Er was geen mogelijkheid om preventief te lozen, want de reservoirs worden enkel gesloten wanneer er veel regenval is, om het water geleidelijk te lozen zodat de Buffalo bayou niet overstroomt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 06:57 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Ik ben geen weerkundige maar probeer dit zo goed mogelijk te volgen.
Is het een rare gedachte dat wanneer je zoveel regen gaat verwachten, ik bedoel dan nog voor Harvey aan land kwam en alle berichten lieten zien dat het heel veel zou gaan regenen, al preventief water zouden gaan lozen uit dit gebied? Dan had het naar mijn idee beter gecontroleerd naar de zee kunnen stromen.
Nu komt het op mij over of ze de situatie qua waterniveau alleen maar verergeren.
Volgens mij gebeurt het in Nederland ook. Wanneer er veel regen wordt verwacht, past men dit soort dingen ook aan de te verwachten situatie aan.
Waar ik mij wel over verbaas de afgelopen dagen is de haast laconieke houding van Amerikanen.
Het lijkt mij of ze de situatie volledig onderschat hebben.
http://www.chron.com/news(...)in-open-11958362.phpquote:Flood gates at Addicks and Barker reservoirs remain open and allowing flow into Buffalo Bayou, according to the U.S. Army Corps of Engineers’ Galveston office. Officials are monitoring rain levels and will close the gates if flows into the bayou have the potential to damage property.
The reservoirs, built in the 1940s, are flanked by huge earthen dams that hold water back. When the gates are closed, they protect Buffalo Bayou from taking on too much too fast. That protects the area along western and central segments of Houston, including the central business district.
[..]
Combined, Barker and Addicks can hold 411,500 acre-feet of water, far more than they have ever been tasked with holding in 75 years of use. After the 2016 flooding that affected the area, the reservoirs topped out at around 209,000 acre feet of water.
Any major use of the reservoirs, however, comes with complications for some in Houston’s western suburbs. Texas 6 runs through Addicks reservoir, and frequently closes when the dam is holding back water. Clay Road also is often topped when the dams are called into service.
twitter:USACEGALVESTON twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 04:34:39@Williams_SML @NWSWGRFC Based on the range of uncertainty of rainfall rates and totals, overflow of the northern Ad… https://t.co/bmwg3pmhe2 reageer retweet
Men zegt dat er nog wel meer uit te lozen is geloof ik. Maar dan stijgt de bayou die helemaal naar het centrum gaat. Dus het is een beetje kiezen uit kwaad of erger.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:44 schreef Perrin het volgende:
"Addicks reservoir is now at 106.7 feet, uncontrolled releases will begin at 108 feet."
[ afbeelding ]
quote:If the Addicks and Barker Dams Fail
However, the U-shaped, earthen dams have deteriorated because of an increased presence of stored water behind the structures, a consequence of more residential and commercial properties in what has become — or is becoming — urban West Houston and Katy.
Addicks and Barker have also been weakened due to the natural decline of dams that are made out of a big pile of dirt. According to a 2010 study released by the United States Society on Dams, soil and rocks that have been used in dam construction tend to deform, erode and lose strength over time. (Other nationwide Level I dams that need hole-plugging include two reservoirs upstream of Nashville, Tennessee, one in Piedmont, Missouri, and the Success Dam in California's Central Valley.)
As a result, Houston's most valuable and proven flood-control mechanisms might not be able to protect the city against a 25-year storm event, says Lawrence Dunbar, a former head of the Army Corps of Engineers' flood control and reservoir regulation section in Chicago.
Alles is beter dan een dam-breuk...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Men zegt dat er nog wel meer uit te lozen is geloof ik. Maar dan stijgt de bayou die helemaal naar het centrum gaat. Dus het is een beetje kiezen uit kwaad of erger.
true, maar een dambreuk gebeurd nog niet bij 108. Dan gaat het langs de zijkanten en zoekt het zijn eigen weg naar de buffalo bayou.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles is beter dan een dam-breuk...
Erosie is dan erg waarschijnlijk..quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
true, maar een dambreuk gebeurd nog niet bij 108. Dan gaat het langs de zijkanten en zoekt het zijn eigen weg naar de buffalo bayou.
Denk het ook. Maar nu las ik ergens weer dat sommige delen ook beton bevatten. Geen idee hoe of wat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erosie is dan erg waarschijnlijk..
Dat blauw deel onderaan links op de kaart (post #65) lijkt beton te zijn (voor zover je dat kan beoordelen op google earth). 9 tot 14 meter breed, 3.5 km lang.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het ook. Maar nu las ik ergens weer dat sommige delen ook beton bevatten. Geen idee hoe of wat.
107.11 feet inmiddels..quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna 107 al... en er komt nog zoveel regen aan volgens de radar![]()
Wat ik raar vind is dat er verder weinig nieuws is over op Amerikaanse zenders. Is het niet zo erg als het lijkt of proberen ze geen paniek te veroorzaken. Tenslotte, waar ga je nu midden in de nacht mensen heen evacueren...
Op zee activeert het nog steeds.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Komende uren:
[ afbeelding ]
Bizarquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een video op nu.nl over de drijvende eilandjes van vuurmieren rond Houston (waar je niet je hand in wilt steken)
http://www.nu.nl/152012/v(...)straten-houston.html
De vuurmieren gebruiken de lichamen van andere dode vuurmieren om te blijven drijven zegt men. Stel je voor dat mensen zo de oceaan oversteken, op een berg opgezwollen drijvende lichamen![]()
Neequote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
Pssst, kan je de link naar het artikel niet plaatsen?
Army Corps of Engineers heeft de laatste jaren noodreperaties uitgevoerd, er ligt een plan om het hele reservoir op te knappen maar de einddatum daarvan ligt in 2019 en is al vertraagd. Dus het beton is vermoedelijk afkomstig van die noodreparaties.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het ook. Maar nu las ik ergens weer dat sommige delen ook beton bevatten. Geen idee hoe of wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |