Noem eens 1 ding, eentje maar, please een ding wat is teruggedraaid van de 'Kurdish opening'.quote:Op zondag 3 september 2017 01:26 schreef alilami het volgende:
[..]
Amid Turkey's Purge, a Renewed Attack on Kurdish Culture
Turkey’s current leader, Recep Tayyip Erdogan, loosened many of these restrictions toward the end of the last decade, in what some described as a “Kurdish opening.” But repression began again after a cease-fire with Kurdish militants fell apart in 2015. It accelerated further during the crackdown that followed last year’s failed coup.
The crackdown was nominally intended to target the plotters of the putsch. But it has also been used as a smoke screen to squeeze other groups and movements that promote narratives deemed problematic by the government. More than 140,000 people have been fired or suspended from their jobs, and up to 50,000 have been arrested. Among them are those who, like Mr. Tantekin, promote the concept of a unique Kurdish culture.
The suffocation of Kurdish expression in Turkey constituted the latest rollback of reforms Mr. Erdogan put in place during his first decade in power.
https://www.nytimes.com/2(...)culture.html?mcubz=3
[..]
Ik lees het ja.
Abi jijquote:Op zondag 3 september 2017 01:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turkse obligaties aan toonder, ik ga wel met pensioen met 65! Laat die ezels maar ploegen tot 73.
Erdogan verdedigen, dan ga je al bij voorbaat op je bek.quote:Op zondag 3 september 2017 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem eens 1 ding, eentje maar, please een ding wat is teruggedraaid van de 'Kurdish opening'.
Hopelijk ga je niet zoals voorspeld plat op je bek.
Turkije is nooit een seculiere republiek geweest, geen seconde in haar bestaan.quote:Op zondag 3 september 2017 01:31 schreef Morendo het volgende:
"He said that no other Muslim country other than Turkey is showing sensitivity towards the massacres happening in Myanmar.
In terms of humanitarian aid in the world, Turkey ranks 2nd after the United States with $6 billion and $6.3 billion respectively, Çavuşoğlu added."
Wat zijn dat voor bizarre cijfers? Mijn god....
Ik dacht dat Turkije een seculiere Republiek was?
Ach, daar kan je me alleen moralistisch op pakken, op inhoud gaat het je niet goed af iig.quote:Op zondag 3 september 2017 01:33 schreef alilami het volgende:
[..]
Erdogan verdedigen, dan ga je al bij voorbaat op je bek.Gekkie.
Is dat zo? Hoe definieert de islam "land"? (Denk daarbij aan de dubbele nationaliteit).quote:Op zondag 3 september 2017 01:12 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Je hoort je land tegen aanvallen te verdedigen dat is farz (plicht), in dit geval Turkije.
Even een stap terug.quote:Op zondag 3 september 2017 01:12 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Turkije is een Islamitisch land en als dat aangevallen wordt is het volgens de Koran een plicht om het te beschermen.
Je hoort je land tegen aanvallen te verdedigen dat is farz (plicht), in dit geval Turkije.
Ik heb Harun Yahya gevraagd dat was zijn antwoord:
Mijn god.... ik geloof niet in een god.quote:Op zondag 3 september 2017 01:31 schreef Morendo het volgende:
"He said that no other Muslim country other than Turkey is showing sensitivity towards the massacres happening in Myanmar.
In terms of humanitarian aid in the world, Turkey ranks 2nd after the United States with $6 billion and $6.3 billion respectively, Çavuşoğlu added."
Wat zijn dat voor bizarre cijfers? Mijn god....
Ik dacht dat Turkije een seculiere Republiek was?
quote:Op zondag 3 september 2017 11:15 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Zelfs Nobelprijswinnares Aung San Suu Kyi heeft genoeg van de rovende rohingya:
http://www.barenakedislam(...)-in-myanmar-muslims/
Ja echt man dit is goorquote:Op zondag 3 september 2017 11:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een waarschuwing zou prettig zijn geweest.
Moet je niet bij mij zijn, maar bij die Rohingya bandieten. Soortgelijke plaatjes worden al jaren geproduceerd in het zuiden van Thailand.quote:Op zondag 3 september 2017 11:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een waarschuwing zou prettig zijn geweest.
Ik denk niet dat ze hem gaan geloven, zeker niet met zo een uiterlijk. Helaas maar waar.quote:Op zondag 3 september 2017 10:59 schreef Slayage het volgende:
gisteren was er een live stream van bastiaan wildeman, die veel vrijwilligerswerk doet middels zijn stichting voor de rohingja, zeker de moeite waard om te checken als je geen idee hebt waar het conflict nou eigenlijk over gaat
- wat speelt er op dit moment?
- hoe kon het zover komen?
- wat kunnen wij doen?
https://www.facebook.com/nourdeenw/videos/1621142814562896/
Soortgelijke plaatjes zijn er ook van de andere kant. Die honderden Rohingya's zullen de afgelopen dagen niet allemaal rustig in hun slaap zijn overleden.quote:Op zondag 3 september 2017 11:35 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Moet je niet bij mij zijn, maar bij die Rohingya bandieten. Soortgelijke plaatjes worden al jaren geproduceerd in het zuiden van Thailand.
Dit dusquote:Op zondag 3 september 2017 11:15 schreef MrRatio het volgende:
Iedere keer hetzelfde liedje met moslims: nodigen zichzelf uit, en als er dan een meerderheid bereikt is: verkrachten van lokale vrouwen, vernielen andermans tempels, stelen, vermoorden van monniken en priesters schijt aan de lokale autoriteiten, alleen de eigen wetten tellen.
Soms lukt dat, zoals in Turkije destijds. Soms mislukt dat, zoals nu in Myanmar, en dan is het alweer die eenzijdige berichtgeving en zielig doen.
interessant. Bedankt voor het delen.. En dan die moslims daar nu huilie huilie doen. Tsja....quote:Op zondag 3 september 2017 11:15 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Mijn god.... ik geloof niet in een god.
Wel bizarre cijfers. Wat zegt Wikipedia ervan?
https://en.wikipedia.org/(...)t_aid_country_donors
De VS-overheid gaf in 2015 31 miljard US$, Turkije 4 miljard US$
Inmiddels ontvangt Turkije fors geld van de EU om vluchtelingen te verzorgen. Telt Turkije soms dit geld mee voor hun uitgaven?
http://www.barenakedislam(...)ed-to-leave-myanmar/
Zelfs Nobelprijswinnares Aung San Suu Kyi heeft genoeg van de rovende rohingya:
http://www.barenakedislam(...)-in-myanmar-muslims/
Iedere keer hetzelfde liedje met moslims: nodigen zichzelf uit, en als er dan een meerderheid bereikt is: verkrachten van lokale vrouwen, vernielen andermans tempels, stelen, vermoorden van monniken en priesters schijt aan de lokale autoriteiten, alleen de eigen wetten tellen.
Soms lukt dat, zoals in Turkije destijds. Soms mislukt dat, zoals nu in Myanmar, en dan is het alweer die eenzijdige berichtgeving en zielig doen.
En dan Bangladesh, de moslims herinneren zich nog hoe met niet-moslims om te gaan tijdens de zuiveringen in Bangladesh.
http://www.barenakedislam(...)at-which-they-excel/
Ja, en hij is ook iemand die zonder voorkeur voor een van de strijdende partijen een eerlijke weergave van de feiten geeft. Hoor en wederhoor toepast, vloeiend Birmaans spreekt en zich tegen al het onrecht over de hele wereld uitspreekt. Bijvoorbeeld de behandeling van homo's in Pakistan of de behandeling van christenen in Saudi-Arabie. Of de behandeling van Koerden in Turkije.quote:Op zondag 3 september 2017 21:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze hem gaan geloven, zeker niet met zo een uiterlijk. Helaas maar waar.
Voor de rest is hij een van de zeer weinigen in NL die door zijn stichting een zeer goed beeld van de rohingya heeft en hun situatie.
Nu nog de laatste kopt uit Egypte trappen.quote:Op maandag 4 september 2017 01:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en hij is ook iemand die zonder voorkeur voor een van de strijdende partijen een eerlijke weergave van de feiten geeft. Hoor en wederhoor toepast, vloeiend Birmaans spreekt en zich tegen al het onrecht over de hele wereld uitspreekt. Bijvoorbeeld de behandeling van homo's in Pakistan of de behandeling van christenen in Saudi-Arabie. Of de behandeling van Koerden in Turkije.
Vreemd, daar hoor je die 'ummah' nooit over.quote:Op maandag 4 september 2017 04:35 schreef HendrikV het volgende:
[..]
Nu nog de laatste kopt uit Egypte trappen.
Dat zou ik niet hardop herhalen.quote:Op maandag 4 september 2017 07:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd, daar hoor je die 'ummah' nooit over.
Hoor jij ze wel klagen over de behandeling van de Kopten?quote:Op maandag 4 september 2017 07:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou ik niet hardop herhalen.
Ja.quote:Op maandag 4 september 2017 07:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoor jij ze wel klagen over de behandeling van de Kopten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |