abonnement Unibet Coolblue
pi_173452099




Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173452201
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:01 schreef livelink het volgende:
Een kick voor dit topic.
Hoe gaan jullie kinderen om met hun lichaam? Mijn zoon krabt zichzelf helemaal open. Elk oneffenheidje/pukkeltje/wratje moet gewoon weg en dat gaat met grof geweld. Hij lijkt dan ook helemaal geen pijn te hebben. Ik zie het meestal pas als het te laat is of als hij me ineens laat zien dat zijn voet of hand helemaal open ligt. Het lijkt me allemaal niet gezond, maar tot nog toe gaat het redelijk goed en hebben we nog geen grote ontstekingen gehad. Ik vertel hem wel dat hij dat niet moet doen, maar dat helpt niks.
Herkenbaar verhaal. Sowieso een friemelkind. Aan wondjes moet geplukt worden tot ze goed open liggen. Dat was al leuk met waterwratjes, nu heeft ze ook nog een echte wrat waar ze een aantal dagen aan pulkte. 'Gelukkig' nu een open geplukte blaar. Lopen doet elke dag meer pijn want het wondje wordt steeds groter, maar dat dringt nog niet door.
Bij wondjes smeren wij elke avond antibacteriële zalf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:15:11 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173452341
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Herkenbaar verhaal. Sowieso een friemelkind. Aan wondjes moet geplukt worden tot ze goed open liggen. Dat was al leuk met waterwratjes, nu heeft ze ook nog een echte wrat waar ze een aantal dagen aan pulkte. 'Gelukkig' nu een open geplukte blaar. Lopen doet elke dag meer pijn want het wondje wordt steeds groter, maar dat dringt nog niet door.
Bij wondjes smeren wij elke avond antibacteriële zalf.
Ja, ik werk met sodabadjes (want het mag natuurlijk ook totaal niet prikken) en pleisters, maar hij blijft maar doorgaan. En pijn doet het niet. Sowieso is zijn pijnbeleving heel anders. Hij kan echt pijn hebben als hij harde geluiden hoort, maar bij wonden helemaal niks. En hij is ook panisch voor artsen, dus hij wil het in eerste instantie liever verbergen. Gelukkig komt hij nog wel altijd naar me toe uiteindelijk, maar hij weet veel dingen goed te verbergen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 augustus 2017 @ 22:17:58 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173452428
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ik werk met sodabadjes (want het mag natuurlijk ook totaal niet prikken) en pleisters, maar hij blijft maar doorgaan. En pijn doet het niet. Sowieso is zijn pijnbeleving heel anders. Hij kan echt pijn hebben als hij harde geluiden hoort, maar bij wonden helemaal niks. En hij is ook panisch voor artsen, dus hij wil het in eerste instantie liever verbergen. Gelukkig komt hij nog wel altijd naar me toe uiteindelijk, maar hij weet veel dingen goed te verbergen.
Ik herken het ook wel hoor LL. neuspeuteren tot bloedens toe omdat er een korstje lijkt te zitten, muggenbeten openkrabben tot en met. Daar is het tot nu toe bij gebleven, maar het dwangmatige en doelgericht openkrabben tot het bloed, ja dat herken ik wel.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:19:08 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173452462
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Herkenbaar verhaal. Sowieso een friemelkind. Aan wondjes moet geplukt worden tot ze goed open liggen. Dat was al leuk met waterwratjes, nu heeft ze ook nog een echte wrat waar ze een aantal dagen aan pulkte. 'Gelukkig' nu een open geplukte blaar. Lopen doet elke dag meer pijn want het wondje wordt steeds groter, maar dat dringt nog niet door.
Bij wondjes smeren wij elke avond antibacteriële zalf.
Is dat zalf dat vrij verkrijgbaar is of heb je een recept?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173452609
Recept. Ik weet niet of je goed bent met je huisarts, niet iedereen is er even makkelijk mee. Bij de apotheek vroeger ook altijd discussies dat het per se 3x per dag moet en anders niet gebruikt kan worden.

Bij een kind dat hysterisch wordt van een beetje zalf (gelukkig is dat stukken minder nu) doe je dat als ze slaapt en anders heeft het toch geen zin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:39:13 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173456178
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:23 schreef Vanyel het volgende:
Recept. Ik weet niet of je goed bent met je huisarts, niet iedereen is er even makkelijk mee. Bij de apotheek vroeger ook altijd discussies dat het per se 3x per dag moet en anders niet gebruikt kan worden.

Bij een kind dat hysterisch wordt van een beetje zalf (gelukkig is dat stukken minder nu) doe je dat als ze slaapt en anders heeft het toch geen zin.
Misschien moet ik maar eens met onze huisarts gaan praten. Ze wilde ons eerder geen melatonine voorschrijven (toen het leek dat het niet meer vrij verkocht mocht worden in een hogere dosis), dus ik heb er een hard hoofd in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:45:50 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173456202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 07:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar eens met onze huisarts gaan praten. Ze wilde ons eerder geen melatonine voorschrijven (toen het leek dat het niet meer vrij verkocht mocht worden in een hogere dosis), dus ik heb er een hard hoofd in.
is het dan geen tijd om een huisarts te zoeken die wél wil meedenken?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_173462079
Hier wordt wel geneuspeuterd, tot bloedneus aan toe. Verder is ze niet zo van het peuteren.
Ik ben wel altijd aan korstjes enzo aan het pulken.

Volgende week gaan ze hier weer naar school. We hebben van de week al een paar keer naar de locatie gefietst waar M. straks heen moet. Ze weet volgens mij aardig de weg, dus dat is mooi. Ze moet 5 minuten eerder beginnen en is 5 minuten eerder vrij dan de jongste.
Het is maar 2 minuten verder fietsen, maar ik vind het wel een beetje spannend.
Komt vast goed.
Over 2 weken gesprek voor herindicatie voor pgb/zin. We hebben nu begeleiding groep, maar we willen kijken of we een stukje 1 op 1 kunnen krijgen... Maar weer afwachten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173534084
Kim is ook goed in dingen openkrabben, zo had ze laatst een waterwrat opengekrabt op haar been en die was wel gaan ontsteken. Is met ab zalf 3x per dag wel over gegaan, maar duurde wel lang.
Nagelbijten blijft ze ook nog steeds doen tot bloedens aan toe en als ze zenuwachtig of gespannen is, is het 10x erger.
En echt niks helpt daar tegen.
Nu heeft ze wratjes onder haar voet en daar heeft ze last van. En dan wil ze wel uit haarzelf graag naar de dokter.

Maandag begint school weer en dan zit ze al in groep 8. Ze heeft er zin in, maar is wel zenuwachtig.
pi_173579687
Hoe zit dat met ASS een (pre)puberteit. Ik vind M. nogal mat, eigenlijk al weken. Ze wil bijna niks en van het weekend was haar vriendje hier en zelfs die kwam naar beneden dat ze niks wilde.
En natuurlijk, vakantie dus structuur minder of anders, vandaag weer school dus ook daar misschien wel last van.

En dat die hormonen bezig zijn dat is lichamelijk wel te zien zeg maar. Dus puberteit zal absoluut ook meespelen.

Ik weet gewoon niet in hoeverre zulk gedrag bij de puberteit hoort (kan horen) en/of bij ASS en toch ook, wanneer moet je je zorgen maken om bijvoorbeeld de stemming? Wanneer moet je er iets mee...
Ze slaapt moeilijk in, ligt lang wakker, we denken dat ze ligt te piekeren maar ze wil er niks over zeggen en kapt het af als we ernaar vragen.

Nu denk ik dat we eerst maar weer in het schoolritme moeten, misschien dat dat al wat helpt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173580495
Lastig Nijna.. Ik merkte bij Chris(niet ASS, maar wel trekjes die kant op en net iets ouder), dat hij ook wat mat werd. Niet zoveel meer wilde doen. Slecht slapen, moeilijk wakker worden, geen echte gesprekken over gevoelens wat hij dacht etc. Maar sinds een week dat het weer veranderd. Na een maand of 3/4 begint hij weer echt te spelen met vriendjes en zijn broertje, toont initiatief met uitjes, is weer open in gesprekken. Ik denk dat het voor hem echt een fase was, maar omdat hij normaal al zo rustig en introvert is, krijg je er dan helemaal geen grip meer op. Gelukkig is het redelijk vanzelf weer omgeslagen. En ik hoop dat hij met het schoolritme deze week nog een extra zet de goede kant op krijgt..

Hoop dat het bij jullie ook zo'n fase is, maar lijkt me lastig om dan de ASS-symptomen en de puberteits-symptomen uit elkaar te trekken.. Het ene waait wel over, de andere moet je misschien bijsturen.. Ik heb wel die hele tijd hem betrokken bij de gezinsdingen (samen eten, samen op pad, samen spelletjes doen), heb in de avond op redelijke vakantietijd naar bed gestuurd en momenten gemaakt waarin hij kon praten (niet dat hij dat echt deed, maar even een blokje om lopen/fietsen zonder andere gezinsleden leverde soms wel 2 inhoudelijke zinnen op :P )
En hem daarnaast ook heerlijk in zijn sop gaar laten koken, met een flinke portie donald ducks op zijn kamer..

Nu vroeg hij gisteravond zelf of we samen een rondje konden wandelen en hij kletste me de oren van mijn kop. Van de eerste schooldag vandaag tot de tractor die hij in de wolken zag..
pi_173589850
Heerlijk zo'n rondje lopen, ze is daar niet echt voor te porren dat soort dingen. Ik moet het dan vooral hebben van de momentjes in de auto dat ze naast me zit en heel soms nog wel eens iets vertelt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173634465
Halve week voorbij en ik denk dat we kunnen stellen dat het gebrek aan structuur in de vakantie toch wel invloed had. M. is wat beter te pas en ze lacht inmiddels ook weer ipv overal om te grommen.
En we hebben zowaar gisteren samen gewandeld naar de bibliobus! :D

En ze heeft me gisteren enorm verrast door met sporten ontzettend heeft doorgezet, had ik niet verwacht *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173634663
Regelmaat doet een hoop, niet alleen bij autisme.

Bij mij zijn ze vooral erg moe nu na school, maar de regelmaat komt al aardig terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173634747
Fijn Tico! En ja, regelmaat scheelt een hoop.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173636401
Fijn zeg Nijna, Wat een verschil maakt dat dan. Nu vasthouden :)
pi_173641365
Hier is Lucy gestart op school, je merkt nu wel een groot verschil tussen haar en de andere startertjes. Volgende week een logopedisch onderzoek, dus ben benieuwd of ze goed aan de slag kunnen met haar. Ze kent alle losse woorden en maakt soms ook zinnen van 7 a 8 woorden, maar het meeste wat eruit komt zijn zinnetjes van 2, 3, 4 woorden. wel enorme verhalen maar vooral onsamenhangend met wat gewauwel en een hoop duidelijke woorden waardoor je het wel snapt uiteindelijk :P

wel gestart met zindelijk maken en dat gaat eigenlijk ontzettend goed, ze plast de hele dag op de wc en ik ga zelf om 12 naar school om met haar te plassen, wel op school een oefenbroekje om.. waar ze echt wel in plast. thuis dus bijna (op een enkel ongelukje na, zindelijk)

wat wel opvalt is dat ze tekenfilms na een keer of 3 bijna volledig mee kan praten, incl. geluiden van vallen of toeters. maar zelf dus niet de taal gebruikt om met ons te communiceren..
  donderdag 7 september 2017 @ 17:18:13 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173641843
Kunnen ze haar op school ook begrijpen, Kleurdoos? En hoe heeft ze zelf de start op school ervaren? Het is allemaal nogal wat. Ik ben benieuwd wat ze met logopedie kunnen doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:21:59 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_173734597
Spannend, Kleurdoos, zo'n start op school. Hoe vindt ze het tot nu toe? Dat van die films uit d'r hoofd kennen komt me erg bekend voor.
in de haak.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:23:44 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173734634
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef trui het volgende:
Spannend, Kleurdoos, zo'n start op school. Hoe vindt ze het tot nu toe? Dat van die films uit d'r hoofd kennen komt me erg bekend voor.
En hoe was de start van Cato op haar nieuwe school?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:25:58 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_173734681
Mwoah, kon beter. Maar het begint nu wel een beetje te wennen. Volgende week gaan ze op kamp, dat is nog even spannend.
in de haak.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:55:06 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173735314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef trui het volgende:
Mwoah, kon beter. Maar het begint nu wel een beetje te wennen. Volgende week gaan ze op kamp, dat is nog even spannend.
Het is ook altijd zoveel met die overgang. Hebben ze net het kamp van groep 8 achter de rug, moeten ze alweer op brugklaskamp :{

Het zal wel een functie hebben, maar ik denk dat veel kinderen er tegenop zien. Hopelijk gaat dat goed en gaat het wennen daarna beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173736410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef trui het volgende:
Mwoah, kon beter. Maar het begint nu wel een beetje te wennen. Volgende week gaan ze op kamp, dat is nog even spannend.
Nou! Vanochtend in de auto vroeg ik het me nog af! :o
Ik hoop van harte dat ze haar plekje gaat vinden, dat ze gezien wordt voor wie ze is, en dat er oog is voor dat wat ze nodig heeft. :*

En dat kamp.... :{ Thies ziet nu al op tegen het kamp in groep 8 (hij is nu net gestart in 7).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173747195
Die kampen... ik hoorde overigens laatst van een ouder die haar kinderen nu op de middelbare school hier heeft dat ze er op die school heel erg de nadruk op leggen dat het voor iedereen leuk zou moeten zijn en als dat betekent dat een kind het bijvoorbeeld nodig heeft om thuis te slapen, dan is dat prima.
Heerlijk. M. heeft dit jaar nog een kamp in de buurt, maar in groep 8 gaan ze naar een waddeneiland, dan kan ik haar niet even komen halen, maar goed. We zien tegen die tijd wel hoe we dat gaan doen, of het haalbaar is.

Wij hebben vanmiddag keukentafelgesprek, hoop dat we iemand treffen waar we wat aan hebben. We weten wel wat we zouden willen... dus ik hoop dat dat helpt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 13 september 2017 @ 10:12:09 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_173747228
Och arme Thies! :o Enig voordeel is dat 't bijna niet anders kan dan meevallen. ;) Maar sneu, als ze ergens al zo lang van te voren tegenop zien. :{

Ik hoop maar dat het weer de komende week niet te herfstig is (het is een zeilkamp..). En ze met haar motorische (on)handigheid niet een klap van een giek oploopt. Verder is ze al heel blij dat ze er niet met de fiets naartoe hoeven dit keer. Dat was toch wel 't ergste van haar vorige kamp-ervaring.
in de haak.
pi_173747532
Trui, ik hoop dat het weer een beetje meewerkt!
Fijn dat ze niet hoeft te fietsen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173753209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef trui het volgende:
Spannend, Kleurdoos, zo'n start op school. Hoe vindt ze het tot nu toe? Dat van die films uit d'r hoofd kennen komt me erg bekend voor.
Ze vindt het zelf allemaal prima en met korte zinnetjes redt ze zich wel.

Vanmorgen een logopedisch onderzoek gehad. Daaruit blijkt (van wat mij opviel) dat je haar nog niet meerdere dingen in 1 zin kan vragen en dat ze het verschil tussen bijv 'groot-klein dik-dun' nog niet kent.
Haar woordenschat is prima en ook had de logopediste wel het idee dat ze gewoon een prima IQ heeft maar vooral worstelt met langere zinnen en ook haar aandacht erbij houden (slaat snel door in fantasietaal en haar eigen wereldje) dinsdag start ze met vaste logopedie.

School gaat dus ook wel goed maar ze is echt kaaapot, dus ik laat r af en toe een middag/dag thuis
pi_173760859
KD, fijn dat het wel goed gaat op school, en groot gelijk dat je haar af en toe een middag of dag thuis houdt.

Ons gesprek vanmiddag was wel goed, ze kon zich wel vinden in onze ideeën dus dat advies gaat ze ook geven, natuurlijk nog even afwachten wat de gemeente doet met het advies...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 september 2017 @ 21:58:35 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173781616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:38 schreef Nijna het volgende:
KD, fijn dat het wel goed gaat op school, en groot gelijk dat je haar af en toe een middag of dag thuis houdt.

Ons gesprek vanmiddag was wel goed, ze kon zich wel vinden in onze ideeën dus dat advies gaat ze ook geven, natuurlijk nog even afwachten wat de gemeente doet met het advies...
Klinkt positief, Nijna. Jullie wilden wat meer 1 op 1-begeleiding toch?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173786483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:58 schreef livelink het volgende:

[..]

Klinkt positief, Nijna. Jullie wilden wat meer 1 op 1-begeleiding toch?
Ja, ze ging nu naar de zorgboerderij. Dat gaat van 1 keer per week naar om de week.
En we hebben gevraagd om begeleiding 1 op 1 en daar kon ze zich wel in vinden. Dus dat advies gaat ze geven.
Ik zag er behoorlijk tegenop, toch het gevoel dat je maar een beetje overgeleverd bent aan degene die tegenover je zit.
Maar we troffen een prettig persoon deze keer en nu maar hopen dat de gemeente weer een beetje vlot meewerkt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:42:27 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173807892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 08:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, ze ging nu naar de zorgboerderij. Dat gaat van 1 keer per week naar om de week.
En we hebben gevraagd om begeleiding 1 op 1 en daar kon ze zich wel in vinden. Dus dat advies gaat ze geven.
Ik zag er behoorlijk tegenop, toch het gevoel dat je maar een beetje overgeleverd bent aan degene die tegenover je zit.
Maar we troffen een prettig persoon deze keer en nu maar hopen dat de gemeente weer een beetje vlot meewerkt...
Ik hoop het ook, Nijna.

Wij moesten gisterenmiddag weer met J. naar de tandarts. Hij zit nog steeds bij de speciale kindertandarts, hoewel hij daar eigenlijk te oud voor is. Ze durft hem gelukkig nog niet over te dragen naar de gewone tandarts.

En toen zag ik ook weer eens hoever je met J. kunt komen als je hem op de juiste manier benadert. Hij was zoals altijd opstandig en boos bij de tandarts. Ze had wat commentaar op zijn manier van tandenpoetsen en J. reageerde boos dat hij iets op youtube had gezien waarmee hij nooit meer zijn tanden hoeft te poetsen. En tot mijn verbazing ging ze er heel erg op in. Hij mocht het filmpje voor haar opzoeken. Het is een soort bitje dat in december 2017 op de markt komt en de claim is dat als je dat bitje 10 seconden indoet, dat je dan je tanden beter hebt gepoetst dan je ooit met een tandenborstel kan. De tandarts heeft het daar ter plekke in de voorverkoop besteld en heeft J. beloofd dat ze het gaat uitproberen en dat ze in januari bij zijn volgende afspraak zal zeggen of het iets is.

En nu kan ze geen kwaad meer doen bij J.
Hij vond het zo geweldig dat hij serieus was genomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173808686
Wat een toffe tandarts, livelink! Wat kan een andere houding soms toch enorm helpend zijn, he. Fijn als mensen dat aanvoelen!
pi_173809435
Zo'n tandarts zou bij mij ook niet meer stuk kunnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 september 2017 @ 14:53:40 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173809823
Dat is echt O+ Wat een begrip, fantastisch! _O_

Het lijkt mij ook wel wat :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:57:42 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173809889
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Zo'n tandarts zou bij mij ook niet meer stuk kunnen.
Het is een praktijk in Utrecht en Amersfoort. Misschien iets voor de kinderen hier? Je moet wel doorverwezen worden volgens mij.

https://www.facebook.com/NieuweHeldenUtrecht/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173809906
Wij hebben toevallig volgende week een afspraak bij een nieuwe praktijk. Voorlopig gaat het wel goed bij ons. Waarschijnlijk omdat er nog nooit iets mis is geweest. Ik ga deze onthouden voor als het misgaat, tnx.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173816941
Wat een toptandarts Livelink!
En nu hopen dat dat ding ook echt zo goed poetst als het belooft, dat zou helemaal tof zijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173822485
Die tandarts! O+

En Nijna, fijn dat het gesprek iig positief is verlopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174061036
Vandaag had ik het met M. over school en ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar op een gegeven moment hadden we het over klasgenoot K. die er vorig schooljaar een handje van had om M. dwars te zitten met commentaar op dingen die M. deed.

Vertelt M. mij dat K. haar met rust laat als ze haar iets uit haar pauzebakje geeft...
En daar schrok ik een beetje van. Ik heb nog wat gevraagd over hoe dat dan zat en dat ze alleen maar iets hoeft te delen of ruilen als ze dat echt zelf wil en niet omdat iemand anders lelijk tegen haar gaat doen.
Toen leek ze er wat op terug te komen.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 september 2017 @ 21:35:15 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174061338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:24 schreef Nijna het volgende:
Vandaag had ik het met M. over school en ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar op een gegeven moment hadden we het over klasgenoot K. die er vorig schooljaar een handje van had om M. dwars te zitten met commentaar op dingen die M. deed.

