd kleuren, knippen met de peuterschaar en plakken. Stickers plakken is ook een hit. We hebben bijna aandelen bij de Action, zoveel stickers worden er hier geplakt. :')
We doen ook regelmatig dingen met lege wc rollen, zoals schaapjes maken met watjes of paddenstoelen etc.
Plakwerkjes worden door T steevast ingepakt en die krijg ik dan als cadeau van hem. *smelt*

Goede tip trouwens van de kastanjes, die gaan wij ook maar weer 'ns verzamelen in het bos. O+

-O- Mèh T is vorige week vrijdag met stoeien met zijn tandjes op het hoofd van S gevallen. Het lijkt er nu op dat zijn beide voortandjes grijs worden. De tandarts dacht het woensdag al te zien, maar wist het niet zeker. Nu keek ik vandaag en hebben zijn voortandjes toch echt een andere kleur dan de rest. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik ben bang van niet. :{
pi_173804164
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh Razz, wat een ontzettend leuke foto's van een onwijs blij meisje. O+.

En Shop, wat een mooie grote meiden. O+.

Vraagje, wat/hoe knutselen jullie met jullie peuters? Ik kom eigenlijk niet verder dan hem een vel papier, een kwast en een stuk of wat kleuren verf geven, maar er moet toch meer zijn. :+.
Stickers, stempels, Plakband, gekleurd plakband, scheurpapier vastplakken, potloden die gewoon of later met een kwarstje kunnen..
Euh vandaag bloempotten voorzien van houtlijm en een touw wikkelen. Hij heeft 5 min geholpen en wilde toen liever playdoh. Playdoh dus... hij wil het alleen vaak ook opeten... Toen ik een andere bloempot ging voorzien van een betonlook heeft hij daarmee samen zitten kwasten. Daar kan hij super lang mee bezig zijn. Stickerboek. Plaatjes zoeken en de juiste stickers vinden.
Viltstiften vind wurm ook het einde :') die van nijntje zijn met een magische stift. Als je met de witte over andere gaat, verkleurd het.
Wasco krijt en ecoline ook tof. Wel met een mooi schort om :)
Alles vastlijmen wat je maar kunt vinden en papier vastplakken met plakband is hier ook een hit.

Sinds een paar dagen begint hij in te kleuren. Ik vraag bij een blanco vel: wat vliegt er allemaal door de lucht. "Vlieg... (tuig), (heli)KOPT!(er), bij, kaka, kip, zon... somt hij dan op. Ik teken dan de voorwerpen of dieren of what ever en hij kleurt ze in. Eerst was het kras kras over heel de tekening, maar sinds kort doelgericht puntje uit de tong in het voorwerp krassen.
Maar dat is dus niet iets wat hij alleen wil doen. Ik moet echt actief meedoen.

Grote strijkkralen vind hij ook leuk om op de pinnetjes te doen, maar die vliegen binnen 10 min door de kamer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Stippelrientje op 16-09-2017 06:12:49 ]
Schudden voor gebruik
pi_173804169
Oh Nikki! Wat schrikken en wat naar.
Schudden voor gebruik
pi_173804172
Ik brei geregeld... naja pogen tot... wurm wil vaak ook een stuk garen en prikt er dan steeds de naalden in. Kijk! Mama! Bij!(brei) Ook! :')

Prachtig geknutsel ^^,
Schudden voor gebruik
pi_173804217
Bedankt voor alle tips! Heb inmiddels een missie dit verblijf: Rotterdam herontdekken. Ik vind net als jij exode Rotterdam nooit mooi, maar ik begin de stad steeds toffer te vinden.

We hebben gisteren zo'n heerlijke dag gehad. Eerst lunchen bij jfr Van Zanten. Wat een leuk tentje! O heeft er heerlijk gespeeld. Kennen jullie Tengu Blocks? Dat is echt super leuk spul!!
Daarna metro genomen naar Blaak en lekker in de Kleine Kapitein gestruind. Toen via wat winkeltjes naar de Lijnbaan geslenterd. Onderweg een ijsje gegeten bij de Mac. O kreeg nog een medailøe van orde en handhaving omdat ze jaar afval weggooide. Kind in de wolken haha. Bij Etos gele nagellak gekocht en bij Appie heel blij zelf boodschappen gedaan. Ondertussen de buggy met S duwen en de grootste lol hebben. En ze heel álles gelopen en geen kik gegeven. Ik had er 's avonds pijn aan mijn voeten van :D

Man wat ben ik trots op haar. Ze keek har ogen uit. "Kijk die man speelt tiegitaar. Oooh allemaal fietsen! Oi een tlem! Kijk Simon een voogooh!"

En Razz dank voor je veer. Er zaten er al twee die ik er zelf in had gestopt :D

We hadden echt een helse heenreis. We vliegen pas 's avonds en hadden meer dan 2 uur vertraging door de storm en foutmelding in t vliegtuig. Toen. Og even fijn turbulentie :'( We waten pas om 01.15 thuis. Gelukkig sliepen ze allebei in t vliegtuig :D
Dus ja, ven ongegeneerd trots op mijn kinderen. En op mezelf 😎
pi_173804219
Oh bah Nikki wat rot. Heeft ie er veel last van! Je hebt wel brokkenpiloten zeg!
pi_173804467
Wauw room, wat knap!

Ah nikki wat balen :{ voor wat het waard is: w's grijze tand is nu weer wit :o of hij dan toch niet dood is of dat het bloed gewoon verdwenen/gereabsorbeerd is weet ik niet, maar dat kan dus ook nog.
pi_173804479
En razz gefeliciteerd met Annie!! *O*
pi_173805242
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 08:06 schreef Crumpette het volgende:
Wauw room, wat knap!

Ah nikki wat balen :{ voor wat het waard is: w's grijze tand is nu weer wit :o of hij dan toch niet dood is of dat het bloed gewoon verdwenen/gereabsorbeerd is weet ik niet, maar dat kan dus ook nog.
Ah. dat geeft nog een klein beetje hoop. :) En als hij grijs blijft dan is dat maar zo, het zijn gelukkig nog maar melktandjes.

Room wat stoer dat je met twee kinderen even midden in de nacht vliegt. _O_ Heel veel plezier in NL/Rotterdam.

Wij hadden gisteren een mijlpaal. We waren vroeg klaar met eten, dus ik zette een film op die ze mochten kijken tot het bedtijd was, Vaiana van Disney. T en S hebben tot de film was afgelopen ademloos zitten kijken. Met als resultaat dat ze een uur te laat naar bed gingen, maar het was zo'n gezellige avond. Limonade en een stukje taart erbij en genieten. O+
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:23:19 #271
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173808538
Gefeliciteerd Annie!!!

Wat een leuke dag Room :) Rotterdam is ook best leuk, als je de goede plaatsen weet te vinden. Mocht je een andere stad willen zien, dan is Delft ook superleuk, en daar weet ik alle plekjes :)

Gave knutseltips hier :) Tot nu toe doen we alleen veel stempelen en kleuren (N. roept de kleurtjes en ik kleur het plaatje in). Maar ik denk dat de papiertjes plakken met lijm ook wel leuk zal vinden.

Pff, ben terug van twee dagen zonder N! Zij heeft zich kostelijk vermaakt met papa en opa en oma, maar het was toch ook wel heel fijn om weer bij mama te zijn O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173822822
Room, stoer! En fijn dat het goed ging allemaal, ondanks die helse reis. En zo heerlijk om samen met een onbevangen en open kind de wereld te zien. O+ !

Razz, wat een aandoenlijk lieve foto's! Ik vond I's derde verjaardag ook zo mooi, omdat ik voor het eerst kon zien hoe ze genoot van alles.

Nikki, wat een pech hebben jouw jongens toch, vooral met hun tandjes. ;( . Dat avondje film kijken, klinkt wel heerlijk.

Wij zijn net terug van twee weken vakantie in Frankrijk. Wat hebben we het fijn gehad. En I was zo geweldig. Huppelen, hollen, springen van trappen, stenen, muurtjes, alles willen zien en willen weten, bij alles enthousiast. Het was echt ongelooflijk. Af en toe nog wel eens een echte peuterbui natuurlijk, maar alles bij elkaar viel dat enorm mee en was ze ontzettend flexibel en top. De hele dag door vragen, de waaromvragen vieren echt hoogtij. De twee vragen die soms dagelijks wel drie keer voorbij kwamen: "Waarom is iedereen anders?" en: "Waarom heeft iedereen een andere naam?" :D . Waarbij ze bij die laatste vraag vooral wil horen dat wij haar naam de allermooiste vinden en die naam daarom aan haar hebben gegeven. :P .
Maar de mooiste vraag was toch wel toen we een kasteel bezochten met allemaal ridderspul:
"Ridders leefden heel lang geleden he? Nog voordat ik geboren was he? Maar mama...... waar was ik dan?" O+ .

Ze wordt zo groot!

Even een paar foto's die haar goed treffen. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173823086
Wat een mooie foto's Franny. Jij hebt ook al zo'n wereldkind :)

Razz gefeliciteerd met Annie! Wat zag ze er ontzettend jarig uit zeg!!
pi_173825287
Klinkt als een heerlijke vakantie Franny O+ En mooie foto's van I!

Razz, wat een gelukzalige blik van Annie O+ Van harte!

Jemig Nikki, wat een pech met de tandjes zeg :{
pi_173825429
Gefeliciteerd Razz! *O*

En wat een toffe foto's van I. O+ N. kijkt altijd heel boos als de telefoon/camera tevoorschijn komt. _O-
pi_173825902
Wat een prachtige foto's Franny O+

Ik heb ook weer wat knutselideeen opgedaan hier. Gekleurd plakband goed idee! Knip je zelf dan stukken af? Knippen of scheuren en dan opplakken ook leuk en die glitterlijm gewoon laten opdrogen? Dus ermee tekenen als het ware?
pi_173826041
Ik vind het zo heerlijk dat I drie dagen in de week lekker knutselt op het kdv. Thuis kleurt en kleit ze, en stickers zijn hier ook favoriet, maar verder.. heb ik er geloof ik zelf niet veel zin in. :P .

Ze is trouwens bijna twee kilo aangekomen op vakantie. _O_ . Rust en lekker lang eten met elkaar doen goed. Oh ja, en iedere dag een ijsje. 8-) . Dat heel dunne is er in ieder geval nu vanaf.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 17 september 2017 @ 13:47:29 #278
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173828087
Razz, nog gefeliciteerd met A! Wat een glunderend koppie, heel schattig!

Wat fijn dat I zo'n heerlijke vakantie had, wat een blij kind. O+ En I is inderdaad ook een hele mooie naam!

En Room ook al zo op avontuur. Leuk zeg, zo'n dag op pad. :)

Knutselen heb ik echt nog nooit gedaan met mijn peuter. Ik ben zelf ook niet zo van het gefriemel, boren, behangen, timmeren en elektra is meer mijn idee van creatief bezig zijn. :D de keren dat peuter in een restaurant een kleurplaat en potloden kreeg werden die ook meestal neit gebruikt op de gangbare manier, ik heb dus ook niet het idee dat ik hem er een plezier mee zou doen. Op de opvang knutselen ze trouwens ook erg weinig, de focus ligt daar echt voornamelijk op het buiten zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173829006
Gefeliciteerd nog Razz, met A! *O*

Franny, wat een mooie foto's O+

Room, fijn dat jullie het leuk hebben.

Mariposas, Twix is ook niet zo'n knutselaar. Tekenen hooguit 5 minuten, schilderen ook. Maar hij heeft ook geen zitvlees, dat helpt natuurlijk niet echt mee.
  zondag 17 september 2017 @ 17:34:37 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173835509
Wie weet er naamplaatjes (dog tag achtig iets) maar dan leuk en niet al te onhandig met spelen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173836654
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:34 schreef pinquit het volgende:
Wie weet er naamplaatjes (dog tag achtig iets) maar dan leuk en niet al te onhandig met spelen?
ik heb ze gewoon van goedgemerkt met een rubberen randje er om. Kettinkje ingekort hebben ze om als we naar de Julianatoren enzo gaan. Ook heb ik rubberen polsbandjes met telefoonnummer voor nood in de tas
  zondag 17 september 2017 @ 19:21:39 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173838478
Oh, goedgemerkt heeft ook kleintjes! Dat is top
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173842265
Franny dat klinkt als een heerlijke vakantie. Wat een prachtige foto's van I. Vooral die laatste vind ik echt een typische 'I' foto. O+
Bijzonder om te lezen dat de vakantie haar zo goed gedaan heeft. Heel fijn dat I er zo lekker in haar vel zat. :)

Pinq wij hebben ringrings.com rubberen armbandjes. T en S houden de bandjes perfect om. De regel is dan ook 'bandje af = naar huis'. Ik vind zo'n kettinkje persoonlijk een vervelend iets omdat het heen en weer gaat met spelen en rennen. Dat lijkt me voor een peuter niet zo fijn, vandaar de armbandjes. Die je overigens ook prima om de enkel kunt doen. :)

Ik heb net T op bed gelegd. Morgen worden zijn amandelen geknipt, dus ik heb hem vandaag een uurtje langer laten opblijven zodat ik nog even gezellig met hem kon knuffelen en praten over morgen. Hij weet op zich prima wat er gaat gebeuren, kan het allemaal benoemen, maar heeft aan de andere kant natuurlijk echt geen idee van wat hem te wachten staat. ;(
We hebben gisteren samen heel veel ijsjes gekocht en net samen zijn roze nachtjapon, knuffelbeer en speelgoed ingepakt in zijn prinsessenkoffer O+, dus we zijn er helemaal klaar voor. Ik hoop dat hij morgen snel aan de beurt is, dan hebben we het maar gehad.
pi_173842512
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny dat klinkt als een heerlijke vakantie. Wat een prachtige foto's van I. Vooral die laatste vind ik echt een typische 'I' foto. O+
Bijzonder om te lezen dat de vakantie haar zo goed gedaan heeft. Heel fijn dat I er zo lekker in haar vel zat. :)

Pinq wij hebben ringrings.com rubberen armbandjes. T en S houden de bandjes perfect om. De regel is dan ook 'bandje af = naar huis'. Ik vind zo'n kettinkje persoonlijk een vervelend iets omdat het heen en weer gaat met spelen en rennen. Dat lijkt me voor een peuter niet zo fijn, vandaar de armbandjes. Die je overigens ook prima om de enkel kunt doen. :)

Ik heb net T op bed gelegd. Morgen worden zijn amandelen geknipt, dus ik heb hem vandaag een uurtje langer laten opblijven zodat ik nog even gezellig met hem kon knuffelen en praten over morgen. Hij weet op zich prima wat er gaat gebeuren, kan het allemaal benoemen, maar heeft aan de andere kant natuurlijk echt geen idee van wat hem te wachten staat. ;(
We hebben gisteren samen heel veel ijsjes gekocht en net samen zijn roze nachtjapon, knuffelbeer en speelgoed ingepakt in zijn prinsessenkoffer O+, dus we zijn er helemaal klaar voor. Ik hoop dat hij morgen snel aan de beurt is, dan hebben we het maar gehad.
Succes morgen! Hopenlijk snel achter de rug en lekker naar huis.
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 september 2017 @ 22:03:54 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173842849
Succes nikki en wat balen van de tandjes. Wat heb jij een brokkenpiloten zeg!

