Ja wat dat betreft is de infrastructuur van de VS een tikkende tijdbom. Heel veel wegen en bruggen zijn in het verleden tijdens een 'boom' in een korte tijd allemaal aangelegd. Die zijn nu allemaal aan het eind van hun levensduur en moeten eigenlijk gewoon vervangen worden. De laatste jaren zijn er al wat bruggen ingestort met doden als gevolg....quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Army Corps of Engineers heeft de laatste jaren noodreperaties uitgevoerd, er ligt een plan om het hele reservoir op te knappen maar de einddatum daarvan ligt in 2019 en is al vertraagd. Dus het beton is vermoedelijk afkomstig van die noodreparaties.
Zoals gewoonlijk in de VS word er iets neergepoot en pas als dingen uit elkaar vallen komt men er achter dat er ook nog zoiets als onderhoud en tijdige vervanging is.
3:19 AM 107.34'quote:
Die mieren schijn je makkelijk te kunnen bestrijden met een beetje zeep, omdat ze de oppervlakte spanning van water gebruiken om te blijven drijven. Als dat verzwakt verdrinken ze gewoonquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:26 schreef Sigaartje het volgende:
In het nieuws: hele kolonies giftige mieren drijven binnen. En alsof dat niet genoeg is: alligators.
Overheid geeft het advies om ze met rust te laten.
Oeioeioeiquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
3:19 AM 107.34'
Yeah, this is happening.
Er was een lek ergens. Maar werd verder weinig over verteld behalve dat omwoners moesten oppassen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:31 schreef Bensel het volgende:
En vergeet niet de (petro)chemische industrie. Lijkt me ook niet heel fijn in dit soort omstandigheden.
https://www.youtube.com/user/t3dwork/livequote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:37 schreef Drugshond het volgende:
Waar zijn die waterstanden te lezen ?
Ja.. er zal wel flink wat rommel al dat water in lekken idd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:31 schreef Bensel het volgende:
En vergeet niet de (petro)chemische industrie. Lijkt me ook niet heel fijn in dit soort omstandigheden.
Harris County (waar Houston ligt) stemde Democratisch. Ook was er een shift naar de Democraten in 2016.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er was een lek ergens. Maar werd verder weinig over verteld behalve dat omwoners moesten oppassen...
Edit: grappig dat er veel haat is voor Trump in die live chats. Dacht dat texanen hem wel mochtenMaar dat zijn zeker de echte rednecks.
Omdat dat soort locaties het meeste geld opleveren. Mooie plekken langs het water, veel groen vaak. Tsja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
Was gisteren voor het journaal dat Houston het aan zichzelf te danken hebben.
Het schijnt dat ze zijn gaan bouwen in de "uiterwaarden" daar, dat is vragen om problemen.
Onbegrijpelijk. Amerika is een reusachtig land. Plek zat. En dan moet je juist op zo'n plek gaan zitten.
In de VS denken ze met geld ipv. hersenen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
Was gisteren voor het journaal dat Houston het aan zichzelf te danken hebben.
Het schijnt dat ze zijn gaan bouwen in de "uiterwaarden" daar, dat is vragen om problemen.
Onbegrijpelijk. Amerika is een reusachtig land. Plek zat. En dan moet je juist op zo'n plek gaan zitten.
Maargoed, in Nederland gaat het nog best aardig met de infrastructuurquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:44 schreef Sigaartje het volgende:
te danken heeft. Moet het natuurlijk zijn.
Maar het is met alle delta's allemaal hetzelfde probleem. Ook Nederland heeft het gehad (1953). Het is raar dat mensen in delta's gaan wonen, Bangladesh is ook zo'n mooi voorbeeld. Altijd problemen daar en maar jammeren, maar je weet zoiets van te voren.
Ook wij in Nederland. Natuurlijk gaat het hier een keer weer mis. Daar ben ik van overtuigd. Dan moeten we ook niet jammeren. In Duitsland is er nog plek zat, laten we daar gaan wonen.
De havens kunnen ook door robots worden bediend.
Waar ik me zorgen om maak is dat ze zeggen dat ze eigenlijk niet weten wat er gaat gebeuren als het over 108 heen gaat en het water om de dijk begint te stromen in die bovenhoek van het reservoir. Er ligt geen scenario klaar oid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:44 schreef Drugshond het volgende:
Gelet op die stijgende lijn zie ik geen afvlakking. Dus 1 dijk is wat mij betreft al toast.
Jup, maar als ik een Amerikaan vertel hoeveel belasting wij betalen vallen ze stijl achterover.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maargoed, in Nederland gaat het nog best aardig met de infrastructuur
Mogelijk catastrofale instorting van de dam. Een echt rampscenario voor de honderduizenden mensen die zich nog stroomafwaarts bevinden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen om maak is dat ze zeggen dat ze eigenlijk niet weten wat er gaat gebeuren als het over 108 heen gaat en het water om de dijk begint te stromen in die bovenhoek van het reservoir. Er ligt geen scenario klaar oid.
Ja die kans is heel klein zeggen mensen in de chat. maar ik heb geen idee. Het zal niet over de hoofddam (voorkant) heen gaan waarschijnlijk, want dat ligt een stuk hoger, en als het aan beide uiteinden weg kan dan is dat waarschijnlijk genoeg om het iig niet verder te laten stijgen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mogelijk catastrofale instorting van de dam. Een echt rampscenario voor de honderduizenden mensen die zich nog stroomafwaarts bevinden.
Da's nog maar 17 cm tot die 108 ft bereikt wordt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:52 schreef DustPuppy het volgende:
107.43' Reading on 8/29/2017 3:43 AM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |