abonnement Unibet Coolblue
pi_177879054
Hoi.

Ik zoek een spel, ik denk uit de jaren 90. En dat was een spel gebaseerd op Reis om de wereld in 80 dagen. Ik weet niet of er een Engelstalige variant van was, maar deze was in ieder geval NL.

De zin die ik me nog goed kon herinneren was: "En waar gaan we nu heen, Passepartout?"

Je moest dan klikken op een wegwijzer (met volgens mij een bepaald land) en dan ging je daar heen. En zo ging het hele spel. Ik kan het maar niet vinden
  zaterdag 17 maart 2018 @ 11:09:39 #103
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_177879214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dag allemaal.

Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger veel speelde op de originele Xbox. Het was een racespel, dat je van bovenaf speelde en vooral in multiplayer.

Iedere speler begon met 6 punten en je door elkaar "uit beeld" te rijden óf door elkaar kapot te schieten met de verschillende powerups die over de track verspreid lagen, kon je punten van elkaar af pikken of juist verdienen. Als je vierde werd, kreeg je -2 punten. Een derde plaats zorgde voor -1 punt, een tweede voor +1 en een eerste plek voor +2. Zodra iemand 12 punten had gehaald, ging je naar de volgende track.

Klinkt dus erg als Micro Machines, maar die was het juist niet.
Een soortgelijk spel is MASHED / MASHED Fully Loaded voor de PS2, weet niet of je daarmee iets verder kunt zoeken?

*Oh, zie nu dat het idd ook op de Xbox is uitgebracht..

  zaterdag 17 maart 2018 @ 11:15:01 #104
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_177879313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:41 schreef iPat het volgende:
1. Een arcadeshooter uit het genre horror. Enige wat me bij bleef is dat je bij het begin en einde van het level een kale man opdook die jou instructies gaf.
Een van de House Of The Dead delen misschien?
pi_177880941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 11:09 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Een soortgelijk spel is MASHED / MASHED Fully Loaded voor de PS2, weet niet of je daarmee iets verder kunt zoeken?

*Oh, zie nu dat het idd ook op de Xbox is uitgebracht..

Ja, Mashed Fully Loaded was het :D! Geniaal!

Thanks!
pi_177902963
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 10:58 schreef thatrunks het volgende:
Hoi.

Ik zoek een spel, ik denk uit de jaren 90. En dat was een spel gebaseerd op Reis om de wereld in 80 dagen. Ik weet niet of er een Engelstalige variant van was, maar deze was in ieder geval NL.

De zin die ik me nog goed kon herinneren was: "En waar gaan we nu heen, Passepartout?"

Je moest dan klikken op een wegwijzer (met volgens mij een bepaald land) en dan ging je daar heen. En zo ging het hele spel. Ik kan het maar niet vinden
Gevonden! Uitgegeven door Het Spectrum in 1996

http://zoeken.bibliotheek(...)rc%2Fvlacc%7C1792227

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/08/15/Med/02.html

Blijkbaar een CD-ROM van Nederlandse uitgever Het Spectrum (Spectrum Electronic), wat nu Unieboek heet. De naam Spectrum was het enige wat ik me nog kon herinneren. Ook al was het blijkbaar een 'slecht' spel. Brengt bij mij leuke herinneringen op!

Jammer genoeg nergens te vinden...
pi_178130422
Hoi.

Ik had vroeger een vriend wiens vader vaak in Azië kwam.
Daar kocht hij vaak bootleg games.
Ik herinner mij dat hij een game had die Super Mario Bros 4 heette.

Het was een famicom cartridge met een soort adapter voorop zodat hij in een gewone Nes paste.

De game was in het Japans (denk ik).
Je begon met allemaal kleine vakjes.
Iedere speler koos dan een vakje tot je bij een groot vakje kwam. Dit was dan een level.
Het was een platformer.
De sprite was geripped van Mario 3.
Je kon je ook in een bal oprollen. Dit was je main attack. Er was ook een powerup waardoor je klein werd. Dan werd je een soort mexicaantje (denk ik).
Er waren ook powerups waardoor je in een kangoeroe en een slak kon veranderen. Ook dan had je een mensenkop met een Mexicaanse hoed (denk ik).
Ik ben benieuwd of iemand hier iets mee kan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:59:41 #108
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178130784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:47 schreef SarCastro het volgende:
Hoi.

Ik had vroeger een vriend wiens vader vaak in Azië kwam.
Daar kocht hij vaak bootleg games.
Ik herinner mij dat hij een game had die Super Mario Bros 4 heette.

Het was een famicom cartridge met een soort adapter voorop zodat hij in een gewone Nes paste.

De game was in het Japans (denk ik).
Je begon met allemaal kleine vakjes.
Iedere speler koos dan een vakje tot je bij een groot vakje kwam. Dit was dan een level.
Het was een platformer.
De sprite was geripped van Mario 3.
Je kon je ook in een bal oprollen. Dit was je main attack. Er was ook een powerup waardoor je klein werd. Dan werd je een soort mexicaantje (denk ik).
Er waren ook powerups waardoor je in een kangoeroe en een slak kon veranderen. Ook dan had je een mensenkop met een Mexicaanse hoed (denk ik).
Ik ben benieuwd of iemand hier iets mee kan.
Deze?
nee, jij dan!
pi_178131906
quote:
Yep, dit is hem.
Hartelijk bedankt.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:03:49 #110
477438 CptBridge
Verdwaalde man
pi_178581647
Hey, ik ben vandaag al de hele dag bezig met nostalgische spellen die ik me nauwelijks kan herinneren opzoeken.
Gelukte voorbeelden zijn dingen zoals De Smurfenkermis of Math Blaster: in search of Spot
In ieder geval, ik loop nu een beetje vast.
Ik herinner me een spel (voor Windows, waarschijnlijk eind jaren 90), dat was een kinderspel, het had bosdieren en was geloof ik in het Nederlands. De stijl was een beetje zoals Freddi Fish, maar dan met bosdieren.
Het had iets te maken met een klok waarvan de wijzers na elk volledigd segment een stuk vooruit gingen. Het speelde zich af in een bos.
Kan iemand me helpen?
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:09:37 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178582802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:03 schreef CptBridge het volgende:
Hey, ik ben vandaag al de hele dag bezig met nostalgische spellen die ik me nauwelijks kan herinneren opzoeken.
Gelukte voorbeelden zijn dingen zoals De Smurfenkermis of Math Blaster: in search of Spot
In ieder geval, ik loop nu een beetje vast.
Ik herinner me een spel (voor Windows, waarschijnlijk eind jaren 90), dat was een kinderspel, het had bosdieren en was geloof ik in het Nederlands. De stijl was een beetje zoals Freddi Fish, maar dan met bosdieren.
Het had iets te maken met een klok waarvan de wijzers na elk volledigd segment een stuk vooruit gingen. Het speelde zich af in een bos.
Kan iemand me helpen?


