abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173503772
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:10 schreef Certeco het volgende:
GvE
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16881
Naam: BlueSun Zonnestudio
Leendoel: Overig
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 2,25
Ik doe mee, materiële HA, pandrecht inventaris op 3 vestigingen en depotregeling 2 maanden.
Zelfs bij default moet een groot gedeelte toch wel weer terugkomen!

Enige nadeel: lage winst afgelopen jaren, wel allebei loon uit de BV los van huurinkomsten
pi_173503783
--

[ Bericht 100% gewijzigd door impact9 op 31-08-2017 15:17:36 ]
pi_173504104
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik doe mee, materiële HA, pandrecht inventaris op 3 vestigingen en depotregeling 2 maanden.
Zelfs bij default moet een groot gedeelte toch wel weer terugkomen!

Enige nadeel: lage winst afgelopen jaren, wel allebei loon uit de BV los van huurinkomsten
Ik heb deze ook meegepakt, ik zit ook in de franchise in Den Helder en die betaalt inderdaad keurig af. Daar was trouwens ook sprake van een terugkoopverklaring van de leverancier van de apparatuur. Dat zie ik hier niet zo gauw, maar ik krijg hier ook de indruk dat hij privé en zakelijk voldoende vermogen heeft om zijn verplichtingen na te kunnen komen.
Jammer dat hij geen hypotheekrecht afgeeft op dat beleggingspand, dan had ik nog wat méér inleg gedaan.....

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 31-08-2017 15:40:51 ]
Pecunia non olet
pi_173504244
Ik neem hem mee voor klein bedragje.
pi_173505966
Jeroen ter Huurne CCF is vandaag bij BNR geweest. Terug luister kan (vanaf ± 50.10 min.) via:
https://www.bnr.nl/player/audio/10066817/10328690
pi_173507044
Het blijft erg rustig rondom de Health Club Veenendaal (GVE)........ :Z
Pecunia non olet
pi_173507152
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:55 schreef obligataire het volgende:
Het blijft erg rustig rondom de Health Club Veenendaal (GVE)........ :Z
Klopt, wel aankondiging dat betaling binnenkort moet worden overgemaakt. Misschien toch wat lastiger constructie met een hypotheek namens de verhuurder.
quote:
21-8: Project 016559 is vo­lgeschreven. Binnenk­ort kunt u de geteke­nde Overeenkomst Len­ing van de geldnemer downloaden in uw ei­gen omgeving op Geldvoorelkaar.nl. Per e-mail ontvangt u nog het verzoek tot overboeken van het door u geïnvestee­rde bedrag

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 31-08-2017 18:45:11 ]
pi_173507737
Tjonge jonge FNC vind 10 dagen te kort om de betalingen te verrichten en gaat na 13 dagen betalen:
quote:
Sinds onze intrede in de Nederlandse ma­rkt zijn de activite­iten op onze krediet­marktplaats behoorli­jk toegenomen. Gedur­ende de afgelopen 2 jaar hebben steeds meer investeerders hun weg weten te vinden naar ons platform. Hier lenen zij geld uit aan bestaande bedrijven die met beh­ulp van deze lening verder kunnen groeie­n.

Met de groei van ons eigen platform is ook het aantal maand­elijkse betalingen fors toegenomen. Dit heeft ertoe geleid dat er onlangs meerde­re vertragingen hebb­en plaatsgevonden in de uitbetaling aan onze investeerders. Om de kans op toekom­stige vertragingen te verkleinen hebben wij ervoor gekozen om onze betalingen 3 dagen later plaats te laten vinden. Vanaf heden zal de maand­elijkse aflossing en rente dus op de 30e van de maand naar uw rekening worden ov­ergemaakt.
pi_173507985
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:42 schreef djh77 het volgende:
Tjonge jonge FNC vind 10 dagen te kort om de betalingen te verrichten en gaat na 13 dagen betalen:

[..]

Bijzonder! Ik heb ze gevraagd om een nadere toelichting. Hun eigen argumentatie vind ik onvoldoende.
pi_173508020
Uit nieuwsbrief Collin;
Begin deze week was er de nodige commotie in crowdfundland vanwege het stoppen van een klein regionaal platform (met 3 leningen in haar portefeuille) die in de ogen van de journalist de belangen richting de investeerders niet goed behartigde. Onderstaand is de visie van Collin hierop te lezen.

Als Collin Crowdfund vinden wij het belang van een exit strategie groot. Zoals wij eerder kenbaar hebben gemaakt zijn wij voorstander van een goed wetgevend kader op basis waarvan de toezichthouder kan handhaven. Dit is in het belang van de gehele crowdfinance markt. De branchevereniging Nederland Crowdfunding heeft dit recent ook gesteld en inmiddels denkt de AFM daar ook zo over. Overigens is Regio Fund geen lid van de branchevereniging.

Naast de gebruikelijke zaken, zoals een van het platform afgescheiden stallen van vermogen van de investeerders, is het o.i. van groot belang dat een platform blijvende inkomsten heeft en niet slechts een succesfee up front ontvangt. Dit is bij Collin nadrukkelijk het geval. Zowel de leningnemers als de investeerders betalen bij Collin een jaarlijkse vergoeding. Dit is de beste waarborg voor het continueren van de taken van een platform (c.q. de overblijvende stichting in ons geval) mocht er met het platform zelf iets gebeuren. Dus naast de rentabiliteit in de huidige situatie gaat het juist ook om de toekomst.

Algemeen Directeur Jeroen ter Huurne was vanochtend te gast bij BNR Nieuwsradio om de visie van Collin toe te lichten. Tevens in beeld (links) Bas Perik, CEO van Voetbalshop die via Collin 1,5 miljoen euro ophaalde. Terugluisteren? Dat kan via deze link. Luisteren vanaf minuut 50.10 tot en met 1.14 min.

http://mailchi.mp/collinc(...)undland?e=991bc2e0a1

[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltje58 op 31-08-2017 19:09:28 ]
pi_173508242
GVE int alle inkomsten meteen van beide kanten.
Dit vindt ik een groot bezwaar.
Ik persoonlijk investeer niets meer bij GVE, ik vindt hun werkwijze gevaarlijk.
pi_173508258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:57 schreef Appeltje58 het volgende:
Uit nieuwsbrief Collin;
Begin deze week was er de nodige commotie in crowdfundland vanwege het stoppen van een klein regionaal platform (met 3 leningen in haar portefeuille) die in de ogen van de journalist de belangen richting de investeerders niet goed behartigde. Onderstaand is de visie van Collin hierop te lezen.

Als Collin Crowdfund vinden wij het belang van een exit strategie groot. Zoals wij eerder kenbaar hebben gemaakt zijn wij voorstander van een goed wetgevend kader op basis waarvan de toezichthouder kan handhaven. Dit is in het belang van de gehele crowdfinance markt. De branchevereniging Nederland Crowdfunding heeft dit recent ook gesteld en inmiddels denkt de AFM daar ook zo over. Overigens is Regio Fund geen lid van de branchevereniging.

Naast de gebruikelijke zaken, zoals een van het platform afgescheiden stallen van vermogen van de investeerders, is het o.i. van groot belang dat een platform blijvende inkomsten heeft en niet slechts een succesfee up front ontvangt. Dit is bij Collin nadrukkelijk het geval. Zowel de leningnemers als de investeerders betalen bij Collin een jaarlijkse vergoeding. Dit is de beste waarborg voor het continueren van de taken van een platform (c.q. de overblijvende stichting in ons geval) mocht er met het platform zelf iets gebeuren. Dus naast de rentabiliteit in de huidige situatie gaat het juist ook om de toekomst.

Algemeen Directeur Jeroen ter Huurne was vanochtend te gast bij BNR Nieuwsradio om de visie van Collin toe te lichten. Tevens in beeld (links) Bas Perik, CEO van Voetbalshop die via Collin 1,5 miljoen euro ophaalde. Terugluisteren? Dat kan via deze link. Luisteren vanaf minuut 50.10 tot en met 1.14 min.

het zou CCF als grote speler sieren om de eigen exitstrategie te ontvouwen.

Jaarlijkse fees zullen de kans op omvallen van een platform verlagen. Vraag is wat er gebeurt als het desondanks omvalt.
Wijzen naar een wettelijk kader is slappe hap. Neem eigen maatregelen als je het belang van de investeerder (naast dat van de leningnemer) voor ogen hebt.
pi_173508953
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:08 schreef Camogli het volgende:

[..]

het zou CCF als grote speler sieren om de eigen exitstrategie te ontvouwen.

Jaarlijkse fees zullen de kans op omvallen van een platform verlagen. Vraag is wat er gebeurt als het desondanks omvalt.
Wijzen naar een wettelijk kader is slappe hap. Neem eigen maatregelen als je het belang van de investeerder (naast dat van de leningnemer) voor ogen hebt.
Volgens mij geeft Collin duidelijk aan hoe hun exit strategie er uit ziet. Er is een stichting die met de jaarlijkse inkomsten draaiende gehouden kan worden zodat zowel de ondernemers als de investeerders het minste last ervaren. Mi doelt Collin er op dat ook andere platforms een exit hebben die net als die van hen inkomsten heeft dus ook haar taak kan uitvoeren en wenst Collin dat dit wettelijk geregeld wordt.
pi_173509686
Eigenlijk zou een platform twee afdelingen moeten hebben die allebei zelfstandig financieel rond kunnen komen.

Een wervingsdeel dat projecten en investeerders werft, selecteert en de financiering rondmaakt.
Een beheersdeel dat administratie bijhoudt, betalingen doet en achter achterstallige betalingen aangaat.

Daar zit natuurlijk een afhankelijkheid tussen, maar idealiter kunnen beide afdelingen hun eigen broek ophouden.
pi_173509800
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:42 schreef ML45 het volgende:

[..]

Volgens mij geeft Collin duidelijk aan hoe hun exit strategie er uit ziet. Er is een stichting die met de jaarlijkse inkomsten draaiende gehouden kan worden zodat zowel de ondernemers als de investeerders het minste last ervaren. Mi doelt Collin er op dat ook andere platforms een exit hebben die net als die van hen inkomsten heeft dus ook haar taak kan uitvoeren en wenst Collin dat dit wettelijk geregeld wordt.
ik ben misschien cynisch maar ik denk dat hier de concurrentie met bijvoorbeeld GVE en KOM meespeelt (die een ander verdienmodel hebben). Je eigen model als gewenst wettelijk kader presenteren: lekker makkelijk.

Ik weet bijvoorbeeld niet of die fees hoog genoeg zijn voor de overnemende partij. De pot van GVE kan interessanter zijn. Ook de default-kansen van de over te nemen projecten zijn relevant, zoals uit de reactie blijkt van WvjG hier bij FOK bij het eventueel overnemen van de drie projecten van RF. Is de administratie overdraagbaar? Welk ander platform kan/wil het aan? En zo zullen er nog veel andere vragen zijn.
Ik vind het veel te gemakkelijk om te wijzen op je fee-systeem en daarmee de indruk te geven dat het bij CCF wel goed komt als het omvalt.

Een branchebrede oplossing lijkt me beter.
pi_173513033
Het momentum is er wel behoorlijk uit bij sameningeld...
1 van de 3 open eindigt morgen met 92% binnengehaald, deze zal wel geaccepteerd worden door de aanvrager vermoed ik.
Voor de overige 2 is nog een behoorlijke investering nodig vermoed ik. De 1 heeft slechts 21% gefund en de 2e heeft wel 43% gefund maar is ondertussen wel stilgevallen.

Ik denk dat dit wel een groot probleem voor SiG is en ben wel benieuwd of daar vandaag (?) tijdens die bijeenkomst iets over gezegd is
pi_173513741
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 21:42 schreef jsuijker het volgende:
Het momentum is er wel behoorlijk uit bij sameningeld...
1 van de 3 open eindigt morgen met 92% binnengehaald, deze zal wel geaccepteerd worden door de aanvrager vermoed ik.
Voor de overige 2 is nog een behoorlijke investering nodig vermoed ik. De 1 heeft slechts 21% gefund en de 2e heeft wel 43% gefund maar is ondertussen wel stilgevallen.

Ik denk dat dit wel een groot probleem voor SiG is en ben wel benieuwd of daar vandaag (?) tijdens die bijeenkomst iets over gezegd is
Ik wil wel verdubbelen maar dan moet de rente 1 % omhoog :)
Pecunia non olet
pi_173519174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik wil wel verdubbelen maar dan moet de rente 1 % omhoog :)
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
pi_173519511
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 06:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

als de rente fors omhoog gaat zal ik wel iets meer investeren maar ook niet te veel omdat ik niet te zwaar in SiG wil investeren
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173519659
quote:

[..]

Ik zou er ook nog wel wat bij doen.
Maar dat is onvoldoende voor sig lijkt me
pi_173519822
Belangrijk is de exitstrategie bij SIG. Als die ook is dichtgetimmerd geeft dat vertrouwen om vaker en meer in te leggen.
Pecunia non olet
pi_173520134
quote:
[img[quote]1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 06:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

]http://i.fokzine.net/p/1s.gif[/img] Op vrijdag 1 september 2017 06:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor schijf 2 is dat wel een optie denk ik. Voor schijf 1 zou het niet nodig hoeven zijn. Hiervoor moeten ze veel energie steken in het binnenhalen van nieuwe investeerders (en dat hoeft echt niet met zo'n zomeractie).
pi_173521411
Inmiddels zijn er een aantal boze reacties op de reactiepagina van de Belhamels KoM. Geen enkele communicatie en de beloofde termijn voor de update is niet gehaald. Als KoM dit niet snel fatsoenlijk oppakt is het voor mij klaar met KoM.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173522557
Weer twee keer 12maanden op LaH
pi_173522740
quote:
De omschrijving bij de zekerheden is tenminste een eerlijk verhaal (de rest van het project heb ik overigens niet gelezen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173522806
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De omschrijving bij de zekerheden is tenminste een eerlijk verhaal (de rest van het project heb ik overigens niet gelezen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zelfs al zou het een interessant project zijn, dan nog wil ik eerst wel eens een reactie en uitgebreide toelichting zien op het Belhameldrama.
Pecunia non olet
pi_173522956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

En zelfs al zou het een interessant project zijn, dan nog wil ik eerst wel eens een reactie en uitgebreide toelichting zien op het Belhameldrama.
Uiteraard helemaal mee eens!
pi_173523022
quote:

[..]

Ik denk dat het waard is om het experiment aan te gaan. Als gemiddeld iedere investering verdubbelt bij 1% hogere rente zit de lening zo goed als vol. Ik zou het wel weten als ik SIG en de leningnemer was.....................................................
pi_173523098
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inzake: https://www.collincrowdfund.nl/beef-steak-club/

Heb je nog een reactie gekregen, NRDZ?
Antwoord:
SPOILER
pi_173523165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Antwoord:
SPOILER
Als het pand in eigendom blijft is het duidelijk. Er is alleen nog niet erg duidelijk wat er gebeurd mocht het pand de komende 5 jaar wel verkocht worden. Zolang de schuld van de lening hoger is dan het 1e hypotheekrecht heb je toch een vreemde situatie. Normaliter hebben we als investeerders een hypotheekrecht dat gelijk of hoger ligt dan het leenbedrag.
pi_173523186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 10:13 schreef komrad het volgende:
Inmiddels zijn er een aantal boze reacties op de reactiepagina van de Belhamels KoM. Geen enkele communicatie en de beloofde termijn voor de update is niet gehaald. Als KoM dit niet snel fatsoenlijk oppakt is het voor mij klaar met KoM.
Ik heb op 4/8, 15/8 en 1/9 KoM aangeschreven met een vraag hoe nu verder met Lodge Trading Company.
Ook hier geen enkele reactie van KoM. :(
pi_173523253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb op 4/8, 15/8 en 1/9 KoM aangeschreven met een vraag over Lodge Trading Company.
Ook hier geen enkele reactie van KoM. :(
Ik heb vragen gesteld over de Belhamels, RDM, Special Trees enz enz
Bij allemaal is de verpanding of de hypothecaire inschrijving niet gedaan, wel is de financiering uitgeboekt.
Ze reageren niet tot nauwelijks (algemeen antwoord of verwijzing naar updates 1x in de 4 weken, waar ze zich overigens niet aan houden)

KoM is echt by far het allerslechtste platform met de meeste defaults, wat een gigantisch drama.

Aangezien de verpandingen niet geregeld zijn ben ik benieuwd of KoM aansprakelijk is voor de schade die daar uit gaat vloeien.
Bij sommige projecten heb ik echt flinke bedragen geïnvesteerd dus ik ga het er zeker niet bij laten.
pi_173523455
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:05 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb vragen gesteld over de Belhamels, RDM, Special Trees enz enz
Bij allemaal is de verpanding of de hypothecaire inschrijving niet gedaan, wel is de financiering uitgeboekt.
Ze reageren niet tot nauwelijks (algemeen antwoord of verwijzing naar updates 1x in de 4 weken, waar ze zich overigens niet aan houden)

KoM is echt by far het allerslechtste platform met de meeste defaults, wat een gigantisch drama.

Aangezien de verpandingen niet geregeld zijn ben ik benieuwd of KoM aansprakelijk is voor de schade die daar uit gaat vloeien.
Bij sommige projecten heb ik echt flinke bedragen geïnvesteerd dus ik ga het er zeker niet bij laten.
Ik ben ook al een tijd geleden gestopt met KoM. Ik heb ook al aangekondigd dat ik me ga beraden op te ondernemen stappen, mochten de zekerheden niet afdoende geregeld zijn voor Special trees.

Tezijnertijd moeten we maar een clubje vormen en samen een actie ondernemen. Het gaat bij mij niet zo zeer om het geld, maar vooral om het principe. Zaken beloven en niet doen, en dan weggezet worden als kleine investeerder, en vervolgens al mijn mails negeren. Ik zou me echt kapot schamen als ik voor KoM werkzaam zou zijn.

(Hopelijk houdt KoM het nog wel even vol, want ik heb de komende drie jaar nog projecten bij hen lopen)
pi_173523555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:05 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb vragen gesteld over de Belhamels
Bij de Belhamels de verpanding toch juist wel geregeld? Daar is al het andere niet goed gegaan

Edit ik krijg ook bijna geen antwoorden op mijn mails. En als ik ze wel krijg is het na 3 tot 4 weken en na een reminder.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 01-09-2017 12:39:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')