Vertelt M. mij dat K. haar met rust laat als ze haar iets uit haar pauzebakje geeft...
En daar schrok ik een beetje van. Ik heb nog wat gevraagd over hoe dat dan zat en dat ze alleen maar iets hoeft te delen of ruilen als ze dat echt zelf wil en niet omdat iemand anders lelijk tegen haar gaat doen.
Toen leek ze er wat op terug te komen.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... :{
Oeh, dat is inderdaad niet zo'n fijn signaal, Nijna. Lijkt me dat je in eerste instantie goed hebt gereageerd. Ik zou een tijdje de vinger aan de pols houden, denk ik. Als het dan zo blijft, dan even de leerkracht inschakelen voor een plan van aanpak, zou ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 november 2017 @ 10:43:11 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175083826
Ik had dit bericht helemaal gemist, Nijna. Daar zou ik ook best gealarmeerd door raken. Heb je nog gepeild of dit de laatste tijd door is gegaan?
in de haak.
pi_175105949
Ik heb het niet meer bij M. nagevraagd, maar wel aan de leerkrachten gemeld en die zouden het in de gaten houden.
K. zit helaas wel weer in haar groepje, tijdelijk. Ik hoorde van de moeder van beste vriend van M. dat de leerkrachten K. steeds van groepje wisselen omdat het met de meeste kinderen niet klikt. K. schijnt het niet zo makkelijk te hebben thuis.

Gelukkig zit ze met haar vriend in het groepje, dat scheelt, gedeelde smart is halve smart...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175232536
Als Dot 's nachts wakker wordt, roept ze op vol volume alles uit wat in haar hoofd opkomt en is met geen mogelijkheid te stoppen. Dat kan zomaar 3 uur doorgaan. Ik lig dus al die tijd wakker en trek dat nogal slecht.
Als ik naar haar toe ga, zegt ze sorry en dat ze stil zal zijn, maar het gejodel begint vaak alweer voor ik de deur van mijn kamer in ben.

Enig idee wat hier aan te doen is? Ervaringen, tips?

[ Bericht 13% gewijzigd door Vanyel op 22-11-2017 04:26:37 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 22 november 2017 @ 06:27:28 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175232901
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 04:15 schreef Vanyel het volgende:
Als Dot 's nachts wakker wordt, roept ze op vol volume alles uit wat in haar hoofd opkomt en is met geen mogelijkheid te stoppen. Dat kan zomaar 3 uur doorgaan. Ik lig dus al die tijd wakker en trek dat nogal slecht.
Als ik naar haar toe ga, zegt ze sorry en dat ze stil zal zijn, maar het gejodel begint vaak alweer voor ik de deur van mijn kamer in ben.

Enig idee wat hier aan te doen is? Ervaringen, tips?
Mijn zoon deed dat ook. Het is de stilte waar hij niet tegen kan. Bij hem helpt het als er iets wat geluid maakt aan staat. De oplossing vonden we toevallig. Op een hele warme dag hadden we zo'n staande ventilator op zijn kamer gezet en aan gedaan. Leuk bijkomend effect was dat hij rustig werd van het geluid van de ventilator. Sindsdien staat de ventilator er permanent en gaat aan zodra hij gaat slapen en pas weer uit als hij opstaat (sorry milieu :@ )

Andere dingen zoals muziek of een luisterboek aan werkten niet zo goed, want dat was weer te veel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175233041
Goeie, dat gaan we proberen. Tnx!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 22 november 2017 @ 08:47:16 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_175233788
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 07:11 schreef Vanyel het volgende:
Goeie, dat gaan we proberen. Tnx!
Er zijn ontspanningsapps waarbij je kunt kiezen tussen allerlei geluiden. Misschien helpt zoiets ook?
pi_175234881
Ik denk dat hier luisterboeken juist wel goed zijn. Zelf nooit bedacht om dat snachts aan te zetten (zelf voorlezen helpt dan niet, maar dat kan ook met onze irritatie te maken hebben), maar ze valt heel vaak ook bij het voorlezen al in slaap, dus dat wordt de eerste poging.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175236397
Vanyel, toen ik kleiner was en wakker werd 's nachts, zette ik zelf een cassettebandje (die goede oude tijd ;)), aan met sprookjes. Het hielp mij vaak wel om weer sneller in slaap te vallen en anders had ik iets te luisteren.
Wie weet helpt zoiets bij Dot ook...

Bij onze oudste helpt het niet, die gaat ook de muziek van haar zusje uitzetten, omdat ze er niet van kan slapen... gelukkig slaapt zusje dan vaak al wel ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 22 november 2017 @ 23:36:40 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175251115
Ik hoop dat het lukt Vanyel. Liefst hoop ik natuurlijk dat ze sowieso doorslaapt. Sterkte!

Ik ga even ongegeneerd trots zijn op mijn zoon. Hij moet waarschijnlijk de overstap naar het reguliere onderwijs maken, hoewel school ook nog blijft aangeven dat als wij het echt niet willen het niet hoeft.

Ik heb het er maandag met hem over gehad en vandaag had zijn mentor het er ook met hem over gehad en zij had met hem afgesproken dat hij voor zichzelf de voor- en nadelen op een rijtje zou gaan zetten.

Dit is het lijstje dat hij vanavond heeft gemaakt. Ik zet het even onder een spoiler en haal het misschien later ook wel weer weg, maar ik wilde het toch even delen, omdat ik het zo bijzonder vind dat wij eigenlijk alle keuzes voor hem hebben moeten maken toen het minder ging en hij nu de mogelijkheid krijgt en pakt om ook zelf keuzes te maken en er over na te denken. Hoort natuurlijk ook bij de leeftijd, maar toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 22 november 2017 @ 23:39:49 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_175251159
Livelink alle redenen om trots te zijn. Ik heb J in al jouw verhalen heen door de jaren zien groeien. En hoe mooi om te zien waar hij nu staat!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_175252314
Tof, die meedenklijst! Er is in de jaren echt veel veranderd inderdaad. Bijna onvoorstelbaar dat je nu over de zelfde jongen schrijft.

Ik ben wakker omdat het weer bal was. Ze heeft nu iets van 2 uur sprookjes aan staan. Gaat een stuk beter dan zonder, maar niet ineens helemaal stil. Het lukt me zelf ook nog niet helemaal om te ontspannen omdat er zo af en toe toch nog een brul tussendoor klinkt.

Maar wel al een wereld van verschil, tnx!

[ Bericht 5% gewijzigd door Vanyel op 23-11-2017 07:05:36 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 23 november 2017 @ 06:34:20 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175252466
Die slapeloosheid kan je nekken, Vanyel. Hebben jullie al aan melatonine gedacht? Of wellicht gebruik je dat al wel. J. gebruikt echt een hoge dosis melatonine. Voorgeschreven door de psychiater indertijd. En dan zo'n time-release vorm. In de vakanties neemt hij ze heel soms niet en dan slaapt hij ook nauwelijks.

Wel fijn dat de sprookjes wel iets lijken te helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175252545
Meh, hielp vooral het eerste uur. Daarna nog 100x vanalles. Maar er is een begin. En ze is er zelf wat rustiger onder, dat is iets.

Geen melatonine, geen inslaapproblemen. Voor doorslapen is het effect discutabel wordt hier gezegd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175254872
Livelink, wat super dat hij zo'n lijstje kan maken ^O^ . Mooi ook om te zien (lezen) hoe hij gegroeid is zo door de jaren heen.
Het lijkt me fijn dat school er geen druk achter zet, dat jullie echt de keuze hebben. Van daaruit keuzes maken lijkt me prettiger dan onder druk. :*

Vanyel, helaas geen wondermiddel, maar wel fijn dat het iets verschil lijkt te maken.
Onze jongste luistert nog wel eens naar de regenboogtrap, soort meditatie/ontspanningsoefening. Misschien zou dat nog wat kunnen zijn?
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 november 2017 @ 10:24:34 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175255091
Livelink, wat knap die lijst inderdaad!!

Vanyel, zo naar slaapgebrek. :'( Sterkte ermee, ik heb weinig tips toe te voegen. X
in de haak.
pi_175255285
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:05 schreef Vanyel het volgende:
Meh, hielp vooral het eerste uur. Daarna nog 100x vanalles. Maar er is een begin. En ze is er zelf wat rustiger onder, dat is iets.

Geen melatonine, geen inslaapproblemen. Voor doorslapen is het effect discutabel wordt hier gezegd.
Hoe is de kamer nu? Een lampje of juist helemaal donker?

Wij hadden door dat Jen absoluut geen licht op haar kamer moet hebben, wel om in te slapen, maar zodra wij naar bed gingen, lampje uit.
Haar raam is ook afgeplakt met vuilniszakken en het andere raam heeft een goed verduisterend gordijn. Als er maar een streepje licht is wordt ze wakker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175255958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Nijna het volgende:
Vanyel, helaas geen wondermiddel, maar wel fijn dat het iets verschil lijkt te maken.
Onze jongste luistert nog wel eens naar de regenboogtrap, soort meditatie/ontspanningsoefening. Misschien zou dat nog wat kunnen zijn?
Ik heb net je link gecheckt en denk dat dat echt van te hoog niveau is voor de onze. Zij functioneert grofweg als een 3 à 4jarige.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175255980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe is de kamer nu? Een lampje of juist helemaal donker?

Wij hadden door dat Jen absoluut geen licht op haar kamer moet hebben, wel om in te slapen, maar zodra wij naar bed gingen, lampje uit.
Haar raam is ook afgeplakt met vuilniszakken en het andere raam heeft een goed verduisterend gordijn. Als er maar een streepje licht is wordt ze wakker.
Ook het proberen waard. Ze heeft een mininachtlampje. Nooit last van gehad, maar wie weet.

Die slaapproblemen zijn hier ook (gelukkig, hoe erg ik er nu ook van baal) niet iets van altijd. Nu alweer een week of 3, misschien iets langer, maar daarvoor sliep ze prima.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175256333
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb net je link gecheckt en denk dat dat echt van te hoog niveau is voor de onze. Zij functioneert grofweg als een 3 à 4jarige.
Dat zou inderdaad nog wat jong kunnen zijn voor de regenboogtrap.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175262916
Hier zijn we ook nog druk bezig, L ex zit volop in de intelligentietests (wat volgens mij prima gaat) volgende week de laatste.

Luus is wat ingewikkelder allemaal. ze gaat vooruit, maar langzaam, een hoop communicatie gaat stukken beter maar veel is nog eenzijdig. Ik heb het idee dat ze qua functioneren minstens een jaar achterloopt op haar leeftijdsgenootjes. Logopedie is gestart (en ze geeft aan dat luus ontzettend leerbaar is (positief!) en ze willen voor haar graag een intelligentietest om uit te sluiten dat het niet iets ánders' is dan alleen een taalachterstand..
zelf gok ik op een vorm van autisme (ze leeft het liefst IN films, deze week kijkt ze bijv alleen de Lion King, en ze is dus ook Simba. ze kent alle bewegingen en geluiden van de film en doet ze na, maar goed.. alles is afwachten he :P
pi_175264173
Hoe bedoel je het "eenzijdig"? Kun je aangeven wat je aan Luus merkt(e)?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:38:35 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175276895
Dat van die films is inderdaad wel heel typisch, Kleurdoos. Doet me erg aan Cato denken. Maar goed, het betekent niet dat het dan per se ook autisme hoeft te zijn. Succes met de onderzoeken!
in de haak.
pi_175313217
Goeie update hier, na de matige sprookjesnacht heeft het kind structureel doorgeslapen O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 26 november 2017 @ 10:24:02 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175313231
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:22 schreef Vanyel het volgende:
Goeie update hier, na de matige sprookjesnacht heeft het kind structureel doorgeslapen O+
Heel fijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175323639
Lekker Vanyel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175327316
Hoi,
Mag ik jullie vragen hoe jullie doorkregen dat er "iets" aan de hand was, wat de eerste symptomen waren?
Mijn zoon is nog jong, 2,5, maar begint nu wel duidelijk te worden dat hij op verschillende vlakken achterloopt en alles via zijn maniertjes moet (of anders..).
pi_175327420
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:38 schreef PinPin15 het volgende:
Hoi,
Mag ik jullie vragen hoe jullie doorkregen dat er "iets" aan de hand was, wat de eerste symptomen waren?
Mijn zoon is nog jong, 2,5, maar begint nu wel duidelijk te worden dat hij op verschillende vlakken achterloopt en alles via zijn maniertjes moet (of anders..).
Vanaf het moment dat babies oogcontact horen te maken.

Maar duidelijker anders dan anders vanaf ongeveer 1,5.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175329241
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 21:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat babies oogcontact horen te maken.

Maar duidelijker anders dan anders vanaf ongeveer 1,5.
Oh, zo vroeg al? Merkte toen nog niet echt wat anders, maar hij is enigskind dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Was wat later dat ik hem echt wat traag begon te vinden, maar blijkt dat hij ergens tussen 1-1,5 is geobserveerd op het KDV en hij daar weinig contact maakte en veel staarde. Hij maakt nu meer contact (nog steeds wat minder dan anderen), maar blijkt daar nog steeds veel te staren.
Inmiddels maakt het KDV zich ook echt wel zorgen en dat blijk ik toch best moeilijk te vinden. Ik lees (en las) hier voorlopig nog wat mee :)
pi_175332951
Ik weet de precieze leeftijd niet meer, in elk geval toen ze op de peuterspeelzaal zat. Ik kon daar niet echt de vinger op leggen, had vooral het gevoel dat er iets was, maar wat dat kon ik dan ook niet heel duidelijk zeggen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175334122
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:42 schreef PinPin15 het volgende:

[..]

Oh, zo vroeg al? Merkte toen nog niet echt wat anders, maar hij is enigskind dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Was wat later dat ik hem echt wat traag begon te vinden, maar blijkt dat hij ergens tussen 1-1,5 is geobserveerd op het KDV en hij daar weinig contact maakte en veel staarde. Hij maakt nu meer contact (nog steeds wat minder dan anderen), maar blijkt daar nog steeds veel te staren.
Inmiddels maakt het KDV zich ook echt wel zorgen en dat blijk ik toch best moeilijk te vinden. Ik lees (en las) hier voorlopig nog wat mee :)
Jen is mijn eerste, dus het enige vergelijk dat ik had waren andere kindjes van haar leeftijd. Maar op de opvang waar ze al zat als baby hebben ze ook met de handen in het haar gezeten, Jen had behoorlijk wat aanpassingen nodig.

Maar wat vind je precies moeilijk? Het idee dat je kind anders is dan anderen? Ben je ongerust over de mogelijkheden en onmogelijkheden?
Wat ik je kan meegeven, zeker als alles nog zo onzeker is. Probeer niet teveel te doemdenken en ga staan voor je kind. Laat je niet teveel meeslepen in onderzoekje hier, diagnose daar.

Ik heb ook gewoon onderzoeken of nog eens een herbeoordeling geweigerd omdat ik van mening was dat mijn kind er niet mee geholpen werd om weer een andere hulpverlener te gaan zien en weer te vermoeien met meer onderzoeken, die uiteindelijk niks bijdragen aan een diagnose of behandelplan. Hou de balans in de gaten.

Ook de mening van onderwijzers, of pedagogisch medewerkers, tja hoe lullig ook, die leg ik vaak wel naast me neer. Ze bedoelen het vast goed, maar sommige plakken werkelijk op elk apart gedrag wel een sticker en dat moet je echt eens laten onderzoeken. Kinderen moeten ook gewoon kind kunnen zijn met gewoon rare trekjes. Niet alles hoeft een stempel, zeker niet als het uiteindelijk niks doet.

Voorbeeldje: Jen wordt getest voor dyslexie. Mevrouw van de onderzoeken vind haar gedrag wat apart en merkt geen contactgroei. Jen was wel goed leerbaar en goed geconcenteerd aan het werk met haar. Toch schrijft zij dan in het rapport dat ze vindt dat Jen meer onderzocht en begeleid moet worden omdat haar gedrag afwijkt. Dan denk ik, waar bemoei je je mee, er wordt namelijk gevraagd om een diagnose wat betreft haar dyslexie en de aanmelding was gewoon compleet dat Jen een werkdiagnose PDD-Nos heeft waarvoor er al de nodige begeleiding voor is. Zo'n muts zorgt er op dat moment dus voor dat alle onderzoeken over moeten omdat ze zich ergens mee meent te moeten bemoeien wat haar niet gevraagd werd.

Anyway, we zijn nu een maand of 3 verder en een ander bureau moet zich er nu weer over buigen, of ze Jen toch niet even konden zien......
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176307699
Kim zat op korfbal, wat ze heel leuk vond. Maar nu moest ze van korfbal zelf stoppen omdat het toch niet goed ging. Motorisch en technisch was de uitleg aan mij.

Maar hoe leg je dat nou goed uit? Ik weet het niet hoor, Kim is wat onzeker van zichzelf, t moet niet nog erger worden.
Ik vind het erg sneu en het kwam ook erg plotseling. Advies was geen teamsport gaan doen, is te moeilijk voor haar.
pi_176308368
Is er geen club met een apart team, ingrid? Bij mijn lief op de club hebben ze een apart g-team en die spelen voor de gezelligheid. Ze hebben allemaal er lol in, maar wel allemaal een beperking.
pi_176308562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:27 schreef Puala het volgende:
Is er geen club met een apart team, ingrid? Bij mijn lief op de club hebben ze een apart g-team en die spelen voor de gezelligheid. Ze hebben allemaal er lol in, maar wel allemaal een beperking.
Blijkbaar niet, anders hadden ze dat wel genoemd.
Het lullig vind ik, is dat er was gezegd door de coach dat ze over een half jaartje wel wedstrijden mocht spelen. Flink blijven oefenen/trainen.
En dan krijg je ineens dit.
Ze heeft het per ongeluk al gehoord toen haar vader mij belde om erover te praten. ( we zijn gescheiden, ik had het hem gemaild) En was toen begrijpelijk helemaal overstuur.
pi_176308754
Wat lomp zeg, om zo'n kind dan ook nog blij te maken met een dooie mus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176309299
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:46 schreef Vanyel het volgende:
Wat lomp zeg, om zo'n kind dan ook nog blij te maken met een dooie mus.
Precies! Nu maar een zoektocht houden naar iets anders. Maar nog geen idee wat.
pi_176309498
In onze gemeente is er een boekje (via school gekregen ooit) met alle Gsportclubs en teams. Misschien bij jullie ook zoiets?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176310014
Ingrid, mijn oudste zit op ClubExtra omdat zijn motoriek eerder wat matig was. Nu zit hij er voor de leuk. Een deel van de kinderen zit er vanwege de motoriek, maar een groter deel ook om te leren omgaan met anderen tijdens de sport. Zowel voor te drukke kinderen, als te timide. Er lopen daar adhd-ers, autisten en onhandigen door elkaar. Heerlijk om te zien. De insteek is om een regulier sport te vinden die bij je past, maar jaren blijven is ook geen probleem.

Als ik dat google zie ik ook wel iets bij jou woonplaats voorbij komen. Misschien is dat iets, of hebben zij tips..
pi_176310737
Ik zal er morgen eens rustig op googlen. Er is vast wel iets te vinden inderdaad.
Zondagavond komt ze weer thuis. Ben benieuwd hoe ze er dan onder is, of het al een beetje een plaats heeft gekregen zeg maar.
pi_176311645
Wat jammer dat ze haar toch eerst hebben gezegd dat ze met nog een tijdje trainen wel mee zou kunnen doen met wedstrijden en dat dat dus eigenlijk niet kan. En dan ook nog een meisje wat toch al wat onzeker is, dan kan je dit eigenlijk net niet gebruiken.

Misschien inderdaad iets van G-sport, zou leuk zijn als ze zoiets hebben voor korfbal of misschien is er nog wel iets anders.
Succes met zoeken!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176311974
Een teamsport zit er hier ook niet in, daarom kozen wij iets individueels voor Jen. Paardrijden doet haar goed, ik zie haar vertrouwen ook groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:57:09 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176312077
Wat lullig Ingrid, van die club. :{ En erg jammer dat je het niet tactisch aan haar hebt kunnen vertellen... Ik hoop dat je haar duidelijk kunt maken dat de club erg hoge eisen stelt aan kinderen.
Hier ook (bewust) geen teamsport. Wel heel enthousiast bowling, circuslessen en kickboksen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176312107
Jammer dat het niet gaat. Is er geen korfbalvereniging in de buurt die een g team heeft.
Onze vereniging is dit jaar gestart met een G-team.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176317831
Wat vervelend Ingrid. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets bij onze korfbalvereniging gebeurd. Je ziet verschillende niveaus, dat hoort er toch bij. Een G-team hebben ze hier ook. Hier echter wel alleen voor volwassenen.
Bij de jongste zit een jongen met ASS op dansles. Moeder (ook ASS) vond het erg spannend, maar volgens mij gaat het prima. Mijn jongste zoon is erg open in contact en gaat op iedereen af, maar opvallend vaak naar de kinderen die wat minder vriendjes hebben/ alleen spelen. Ook met dat jongetje probeert hij dus vaak contact te krijgen. Dat lijkt goed te lukken.
Hopelijk vinden jullie iets leuks wat bij haar past.
pi_176385575
Misschien is hier nog iemand geïnteresseerd in onderzoek bij het UMC naar het effect van plaspillen op prikkelverwerking?
quote:
In de BASCET-studie onderzoeken we de toepasbaarheid van het medicijn bumetanide in een grote groep kinderen met autisme. We onderzoeken of bumetanide werkzaam is tegen gedragsproblemen bij autisme, epilepsie en ADHD door vergelijking met een niet-werkzaam studiemedicijn (placebo).
Bron: http://www.umcutrecht.nl/(...)epsie-en-ADHD-–

Voor kinderen met autisme, epilepsie of ADHD met een IQ boven 55.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176406317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:04 schreef _Ingrid_ het volgende:

Zondagavond komt ze weer thuis. Ben benieuwd hoe ze er dan onder is, of het al een beetje een plaats heeft gekregen zeg maar.
En, hoe heeft ze het opgepakt?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:25:33 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176406390
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Misschien is hier nog iemand geïnteresseerd in onderzoek bij het UMC naar het effect van plaspillen op prikkelverwerking?

[..]

Bron: http://www.umcutrecht.nl/(...)epsie-en-ADHD-–

Voor kinderen met autisme, epilepsie of ADHD met een IQ boven 55.
De link doet ´t niet, Vanyel.

Deze wel (hoop ik): http://www.umcutrecht.nl/(...)ie-en-ADHD-%E2%80%93
in de haak.
pi_176417612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

En, hoe heeft ze het opgepakt?
Wel aardig. Teleurgesteld en boos vooral. Maar ze lijkt te snappen dat het niet komt doordat ze zelf wat fout heeft gedaan.
Qua g teams een paar sporten gevonden. Gym en/of aerobics, zwemmen, judo, tennis. Daar ga ik met Kim eens rustig naar kijken en eventueel proeflessen nemen.
pi_176418716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:25 schreef trui het volgende:

[..]

De link doet ´t niet, Vanyel.

Deze wel (hoop ik): http://www.umcutrecht.nl/(...)ie-en-ADHD-%E2%80%93
Meh, die stomme streepjes ook erin..
Tnx voor t fixen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176426861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:33 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Wel aardig. Teleurgesteld en boos vooral. Maar ze lijkt te snappen dat het niet komt doordat ze zelf wat fout heeft gedaan.
Qua g teams een paar sporten gevonden. Gym en/of aerobics, zwemmen, judo, tennis. Daar ga ik met Kim eens rustig naar kijken en eventueel proeflessen nemen.
:)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:38:33 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176427325
Ik vind 't ook een zoektocht hoor, naar een passende sport. Cato zit nu op badminton, en 't gaat redelijk, maar of ze er nou echt veel plezier in heeft kan ik niet echt goed zien. Wel zie ik een grote vooruitgang in wat ze kan, in 't begin sloeg ze nauwelijks raak, nu toch een stuk vaker. :) Laatst was er een toernooi waarbij iedereen gevraagd was om een familielid mee te nemen, dus ik heb samen met haar gedubbeld. Dan heeft ze wel het hele toernooi een lang gezicht, omdat ze wedstrijdjes toch wel erg spannend vindt en samenspelen vooral stress betekent voor haar. Maar goed, ze doet 't toch maar. Tegenwoordig fietst ze er samen met een vriend naartoe, dus dat is ook al een hele stap vooruit.

Gisteren kreeg ze haar slotjesbeugel. Drama. Maar hij zit erin, olé. Althans, alleen de bovenkant, de onderkant gaan ze over een maand pas plaatsen.
in de haak.
pi_176428276
Hier karate, M. heeft een schurfthekel aan de warming up, het rennen. Ze krijgt gauw steek in haar zij, maar ik moet zeggen dat ze ook heel apart rent (met een soort huppeltje lijkt het, ziet er nogal ongemakkelijk uit, er hebben al ouders aan me gevraagd of ze iets aan haar voeten mankeert, maar ik kan nog niet helemaal uitvinden of het nou echt iets is of dat het meer een uiting is van ik heb hier geen zin in).
M. zegt dat ze wil stoppen, maar we hebben afgesproken tot eind van het schooljaar, dan mag ze kiezen of ze doorgaat of niet. Op zich vindt ze de karate zelf wel ok, denk ik. Wedstrijdjes wil ze niet, maar dat is helemaal prima.
Als ze wil stoppen, zou ik wel voor een andere sport zijn, dus ik heb gezegd dat ze daar maar eens over moet gaan nadenken. Al heb ik geen idee wat echt bij haar past. Ik denk dat ze het liefst helemaal niet sport, maar ze is al niet zo actief dus ik ben wel heel erg voorstander van iets van sport.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 11-01-2018 10:41:33 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:01:42 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176429872
Ja, hier precies zo, qua conditie heeft Cato echt wel iets nodig, anders zakt die helemaal onder het nulpunt. En rennen, dat vindt zij ook vreselijk. Op school bij gym doen ze af en toe de 'piepjes test', waarbij dus ook het uithoudingsvermogen getoetst wordt. Daar scoort ze behoorlijk slecht op, maar ze heeft er ook een enorme hekel aan.
in de haak.
pi_176429911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:01 schreef trui het volgende:
Ja, hier precies zo, qua conditie heeft Cato echt wel iets nodig, anders zakt die helemaal onder het nulpunt. En rennen, dat vindt zij ook vreselijk. Op school bij gym doen ze af en toe de 'piepjes test', waarbij dus ook het uithoudingsvermogen getoetst wordt. Daar scoort ze behoorlijk slecht op, maar ze heeft er ook een enorme hekel aan.
Wie niet?

WIE NIET?!?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:56:06 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176433296
:D

nou, m'n zoon vindt dat soort onderdelen bij gym juist erg leuk (hij lijkt op andere gebieden meer op me).
in de haak.
pi_176437734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wie niet?

WIE NIET?!?!
Verschrikkelijk ja! Kim heeft er ook een gezonde hekel aan.
pi_176438279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wie niet?

WIE NIET?!?!
Ik denk dat onze jongste zich helemaal geeft met zulke dingen, die laat zich ook verleiden om nog een tandje harder te lopen op de training als er gezegd wordt dat ze iedereen voorbij rent ;).
Maar die is qua grove motoriek ook soepeler en handiger dan de oudste...
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2018 @ 00:56:00 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_176940787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim zat op korfbal, wat ze heel leuk vond. Maar nu moest ze van korfbal zelf stoppen omdat het toch niet goed ging. Motorisch en technisch was de uitleg aan mij.

Maar hoe leg je dat nou goed uit? Ik weet het niet hoor, Kim is wat onzeker van zichzelf, t moet niet nog erger worden.
Ik vind het erg sneu en het kwam ook erg plotseling. Advies was geen teamsport gaan doen, is te moeilijk voor haar.
hebben we hier ook gehad met L. die zat op voetbal, maar speelde een heel ander spel dan de rest van het team :') en was motorisch ook niet zo geweldig.
daarna ging hij op kickboksen. daar is hij motorisch enorm gegroeid, maar het vechten zelf was niet zijn ding.
daarna is hij gaan roeien en daar bleek hij aanleg voor te hebben.

zou kim niet op iets anders willen dan korfbal? misschien is er iets wat haar motoriek verbetert?
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2018 @ 00:58:21 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_176940835
en livelink wat is J. gegroeid in al die jaren. heb je er zelf nu ook wat meer rust in?
als ik naar mezelf kijk dan kan ik me nog steeds niet ontspannen, ik zit altijd maar in afwachting van wanneer het weer misgaat :{
  zondag 4 februari 2018 @ 08:31:51 #100
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176942052
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:58 schreef lady-wrb het volgende:
en livelink wat is J. gegroeid in al die jaren. heb je er zelf nu ook wat meer rust in?
als ik naar mezelf kijk dan kan ik me nog steeds niet ontspannen, ik zit altijd maar in afwachting van wanneer het weer misgaat :{
Dat gevoel is er bij mij een beetje af, gelukkig. Momenteel heb ik wel stress vanwege de overgang naar de reguliere school, maar het is niet meer zoals wat jij omschrijft (gelukkig).

Hoe gaat het met L.?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 4 februari 2018 @ 09:57:36 #101
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176942826
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat gevoel is er bij mij een beetje af, gelukkig. Momenteel heb ik wel stress vanwege de overgang naar de reguliere school, maar het is niet meer zoals wat jij omschrijft (gelukkig).

Hoe gaat het met L.?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe is het afgelopen met dat (volgens J.) zijn zelf gevonden nooit meer poetsen dingetje wat zijn tandarts had besteld? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 4 februari 2018 @ 10:17:53 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176943038
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 09:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe is het afgelopen met dat (volgens J.) zijn zelf gevonden nooit meer poetsen dingetje wat zijn tandarts had besteld? :)
Hij is inmiddels weer bij de tandarts geweest, maar er moest weer een kies getrokken worden. De situatie was er dus niet naar om het nog te bespreken. Volgende keer...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176945081
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:56 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hebben we hier ook gehad met L. die zat op voetbal, maar speelde een heel ander spel dan de rest van het team :') en was motorisch ook niet zo geweldig.
daarna ging hij op kickboksen. daar is hij motorisch enorm gegroeid, maar het vechten zelf was niet zijn ding.
daarna is hij gaan roeien en daar bleek hij aanleg voor te hebben.

zou kim niet op iets anders willen dan korfbal? misschien is er iets wat haar motoriek verbetert?
We gaan wel kijken naar iets anders, maar nog steeds geen idee wat. Afgelopen 4 weken achter elkaar allemaal ziek geweest. Dus ons hoofd stond er totaal niet naar. Nu iets aan het opkrabbelen.
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2018 @ 00:55:25 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_176962031
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat gevoel is er bij mij een beetje af, gelukkig. Momenteel heb ik wel stress vanwege de overgang naar de reguliere school, maar het is niet meer zoals wat jij omschrijft (gelukkig).

Hoe gaat het met L.?
het blijft spannend. hij moet van het eerste jaar nog steeds een aantal tentamens overdoen.
zo zonde dat hij vorig jaar zo de struisvogel heeft uitgehangen.
dit jaar heeft hij zelf hulptroepen geregeld. gesprek met de decaan, begeleiding van een oudere student en ook het gesprek met de schoolpsycholoog heeft hij allemaal zelf geregeld.
het enige waar ik toch op aangedrongen heb, is een gesprek met de mentor.
dan kan je toch echt wel merken dat ze dat niet gewend zijn. het was behoorlijk ongemakkelijk.
maar ik heb in elk geval mijn zorgen kunnen uiten (ik had het gevoel dat L. aan het verzuipen was in zijn leerwerk, de achterstand wegwerken van het vorige jaar en de boel die er in het tweede jaar bovenop kwam)
L. beaamde dat hij het inderdaad zo voelde en nu is de focus op het afsluiten van het eerste jaar gelegd en pakt hij van het tweede jaar mee wat hij aankan.

voor de rest is het een heerlijke jongen, met een apart gevoel voor humor.
gek op gamen (we hebben laatst samen 9 uur in het arcadekastenmuseum in zoetermeer rondgehangen en toen moest ik m nog wegslepen :D
en ik blijf me verbazen over wat hem zoal bezighoudt en hoe hij dat onder woorden brengt

sporten doet hij dus niet meer, maar hij had wel interesse om met mij mee te gaan hardlopen.
maar toen ik daar te serieus op inging, krabbelde hij toch terug
  maandag 5 februari 2018 @ 06:24:07 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176964768
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

het blijft spannend. hij moet van het eerste jaar nog steeds een aantal tentamens overdoen.
zo zonde dat hij vorig jaar zo de struisvogel heeft uitgehangen.
dit jaar heeft hij zelf hulptroepen geregeld. gesprek met de decaan, begeleiding van een oudere student en ook het gesprek met de schoolpsycholoog heeft hij allemaal zelf geregeld.
het enige waar ik toch op aangedrongen heb, is een gesprek met de mentor.
dan kan je toch echt wel merken dat ze dat niet gewend zijn. het was behoorlijk ongemakkelijk.
maar ik heb in elk geval mijn zorgen kunnen uiten (ik had het gevoel dat L. aan het verzuipen was in zijn leerwerk, de achterstand wegwerken van het vorige jaar en de boel die er in het tweede jaar bovenop kwam)
L. beaamde dat hij het inderdaad zo voelde en nu is de focus op het afsluiten van het eerste jaar gelegd en pakt hij van het tweede jaar mee wat hij aankan.

voor de rest is het een heerlijke jongen, met een apart gevoel voor humor.
gek op gamen (we hebben laatst samen 9 uur in het arcadekastenmuseum in zoetermeer rondgehangen en toen moest ik m nog wegslepen :D
en ik blijf me verbazen over wat hem zoal bezighoudt en hoe hij dat onder woorden brengt

sporten doet hij dus niet meer, maar hij had wel interesse om met mij mee te gaan hardlopen.
maar toen ik daar te serieus op inging, krabbelde hij toch terug
Oh, dat klinkt toch wel behoorlijk veel positiever dan een tijdje terug. Wat goed dat hij nog steeds bezig is met de opleiding en dat hij zelf hulp in heeft geschakeld ^O^
Het zal nu toch ook nog wel goed komen met het 1e jaar afmaken, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:51:28 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177995441
Livelink, weet J. al of hij komend schooljaar de overstap naar regulier onderwijs zal maken? (vroeg ik me ineens af).
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:54:57 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177995653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:51 schreef trui het volgende:

[..]

Livelink, en weet Job al of hij komend schooljaar de overstap naar regulier onderwijs zal maken? (vroeg ik me ineens af).
Nee, nog steeds niet. We kregen er vandaag toevallig weer mailtjes over van school. Maar Job blokkeert als het daarover gaat en wij zijn op het moment ook zo druk met mijn oudste en haar vervolgopleiding. Geen excuus, maar toch.
School heeft ons nu het mailadres gegeven van de ouders van een ander kind waar hetzelfde speelt. Dus die ga ik nu mailen om te kijken of we samen met een school contact kunnen leggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 22 maart 2018 @ 10:40:18 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178007225
Lastig dat hij zelf zoveel moeite heeft om erover te praten/na te denken. Ik vond dat lijstje van 'm zo knap een tijdje geleden. Toen kon hij er dus wel over nadenken. Misschien is niet concreet genoeg waar hij precies uit kan kiezen? Goed dat je samen kunt optrekken met die andere ouders. Hopelijk helpt dat een beetje.

Ik moest er aan denken omdat een kennis van me een VSO advies kreeg voor haar zoon, en erg bang is dat hij dan nooit meer op regulier onderwijs zal kunnen aansluiten. Maar op zich kan dat toch wel he, begreep ik o.a. uit jouw verhalen hier. Komt het nou vaak voor bij hem op school, dat leerlingen die overstap maken?
in de haak.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:55:48 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178013665
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:40 schreef trui het volgende:
Lastig dat hij zelf zoveel moeite heeft om erover te praten/na te denken. Ik vond dat lijstje van 'm zo knap een tijdje geleden. Toen kon hij er dus wel over nadenken. Misschien is niet concreet genoeg waar hij precies uit kan kiezen? Goed dat je samen kunt optrekken met die andere ouders. Hopelijk helpt dat een beetje.

Ik moest er aan denken omdat een kennis van me een VSO advies kreeg voor haar zoon, en erg bang is dat hij dan nooit meer op regulier onderwijs zal kunnen aansluiten. Maar op zich kan dat toch wel he, begreep ik o.a. uit jouw verhalen hier. Komt het nou vaak voor bij hem op school, dat leerlingen die overstap maken?
Niet zo vaak, nee. Ik begreep dat er vorig jaar twee kinderen waren overgestapt naar regulier en dit jaar dus misschien weer twee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178017116
Hebben/hadden jullie kinderen ook zo weinig empathie voor dieren?

Mijn zoon (nu 5) heeft al jaren ''sadistische'' trekjes richting onze kat. Kat is veel te goed en bijt/klauwt niet van zich af, dus moet ik het doen.

Paar voorbeelden; zo hard knuffelen dat hij het beestje bijna stikt, toetjes/bodylotion over hem heen smeren (toen was hij al 4...) , staart trekken, aan de kant schoppen, met speelgoed wild om hem afkomen om hem te laten schrikken.

Zonet wou poes naar buiten en deed Billy de deur een héél klein stukje open om vervolgens met z'n voet het beest er door heen te proberen drukken. Heb hem een mepperd verkocht en op de trap gezet. We hadden het gesprek al vaker gevoerd, maar dit keer heb ik hem beloofd dat als hij nog 1x de poes treitert, hij (de poes hè..) naar een ander baasje gaat.

Ik vind het zó lastig in schatten of dit nou bewust gedrag is of dat hij een gebrek aan empathie heeft voor dieren. Aangezien ze niet kunnen praten en niet kunnen laten weten wat wel/niet kan, zoals kinderen wel doen als Billy handtastelijk of vervelend is.
  donderdag 22 maart 2018 @ 21:43:35 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178022411
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:50 schreef Poes. het volgende:
Hebben/hadden jullie kinderen ook zo weinig empathie voor dieren?

Mijn zoon (nu 5) heeft al jaren ''sadistische'' trekjes richting onze kat. Kat is veel te goed en bijt/klauwt niet van zich af, dus moet ik het doen.

Paar voorbeelden; zo hard knuffelen dat hij het beestje bijna stikt, toetjes/bodylotion over hem heen smeren (toen was hij al 4...) , staart trekken, aan de kant schoppen, met speelgoed wild om hem afkomen om hem te laten schrikken.

Zonet wou poes naar buiten en deed Billy de deur een héél klein stukje open om vervolgens met z'n voet het beest er door heen te proberen drukken. Heb hem een mepperd verkocht en op de trap gezet. We hadden het gesprek al vaker gevoerd, maar dit keer heb ik hem beloofd dat als hij nog 1x de poes treitert, hij (de poes hè..) naar een ander baasje gaat.

Ik vind het zó lastig in schatten of dit nou bewust gedrag is of dat hij een gebrek aan empathie heeft voor dieren. Aangezien ze niet kunnen praten en niet kunnen laten weten wat wel/niet kan, zoals kinderen wel doen als Billy handtastelijk of vervelend is.
Ik kan hier geen standaard antwoord op geven. Wij hebben twee katten en twee konijnen als huisdieren. De konijnen gaan prima, maar die zitten ook buiten en zijn zelf natuurlijk schuw, dus dat zit elkaar niet in de weg.

Met de katten is het moeizamer. Pestgedrag tegen de katten herken en zie ik en daar treed ik ook consequent tegen op. Maar dat was vooral toen hij jonger was. Nu hij ouder wordt gaat het beter. Waar hij voorheen het liefst wou dat de katten hem niet in de weg liepen en hij absoluut niet wou dat er een kat op zijn kamer kwam, vindt hij het nu juist gezellig als er 's nachts een kat bij hem op bed ligt. Dus nu sjouwt hij die katten weer tegen hun zin naar zijn kamer als hij gaat slapen.

Hoewel dit dus geen treitergedrag is, is het voor de katten net zo vervelend. Dus nu moet ik hem er elke avond op wijzen dat de katten dat niet willen en dat hij niet kan afdwingen dat ze bij hem gaan liggen. Hij lijkt totaal niet te begrijpen dat hij ook rekening moet houden met wat de katten zelf willen.

Maar de andere kant van de medaille is dat hij de katten nu aandacht geeft en met hen speelt en hen aait, waar hij voorheen niks van de katten moest hebben. En zo langzamerhand is één van de katten nu ook zo ver dat ze al uit zichzelf mee naar boven gaat als hij naar bed gaat.

Moraal van het verhaal; ja, ik herken de moeizame relatie en het gebrek aan empathie en het daaruitvolgende pestgedrag. En als het enigszins kan zou ik zeker niet de kat uit huis doen. Grijp consequent in. Leer hem dat hij absoluut niet mag pesten en bescherm de kat tegen hem. Maar je hebt dus kans dat het met het ouder worden beter gaat en hij moet het toch leren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178027980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:43 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik kan hier geen standaard antwoord op geven. Wij hebben twee katten en twee konijnen als huisdieren. De konijnen gaan prima, maar die zitten ook buiten en zijn zelf natuurlijk schuw, dus dat zit elkaar niet in de weg.

Met de katten is het moeizamer. Pestgedrag tegen de katten herken en zie ik en daar treed ik ook consequent tegen op. Maar dat was vooral toen hij jonger was. Nu hij ouder wordt gaat het beter. Waar hij voorheen het liefst wou dat de katten hem niet in de weg liepen en hij absoluut niet wou dat er een kat op zijn kamer kwam, vindt hij het nu juist gezellig als er 's nachts een kat bij hem op bed ligt. Dus nu sjouwt hij die katten weer tegen hun zin naar zijn kamer als hij gaat slapen.

Hoewel dit dus geen treitergedrag is, is het voor de katten net zo vervelend. Dus nu moet ik hem er elke avond op wijzen dat de katten dat niet willen en dat hij niet kan afdwingen dat ze bij hem gaan liggen. Hij lijkt totaal niet te begrijpen dat hij ook rekening moet houden met wat de katten zelf willen.

Maar de andere kant van de medaille is dat hij de katten nu aandacht geeft en met hen speelt en hen aait, waar hij voorheen niks van de katten moest hebben. En zo langzamerhand is één van de katten nu ook zo ver dat ze al uit zichzelf mee naar boven gaat als hij naar bed gaat.

Moraal van het verhaal; ja, ik herken de moeizame relatie en het gebrek aan empathie en het daaruitvolgende pestgedrag. En als het enigszins kan zou ik zeker niet de kat uit huis doen. Grijp consequent in. Leer hem dat hij absoluut niet mag pesten en bescherm de kat tegen hem. Maar je hebt dus kans dat het met het ouder worden beter gaat en hij moet het toch leren.
Bedankt voor je fijne reactie :)

Helaas kan ik hem niet altijd beschermen, ik ben ook wel eens de kamer uit. Het echte treiteren gebeurd dan, zoals die keer dat mijn bodylotion en een andere keer dat er een toetje over hem werd uitgesmeerd.

Billy is juist heel erg gek op katten, maar snapt de grenzen tussen lief doen en pijn doen niet. Je kent vast het begrip ''doodknuffelen'' wel, omdat iets of iemand zo vreselijk schattig is. Nou dat is het vaak ook.

De kat mag ook niet weg, hij is de liefste en leukste die ik ooit heb gehad :@ Maar ik ga dan wel zo ver dat als ik hem niet meer kan beschermen ik de keus moet maken om hem wél te herplaatsen. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen..
  vrijdag 23 maart 2018 @ 07:24:25 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178028169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 06:50 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bedankt voor je fijne reactie :)

Helaas kan ik hem niet altijd beschermen, ik ben ook wel eens de kamer uit. Het echte treiteren gebeurd dan, zoals die keer dat mijn bodylotion en een andere keer dat er een toetje over hem werd uitgesmeerd.

Billy is juist heel erg gek op katten, maar snapt de grenzen tussen lief doen en pijn doen niet. Je kent vast het begrip ''doodknuffelen'' wel, omdat iets of iemand zo vreselijk schattig is. Nou dat is het vaak ook.

De kat mag ook niet weg, hij is de liefste en leukste die ik ooit heb gehad :@ Maar ik ga dan wel zo ver dat als ik hem niet meer kan beschermen ik de keus moet maken om hem wél te herplaatsen. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen..
Mijn katten konden zichzelf ook nog wel redelijk beschermen. Ze hebben onbegrijpelijkerwijs nog nooit naar hem uitgehaald, maar ze ontliepen hem in die tijd vooral. Ze hadden natuurlijk altijd het voordeel dat ze op plekken kunnen komen waar hij niet bij kon.

Sowieso zie ik dat dieren in het algemeen anders op hem reageren dan op mijn dochter. Mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld twee honden. Mijn zoon heeft die honden nooit kwaad gedaan of zoiets, maar je ziet gewoon dat als ik met hem bij mijn buurvrouw ben, dat de honden een wat afwachtende houding aannemen. Ze komen niet of heel voorzichtig naar hem toe. Het is wel eens alsof de dieren aanvoelen dat hij 'anders' is.

Dat merkte ik ook bij de katten. Ze ontweken hem vooral. Ze waren niet agressief maar vooral voorzichtig in hun gedrag bij hem. Mijn dochter die altijd lief is voor de katten heeft wel eens een haal gehad, maar dat doen ze dus niet bij hem.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178028278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Mijn katten konden zichzelf ook nog wel redelijk beschermen. Ze hebben onbegrijpelijkerwijs nog nooit naar hem uitgehaald, maar ze ontliepen hem in die tijd vooral. Ze hadden natuurlijk altijd het voordeel dat ze op plekken kunnen komen waar hij niet bij kon.

Sowieso zie ik dat dieren in het algemeen anders op hem reageren dan op mijn dochter. Mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld twee honden. Mijn zoon heeft die honden nooit kwaad gedaan of zoiets, maar je ziet gewoon dat als ik met hem bij mijn buurvrouw ben, dat de honden een wat afwachtende houding aannemen. Ze komen niet of heel voorzichtig naar hem toe. Het is wel eens alsof de dieren aanvoelen dat hij 'anders' is.

Dat merkte ik ook bij de katten. Ze ontweken hem vooral. Ze waren niet agressief maar vooral voorzichtig in hun gedrag bij hem. Mijn dochter die altijd lief is voor de katten heeft wel eens een haal gehad, maar dat doen ze dus niet bij hem.
Wat bijzonder! Dieren voelen gelukkig veel aan, onze vorige (overleden) kat kon Billy toentertijd juist altijd heel goed troosten en op z'n gemak stellen als hij in een driftbui zat.

Ik zit er aan te denken om een kattenluikje te laten installeren, zodat de poes weg kan komen als hij dat nodig acht. We hebben een klein huis en hij kan niet veel kanten op helaas.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 07:42:35 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178028294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:39 schreef Poes. het volgende:

[..]

Wat bijzonder! Dieren voelen gelukkig veel aan, onze vorige (overleden) kat kon Billy toentertijd juist altijd heel goed troosten en op z'n gemak stellen als hij in een driftbui zat.

Ik zit er aan te denken om een kattenluikje te laten installeren, zodat de poes weg kan komen als hij dat nodig acht. We hebben een klein huis en hij kan niet veel kanten op helaas.
Een kattenluikje lijkt me een goed plan, ja. Dat hebben wij inderdaad ook. Maar ook onder de bank of op of onder de kast was een heel goed plekje voor onze katten om buiten bereik van hem te blijven. Zulke incidenten als met de bodylotion zou dus bij ons ook echt niet denkbaar zijn geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178028308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Een kattenluikje lijkt me een goed plan, ja. Dat hebben wij inderdaad ook. Maar ook onder de bank of op of onder de kast was een heel goed plekje voor onze katten om buiten bereik van hem te blijven. Zulke incidenten als met de bodylotion zou dus bij ons ook echt niet denkbaar zijn geweest.
Die van mij is te zachtaardig, die duikt eerder in elkaar dan dat hij zich verstopt ;( Ik zal eens rond gaan kijken voor een luikje :)
pi_178052781
Hoi :W
Wij gaan binnenkort het traject van integrale vroeghulp in omdat onze K kenmerken van autisme heeft en ook gedragsproblemen. Nu vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaring heeft met de octopus watch?
  zaterdag 24 maart 2018 @ 13:55:00 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178056407
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:49 schreef angelatje het volgende:
Hoi :W
Wij gaan binnenkort het traject van integrale vroeghulp in omdat onze K kenmerken van autisme heeft en ook gedragsproblemen. Nu vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaring heeft met de octopus watch?
sorry angelatje, geen ervaring mee. Ik ben zelf de octopuswatch voor mijn zoon.
Verder veel sterkte gewenst met het traject dat jullie ingaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178063493
Angelatje, geen ervaring mee, wat livelink zegt... ik ben de "octopuswatch" hier ;).
Sterkte/succes met jullie traject.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_178064002
Bedankt allebei!
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:22:01 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178065719
Ik kende het ook nog niet. Mijn dochter zet wel zelf allerlei wekkers op haar telefoon voor bijv. aankleden, tandenpoetsen, e.d.; zij vindt dat soort duidelijke afspraken over wat je op welk moment doet dus wel heel prettig.
in de haak.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:33:30 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178066037
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:22 schreef trui het volgende:
Ik kende het ook nog niet. Mijn dochter zet wel zelf allerlei wekkers op haar telefoon voor bijv. aankleden, tandenpoetsen, e.d.; zij vindt dat soort duidelijke afspraken over wat je op welk moment doet dus wel heel prettig.
Dat vindt mijn zoon ook erg prettig, maar over het algemeen regisseer ik die momenten wel. Hoewel hij laatst wel overwoog om iets van een wekkerradio te nemen zodat hij zelf wat meer besef van tijd zou krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:50:17 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178067678
Ja, wij moeten ook echt nog wel hoofdlijnen in de gaten houden hoor.
in de haak.
  zondag 25 maart 2018 @ 12:47:07 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_178074984
Oh die tijd...
Hier door de week altijd yoghurt als ontbijt om 7.32.
Afgelopen week had hij buikgriep. Dus weinig eten. Vraag ik of hij een schaaltje yoghurt wil. "Nee mam, het is 12.05. Dan kan ik geen yoghurt meer eten."
Met wisseling winter-/zomertijd gelukkig geen problemen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_178080120
Hoe doen jullie kinderen het met huiswerk?

M. heeft nogal de neiging om dingen uit te stellen tot het laatste moment. Toetsen een dag van tevoren doorlezen en dan denken wij: ach laat haar maar eens voelen dat het mis gaat, maar het gaat over het algemeen dus gewoon goed en dan haalt ze een dikke voldoende...
Maar spreekbeurt en werkstuk moesten dus op het laatste moment en dan is het stress omdat ze zoveel moet.
Ze doet typecursus en daar moet ze eigenlijk elke dag voor oefenen, maar het blijft strijd.
Dan hebben ze ook elke week 1 blad huiswerk, daar draait ze haar hand niet voor om, maar ze blijft het uitstellen. Ook als we het op papier zetten.
Nu ben ik zelf ook geen held in plannen, maar iemand tips hoe ik haar daar dan toch enigzins bij kan helpen?
Ik ga dit ook maar eens met onze begeleidster oppakken, want over anderhalf jaar brugklas... ik heb er een hard hoofd in...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_178080596
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:25 schreef Nijna het volgende:
Hoe doen jullie kinderen het met huiswerk?

M. heeft nogal de neiging om dingen uit te stellen tot het laatste moment. Toetsen een dag van tevoren doorlezen en dan denken wij: ach laat haar maar eens voelen dat het mis gaat, maar het gaat over het algemeen dus gewoon goed en dan haalt ze een dikke voldoende...
Maar spreekbeurt en werkstuk moesten dus op het laatste moment en dan is het stress omdat ze zoveel moet.
Ze doet typecursus en daar moet ze eigenlijk elke dag voor oefenen, maar het blijft strijd.
Dan hebben ze ook elke week 1 blad huiswerk, daar draait ze haar hand niet voor om, maar ze blijft het uitstellen. Ook als we het op papier zetten.
Nu ben ik zelf ook geen held in plannen, maar iemand tips hoe ik haar daar dan toch enigzins bij kan helpen?
Ik ga dit ook maar eens met onze begeleidster oppakken, want over anderhalf jaar brugklas... ik heb er een hard hoofd in...
Schoolwerk tot op het laatste moment uitstellen is wel iets waar de meeste tieners/pubers last van hebben. ;) Het wordt inderdaad een probleem als het de avond(en) voor de deadline veel stress oplevert. De overstap naar de brugklas opzich is al een hele onderneming, dus verstandig dat je daar al rekening mee houdt. 👍🏻

Wat betreft de typecursus waar ze elke dag voor moet oefenen: is het een idee en is het mogelijk om daar een vast tijdstip op de dag voor te kiezen? Bijvoorbeeld elke werkdag voor of na het eten een uurtje. Of is dat al geprobeerd?

Heeft ze eigenlijk een vaste plek in huis waar ze zich prettig voelt en (daardoor) goed aan school kan werken? Dan bedoel ik een plek die ook bedoeld is om aan te werken, zoals een bureau op haar slaapkamer of de eettafel in de woonkamer.
  zondag 25 maart 2018 @ 18:22:35 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178081521
Huiswerk gaat eigenlijk bij mijn zoon heel gestructureerd (met hulp van mijn kant). Elke dag als hij uit school komt kijken we naar het huiswerk van de komende periode en dan maken we een planning waar hij zich keurig aan houdt.

Het gaat bij hem alleen maar fout als er onduidelijkheden zijn of last minute wijzigingen. Dan weigert hij doodleuk om mee te werken. Maar ook dat gaat wel steeds beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178083241
Physsic, ik vind het sowieso soms wel lastig om te bepalen of gedrag nou gewoon tiener/puber gedrag is of dat het meer ass gerelateerd is, maar dat terzijde ;).

Vaste typetijd hebben we geprobeerd, als ik eten ging maken, zou zij typen. Maar dan nog moeten we er bovenop blijven zitten om te zorgen dat ze het ook daadwerkelijk gaat doen. Ik denk nu wel dat "als ik ga koken" misschien niet concreet genoeg is... we kunnen het proberen of een tijdstip eraan verbinden, meer effect heeft!

Ze heeft een vaste plek, aan de keukentafel. Haar bureau op haar kamer is een grote bende en al zou het opgeruimd zijn, vermoed ik dat ze heel andere dingen daar zou gaan doen. Dus dan maar in het zicht aan tafel beneden.

We blijven zoeken naar een manier die gaat werken hier.

Livelink, wat fijn dat als de planning er is, dat hij zich er zo goed aan kan houden (mits geen onduidelijkheden en last minute wijzigingen)!
Zou wel tof zijn als wij ook zoiets zouden kunnen bereiken... ooit ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 25 maart 2018 @ 19:48:36 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_178083745
Wij maken hier ook de planning. En we maken ook samen het huiswerk. Is ook pas groep 7, maar wél 3x per week, plus huiswerk logopedie. En regelmatig een toets of werkstuk. Ik vind het erg veel. Eigenlijk zouden we ivm schrijfstoornis ook een typecursus moeten doen, maar daar zie ik echt geen ruimte voor. Dat wordt in de zomervakantie denk ik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_178083817
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:30 schreef Nijna het volgende:
Physsic, ik vind het sowieso soms wel lastig om te bepalen of gedrag nou gewoon tiener/puber gedrag is of dat het meer ass gerelateerd is, maar dat terzijde ;).

Vaste typetijd hebben we geprobeerd, als ik eten ging maken, zou zij typen. Maar dan nog moeten we er bovenop blijven zitten om te zorgen dat ze het ook daadwerkelijk gaat doen. Ik denk nu wel dat "als ik ga koken" misschien niet concreet genoeg is... we kunnen het proberen of een tijdstip eraan verbinden, meer effect heeft!

Ze heeft een vaste plek, aan de keukentafel. Haar bureau op haar kamer is een grote bende en al zou het opgeruimd zijn, vermoed ik dat ze heel andere dingen daar zou gaan doen. Dus dan maar in het zicht aan tafel beneden.

We blijven zoeken naar een manier die gaat werken hier.

Livelink, wat fijn dat als de planning er is, dat hij zich er zo goed aan kan houden (mits geen onduidelijkheden en last minute wijzigingen)!
Zou wel tof zijn als wij ook zoiets zouden kunnen bereiken... ooit ;)
Klopt het dat als ze er eenmaal aan begonnen is, dat het dan (over het algemeen natuurlijk) wel bijna vanzelf gaat? Of heeft ze er ook tussendoor nog moeite mee om zich te blijven concentreren en inzetten?

In het eerste geval:
Wat misschien helpt is een studeerplek waar ze op elke moment kan gaan zitten en bijna meteen kan beginnen. Dus niet een bureau of tafel waar eerst andere spullen aan de kant moeten worden geschoven, waarna ze eerst nog haar schoolspullen moet 'uitstallen' voordat ze kan beginnen. Dat kan namelijk (onbewust) als een extra drempel werken om zich ergens echt toe te zetten. Dan is het fijn als er een stoel is waar je alleen maar hoeft te gaan zitten en dan al bijna meteen aan de slag kan. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, het is maar een suggestie.

Verwacht overigens niet dat zo'n nieuwe verandering (zoals ook een vast tijdstip voor de typcursus) direct vanaf de eerste dag een succes is he. Kan een paar dagen duren voordat dat nieuwe ritme ook in haar hoofd z'n plek heeft gevonden. :)
pi_178084480
Moonah, hier ook groep 7, maar volgens mij wel minder huiswerk dan bij jullie. De typecursus kon op school, sinds dit jaar vanaf groep 6, maar hoe praktisch het ook is... ik zou er voor de 2e niet zo gauw voor kiezen, want het is wel veel...

Physsic, als ze eenmaal bezig is dan gaat het vaak wel. Kant en klare studeerplek lijkt ook nog wel iets om te proberen, dank je in elk geval voor het meedenken!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 26 maart 2018 @ 14:46:40 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178099475
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:48 schreef Moonah het volgende:
Wij maken hier ook de planning. En we maken ook samen het huiswerk. Is ook pas groep 7, maar wél 3x per week, plus huiswerk logopedie. En regelmatig een toets of werkstuk. Ik vind het erg veel. Eigenlijk zouden we ivm schrijfstoornis ook een typecursus moeten doen, maar daar zie ik echt geen ruimte voor. Dat wordt in de zomervakantie denk ik.
Ik vind 3x huiswerk per week ook veel hoor, zeker als daar nog allerlei andere dingen bij komen.

Bij Cato moeten we ook nog behoorlijk sturen en meedenken qua planning als 't om huiswerk gaat. Maar sommige overhoor-apps zijn wel echt een uitkomst gebleken voor haar. (Quizlet voor woordjes. Ideaal!).
in de haak.
  maandag 26 maart 2018 @ 15:32:25 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178100718
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:46 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vind 3x huiswerk per week ook veel hoor, zeker als daar nog allerlei andere dingen bij komen.

Bij Cato moeten we ook nog behoorlijk sturen en meedenken qua planning als 't om huiswerk gaat. Maar sommige overhoor-apps zijn wel echt een uitkomst gebleken voor haar. (Quizlet voor woordjes. Ideaal!).
Wij gebruiken wrts voor woordjes en zinnetjes. Werkt perfect inderdaad. Ik heb een betaald account en het is echt een uitkomst. Quizlet kende ik nog niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 26-03-2018 15:45:52 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:15:15 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178102960
Quizlet is ook gratis prima te gebruiken. En je kunt woordenlijsten delen met klasgenoten, dat scheelt invoerwerk.
in de haak.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:19:33 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178103076
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:15 schreef trui het volgende:
Quizlet is ook gratis prima te gebruiken. En je kunt woordenlijsten delen met klasgenoten, dat scheelt invoerwerk.
Ja, dat kan bij wrts ook (maar dan delen met iedereen). Maar ik gebruik het ook om gewoon zelf vragen en antwoorden in te zetten. Dus ik typ me soms wezenloos en dan ben ik te egoïstisch om het allemaal te delen :@
Misschien dat ik eind van het jaar in 1 x alles deel.

De woordenlijsten kan ik overnemen vanuit de boeken, dus die hoef ik niet zelf te typen. En de reden dat ik een betaald account heb is dat ik dan onbeperkt lijsten kan opslaan, want ook te lui om de hele tijd te verwijderen en zo. Gemak dient soms de mens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:21:16 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178103113
hier ook met iedereen hoor, maar ik bedoel dat je soms wel even moet weten dat een ander het ook gebruikt om het met elkaar te delen. Bij Willem hebben ze dat redelijk verdeeld onderling. En zijn Duits docente voert zelfs zelf alles in, erg aardig.
in de haak.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:26:23 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178103249
Kan je met die apps ook op de computer dingen invoeren, via de telefoon lijkt me dat echt een gedoe
***
  maandag 26 maart 2018 @ 17:33:02 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178103449
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:26 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je met die apps ook op de computer dingen invoeren, via de telefoon lijkt me dat echt een gedoe
Van Quizlet weet ik het niet, maar wrts werk ik alleen maar mee op de pc en mijn zoon ook. Dat is qua typen een stukje sneller en makkelijker, vind ik. En dan zeker met al die duitse vervelende letters en hoofdletters.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178107486
Goede tips, die apps!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:29:12 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178117709
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:26 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je met die apps ook op de computer dingen invoeren, via de telefoon lijkt me dat echt een gedoe
ik doe 't inderdaad gewoon via de pc hoor. Willem gebruikt liever de iPad versie. Misschien had ik het niet specifiek 'apps' moeten noemen, maar 'sites' en 'programma's'. Het scheelt in elk geval een hoop irritaties (en tijd) die je bij mondeling overhoren wel hebt. Tegenover een mens voel je je toch eerder bezwaard als je een woord voor de 10e keer nog niet goed hebt, terwijl zo'n programma er niks om geeft. Je krijgt wel percentages te zien van het aantal woorden of zinnen dat je al beheerst. Dat vindt Cato ook al wel een beetje stressvol, dus zij doet er vaak een ronde met afkijken aan vooraf. :D Maar ja. En het is ook fijn dat er allerlei afwisselende manieren zijn om jezelf te overhoren. Multiple choice bijvoorbeeld (het makkelijkst), omdraaiende kaartjes waarbij je zelf kunt aangeven of je het goed of fout had, en de meest strenge versie is dat je het antwoord zelf steeds in moet vullen.

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 27-03-2018 09:45:26 ]
in de haak.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:38:50 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178117844
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:48 schreef Moonah het volgende:
Wij maken hier ook de planning. En we maken ook samen het huiswerk. Is ook pas groep 7, maar wél 3x per week, plus huiswerk logopedie. En regelmatig een toets of werkstuk. Ik vind het erg veel. Eigenlijk zouden we ivm schrijfstoornis ook een typecursus moeten doen, maar daar zie ik echt geen ruimte voor. Dat wordt in de zomervakantie denk ik.
Krijgt hij ook echt drie keer per week iets op, of kan hij zelf zelf bepalen wanneer hij het doet? Ik vind het ook nogal pittig, zeker voor Nederlandse begrippen.

Bezig met een literatuurstudie over huiswerk op het moment :P
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:09:12 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_178132651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Krijgt hij ook echt drie keer per week iets op, of kan hij zelf zelf bepalen wanneer hij het doet? Ik vind het ook nogal pittig, zeker voor Nederlandse begrippen.
Is ook echt pittig. Soms wel 3 kwartier bezig aan een taak. Maar wel zelf in te plannen.
quote:
Bezig met een literatuurstudie over huiswerk op het moment :P
Ah! Heb je al ontdekt dat huiswerk helemaal niet zo veel toevoegt?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:39:55 #143
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178133609
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:09 schreef Moonah het volgende:
Ah! Heb je al ontdekt dat huiswerk helemaal niet zo veel toevoegt?
Heel eerlijk gezegd sta ik nog te kijken van hoeveel het wel toevoegt (en het zijn allemaal peer-reviewed bronnen, dus redelijk betrouwbaar spul). Weliswaar met veel mitsen en maren, maar toch... Met name mijn jongste is er niet zo erg blij mee :P
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:11:40 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178141608
:D Ik denk dat het bij ons ook echt veel uitmaakt dat ze thuis nog eens naar de stof kijken. Zeker Cato, die droomt tijdens de les vaak weg en krijgt soms thuis pas bepaalde inzichten, bijv. over wiskunde, als we samen nog eens een aantal opdrachten maken. En stampwerk kun je ook niet zo goed op school doen.
Maar of het wenselijk is dat jonge kinderen veel van hun vrije tijd aan huiswerk moeten besteden is natuurlijk een tweede, ik vind 't ook belangrijk dat er genoeg tijd is om lekker te spelen.
in de haak.
  maandag 16 april 2018 @ 19:49:38 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_178561210
Oh dames, ik ben zo een prachtig, ontroerend, leerzaam en indrukwekkend boek aan het lezen.
Zondagskind, van Judith Visser.

Mijn man heeft het voor me gekocht. O+
Hij had een interview met de auteur gezien bij Pauw.

Het is een autobiografische roman van een vrouw met Asperger. Dit boek is zó treffend geschreven.... Je krijgt een fantastisch inkijkje in de gevoels-, gedachten-, en belevingswereld van de schrijfster, beginnend als kleuter, tot aan haar volwassenheid. Ik vind het boek een verrijking voor mijzelf als moeder van een kind met ASS, én als leerkracht. Echt een enorme aanrader.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_178564507
Moonah, ik heb hem mijzelf cadeau gedaan afgelopen week en ben ook aan het lezen.
Wat kan ze het goed verwoorden! (ik herken ook dingen van mijzelf, wel minder extreem)
Absolute aanrader!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 april 2018 @ 22:31:13 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178566192
Bedankt voor de tip, Moonah. Ik zet 'm op mijn wensenlijstje!!
in de haak.
  Jubileum moderator dinsdag 17 april 2018 @ 18:46:48 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_178583511
Ik heb hem in 1 ruk uitgelezen, ik vond het echt een prachtig boek inderdaad.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:48:42 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178584991
Jup staat op mn leeslijst voor de vakantie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:19:14 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178900573
Ruim over de helft. Natuurlijk is niet alles herkenbaar, maar het opent wel mn ogen qua informatieverwerking.
Ik kan soms zo boos worden omdat het weer eens fout ging op school en dat het enige antwoord dat ik krijg dat ze het ook niet weet.

Ik herken het overgevoelige wel van vroeger, dat gaat nu een stuk beter. Ik zei vanmorgen nog tegen J: “weet je nog dat we een dag konden verpesten als niet het roze bord met de roze beker voor Jen was”.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 mei 2018 @ 22:31:51 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178902768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ruim over de helft. Natuurlijk is niet alles herkenbaar, maar het opent wel mn ogen qua informatieverwerking.
Ik kan soms zo boos worden omdat het weer eens fout ging op school en dat het enige antwoord dat ik krijg dat ze het ook niet weet.

Ik herken het overgevoelige wel van vroeger, dat gaat nu een stuk beter. Ik zei vanmorgen nog tegen J: “weet je nog dat we een dag konden verpesten als niet het roze bord met de roze beker voor Jen was”.
Fijn dat dat nu zoveel beter gaat ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:52:16 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178910440
Ik heb het ook gelezen en kon het niet altijd droog houden. Ik vind het een mooie inkijk van hoe het soms bij een ander werkt in zijn/haar hoofd.

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 03-05-2018 12:19:15 ]
***
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:32:26 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178911230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het ook gelezen en kon het niet altijd droog houden. Ik vind het een mooie inkijk van hoe het soms bij een ander werkt in zijn/haar hoofd.
Met Sensa?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:22:38 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178913826
Ook, maar ook bij hele kleine dingen zoals de juf die haar boek afpakte omdat ze dat nog niet zou kunnen lezen etc.
Of die kuttekoppen bij de Blokker die er niks van begrepen.

/watje
***
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:32:11 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178914029
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ook, maar ook bij hele kleine dingen zoals de juf die haar boek afpakte omdat ze dat nog niet zou kunnen lezen etc.
Of die kuttekoppen bij de Blokker die er niks van begrepen.

/watje
Ik vond de worsteling met zichzelf mooi beschreven. Dat ze heus doorhad dat ze anders was en de normale ik steeds alles goed zag doen, maar dat zelf gewoon niet kon.
Het “doe-toch-eens-normaal” wat ik er genoeg uitflap, krijgt dan wel een andere lading.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:54:17 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178914610
Ja inderdaad. Wel willen, maar het gewoon niet voor elkaar krijgen.
***
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:14:00 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178915066
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja inderdaad. Wel willen, maar het gewoon niet voor elkaar krijgen.
Maar je ziet ook de groei. En precies dat zie ik dus ook terug. Dat ze zich uiteindelijk toch met veel moeite kunnen aanpassen aan wat anderen verwachten. Het gaat allemaal niet vanzelf en bij alles moet worden nagedacht, maar soms lukt het om bijna “normaal” te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:37:01 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178915465
Dat lijkt me toch wel heel fijn ook. :*
Want hoewel iemand natuurlijk is hoe en wie hij/zij is, is het leven over het algemeen wel iets makkelijker als je een klein beetje meer jezelf kan aanpassen aan de grote stroom.
***
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:16:30 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178916237
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar je ziet ook de groei. En precies dat zie ik dus ook terug. Dat ze zich uiteindelijk toch met veel moeite kunnen aanpassen aan wat anderen verwachten. Het gaat allemaal niet vanzelf en bij alles moet worden nagedacht, maar soms lukt het om bijna “normaal” te zijn.
QFT, want dat is wat ik hier ook zie. En dan gaat het niet zozeer om normaal zijn, maar wel dat hij zich weet aan te passen en ook accepteert dat hij zich vaak moet aanpassen.

Dus geeft hij nu bijvoorbeeld netjes aan iedereen een hand op een familiedag, ook al komt hij me later wel vragen of hij dat goed heeft gedaan. En zegt hij bij het weggaan heel beleefd dat hij het leuk heeft gehad en vraagt dan vervolgens aan mij: "want dat hoor je toch te zeggen?"

Het zijn kleine dingen en er valt misschien ook wat voor te zeggen om toe te staan dat hij geen handen schudt, maar uiteindelijk is het toch makkelijker dat hij het wel doet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:30:20 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178916528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:16 schreef livelink het volgende:

[..]

QFT, want dat is wat ik hier ook zie. En dan gaat het niet zozeer om normaal zijn, maar wel dat hij zich weet aan te passen en ook accepteert dat hij zich vaak moet aanpassen.

Dus geeft hij nu bijvoorbeeld netjes aan iedereen een hand op een familiedag, ook al komt hij me later wel vragen of hij dat goed heeft gedaan. En zegt hij bij het weggaan heel beleefd dat hij het leuk heeft gehad en vraagt dan vervolgens aan mij: "want dat hoor je toch te zeggen?"

Het zijn kleine dingen en er valt misschien ook wat voor te zeggen om toe te staan dat hij geen handen schudt, maar uiteindelijk is het toch makkelijker dat hij het wel doet.
Precies dit he.

En uiteindelijk zie ik veel van mezelf. Misschien heeft Jen het allemaal niet van een vreemde. Dat aankijken, ik kan het nog steeds niet en toch zit ik aan de kant van de tafel waar ik mensen ontvang of ze bij ons aan het werk kunnen. Continu gaat het dan in mn hoofd dat ik ze moet aankijken, dat ik af en toe moet knikken zodat mensen wel doorhebben dat ik luister.

Ik vind het mooi dat je zoiets echt kan omschrijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:09:04 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179185758
Ik heb het boek ook gelezen inmiddels, zeer de moeite waard!
in de haak.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:36:36 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179186512
Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga eens kijken of ik hem in de bieb kan krijgen.
Kleine update met de zoektocht naar de reguliere school; dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Met als dieptepunt de reactie van 1 school: "we zitten niet op dit soort gevallen te wachten".

Of misschien moet ik eigenlijk wel waarderen dat zij er tenminste eerlijk en recht voor uitkwamen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:04:48 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179192023
O wat een domper, Livelink! :{ :{ :{
in de haak.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:11:48 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179192148
Oh wauw... eerlijk misschien, maar wel heel lomp... :{
Wat jammer joh... -O-
***
pi_179192281
Wat lomp, Livelink :{
Wel eerlijk, maar k*t om te horen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179192569
Livelink wat een botte reactie zeg. Even uit interesse en omdat ik zelf geen verstand heb van de regels hieromtrent. Mogen ze J zomaar weigeren?
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:39:45 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179192680
Dat vraag ik me ook af, hoe zit dat eigenlijk?
in de haak.
pi_179192968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:36 schreef livelink het volgende:
Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga eens kijken of ik hem in de bieb kan krijgen.
Kleine update met de zoektocht naar de reguliere school; dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Met als dieptepunt de reactie van 1 school: "we zitten niet op dit soort gevallen te wachten".

Of misschien moet ik eigenlijk wel waarderen dat zij er tenminste eerlijk en recht voor uitkwamen.
Er is wel een verschil tussen eerlijk en lomp zeg. Wat vindt hij er zelf van?

Wij zijn bezig met zaterdagopvang en onderzoeken of Dot evt af en toe een weekend logeeropvang kan. Dat idee geeft al rust voor we het goed en wel geregeld hebben. Zeker in combinatie met de (ook relatief nieuwe) medicatie. Het allerfijnste aan die medicatie vind ik wel dat ik een veel blijer, ontspannener kind heb, maar ik moet zeggen dat meer rust in huis ook voor ons een hoop oplevert.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179193328
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen eerlijk en lomp zeg. Wat vindt hij er zelf van?

Wij zijn bezig met zaterdagopvang en onderzoeken of Dot evt af en toe een weekend logeeropvang kan. Dat idee geeft al rust voor we het goed en wel geregeld hebben. Zeker in combinatie met de (ook relatief nieuwe) medicatie. Het allerfijnste aan die medicatie vind ik wel dat ik een veel blijer, ontspannener kind heb, maar ik moet zeggen dat meer rust in huis ook voor ons een hoop oplevert.
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179193407
Dat klinkt wel fijn Vanyel! Succes met uitzoeken!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:38:41 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179197803
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen eerlijk en lomp zeg. Wat vindt hij er zelf van?

Wij zijn bezig met zaterdagopvang en onderzoeken of Dot evt af en toe een weekend logeeropvang kan. Dat idee geeft al rust voor we het goed en wel geregeld hebben. Zeker in combinatie met de (ook relatief nieuwe) medicatie. Het allerfijnste aan die medicatie vind ik wel dat ik een veel blijer, ontspannener kind heb, maar ik moet zeggen dat meer rust in huis ook voor ons een hoop oplevert.
Zou zoiets met pleegzorg kunnen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179204564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:36 schreef livelink het volgende:
Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga eens kijken of ik hem in de bieb kan krijgen.
Kleine update met de zoektocht naar de reguliere school; dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Met als dieptepunt de reactie van 1 school: "we zitten niet op dit soort gevallen te wachten".

Of misschien moet ik eigenlijk wel waarderen dat zij er tenminste eerlijk en recht voor uitkwamen.
Wat ontzettend lomp zeg!

Wij wachten ondertussen op de toekenning voor de praktijkschool voor Kim. ( Pro Assen)
Ze is er een paar keer geweest met school, heeft er lessen gehad om te wennen. Dus het lijkt me sterk dat het niet doorgaat en eigenlijk is er ook geen andere optie.
Kim vond het wel leuk, maar ze vind het erg spannend en eng en wil veel liever op de huidige school blijven.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:06:20 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179204663
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Livelink wat een botte reactie zeg. Even uit interesse en omdat ik zelf geen verstand heb van de regels hieromtrent. Mogen ze J zomaar weigeren?
Ik heb geen idee. Als je je aanmeldt moeten ze er wat mee, geloof ik. Maar ze kunnen altijd zeggen dat ze vol zitten. Maar ja, wij hebben hem natuurlijk niet op deze school aangemeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179204695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou zoiets met pleegzorg kunnen?
Pleegzorg? Klinkt voor mij heel ernstig en overmatig. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
We zijn in gesprek met een zorgorganisatie die periodiek weekendopvang biedt, het is alleen de vraag of ze plek hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:08:44 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179204717
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen eerlijk en lomp zeg. Wat vindt hij er zelf van?

Wij zijn bezig met zaterdagopvang en onderzoeken of Dot evt af en toe een weekend logeeropvang kan. Dat idee geeft al rust voor we het goed en wel geregeld hebben. Zeker in combinatie met de (ook relatief nieuwe) medicatie. Het allerfijnste aan die medicatie vind ik wel dat ik een veel blijer, ontspannener kind heb, maar ik moet zeggen dat meer rust in huis ook voor ons een hoop oplevert.
J. zelf hoeft niet zo nodig naar een andere school, dus hem maakt het niet zoveel uit. En van die opmerking heeft hij natuurlijk geen weet.

Ik hoop dat het gaal lukken, Vanyel. En fijn dat de nieuwe medicatie zo positief werkt. Hopelijk blijft dat zo en houden jullie die rust in huis :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179204742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:08 schreef livelink het volgende:

[..]

J. zelf hoeft niet zo nodig naar een andere school, dus hem maakt het niet zoveel uit. En van die opmerking heeft hij natuurlijk geen weet.

Ik hoop dat het gaal lukken, Vanyel. En fijn dat de nieuwe medicatie zo positief werkt. Hopelijk blijft dat zo en houden jullie die rust in huis :*
Is de eerste medicatie zelfs. We waren nogal terughoudend.
Achteraf gezien....
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:13:19 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179204813
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pleegzorg? Klinkt voor mij heel ernstig en overmatig. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
We zijn in gesprek met een zorgorganisatie die periodiek weekendopvang biedt, het is alleen de vraag of ze plek hebben.
Vrienden van mij hebben een tijd lang aan weekendpleegzorg gedaan. Ze hadden dan in het weekend een jongen in huis met ernstige adhd. Ze gingen veel met hem sporten en wandelen en zo en daarmee kreeg het gezin van die jongen in het weekend de kans om even tot rust te komen, bij te tanken en wat aandacht aan de andere kinderen te geven.
Dat is dus wel onder de noemer pleegzorg, maar was helemaal niet zwaar of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:20:13 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179204953
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is de eerste medicatie zelfs. We waren nogal terughoudend.
Achteraf gezien....
Zo begrijpelijk. Medicatie heeft ons indertijd ook veel gebracht, maar de stap er naar toe is zwaar en de reacties van de mensen om je heen vaak ook. Wij zijn alweer heel lang van de medicatie af, het is dus ook niet per definitie die onomkeerbare weg wat iedereen altijd lijkt te denken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:21:26 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179204979
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:00 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Wat ontzettend lomp zeg!

Wij wachten ondertussen op de toekenning voor de praktijkschool voor Kim. ( Pro Assen)
Ze is er een paar keer geweest met school, heeft er lessen gehad om te wennen. Dus het lijkt me sterk dat het niet doorgaat en eigenlijk is er ook geen andere optie.
Kim vond het wel leuk, maar ze vind het erg spannend en eng en wil veel liever op de huidige school blijven.
Ik hoop dat Kim en jullie snel duidelijkheid krijgen en dat Kim ook snel gewend zal zijn. Het is ook wel weer een grote overgang hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179205065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Zo begrijpelijk. Medicatie heeft ons indertijd ook veel gebracht, maar de stap er naar toe is zwaar en de reacties van de mensen om je heen vaak ook. Wij zijn alweer heel lang van de medicatie af, het is dus ook niet per definitie die onomkeerbare weg wat iedereen altijd lijkt te denken.
:D
Veel mensen om ons heen verzuchten opgelucht hoe veel rustiger ze is ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:54:48 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179205737
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
Veel mensen om ons heen verzuchten opgelucht hoe veel rustiger ze is ;)
Dan is het effect wel heel duidelijk, ja :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179214212
Hopelijk snel duidelijkheid voor Kim, Ingrid. Spannend!

Vanyel, wat fijn dat die medicatie zo duidelijk effect heeft!

Wij gaan van de week met leerkracht van de oudste om de tafel, afspraken maken voor schoolkamp. M. wil gaan proberen te slapen op kamp. Afgelopen 2 jaar thuis geslapen en in groep 8 gaan ze naar 1 van de eilanden, dus zou wel mooi zijn als ze het gaat proberen. Zou voor haarzelf ook een opsteker zijn als het lukt :).
We zullen zien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179218302
Stoer dat ze het zelf wil proberen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:17:32 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179218348
Succes Nijna! wel fijn dat ze dus al een beetje geoefend heeft met het idee van kamp. Bij ons was groep 8 de eerste keer.

Ingrid, hopelijk kan ze naar die praktijkschool, succes. Altijd spannend, zo'n overgang! Al zal het uiteindelijk ook weer gaan wennen.
in de haak.
pi_179221976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:17 schreef trui het volgende:
Succes Nijna! wel fijn dat ze dus al een beetje geoefend heeft met het idee van kamp. Bij ons was groep 8 de eerste keer.
Groep 4 was hier de eerste keer en dat was niet zo'n succes (erg heimwee, maar daar kwam ik pas een jaar later achter, volgens juf was het goed gegaan).
Groep 5 en 6 heeft ze thuis geslapen en nu gaat ze het toch weer proberen.
De laatste keer bij opa en oma logeren ging ook goed ^O^ (ze wilde zelfs nog wel een nachtje langer blijven ;) )

Inmiddels gaan ze pas vanaf groep 6 op kamp, vond groep 4 ook nog wel jong hoor.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179222667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik hoop dat Kim en jullie snel duidelijkheid krijgen en dat Kim ook snel gewend zal zijn. Het is ook wel weer een grote overgang hoor.
Ja is het ook. En dan is haar lichaam ook nog erg aan het veranderen wat ze niet leuk en raar vind. Ze is afgelopen weekend voor het eerst ongesteld worden. Dat is ookal een grote verandering. ;)
Het zal vast allemaal wel goed komen, 1 verandering tegelijk is wel genoeg hoor. Ze is ook een stuk drukker/onrustiger.
pi_179222707
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:03 schreef Nijna het volgende:
Hopelijk snel duidelijkheid voor Kim, Ingrid. Spannend!

Vanyel, wat fijn dat die medicatie zo duidelijk effect heeft!

Wij gaan van de week met leerkracht van de oudste om de tafel, afspraken maken voor schoolkamp. M. wil gaan proberen te slapen op kamp. Afgelopen 2 jaar thuis geslapen en in groep 8 gaan ze naar 1 van de eilanden, dus zou wel mooi zijn als ze het gaat proberen. Zou voor haarzelf ook een opsteker zijn als het lukt :).
We zullen zien.
Knap ook dat ze het zelf wil proberen.
Toen Kim van kamp hoorde leek het haar reuze interessant en cool om niet thuis te slapen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:44:15 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179222784
Dat is inderdaad best veel tegelijk, Ingrid. Sterkte ermee!

En Vanyel, ik hoop dat jullie snel een goed weekend opvang adres hebben voor Dot. Er zijn inderdaad ook deeltijd-pleeggezinnen voor zoiets. Maar welke organisatie of constructie het uiteindelijk ook word: Belangrijkste is dat men er goed met Dot om kan gaan en ze zich er prettig voelt. Fijn dat de medicatie al zoveel verschil maakt!
in de haak.
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:20:10 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179224680
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pleegzorg? Klinkt voor mij heel ernstig en overmatig. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
We zijn in gesprek met een zorgorganisatie die periodiek weekendopvang biedt, het is alleen de vraag of ze plek hebben.
Er zijn meerdere vormen inderdaad.

Misschien de moeite waard om eens na te gaan. Het kan ook gewoon weekendopvang zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179225155
Als dit op niks uitloopt, mogelijk als volgende optie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:49:22 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179246685
Vandaag heb ik nog een laatste reguliere school gesproken. De school in dezelfde plaats als waar J. nu op school zit. Zij waren heel enthousiast. In principe nam deze school hem aan, want ze hadden ervaring met andere kinderen die van de huidige school kwamen en ze wisten dat als die school aangaf dat het kon, dat het dan ook echt kon.

Nog geen half uur later belden ze terug. Het was toch wel een probleem, want onze woonplaats valt onder een ander samenwerkingsverband. En dat moesten ze eerst helemaal uitzoeken of dat wel kon. Dus we zijn weer terug bij af. Maar het was toch fijn om gewoon een enthousiaste reactie te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179246791
Livelink gaan ze nu toch uitzoeken of het kan of houdt het gewoon op?
Wel heel fijn om een positieve reactie te hebben van een school. Maar jeetje, wát een zoektocht. :o
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:11:08 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179247115
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Livelink gaan ze nu toch uitzoeken of het kan of houdt het gewoon op?
Wel heel fijn om een positieve reactie te hebben van een school. Maar jeetje, wát een zoektocht. :o
Ze gaan het uitzoeken en ik heb een mail naar zijn huidige school gestuurd of ze daarin misschien een rol kunnen spelen om hen te helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 mei 2018 @ 19:18:20 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179247255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze gaan het uitzoeken en ik heb een mail naar zijn huidige school gestuurd of ze daarin misschien een rol kunnen spelen om hen te helpen.
Het feit alleen al dat zij het gaan uitzoeken en het niet bij jullie droppen, vind ik een prettige gedachte :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179248423
Livelink, de reactie is in elk geval een stuk positiever dan van die andere school!
Fijn ook dat zij het gaan uitzoeken! Ik duim voor jullie!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179248466
Fijn dat ze het wel gaan uitzoeken Livelink. En het zou inderdaad wel heel fijn zijn als de huidige school van J er nog iets in kan betekenen. Fingers crossed dat het lukt.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 07:55:16 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179960381
Wij hebben de knoop doorgehakt. J. blijft op het speciaal onderwijs in ieder geval nog volgend jaar. Los van het feit dat het ons ook niet gelukt was om een reguliere school te vinden (daar hadden we wel wat agressiever achter aan kunnen gaan uiteindelijk) speelde ook mee dat we gezien hebben wat een impact een grote, drukke klas heeft gehad op onze dochter en we merken dat hij zo langzamerhand in de puberteit begint te komen. De combinatie beginnende puberteit en overstap regulier onderwijs vonden we ook niet zo geslaagd. En niet het minst belangrijk; J. wilde zelf ook het liefst op het speciaal onderwijs blijven.

Het voelt als een opluchting dat de knoop is doorgehakt, het voelt ook als een kleine nederlaag dat het ons niet is gelukt. Ik denk dat we het volgend jaar opnieuw gaan proberen als we weten hoe de puberteit bij hem uitwerkt. Toch ook wel een aandachtspunt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:04:02 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_179973386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:55 schreef livelink het volgende:
het voelt ook als een kleine nederlaag dat het ons niet is gelukt.
Waarom voelt het als een nederlaag Livelink?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:10:25 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179973526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom voelt het als een nederlaag Livelink?
Omdat ik het gevoel heb dat ik er niet genoeg energie in heb gestoken om hem wel op het reguliere onderwijs te krijgen en dat ik eigenlijk de boel aan de kaak had moeten stellen in plaats van het op te geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:50:10 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_179974210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:10 schreef livelink het volgende:

[..]

Omdat ik het gevoel heb dat ik er niet genoeg energie in heb gestoken om hem wel op het reguliere onderwijs te krijgen en dat ik eigenlijk de boel aan de kaak had moeten stellen in plaats van het op te geven.
Maar ik je eerdere post lees ik allerlei argumenten waarom het speciaal onderwijs momenteel beter bij hem zou passen. Dan heb je nu toch de juiste beslissing genomen? Dat is toch geen falen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 juni 2018 @ 19:56:03 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179974322
Als het op dit moment de juiste beslissing is, is het toch goed? Ik zie dat ook niet als een nederlaag voor jullie :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_179975529
Zoals ik het lees, lijkt het voor nu een prima beslissing om J. op het vso te houden, niet onbelangrijk is denk ik dat hij dat zelf ook graag wilde.
En wie weet volgend jaar, ik zie het niet als een nederlaag voor jullie :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:20:02 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179987690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar ik je eerdere post lees ik allerlei argumenten waarom het speciaal onderwijs momenteel beter bij hem zou passen. Dan heb je nu toch de juiste beslissing genomen? Dat is toch geen falen?
Ja, klopt. Maar er waren ook wel goede argumenten om hem wel naar het reguliere onderwijs te laten gaan. Vooral omdat op het VSO geen regulier examen mogelijk is. Hij moet dus staatsexamen doen. En de overstap naar HBO zal moeilijker zijn, vermoed ik.

Dus ik denk wel dat we volgend jaar een nieuwe poging gaan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179998996
Dan ben je ook weer een jaar verder, misschien staat J. er dan ook wel weer anders in.
Welke klas gaat hij nu naartoe na de vakantie? 2e of 3e al?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 21:38:46 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179999286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:29 schreef Nijna het volgende:
Dan ben je ook weer een jaar verder, misschien staat J. er dan ook wel weer anders in.
Welke klas gaat hij nu naartoe na de vakantie? 2e of 3e al?
Naar de 3e al
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179999855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Naar de 3e al
Ik dacht het al ;) gaat zo snel...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:04:45 #207
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_180000434
Mijn inmiddels 20jarige heeft ook het vso afgemaakt ondanks de mogelijkheid om over te stappen. Daarna naar MBO gegaan om te leren wat studeren nou eigenlijk is, zelf leren plannen, eigen werkstukken maken, zelf actie ondernemen als iets niet ging zoals het moest. Dat was eigenlijk het belangrijkste wat ik hoopte dat hij daar zou oppikken, de stof geloofde ik wel. Nu heeft hij vorige week zij diploma gehaald en stroomt hij met alle vertrouwen in zijn eigen kunnen door naar het HBO. Liever de lange weg zonder hobbels dan de korte met kuilen en plassen.
Prrrrr
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:11:28 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180000682
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:04 schreef mspoez het volgende:
Mijn inmiddels 20jarige heeft ook het vso afgemaakt ondanks de mogelijkheid om over te stappen. Daarna naar MBO gegaan om te leren wat studeren nou eigenlijk is, zelf leren plannen, eigen werkstukken maken, zelf actie ondernemen als iets niet ging zoals het moest. Dat was eigenlijk het belangrijkste wat ik hoopte dat hij daar zou oppikken, de stof geloofde ik wel. Nu heeft hij vorige week zij diploma gehaald en stroomt hij met alle vertrouwen in zijn eigen kunnen door naar het HBO. Liever de lange weg zonder hobbels dan de korte met kuilen en plassen.
Dank je voor deze reactie. Ik heb onze beslissing met weinig zelfvertrouwen genomen. Meestal ben ik makkelijker met de knoop doorhakken. Dus dit is wel een opsteker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 25 juni 2018 @ 11:33:18 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_180031629
Ach Livelink, jammer dat die overstap nu niet gelukt is, maar ik vind de overwegingen ook heel realistisch klinken hoor, en zo´n route zoals MsPoez die schetst lijkt me ook heel verstandig klinken. Heeft hij zelf ideeën over de richting die hij op zou willen?
in de haak.
  maandag 25 juni 2018 @ 15:51:57 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180036609
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:33 schreef trui het volgende:
Ach Livelink, jammer dat die overstap nu niet gelukt is, maar ik vind de overwegingen ook heel realistisch klinken hoor, en zo´n route zoals MsPoez die schetst lijkt me ook heel verstandig klinken. Heeft hij zelf ideeën over de richting die hij op zou willen?
Nee, daat weet hij niet. Hij weet dat hij naar hbo of universiteit wil (aan zijn ambitie mankeert het niet ;) ) en dat hij niks met techniek wil. En dat is het dan wel zo'n beetje. Maar ja, hij hoeft het gelukkig ook nog niet te weten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180060705
Ik heb vanmiddag de papieren getekend voor de aanvraag van de praktijkschool voor Kim.
De pcl(?) commissie moet nog wel beslissen of ze echt in aanmerking komt, maar ze voldoet aan alle criteria dus is meer een formaliteit. De directeur zei al dat het raar moet lopen als ze niet door de commissie komt.
Morgen krijgt ze kennismaking met de klas en mentor. Uiteraard is ze erg gespannen, maar het scheelt al dat er meerderen van haar klas en school ook heen gaan.

Dan kan ze zich daarna weer druk gaan maken om het aanstaande schoolkamp. ;)
Ik kreeg wel net een mailtje dat er een boekje met informatie is meegegeven vandaag. Dus kunnen we dat samen doornemen en hopelijk zo wat spanning wegnemen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 19:48:19 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180064108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb vanmiddag de papieren getekend voor de aanvraag van de praktijkschool voor Kim.
De pcl(?) commissie moet nog wel beslissen of ze echt in aanmerking komt, maar ze voldoet aan alle criteria dus is meer een formaliteit. De directeur zei al dat het raar moet lopen als ze niet door de commissie komt.
Morgen krijgt ze kennismaking met de klas en mentor. Uiteraard is ze erg gespannen, maar het scheelt al dat er meerderen van haar klas en school ook heen gaan.

Dan kan ze zich daarna weer druk gaan maken om het aanstaande schoolkamp. ;)
Ik kreeg wel net een mailtje dat er een boekje met informatie is meegegeven vandaag. Dus kunnen we dat samen doornemen en hopelijk zo wat spanning wegnemen.
Dat is inderdaad spannend, Ingrid. Hopelijk valt er na de kennismaking morgen wat van de spanning af en vindt ze het gewoon erg leuk. Het belangrijkste is dat ze daar straks op haar plaats zal zijn.

En sterkte met de voorbereidingen van het schoolkamp. Het hoort er bij, maar zorgt toch ook altijd wel voor onrust. Heeft ze al eerder schoolkampen gehad?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180067137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 19:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is inderdaad spannend, Ingrid. Hopelijk valt er na de kennismaking morgen wat van de spanning af en vindt ze het gewoon erg leuk. Het belangrijkste is dat ze daar straks op haar plaats zal zijn.

En sterkte met de voorbereidingen van het schoolkamp. Het hoort er bij, maar zorgt toch ook altijd wel voor onrust. Heeft ze al eerder schoolkampen gehad?
Het scheelt al wel dat er al een aantal keer praktijkles is geweest ter voorbereiding. En gastlessen van de docenten van Pro bij Kim op school.
En morgen zal ze zien dat er iig een aantal bekenden bij haar in de mentorklas komen. Dat vertelde de directeur, dat ze zoveel mogelijk rekening hebben gehouden om bekenden bij elkaar te zetten in overleg met de huidige school.

Ze heeft nog nooit schoolkamp gehad. Maar ze kwam wel enthousiast thuis want er is een kabelbaan en nog meer leuke dingen. Ze wil graag met haar beste vriend samen slapen, maar de jongens zijn gescheiden van de meisjes dus dat gaat niet door.
En nu heeft ze weer iets anders bedacht als mogelijke hobbel; wat nou als ik dan ongesteld ben?
Ik denk en hoop dat ik haar wat dat betreft gerust heb kunnen stellen.
pi_180068039
Ingrid, spannend! Wanneer gaat ze op kamp?
Dat ze enthousiast is, is in elk geval mooi. Gaan ze 1 nacht of meerdere nachten?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180069721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:47 schreef Nijna het volgende:
Ingrid, spannend! Wanneer gaat ze op kamp?
Dat ze enthousiast is, is in elk geval mooi. Gaan ze 1 nacht of meerdere nachten?

Ze gaan 11, 12 en 13 juli. Duurt dus niet zo heel lang meer.
pi_180075613
Dat schiet inderdaad al aardig op. Maar nog wel tijd om eventuele vragen te beantwoorden enzo. Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180078566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:01 schreef Nijna het volgende:
Dat schiet inderdaad al aardig op. Maar nog wel tijd om eventuele vragen te beantwoorden enzo. Succes!
Dank je. We hebben inmiddels een informatieboekje en de site van waar ze heen gaan. Moet goed komen!
  zondag 15 juli 2018 @ 21:39:55 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180501261
Hoe is het gegaan op het kamp, Ingrid?

Mijn jongste heeft sinds vrijdag vrij en verzuchtte nu al dat hij de vakantie alweer zat was :o
Dat worden nog 6 lange weken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180504118
4 à 5 dagen in de week op vakantieopvang? Of kan dat op zijn leeftijd niet meer?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 16 juli 2018 @ 08:00:49 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180507444
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:48 schreef Vanyel het volgende:
4 à 5 dagen in de week op vakantieopvang? Of kan dat op zijn leeftijd niet meer?
Nee, we hebben al geen opvang meer voor hem sinds hij 9 was. Misschien een kamp, maar dat durfde hij vorig jaar ook op het laatste moment niet.
We moeten hem maar even kijken hoe het uitpakt. Hij moet ook altijd wennen aan het idee van vakantie. Het kan zijn dat als hij eenmaal gewend is, dat het dan goed gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 juli 2018 @ 11:10:35 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_180509952
Hopelijk went het snel, Livelink, en gaat hij toch een beetje genieten van de vakantie. Hier is dat gelukkig nooit zo'n probleem, het feit dat ze niet naar school hoeven alleen al is feest.
in de haak.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:45:12 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181078682
De school begint alweer over bijna twee weken en ik heb nog steeds geen idee hoe J. naar school zal gaan. Hij wil er zelf niet over nadenken en hoe goed ik normaal ook ben met oplossingen zoeken kom ik er nu ook niet echt uit.
Deze week had ik vrij en was het echt het perfecte moment om het allemaal uit te kunnen zoeken, maar ik loop aan tegen de onwil van zijn kant en de lusteloosheid aan mijn eigen kant. Ik voel me al een behoorlijke tijd alsof ik geen energie meer heb om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Maar met struisvogelgedrag kom ik natuurlijk nergens. Kan iemand me een schop onder mijn kont geven?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181078738
Hoe ver is het?
Wat zijn de opties?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:53:49 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181078939
Het is meer dan 30 km.
De opties zijn een electrische fiets en dan het hele stuk fietsen of de fiets ergens bij een bushalte stallen en dan een stuk met de bus en de rest fietsen.

Het is lastig om een goede plek te vinden waar de fiets veilig gestald kan worden en dan moeten we samen nog de route vanaf dat punt leren. Dat betekent dat we het minimaal een aantal keren moeten gaan fietsen. Dus dat betekent ook dat we tussen nu en twee weken toch zeker 2 a 3 x de fietstocht van 60 km. moeten maken zodat hij de route leert. Maar dat betekent ook dat we eerst moeten bedenken vanaf waar hij gaat fietsen.

De laatste optie is een optie die we allebei niet willen en dat is met de taxi.

Het is vooral een kwestie van een besluit nemen en vervolgens oefenen, maar ik kom al niet eens tot een besluit.

Oh ja, en we moeten niet alleen de fietsroute oefenen, maar ook de bus. Dus ik moet ook nog een aantal keer met hem met de bus gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181079175
Wat ver!
Maar dus, onzinnig om te kiezen voor je probeert. Hop in de agenda vandaag fietsen, morgen bus, overmorgen fietsen etc. Dan merk je vanzelf wel welke optie het beste is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181270219
Is het al gelukt om een besluit te nemen intussen Livelink? Lastig lijkt me.

Flinke afstand, heeft hij zelf een voorkeur?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:00:29 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181271133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 07:44 schreef Nijna het volgende:
Is het al gelukt om een besluit te nemen intussen Livelink? Lastig lijkt me.

Flinke afstand, heeft hij zelf een voorkeur?
Hij wil het zelf het liefst helemaal fietsen. Afgelopen week is hij heen en terug gefietst om te oefenen. Hij vond het wel te doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181271169
30 km is dik een uurtje trappen. Das best flink.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:24:28 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181271460
Poeh, wat een afstand! Wel op een e-bike? Bikkel hoor!

Je kan nu natuurlijk kiezen voor alles fietsen en dan in de herfstvak heroverwegen op basis van zijn ervaring, dan kan je dan mss voorstellen om voor hele slechte dagen met storm of sneeuw alvast een alternatief te plannen.
***
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:29:24 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181271544
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
Poeh, wat een afstand! Wel op een e-bike? Bikkel hoor!

Je kan nu natuurlijk kiezen voor alles fietsen en dan in de herfstvak heroverwegen op basis van zijn ervaring, dan kan je dan mss voorstellen om voor hele slechte dagen met storm of sneeuw alvast een alternatief te plannen.
Op een gewone fiets. Hij wil geen e-bike. En dat is inderdaad het plan. Nu het nog licht is en redelijk mooi weer helemaal fietsen en zodra het slechter wordt naar de alternatieven kijken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:13:57 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181272335
Of een ligfiets? Dat is met die afstanden wel de moeite waard! Sowieso stoer dat ie het hele stuk wil fietsen _O_
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:25:41 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181273566
Knap dat hij zo'n eind fietst! Is het een idee om de slechtweeropties wel alvast te oefenen? Zodat hij ze alvast kent en dan niet opeens in het diepe hoeft als het weer plotseling omslaat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:37:46 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181273742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:25 schreef Rewimo het volgende:
Knap dat hij zo'n eind fietst! Is het een idee om de slechtweeropties wel alvast te oefenen? Zodat hij ze alvast kent en dan niet opeens in het diepe hoeft als het weer plotseling omslaat?
Ja, gaan we doen. Het alternatief waar hij nu voor heeft gekozen is om de fiets dan bij mijn ouders neer te zetten. Dan moet hij vanaf daar nog 13 km. fietsen. Minder dan dan wil hij niet, want hij heeft het fietsen nodig om zijn energie kwijt te kunnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:38:26 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181273756
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:13 schreef SaskiaR het volgende:
Of een ligfiets? Dat is met die afstanden wel de moeite waard! Sowieso stoer dat ie het hele stuk wil fietsen _O_
Ja, dat is zijn droom. Hij zou heel graag een ligfiets willen. Ik vind dat zelf nog een beetje eng in het verkeer eigenlijk :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:39:23 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181273779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:37 schreef livelink het volgende:

Ja, gaan we doen. Het alternatief waar hij nu voor heeft gekozen is om de fiets dan bij mijn ouders neer te zetten. Dan moet hij vanaf daar nog 13 km. fietsen. Minder dan dan wil hij niet, want hij heeft het fietsen nodig om zijn energie kwijt te kunnen.
Lijkt me niet slecht. Extra controlepunt voor jou ook ;) En 13 km is goed te doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:54:04 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181274051
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat is zijn droom. Hij zou heel graag een ligfiets willen. Ik vind dat zelf nog een beetje eng in het verkeer eigenlijk :@
Ik heb er zelf een tijd een gehad, het valt best mee. Het is vooral handig als je lange rechte stukken moet fietsen, en op aparte fietspaden, dus niet gedeeld met auto’s. In de stad, als je veel moet stoppen, heb je er geen voordeel van, want het wegfietsen is langzamer dan op een gewone fiets.
Kies je een hoog model, zoals een Optima Falcon o.i.d., dan zit je niet veel lager dan op een gewone fiets, dus dan is het best veilig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:38:26 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181274644
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb er zelf een tijd een gehad, het valt best mee. Het is vooral handig als je lange rechte stukken moet fietsen, en op aparte fietspaden, dus niet gedeeld met auto’s. In de stad, als je veel moet stoppen, heb je er geen voordeel van, want het wegfietsen is langzamer dan op een gewone fiets.
Kies je een hoog model, zoals een Optima Falcon o.i.d., dan zit je niet veel lager dan op een gewone fiets, dus dan is het best veilig.
Dank je wel. We gaan er dan toch eens naar kijken. Het is wel een route van vooral langer rechte stukken en aparte fietspaden en hij hoeft niet door de stad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:15:37 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181296684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:37 schreef livelink het volgende:
Dan moet hij vanaf daar nog 13 km. fietsen. Minder dan dan wil hij niet, want hij heeft het fietsen nodig om zijn energie kwijt te kunnen.
Mooi dat hij zelf daarin zijn behoefte aangeeft!
En fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden. En als J dan ook nog eens per ligfiets zou kunnen gaan is het helemaal top!! Ben je een beetje relaxed nu Livelink, nu eea vorm heeft gekregen?

