Nee is niet uitbetaald. De 30 april betaling heeft vorige week plaatsgevonden. Het eerste deel van de 31 mei betalingen zal waarschijnlijk in de derde week van september plaatsvinden. De rest eind oktober.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind de situatie bij LAH nu wel lang duren horen. Ik wacht nog steeds op betalingen uit de Filipijnen, die gepland stonden op 31 mei. Zijn er anderen die wel hun bedragen al hebben ontvangen? Tevens al een beste tijd geen mail meer gehad hierover, terwijl ik hier in het topic wel wat gepubliceerd zag worden.
Intussen lijken de vertraagde uitbetalingen bij NPFC vooralsnog geen invloed te hebben op de inleg bij de andere partners. Gisteren bijv. dik 100K op een project van FinancialAccess.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Poeh. Die van april had ik wel meegekregen, dit niet. Zal wel ergens een mail gemist hebben dan.
Thanks voor de toelichting, dan wacht ik even rustig af. Ondertussen staat ook LAH wel op een laag pitje bij mij.
Excuses, dat is ook meer mijn gevoel, wel gebaseerd op het volgende:quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vraagje, waarom is dit pand totaal incourant? Er zat voorheen een kinderdagverblijf in zag ik en het lijkt me breed inzetbaar (al ik heb ik er zelf geen verstand van). De WOZ is inderdaad zwaar achterhaald maar als het max. 1,5 ton zou opbrengen is het toch ook prima gezien de 1e hypotheek voor Collin? Daarmee is ongeveer de helft van de Collin-lening al afgedekt.
http://www.reliplan.nl/aa(...)dagverblijf-te-koop/
De plannen voor het restaurant kan ik ook heel moeilijk inschatten maar ik zie wel dat de ene oprichter er zelf veel geld in stopt dus die gaat er vol voor.
Daarnaast lees ik dat de betreffende oprichter een borgstelling biedt van materiële waarde dus behalve die 1,5 ton hypotheek is er dus ook nog 120K aan overig vermogen. Daaronder zal ook wel begrepen zijn de overwaarde van het pand want die komt bij verkoop uiteraard ook beschikbaar.
Al met al neig ik licht naar ja , maar misschien zijn er nog meer argumenten voor/tegen?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 17:43 schreef Horsemen het volgende:
Vooral die 1e hypotheek van maar 150k zit mij niet zo lekker bij een rente van 7%. Voor mij een twijfelgeval.
Precies, dan had ik hem zeker meegenomen (ook tegen 6%) nu denk ik toch dat ik hem aan mij voorbij laat gaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:49 schreef djh77 het volgende:
Waarom dan niet gewoon een 1e hypotheek van 270k vraag ik me dan af....
Het kantoor staat te koop. Wij hebben het eerste hypotheek recht. Wat gebeurt er als het pand verkocht wordt met toestemming van ons als hypotheekhouder? Gaat dan de lening voor 150K afgelost worden? Blijft er over lening van 120 K met alleen borgen correct?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vraagje, waarom is dit pand totaal incourant? Er zat voorheen een kinderdagverblijf in zag ik en het lijkt me breed inzetbaar (al ik heb ik er zelf geen verstand van). De WOZ is inderdaad zwaar achterhaald maar als het max. 1,5 ton zou opbrengen is het toch ook prima gezien de 1e hypotheek voor Collin? Daarmee is ongeveer de helft van de Collin-lening al afgedekt.
http://www.reliplan.nl/aa(...)dagverblijf-te-koop/
De plannen voor het restaurant kan ik ook heel moeilijk inschatten maar ik zie wel dat de ene oprichter er zelf veel geld in stopt dus die gaat er vol voor.
Daarnaast lees ik dat de betreffende oprichter een borgstelling biedt van materiële waarde dus behalve die 1,5 ton hypotheek is er dus ook nog 120K aan overig vermogen. Daaronder zal ook wel begrepen zijn de overwaarde van het pand want die komt bij verkoop uiteraard ook beschikbaar.
Al met al neig ik licht naar ja , maar misschien zijn er nog meer argumenten voor/tegen?
Ja, volgens mij wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het kantoor staat te koop. Wij hebben het eerste hypotheek recht. Wat gebeurt er als het pand verkocht wordt met toestemming van ons als hypotheekhouder? Gaat dan de lening voor 150K afgelost worden? Blijft er over lening van 120 K met alleen borgen correct?
Lijkt mij ook. De notaris zal 150K moeten terugstorten naar de zekerhedenstichting van Collin. Dan resteert nog een leninkje van max. 120K (minus reeds gedane aflossingen). Daarop is een materiële borg van toepassing.quote:
Op zich is dat scenario niet zo slecht. Je vangt over die 150K op dat moment 6 maanden extra rente en er blijft een lening over die ongeveer 33% of minder van de totale investering is, met een materiële borg.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. De notaris zal 150K moeten terugstorten naar de zekerhedenstichting van Collin. Dan resteert nog een leninkje van max. 120K (minus reeds gedane aflossingen). Daarop is een materiële borg van toepassing.
Staat niet in de pitch dat er gedeeltelijk extra afgelost gaat worden volgens mij. De 6 maanden geldt normaal alleen bij volledige aflossing. Bij andere projecten stonden de afwijkende voorwaarden mbt verkoop pand in de pitch vermeld.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Op zich is dat scenario niet zo slecht. Je vangt over die 150K op dat moment 6 maanden extra rente en er blijft een lening over die ongeveer 33% of minder van de totale investering is, met een materiële borg.
Staat er niet in klopt. Maar je bent hypotheekhouder van 1ste hypotheek dus op het moment dat onderpand verkocht wordt kan je de (deel) lening opeisen, anders ga je niet akkoord met verkoop onderpand. Misschien moet dit even nagevraagd worden hoe het zit met het verkoop scenario.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:07 schreef djh77 het volgende:
[..]
Staat niet in de pitch dat er gedeeltelijk extra afgelost gaat worden volgens mij. De 6 maanden geldt normaal alleen bij volledige aflossing. Bij andere projecten stonden de afwijkende voorwaarden mbt verkoop pand in de pitch vermeld.
Eens. Misschien hebben ze nog een scenario waar wij niet aan denken waardoor de opbrengst gebruikt kan worden om de maandelijkse lineaire betaling te voldoen. Ook mbt 6 extra renteopbrengst zou ik dan wel navragen of dit een juiste interpretatie is.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Staat er niet in klopt. Maar je bent hypotheekhouder van 1ste hypotheek dus op het moment dat onderpand verkocht wordt kan je de (deel) lening opeisen, anders ga je niet akkoord met verkoop onderpand. Misschien moet dit even nagevraagd worden hoe het zit met het verkoop scenario.
De vraag is gesteldquote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:17 schreef djh77 het volgende:
[..]
Eens. Misschien hebben ze nog een scenario waar wij niet aan denken waardoor de opbrengst gebruikt kan worden om de maandelijkse lineaire betaling te voldoen. Ook mbt 6 extra renteopbrengst zou ik dan wel navragen of dit een juiste interpretatie is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor zover ik kan nagaan heb ik hierover geen mail gehad, maar moet ik dit zelf monitoren in mijn bankaccount. Nu ik gevraagd heb naar status verwijzen ze naar hun omgeving. Daar staat de volgende update:
"15-08-2017 07:41
Wij hebben intensief contact met de ondernemer over de betalingsachterstand. De ondernemer is op dit moment in een ver gevorderd stadium om zijn exploitatie te verkopen. Bij verkoop wordt de openstaande lening direct afgelost. Zodra wij meer relevante informatie hebben, gaan wij u informeren"
Samenvattend: Ten eerste vind ik het vreemd dat ik hierover geen bericht krijg per mail oid. Ten tweede vind ik deze update te minimaal. De inventaris is namelijk naast HA verpand als zekerheid. Ik wil danook graag weten of deze verkoop succesvol is of dat er een kans is dat dit negatieve gevolgen heeft. Daaraan ten grondslag ligt dat er informatie mist waarom de ondernemer dit gaat doen.. Dit is in mijn ogen een breder probleem dat de informatie te summier is over het project als het niet gaat zoals het moet (geldt voor alle projecten bij KOM, maar ook voor mondygo bij gve bijvoorbeeld)
[ Bericht 6% gewijzigd door boudewijnn op 30-08-2017 14:31:58 ]
Zou je de naam even in een spoiler willen zetten? Edit: Dankquote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:15 schreef boudewijnn het volgende:
Bij horeca crowdfunding heb ik een project waar de betaling gestopt is.
[/b]
Voor zover ik kan nagaan heb ik hierover geen mail gehad, maar moet ik dit zelf monitoren in mijn bankaccount. Nu ik gevraagd heb naar status verwijzen ze naar hun omgeving. Daar staat de volgende update:
Wel een goed idee moet ik zeggen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:34 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Notarieel-Betalen
Geen HA en aan de zekerheden kan niet veel comfort ontleend worden![]()
Voor de consument zie ik niet zoveel voordelen. Bescherming heb je ook met Creditcard. Via Marktplaats kan je tegenwoordig via ideal betalen voor E 0,34. Voor bedrijven is dit misschien wel wat. Geeft me wel een gevoel van schijnveiligheid. Er kijken 2 notarissen mee met de transactie tegen een kostprijs van E 0,50.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Wel een goed idee moet ik zeggen.
Dit soort "escrow" diensten is niet echt nieuw, toch? Of het zou het aspect moeten zijn van die notarissen die de derdenrekening "monitoren" (waarbij ik me afvraag of het in de praktijk veel voorstelt...)quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef brulaap112 het volgende:
Misschien slagen ze er in een gezond bedrijf op te zetten en harken ze veel geld binnen, en krijg je alleen je geld plus rente terug. In alle andere gevallen ga je het schip in. Zo'n plan leebt zich imho veel meer voor een financiering via eigenvermogen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |