abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173468728
Morgen eindelijk de vruchtwaterpunctie, en dan nog wachten tot maandag. Zenuwslopend! We houden de moed erin maar de kans is klein dat het nog goed zit.

Vraagje: hier in belgie dient mijn vriendin te bevallen indien we voor een abortus moeten gaan. Tot hoeveel weken kan een 'normale' abortus in nederland?

Ze is nu 15 weken zwanger
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:08:33 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_173469199
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:49 schreef EDMAN- het volgende:
Morgen eindelijk de vruchtwaterpunctie, en dan nog wachten tot maandag. Zenuwslopend! We houden de moed erin maar de kans is klein dat het nog goed zit.

Vraagje: hier in belgie dient mijn vriendin te bevallen indien we voor een abortus moeten gaan. Tot hoeveel weken kan een 'normale' abortus in nederland?

wat ik er over kan vinden kan dat tot 22 weken. Maar ik denk dat je arts je daar het beste over kan voorlichten mochten jullie daar voor kiezen. Een abortus bij die termijn is namelijk geen sinecure. Ik zal niet in details treden verder maar op internet is daar wel e.e.a. over te vinden.
Sterkte, ik hoop echt dat jullie de keuze niet hoeven te maken :*
disclaimer
pi_173469333
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:49 schreef EDMAN- het volgende:

Volgens mij kan het wel langer hier via een abortuskliniek. Is ook maar de vraag of je dat wilt. Het is namelijk niet niks en er is natuurlijk reden dat ze je vriendin willen laten bevallen.
pi_173470093
Uiteraard krijgen we maandag, zeggen zij, de uitslag. Maar door de vele tegenstrijdige berichten die we telkens krijgen zijn we wat sceptisch. We gaan sowieso een gesprek aan met de gynaecoloog na de uitslag, mocht deze voor ons negatief zijn. Mijn vriendin is vooral echt bang voor een eventuele bevalling of wat het ook mag zijn :(
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_173471505
Een curettage wordt doorgaans tot 13 weken uitgevoerd. Daarna is het inderdaad een bevalling.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:39:11 #31
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173471687
Edman, wat een rotsituatie. Ik hoop op het beste voor jullie. En voor wb een abortus: realiseer je alsjeblieft dat er bij een curretage weinig overblijft om afscheid van te nemen. Zonder al te veel in te gaan op de details, is de wijze die het ziekenhuis aanbiedt ook zo met reden en in die zin belangrijk voor de verwerking.

Ik hoop dat het jullie allemaal bespaard mag blijven :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173472038
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:39 schreef Kimpossible het volgende:
Edman, wat een rotsituatie. Ik hoop op het beste voor jullie. En voor wb een abortus: realiseer je alsjeblieft dat er bij een curretage weinig overblijft om afscheid van te nemen. Zonder al te veel in te gaan op de details, is de wijze die het ziekenhuis aanbiedt ook zo met reden en in die zin belangrijk voor de verwerking.

Ik hoop dat het jullie allemaal bespaard mag blijven :*
Ik hoop dat ook zeker. Vwb verwerking en afscheid: ik neem aan dat wij eventuele 'overblijfselen' niet krijgen te zien toch? We hebben hem sowieso al een naam gegeven en als het fout gaat geven we hem een plekje. Het is zo onrealistisch en als man al helemaal. Ik zit erbij om haar hand vast te houden, maar wat ik meemaak is niks vergeleken met haar op dit moment.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:06:33 #33
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173472287
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:54 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Ik hoop dat ook zeker. Vwb verwerking en afscheid: ik neem aan dat wij eventuele 'overblijfselen' niet krijgen te zien toch? We hebben hem sowieso al een naam gegeven en als het fout gaat geven we hem een plekje. Het is zo onrealistisch en als man al helemaal. Ik zit erbij om haar hand vast te houden, maar wat ik meemaak is niks vergeleken met haar op dit moment.
Bij een curretage waarschijnlijk niet, tenzij je dat uitdrukkelijk verzoekt. Bij een vaginale bevalling is er 'gewoon' een kindje dat je kunt vasthouden als je dat wilt. Hoe klein ook.

Het zijn allemaal geen dingen waar je over na wilt denken.. Nogmaals sterkte ;(
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Manager PR/Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:21:16 #34
269689 crew  Viv
pi_173472571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:39 schreef EDMAN- het volgende:
Mijn vriendin is vooral echt bang voor een eventuele bevalling of wat het ook mag zijn :(
Er zijn wel meer abortusbehandelingen bij 15+ weken dan een bevalling, bijvoorbeeld bij deze kliniek maar misschien ook dichter bij huis:
SPOILER: Bevat omschrijvingen van abortusbehandelingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kan dan ook ervoor kiezen om in slaap gebracht te worden zodat ze de ingreep niet meemaakt. Hopelijk is het allemaal niet nodig, maar misschien geeft deze informatie wat rust voor nu. Heel veel sterkte!
pi_173472722
Skittles, gefeliciteerd. :*
pi_173472726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er zijn wel meer abortusbehandelingen bij 15+ weken dan een bevalling, bijvoorbeeld bij deze kliniek maar misschien ook dichter bij huis:
SPOILER: Bevat omschrijvingen van abortusbehandelingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kan dan ook ervoor kiezen om in slaap gebracht te worden zodat ze de ingreep niet meemaakt. Hopelijk is het allemaal niet nodig, maar misschien geeft deze informatie wat rust voor nu. Heel veel sterkte!
Thanks
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_173472966
Edman hopelijk is het niet nodig! Laat je vrouw/vriendin wel met iemand er over praten. Het is een heftige ervaring om mee te maken, evt de huisarts? Vruchtwaterpunctie is ook niet zomaar iets. Sterkte! :*
pi_173473020
SPOILER
pi_173475338
Goedemorgen!

Edman, heel veel sterkte vandaag. Dit zijn de vraagstukken waar je niet over wilt nadenken als je een tweede streepje ziet ;(. Ik hoop toch dat de uitslag goed is maandag en jullie nachtmerrie voorbij is :*

Bella

SPOILER
Hahaa twist, ik heb dus gisteren een mevrouw in de tram uitgekaffert omdat ze op de stoeltjes voor zwangeren/oudjes zat. Ik vond dat ze uit zichzelf moest opstaan en zij vond dat ik het moest vragen :+. Moraal van het verhaal; ga niet in discussie met zwangere vrouwen op warme zomerdagen o|O.

Ik ben geslaagd voor de glucose tolerantietest trouwens! *O*
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:36:31 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173475556
Laatst vroeg mij een oudere dame of ik wilde zitten. Ik had mijn handen op mijn buik vanwege buikpijn en voelde me niet helemaal jofel, dus een wit snoetje. Alleen ben ik dus niet zwanger...auw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 09:38:22 #41
382129 crew  Donna
pi_173475581
Veel sterkte EDMAN en vrouw. :*

Mijn schoonzus 'moest' hier in Nederland met 15-16 weken ook gewoon bevallen, maar dat was omdat de artsen de baby wilden onderzoeken.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:39:07 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_173475590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Laatst vroeg mij een oudere dame of ik wilde zitten. Ik had mijn handen op mijn buik vanwege buikpijn en voelde me niet helemaal jofel, dus een wit snoetje. Alleen ben ik dus niet zwanger...auw.
vroeg ze dan of je wilde zitten omdat ze dacht dat je zwanger was of vroeg ze gewoon of je wilde zitten omdat je er doodziek uit zag? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 30-08-2017 09:46:42 ]
disclaimer
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:54:43 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173475854
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vroeg ze dan of je wilde zitten omdat ze dacht dat je zwanger was of vroeg ze gewoon of je wilde zitten omdat je er doodziek uit zag? :+
Helaasch...
Ze vroeg het pas aan nadat ik me omgedraaid had met de tekst 'Ach kind, ik zie het nu pas, gefeliciteerd. Wil je zitten?'
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173476083
*O* voor de goede echo van Mabawa!

Edman veel sterkte vandaag en de komende dagen.

LDG hoe gaat het daar? Nog stripperdates gepland staan of zijn die niet meer nodig!?
pi_173476221
Edman, wat een rotsituatie. :* Heel veel sterkte de komende dagen, ook voor je vrouw.

Ik werd net gebeld door t ziekenhuis of de draaipoging verplaatst kon worden naar vanmiddag omdat het nogal druk was op de bevalkamers. Nog ietsje langer in spanning dus.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173476396
Heel veel sterkte, Edman! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173476425
Gisteren voor het eerst gehad dat mensen me hun zitplaats aanboden, in twee verschilende treinen waar het zo druk was dat ik moest staan (ik ging naar de Efteling). Ha! Nou had ik ook wel een jurkje aan waarin ik er knalzwanger uitzag, maar tot nu toe nog geen enkele keer gehad en gisteren meteen twee keer achter elkaar! *)
Wel gewoon blijven staan trouwens, want nergens last van, maar toch was het aardig :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173477081
Nou dat dus inderdaad, het aanbod alleen is al fijn :Y

Weer goedgekeurd bij de vk :s)
Kleine groeit goed, hartslag was prima, mijn bloeddruk nog steeds laag en bloed geprikt voor het rhesus verhaal.
Over 3 weken groeiecho; ben wel benieuwd hoe groot onze kleine man dan al is O+
pi_173477249
O hai! :W

SPOILER
Geen idee of het gaat lukken om hier een beetje mee te lezen en schrijven met de drukte thuis maar ik ga het wel proberen, ook om het voor mezelf in die eerste weken wat echter te maken en ik wil bewust proberen te genieten van wat waarschijnlijk de laatste keer gaat zijn dat ik dit alles mee mag maken :).

Evt meelezers die mij irl kennen, sssttt :+
pi_173477369
Wat leuk Lot, van harte gefeliciteerd! *O*. (Je foto doet het alleen niet, even ergens anders uploaden.)

Het aanbod van een zitplaats is wel fijn, ja. Ik had op vakantie het tegenovergestelde: we moesten ergens twintig minuten wachten en er was nog één vrije zitplek. Daar liep ik naartoe, maar net voor ik er was schoot er een kerel (gewoon een jonge vent) voor me langs en hij ging op die stoel zitten. :'). Een andere vrouw die het zag gebeuren bood me vervolgens wel haar zitplaats aan, maar die heb ik niet aangenomen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')