Franny wat een mooi meisje heb je toch O+ en ze lijkt zo groot ineens.

Room respect hoor zo'n reis in je up!

Qua knutselen is het hier ook heeeeel veel stickers plakken, stempelen, kleuren, verven, kleien en sinds gisteren oefent hij met knippen en plakken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173842928
Succes morgen Nikki!!
  zondag 17 september 2017 @ 22:32:43 #287
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173843553
Succes Nikki en T!

Vandaag voor het eerst geverfd en geplakt :) kon haar niet zo heel lang boeien, 10-15 min ofzo. Het was motorisch nog wat uitdagend, maar ze vond het wel leuk om te zien hoe ik het voordeed.

Vanaf wanneer hadden jullie kinderen echt een mening over kleding? Ik had sokken gekocht, maar N vond ze 'leuk niet!' Kopen jullie kleding samen met jullie kinderen of moeten ze gewoon aan wat jullie kopen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173844093
I zegt standaard dat ze haar kleding in het roze wil (en ze wil een roze auto en een roze bank en eigenlijk gewoon een heel roze huis, of nee, een roze wereld). Maar ik koop zonder haar kleding en als ze geluk heeft, is het roze. Ze vindt kleding in andere kleuren gelukkig ook mooi en is eigenlijk altijd blij met wat ik voor haar koop. Af en toe mag ze zelf iets uitkiezen (ondergoed of zo). Wel grappig, zo'n uitgesproken mening over sokken! :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173844199
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:32 schreef SaskiaR het volgende:
Succes Nikki en T!

Vandaag voor het eerst geverfd en geplakt :) kon haar niet zo heel lang boeien, 10-15 min ofzo. Het was motorisch nog wat uitdagend, maar ze vond het wel leuk om te zien hoe ik het voordeed.

Vanaf wanneer hadden jullie kinderen echt een mening over kleding? Ik had sokken gekocht, maar N vond ze 'leuk niet!' Kopen jullie kleding samen met jullie kinderen of moeten ze gewoon aan wat jullie kopen?
T en S hebben wel echt een mening over hun kleding. Tot zover matchend/hetzelfde kleden dus. :') Zo wil T het liefst een vest of poloshirt aan en heeft S een broertje dood aan poloshirts. S wil het liefste gele of blauwe kleding aan en T wil rood of roze. Zolang er geen vervelende kaartjes in kleding zitten vind S afgezien van de polo's eigenlijk alles wel oké. T houdt van winkelen dus die gaat tegenwoordig mee en kiest dan kleding voor zichzelf en zijn broer uit. Zo heeft T voor S een gele winterjas uitgekozen en voor zichzelf een blauwe. Eigenlijk passen die van vorig jaar best nog wel, maar ik vond het zo lief van T dat ik niet kon weigeren. O+ Wat vooral mooi is om te zien is hoe T niet alleen aan zichzelf denkt, maar ook aan zijn grote zus, broer en hij zoekt zelfs dingen uit voor zijn babynichtje. :D 's Morgens willen T en S ook steeds vaker zelf kleding uitzoeken in plaats van dat ik het doe. Zo worden vooral sokken die ik van tevoren klaarleg 9 van de 10 keer terug in de sokkenbak gemikt omdat ze andere sokken aan willen. Same story voor onderbroeken trouwens. :')
pi_173844446
F heeft ook een duidelijke mening over z'n kleding. Er zijn dingen die ik heel leuk vind maar die hij zelf niet als eerste zou pakken. Hem de keuze geven uit 2 of 3 opties werkt vaak nog wel aardig om het toch wat te sturen O-)
Over sokken heeft hij ook een mening, en wel dat hij elke dag 2 'verschilderde sokken' aan wil :+
pi_173844462
Succes morgen voor T, Nikki!
pi_173844656
Succes morgen Nikki!

Ik wil al een jaar aanhaken met mijn peuter, waar ik mijn handen vol aan heb, maar dat is me nog niet gelukt :{
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_173846268
Nikki, succes vandaag met de ingreep van T!
pi_173846305
Nikki succes vandaag.
pi_173846368
Succes Nikki en T!
pi_173846706
Succes Nikki!

J is aan de ene kant heel makkelijk met kleding, maar heeft aan de andere kant ook wel een mening. Het is vooral als hij al iets in zijn hoofd heeft, dat het lastig is om hem iets anders aan te laten trekken. Op andere momenten kan ik alles zelf kiezen. Maar als hij in de winkel zegt dat hij iets echt niet mooi vindt, zal ik het niet kopen.
pi_173846727
Even ego: wie weet waar je van die speelsets kan kopen met doktersspeelgoed? Ik ben gister 3 speelgoedwinkels af geweest, inclusief een megastore. Niks. Ik zag wel een stethoscoop bij intertoys, maar ik wil dus graag een hele set.

Iemand?
pi_173846747
Veel succes vandaag, NIKKI!

I heeft al zeker anderhalf jaar een ontzettende mening over zijn kleding. Het heeft ook geen enkele zin om iets te kopen waarvan hij niet direct zegt dat hij het mooi vindt, want dan wil hij het ook echt niet aan. Hij heeft geen specifieke voorkeuren qua kleuren of zo, of dat er per se iets op moet staan bijvoorbeeld - hij kan het ene shirt met streepjes geweldig vinden en het andere afschuwelijk.

Hij kan wel heel goed mee te winkelen. Dan snuffelt ie tussen de rekken en af en toe trekt hij er iets uit, al dan niet voor hemzelf: 'Deze vind ik eigenlijk wel heel mooi, mama.' O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 18 september 2017 @ 08:37:29 #299
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173846852
Aha, thanks voor de inzichten!
Dan is het dus niet verstandig om kleding op de groei te kopen... Soms zie ik iets moois dat pas over twee jaar zal passen, maar misschien wil ze het dan dus helemaal niet aan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173846971
Saskia, B heeft al best een tijdje een mening over kleding. Vooral dat ie alleen zachte broeken aan wil (joggingbroeken) en wat betreft shirts truien varieert zijn mening elke dag tussen graafmachine, auto's, Paw Patrol, dino's en treinen. De rest van de kleding blijft ongedragen in de kast. Oh ja en hij wil altijd een overhemd aan als we een feestje hebben. Ik denk dat die mening begon rond 2,5 jaar zoiets, eerst op basis van fijn zitten en nu dus ook visueel. Overigens is hij heel goed in afgrijselijke combi's kiezen. En dat laten we lekker zo.

Succes vandaag met T, Nikki :*

Sunshine wij hebben een doktersset van Fisher Price. Toen gewoon in een winkel gehaald. Deze:
https://www.wehkamp.nl/sp(...)/C25_3K5_SFI_768059/

Bol.com verkoopt de nieuwere versie:
https://www.bol.com/nl/p/(...)3264%26itm_role%3Din

Wij zijn gisteren met B het kabouterpad gaan lopen in Baarn. Wat was dat leuk! B vond het geweldig. We maakten er verder ook nog wat extra verhalen omheen. 11 kabouterpaaltjes en steeds een opdrachtje bij een paal.

Komende zondag vieren we dat mijn moeder 70 wordt. Alleen met kinderen en kleinkinderen. We gaan naar het bos met zo'n fietsparcours (met zijn 4en op 1 fiets... _O- ) en dan lunchen. Daar hebben ze ook een kabouterpad dus B wilde gisteren zijn grote neef van 14 bellen. Hij wil met hem dat pad gaan lopen want hij wist nu wel hoe dat werkte. En mijn neefje reageerde zo leuk door de telefoon. Lekker overdreven enthousiast. B glom van trots.
pi_173847429
Op naar een volgend topic!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')