Lijkt me wel beter. Zou ook wel wat voor GvE kunnen zijnquote:Omdat projecten relatief snel vollopen en investeerders soms ervaren dat de bevestigingsmail met bevestigingslink soms in de spambox terecht komt, zullen wij de bevestiging van investeringen anders vorm gaan geven. Nadat op de investeringsbutton is geklikt wordt straks nogmaals gevraagd om het bedrag in hetzelfde scherm te bevestigen. Daarmee is de investering definitief. Investeerders ontvangen dan uitsluitend nog een mail waarin de investering ook daadwerkelijk is bevestigd. Het is dan niet meer nodig om op de bevestigingslink te klikken in de ontvangen mail. Met deze aanpassing denken wij meer aan te sluiten bij de wensen en behoeften.
Ik doe mee, materiële HA, pandrecht inventaris op 3 vestigingen en depotregeling 2 maanden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 15:10 schreef Certeco het volgende:
GvE
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16881
Naam: BlueSun Zonnestudio
Leendoel: Overig
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 2,25
Ik heb deze ook meegepakt, ik zit ook in de franchise in Den Helder en die betaalt inderdaad keurig af. Daar was trouwens ook sprake van een terugkoopverklaring van de leverancier van de apparatuur. Dat zie ik hier niet zo gauw, maar ik krijg hier ook de indruk dat hij privé en zakelijk voldoende vermogen heeft om zijn verplichtingen na te kunnen komen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 15:16 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ik doe mee, materiële HA, pandrecht inventaris op 3 vestigingen en depotregeling 2 maanden.
Zelfs bij default moet een groot gedeelte toch wel weer terugkomen!
Enige nadeel: lage winst afgelopen jaren, wel allebei loon uit de BV los van huurinkomsten
Klopt, wel aankondiging dat betaling binnenkort moet worden overgemaakt. Misschien toch wat lastiger constructie met een hypotheek namens de verhuurder.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:55 schreef obligataire het volgende:
Het blijft erg rustig rondom de Health Club Veenendaal (GVE)........
quote:21-8: Project 016559 is volgeschreven. Binnenkort kunt u de getekende Overeenkomst Lening van de geldnemer downloaden in uw eigen omgeving op Geldvoorelkaar.nl. Per e-mail ontvangt u nog het verzoek tot overboeken van het door u geïnvesteerde bedrag
quote:Sinds onze intrede in de Nederlandse markt zijn de activiteiten op onze kredietmarktplaats behoorlijk toegenomen. Gedurende de afgelopen 2 jaar hebben steeds meer investeerders hun weg weten te vinden naar ons platform. Hier lenen zij geld uit aan bestaande bedrijven die met behulp van deze lening verder kunnen groeien.
Met de groei van ons eigen platform is ook het aantal maandelijkse betalingen fors toegenomen. Dit heeft ertoe geleid dat er onlangs meerdere vertragingen hebben plaatsgevonden in de uitbetaling aan onze investeerders. Om de kans op toekomstige vertragingen te verkleinen hebben wij ervoor gekozen om onze betalingen 3 dagen later plaats te laten vinden. Vanaf heden zal de maandelijkse aflossing en rente dus op de 30e van de maand naar uw rekening worden overgemaakt.
Bijzonder! Ik heb ze gevraagd om een nadere toelichting. Hun eigen argumentatie vind ik onvoldoende.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:42 schreef djh77 het volgende:
Tjonge jonge FNC vind 10 dagen te kort om de betalingen te verrichten en gaat na 13 dagen betalen:
[..]
het zou CCF als grote speler sieren om de eigen exitstrategie te ontvouwen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:57 schreef Appeltje58 het volgende:
Uit nieuwsbrief Collin;
Begin deze week was er de nodige commotie in crowdfundland vanwege het stoppen van een klein regionaal platform (met 3 leningen in haar portefeuille) die in de ogen van de journalist de belangen richting de investeerders niet goed behartigde. Onderstaand is de visie van Collin hierop te lezen.
Als Collin Crowdfund vinden wij het belang van een exit strategie groot. Zoals wij eerder kenbaar hebben gemaakt zijn wij voorstander van een goed wetgevend kader op basis waarvan de toezichthouder kan handhaven. Dit is in het belang van de gehele crowdfinance markt. De branchevereniging Nederland Crowdfunding heeft dit recent ook gesteld en inmiddels denkt de AFM daar ook zo over. Overigens is Regio Fund geen lid van de branchevereniging.
Naast de gebruikelijke zaken, zoals een van het platform afgescheiden stallen van vermogen van de investeerders, is het o.i. van groot belang dat een platform blijvende inkomsten heeft en niet slechts een succesfee up front ontvangt. Dit is bij Collin nadrukkelijk het geval. Zowel de leningnemers als de investeerders betalen bij Collin een jaarlijkse vergoeding. Dit is de beste waarborg voor het continueren van de taken van een platform (c.q. de overblijvende stichting in ons geval) mocht er met het platform zelf iets gebeuren. Dus naast de rentabiliteit in de huidige situatie gaat het juist ook om de toekomst.
Algemeen Directeur Jeroen ter Huurne was vanochtend te gast bij BNR Nieuwsradio om de visie van Collin toe te lichten. Tevens in beeld (links) Bas Perik, CEO van Voetbalshop die via Collin 1,5 miljoen euro ophaalde. Terugluisteren? Dat kan via deze link. Luisteren vanaf minuut 50.10 tot en met 1.14 min.
Volgens mij geeft Collin duidelijk aan hoe hun exit strategie er uit ziet. Er is een stichting die met de jaarlijkse inkomsten draaiende gehouden kan worden zodat zowel de ondernemers als de investeerders het minste last ervaren. Mi doelt Collin er op dat ook andere platforms een exit hebben die net als die van hen inkomsten heeft dus ook haar taak kan uitvoeren en wenst Collin dat dit wettelijk geregeld wordt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:08 schreef Camogli het volgende:
[..]
het zou CCF als grote speler sieren om de eigen exitstrategie te ontvouwen.
Jaarlijkse fees zullen de kans op omvallen van een platform verlagen. Vraag is wat er gebeurt als het desondanks omvalt.
Wijzen naar een wettelijk kader is slappe hap. Neem eigen maatregelen als je het belang van de investeerder (naast dat van de leningnemer) voor ogen hebt.
ik ben misschien cynisch maar ik denk dat hier de concurrentie met bijvoorbeeld GVE en KOM meespeelt (die een ander verdienmodel hebben). Je eigen model als gewenst wettelijk kader presenteren: lekker makkelijk.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:42 schreef ML45 het volgende:
[..]
Volgens mij geeft Collin duidelijk aan hoe hun exit strategie er uit ziet. Er is een stichting die met de jaarlijkse inkomsten draaiende gehouden kan worden zodat zowel de ondernemers als de investeerders het minste last ervaren. Mi doelt Collin er op dat ook andere platforms een exit hebben die net als die van hen inkomsten heeft dus ook haar taak kan uitvoeren en wenst Collin dat dit wettelijk geregeld wordt.
Ik wil wel verdubbelen maar dan moet de rente 1 % omhoogquote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:42 schreef jsuijker het volgende:
Het momentum is er wel behoorlijk uit bij sameningeld...
1 van de 3 open eindigt morgen met 92% binnengehaald, deze zal wel geaccepteerd worden door de aanvrager vermoed ik.
Voor de overige 2 is nog een behoorlijke investering nodig vermoed ik. De 1 heeft slechts 21% gefund en de 2e heeft wel 43% gefund maar is ondertussen wel stilgevallen.
Ik denk dat dit wel een groot probleem voor SiG is en ben wel benieuwd of daar vandaag (?) tijdens die bijeenkomst iets over gezegd is
Zijn er meer mensen die er zo over denken?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik wil wel verdubbelen maar dan moet de rente 1 % omhoog
als de rente fors omhoog gaat zal ik wel iets meer investeren maar ook niet te veel omdat ik niet te zwaar in SiG wil investerenquote:Op vrijdag 1 september 2017 06:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Ik zou er ook nog wel wat bij doen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 06:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |