quote:
Op zondag 26 november 2017 22:42 schreef PinPin15 het volgende:[..]
Oh, zo vroeg al? Merkte toen nog niet echt wat anders, maar hij is enigskind dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Was wat later dat ik hem echt wat traag begon te vinden, maar blijkt dat hij ergens tussen 1-1,5 is geobserveerd op het KDV en hij daar weinig contact maakte en veel staarde. Hij maakt nu meer contact (nog steeds wat minder dan anderen), maar blijkt daar nog steeds veel te staren.
Inmiddels maakt het KDV zich ook echt wel zorgen en dat blijk ik toch best moeilijk te vinden. Ik lees (en las) hier voorlopig nog wat mee
Jen is mijn eerste, dus het enige vergelijk dat ik had waren andere kindjes van haar leeftijd. Maar op de opvang waar ze al zat als baby hebben ze ook met de handen in het haar gezeten, Jen had behoorlijk wat aanpassingen nodig.
Maar wat vind je precies moeilijk? Het idee dat je kind anders is dan anderen? Ben je ongerust over de mogelijkheden en onmogelijkheden?
Wat ik je kan meegeven, zeker als alles nog zo onzeker is. Probeer niet teveel te doemdenken en ga staan voor je kind. Laat je niet teveel meeslepen in onderzoekje hier, diagnose daar.
Ik heb ook gewoon onderzoeken of nog eens een herbeoordeling geweigerd omdat ik van mening was dat mijn kind er niet mee geholpen werd om weer een andere hulpverlener te gaan zien en weer te vermoeien met meer onderzoeken, die uiteindelijk niks bijdragen aan een diagnose of behandelplan. Hou de balans in de gaten.
Ook de mening van onderwijzers, of pedagogisch medewerkers, tja hoe lullig ook, die leg ik vaak wel naast me neer. Ze bedoelen het vast goed, maar sommige plakken werkelijk op elk apart gedrag wel een sticker en dat moet je echt eens laten onderzoeken. Kinderen moeten ook gewoon kind kunnen zijn met gewoon rare trekjes. Niet alles hoeft een stempel, zeker niet als het uiteindelijk niks doet.
Voorbeeldje: Jen wordt getest voor dyslexie. Mevrouw van de onderzoeken vind haar gedrag wat apart en merkt geen contactgroei. Jen was wel goed leerbaar en goed geconcenteerd aan het werk met haar. Toch schrijft zij dan in het rapport dat ze vindt dat Jen meer onderzocht en begeleid moet worden omdat haar gedrag afwijkt. Dan denk ik, waar bemoei je je mee, er wordt namelijk gevraagd om een diagnose wat betreft haar dyslexie en de aanmelding was gewoon compleet dat Jen een werkdiagnose PDD-Nos heeft waarvoor er al de nodige begeleiding voor is. Zo'n muts zorgt er op dat moment dus voor dat alle onderzoeken over moeten omdat ze zich ergens mee meent te moeten bemoeien wat haar niet gevraagd werd.
Anyway, we zijn nu een maand of 3 verder en een ander bureau moet zich er nu weer over buigen, of ze Jen toch niet even konden zien......
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.