Wij hebben binnenkort PGB gesprek over studievaardigheden begeleiding (alvast voor de middelbare school, hij gaat nu naar groep 8) en coaching met paarden. Bij dat laatste hebben we gisteren kennis gemaakt. Moooooi! O+ Ik word daar helemaal blij van. Thies vond het ook 'leuk'. Gelukkig, want anders is het geen optie.

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:01:05 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181299021
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mooi dat hij zelf daarin zijn behoefte aangeeft!
En fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden. En als J dan ook nog eens per ligfiets zou kunnen gaan is het helemaal top!! Ben je een beetje relaxed nu Livelink, nu eea vorm heeft gekregen?

Wij hebben binnenkort PGB gesprek over studievaardigheden begeleiding (alvast voor de middelbare school, hij gaat nu naar groep 8) en coaching met paarden. Bij dat laatste hebben we gisteren kennis gemaakt. Moooooi! O+ Ik word daar helemaal blij van. Thies vond het ook 'leuk'. Gelukkig, want anders is het geen optie.

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Geen echte ervaring met coaching met paarden. We hebben wel ook ooit een kennismaking gehad, maar mijn zoon vond het maar niks toendertijd en reageerde ook wel agressief. Dus daar zijn we niet verder mee gegaan. Maar verder wel heel goede verhalen over gehoord. Ook over hulphonden heb ik trouwens hele goede verhalen gehoord, maar ook niks voor mijn zoon.

Goed trouwens dat van die studievaardigheden. Een vriendje van mijn zoon loopt daar nu helemaal op vast en dat nog wel op het speciaal onderwijs waar ze er al extra aandacht aan besteden. Is echt zonde als je daar op vastloopt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:19:59 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_181308221
Ach ja, studievaardigheden. Ik hoop nog steeds dat die twee van mij op tijd leren leren zeg maar. Met de oudste zijn ze daar aardig mee bezig, vragen ook dingen aan hem op zijn niveau, maar de jongste is nog steeds heerlijk eigenwijs. Als ik maar in zijn hoofd kon krijgen dat je soms eerst moet laten zien dat je het makkelijke onder de knie hebt, voordat je het moeilijke mag doen :(

Bij oudste overigens ook constant dat gepulk (anders reageer je even op iets van een jaar oud :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_181316071
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, gaan we doen. Het alternatief waar hij nu voor heeft gekozen is om de fiets dan bij mijn ouders neer te zetten. Dan moet hij vanaf daar nog 13 km. fietsen. Minder dan dan wil hij niet, want hij heeft het fietsen nodig om zijn energie kwijt te kunnen.
Wel goed dat hij dat kan aangeven! En als hij het zelf ziet zitten, dan scheelt dat al een stuk natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:15 schreef Moonah het volgende:

Wij hebben binnenkort PGB gesprek over studievaardigheden begeleiding (alvast voor de middelbare school, hij gaat nu naar groep 8) en coaching met paarden. Bij dat laatste hebben we gisteren kennis gemaakt. Moooooi! O+ Ik word daar helemaal blij van. Thies vond het ook 'leuk'. Gelukkig, want anders is het geen optie.

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Studievaardigheden begeleiding? Dat klinkt wel goed.
Onze M. ging naar de zorgboerderij, waar ze veel met paarden doen. Vooral in het begin merkten we behoorlijk verschil, dat zagen ze ook op school. Dat ze wat meer vertelde enzo.
Intussen wil ze al een tijdje niet meer paardrijden en ze heeft dan 1 maatje daar waar ze nog wel mee optrekt, maar als die er niet is, wil zij ook niet.

We hebben ook al een tijdje thuis begeleiding, maar M bleef erg nukkig doen en we hadden niet echt het idee dat we ergens kwamen.
Begeleidster ging op vakantie en we hebben een paar keer iemand anders over de vloer gehad, bijzonder om te zien dat ze binnen een minuut zelf dingen ging zitten vertellen enzo.
Dus we gaan kijken of we daar een mouw aan kunnen passen, want het lijkt veel beter te klikken!

En wij gaan nog even oefenen met fietsen de komende weken, aangezien M. verrijkingslessen mag gaan volgen op de middelbare school, 1 keer per week. Wel met wat klasgenootjes, maar toch handig als ze het zelf ook weet. Ik vind het spannend.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:39:52 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181592651
Zeker spannend, die verrijkingslessen. Wat vindt M. er zelf van?

Ik heb in de vakantie eindelijk het boek Zondagskind kunnen lenen uit de bibliotheek. Ik heb geloof ik wel 3 maanden op de reserveringslijst gestaan; populair boek!

Maar nu ik het bijna uit heb, is het kwartje bij mij helemaal gevallen. Ik weet nu waarom het zoveel beter met J. gaat. Ik wist het eigenlijk al, maar nu weet ik het zeker. Het is de vrijheid. De vrijheid die hij voor het eerst kreeg op zijn basisschool. Waar hij, als het niet ging in de les, naar zijn oude klas mocht gaan met zijn favoriete juf om daar rustig bij te komen. Waar niemand hem pushte om verplicht iets te doen en waardoor hij juist daardoor op zijn eigen tijd en tempo wel ging meedoen in de klas en plezier in leren kreeg.

En daarna de enorme sprong die hij maakte toen hij naar de middelbare school ging en hij niet langer met de taxi ging. Dat is het beste geweest dat hem is overkomen. Zelf routes zoeken, de vrijheid om een omweg te maken of onderweg even ergens te stoppen. Hij geniet er van en hij maakt er ook volop gebruik van. Ik krijg nu elke dag wel een berichtje van hem 's middags dat hij later thuis is omdat hij een andere weg wil rijden of omdat hij even mee wil fietsen met een klasgenoot of omdat hij even bij opa en oma langs wil. Die 30 km. interesseert hem niks. Dat heeft zijn actieradius alleen maar groter gemaakt.

Ik las het in Zondagskind ook. Zolang ze vrij is en zelf haar route mocht en kon bepalen ging het redelijk goed. Het zal vast niet voor ieder kind opgaan en ook vrijheid kent natuurlijk grenzen, maar voor hem is het een zegen geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:21:15 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181597316
In Zondagskind nam de hoofdpersoon zelfs zoveel ruimte dat ze een groot aantal lessen skipte. Ik neem aan dat dat tegenwoordig niet meer zo makkelijk gaat.

Maar mooi boek he? En fijn dat het met Job zoveel beter gaat!!
in de haak.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:54:45 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181599296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:21 schreef trui het volgende:
In Zondagskind nam de hoofdpersoon zelfs zoveel ruimte dat ze een groot aantal lessen skipte. Ik neem aan dat dat tegenwoordig niet meer zo makkelijk gaat.

Maar mooi boek he? En fijn dat het met Job zoveel beter gaat!!
Ik heb zelf ook ergens tijdens mijn eindexamenjaar besloten niet meer naar de Franse les te gaan. Ik had al sinds de brugklas een conflict met de docente en in het laatste jaar zag ik het nut niet meer om nog naar haar lessen te gaan. Daar heb ik ook nooit wat van gehoord. Ik ben er niet op aangesproken en mijn ouders ook niet. Heel gek eigenlijk. Zelfs mijn klasgenoten zeiden er niks van. Maar het voelde ook als een besluit dat ik niet hoefde te verantwoorden. Zo las ik het ook in het boek. Iets dat zo vanzelfsprekend is dat niemand er iets van zegt.

Maar dat is een zijstapje in dit topic :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181601320
Livelink, als ik het vraag zegt ze: misschien. Maar ze beginnen pas over een paar weken. Geeft ons ook nog even tijd om te ontdekken wat de bedoeling precies is. En misschien gaan we, als de behoefte er is bij M., kijken of we van te voren even kennis kunnen maken.

Mooi boek he!
En ik vind het super om te lezen dat J. het zo goed doet!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:10:46 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181605028
Mooi om te lezen Livelink. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_181615658
Vraag als tijdens het testen van jullie kinderen op ass, zijn die toen ook getest op genderdysforie?
Soms ligt dit erg dicht bij elkaar namelijk, ons kind is hier wel op getest en bleek geen ass te hebben maar genderdysforie, nu hebben wij geen dood ongelukkige zoon meer, maar een heerlijke dochter die volop in het leven staat.
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:48:56 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181615853
Ik denk eigenlijk, geheel niet gevoed door enige kennis hoor :@, dat dat eerder uitzonderingen dan regel zijn.

Wel fijn voor jouw dochter!
***
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:59:05 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181618142
Sandra-Kim, daar was bij ons niet echt aanleiding toe, hoewel mijn dochter niet echt een meisje-meisje is.
in de haak.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:06:26 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181618255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:29 schreef sandra-kim het volgende:
Vraag als tijdens het testen van jullie kinderen op ass, zijn die toen ook getest op genderdysforie?
Soms ligt dit erg dicht bij elkaar namelijk, ons kind is hier wel op getest en bleek geen ass te hebben maar genderdysforie, nu hebben wij geen dood ongelukkige zoon meer, maar een heerlijke dochter die volop in het leven staat.
Ik neem eigenlijk wel aan dat bij een diagnosetraject van alles wordt meegenomen. ASS is inmiddels ook echt een verzamelnaam geworden.
Fijn dat het inmiddels zo goed gaat met je dochter!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181636065
sandra-kim, daar hebben we het hier niet over gehad. Maar ik moet zeggen dat daar ook niet echt aanwijzingen voor zijn (als leek zijnde).
Fijn dat het zo goed gaat!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181636647
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:59 schreef trui het volgende:
Sandra-Kim, daar was bij ons niet echt aanleiding toe, hoewel mijn dochter niet echt een meisje-meisje is.
Zit jullie dochter er een beetje tussen in?
Onze toen nog zoon was altijd erg terug getrokken had geen sociaal leven niets was altijd alleen ook op school en was altijd een zacht aardige jongen en liet alles maar gaan en was niet echt een uitgesproken jongen. Rond zn 7de bij Jonx terecht gekomen is daar eerst getest en kreeg stempeltje autisme heeft ook begeleiding gekregen vanuit jonx, rond zijn 9de ging zijn begeleider met pensioen en kreeg hij een andere na een half jaar vermoede zij dat het wel eens iets anders kon zijn en zij had een vermoeden van genderdysforie, en heeft hem hier op getest, daar na is hij nog op een andere manier door haar collega getest is toen op de genderpoly terecht gekomen ( ook jonx ) is daar ook weer uitgebreid getest, en bleek dat het geen ass was maar genderdysforie. Op zijn 11de hebben we onze zoon geheel sociaal getransformeerd en als meisje laten leven. Sinds dien is het alleen berg opwaarts gegaan sociaal gezien maar ook school prestatie's ed.
pi_181636893
Dat is super Sandra-kim!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181637344
Jammer dat het bullshit is :') Je zoon/dochter is nu 17 (volgens je baardgroeitopic), en ze zou dus al 6 jaar volledig als meisje moeten leven. Maar een jaar geleden postte je een topic over je zoon (die je dan, neem ik aan, al 5 jaar als je dochter zou moeten aanduiden) met wie je ging shoppen en waarbij je topic ging over het feit dat herenkleding zo saai was. Wat is ‘t nou?
pi_181637892
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:02 schreef Jentin het volgende:
Jammer dat het bullshit is :') Je zoon/dochter is nu 17 (volgens je baardgroeitopic), en ze zou dus al 6 jaar volledig als meisje moeten leven. Maar een jaar geleden postte je een topic over je zoon (die je dan, neem ik aan, al 5 jaar als je dochter zou moeten aanduiden) met wie je ging shoppen en waarbij je topic ging over het feit dat herenkleding zo saai was. Wat is ‘t nou?
Vergeet het ''melk'' topic niet :')
  zondag 2 september 2018 @ 10:46:05 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181638046
:o Stelletje sherlocks! :o

Maar door de pohi scrollend denk ik eigenlijk dat het allemaal om 'sandra-kim' zelf gaat. Dus onder het mom van 'voor mijn zoon' stelt hij/zij al die vragen voor zichzelf. (Of 'voor mijn dochter' in het geval van het Furry topic.)
***
  zondag 2 september 2018 @ 10:54:47 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181638177
Het idee dat een kind daarop getest zou worden zonder dat het zelf erover begint, of ‘we hebben hem sociaal getransformeerd’ alsof je als ouder de garderobe wisselt en het oplegt, is mijlenver van hoe die dingen gaan gelukkig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181638223
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
:o Stelletje sherlocks! :o

Nee joh, gevalletje ''what has been seen read...''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 10:57:56 ]
  zondag 2 september 2018 @ 11:00:05 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181638268
Nou ja, zo werkt dat bij mij niet hoor. ;) Props voor je geheugen dus! :+
***
pi_181638342
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, zo werkt dat bij mij niet hoor. ;) Props voor je geheugen dus! :+
Heb je het topic gelezen? Dan snap je mij misschien ;)
  zondag 2 september 2018 @ 11:36:59 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181638883
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:49 schreef sandra-kim het volgende:

[..]

Zit jullie dochter er een beetje tussen in?
Ongeacht het waarheidsgehalte van je verhaal wil ik nog wel even ingaan op deze vraag. Ik denk dat mijn dochter geen gender problemen heeft, ze kan het alleen niet altijd even goed vinden met andere meisjes van haar leeftijd. Jongens zijn voor haar makkelijker om mee om te gaan.
in de haak.
pi_181639606
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:36 schreef trui het volgende:

[..]

Ongeacht het waarheidsgehalte van je verhaal wil ik nog wel even ingaan op deze vraag. Ik denk dat mijn dochter geen gender problemen heeft, ze kan het alleen niet altijd even goed vinden met andere meisjes van haar leeftijd. Jongens zijn voor haar makkelijker om mee om te gaan.
Ik ben mn hele leven al “one of the guys”.

Vroeger speelde ik alleen met jongens, deed ik mee met voetbal, bouwde boomhutten, zat altijd onder de blauwe plekken en schrammen, skaten, enz enz.

Ik heb ook wel eens wat vriendinnen gehad en nog steeds heb ik nog wel hier en daar een vriendin, maar over het algemeen heb ik vrienden.

Mannen zijn inderdaad makkelijker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181639783
Oh, gelukkig, jullie zijn er al achter dat sandra-kim de boel bij elkaar fantaseert, met d’r bontjassen en dat ze haar dochtertje gaat leren hoe je een bitch moet zijn....
  zondag 2 september 2018 @ 15:53:46 #264
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181643202
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:34 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vergeet het ''melk'' topic niet :')
Yup, die wist ik ook nog! Was toch ook met haar dochter?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_181643299
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 15:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yup, die wist ik ook nog! Was toch ook met haar dochter?
Yup :Y Mooi topic om te lezen op zo'n zondagmiddag, inclusief geniale plottwist aan het eind :D

/offtopic
pi_181647747
Volgens mij heb ik dat hele gebeuren gemist, de moeite van het teruglezen waard? ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 september 2018 @ 19:43:22 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181648194
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:24 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij heb ik dat hele gebeuren gemist, de moeite van het teruglezen waard? ;)
Wat mij betreft niet :N
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181651059
En ontopic maar weer ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182100455
Wie van jullie kinderen heeft een speltherapie (gericht op ASS) gevolgd?

Ik kreeg vanmorgen last minute een uitnodiging, we stonden op de wachtlijst voor de volgende ronde in februari. Het is helaas wel dringend nodig maar heb ivm Sinterklaas en z'n verjaardag toch maar afgeslagen.
pi_182103003
Kim heeft nu Methylfenidaat kort werkend. Er wordt over nagedacht om naar de lang werkende variant te gaan. Omdat het eerder uit lijkt te werken. Nu gaan we eerst de dosering aanpassen om te kijken wat dat voor effect heeft. En wellicht wel over na de langwerkende variant na een tijdje. Heeft er iemand ervaring met medikinet CR, Concerta of Methylfenidaat retard?
  maandag 24 september 2018 @ 14:50:18 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182103508
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Poes. het volgende:
Wie van jullie kinderen heeft een speltherapie (gericht op ASS) gevolgd?

Ik kreeg vanmorgen last minute een uitnodiging, we stonden op de wachtlijst voor de volgende ronde in februari. Het is helaas wel dringend nodig maar heb ivm Sinterklaas en z'n verjaardag toch maar afgeslagen.
wat jammer!

Ingrid, zelf geen ervaring met die medicijnen, ons neefje heeft wel al diverse varianten gehad, maar het is ook wisselend hoe goed dat werkt. Het blijft toch een beetje puzzelen per persoon.
in de haak.
pi_182103635
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:50 schreef trui het volgende:

[..]

wat jammer!

Ingrid, zelf geen ervaring met die medicijnen, ons neefje heeft wel al diverse varianten gehad, maar het is ook wisselend hoe goed dat werkt. Het blijft toch een beetje puzzelen per persoon.
Vanaf 11 november (Sint Maarten) t/m 5 december is het een gekkenhuis hier, met Sinterklaas en z'n verjaardag (x4 want gescheiden, BSO, school) en dit jaar ook nog zwemles én een kinderfeestje..
Dus nee, we moeten nog maar even wachten.
pi_182105092
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:54 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vanaf 11 november (Sint Maarten) t/m 5 december is het een gekkenhuis hier, met Sinterklaas en z'n verjaardag (x4 want gescheiden, BSO, school) en dit jaar ook nog zwemles én een kinderfeestje..
Dus nee, we moeten nog maar even wachten.
Blijf je dan gewoon op de lijst staan voor de volgende ronde zeg maar?
Het is ook wel veel als je dat er nog bij krijgt de komende drukke maanden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182105148
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Blijf je dan gewoon op de lijst staan voor de volgende ronde zeg maar?
Het is ook wel veel als je dat er nog bij krijgt de komende drukke maanden.
Ja, we stonden al op de wachtlijst voor de volgende ronde (februari), maar er was blijkbaar een uitvaller. Nu zijn we gewoon in februari als eersten aan de beurt :)
pi_182106519
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:01 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja, we stonden al op de wachtlijst voor de volgende ronde (februari), maar er was blijkbaar een uitvaller. Nu zijn we gewoon in februari als eersten aan de beurt :)
Dat is mooi.
Wij hadden dat met de jongste voor de sova training (al bijna een jaar). Ze was aan de beurt, maar we waren intussen bij ggz beland en willen eerst dat traject maar afwachten (ze zien ass kenmerken, daar gaan ze eerst verder naar kijken). Dus als er weer plek is voor de sova dan bellen ze wel weer en zien we wel verder.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182106551
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat is mooi.
Wij hadden dat met de jongste voor de sova training (al bijna een jaar). Ze was aan de beurt, maar we waren intussen bij ggz beland en willen eerst dat traject maar afwachten (ze zien ass kenmerken, daar gaan ze eerst verder naar kijken). Dus als er weer plek is voor de sova dan bellen ze wel weer en zien we wel verder.
Is het een training gericht op ASS?
pi_182106615
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Is het een training gericht op ASS?
Nee, maar we weten ook nog niet of er sprake is van ass. Als dat zo is, dan weet ik niet of deze sova training uberhaupt geschikt is. Dus eerst maar kijken wat er uit komt.
En dan hopen dat ongeacht wat eruit komt, we kunnen zorgen dat t meiske weer beter in haar vel komt te zitten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182106638
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Nee, maar we weten ook nog niet of er sprake is van ass. Als dat zo is, dan weet ik niet of deze sova training uberhaupt geschikt is. Dus eerst maar kijken wat er uit komt.
En dan hopen dat ongeacht wat eruit komt, we kunnen zorgen dat t meiske weer beter in haar vel komt te zitten.
Duidelijk :Y
Als ik het goed heb onthouden had je oudste al wel een diagnose toch?
pi_182106719
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:00 schreef Poes. het volgende:

[..]

Duidelijk :Y
Als ik het goed heb onthouden had je oudste al wel een diagnose toch?
Dat klopt inderdaad. En jongste is een heel ander kind, maar ook ik zie wel trekjes.
We gaan nog maar niet op zaken vooruit lopen, ik hoop dat we eind volgende maand wat meer weten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182106735
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. En jongste is een heel ander kind, maar ook ik zie wel trekjes.
We gaan nog maar niet op zaken vooruit lopen, ik hoop dat we eind volgende maand wat meer weten.
Succes!~
Hoe gaat het met je oudste? Heeft zij nog steeds haar logeeradres in het weekend?
pi_182106985
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:04 schreef Poes. het volgende:

[..]

Succes!~
Hoe gaat het met je oudste? Heeft zij nog steeds haar logeeradres in het weekend?
Oudste ging naar de zorgboerderij, ze logeerde daar niet.
Intussen gaat ze daar niet meer heen, ze wilde niet meer. Het plezier wat ze eerder met de paarden had daar, werd steeds minder. Dus dat hebben we stop gezet.

We hebben nu al een tijdje begeleiding thuis, de vervangster in de vakantie had een betere klik, dus die neemt het over :D.
Ze zit in groep 8 intussen, het gaat zo hard! Puber in wording ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182107073
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:16 schreef Nijna het volgende:

[..]

Oudste ging naar de zorgboerderij, ze logeerde daar niet.
Intussen gaat ze daar niet meer heen, ze wilde niet meer. Het plezier wat ze eerder met de paarden had daar, werd steeds minder. Dus dat hebben we stop gezet.

We hebben nu al een tijdje begeleiding thuis, de vervangster in de vakantie had een betere klik, dus die neemt het over :D.
Ze zit in groep 8 intussen, het gaat zo hard! Puber in wording ook.
Groep 8 alweer! :o Wat gaat het snel joh..
Sterkte met de komende puberteit, dat gaat niet goed samen met ASS :X In mijn geval niet ;)

Mooi dat er fijne begeleiding is nu.
  maandag 24 september 2018 @ 20:07:52 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182110882
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft nu Methylfenidaat kort werkend. Er wordt over nagedacht om naar de lang werkende variant te gaan. Omdat het eerder uit lijkt te werken. Nu gaan we eerst de dosering aanpassen om te kijken wat dat voor effect heeft. En wellicht wel over na de langwerkende variant na een tijdje. Heeft er iemand ervaring met medikinet CR, Concerta of Methylfenidaat retard?
Geen ervaring mee, Ingrid. De kortwerkende variant was bij ons al geen succes. Te veel bijwerkingen. Mijn jongste weet zijn concentratie goed te doseren. Tijdens de lessen gaat het goed maar zodra het pauze is en tijdens de gymles gaat het fout.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182111221
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft nu Methylfenidaat kort werkend. Er wordt over nagedacht om naar de lang werkende variant te gaan. Omdat het eerder uit lijkt te werken. Nu gaan we eerst de dosering aanpassen om te kijken wat dat voor effect heeft. En wellicht wel over na de langwerkende variant na een tijdje. Heeft er iemand ervaring met medikinet CR, Concerta of Methylfenidaat retard?
Wij hebben concerta geprobeerd, maar omdat Dot die kapotbeet waren ze bepaald niet zo langwerkend of gelijkmatig gedoseerd als gehoopt. Snel weer mee gestopt dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_182112253
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, Ingrid. De kortwerkende variant was bij ons al geen succes. Te veel bijwerkingen. Mijn jongste weet zijn concentratie goed te doseren. Tijdens de lessen gaat het goed maar zodra het pauze is en tijdens de gymles gaat het fout.
Wat voor bijwerkingen had de jongste dan?
Zonder is de concentratie ver te zoeken, zowel thuis als op school.
Maar we hebben nu nog de kortwerkende op voorraad. Dus die gaan we eerst verder gebruiken met de aangepaste dosering. En daarna een keuze maken voor de langwerkende. Die kan sowieso op proef, als het niet bevalt kunnen we direct weer teug.
pi_182112300
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij hebben concerta geprobeerd, maar omdat Dot die kapotbeet waren ze bepaald niet zo langwerkend of gelijkmatig gedoseerd als gehoopt. Snel weer mee gestopt dus.
Ai, dat is niet zo handig dan inderdaad.
  maandag 24 september 2018 @ 21:23:37 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182113085
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:57 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Wat voor bijwerkingen had de jongste dan?
Zonder is de concentratie ver te zoeken, zowel thuis als op school.
Maar we hebben nu nog de kortwerkende op voorraad. Dus die gaan we eerst verder gebruiken met de aangepaste dosering. En daarna een keuze maken voor de langwerkende. Die kan sowieso op proef, als het niet bevalt kunnen we direct weer teug.
Zoals hij het zelf zei voelde het alsof hij voortdurende elektrische schokken door zijn hoofd kreeg. En hij had zelfs geen energie meer om trampoline te springen. Dat was de druppel.

Hij kan zijn concentratie nu goed vasthouden zolang hij in de klas maar aan het werk is. Het voordeel daarvan is dat hij om die reden ook heel actief luistert naar zijn leraren.

Op het moment dat hij het even mag loslaten gaat het mis. Stoeipartijen, rennen, te wild doen bij de gymles en zo. Het fietsen naar school helpt gelukkig wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 24 september 2018 @ 21:54:18 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182113793
Eigenlijk is dat ook wel triest voor hem. Hij is ongelooflijk sportief, maar kan zich op een sportclub niet handhaven. Hij wordt overal uiteindelijk weggestuurd.
En hij vindt gymmen zo leuk, maar eindigt ook elke gymles voortijdig in de kleedkamer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 24 september 2018 @ 22:04:24 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182114049
Poes, mijn zoon heeft ook speltherapie gehad. Ik weet niet of het hem veel geholpen heeft. Dat is ook zo moeilijk te meten. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat je het uit stelt.
Ik zag het bij mijn zoon ook al. Op het moment dat de therapie alleen een extra bron van stress werd, had het ook geen zin. Sterker nog, er waren keren dat ik hem al een beetje gestressed naar therapie bracht en we konden gewoon weer omdraaien. Dat ging vanaf de eerste minuut dan ook fout.

En Nijna, succes met het traject voor je jongste. En hoe gaat het met de extra verdiepingsuren bij je oudste?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182119385
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:04 schreef livelink het volgende:
.

En Nijna, succes met het traject voor je jongste. En hoe gaat het met de extra verdiepingsuren bij je oudste?
Dank je.
M. begint deze week met die verdiepingslessen, ik denk dat we behoorlijk grondig hebben voorbereid door de route een aantal keer te fietsen en we gaan ook nog even kennis maken, zodat ze iets meer een idee heeft waar ze terecht komt en waar ze zijn moet.
Het is de bedoeling dat ze met de groep van onze school gaan fietsen, ik vind het wel spannend hoor. M. heeft vooral geen zin om te fietsen, die vind het al belachelijk dat ze elke dag op de fiets naar school moet (5-10 minuten fietsen, naar de middelbare is het een half uur).
Ze heeft een telefoon bij zich, dus ik hoop dat ze belt als er iets is. En papa werkt heel dicht bij die school, dus mocht ze de koek op hebben aan het eind van de middag dan kan ze daar ook nog heen gaan en haal ik haar wel op.

Ik hoop vooral dat ze het leuk vindt, dat ze weer nieuwsgierig wordt om iets nieuws te leren...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182124157
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:23 schreef livelink het volgende:

[..]

Zoals hij het zelf zei voelde het alsof hij voortdurende elektrische schokken door zijn hoofd kreeg. En hij had zelfs geen energie meer om trampoline te springen. Dat was de druppel.

Hij kan zijn concentratie nu goed vasthouden zolang hij in de klas maar aan het werk is. Het voordeel daarvan is dat hij om die reden ook heel actief luistert naar zijn leraren.

Op het moment dat hij het even mag loslaten gaat het mis. Stoeipartijen, rennen, te wild doen bij de gymles en zo. Het fietsen naar school helpt gelukkig wel.
Dat klinkt niet goed! En geen energie meer voor de trampoline is ook niet best.
Wel fijn dat hij zich in de klas zo goed kan concentreren.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:54 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk is dat ook wel triest voor hem. Hij is ongelooflijk sportief, maar kan zich op een sportclub niet handhaven. Hij wordt overal uiteindelijk weggestuurd.
En hij vindt gymmen zo leuk, maar eindigt ook elke gymles voortijdig in de kleedkamer.
Wat sneu zeg!

Voor Kim zijn we nog steeds op zoek naar een sport. In een teamsport kan ze niet goed meekomen. Daarom moest ze toen van korfbal af, wat ze wel heel leuk vond om te doen.
Een paar jaar geleden zat ze op streetdance. Vond ze heel leuk, maar toen ze een groep hoger moest (zodat de kinderen ongeveer dezelfde leeftijd hebben) ging het mis. Ze kon weer niet meekomen met de rest. En op een gegeven moment geeft dat wrijving. En is voor haar zelfvertrouwen ook niet goed.

Iets van zelfverdediging lijkt ons en Accare goed. Maar voor alsnog ziet ze dat niet zitten.
Wat dan wel, daar komen we maar niet uit.

Op school gaat het gelukkig nu weer goed. Ze werd gepest, maar dat lijkt nu afgelopen te zijn na gesprekken op school.
pi_182124168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:26 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dank je.
M. begint deze week met die verdiepingslessen, ik denk dat we behoorlijk grondig hebben voorbereid door de route een aantal keer te fietsen en we gaan ook nog even kennis maken, zodat ze iets meer een idee heeft waar ze terecht komt en waar ze zijn moet.
Het is de bedoeling dat ze met de groep van onze school gaan fietsen, ik vind het wel spannend hoor. M. heeft vooral geen zin om te fietsen, die vind het al belachelijk dat ze elke dag op de fiets naar school moet (5-10 minuten fietsen, naar de middelbare is het een half uur).
Ze heeft een telefoon bij zich, dus ik hoop dat ze belt als er iets is. En papa werkt heel dicht bij die school, dus mocht ze de koek op hebben aan het eind van de middag dan kan ze daar ook nog heen gaan en haal ik haar wel op.

Ik hoop vooral dat ze het leuk vindt, dat ze weer nieuwsgierig wordt om iets nieuws te leren...
Spannend hoor! Ik hoop dat ze het leuk vind!
  dinsdag 25 september 2018 @ 15:42:35 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182125167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

Voor Kim zijn we nog steeds op zoek naar een sport. In een teamsport kan ze niet goed meekomen. Daarom moest ze toen van korfbal af, wat ze wel heel leuk vond om te doen.
Een paar jaar geleden zat ze op streetdance. Vond ze heel leuk, maar toen ze een groep hoger moest (zodat de kinderen ongeveer dezelfde leeftijd hebben) ging het mis. Ze kon weer niet meekomen met de rest. En op een gegeven moment geeft dat wrijving. En is voor haar zelfvertrouwen ook niet goed.

Iets van zelfverdediging lijkt ons en Accare goed. Maar voor alsnog ziet ze dat niet zitten.
Wat dan wel, daar komen we maar niet uit.

Op school gaat het gelukkig nu weer goed. Ze werd gepest, maar dat lijkt nu afgelopen te zijn na gesprekken op school.
Wat vervelend dat ze gepest werd, zeg. Was dat op haar nieuwe school? Gelukkig maar dat jullie zo snel aan de bel hebben getrokken!
Heeft ze wel wat vriendinnetjes al op haar nieuwe school?

En sport, het blijft moeilijk. Het is echt het enige wat ons niet gelukt is. Op school hebben ze het nu één van zijn doelstellingen gemaakt. Hij zou op een sportclub moeten en een baantje moeten gaan doen. Volgend jaar stond dat al op zijn lijst, maar het is hem toen niet gelukt. En ik vraag me af of het dit jaar gaat lukken. Folders rondbrengen wil hij wel als baantje, maar het is juist de bedoeling dat hij een baantje gaat zoeken met een baas en collega's en tijdsdruk en zo. En dat vind ik zelf ook wel een enorme stap.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182125881
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat vervelend dat ze gepest werd, zeg. Was dat op haar nieuwe school? Gelukkig maar dat jullie zo snel aan de bel hebben getrokken!
Heeft ze wel wat vriendinnetjes al op haar nieuwe school?

En sport, het blijft moeilijk. Het is echt het enige wat ons niet gelukt is. Op school hebben ze het nu één van zijn doelstellingen gemaakt. Hij zou op een sportclub moeten en een baantje moeten gaan doen. Volgend jaar stond dat al op zijn lijst, maar het is hem toen niet gelukt. En ik vraag me af of het dit jaar gaat lukken. Folders rondbrengen wil hij wel als baantje, maar het is juist de bedoeling dat hij een baantje gaat zoeken met een baas en collega's en tijdsdruk en zo. En dat vind ik zelf ook wel een enorme stap.
Ja dat was op de nieuwe school, door een meisje wat op de oude school wel vaker vervelend deed.
School heeft het goed opgepakt en blijft het in de gaten houden. Ze zit ook nog eens bij Kim in de klas. Ze heeft wel vrienden en vriendinnen op school gelukkig.

Een baantje zoeken is idd een grote stap zeg!
pi_182126203
Wat een stap livelink, meteen ook al een baantje met baas en tijdsdruk e.d.
Zou folders niet een tussenstap kunnen zijn? Hij zou dat wel willen doen, dat lijkt me ook al een belangrijke voorwaarde. En ook folders is een verantwoordelijkheid, moeten toch op bepaalde tijd rondgebracht zijn enzo... Maar goed, ik wil niet tussen jullie en school in gaan zitten natuurlijk.
En helpt school ook met het realiseren van zo'n doel of is het: dit is je doel en je red je er maar mee zeg maar...

Heb je wel eens aan golf gedacht als sport?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:11:54 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182126903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:34 schreef Nijna het volgende:
Wat een stap livelink, meteen ook al een baantje met baas en tijdsdruk e.d.
Zou folders niet een tussenstap kunnen zijn? Hij zou dat wel willen doen, dat lijkt me ook al een belangrijke voorwaarde. En ook folders is een verantwoordelijkheid, moeten toch op bepaalde tijd rondgebracht zijn enzo... Maar goed, ik wil niet tussen jullie en school in gaan zitten natuurlijk.
En helpt school ook met het realiseren van zo'n doel of is het: dit is je doel en je red je er maar mee zeg maar...

Heb je wel eens aan golf gedacht als sport?
Het baantje is wel een hele stap, ja. Maar school heeft natuurlijk wel gelijk dat hij juist dat moet leren. Het gaat nu zoveel beter dan een aantal jaren geleden, maar hij moet nog wel wat stappen maken.

Sporten die we geprobeerd hebben tot nog toe via een sportclub:
Zwemmen
Judo
Turnen
Atletiek
We hebben ook nog Scouting geprobeerd.

Allemaal zonder succes. Overal is ons verzocht om hem er van af te halen.

Golf is niet echt een sport voor hem, gok ik. En alle teamsporten vallen ook af.

Hij gaat nu in het weekend met mijn man mee mountainbiken en af en toe in het weekend zwemmen. Hij is erg goed in snowboarden en skieën. Dat hebben we nog op ons lijstje staan om te proberen. Freerunnen, schaatsen en badminton kunnen we ook nog eens uitproberen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182127779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Het baantje is wel een hele stap, ja. Maar school heeft natuurlijk wel gelijk dat hij juist dat moet leren. Het gaat nu zoveel beter dan een aantal jaren geleden, maar hij moet nog wel wat stappen maken.

Sporten die we geprobeerd hebben tot nog toe via een sportclub:
Zwemmen
Judo
Turnen
Atletiek
We hebben ook nog Scouting geprobeerd.

Allemaal zonder succes. Overal is ons verzocht om hem er van af te halen.

Golf is niet echt een sport voor hem, gok ik. En alle teamsporten vallen ook af.

Hij gaat nu in het weekend met mijn man mee mountainbiken en af en toe in het weekend zwemmen. Hij is erg goed in snowboarden en skieën. Dat hebben we nog op ons lijstje staan om te proberen. Freerunnen, schaatsen en badminton kunnen we ook nog eens uitproberen.
Weer eens even uit lurkstand :@

Als je voor schaatsen gaat kijken, kijk dan ook zeker eens naar shorttrack. :Y Ik heb zelf langebaan en shorttrack gedaan, en dat laatste is erg dynamisch. Het is een individuele sport, maar je rijdt vaak samen in de baan (wedstrijdjes, oefeningen om techniek te leren waarbij je elkaar moet helpen, 'aflossing', etc.) dus er is wel echte een 'teamgevoel. Ik vond het daardoor wat gezelliger dan langebaan - dan ben je elkaar soms een ronde of langer 'kwijt' - maar je hebt niet de verplichting naar teamgenoten toe om elke wedstrijd te komen opdraven ofzo. En het is heerlijk om energie kwijt te raken; wij begonnen bijvoorbeeld altijd met de hele groep langzaam ronden rijdend, waarbij elke ronde het tempo versnelde. Uiteindelijk vliegt dus iedereen uit de bocht. :P (De val- lessen, de dikke matten en beschermende kleding zijn er niet voor niets.). En tijdens wedstrijden draait het om behendigheid, lef, techniek en toch ook zeker conditie/kracht.

Ik reed zelf in Utrecht, maar er zitten verenigingen door het hele land. (De wedstrijden zijn ook door het hele land, en het liefst zo vroeg mogelijk op je zaterdag of zondagochtend ;( ). Sfeer is onderling vaak erg goed, ook tussen concurrenten.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:36:20 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182130581
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Weer eens even uit lurkstand :@

Als je voor schaatsen gaat kijken, kijk dan ook zeker eens naar shorttrack. :Y Ik heb zelf langebaan en shorttrack gedaan, en dat laatste is erg dynamisch. Het is een individuele sport, maar je rijdt vaak samen in de baan (wedstrijdjes, oefeningen om techniek te leren waarbij je elkaar moet helpen, 'aflossing', etc.) dus er is wel echte een 'teamgevoel. Ik vond het daardoor wat gezelliger dan langebaan - dan ben je elkaar soms een ronde of langer 'kwijt' - maar je hebt niet de verplichting naar teamgenoten toe om elke wedstrijd te komen opdraven ofzo. En het is heerlijk om energie kwijt te raken; wij begonnen bijvoorbeeld altijd met de hele groep langzaam ronden rijdend, waarbij elke ronde het tempo versnelde. Uiteindelijk vliegt dus iedereen uit de bocht. :P (De val- lessen, de dikke matten en beschermende kleding zijn er niet voor niets.). En tijdens wedstrijden draait het om behendigheid, lef, techniek en toch ook zeker conditie/kracht.

Ik reed zelf in Utrecht, maar er zitten verenigingen door het hele land. (De wedstrijden zijn ook door het hele land, en het liefst zo vroeg mogelijk op je zaterdag of zondagochtend ;( ). Sfeer is onderling vaak erg goed, ook tussen concurrenten.
Dat is inderdaad ook een leuk idee, Candaasje. Hij vond shorttrack ook erg leuk om te zien op OS.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:39:38 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182130657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:19 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja dat was op de nieuwe school, door een meisje wat op de oude school wel vaker vervelend deed.
School heeft het goed opgepakt en blijft het in de gaten houden. Ze zit ook nog eens bij Kim in de klas. Ze heeft wel vrienden en vriendinnen op school gelukkig.


Gelukkig. En gelukkig heeft school snel ingegrepen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:34 schreef Nijna het volgende:
Wat een stap livelink, meteen ook al een baantje met baas en tijdsdruk e.d.
Zou folders niet een tussenstap kunnen zijn? Hij zou dat wel willen doen, dat lijkt me ook al een belangrijke voorwaarde. En ook folders is een verantwoordelijkheid, moeten toch op bepaalde tijd rondgebracht zijn enzo...
Ben ik het helemaal mee eens. Juist bij een kind als J lijkt het me belangrijk om succeservaringen op te doen. Step by step...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_182457270
Even een positief berichtje :).
Verrijkingslessen, de eerste keer ben ik toch maar meegefietst, dat bleek een wijs besluit. Want er fietsten 2 groepjes weg en M. stond met 2 kinderen die de weg niet wisten.
Daarna nog maar een keer zelf gefietst en toen wist ze het wel, zei ze.
Gisteravond weer enorm twijfel, maar we spraken af om het op te lossen. We zouden zorgen dat het goed kwam en ze kon gelukkig slapen.Vanmorgen zag ze het wel weer zitten.
En ze appten vanmorgen dat ze een ijsje zouden halen op de terugweg, daar was ze wel voor te porren.
Pinpasje mee (die had ze nog nooit gebruikt), telefoon mee en duidelijk afgesproken dat ze altijd mocht bellen als er iets was.

En dan maar afwachten... dat vond ik nog wel het lastigste.
Stiekem wel fijn toen ze liet weten dat ze er was ;).
Toen ze van haar ijs zat te genieten kreeg ik weer een berichtje en een half uur later was ze thuis.
Wat een stappen, zo op een gewone donderdagmiddag *) .
Trots en zo fijn dat het gelukt is!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:19:26 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182458495
Wat een fijn bericht, Nijna. Vindt ze de lessen ook leuk?

En nu al haar pinpas gebruikt ^O^
Mijn zoon heeft pas in de zomervakantie voor het eerst zijn pinpas in gebruik genomen.
Hij kreeg hem automatisch toen hij 12 werd, maar toen vonden wij hem daar nog helemaal niet rijp genoeg voor. Hij wist toen nog niet eens ons adres te noemen, dus met een pincode vertrouwden we hem helemaal niet. Pas afgelopen zomervakantie leek de tijd rijp en hebben we het hem geleerd. Dat hadden we achteraf wel eerder moeten doen hoor, maar vooruit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')