Once upon a forest
  woensdag 18 april 2018 @ 10:05:48 #112
477438 CptBridge
Verdwaalde man
pi_178594608
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:09 schreef Manke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Once upon a forest
Nee, jammer genoeg niet. Ik heb het ondertussen gevonden! Mijn moeder wist me te helpen. Het was Robbie Konijn Groep 3. Maargoed, niet al je verloren jeugdspellen kunnen goud zijn.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  donderdag 19 april 2018 @ 10:12:25 #113
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_178616922
Ik zoek een spel voor de NES. Ik weet nog precies waar die over gaat, maar ben gewoon echt volledig de naam kwijt.

Je hebt een ruimteschip waarmee je naar andere planeten kan reizen.
Het verhaal start met het feit dat je scheepscomputer en vriend gekidnapped wordt. In het level dat daarop volgt achtervolg je de kidnappers van je computer door lava enzo.

Het is mijn favoriete NES game ooit (Verschillende redenen) en wil het op m'n retropie installeren.

Iemand die weet wat de naam is van die game ?
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  donderdag 19 april 2018 @ 10:32:20 #114
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178617257
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:12 schreef Dopekoe het volgende:
Ik zoek een spel voor de NES. Ik weet nog precies waar die over gaat, maar ben gewoon echt volledig de naam kwijt.

Je hebt een ruimteschip waarmee je naar andere planeten kan reizen.
Het verhaal start met het feit dat je scheepscomputer en vriend gekidnapped wordt. In het level dat daarop volgt achtervolg je de kidnappers van je computer door lava enzo.

Het is mijn favoriete NES game ooit (Verschillende redenen) en wil het op m'n retropie installeren.

Iemand die weet wat de naam is van die game ?
Mega Mountain? Klinkt hetzelfde bijna
  donderdag 19 april 2018 @ 10:40:52 #115
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_178617383
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Mega Mountain? Klinkt hetzelfde bijna
Nee,dat is hem helaas niet...
De game die ik zoek oogt wat volwassener in mijn herinneringen :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_178776715
Hoi iedereen, ik ben op zoek naar een PC spel wat ik vroeger heb gespeeld (zo rond 2000-2005 denk ik). Het was echt een kinderspel en ik kan me er maar vaag een paar dingen van herinneren, aangezien ik zelf ook klein was toen ik het speelde. Wat ik me er van kan herinneren is dat er in het spel een stuk was op een strand en er waren beestjes (insecten of krabben ofzo). Ook was er een level waarbij je tunnels moest graven waar je diamanten/stenen in kon vinden. Dit zag je dan van de zijkant en volgens mij was je dan zelf een beestje (ik dacht een mol, maar zou ook iets anders kunnen zijn) in een soort graafmachine. Heeele vage omschrijving, maar ik herinner me het dan ook heel vaag.
pi_178873081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:40 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

Nee,dat is hem helaas niet...
De game die ik zoek oogt wat volwassener in mijn herinneringen :)
The adventures of Rad Gravity.







[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2018 19:50:37 ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:18:00 #118
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_178883746
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:40 schreef SarCastro het volgende:

[..]

The adventures of Rad Gravity.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
^O^

Dat is hem inderdaad :)
Geweldige game !!

Hoewel niet iedereen het daar mee eens is lees ik....
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_178883793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:18 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

^O^

Dat is hem inderdaad :)
Geweldige game !!

Hoewel niet iedereen het daar mee eens is lees ik....

Ik vond hem vroeger ook leuk.
Ik heb hem laatst nog eens gespeeld en toen was ik toch minder enthousiast.
Zelfs met savestates is het bijna niet te doen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:50:42 #120
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_178886089
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:21 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Ik vond hem vroeger ook leuk.
Ik heb hem laatst nog eens gespeeld en toen was ik toch minder enthousiast.
Zelfs met savestates is het bijna niet te doen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik ga hem vanavond via RetroPie weer eens spelen :)
Ben ook zeer benieuwd :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_178887549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:17 schreef kaiwai het volgende:
Hoi iedereen, ik ben op zoek naar een PC spel wat ik vroeger heb gespeeld (zo rond 2000-2005 denk ik). Het was echt een kinderspel en ik kan me er maar vaag een paar dingen van herinneren, aangezien ik zelf ook klein was toen ik het speelde. Wat ik me er van kan herinneren is dat er in het spel een stuk was op een strand en er waren beestjes (insecten of krabben ofzo). Ook was er een level waarbij je tunnels moest graven waar je diamanten/stenen in kon vinden. Dit zag je dan van de zijkant en volgens mij was je dan zelf een beestje (ik dacht een mol, maar zou ook iets anders kunnen zijn) in een soort graafmachine. Heeele vage omschrijving, maar ik herinner me het dan ook heel vaag.
Digger?

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178947884
Ik ben op zoek naar een beat 'm up uit de jaren negentig. Ik speelde op PC, maar zou me niks verbazen als hij er ook wat voor NeoGeo oid. Het was net iets meer cartoonie dan SF2. Je speelde in moderne tijd. Als je de laatste baas versloeg, bleek hij een robot te zijn en moest je nog een keer vechten. Ik heb uiteraard zelf gezocht. En dan ontdek je hoeveel van de die spellen zijn gemaakt :D
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:14:16 #123
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178947962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik ben op zoek naar een beat 'm up uit de jaren negentig. Ik speelde op PC, maar zou me niks verbazen als hij er ook wat voor NeoGeo oid. Het was net iets meer cartoonie dan SF2. Je speelde in moderne tijd. Als je de laatste baas versloeg, bleek hij een robot te zijn en moest je nog een keer vechten. Ik heb uiteraard zelf gezocht. En dan ontdek je hoeveel van de die spellen zijn gemaakt :D
Klinkt als een van de Final Fight of Streets of Rage spelen bijna.
pi_178949111
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Klinkt als een van de Final Fight of Streets of Rage spelen bijna.
Nee, sorry, het is echt een Street Fighter 2 'kloon'. Dus 1 vs 1, niet een level based spel waar je van vijand naar vijand loopt. (final fight rules btw)
  zaterdag 5 mei 2018 @ 12:20:03 #125
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178950820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Nee, sorry, het is echt een Street Fighter 2 'kloon'. Dus 1 vs 1, niet een level based spel waar je van vijand naar vijand loopt. (final fight rules btw)
Ah ok, dan is het dus geen beat em up ;)
pi_178951089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik ben op zoek naar een beat 'm up uit de jaren negentig. Ik speelde op PC, maar zou me niks verbazen als hij er ook wat voor NeoGeo oid. Het was net iets meer cartoonie dan SF2. Je speelde in moderne tijd. Als je de laatste baas versloeg, bleek hij een robot te zijn en moest je nog een keer vechten. Ik heb uiteraard zelf gezocht. En dan ontdek je hoeveel van de die spellen zijn gemaakt :D
Ik heb heel veel van die games gespeeld. Misschien als je iets meer details kan bedenken dat ik je kan helpen :P
Conscience do cost.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 16:56:15 #127
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_178955137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Nee, sorry, het is echt een Street Fighter 2 'kloon'. Dus 1 vs 1, niet een level based spel waar je van vijand naar vijand loopt. (final fight rules btw)
Body Blows?
pi_178959393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Body Blows?
Yup,dat was het! Wel een stuk crappier dan ik mij herinner :')
pi_178959759
Hehe ja, die ken ik. Lage kwaliteit fatal fury :P
Conscience do cost.
pi_179404402
edit. al gevonden

[ Bericht 42% gewijzigd door zforces op 26-05-2018 20:59:28 ]
pi_180210756
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een vechtspel voor de PS1.
Wat ik mij kan herinneren is dat het een space theme had met verschillende rassen.
Iedere vechter had een eigen wapen.
Een vechter vocht met twee grote jojo's.
De eindbaas was een soort darth vader lookalike.
Verder weet ik nog dat je met een cheat twee extra vechters kon unlocken. Een human vorm van de eindbaas en een schildpad.
pi_180211780
Guilty Gear of Ehrgeiz?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180211809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:36 schreef SarCastro het volgende:
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een vechtspel voor de PS1.
Wat ik mij kan herinneren is dat het een space theme had met verschillende rassen.
Iedere vechter had een eigen wapen.
Een vechter vocht met twee grote jojo's.
De eindbaas was een soort darth vader lookalike.
Verder weet ik nog dat je met een cheat twee extra vechters kon unlocken. Een human vorm van de eindbaas en een schildpad.
Star Gladiator uiteraard

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180213248
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Star Gladiator uiteraard

[ afbeelding ]
Jaaaaaa.
Kappah, die in zijn handen klapt als hij iemand de lucht in slaat met zijn combo.
pi_180213460
Allen,

na even een aantal dingen hebben terug gelezen en dacht, maar ik weet de spellen toch wel die ik vroeger deed; niet dus. En aangezien mensen met de meest vage beschrijvingen alles nog boven kunnen halen, ik doe een gok:
Het gaat om een reeks (3??) spellen waar het volgens mij altijd om een professor ging OF iemand met een lange witte jas. Wat ik mij van het hoesje van 1 v.d. CD's kan herinneren was deze paars met een ballon of een ballon met een trap eraan vast o.i.d.. Een andere was volgens mij (licht)blauw met die man bij een lantaarnpaal of op een trottoir. Ik heb het spel niet echt zelf gespeeld, want deze deden het nooit of vielen weg. Volgens mij moest je dingen in kamers bij elkaar zoeken om iets werkend te maken. Zoals een lamp moest uiteindelijk gaan branden.

Iemand?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_180214268
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:36 schreef ebtravel het volgende:
Allen,

na even een aantal dingen hebben terug gelezen en dacht, maar ik weet de spellen toch wel die ik vroeger deed; niet dus. En aangezien mensen met de meest vage beschrijvingen alles nog boven kunnen halen, ik doe een gok:
Het gaat om een reeks (3??) spellen waar het volgens mij altijd om een professor ging OF iemand met een lange witte jas. Wat ik mij van het hoesje van 1 v.d. CD's kan herinneren was deze paars met een ballon of een ballon met een trap eraan vast o.i.d.. Een andere was volgens mij (licht)blauw met die man bij een lantaarnpaal of op een trottoir. Ik heb het spel niet echt zelf gespeeld, want deze deden het nooit of vielen weg. Volgens mij moest je dingen in kamers bij elkaar zoeken om iets werkend te maken. Zoals een lamp moest uiteindelijk gaan branden.

Iemand?
Misschien iets van Crazy Machines voor op de PC, maar daar zijn zoveel versies van.
pi_180235553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:08 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Misschien iets van Crazy Machines voor op de PC, maar daar zijn zoveel versies van.
Is hem niet, ik probeer meer details te vinden maar dat lukt ook nog niet..
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:42:57 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180236467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:06 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Is hem niet, ik probeer meer details te vinden maar dat lukt ook nog niet..
Ik zat aan The Incredible Machine te denken.
nee, jij dan!
pi_180239157
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:42 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik zat aan The Incredible Machine te denken.
Ook niet, in mijn ogen was het grafisch beter en niet een dergelijk soort van speltype. Volgens mij moest je op producten/dingen/artikelen klikken als je ze in een kamer bijv. zag. Ik denk een aantal kamers te kunnen herinneren: Een straat/kruispunt, een museum of toneel, een wat duistere kamer. Maar dit hoeft dus niet perse in 1 deel gezeten te hebben.

Ook langer nagedacht over het hoesje van 1 v.d. cd's: Blauw, maar dit kan de lucht zijn geweest, wellicht was het wat grauwer, en was dit niet een man in een witte jas, maar een grijze die naar beneden keek. Volgens mij was er ook ergens zwarte kat/poes te zien en heel misschien wel een plas water op de straat. Het was een straat / kruising en er stond sowieso een lantaarnpaal want hier stond de 'persoon' tegenaan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_180851476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:44 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ook niet, in mijn ogen was het grafisch beter en niet een dergelijk soort van speltype. Volgens mij moest je op producten/dingen/artikelen klikken als je ze in een kamer bijv. zag. Ik denk een aantal kamers te kunnen herinneren: Een straat/kruispunt, een museum of toneel, een wat duistere kamer. Maar dit hoeft dus niet perse in 1 deel gezeten te hebben.

Ook langer nagedacht over het hoesje van 1 v.d. cd's: Blauw, maar dit kan de lucht zijn geweest, wellicht was het wat grauwer, en was dit niet een man in een witte jas, maar een grijze die naar beneden keek. Volgens mij was er ook ergens zwarte kat/poes te zien en heel misschien wel een plas water op de straat. Het was een straat / kruising en er stond sowieso een lantaarnpaal want hier stond de 'persoon' tegenaan.
Misschien deze?
pi_180979553
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:43 schreef zedman18 het volgende:

[..]

Misschien deze?
[ afbeelding ]
Ook niet, heb thuis alles overhoop gehaald maar kan het niet vinden en beter omschrijven.. Als ik het zie zeg ik direct; die! Het lijkt wel ouder dan deze. Ik neig ook naar iets met dokter, maar waarom weet ik niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_180979798
Ik weet niet hoe oud je bent dus weet ook niet hoe lsng geleden t moet zijn.
Dat met dat lampje deed me iig aan de "amnesia" spellen denken. Daar zijn er volgens mij twee van.
ijs_beer fan!
pi_180980347
25, ik weet alleen niet hoe oud het spel was toen ik het deed. Ik ga toch nog even dieper graven / thuis zoeken om meer info op te halen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_180980760
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:12 schreef ebtravel het volgende:
25, ik weet alleen niet hoe oud het spel was toen ik het deed. Ik ga toch nog even dieper graven / thuis zoeken om meer info op te halen.
Het is toch geen doctor Who game?
pi_180980849
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:28 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Het is toch geen doctor Who game?
Ook niet! Het hoesje is echt meer getekend. Dit lijkt dan erg 'echt' in verhouding tot mijne.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_180981632
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:44 schreef ebtravel het volgende:
Volgens mij moest je op producten/dingen/artikelen klikken als je ze in een kamer bijv. zag.
Klinkt als een hidden objects game.
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:07:20 #147
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180990098
Discworld noir?!
pi_181025690
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:07 schreef Manke het volgende:
Discworld noir?!
Ook niet, maar de voorkant is wel meer getekend zoals Doctor Who. Voorkant zag er wat 'liever' uit, maar wel volgens mij met de 'doctor' welke een beetje creepy stond bij een lantaarnpaal.

Nogmaals, ik niet weet niet of ik helemaal juist zit qua beschrijving. Heb het idee dat het ook meer een finding nemo / dora achtige game was waar je dus op de juiste dingen moest drukken om samen iets juist te maken. Of dat je het nodig had om 1 geheel te maken in een kamer/ruimte.

Wat mij te binnenschiet is in dat 1 van de reeks (volgens mij hadden wij er sowieso 3, en misschien was het maar 1 of 2 kamers/ruimtes per spel), ook in een museum was/tentoonstelling was. Hier had dan volgens mij die dokter niets mee te maken, want die stond gewoon op 1 van deze cd's. Degene met het theater had die ook meer als het hoesje meen ik mij nu ook te herinneren as we speak.

Volgens mij blijf ik het te lastig houden :')
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_181066622
Volgens mij bestaan er honderden van die budget point&click games die aan dat profiel voldoen.
Conscience do cost.
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:59:58 #150
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181167154
Ik zoek een spel wat volgens mij na Half Life is uitgekomen, op de PC.

Volgens mij was het ook dezelfde engine, maar zal dus niet kloppen want ik zie als ik kijk bij de Source engine niet de titel staan.

Het was Half Life, alleen dan begon je in de ruimte. Het was volgens mij geen mod, maar een standalone game (die niet bijster populair was).
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:30:12 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181171985
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:59 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een spel wat volgens mij na Half Life is uitgekomen, op de PC.

Volgens mij was het ook dezelfde engine, maar zal dus niet kloppen want ik zie als ik kijk bij de Source engine niet de titel staan.

Het was Half Life, alleen dan begon je in de ruimte. Het was volgens mij geen mod, maar een standalone game (die niet bijster populair was).
Half-Life: Blue Shift, Opposing Force of Decay?
nee, jij dan!
  Eindredactie Games dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:35:19 #152
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181172066
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:59 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een spel wat volgens mij na Half Life is uitgekomen, op de PC.

Volgens mij was het ook dezelfde engine, maar zal dus niet kloppen want ik zie als ik kijk bij de Source engine niet de titel staan.

Het was Half Life, alleen dan begon je in de ruimte. Het was volgens mij geen mod, maar een standalone game (die niet bijster populair was).
Half-Life draaide ook niet op de Source-engine.

Klinkt wel als een standalone mod/expansion. USS Darkstar?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:30:15 #153
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181173269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:30 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Half-Life: Blue Shift, Opposing Force of Decay?
Neen ;(
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:33:29 #154
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181173334
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:35 schreef 2dope het volgende:

[..]

Half-Life draaide ook niet op de Source-engine.

Klinkt wel als een standalone mod/expansion. USS Darkstar?
Aaahh okay. Hmmm! Even gechecked maar dat was hem ook niet!
Volgens mij vroegah via zoenne Crazybytes cd gekregen. Verdammt! Kan er echt niet op komen!
Bijster veel kan ik mij ook niet meer herinneren!
  Eindredactie Games dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:38:36 #155
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181173435
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Aaahh okay. Hmmm! Even gechecked maar dat was hem ook niet!
Volgens mij vroegah via zoenne Crazybytes cd gekregen. Verdammt! Kan er echt niet op komen!
Bijster veel kan ik mij ook niet meer herinneren!
Doe eens wat meer details dan. Het was Half-Life achtig qua wapens? Vijanden? Setting?
Er is vast nog wel iets wat je weet :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:40:50 #156
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181173477
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:38 schreef 2dope het volgende:

[..]

Doe eens wat meer details dan. Het was Half-Life achtig qua wapens? Vijanden? Setting?
Er is vast nog wel iets wat je weet :P
Wist het eeeeektie eeeektie niet meer! Maar thanks to your post heb ik nog even de engine naam (Goldsrc) opgezocht en via een lijst kwam ik dan terecht op de game:


Gunman Chronicles!

Thanks voor de info boizzz!
Trouwens wel een echte brainfart. Zat er ineens zonder reden aan te denken en kon er maar niet op komen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:49:54 #157
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181632499
Ik zoek een spel dat ik bij een windows versie erbij kreeg, misschien nu al 20 jaar geleden. Was eigenlijk alleen maar een spel dat je een ruimtevaartuigje bestuurde en je had een klein landschap waar je doorheen kon gaan. Links rechts, omhoog omlaag enzo. Je kon niet vuren of wat dan ook, gewoon een beetje vliegen en stilstaan door een futuristische stad ofzo (maar bedoel dus ook 20 jaar oud, dus was naar verhouding heel klein maar voor toen vernieuwend) Was wel 3d, je kon wel echt al erdoorheen vliegen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181633503
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:49 schreef mercimarci het volgende:
Ik zoek een spel dat ik bij een windows versie erbij kreeg, misschien nu al 20 jaar geleden. Was eigenlijk alleen maar een spel dat je een ruimtevaartuigje bestuurde en je had een klein landschap waar je doorheen kon gaan. Links rechts, omhoog omlaag enzo. Je kon niet vuren of wat dan ook, gewoon een beetje vliegen en stilstaan door een futuristische stad ofzo (maar bedoel dus ook 20 jaar oud, dus was naar verhouding heel klein maar voor toen vernieuwend) Was wel 3d, je kon wel echt al erdoorheen vliegen
Hover?

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:14:11 #159
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181682908
quote:
Hmm dank je maar is hem niet. Graphics waren iets beter (spel misschien 3 jaar ouder ofzo, bedoel rond 1998 ofzo) en je kon ook omhoog en omlaag. Binnen een soort (hele kleine) futuristische stad.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  woensdag 5 september 2018 @ 19:34:54 #160
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_181711347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:49 schreef mercimarci het volgende:
Ik zoek een spel dat ik bij een windows versie erbij kreeg, misschien nu al 20 jaar geleden. Was eigenlijk alleen maar een spel dat je een ruimtevaartuigje bestuurde en je had een klein landschap waar je doorheen kon gaan. Links rechts, omhoog omlaag enzo. Je kon niet vuren of wat dan ook, gewoon een beetje vliegen en stilstaan door een futuristische stad ofzo (maar bedoel dus ook 20 jaar oud, dus was naar verhouding heel klein maar voor toen vernieuwend) Was wel 3d, je kon wel echt al erdoorheen vliegen
Decent

Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_181715142
quote:
quote:
Je kon niet vuren of wat dan ook, gewoon een beetje vliegen en stilstaan
Conscience do cost.
  donderdag 6 september 2018 @ 18:38:20 #162
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_181731948
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:57 schreef ems. het volgende:

[..]


[..]

Heb ik ook gelezen maar herinneringen zijn toch altijd net wat anders dan de realiteit en behalve het schieten moest ik aan dit spel terug denken dus dacht gooi het er tegen aan.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  donderdag 6 september 2018 @ 18:47:36 #163
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_181732138
Ik wil ook een poging wagen met een spel uit den ouden doos...

Ik vermoed inmiddels al 20 jaar geleden ergens gespeeld, niet teveel tillen aan dit jaartal maar ergens rondom 1998 zal het wel geweest zijn. Het spel zelf was van de zijkant een adventure game a la blackthorne. Ik heb alleen het begin ervan gespeeld zover ik weet.

Het verhaal begon met het neerstorten van een vliegtuig in een jungle omgeving. Je character overleefde dit en het spel begon door te lopen en klimmen door de jungle.

Ik weet dat ik op een gegeven moment een shotgun had en een raptor Dino tegen kwam die ik moest omleggen.

Grafisch zag het spel voor mijn gevoel al beter uit dan blackthorne en het draaide op windows 98/95.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_181732695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:47 schreef Lon3 het volgende:
Ik wil ook een poging wagen met een spel uit den ouden doos...

Ik vermoed inmiddels al 20 jaar geleden ergens gespeeld, niet teveel tillen aan dit jaartal maar ergens rondom 1998 zal het wel geweest zijn. Het spel zelf was van de zijkant een adventure game a la blackthorne. Ik heb alleen het begin ervan gespeeld zover ik weet.

Het verhaal begon met het neerstorten van een vliegtuig in een jungle omgeving. Je character overleefde dit en het spel begon door te lopen en klimmen door de jungle.

Ik weet dat ik op een gegeven moment een shotgun had en een raptor Dino tegen kwam die ik moest omleggen.

Grafisch zag het spel voor mijn gevoel al beter uit dan blackthorne en het draaide op windows 98/95.
eerste titel die mij tebinnen schiet: turok dinosaur hunter
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turok:_Dinosaur_Hunter
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 september 2018 @ 19:25:29 #165
39237 crew  H_T
2733
pi_181732848
Het spel dat ik zoek is denk ik minimaal 25 jaar oud. Het is in zwart wit (of in elk geval op de computer die het draaide), en bestaat uit een scherm met daarop een groot aantal liften. Het doel was om zo'n lift niet op je hoofd te krijgen en de bovenkant van het scherm te bereiken (en het is geen Hotel Mario)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181732886
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:47 schreef Lon3 het volgende:
Ik wil ook een poging wagen met een spel uit den ouden doos...

Ik vermoed inmiddels al 20 jaar geleden ergens gespeeld, niet teveel tillen aan dit jaartal maar ergens rondom 1998 zal het wel geweest zijn. Het spel zelf was van de zijkant een adventure game a la blackthorne. Ik heb alleen het begin ervan gespeeld zover ik weet.

Het verhaal begon met het neerstorten van een vliegtuig in een jungle omgeving. Je character overleefde dit en het spel begon door te lopen en klimmen door de jungle.

Ik weet dat ik op een gegeven moment een shotgun had en een raptor Dino tegen kwam die ik moest omleggen.

Grafisch zag het spel voor mijn gevoel al beter uit dan blackthorne en het draaide op windows 98/95.
Ik zou eens zoeken naar 'Cinamatic platform game', ik ken Blackthorne wel, maar er zijn niet heeeeel veel van dat soort spellen uit die tijd (dacht ik). Misschien is het een van deze:
Flashback
Another World
Heart of Darkness
Oddworld
Bermuda Syndrome
Generations Lost
Heart of the Alien
Weird Dreams
nee, jij dan!
pi_181732914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het spel dat ik zoek is denk ik minimaal 25 jaar oud. Het is in zwart wit (of in elk geval op de computer die het draaide), en bestaat uit een scherm met daarop een groot aantal liften. Het doel was om zo'n lift niet op je hoofd te krijgen en de bovenkant van het scherm te bereiken (en het is geen Hotel Mario)
?
nee, jij dan!
pi_181733155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:47 schreef Lon3 het volgende:
Ik wil ook een poging wagen met een spel uit den ouden doos...

Ik vermoed inmiddels al 20 jaar geleden ergens gespeeld, niet teveel tillen aan dit jaartal maar ergens rondom 1998 zal het wel geweest zijn. Het spel zelf was van de zijkant een adventure game a la blackthorne. Ik heb alleen het begin ervan gespeeld zover ik weet.

Het verhaal begon met het neerstorten van een vliegtuig in een jungle omgeving. Je character overleefde dit en het spel begon door te lopen en klimmen door de jungle.

Ik weet dat ik op een gegeven moment een shotgun had en een raptor Dino tegen kwam die ik moest omleggen.

Grafisch zag het spel voor mijn gevoel al beter uit dan blackthorne en het draaide op windows 98/95.
Trespasser Jurassic Park.







Ik heb hem hier nog op zolder liggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 19:43:02 ]
pi_181733202
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:40 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Trespasser Jurassic Park.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Hij doelt op een langzame 2D, platformer. Zoals blackthorne:
nee, jij dan!
pi_181733477
Klinkt als flashback. Ik kan alleen die shotgun en raptor niet plaatsen.
Conscience do cost.
pi_181733554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:43 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hij doelt op een langzame 2D, platformer. Zoals blackthorne:
Woops, nooit van Blackthorne gehoord :|W
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 7 september 2018 @ 00:43:23 #172
39237 crew  H_T
2733
pi_181741320
quote:
Ik dacht dat het er wat mooier uit zag, maar dit lijkt er wel op ja :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:21:22 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181744812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik dacht dat het er wat mooier uit zag, maar dit lijkt er wel op ja :)
haha in de herinnering zijn graphics van vroeger altijd beter :D
nee, jij dan!
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:10:12 #174
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_181759119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik zou eens zoeken naar 'Cinamatic platform game', ik ken Blackthorne wel, maar er zijn niet heeeeel veel van dat soort spellen uit die tijd (dacht ik). Misschien is het een van deze:
Flashback
Another World
Heart of Darkness
Oddworld
Bermuda Syndrome
Generations Lost
Heart of the Alien
Weird Dreams
Bermuda syndrome! Dat is hem meteen toen ik de titel las wist ik dat het em was! Vet thanks!
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:22:32 #175
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_181759381
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik dacht dat het er wat mooier uit zag, maar dit lijkt er wel op ja :)
Elevator action? Alhoewel je daar van boven naar beneden gaat

  dinsdag 11 september 2018 @ 21:28:56 #176
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181845934
Okay. Ik heb een tamelijk obscuur spelleke.

Is niet een erg bekend spel.
Je bent een soort van monnik.
Het was volgens mij third person.
Je moest in huizen geesten of slechte energie opzoeken en absorberen of uitbannen.
Een spel van ergens eind jaren 90 tot aan begin 00’s.

Volgens mij was het zoen gaar spelletje op zo’n “crazybytes” illegale cd.

Het lukt me met geen mogelijkheid om het te vinden op google. Ik vond het een beetje een nare sfeer hebben :')
pi_181846836
^

Ik zoek een wellich nog obscurer spel.....
Heeft 100% zeker op een in de’90’s bekende Twilight CD gestaan. Was een spel met een nazi theme waarin je dan een vrouw die voor je lag op een bed met diverse attributen klaar moest laten komen :').!!!! Enige wat ik nog weet is dat je met een dildo zo vaak mogelijk ‘ in en uit’ moest zeg maar en dat je een vlammenwerper had voor op de tepels.
U MAD?
  woensdag 12 september 2018 @ 14:58:41 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181859204
Iemand enig idee..
Ik weet er eigenlijk bar weinig meer van, behalve dat het wss een pc game was (misschien zelfs online)

En dat er heel vaak "extreem" werd gezegd/geroepen. Heel vrolijk vooral. Of msischien soms ook wel heel laag.

ik weet het, heel vage summiere omschrijving, maar m'n collega en ik horen beide nu 'extreem' in ons hoofd, maar kunnen niet meer achterhalen waar het nu precies bijhoort.
pi_181859285
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
^

Ik zoek een wellich nog obscurer spel.....
Heeft 100% zeker op een in de’90’s bekende Twilight CD gestaan. Was een spel met een nazi theme waarin je dan een vrouw die voor je lag op een bed met diverse attributen klaar moest laten komen :').!!!! Enige wat ik nog weet is dat je met een dildo zo vaak mogelijk ‘ in en uit’ moest zeg maar en dat je een vlammenwerper had voor op de tepels.
klinkt als een topgame dit :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181859621
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
^

Ik zoek een wellich nog obscurer spel.....
Heeft 100% zeker op een in de’90’s bekende Twilight CD gestaan. Was een spel met een nazi theme waarin je dan een vrouw die voor je lag op een bed met diverse attributen klaar moest laten komen :').!!!! Enige wat ik nog weet is dat je met een dildo zo vaak mogelijk ‘ in en uit’ moest zeg maar en dat je een vlammenwerper had voor op de tepels.
_O-

Maar dan moet ie hier tussen staan: http://twilight-cd.com/
nee, jij dan!
pi_181859708
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:58 schreef Cue_ het volgende:
Iemand enig idee..
Ik weet er eigenlijk bar weinig meer van, behalve dat het wss een pc game was (misschien zelfs online)

En dat er heel vaak "extreem" werd gezegd/geroepen. Heel vrolijk vooral. Of msischien soms ook wel heel laag.

ik weet het, heel vage summiere omschrijving, maar m'n collega en ik horen beide nu 'extreem' in ons hoofd, maar kunnen niet meer achterhalen waar het nu precies bijhoort.
Dat zat iig in die Photo Play machines

Misschien ook nog wel in die Asklaver van Appie Soft (klaverjassen): http://www.stroosma.nl/asklaver/
nee, jij dan!
  woensdag 12 september 2018 @ 16:17:01 #182
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181860748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:32 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat zat iig in die Photo Play machines

Misschien ook nog wel in die Asklaver van Appie Soft (klaverjassen): http://www.stroosma.nl/asklaver/
Oeeh dat zou misschien ook nog wel kunnen :o
  woensdag 12 september 2018 @ 16:33:06 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181861186
Jaa.. Denk dat dat 't idd is! Verklaard ook een ander geluidje in m'n hoofd!

Tnx! O+
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:00:29 #184
480822 life4coding
Mijn echte naam is Marco
pi_182343093
Ik zou zeggen: WORLD OF WARCRAFT. Vergeet niet dat je deze alleen moet kiezen als je voor de rest geen leven meer wil hebben.
Ik ben Marco, ik hou van alles wat met internet te maken heeft.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:47:21 #185
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182370841
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:28 schreef RickoKun het volgende:
Okay. Ik heb een tamelijk obscuur spelleke.

Is niet een erg bekend spel.
Je bent een soort van monnik.
Het was volgens mij third person.
Je moest in huizen geesten of slechte energie opzoeken en absorberen of uitbannen.
Een spel van ergens eind jaren 90 tot aan begin 00’s.

Volgens mij was het zoen gaar spelletje op zo’n “crazybytes” illegale cd.

Het lukt me met geen mogelijkheid om het te vinden op google. Ik vond het een beetje een nare sfeer hebben :')

Stond hier: GAM / Goede obscure games
  maandag 22 oktober 2018 @ 17:45:31 #186
422502 Mr.Heisenberg
I'am the danger!
pi_182673673
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:58 schreef Cue_ het volgende:
Iemand enig idee..
Ik weet er eigenlijk bar weinig meer van, behalve dat het wss een pc game was (misschien zelfs online)

En dat er heel vaak "extreem" werd gezegd/geroepen. Heel vrolijk vooral. Of msischien soms ook wel heel laag.

ik weet het, heel vage summiere omschrijving, maar m'n collega en ik horen beide nu 'extreem' in ons hoofd, maar kunnen niet meer achterhalen waar het nu precies bijhoort.
Vakantie racer?
Was het in het Nederlands?


Edit: Oh laat maar, je hebt het al gevonden zie ik. |:(
pi_183034097
Ik ben op zoek naar een spel die lijkt op Hidden and Dangerous of te wel tactische shooter dus niet zomaar "knallen" maaar meer strategisch spel die ik missie met meerdere personen moet uitvoeten, als soort commandos van vroeger maar dan type hidden and Dangerous.
pi_183036884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:38 schreef Creen het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel die lijkt op Hidden and Dangerous of te wel tactische shooter dus niet zomaar "knallen" maaar meer strategisch spel die ik missie met meerdere personen moet uitvoeten, als soort commandos van vroeger maar dan type hidden and Dangerous.
Brothers in arms serie?
Conscience do cost.
  Eindredactie Games vrijdag 9 november 2018 @ 09:11:13 #189
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_183037008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:38 schreef Creen het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel die lijkt op Hidden and Dangerous of te wel tactische shooter dus niet zomaar "knallen" maaar meer strategisch spel die ik missie met meerdere personen moet uitvoeten, als soort commandos van vroeger maar dan type hidden and Dangerous.
Hoe lang geleden ongeveer? Ook third-person zoals H&D? Eén van de Rainbow Six-games misschien?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_183041592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Brothers in arms serie?
Bedankt voor de reactie, ik vergeet erbij te vermelden dat ik van plan ben om ps4 of xbox te kopen die soortgelijke spel heeft.
pi_183052546
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:48 schreef Creen het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie, ik vergeet erbij te vermelden dat ik van plan ben om ps4 of xbox te kopen die soortgelijke spel heeft.
Dat is idd wel handig om erbij te vermelden :P Maar op consoles geen idee. Op PC zijn genoeg van die games daarentegen.
Conscience do cost.
  zaterdag 10 november 2018 @ 03:25:28 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_183056128
Ghost Recon Wildlands
Tom Clancy's The Division
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_183103194
Het kan ook Commandos zelf zijn , hadden op de PS2/PS3 een first person versie
pi_183103521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:38 schreef Creen het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel die lijkt op Hidden and Dangerous of te wel tactische shooter dus niet zomaar "knallen" maaar meer strategisch spel die ik missie met meerdere personen moet uitvoeten, als soort commandos van vroeger maar dan type hidden and Dangerous.
Army of Two ?
blablablabla
pi_183135137
Ik ben op zoek naar een downloadbare versie van Fifa Soccer Manager uit 1997.
Heb hem nog op CD-rom maar mijn laptop heeft geen cd drive meer en alle links die ik heb gevonden online zijn niet te vertrouwen.

Weet iemand hier of er een webshop is die het spel online verkoopt als download?
Heeft iemand hier het spel als download?
Of kan ik iemand de CD-rom sturen die er voor mij een file van maakt en kan toesturen?
Wellicht tegen betaling.
Alvast enorm bedankt!
pi_183295114
Naar aanleiding van dit topic

GAM / Jouw favoriete oude spellen

borrelt bij mij de vraag omhoog hoe dat spel ook alweer heette... Misschien herkent iemand het hier?

Gespeeld vòòr 2000, het stond bij ons op zo'n grote diskette. 2D. Met een poppetje moest je door een soort van gebouw lopen, met ladders en meerdere verdiepingen. Was je aan de rand van het scherm, dan sprong hij naar het volgende scherm. Het was een donker /macaber sfeertje, versterkt door de muziek die speelde als je af was : sonate Pathetique van Beethoven, 2e deel.

Als ik dit nummer hoor, dan moet ik altijd aan dat spelletje denken.

Wat ook typisch was, was dat je potjes moest verzamelen ofzo. Kleine soort van urnen.

Herkent iemand het?
O-)
Somebody that I used to know
pi_183379862
Een poging wagen:

Een spel wat op een twilight CD heeft gestaan , ik meen dat het iets met blop/blob was maar krijg er geen hit voor.

Zowel jij als de "vijanden" waren een soort van vierkanten gummen(?) met bokshandschoenen , het was 3d
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 26 november 2018 @ 15:11:00 #198
39237 crew  H_T
2733
pi_183381571
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:51 schreef WKNVHV het volgende:
Een poging wagen:

Een spel wat op een twilight CD heeft gestaan , ik meen dat het iets met blop/blob was maar krijg er geen hit voor.

Zowel jij als de "vijanden" waren een soort van vierkanten gummen(?) met bokshandschoenen , het was 3d
Plok voldoet voor een deel aan je omschrijving, maar ook voor een groot deel niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183381637
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Plok voldoet voor een deel aan je omschrijving, maar ook voor een groot deel niet
Hmm nee dit is hem niet , ik herrinner me echt 3d , en allemaal vierkanten met armen en benen , wat de poppetjes voorstelden welke dus bokshandschoenen hadden
  maandag 26 november 2018 @ 16:12:22 #200
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_183382840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:46 schreef Postbus100 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic

GAM / Jouw favoriete oude spellen

borrelt bij mij de vraag omhoog hoe dat spel ook alweer heette... Misschien herkent iemand het hier?

Gespeeld vòòr 2000, het stond bij ons op zo'n grote diskette. 2D. Met een poppetje moest je door een soort van gebouw lopen, met ladders en meerdere verdiepingen. Was je aan de rand van het scherm, dan sprong hij naar het volgende scherm. Het was een donker /macaber sfeertje, versterkt door de muziek die speelde als je af was : sonate Pathetique van Beethoven, 2e deel.

Als ik dit nummer hoor, dan moet ik altijd aan dat spelletje denken.

Wat ook typisch was, was dat je potjes moest verzamelen ofzo. Kleine soort van urnen.

Herkent iemand het?
O-)
- 2D
- Duister
- Voor 2000
- Met schermen

Heart of Darkness

Ik twijfel heel erg...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_183948818
Ik zoek een racespel voor de PC waarin verschillende race stijlen zaten, ik kan mij nog herinneren verspringen, monster truck en met buggy's maar er was meer. Speelde ik denk ik 15 jaar geleden ongeveer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183950247
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 16:12 schreef satecl het volgende:

[..]

- 2D
- Duister
- Voor 2000
- Met schermen

Heart of Darkness

Ik twijfel heel erg...
Zie nu pas deze reactie, sorry :o
Nee, die is het niet.Het was een donkere /zwarte achtergrond, best stilistisch eenvoudig maar verfijnd ( voor die tijd), met een speelveld van plateaus en ladders enzo waar je doorheen moest bewegen. En als je dan links aan het einde van dat parcours was, dan ging je door naar het volgende scherm.

En het was met een mannetje, niet een jongetje.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het volgens mij ook vermeng met Zorro, dus het is lastig uit elkaar te houden. Maar pathetique en potjes weet ik 100% zeker, en dat zat volgens mij niet in Zorro.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')